Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2020.02.25 0 0 91330

Ha csak ritkán kell, a C02 nem olyan rossz terepen, mint amilyen hangos aszfalton :-)

SOkaknak nem jön be, ők 10 körül szoktak egy túra után megválni tőle :-) (1-200km, nem egy aszfaltos Anglia oda-vissza...)

Nekem nagyon bejött. Sajnos nem street-legal :-(

Előzmény: Doomedsrac (91329)
Doomedsrac Creative Commons License 2020.02.25 0 0 91329

Xtz660 hátsó kereke csak 17" így ez nem jó, de azért köszönöm. 18" sok van jó áron, de 17" már nem 😔 és arra, hogy néha át rakjam igazából pici pénzt tennék csak bele.

Előzmény: gencsydani (91328)
gencsydani Creative Commons License 2020.02.24 0 0 91328

15e-ért normális, új krosszgumit is lehet már kapni...

https://www.motorgumishop.hu/motorgumi/cross/dunlop-d952-120-90-18-65m-630283-p

Előzmény: Doomedsrac (91327)
Doomedsrac Creative Commons License 2020.02.24 0 0 91327

Köszönöm. Remélem lassan össze áll már a gép😊

 

Tudom, hogy 1000x körbe járt dolog (gumi). Találtam itthon egy alig 10 éves krossz gumit előre. Néztem hátra is, de nincs használtan, ha van akkor vagy már minta mentes vagy annyi mint egy új. Mitas E-09en gondolkodtam (találtam 15eFt-ért újat), de ez állítólag egy sz.r, mert túl nagyok a blokkok és egy vonalba vannak és nincs emiatt oldaltartása. Viszont találtam kb. ennyiért egy Vee Rubber VRM109. Az a kérdésem, hogy ezt valaki ismeri?  Érdemes bele folyni? 

Előzmény: Szattis_ (91325)
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.24 0 0 91326

Hogy Te miket tudsz itt a Dévidéken!?  :-)
Én csak DZoli telefonszámát tudom, rajta keresztül ment volna minden...

Előzmény: Szattis_ (91325)
Szattis_ Creative Commons License 2020.02.23 0 2 91325

Igen, elnézést, küldöm:

Balástyán dolgozik a srác, Tivadar (vezetéknevét nem is tudom) Itt a link a munkáiról, https://business.facebook.com/pg/motivaplastic/posts/?ref=page_internal  
telefonszáma: 30/3083085


Másik délvidéki ajánlás, vele főleg angolul. Neki van a 3yf-hez már sablonja.

 https://www.facebook.com/f.tec.plastics 

Előzmény: Doomedsrac (91324)
Doomedsrac Creative Commons License 2020.02.20 0 0 91324

Szattis_  élnék a lehetőséggel, doomedsrackukacgmailpontcom ☺ Köszönöm előre is. (Facebook-kom nincs)

Előzmény: Szattis_ (91289)
Szmuk Creative Commons License 2020.02.19 0 0 91323

Szabó Sándor (Shevinon) elérhetőségét(vagy tel vagy e-mail cím)

Dobja már át valaki ide:szmuki01@t-online.hu

 

Köszi!

Mistral1 Creative Commons License 2020.02.19 0 2 91322
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.18 -1 0 91321

Reméljük - sok lesz :-)

 

Én is felvettem már a térképemre ezt a hidat :-))

A tervek szerint Szögedinből biztosan indul p reggel egy off csapat Kisujjra - ha az időjárás engedi majd.

Ott pedig szombatra a Tisza-tó körbe. A sarazóknak sáros úton oda (talán vissza is), a többieknek aszfalton.

 

Ha nem motoros idő lesz, akkor meg áztatjuk a micsodáinkat a gyógyferedőben - ha már az árban ígyis-úgyis benne van a belépő :-)))

Előzmény: Szmuk (91320)
Szmuk Creative Commons License 2020.02.18 0 1 91320

Évadnyitóra a messziről jötteked ide érdemes lenne elvinni!

Eléggé kurriózum hely!

"Ez hamarabb meg volt mint a hortobágyi kilenc lyukú-híd(mellesleg mintaként szolgált). Az 1830-as árvíz elvitte a két szélső pilléreket..."

https://hu.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1dor-h%C3%ADd_%C3%A9s_K%C3%B6rny%C3%A9ke_Term%C3%A9szetv%C3%A9delmi_Ter%C3%BClet

 

Üdv_Szmuki

gencsydani Creative Commons License 2020.02.18 0 0 91319

KicsitOFF

 

Ismer valaki olyan céget (Budapesten vagy közvetlen közelében) amelyik tud feketekróm bevonatot készíteni (küllőre)?

 

ON

Szmuk Creative Commons License 2020.02.18 0 0 91318

Fékfelújjítója sem sokkal jobb. De második alkalomra jó lett a DRZ hátsó főfékhengere :D.

(bár nem tudom mitől, ugyan úgy raktam össze mint előtte :D)

 

Szóval akkor Tenerések-meg a Bigesek meg Afrikások beveszik Kisújszállást :D

 

 

Hány motoros lesz ?

 

Előzmény: ronya1 (91317)
ronya1 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 91317

A tourmax nevű utángyártott tömítés mindig ilyen volt

már 10 éve is ha rendesen takarítod a karburátor akkor addig összemegy

 

Előzmény: Mistral1 (91315)
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 91316

Kis kitekintés:
https://www.kemma.hu/kozelet/helyi-kozelet/meghoditottak-a-himalajat-a-tatabanyai-motorosok-2063883/?fbclid=IwAR1DHRwbfhTv9Vj4cqrjz1Dt6h1P90H9C3A6boOuj1cHrB2v74tnZJvc9-k

Nem elfeldve, hogy talán ezt, vagy nagyon hasonlót egy magyar egyedül is megcsinálta egy tenerével - Sztív be is linkelte régebben. Aztán pár évvel ezelőtt Nigériában meghalt egy autóbalaesetben :-(
Ő tartja a legmagasabbra jutó motoros címet is.

Mistral1 Creative Commons License 2020.02.17 -1 1 91315

Nna, akkor így terjednek a rémhírek...

 

Csak amikor tiszta benzin volt - akkor ilyen csészém nem volt...  Aztán amikor jött a tömítés, hozta magával a bioizét... Így hát összekötöttem őket :-(

Előzmény: ronya1 (91314)
ronya1 Creative Commons License 2020.02.17 0 1 91314

Alapvető hiba hogy azt gondolja az ember hogy ez benzin

ez nem benzin hanem üzemanyag 

a benzin az kb az amit a patikában lehet kapni 

ez nem is romlik meg ezer év múlva sem 

sajnos ezek a keverékek ilyenek nem tudsz éve mit kezdeni, max előveszed a biciklit és nem fog érdekelni

amugy az a csésze gumi már akkor kitágult amikor meg nem is volt alkohol az üzemanyagban

 

 

Előzmény: Mistral1 (91313)
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.16 0 1 91313

Nekem "csak" annyi a nyűgöm vele, hogy ha ez a kib.szott benzin/dízel kibírt 10-30 milló évet a föld alatt - akkor most miért romlik meg 3 hónap alatt???  Hát erre mondom, hogy kapják be.

Lehet itten mínuszolni mindenféle hozzászólást.

Nekem akkor is rossz tapasztalataim vannak vele - mert egyszerűen a karbi gumi cuccai nincsenek erre felkészítve. Amikor a csészét levettem takarítani, nem tudtam visszatenni a gumit a helyére - meg kellett várni, amíg kipárolog belőle minden. szerencsére nyár volt és fél óra elég lett, akkor visszahúzodott eredeti méretre, nagyjából.

 

Előzmény: ronya1 (91312)
ronya1 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 91312

még annyit hogy 10 éve ilyen cikkek voltak a bioetanolról

https://www.veol.hu/loero/kornyezet-es-penztarcabarat-atalakitas-szervizben-harom-ora-1317146/

 

 

http://www.bioetun.hu/oldal/Amit_az_E85_rol_tudni_kell

 

most meg mindenki a halál angyalát látja a +5(eddigi 5+5) százalékban

Annonymus1 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 91311

Sziasztok. Xtz 750 kuplung kosár kellene... Jó állapotú 

ronya1 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 91310

kiegészítés

a téli tárolásra inkább a 98-100 prémium benzin a megfelelő, abban is van bioetanol, de kevesebb, de ami a lényeg abban olyan formában van ami a vizet nem veszi fel, emiatt nem lesz benne levegőből felvett nedvesség( ami szerintem a másikba se igazán) és nem is romlik meg a téli tárolás miatt

eddig volt 5% benne ez már rég elkezdte felszedni a gyantás lerakódásokat, így a most a 10% miatt nem lesz nagy változás

szóval no para

 

amúgy ez az mtbe szinte mindenben van ez váltotta ki az ólom tetraetilt, nem összekeverendő az etbe anyaggal ami a prémium benzinben van az etanol helyett

Előzmény: andor28 (91308)
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.14 -1 0 91309

Juszuf, ennyit életedben összen nem írtál!
(tudom, copy-paste...) :-)

A lényeg átjött egyetlen mondatban is:

- Ha lehet, ne használjon E10 üzemanyagot.

 

Hát békaphassák.  A brit tudósok megszavaztatták a parlamentjükkel, hogy 2035 után nem lehet robbanómotoros gépjárművet forgalomba hozni (lehet, hogy csak autót+teher cuccok).

Az az E10 ökörség is csak arra jó, hogy addigra lehetőleg tönkremenjen minden - és vehetsz csivili pénzekért villanyt :-(

Előzmény: andor28 (91308)
andor28 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 91308

Mostanában annyira aktív vagyok mint még soha :D

 

egy kis olvasnivaló: (forrás Facebook/Yamaha Fehér)

 

Kérdések és válaszok:

Mi az E10 üzemanyag?
Az E10 üzemanyag 10% etanol és 90% benzin keveréke.

A Yamaha motorok kompatibilisek az E10 üzemanyaggal?
Minden jelenlegi modell és a legtöbb 2003 után gyártott motor üzemanyagrendszere elviseli a friss, 10%-nál kevesebb etanolt tartalmazó üzemanyagot (E10). Bár a Yamaha motorok kompatibilisek az E10 üzemanyaggal, mégsem javasoljuk a használatát.

Lehet használni kétütemű motorolajat E10 üzemanyaggal?
A Yamalube TCW3-RL és 2W olajak keverhetők az E10-zel.

Mik az etanol negatív tulajdonságai?
Az etanolnak van néhány tulajdonsága, amik befolyásolják az üzemanyagrendszer működését.
- Az etanol erős tisztítószer, oldószer és szárító hatása is van. Leoldja, letisztítja az üzemanyag tároló kanna, benzintank, és az üzemanyagrendszer egyéb alkatrészeinek belsejéből a
szennyeződéseket, lerakódásokat és anyagdarabokat. A leoldott részecskék eltömíthetik a szűrőket, lerakódhatnak az injektorokban, benzinpumpában, nyomásszabályzóban,
karburátorban, szívócsövekben, szelepeken és szelepvezetőkön.
- Az etanol higroszkópikus tulajdonságú. Magához vonzza a vizet (pl. erősen vonzza a párát).
- Az E10 üzemanyag élettartama kevesebb, mint a
hagyományosé. Ez különösen fontos téli tároláskor nálunk, ahol a szezon viszonylag rövid.

Használható nagyobb etanol-tartalmú üzemanyag (E15, vagy E85)?
Soha ne használjon Yamaha motorban 10%-nál magasabb etanol tartalmú üzemanyagot, vagy olyat, ami bármennyi metanolt tartalmaz. Ezek az üzemanyagok indítási, alapjárati és komoly üzemanyagrendszer- és motorhibákat okozhatnak.

Az etanol tisztítóhatásának nincs pozitív hatása az üzemanyagrendszerre?
Nincs. Minden hagyományos üzemanyaggal működő üzemanyagrendszerben vannak lakk, festék,
vagy felületi korrózió (rozsda és alumínium-oxid) okozta lerakódások. Ezek vannak a tárolásra és szállításra szolgáló eszközökben (csövek, tartályok, kannák, szivattyúk, stb.), amelyek érintkeznek az üzemanyaggal. Az etanol ezeket leoldja mindenről, amivel érintkezik. Az etanol oldja a legtöbb
műanyag, vagy műgyantából készült tank anyagát is. Ezeknek a leoldott anyagoknak a mennyisége hamar eltömítheti a szűrőket, ezzel dugulást okozva. Így a motor teljesítménye erősen leromlik, és más motorhiba is keletkezhet.

Mi történik szétválasztódáskor?
Szétválasztódáskor több káros esemény zajlik le:
- A víz és etanol molekulák leülepszenek a tank fenekére egy külön víz és etanol réteget alkotva. A tank felső részén, pedig kialakul egy réteg benzin, amiben nincs etanol.
- A motor az üzemanyagot a tank aljáról szívja. A motor nem működik megfelelően, ha egyáltalán működik, etanol és víz keverékével. A víz és etanol keverék rendkívül korrozív
néhány fém esetében és kárt okoz a motor belsejében.
- A maradék etanol nélküli benzin oktánszáma alacsonyabb, mint az E10 üzemanyagé, kb. 2-3 ponttal. Ez az alacsonyabb oktánszám már nem biztos, hogy eléri a motor által igényelt szintet.

A szétválasztódott üzemanyagból visszamaradt benzin használható-e a víz és etanol eltávolítása után?
Nem, a maradék benzin oktánszáma alacsonyabb lehet, mint amit a motorhoz előírtak.

Mi az előnye, ha Fuel Stabilizer és/vagy Conditioner adalékot öntünk a benzinhez?
A kereskedelemben kapható benzin adalékok csökkentik a belső lerakódásokat és növelik a benzin
tárolhatósági idejét. A Fuel Stabilizer folyamatos használatával csökkenthetőek a belső lerakódások. A Fuel Stabilizer & Conditioner® benzinhez adagolása
megakadályozza az üzemanyag rendszer elszennyeződését, és segít a benzin oktánszámát megtartani tárolás során.

Mi a teendő az előbb felsoroltak elkerülése érdekében E10 üzemanyag használatakor?
Minden probléma nem kerülhető el, de előfordulásuk és veszélyességük csökkenthető a következők betartásával:
- Ha lehet, ne használjon E10 üzemanyagot.
- Vásároljon ismert márkájú üzemanyagot.
- Ha lehet, mindig ugyanonnan vásárolja az üzemanyagot.
- Újabb, tisztább tárolótartállyal rendelkező benzinkútról vásároljon üzemanyagot.
- Rendszeresen használjon Fuel Stabilizer és Conditioner adalékot az oktánszám csökkenésének megakadályozása érdekében.
- Tárolás előtt keverjen a friss üzemanyagba stabilizáló szert. A már nem friss üzemanyagon nem segít a stabilizáló szer sem. Ezek akkor a leghatékonyabbak, ha tankolás után azonnal belekeveri őket az üzemanyagba.

Összegzés az E10 üzemanyaggal kapcsolatban:

- Az etanol tisztítószer, oldja a rozsdát és egyéb szennyeződéseket a tank és a benzincsövek belsejéből. Ez a szennyeződés eltömíti a szűrőt, csökkenti a benzináramlást, motorleállást és nehéz indíthatóságot okozva.
- Az etanol korrozív oldószer-szerű tulajdonsága miatt kioldja a gyantát és a lágyítókat
bizonyos műanyag és gumi alkatrészekből. Fekete iszap keletkezik, ami lerakódik a szívószelepeken, amitől azok beragadnak, eltömíti az injektorokat, mellyel komoly motorhibát okozhat.
- Az etanol higroszkopikus – magába szívja a vizet, és könnyebben keveredik vízzel, mint
benzinnel. Az üzemanyag akár 10%-a etanol–víz keverékké változhat és szétválasztódás jöhet létre, melynek során a felső rész tiszta, alacsony oktánszámú benzin lesz, az alsó pedig vízzel szennyezett etanol. Mivel a benzinszivattyú a tank aljából szívja az üzemanyagot, a vízzel
szennyezett üzemanyag miatt a motor üzeme bizonytalan, vagy be sem indul. Az alacsony oktánszámú benzin miatt a négyütemű motorok teljesítménye csökken, és gondokat okoz a kétütemű motoroknál is a szegény üzemanyag, és a kenőolaj hiánya (a víz jelenléte miatt).
- Az etanol csak 6 hétig tárolható, utána az oktánszáma elkezd csökkenni. Ez nem okoz problémát egy autóban, de egy nem túl gyakran használt motorkerékpárnál, vagy a téli
tároláskor már igen.
- Ne keverjen etanolos üzemanyagot más, MTBE-t tartalmazó üzemanyaggal.
MTBE a metil tercier butil éter rövidítése, egy egyszerű molekula, amit metanolból készítenek. A két adalék kombinációja, különösen víz jelenlétében, egy gél-szerű anyagot alkot, ami könnyen eltömíti a karburátorokat. Mielőtt átállna E10-re, lehetőleg használja ki az összes benzint a tankból, vagy ne legyen benne több 20%-nál. A legjobb egy tiszta, száraz tank az első tankoláskor.
- Ha a motor, vagy a hajó 2003 előtt készült, ki kell cseréltetni a régi benzincsöveket, O-gyűrűket, kézi pumpát, és más nem etanol-álló műanyag és gumi alkatrészeket. Gyakrabban ellenőrizze a rendszert, hogy nem szivárog-e, vagy nem használódott-e el.
- Kövessen el mindent, hogy távol tartsa a vizet az üzemagyagtól. Csak annyit tankoljon, amennyit elhasznál a következő két hétben (bár, ha a tank tele van, akkor kevésbé csapódik le a falán a pára, főleg, ha olyan helyen tárolja a hajót, ahol nagy a napi hőmérséklet ingadozás).
Tankoláskor ajánlatos szűrős tölcsért használni, hogy elkerülje víz, vagy más szennyeződés bejutását a rendszerbe. Adjon hozzá benzin stabilizálószert, pl. Motul vagy Motorex Stabilizer.

- Téli tárolás előtt töltse fel a tankot kb. 95%-ra, hogy maradjon hely a hőtágulásra, és
adjon hozzá benzinstabilizáló szert. A közel tele tank megakadályozza a levegő bejutását, így a
víz kicsapódását és benzinbe kerülését. A szétválasztódás megelőzésének legjobb módja, ha teljesen leengedi az E10 üzemanyagot, és kiszárítja a tankot, de ez kényelmetlen és veszélyes művelet.
- Miután megtörtént a szétválasztódás, az adalékok és a vízleválasztók már nem segítenek. Az egyetlen megoldás ilyenkor a benzin és az etanol/víz keverék professzionális
eltávolítása. Ha bármennyi üzemanyag marad a tankban tároláskor, akkor adjon hozzá stabilizáló szert (de ne felejtse el, hogy a stabilizáló szerek nem gátolják meg a
szétválasztódást). Szétválasztódás tipikusan akkor történik, ha téli tároláskor a tank negyedig, vagy félig van csak tele. A nyáron ritkán használt, nem tele tank esetében is gyakran előfordul.

Mistral1 Creative Commons License 2020.02.14 -2 0 91307

El... :-)

Vagy :-(

 

Az élet kikényszerítette és a tagság így döntött.

 

Egy zárt csoportba, ahol a klubos ügyeket és más dolgokat is meg tudunk beszélni.

Működik még ez a fórum is - látod, van kommunikáció :-)  - csak a sok "hülyeség", az egymás jóindulatú heccelése, az eltűnt.

Előzmény: kicsit Gyagyás (91305)
andor28 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 91306

Mistrál bácsi!

 

Nem cserélgetem a lánckereket össznye meg vissza :)

Nem olyan családból származom :)

________________________

 

Nah a bekötési rajz vagy mi a f*xom kinyomtatva szerelőmnek odaadom oszt majd jól hesszelje meg.

Mivel úgyis ki kell cserélni a láncot meg az összes körülötte lévő témát így szerintem simán bele megy :)

 

________________________

 

Köszönöm a segítséget :)

Március elején viszem a gépet a dokihoz addig hagyom a szerelőmet rápihenni :)

 

Bízok benne, hogy vehetem a seritalt :)

 

Üdv

Én

Előzmény: Mistral1 (91304)
kicsit Gyagyás Creative Commons License 2020.02.13 0 0 91305

Hova költözött?

Előzmény: Mistral1 (91304)
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 91304

TeAndorbá!

Téged megrészegített a házasélet, és már azt is elfeledted, amiről beszéltünk...


Tedd vissza az eredeti lánckereket - akkor majd annyit forok, amennyit megszoktál :-)

 

- - - - -

A mínuszok világa igen érdekes mostanában :-((((

(volt a nyolcvanas évek végén egy film: Valaki figyel címmel...)

 

Az újabbaknak egy kis háttérinfó:  ezért kihaltabb itt a fórum mostanában, mert máshová költözött a Tenere klub kommunikácója, így kicsit kihaltabb lett itt az élet.

Előzmény: andor28 (91300)
kicsit Gyagyás Creative Commons License 2020.02.12 0 0 91303

Keress egy alkoholista szerelőt az talán megoldja egy üveg sörért :)

Előzmény: andor28 (91300)
WRS Creative Commons License 2020.02.12 0 2 91302

https://xtz750.pl/images/elektryka/big/schemat-instalacji.png

 

Az obrotomierz a fordulatszámmérőd

A luz az üresjelző izzó

 

A sz@r barna vezetéken 12 volt jön ha rajta a gyújtás.

A szürkén a jel a gyújtásból.

A fekete a test.

A kék az üres fokozat kapcsolójára megy és azon keresztül testre.

 

Én két dolgot néznék meg, az első hogy a csatlakozó ami a műszerfalról megy azt tutira megmozgatnám hogy nem-e oxidos.

Másodikra meg megnézném hogy az üres fokozat kapcsoló old-e rendesen mikor sebességbe van és nem e valami ellenállás lett belőle.

 

Előzmény: andor28 (91300)
Doomedsrac Creative Commons License 2020.02.12 0 0 91301

Üresbe világít az üresjelző, ha nem világít, lehet nem kap elég mínuszt ott valami :) én ilyen problémát keresnék ott a fejidomba lévő kábelkötegbe/csatlakozóban esetleg mínusz közösítő pontokon.  (csak egy XTZ660-as tulaj nem 750-es)

Előzmény: andor28 (91300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!