Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nordy-600 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63295

Hát meg mondom őszintén most nem tudom mi lenne a jobb ha hagynám a fenébe és vennék egy jó állapotút viszont arra most nincs keret, vagy elmennék és megnézném közelebbről ezt az autót ha nagy szerencsém van aránylag olcsón lesz egy turbós kappám aminek ha felújítottam a turbóját lehet kiszolgál egy darabig hibamentesen.

Kérdés hogy járok jobban bár a sok rossz tulajdonság amiket eddig hallottam róla kicsit visszafogott de valahogy annyira megtetszett ez a tipus hogy most azt mondom hiába minden rossz nekem kell egy ilyen autó.

Sajnos egyszer már befürödtem olcsó autó vásárlással, 1 hét múlva csapágyas lett ráköltöttem egy valag pénzt arról nem beszélve hogy a papírjaival is gondok voltak ami külön pénzkidobás volt már szinte sírni tudnék, amennyi pénzt elkurtultam rá abból vehettem volna egy normális autót, de hiába ha nem láttam előre...

Igazából műszakilag képben vagyok szakmámat tekintve Motorkerékpár szerelő is vagyok tehát valamicskét konyítok a dologhoz de ugye bele nem lát az ember a motorba az hogy szépen jár még ezernyi hibát rejthet maga mögött igaz ha már olajnyomás van és nincs  túlságosan szar hangja akkor még az is lehet hogy csak egyszerű turbó halál és semmi egyéb.

Az hogy nem épp nyájas ezzel mire gondoltál?

A telefonban a hozzáállásán  kicsi sugárzott a mitőrödök én vele csak vidd a picsába stílus na de hát nem tudom...

Előzmény: granturismo (63286)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63294

Szerintem kár ezt ennyire túlbonyolítani! Keresel egy Kappa sedan-t bontó cartársat, veszel nála két sedan hátsó lengéscsillapítót és két sedan toronyszilentet, elmész a Szivákhoz ( http://www.lengescsillapitokszivak.hu/)  Mondod neki, hogy gyártson le bele két hátsó rugót (mivel jellemzően szinte minden sedan segge ül és ő sokunknak gyártott már rugót bele - így rutinos). Aztán megoldod a fsz. magasság állítást és kész is az autód ;) 

Ha egy kicsit mégis ülne a segge, akkor visszamész a Szivákhoz és garanciában kiszedi, majd korrigálja a rugót.

Előzmény: alfa499 (63293)
alfa499 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63293

Sziasztok!

 

Köszönöm a service manualt Theonak itt is. A négynapos hétvége alatt majdnem mindent megcsináltam a kocsin, csak annyi derült ki, hogy a szakadt gumiharang miatt szétesett kicsit a kormánymű és hogy nem fogom megvenni 205 ezerért (kedvezménnyel) oldalanként a gyári a hátsó gátlókat. Így most ringatózunk és gondolkozom, mit kellene betenni oda....Egy centi különbséggel bemegy a 156 SW hátsó gátló. 

 

Szép estét

JAMIE222 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63292

Nekem más, Kappa-kaliberű autókkal csak egész minimális tapasztalataim vannak, de minden egyébhez képest egy Kappa bitang nagy királyság....

probody Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63291

Jaj ezt ismerem. Ezt a hülyeséget.

Mindent lehet mondani a kappára de, hogy himbálózna a karosszéria azt nem. (hacsak nem rosszak a gátlók)

A kormánykerék laposan lenne? Állítani kell rajta akinek nem tetszik. Az ülést is lehet emelni tehát mindenkinek kényelmesen beállítható.

Előzmény: DVlad (63289)
DVlad Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63290

Update 2.3

- halogén izzók (macerás csere xenonra, de így is sokkal jobban világít mint pl. egy Alfa 156)
- vacak gyári hangszórók
- idővel eltörő, elpattanó műanyagelemek (motortér)
- figyelem- és karbantartás-igényes
- pénznyelő hajlamú
- kézifék-kötél gumírozása, felfogatása
- alacsony karter, lelógó kartervédő
- lengéscsillapítók nem felújíthatók (kombi)
- a 2.0T 5/20-hoz az alkatrészek nagyrésze csak gyáriban létezik (a kis sorozat miatt, ezért aranyárban mérik őket, pl.: bőr váltógomb 54.000.-, középső dob 130.000.-, stb.)
- nem lehet külön spriccelni az ablakmosóval törlés nélkül
- viszonylag buta boardcomputer, ostoba megoldású kontrollal
- az oldalsó indexek nem fehérek
- a csomagtartó-kábelköteg merevítője eltörhet és ezáltal a kábelek megsérülnek
- országúti, huzamos haladásnál sokkal visszább hül a jónak vélt üzemihőmérsékletnél (de nem bizonyított, hogy negatív hatásai vannak)
- semmilyen rögzítőháló vagy egyéb nincsen a csomagtérben
- a ritkaságából és a magas alkatrészárából kifolyólag fokozottan ki van téve a donorvadászoknak, akik valószínűleg felkészültek belőle és nem bízzák a véletlenre
- a 2.0 20v t turbója szinte biztos, hogy 100.000km körül csereérett (130-160k)
- a turbó erősített csövei kirepedhetnek, kiszakadhatnak, ami teljesítménycsökkenéssel jár (a 2 cső kb. 15k/5.20 2.0t)
- a manuális váltós kivitel váltógombjának belseje megreped, eltörik
- airbag különböző problémái
- a fűtőventillátor az idő múlásával nagy valószínűséggel elfárad, javítása, cseréje bonyolult
- különböző zárproblémák

- a bal indexkar nem áll vissza (idő előtt elkopik, cseréje egyben kb. 25k)

- a hátsó rugók eltörnek rozsdásodás miatt (valószínüleg megelőzhető lenne a gumiágyak cseréjével 4-5 évente, 4-5 éves korától kezdve :DDD))
- Az A3000 motoros dízel kappa torlólapátos LMM-je horror áron kapható, hibája miatt nem tölt fel a turbó csak 0.5 barig, dupla kuplungolással újra életre kelthető egy időre.
- Az ajtóbehúzó karfák felső ponton kiszakadnak, ha a gyárinál jobban húzzák meg a süllyesztett csavart.
- A fűtéscső légtelenítő csavarja a műanyag menet miatt beletörik, szivároghat a fagyálló, de menetes csavarral orvosolható.
- Irányjelző relé lábain a forrasztás megtörik, emiatt nincs jobbra, majd balra index. Átforrasztással orvosolni kell.
- Az olajpumpa lánc csörgése a dízel kappára jellemző.
- Elhanyagolt szervoolaj csere esetén hangos a kormányszervo szivattyúja
- a már nem rudazatos váltók esetében lehetnek melegedéssel kapcsolatos szorulások az 5. környékén (nincs megfejtés)
Facelift 3.0/szerintünk:


- napfénytető, napkollektoros álló szellőztetés, hűtés
- pohártartó
- hűtött kesztyűtartó
- komolyabb, több célú computer és kijelző
- nagyobb kerekek, kisebb rés a kerékjáratnál
- tolatóradar
- esőszenzoros ablaktörlés
- rádiós ablak-, napfénytetőzárás és tükrök becsukása riasztáskor

DVlad Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63289

AUTÓNAVIGÁTOR.HU - Vételi tanácsadóFelső középkategória: LANCIA KAPPA (1995-2002)

 

Pozitív: Egyéni, tágas utastér, gazdag felszereltség, kényelmes ülések, nagy csomagtartó. Elegáns kombi, gyönyörű kupé. Jó elnyelőképességű futómű, eleven mozgás, harapós fék, kulturált, erős öthengeresek, finom V6 (Alfa Romeo).

 

Negatív: Nagy úthibákon himbálózó karosszéria. Túlságosan laposan elhelyezett kormánykerék. Nem mindig harmonikus a beltér anyagainak színösszeállítása (kékek), béna műfa.

 

:DDD

Imre.G Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63288

Sziasztok!

 

Eladó egy felújított szervotronik kormánymű!

Akit érdekel, a mail címem publikus, vagy  a 30/28-98-477 számon elérhető vagyok.

Pepi 517 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63287

Sziasztok! Eladó a szekér,2.0 20v most eset át egy nagy javitáson,föteng csere,csapágyak,szijakat,feszitőket,meg ami még kellet,ha netén valakit érdekel,rozsoma@freemail.hu

granturismo Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63286

Az eladója a pilisjászfalui autóbontó. Gondolom bontásra adták le, de még megpróbálnak keresni rajta. Vajon mennyiért vették be??

 

Sajnos tény, hogy ezekkel több és komolyabb probléma van mint egy szívómotorral szerelt darabbal. Általában nem apácák vettek/ használtak ilyan autót és ha közben a karbantartás elmaradt - miközben jóval kényesebbek az olajra a karbantartásra a használati körülményekre - sajnos szinte törvényszerű a meghibásodás. Ha otthon tudsz bütykölni szerencsés csillagzatnál akár meg is érheti, de ez így kb. a lottoval van azonos szinten. Sajnos gyakori, hogy a javítás nem áll meg magának a turbonak a felújításával, cseréjével ami normális munka esetén már egy komoly többszázezres tétel hanem az olajszivattyúnál és a motorblokk csapágyazásában is lehet hiba.

 

Nem árt a végére járni, hogy mi okozhatta a turbo meghibásodását. Kérdés egy kereskedésben ezt hogyan lehet megtenni. Sajnos gyakori, hogy a karbantartás hiánya az ok. Tudni kell, hogy ez a maga korában egy erősen kihegyeztett motornak számított az adott alapblokk mechanikai lehetőségeinek határait feszegetve. Azt kell mondani, hogy egy ilyen kifeszített motor esetében a motorfelújítást követően a legritkább esetben hozza az eredeti képességeit. Sajnos a végén akár komplett motorblokk cseréje is szóba jöhet. Azt nyugodtan ki merem jelenteni, hogy ebből a blokkból mára NEM lehet normális állapotú bontott darabot szerezni.

 

Szóval az általános Kappa szöveg itt hatványoszottan érvényes: Ennek az autónak nem a megvétele a komoly beruházás.

 

Ha mégis a megvétel mellett döntesz:

 

Amit én tennék ha még fiatal és bohó lennék:-)) Először meghallgatnám a motort, hogy milyen a hangja. Feltétlen vinnék egy olajnyomásmérőt (vagy 1db szerelőt) és mérné(n)k egyet, ha az rendben van az már egy apró jó jel. Aztán ugye meg kéne vizsgálni magát az autót is, mert 1000-és egy egyéb hiba/gond is lehet pld, hogy rommá volt törve.

Mondjuk az eladó nem épp egy nyájas ember arra készülj fel.

Alvarez81 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 63285

Szia!

 

Az 5.20 turbós Kappa adja a legnagyobb autózás élményt, ez biztosan állítható.  De valódi pénztemető tud lenni, még a többi Kappához képest is, mert az alkatrészeinek a fele

annyira egyedi, hogy nem fogsz találni hozzá utángyártottat, a gyári meg horror áron megy. Szerencsére nem saját tapasztalat, de akinek volt/van ilyen kocsija, azok majd megmondják...

Előzmény: nordy-600 (63284)
nordy-600 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 63284

Sziasztok!

Nézegetve a használtauto oldalát találtam egy turbós kappát igen jó áron aminek állítólag egy baja van hogy turbó hibás!

Az eladó állítása szerint indul jár csak nyomja az olajtat a szar turbó...

Az összes turbós-nál írják hogy felújított turbo és a tesztben is panaszkodtak csak a turbó volt a baja.

Ezekben garret turbó van mi a kínja ezeknek hogy mindegyikkel baj van?

Rövid szerviz intervallum, nem betartott olajcsere? Hanyag használat vagy mi az oka?

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/lancia/kappa/lancia_kappa_2.0_turbo_ls-6082423

 

Ő lenne a kiszemelt!

 

Érdemes az ilyet megvenni? Ha csak a turbó felújítást számolom még árában vagyok...

 

Ha valakinek van volt ilyen írhatna róla pár szót köszi előre is!

Mattiasrex83 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 63283

Sziasztok!

 

Utólag is köszönöm Alvareznek és MyKappának a segítséget a befecskendező ügyben!

Érdekesség képpen nem is a befecskendezővel volt probléma...

miután pénteken kicserélték, éppen hogy haza értem (kb. 35 km) már csak be kellett volna tolatni, megint ugyan annál hengernél szart be a befecskendező...

lehúztam a befecskendezőről a vezetéket, próbalámpa. kiderült, állandóan kapja a testet.

akksisaru leszed, vezetékköteg megmozgat. azóta kb. 100 km-t mentem vele 20-30km-es etapokban problémamentesen.  kérdés, mikor jön elő újra a jelenség...?!

és mivel van baj. vezeték, avagy coputer...

probody Creative Commons License 2012.10.22 0 0 63282

Ésszel csinálom, nem marad nyoma a munkahengeren:-) Könnyű tekerni nem kell szorítani a fogót.

Jobb lenne egy ilyen szerszámmal persze, de az én futásteljesítményemmel úgy 5 évente lenne rá szükség.

Előzmény: tomsojer (63279)
vizes10 Creative Commons License 2012.10.21 0 0 63281

Bocs a képek lemaradtak.

Keress rá a 24000. hozzászólás környékén.

 

Üdv. Vizes

Előzmény: vizes10 (63280)
vizes10 Creative Commons License 2012.10.21 0 0 63280

Szia!

 

Én készítettem egyet.

Egy kis kézügyesség, na nem olyan szép mint tomié, de a célnak

megfelel.

anno tettem fel ide képeket:

 

 

 

Régi féktárcsa, látszik, hogy nagyon kopott.

Behajtó szerkezet tomsojer képe alapján.

 

munka közben. Egyszerűen, és gyorsan lehet így visszatekerni a munkahengert.

 

az új tácsa, betéttel, és a régi betét. A másik oldalon a fékbetétek, még jobban el volt kopva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: GL-SW (63270)
tomsojer Creative Commons License 2012.10.21 0 0 63279

 A célszerszám nélküli hátsóféknyereg visszaállításoknál a leggyakoribb hiba amit elszoktak követni az,

hogy a papagáj- vagy csőfogóval történő visszatekerés által a dugattyútető peremén apró éles sérülések

keletkeznek, amik később a visszanyomás után kivágják a gumiporvédőt. De magával a fogó pofáival is

sikeresen kilehet csípni a gumit. 

 Meg még az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ha új a tárcsa és a betét, akkor annyira "koppra" 

visszakell nyomni a dugattyút, hogy a gumi síkjáig, (sőt néha egy kicsit beljebb is) kerül a dugattyú 

teteje. 

 

 

Én ezt használom, kb. 30másodperc féknyergenként a visszaállítás.

Az utánállítóban lévő menetemelkedés meg nem téma, ráadásul minden autóé más (lehet).

Ha pár tekerés után kezd lötyögni akkor egy fél fordulat a hatlapfejú kontraanyán és mehet a buli tovább.

(...Kappa, Thema, Phedra, F.Galaxy, Rover 620, fékje ezzel lett visszaállítva, nagyon kényelmes használni)

 

Előzmény: probody (63272)
downer Creative Commons License 2012.10.21 0 0 63278

"a fékolaj szintje nem ment lejjebb a kelleténél? Ha jól amlékszem valaki egyszer panaszkodott hasonlóra, de csak fellevegősödött neki a kevés olaj miatt"

 

Elég jól emlékszel, az még én voltam tavaly év elején, lassan két éve. Aztán meg egy normális légtelenítés után bitang jó lett a kuplung.

Én éppen egy éve adtam el a Kappát, azóta már a beszámított robogót is. Érdekes, már maga az autó téma is kivonult az érdeklődési körömből, ide azért becsületből néha beolvasok, örülök hogy tartjátok magatokat. :)

Előzmény: Alvarez81 (63246)
Imre.G Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63277

Az óra szerint 298400 Km

Előzmény: probody (63263)
GL-SW Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63276

Lemaradt: a jobb oldal szivárgott

Előzmény: Alvarez81 (63274)
GL-SW Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63275

Nem működött már a kézifék, be volt rohadva a bowden flex-xel kellett levágni. Közben megnéztem a mhengert és elég repedezett volt mindkét oldalon a gharang. 97-es a Kappa valszleg még az eredeti volt. Most ki van vonva ideiglenesen a forg.-ból van idő megcsinálni.

A benne lévő szerkezetről esetleg tudsz valamit?

Előzmény: probody (63272)
Alvarez81 Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63274

Szia!

 

Így van.  A Kappában minden egységnek külön vezérlője van, külön biztosítékokkal. Ha ennyi minden megy tönkre egyszerre, akkor nagyon gyanús, hogy a hiba olyan helyen lesz, ahol ezek a rendszerek még közösek, tehát valami főrelé, főbiztosíték, de leginkább földelés problémára tippelnék. Lehet pusztán az akkusaru is rossz, persze az lehet, hogy érintene más rendszereket is.

Első köreben a biztosítékokat nézd át, és mérd is ki, mert van mikor nem látszik elsőre, hogy elpattant. Van ugye egy blokk a kormány alatt balra, van egy a motortérben a szélvédő előtt, és van még 1-2 helyen, de elsőre ezeket nézném meg. illetve az akku mögött a tűzfalra szerelt elosztó dobozkát. (talán ott is van egy fő-fő biztosíték)

Előzmény: kisrota (63273)
kisrota Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63273

sejtésem szeritn olyat keresek ami nincs a kappá-ban "comfort vezérlő egység"

probody Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63272

Miért kellett szétszedni ha jól működött? Vagy szivárgott?

 Nem kell spéci szerszám a visszanyomáshoz,csak forgatni is kell közben a munkahengert. Mindenki másra esküszik, szokás kérdése.

Én egy franciakulcsot teszek a nyeregbe és ahogy tekerem a kulcsot szét, úgy nyomja befelé a munkahengert, közben meg egy csőfogóval tekerem.

Előzmény: GL-SW (63270)
"The man" Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63271

Hajhó!

 

Nekem is JTD SW-m van, és az enyém is ült amikor megvettem. Felújítani, javítani nem tudják sehol sem a nivomatot. Most már több mint 3 éve járok vele limo gátlóval, és csináltatott rúgóval. ez kb. 5 centit emelt rajta. Ez az olcsóbb megoldás. Nekem semmi gondom így vele. Lehet rendelni hozzá nivomatot is, az több százezer Ft.

Előzmény: alfa499 (63249)
GL-SW Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63270

A munkahenger felújítással kapcsolatban nézelődtem a net-en és az alábbit találtam:

 

https://www.google.hu/search?q=Brake+Job+Series+-+Rear+Caliper+Replacement&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&channel=rcs

 

El kell mondanom semmit nem értek angolul, de ha jól nézem itt a dugattyú visszanyomást mutatja be a szerelő. (hogy miért nem fogta be egy satuba ?? )

Kell egy ilyen szerszámot készíteni?

Lényegében nem gond, műhely, esztergapad van. Csak azon gondolkodom: a menetes száron lévő menet emelkedése meg kell egyezzen munkahengerben lévő csap furatában lévő több bekezdése menettel, mert ha nem, akkor "kifut" a célszerszám menesztő csapja alól a dugattyú! Na ezt az emelkedést viszont még nem tudom hogy mérem ki. 


Egyáltalán jól okoskodom, vagy belebonyolódtam mint kismacska a cukorspárgába?

 

 

GL-SW Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63269

Nekikezdtem a hátsó fék munkahengerek felújításához. Javítókészlet megvan. De valahogy nem jövök rá a benne lévő beépített elemek szerepére. Nem a pedál és a kézifék megoldásra gondolok, hanem a dugattyú belsejében van egy seeger gyűrűvel biztosított, mintha lamellákból összerakott szerkezet. Ha jól látom a kézifékállító több bekezdéses nagy emelkedésű menetes furatban is  lenne valami?

Egy dugattyús LUCAS rendszer.

Elérhető, van erről leírás, vagy valaki röviden elmondaná?

 

kisrota Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63268

elment a világítás utánna az elektromos ablakok, nem megy a közép konzol se az elektromos tukrök se tehát szinte minden elmegy:(

Előzmény: KappaTD (63267)
KappaTD Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63267

Mi a baja az autódnak?

Előzmény: kisrota (63265)
KappaTD Creative Commons License 2012.10.20 0 0 63266

A VW van komfort vezérlő ez 10 éves technológia!

Előzmény: kisrota (63265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!