Édesapám egy rövid ideig (pár hónap) magas beosztást töltött be a HM-ben.
Amúgy az oktatásban (beiskolázás) dolgozott.
Hirtelen egy pech sorozat, két különböző esemény következtében, meghalt a szolgálati sorrendben előtte lévő 5-6 ember.
Azután persze a miniszter kinevezett a megüresedett helyekre tiszteket és apu visszakerült a saját polcára.
Szolgálati autói voltak akkor :
- HA 06-24 Warsawa,
- HA 12-77 Volga M-21***
- HA ??-?? FIAT-2300
HA 12-77 Volga M-21 és a HA 12-76 Volga M-21 két búza kék Volga volt.
akkoriban a HM szolgálati autói általában világos szürkék voltak, pont olyan színűek mint a napokban átvett 150 db honvédségi Suzuki Vitara.
Ez a 2 db rikító búza kék Volga nem tudom, hogy keveredett oda.
Feltünt Czinege etásnak, akkori Honvédelmi Miniszternek is, amikor reggel/este a Balatoni utcai parkolóba megérkezett/eltávozott.
Rá is kérdezett.
Elmondták neki, hogy a MERKUR így szállította.
Fessék át.
Ennyi volt a válasza.
Így a HA 12-76-t átfestették szürkére.
A 12-77 is be volt ütemezve átfestésre, de pár nappal az átfestése előtt ez a kocsi volt/lett a hírhedt martonvásári baleset*** áldozata.
*** = 1967-ben még csak Martonvásárig volt kész az M7.
Ott vissza kellett térni a régi útra.
Egy februári reggelen, hatalmas ködben, a HM Személyügyi Főcsoportfőnökség vezetői (4 fő) a HA 12-77 frsz-ú VOLGA M-21 szolgálati gépkocsival mentek Székesfehérvárra.
A gépkocsivezető valamiért elnézte a folyamatos sebesség csökkentésre utasító táblákat, az út vége táblát, az átterelő táblákat és féknyom nélkül kb. 110 km/h tempóval frontálisan (alig átfedésben) beleszáguldott az út vége utáni (kb. 100 méter) kint lévő úthengerbe.
A gépkocsivezető és 3 főtiszt azonnal meghalt.
A negyedik tiszt tartósan fogyatékos lett.
Leszerelték.
Amitől a baleset közismert lett, az volt, hogy akkoriban minden honvédségi baleset titkos volt.
Ezt viszont másnap megírta a Népszabadság, azaz kb. 200.000 példányban megjelent.