Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2005.03.15 0 0 192
A teljes - kb 1500 m - hosszúságú hosszláncok mindkét végén van feszítőmű. A ma épített felsővezetékeknél a hossztartó sodrony és a munkavezeték is súlyfeszítésű. A drót két végén a súlyok egymással, meg a súrlódással egyensúlyt tartanak. Szakadáskor viszont mindkét súly menne a földig, a vezeték meg egy teljes hosszlánc mentén viseltes lenne. Ennek elkerülésére a kérdezett módon a hossztartó sodronyt kikötik középen. Ez a nagy fixpont. A két szomszédos oszlopközben meg hozzá kötik a két ferde madzaggal a munkavezetéket. Ezek a kis fixpontok.
Előzmény: scsabi (191)
scsabi Creative Commons License 2005.03.15 0 0 191
Úgy hívják hogy fixpont.
A hosszlánc közepénél lévő oszlopra szerelt tartószerkezet főkarja a két szomszédos oszlophoz van kikötve; gyakorlatilag a hosszlánc helyzetét hosszirányban a fixpontnál rögzítik. A hosszlánc két végén súlyutánfeszítő szerkezet található, gyakorlatilag a hosszlánc hőtágulását kompenzálandó. A fixpont két tágulási szakaszra osztja a hosszláncot, gyakorlatilag így a legkisebb a feszítési szakaszokon (félhosszláncokon) a munkavezeték hőtágulásból adódó elmozdulása.

Vendégsín kolléga úr majd tovább pontosít. :-)
Előzmény: Csukacska1991 (188)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 190
Nem érthető a kérdés? Azt az infót pedig kösz, hogy alul mvezeték van, felette pedig tsodrony.
Előzmény: Hernyofan (189)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 189

Nem tudom, mi ez, de a nyilacska szerintem a tartósodronyra mutat, a munkavezeték az alsó "madzag".

Előzmény: Csukacska1991 (188)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 188
Lenne egy kérdésem: bizonyos oszloponként szokott indulni egy vezeték, mely 1. oszlopnál indul (szigetelő porcelánnal elválasztva) 2. oszlopnál összevan kötve a munkavezeték felső szálával, és a 3. oszlopnál vége van. Mire szolgál ez? (összedobtam egy 1-es minősítésű grafikát a Paintba, hátha érthetetlen lenne)



el ne süllyedjen ez a remek kis topik
BAKTER Creative Commons License 2005.03.10 0 0 187

Én is így szoktam...

:-)))

 

 

Előzmény: orangutan (186)
orangutan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 186
De igen, csak kiváncsi voltam figyel-e valaki:)
Előzmény: BAKTER (185)
BAKTER Creative Commons License 2005.03.10 0 0 185

"mint ahogy Magyarországon is van 16kV 16.6Hz"

 

Az nem 15 kV amire gondoltál?

 

 

Előzmény: orangutan (182)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.10 0 0 184

A szlovákiai hálozat gyakorlatilag két nagy részre oszlik, néhány kisebb kivételtől eltekintve (pl. THÉV). A térkép hozzá:

 

http://rail.sk/skhist/elektr.htm

 

Előzmény: gmarc (183)
gmarc Creative Commons License 2005.03.10 0 0 183

Igen, a törzshálózat 3 kV-os, a határpontoknál van más rendszer.

Előzmény: orangutan (182)
orangutan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 182

Szlovéniában van 3 kV, 16 kV és 25 kV is.

 

Van, mint ahogy Magyarországon is van 16kV 16.6Hz.

 

Szlovéniában a 16kV-tal és 25kV-tal villamosított "hálózatok" hossza összesen 10km.

 

Előzmény: gmarc (172)
orangutan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 181

A horvát, és a szlovák is 25 kV 50 Hz. [...] Az ukránoknál, és a románoknál is 25 kV 50 Hz van

 

Ez így ebben a formában...

 

Szlovákiában és Ukrajnában is akad a 25kV 50Hz mellett 3000V DC is. Szlovákia északi részén van egyenáram, a magyar járművek a déli térfélre járhatnak át.

 

Ukrajnában a keleti (Csap-Lviv) és nyugati (Krím-Donyeck-Harkiv-Dnyipropetrovszk) végek egyenáramúak, az ország közepe 25kV 50Hz.

Előzmény: Hernyofan (174)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 180

köszönöm a választ

Azért voltam rá kíváncsi, mert olvastam, hogy a reggeli Győr-Pozsony személyvonatot Szili+szlovák személykocsik alkotják. El nem tudtam képzelni, hogy, hogy lehet a járatot mozdonycsere nélkül futtatni. Most már tudom. És akkor a V63-as topikban írt hozzászólásom is hülyeség, hogy úgy alakítsák át a Gigantokat kétáramneművé, hogy tudjanak menni Horvátországban, vagy Szlovákiában.

 

Említetted, hogy a Hernyók átjárnak Štúrovoba. A 2004/2005. menetrend szerint még napi 2 pár vonat megy át (reggel - este). A többi értelemszerűen Szobig vagy Vácig megy.

 

Romániába is tud menni, nem kellett volna megkérdeznem, hiszen 2-3 éve, még mikor az IsterEN Aradig megállás nélkül ment, akkor sem cseréltek mozdonyt menet közben.

Előzmény: Hernyofan (174)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.09 0 0 179
Hm... Mit kell nézni?! Hol a hiba? :)
Előzmény: uhi (178)
uhi Creative Commons License 2005.03.09 0 0 178

A felsővezeték sem működik mindig olajozottan :-)

 

 

http://www.sin-ter.hu/item.php?id=21445
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.09 0 0 177
Azaz, köszönöm szépen! :)
Előzmény: gmarc (175)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.09 0 0 176

"de úgy tudom, hogy háromfázisúak"

 

Elég nehéz lenne ilyet találni.

Valamikor még (nagyon régen... ) volt.

 

Ha emlékeim nem csalnak, egyszer láttam egy képet egy háromfázisú váltóáramú olasz pályáról, amit Kandó Kálmán villamosított. Ott két munkavezeték volt, "mintha troli lett volna".. Hol a harmadik?

 

Amennyiben mégis csak kettő van, akkor ilyet lehet még ma is találni, például Svájcban ( hát hol máshol?! Nyílván, ahol tápsínes fogaskerekű is van, ott minden van :) )

 

 

Gornergratbahn vonala.

( A kép a railfan-ról van, nem én csináltam! )

 

Előzmény: BAKTER (173)
gmarc Creative Commons License 2005.03.09 0 0 175
Laminátka, vagy Lenin átka:-)))
Előzmény: Hernyofan (174)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.09 0 0 174

A horvát, és a szlovák is 25 kV 50 Hz. Ezt bizonyítja a horvátok 1142-es sorozatú mozdonya, amiből három kölcsönbe szaladgál/szaladgált(?!) nálunk, a szlovákokhoz meg régen Hernyó is járt át Sturovo-ba, ma úgy tudom, ilyen járat már nincs. Vannak viszont még mindig Gorillák, illetve Komáromban a 240-es sorozat is nap mint nap megfordul. ( Ez utóbbinak szényenlem, de hirtelen nem ugrik be a beceneve... ). Az ukránoknál, és a románoknál is 25 kV 50 Hz van, utóbbira ékes bizonyítékul szolgál a Csaurusznak nevezett kölcsön masina, ami vígan szaladgál a mi madzagaink alatt.

 

Üdv.: G.B.

Előzmény: Csukacska1991 (171)
BAKTER Creative Commons License 2005.03.09 0 0 173

"de úgy tudom, hogy háromfázisúak"

 

Elég nehéz lenne ilyet találni.

Valamikor még (nagyon régen... ) volt.

 

Előzmény: Csukacska1991 (171)
gmarc Creative Commons License 2005.03.09 0 0 172
Szlovéniában van 3 kV, 16 kV és 25 kV is.
Előzmény: Csukacska1991 (171)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.09 0 0 171

kicsit elsüllyedt a topik, de majd felrázzuk

hány kV-osok a szomszédos országok felsővezetékei?

magyar: 25 kV

osztrák: 16 2/3 kV

többit nem tudom

de úgy tudom, hogy háromfázisúak

Mennyi a horvát, szerb, szlovák és az ukrán?

Előzmény: exmv (170)
exmv Creative Commons License 2005.03.09 0 0 170

Nahát!

Nem győztem lapozni, hogy előkerüljön a topic :(

Hernyofan Creative Commons License 2005.02.21 0 0 169
Húúú, de jó kérdés, mióta próbálom ezt megtudni :) A HÉV-es topicban arra jutottunk, hogy megnehezíti a színesfém-tolvajok dolgát, amikor nekiindulnának a tápkábelt lehámozni...
Előzmény: Törölt nick (166)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 168

Igen, én is úgy tudom a vonalak, ezek voltak a régi elnevezései. Még '49-ben is így volt, nem t'om, mikor váltottak. Talán a bennünket fájdalmasan érintő közlekedési koncepciónál volt a vonalak átszámozása.

 

Egyébként valaki tudja, hogy milyen sorrendben villamosították a vonalakat? Én addig tudom, hogy az első a Bpest-Hhalom volt, '96-ban Bszentgyörgy-Nkanizsa, ezredfordulón a 20-ast, és most a 25-öst, 10-est, és még egy-két vonalat (erről volt a vita az utolsó 5-7 napban a topikon). Az köztes időszakban történt villamosításokat, ha valaki rendszerezné, megköszönöm.

Előzmény: zavarok (167)
zavarok Creative Commons License 2005.02.21 0 0 167

"1871.-től 1889.-ig úgyhívták, hogy Magyar Nyugati Vasút." - na, ez annyira régen volt, hogy erre még én sem emlékszem ... viszont gimnazista koromban a 10-es illetve 20-as menetrendi mező még az általam említett megnevezéssel bírt

Előzmény: Törölt nick (155)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 166

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Meg tudná mondani valaki, hogy a HÉV felsővezeték-tartó oszlopokon mi célt szolgálnak az "esernyők"?

 

Köszönettel:

e94

Csukacska1991 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 165
Olyan megoldást nehéz találni, mely minden problémára megoldást jelent. De ez az összekötési ötlet nem is olyan rossz. Az IC közlekedésben egyébként az a nagy probléma, hogy Budapest központú (kivétel: Corvinus IC). Egyébként még nem csak itt probléma a bontás, és összerakás, hanem a 30-ason is Szentgyörgynél. Emiatt még a velencei EC is 10!!! percet áll, de minek?
Előzmény: gmarc (164)
gmarc Creative Commons License 2005.02.20 0 0 164

Nem, nem jó. Akkor át kell szállni Sopron felé. Én úgy gondoltam hogy akik Szombathelyre mennek, mennek a deltán a 10-es vonalra, és nem is kell semmiféle győri megállás, és akik Győrbe, vagy azon túl mennek, azok felülnek a GySEV-IC-re, vagy valamelyik nemzetközi vonatra, ami Hhalom felé megy.

 

Igazán az lenne a jó, ha a GySEV-pályaudvart ősszekötnék a 10-essel, ez Szabadhegy után jönne ki, és nem Szabadhegy felé, hanem Szombathely felé kanyarodna, így a győri pályaudvaron is megállhatnak az IC, gondolván a Győrből Szombathelyre utazókra. Ez lenne az igazi kecske- és káposztamegtartó program, de erősen biliszagú...

Előzmény: Csukacska1991 (162)
Vendégsín Creative Commons License 2005.02.20 0 0 163
Felsővezeték:

Villamosvasúti váltóállító segédvezeték, "szánkó" és laza vezeték














A "szánkó" oldalról














Az áramszedő a laza vezetéket a munkavezetékkel köti össze. A szánkó viszont a vezetéktől elszigetelt.
















Balra a segédvezeték helyét jelölő kék lámpa.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!