Üzemben nem 4 mozdony van, ennyi kell a mozdonyfordulóhoz. Van rádió Átrakón, Balsán és Dombrádon is. Ezek meglévő, bevált eszközök.
Vannak még fényjelzők is, ezeknek Herminatanyát leszámítva semmi szerepük; a fenntartásuk viszont sokba kerül. Új biztberre esetleg Átrakó átépítése esetén lenne szükség.
Bár nem vicinális, téma ez a 140-es IC vonat, de ha MÁV-nak továbbra is ilyen jó ötletei lesznek, akkor lehet, hogy az egész vasútmániás topic átköltözik ide :(
Az IC kocsik ugye nem állnak majd meg Kisteleken, Nagykőrösön, Cegléden és Zuglóban, csak a gyorsvonati kocsik :)
Szegedi IC témában az anyatopikban és a 100-120-140 vonal topikjában lehet bővebbenolvasni:
Nem hallottam róla, hogy a Keletibe akarnák átpakolni őket.
Sőt, inkáb arról hallani, hogy a 100-as vonalról is visszapakolják őket a Nyugatiba.
Amiről hallani, hogy egybeolvadnak a szegedi gyors és IC vonatok.
Az IC kocsikba lehet pótdíjjal ülőhelyet vásárolni, a hagyományos kocsikban meg lehet állni egész úton a tömegben és parasztlégkondiban. Mindenkinek az igényessége és a pénztárcája fogja eldönteni, hogy melyik kocsiba száll.
"Csak körvasúton, tekintélyes kerülővel (Keleti-Kőbánya felső-Rákosszentmihály-Rákosrendező-Városligeti elágazás) lehetne megoldani, ami igen nagy menetidő növekedést idézne elő."
A szolnoki deltáról és a ceglédi deltáról hallottál már?
Amúgy igazad van, a körvasúton körbedöcögni 80 és 40 sebességekkel jelentős időveszteség lenne. A szolnoki delta felé pedig 50 km kerülő 100-120 sebességgel.
"normális helyeken balesetveszély esetén karbantanak"
Ha a nagykalapból adnak hozzá pénzt is.
Gyanítom, hogy a helyi PGF szakasz nem kapott rá pénzt, ezért lett ilyen az állapota, ezért nem tudja most helyrehozni, nem azért, mert lusták voltak dolgozni az elmúlt fél évben.
"és ha valóban leáll a forgalom, akkor utána jön a kánaán, és lesz pénz a fővonalakra?"
A fővonalakra ugyanennyi pénz lesz ez után is, és nagyjából marad ott is minden úgy, ahogy van.
Ott vannak pl. a 100,120,40a,30a vonalak, ahol naponta több tízezer ember utazik 40-60-80 km/ó sebességgel állomásközökön keresztül.
10000 ember <--> 1 fő fizető utas a kisvonaton.
Melyikre adnál egyáltalán pénzt, ha Te lennél az illetékes?
Az államnak sokkal több pénzzel kellene támogatnia a pályavasutat (és a tényleges árkiegészítést megadnia a személyszálításnak), mint most teszi. Nézz szét egy kicsit a Lajtától nyugatra...
A pazarlás az, hogy az állam (jelen esetben a GKM) nem ellenőrzi, hogy a vasútba fektetett pénz felesleges, milliós fizetésű igazgatókra és főov.-okra, bérelt autókra stb. megy el (tudod, hogy hány stratégiai osztály vanaz Andrássy út 73-ban? Tizennyolc.).
Ez demagógiának tűnik, de valójában nem az: ha ezek a pénzek tényleg (és nem csak szóban) a vasút fejlesztését szolgálnák, mindenki jobban járna (csak az a néhányszor tíz, esetleg száz-kétszáz kiválasztott nem).
Megpróbáltam gondolatban összekapcsolni a "tolvajlás" bármely formáját és rájöttem, hogy menni fog: 1. Ha veszek egy zoknit valamilyen magáncégtől, és az első használat során szétmegy, akkor ezek után rajtam múlik, hogy vissza tudom-e szerezni az ablakon kidobott pénzt. 2. Ha a MÁV kiszed az államból egy csomó pénzt, aztán elpazarolja, az állam képviselőin múlik, hogy csökkenteni tudják-e a kárt, illetve meg tudják-e akadályozni az újbóli bekövetkezését. 3. Ha a 2. eset következtében az állam rajtam mint állampolgáron veri el a port (mert belőlem fogja kiszedni az eltűnt pénzeket), akkor a.) én vagyok a hibás azért, mert nem iktattam ki már jó előre a pazarlásával kárt okozó állami céget; b.) én vagyok a hibás azért, mert a nyakamon hagyok lógni egy ennyire "hiszékeny" állami szervezetet.
Ezek után azt, hogy a MÁV kizsarol xy pénzt az államtól, végsősoron vállalkozói magatartásnak látom. Hiszen ugyanaz, mint a szar zokni esete: valaki, aki nem lesz képes az érdekeit érvényesíteni, majd a sor végén megfizeti az árát. A pazarló állami cég esetében a sor vége az állampolgár lesz.
az államnak be kell avatkoznia annak érdekében
Bár gondolom ismert az állammal mint olyannal kapcsolatos felfogásom, de a realitások talaján maradva azt mondom: ez bizony így van. Az államnak - jelenleg még - el kell játszania a moderátor szerepét.
Az állam által hozott korlátozások, átterelések is érthetők így, csakhogy ha rövidebb-hosszabb ideig a korlátozásokkal az állam az áramlatok ellen megy, akkor elő kell teremtenie az áramlatok legyőzésére szolgáló energiát, amely minden esetben konkrét pénzösszegben fejezhető ki. A pénz többnyire az állampolgárokból lesz kifejve, akik teljesen érthető módon, pampogni fognak. Ha a pampogások mögött kisebb-nagyobb erőforrások bújnak meg, akkor az állam kénytelen lesz csatákat veszíteni és máshol próbálkozni.
Ezzel a demagógiával nagyon idilli lelkiállapotban tudod megtartani magad, de azért lásd be, hogy az értelmes vita esélyét te játszod el ezekkel kiszólásaiddal.
Kinek lenne az jó, ha minden ide leírt "bölcsességed" valóra válna? A vasutas álmodozókon kívül.
Egyes árufajtákat vasúton kellene szállítani. Belföldön is legalább egy nappal, de inkább kettővel több lenne a szállítási idő, a sok állomáson álldogálás közben a kollégáid a fele árut ellopnák (na jó, nem fogalmazok durván, vegyük úgy, hogy az áru eltűnik).
A vezérek továbbra is mindenféle normaidőkre hivatkoznának, ha nem lenne kedvük dolgozni, a pályára hirtelen nem lenne több pénz, szóval attól, hogy az áru vasúton megy, semmi sem javulna a vasútnál. Sőt.
Mivel adminisztratív módszerekkel kényszeríted az árut vasútra, a vasút nem lesz érdekelt az olcsóbb, gyorsabb munkavégzésben, kialakulnak mesterségesen magasan tartott árak és a vasút részéről jelentős motiválatlanság. A nem a tényleges költséget tartalmazó árak (hiszen tartalmazzák a reumapusztai sorompótekerő meg a MÁV Szimpatikusok bérét is) hamarosan megjelennek a termékek fogyasztói áraiban, az árszínvonal emelkedni kezd, mindenki mérges lesz.
Közben a közutak általad kifogásolt rossz állapotát sem szüntetted meg, viszont sok embernek megnehezítetted az életét.
Meg mutathatná, ha lenne mit. 5-10 kn/h lassú jel és társai. Széthuló vagonok mozdonyok, rossz szervezés, vezetők érdektelensége. Úgy is megkapom a fizetést, jutalmat, magas végkielégítést. Az Operátor majd "megműt".
"vagy inkább döntse el mindenki maga, a saját belátása szerint, hogy mivel jár és szállít."
Hogy dönthet valaki úgy, ha nemjól prosperáló alternatívából választhat. Ezt hívják kötelezően közútra terelésnek. Van ám egy bibi ami Andó Úrnak is szól a közutak nem bírják a terhelést, sok a baleset, nagy a környezet szennyezés. A 30000 km közut romokban hever. Mennyibe kerül 30000 km út építése, fenntartása, forgalom és üzembiztos működtetése (Takács Úr válaszát is várom eme kérdésre). A közútjaink 90%-a csepel teherautóra lett méretezve, vagy szekérre. A földmű elöregedett törik. Jóvolna az útépítés tankönyvet kissé leporolni.
1. Állambácsi nem ezért kénytelen adókat emelni, hanem a hibás (pazarló-tolvaj) gazdaságpolitikája miatt.
...vagy inkább döntse el mindenki maga, a saját belátása szerint, hogy mivel jár és szállít.
2. Természetsen így van, de az államnak be kell avatkoznia annak érdekében, hogy a gazdaság egyes résztvevői (emberek - vállalkozások) olyan közlekedési eszközzel utazzanak és szállíttassanak, amellyel lehet, hogy nem utaznának - szállíttatnának, de az valamilyen okból preferálandó (lásd pl. a hétvégi kamionforgalom korlátozását).
A túlzott liberalizáció egészségtelen: a szabadság sem azonos a káosszal.
A szegedi IC-k az egyetlen olyan IC viszonylat, ami a Nyugatiból közlekedik és ez még jó pár évig így is lesz.
Ugyanis a 140-es vonal, ami Szegedre megy Ceglédnél ágazik ki a 100-ból, ami még Szolnok előtt van, tehát eleve a 100-as vonalon kell a vonatnak elindulnia Budapestről, ami a Keleti pályaudvarról közvetlenül nem lehetséges!!! Csak körvasúton, tekintélyes kerülővel (Keleti-Kőbánya felső-Rákosszentmihály-Rákosrendező-Városligeti elágazás) lehetne megoldani, ami igen nagy menetidő növekedést idézne elő.
Járjon mindenki egyéni közlekedési eszközzel, jó nagy terepjáróval, szállítson mindenki 44 tonnás kamionban.
...vagy inkább döntse el mindenki maga, a saját belátása szerint, hogy mivel jár és szállít. Ehhez a meglévő operátorok megmutathatják, mijük van - ebből az lesz kiválasztva, ami a legjobban megfelel az adott ügyfél céljainak. Ha egy adott operátor sérelmesnek találja, hogy sosem őt választják, hát tegyen meg mindent annak érdekében, hogy legközelebbtől kezdve már ő legyen a népszerű.
A népszerűség növelése érdekében bármilyen eszköz bevethető. Lehet a többieknél kedvezőbb paraméterekkel rendelkező eszközöket alkalmazni (technikai, folyamatszervezési megoldás), de lehet tudatmódosító szerekhez, vagy akár nyílt erőszakhoz is folyamodni. Bármi lehetséges, amit a vállalkozó a siker reményében kivitelezni képes.
A bevetett eszközök természetesen szemet szúrnak majd a konkurrens operátornak, valamint ha az eszközök felhasználása során harmadik feleket megvágtunk (pl.: állami szervezetként egy csomó pénzt sikeresen kihúztunk állambácsiból, aminek hatására az kénytelen adókat emelni), akkor számítsunk arra, hogy a konkurrensek és a harmadik felek nem hagyják majd szó nélkül.
Kérded: Mi a haladás? Ez jó kérdés. Megpróbálom elmagyarázni. Az Ősember vadászott, halászott, gyűjtögetett gyalogszerrel. A modern ember génmanipulált szóját eszik, melyet műtrágyszállító kamionban hoztak Magyarországra. Melyért elmegy terepjáróval a bevásárló központba a pláza cicával. Megnézi a Big Vakert. És várja mikor vonja ki a Zokxigént a vízbűl. Vagy nézi: Jenőhöz a pog hivatalba a tanácsra.
De már nem sokáig lesznek tagjai a Volán Egyesülésnek. Lévén, csak ők végeznek árufuvarozást, és csak ők nem végeznek személyszállítást.
Demagóg barátunknak meg jelzem, hogy a Waberers csoport (ex. Volán Tefu) tevékenysége nem rakható át egy az egyben vasútra. Erre a vasút ma már nem alkalmas, ilyen szállítási határidőkkel pedig SOHA nem is volt alkalmas.
Erről biz Takács Urat kell megkérdezni. Biz Ő tudja mi a nagy helyzet közlekedési fronton. Minden titkok fő tudora. Valószínű azért a Volán honlapon ekkorát nem lóditanak.
Sajnos mindig és mindenhol van egy személy aki a haladás útjában áll.
Ez igaz a Te szemszögedből, de nem igaz például az "egy személy" szemszögéből. Kinek van igaza? Természetesen Neked. Meg neki. Meg a harmadiknak, negyediknek, stb.
Fogalmazzuk át úgy a mondatot, hogy: "Sajnos mindig és mindenhol van egy személy, aki nem úgy gondolkodik, ahogy én, és az én elképzeléseim útjában áll."
Ugyanaz, nem? Azt fogod mondani, hogy nem, mert nem Te állsz a "haladás" útjában, hanem a másik személy. Jó rendben, mondanám én, és arra leszek ezek után kíváncsi, hogy mi a túró az a "haladás"?