Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Hát meg mondom őszintén most nem tudom mi lenne a jobb ha hagynám a fenébe és vennék egy jó állapotút viszont arra most nincs keret, vagy elmennék és megnézném közelebbről ezt az autót ha nagy szerencsém van aránylag olcsón lesz egy turbós kappám aminek ha felújítottam a turbóját lehet kiszolgál egy darabig hibamentesen.
Kérdés hogy járok jobban bár a sok rossz tulajdonság amiket eddig hallottam róla kicsit visszafogott de valahogy annyira megtetszett ez a tipus hogy most azt mondom hiába minden rossz nekem kell egy ilyen autó.
Sajnos egyszer már befürödtem olcsó autó vásárlással, 1 hét múlva csapágyas lett ráköltöttem egy valag pénzt arról nem beszélve hogy a papírjaival is gondok voltak ami külön pénzkidobás volt már szinte sírni tudnék, amennyi pénzt elkurtultam rá abból vehettem volna egy normális autót, de hiába ha nem láttam előre...
Igazából műszakilag képben vagyok szakmámat tekintve Motorkerékpár szerelő is vagyok tehát valamicskét konyítok a dologhoz de ugye bele nem lát az ember a motorba az hogy szépen jár még ezernyi hibát rejthet maga mögött igaz ha már olajnyomás van és nincs túlságosan szar hangja akkor még az is lehet hogy csak egyszerű turbó halál és semmi egyéb.
Az hogy nem épp nyájas ezzel mire gondoltál?
A telefonban a hozzáállásán kicsi sugárzott a mitőrödök én vele csak vidd a picsába stílus na de hát nem tudom...
Szerintem kár ezt ennyire túlbonyolítani! Keresel egy Kappa sedan-t bontó cartársat, veszel nála két sedan hátsó lengéscsillapítót és két sedan toronyszilentet, elmész a Szivákhoz ( http://www.lengescsillapitokszivak.hu/) Mondod neki, hogy gyártson le bele két hátsó rugót (mivel jellemzően szinte minden sedan segge ül és ő sokunknak gyártott már rugót bele - így rutinos). Aztán megoldod a fsz. magasság állítást és kész is az autód ;)
Ha egy kicsit mégis ülne a segge, akkor visszamész a Szivákhoz és garanciában kiszedi, majd korrigálja a rugót.
Köszönöm a service manualt Theonak itt is. A négynapos hétvége alatt majdnem mindent megcsináltam a kocsin, csak annyi derült ki, hogy a szakadt gumiharang miatt szétesett kicsit a kormánymű és hogy nem fogom megvenni 205 ezerért (kedvezménnyel) oldalanként a gyári a hátsó gátlókat. Így most ringatózunk és gondolkozom, mit kellene betenni oda....Egy centi különbséggel bemegy a 156 SW hátsó gátló.
- halogén izzók (macerás csere xenonra, de így is sokkal jobban világít mint pl. egy Alfa 156) - vacak gyári hangszórók - idővel eltörő, elpattanó műanyagelemek (motortér) - figyelem- és karbantartás-igényes - pénznyelő hajlamú - kézifék-kötél gumírozása, felfogatása - alacsony karter, lelógó kartervédő - lengéscsillapítók nem felújíthatók (kombi) - a 2.0T 5/20-hoz az alkatrészek nagyrésze csak gyáriban létezik (a kis sorozat miatt, ezért aranyárban mérik őket, pl.: bőr váltógomb 54.000.-, középső dob 130.000.-, stb.) - nem lehet külön spriccelni az ablakmosóval törlés nélkül - viszonylag buta boardcomputer, ostoba megoldású kontrollal - az oldalsó indexek nem fehérek - a csomagtartó-kábelköteg merevítője eltörhet és ezáltal a kábelek megsérülnek - országúti, huzamos haladásnál sokkal visszább hül a jónak vélt üzemihőmérsékletnél (de nem bizonyított, hogy negatív hatásai vannak) - semmilyen rögzítőháló vagy egyéb nincsen a csomagtérben - a ritkaságából és a magas alkatrészárából kifolyólag fokozottan ki van téve a donorvadászoknak, akik valószínűleg felkészültek belőle és nem bízzák a véletlenre - a 2.0 20v t turbója szinte biztos, hogy 100.000km körül csereérett (130-160k) - a turbó erősített csövei kirepedhetnek, kiszakadhatnak, ami teljesítménycsökkenéssel jár (a 2 cső kb. 15k/5.20 2.0t) - a manuális váltós kivitel váltógombjának belseje megreped, eltörik - airbag különböző problémái - a fűtőventillátor az idő múlásával nagy valószínűséggel elfárad, javítása, cseréje bonyolult - különböző zárproblémák
- a bal indexkar nem áll vissza (idő előtt elkopik, cseréje egyben kb. 25k)
- a hátsó rugók eltörnek rozsdásodás miatt (valószínüleg megelőzhető lenne a gumiágyak cseréjével 4-5 évente, 4-5 éves korától kezdve :DDD)) - Az A3000 motoros dízel kappa torlólapátos LMM-je horror áron kapható, hibája miatt nem tölt fel a turbó csak 0.5 barig, dupla kuplungolással újra életre kelthető egy időre. - Az ajtóbehúzó karfák felső ponton kiszakadnak, ha a gyárinál jobban húzzák meg a süllyesztett csavart. - A fűtéscső légtelenítő csavarja a műanyag menet miatt beletörik, szivároghat a fagyálló, de menetes csavarral orvosolható. - Irányjelző relé lábain a forrasztás megtörik, emiatt nincs jobbra, majd balra index. Átforrasztással orvosolni kell. - Az olajpumpa lánc csörgése a dízel kappára jellemző. - Elhanyagolt szervoolaj csere esetén hangos a kormányszervo szivattyúja - a már nem rudazatos váltók esetében lehetnek melegedéssel kapcsolatos szorulások az 5. környékén (nincs megfejtés) Facelift 3.0/szerintünk:
- napfénytető, napkollektoros álló szellőztetés, hűtés - pohártartó - hűtött kesztyűtartó - komolyabb, több célú computer és kijelző - nagyobb kerekek, kisebb rés a kerékjáratnál - tolatóradar - esőszenzoros ablaktörlés - rádiós ablak-, napfénytetőzárás és tükrök becsukása riasztáskor
Pozitív: Egyéni, tágas utastér, gazdag felszereltség, kényelmes ülések, nagy csomagtartó. Elegáns kombi, gyönyörű kupé. Jó elnyelőképességű futómű, eleven mozgás, harapós fék, kulturált, erős öthengeresek, finom V6 (Alfa Romeo).
Negatív: Nagy úthibákon himbálózó karosszéria. Túlságosan laposan elhelyezett kormánykerék. Nem mindig harmonikus a beltér anyagainak színösszeállítása (kékek), béna műfa.
Sziasztok! Eladó a szekér,2.0 20v most eset át egy nagy javitáson,föteng csere,csapágyak,szijakat,feszitőket,meg ami még kellet,ha netén valakit érdekel,rozsoma@freemail.hu
Az eladója a pilisjászfalui autóbontó. Gondolom bontásra adták le, de még megpróbálnak keresni rajta. Vajon mennyiért vették be??
Sajnos tény, hogy ezekkel több és komolyabb probléma van mint egy szívómotorral szerelt darabbal. Általában nem apácák vettek/ használtak ilyan autót és ha közben a karbantartás elmaradt - miközben jóval kényesebbek az olajra a karbantartásra a használati körülményekre - sajnos szinte törvényszerű a meghibásodás. Ha otthon tudsz bütykölni szerencsés csillagzatnál akár meg is érheti, de ez így kb. a lottoval van azonos szinten. Sajnos gyakori, hogy a javítás nem áll meg magának a turbonak a felújításával, cseréjével ami normális munka esetén már egy komoly többszázezres tétel hanem az olajszivattyúnál és a motorblokk csapágyazásában is lehet hiba.
Nem árt a végére járni, hogy mi okozhatta a turbo meghibásodását. Kérdés egy kereskedésben ezt hogyan lehet megtenni. Sajnos gyakori, hogy a karbantartás hiánya az ok. Tudni kell, hogy ez a maga korában egy erősen kihegyeztett motornak számított az adott alapblokk mechanikai lehetőségeinek határait feszegetve. Azt kell mondani, hogy egy ilyen kifeszített motor esetében a motorfelújítást követően a legritkább esetben hozza az eredeti képességeit. Sajnos a végén akár komplett motorblokk cseréje is szóba jöhet. Azt nyugodtan ki merem jelenteni, hogy ebből a blokkból mára NEM lehet normális állapotú bontott darabot szerezni.
Szóval az általános Kappa szöveg itt hatványoszottan érvényes: Ennek az autónak nem a megvétele a komoly beruházás.
Ha mégis a megvétel mellett döntesz:
Amit én tennék ha még fiatal és bohó lennék:-)) Először meghallgatnám a motort, hogy milyen a hangja. Feltétlen vinnék egy olajnyomásmérőt (vagy 1db szerelőt) és mérné(n)k egyet, ha az rendben van az már egy apró jó jel. Aztán ugye meg kéne vizsgálni magát az autót is, mert 1000-és egy egyéb hiba/gond is lehet pld, hogy rommá volt törve.
Mondjuk az eladó nem épp egy nyájas ember arra készülj fel.
Az 5.20 turbós Kappa adja a legnagyobb autózás élményt, ez biztosan állítható. De valódi pénztemető tud lenni, még a többi Kappához képest is, mert az alkatrészeinek a fele
annyira egyedi, hogy nem fogsz találni hozzá utángyártottat, a gyári meg horror áron megy. Szerencsére nem saját tapasztalat, de akinek volt/van ilyen kocsija, azok majd megmondják...
Utólag is köszönöm Alvareznek és MyKappának a segítséget a befecskendező ügyben!
Érdekesség képpen nem is a befecskendezővel volt probléma...
miután pénteken kicserélték, éppen hogy haza értem (kb. 35 km) már csak be kellett volna tolatni, megint ugyan annál hengernél szart be a befecskendező...
lehúztam a befecskendezőről a vezetéket, próbalámpa. kiderült, állandóan kapja a testet.
akksisaru leszed, vezetékköteg megmozgat. azóta kb. 100 km-t mentem vele 20-30km-es etapokban problémamentesen. kérdés, mikor jön elő újra a jelenség...?!
"a fékolaj szintje nem ment lejjebb a kelleténél? Ha jól amlékszem valaki egyszer panaszkodott hasonlóra, de csak fellevegősödött neki a kevés olaj miatt"
Elég jól emlékszel, az még én voltam tavaly év elején, lassan két éve. Aztán meg egy normális légtelenítés után bitang jó lett a kuplung.
Én éppen egy éve adtam el a Kappát, azóta már a beszámított robogót is. Érdekes, már maga az autó téma is kivonult az érdeklődési körömből, ide azért becsületből néha beolvasok, örülök hogy tartjátok magatokat. :)
Nem működött már a kézifék, be volt rohadva a bowden flex-xel kellett levágni. Közben megnéztem a mhengert és elég repedezett volt mindkét oldalon a gharang. 97-es a Kappa valszleg még az eredeti volt. Most ki van vonva ideiglenesen a forg.-ból van idő megcsinálni.
Így van. A Kappában minden egységnek külön vezérlője van, külön biztosítékokkal. Ha ennyi minden megy tönkre egyszerre, akkor nagyon gyanús, hogy a hiba olyan helyen lesz, ahol ezek a rendszerek még közösek, tehát valami főrelé, főbiztosíték, de leginkább földelés problémára tippelnék. Lehet pusztán az akkusaru is rossz, persze az lehet, hogy érintene más rendszereket is.
Első köreben a biztosítékokat nézd át, és mérd is ki, mert van mikor nem látszik elsőre, hogy elpattant. Van ugye egy blokk a kormány alatt balra, van egy a motortérben a szélvédő előtt, és van még 1-2 helyen, de elsőre ezeket nézném meg. illetve az akku mögött a tűzfalra szerelt elosztó dobozkát. (talán ott is van egy fő-fő biztosíték)
Nekem is JTD SW-m van, és az enyém is ült amikor megvettem. Felújítani, javítani nem tudják sehol sem a nivomatot. Most már több mint 3 éve járok vele limo gátlóval, és csináltatott rúgóval. ez kb. 5 centit emelt rajta. Ez az olcsóbb megoldás. Nekem semmi gondom így vele. Lehet rendelni hozzá nivomatot is, az több százezer Ft.
El kell mondanom semmit nem értek angolul, de ha jól nézem itt a dugattyú visszanyomást mutatja be a szerelő. (hogy miért nem fogta be egy satuba ?? )
Kell egy ilyen szerszámot készíteni?
Lényegében nem gond, műhely, esztergapad van. Csak azon gondolkodom: a menetes száron lévő menet emelkedése meg kell egyezzen munkahengerben lévő csap furatában lévő több bekezdése menettel, mert ha nem, akkor "kifut" a célszerszám menesztő csapja alól a dugattyú! Na ezt az emelkedést viszont még nem tudom hogy mérem ki.
Egyáltalán jól okoskodom, vagy belebonyolódtam mint kismacska a cukorspárgába?
Nekikezdtem a hátsó fék munkahengerek felújításához. Javítókészlet megvan. De valahogy nem jövök rá a benne lévő beépített elemek szerepére. Nem a pedál és a kézifék megoldásra gondolok, hanem a dugattyú belsejében van egy seeger gyűrűvel biztosított, mintha lamellákból összerakott szerkezet. Ha jól látom a kézifékállító több bekezdéses nagy emelkedésű menetes furatban is lenne valami?
Egy dugattyús LUCAS rendszer.
Elérhető, van erről leírás, vagy valaki röviden elmondaná?