Keresés

Részletes keresés

shanyi68 Creative Commons License 2019.06.16 -4 8 108817

Nagyon rövidke Basel  beszámoló fotókkal :


http://shancytravel.blogspot.com/search/label/Basel

keeper1 Creative Commons License 2019.06.09 -1 0 108816

Köszönöm! 3x voltunk Firenzében, azt se  nagyon tudnám megunni, de mindig éreztem Siena hiányát...és ezen írásod lesz a  trigger odamennem...

Előzmény: giornalista (108813)
cassano71 Creative Commons License 2019.06.09 -2 2 108815

Ez jó volt meg váratlan tőled. A vidrás sztori tetszett. Firenzében jó régen vagy 15 éve töltöttem egy egész hetet, voltak hasonló érzéseim mint neked pedig utószezonban voltam ( ha ugyan van ott olyan ). 

Én megnéztem gyakorlatilag mindent ami "kötelező", de három nap után elmenekültem kisebb, élhetőbb helyekre napközben, Lucca, Cortona és csak este jöttem vissza. Igazából nekem is jobban tetszettek ezek a helyek, Firenze az persze Firenze és utánozhatatlan, egyszer látni kell. 

Előzmény: giornalista (108813)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.06.09 -2 2 108814

BUD-on nyomatekos keres a pilotakhoz, hogy minel elobb hagyjak el a leszallopalyat, ezert főleg a ”honos” gépek pilotai ezt rendesen betartjak. 

Előzmény: giornalista (108813)
giornalista Creative Commons License 2019.06.08 -6 17 108813

BUD-BLQ (június 4.) HA-LXG (A321), 7A 10:50-12:15 (+50 perc késés), 3000 forint + ülés 

 

Az idén Olaszország egy számomra új régióját, Toszkánát indultunk el felfedezni. A fő célállomás Firenze volt, de Sienába és Bolognába is eljutottunk.

 

BUD-on az A oldalon jutottunk át a szekun, percek alatt. A régi kollégákkal kezeltünk, aztán mentünk is tovább reggelizni. A beérkező gép (MXP-ből) késett vagy fél órát, amit "átvett" a mi járatunk is. Beszállítás bádogterminálból, gyalogosan, szokás szerint a három nonprio sor közül a második elejére álltam, a szalag elé, így egyből a priósok után indulhattunk (a három sort egyszerre nyitják meg a prio után). Sok jelentősége nincs persze, de utálok sorban állni, így a beszállítás utolsó 5-8 percét már a helyemen ülve tölthetem.

 

Beszállítás közben fordult egyet a pályairány, így az eredeti késés mellé némi "taxizást" is összeszedtünk, végül 50 perc késéssel szálltunk fel 13R irányba. A repülés esménytelen volt, leszállás közben viszont ismét éktelen fejfájás (?) tört rám. A süllyedéssel fokozódva folyamatosan nőtt a nyomás a homlokom mögött és a halántékomon, borzasztó volt, markoltam a karfát és összeharaptam a számat, annyira fájt. Életemben harmadszor történt ilyen, általában akkor, amikor fáradtan repülök, és remélem, hogy csak fejfájás, nem valami komolyabb. Ki kell majd vizsgáltatni...

 

Bolognában a fejünket csóválva kikerültük a reptéri busz mellé kirakott egyszem jegyautomatához sorba álló 50 embert, és a csarnokban üresen árválkodó 3 gép közül az egyikből vettünk magunknak jegyet, így elértük az éppen induló buszt (6 euró). Alternatív reptéri buszozásról a visszaútnál mesélek. 

 

A városban nem sokat maradtunk, egyből vonatra szálltunk Siena felé. Két lehetőségünk volt, a Frecciarossa Firenzébe, majd személyvonat Sienába, vagy - egy órával hosszabb menetidővel - két átszállással, végig személyvonatokkal, Pratón és Firenzén át eljutni Sienába. Végül az utóbbi megoldást választottuk, mert 40 euró helyett csak 16 volt a jegy. A kívülről (és picit belülről is) lepukkant vonatokat egyébként menet közben is takarították, ürítették a szemeteseket és minden kocsi klimatizált volt.

 

Június 4-5. - Siena (kedd délután-szerda délután)

A késő délutáni órákban érkeztünk Sienába. A vasútállomásról 6 vagy 7, hosszú mozgólépcső visz fel a városnak otthont adó egyik hegyre. Negyedóra séta után megérkeztünk az óváros közepén lévő szállásunkba, a Hotel La Perlába (71 euró két főre). A szállást melegen ajánlom a minőségi budget opciókat keresők számára. Saját fürdőszoba, kényelmes ágy (!), klíma, és teljesen központi elhelyezkedés. Siena egyébként egyből elvarázsolt, fantasztikus hangulata van. Elköltöttünk egy kellemes vacsorát a Via dei Montanini egyik kiülős éttermében, isteni házborával, majd az esti sétánk során énekszót hallottunk kiszűrődni a katedrálisból. Kiderült, hogy egy amerikai férfikórus adott koncertet, így megvolt az esti programunk is.

 

Másnap újra a nyakunkba vettük a várost. Imádom azokat a helyeket, ahol nem kell múzeumba menni ahhoz, hogy érdekes dolgokat lássunk, ezért szeretem pl. Rómát is. Siena egy középkori ékszerdoboz, tűrhető mennyiségű turistával, helyiek által lakott és a helyieket kiszolgáló óvárossal. Nem díszlet a turistáknak, hanem egy élő város, ahol azért a vendégeket is szívesen látják. Megmásztuk a főtér közepén álló tornyot (itt egyébként világhírű lóversenyeket is rendeznek) és megnéztük a helyi múzeumot végül, a kombinált jegy 15 euróba került (a kilátás miatt megérte, és a múzeum épülete is érdekes volt belülről). 

 

Június 5-7. - Firenze (szerda délután-péntek délelőtt)

Délután aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve a 131R busszal utaztunk át Firenzébe, nem vonattal. Ez izgalmas volt, mert egy iskolás csoport elég hamar elfoglalta a fél óránként-óránként induló busz nagy részét. Ezért többen állni kényszerültek, amit a sofőr 20-25 percig elnézett, ám egyszercsak lehajtott az autópályáról, megállt egy településen (amit egyébként nem is érintettünk volna) és felszólította az álló utasokat, hogy szálljanak le. Nyilván megindult az olaszos vita arról, hogy kinek és miért kellene leszállnia, a buszvezető aztán megígérte, hogy küldenek értük másik buszt, ez segített, végül 8-10 perc vita után leszálltak, és továbbmentünk. 

 

A szállásunk a Via Romanán volt egy Airbnb-ben, nem messze a Pitti palotától. A lakás nem volt rossz, de egy váratlan, 50 eurós takarítási díj (két éjszakára) azért rossz szájízt hagyott bennünk (ezt előre kérték el, nem azért, mert mocskot hagytunk volna magunk után). Firenze egyébként kevésbé tetszett, mint Siena. A város rendkívül túlterhelt, szűkek a járdák, mindenhol autók vannak, ahol nem, ott meg turistahordák. Persze minek utazik, aki nem bírja (főleg szezonban), ugye... A "landmark" helyekre nem jutottunk be, mert iszonyat sorok álltak, de ezzel számoltunk: jegyet nem akartunk foglalni sehová, mert nem akartuk időhöz kötni magunkat. A dóm mondjuk kívülről is lenyűgöző, a Ponte Vecchio viszont rogyásig volt turistákkal. Valami dél-koreai dili lehetett Firenzében, mert esküvői ruhába bújt párok pózoltak profi fotósoknak a híd több pontján is (és később a városban máshol is láttuk őket). A folyóban pedig kis időre feltűnt egy vidra, amitől az amerikai lányok teljesen átszellemültek, percekig zúgott az omájgád különböző variációkban és hangszíneken.

 

A konyha adta lehetőségekkel élve ezeken az estéken főztünk magunkra, napközben pedig találomra kiválasztott kávézókban sütiztünk, eszegettünk. Az egyik kedvenc templomunk az ütött-kopott, patinás San Felice in Piazza templomocska volt, ami a Via Romanáról nyílt, és teljesen valószerűtlen méretű templom volt az aprócska házak között. A városi könyvtárba sajnos nem engedtek be minket (pedig jó program beülni néha és olvasni egy kicsit), a Bobolli kertbe pedig én nem, csak a társam ment be (én addig, bevallom, sziesztáztam egyet délután). 

 

Június 7-8. - Bologna (péntek délelőtt-szombat délelőtt)

Az eredeti terv még az volt, hogy egy intenzív firenzei péntek délelőttöt követően délután vonatozunk át Bolognába, ahol teszünk még egy sétát, ott töltjük az éjszakát, és így kényelmesen érünk ki a reptérre szombat reggel. Ám mivel Firenzében nem éreztük igazán jól magunkat, már a reggel 9-es személyvonaton rajta voltunk és végül 11 előtt megérkeztünk Bolognába. Nem is bántuk meg! A szállásunk itt egy nagyon olcsó és mixed review-kkal bíró helyen volt, de 55 euróért nem hagyhattuk ki a Bed&Breakfst Dolce Vitát. Nekünk jó tapasztalatunk volt, tiszta volt a hely, és nagy a szoba, többet nem is nagyon várhattunk ennyi pénzért.

 

Bolognában megint imádtunk elveszni az utcákban-utcácskákban. Ez is "olaszosabb" hely volt, mint Firenze, bár voltak bőven turisták is, de sokkal több a helyi. Sokat ad a hangulatnak, amikor nem a Prada, a Gucci meg a Ducati üzletek sorakoznak, hanem kávézók, hentesek meg halárusok, a "felkapottabb" helyeken is. Szeretünk olyan helyekre beülni, ahol még angolul sem beszélnek, egyrészt csiszolhatjuk a meg-megkopott olasztudásunkat, másfelől "turistariasztóként" is hatnak az olaszul hadaró árusok, boltosok, vendéglátósok. Az egyetlen gond, hogy alig vittem magammal készpénzt, az olaszoknál viszont még mindig nagyon dívik a cash. Ezért egy idő után már nem a hely hangulata határozta csak meg, hogy bementünk-e, hanem az is, hogy elfogadtak-e bankkártyát vagy sem. 

 

Bolognában több lakóépület ajtaja nyitva állt, így be-betévedtünk udvarokba is. A Cattedrale Metropolitana di San Pietróba viszont már teljesen szándékosan mentünk, nem is bántuk meg, lenyűgöző épület. A "kéttoronyba" sanos nem jutottunk fel, épp lekéstük az utolsó csoportot (egyébként a jegyet a Piazza Maggiorén, nem a toronynál lehet megvenni), így itt is "csak" sétáltunk, kávézgattunk, eszegettünk - ahogy mi szeretjük :) 

 

Másnap reggel a reptérre végül a BLQ reptéri busz helyett a budget megoldással jutottunk ki. A 81/91-es busz épp a szállás elől indult, Birra állomáson pedig átszálltunk az óránként járó 54-es buszra, ami a reptérre közlekedik. Az út összesen 45 percig tartott, és 6 euró helyett 1.30 euróba, egy sima jegy árába került. Egyébként ha nem jön az 54-es busz, akkor kb. 20 perc alatt be is lehet sétálni Birra megállóból a reptérre.

 

BLQ-BUD (június 8.), HA-LWJ (5A), 12:50-14:15 (+10 perc), 4000 forint + ülés 

 

Az olasz repterek eddig sem voltak a kedvenceim, BLQ főleg nem lesz az. Az UB ugyan gyors volt, ám a csarnok utána elképesztően zsúfolt. Üzleteknél óriási sorok, üdítőt alig néhány helyen lehet venni. Leültünk valahová és vártuk a beszállítást. A sorbaálló-olimpikonok megint megjelentek, 1 órával a gép indulása előtt már vagy 100 ember állt sorba, ezt sosem fogom megérteni, mitől tartanak vajon? 

 

A gép kb. 30 perc késéssel szállt fel, szinte teljesen tele volt, a repülés ismét eseménymentes, a Balatonra remek kilátás nyílt. Landolás ezúttal 31L irányba, kőkemény fékezéssel, ami után elég nagy sebességgel ugyan, de még az 1-es pálya kb. felénél lévő, jobbra tartó kitérőn elhagyhattuk a pályát ahelyett, hogy megint körbe kellett volna taxizni a repteret. Sietős lehetett a pilótának behozni a késést :)

 

Összességében remek út volt, jó áron, jó helyszínekkel. Bár eredetileg Firenze volt a fő úticél, örülök, hogy Bologna és főleg Siena is kapott 1-1 éjszakát. Egyedül az ételekkel gyűlt meg a bajom, de így utazzon Olaszországba az, aki nem szereti a paradicsomot, és a sajtot is csak ímmel-ámmal... :))

 

Az első négy kép Siena, az utolsó Bologna (plusz a Balaton, nyilván). Utólag visszanézve nagyon kevés képet csináltam, ami számomra mindig annak a jele, hogy lekötöttek a helyszínek és a társaság.

rolegy Creative Commons License 2019.06.07 -2 1 108812

Köszi a sok hasznos infót, és a szokásos képeket!
Már előkészületben várom a görög beszámolót!  :)

Előzmény: Sandorson (108811)
Sandorson Creative Commons License 2019.06.07 -3 17 108811

Egy balkáni beszámoló május elejéről:

 

Május 8. 11:05 BUD – Pristina W6 2235  - A320

Szolid brunch az MC lounge-ban, ezúttal kivételesen volt normálisabb vörösbor is, a járat pontosan indult, a beszállítás az új móló egyik C kapujától, a Frei mellől, az AA Philly járatának boardingjával szemben, azzal egyidejűleg, majd buszozás után pontos indulás. A LF az általam vártnál magasabb, de azért mégsem rózsás, kb. 60%, így simán volt hely a második sor üres hármasába. Ez a járat értelemszerűen nem használhatja a szerb légteret, így viszonylag hosszú, másfélórás a repülési idő a horvát, boszniai, montenegrói és macedón légtereken keresztül kerülve, a jobb oldalról különösen szép Balaton-panorámával, a leszállás előtt nem sokkal a Skodrai-tó és a tenger látványával, Montenegró, Észak-Albánia és Észak-Macedónia mesés hegyvonulataival, Szkopje városának látványával. Dél felől leszállás Koszovóban, a kisméretű, de modern, kompakt pristinai reptéren, csápra állva. A magyar személyi elég, a bevándorlás kb. 10-15 perc. Akkor még nem volt fenn a reptér honlapján, ill. a fórumokban, így kellemes meglepetésként ért, hogy május elejétől van reptéri busz Pristina belvárosába. A helyi közlekedési cég üzemelteti, száma: 1/A, színe sárga, jegyvásárlás a buszon a kalauztól, jegyár: 3 EUR, a Pestről érkező géphez pont jó a 13 órakor induló járat. Amúgy a menetrend: http://www.airportpristina.com/public-transport

 

A busz bemegy a belvárosba, de én leszálltam a buszpályaudvarnál, hogy megvegyen az esti buszjegyem Szkopje felé. Sok menetrend van a neten (pl. Balkan Viator), de én ezt az albán oldalt találtam a legpontosabbnak (Szkopje albán neve ugye Shkup): https://gjirafa.com/Autobus?nisja=Prishtin%C3%AB&destinacioni=Shkup&dataNisjes

Menetidő: 2 óra, ár 5 EUR (plusz pár cent a buszállomáson előre megvéve), a busz az utasszámnak megfelelő, adott esetben mikrobusz.

 

Pristinára nekem pont elég volt az egy délután, számomra érdekes volt a hely, ha nem is feltétlen szép, bár az óvárosban akadnak kifejezetten szép régi házak és mecsetek is.

Szállás Szkopjében, az - egyébként albán dominanciájú - bazárban található Motel Atikában, olcsó, tiszta, praktikus, frankó elhelyezkedés. Koszovóban ugye az EUR a hivatalos fizetőeszköz, Észak-Macedóniában viszont a macedón dénár. Szkopjében/Ohridban a szálláshelyek/éttermek jelentős hányada elfogadja az EUR-t, de nem 100%-ban. Buszjegyet csak MKD-ért lehet venni. Én a szkopjei buszállomás pénzváltójánál váltottam, az este 9-ig nyitva és egész normális az árfolyam. Amúgy a bazárban is sok pénzváltó van, azok korábban zárnak.

 

Másnap reggel elbuszoztam Ohridba. A főszezonban és/vagy hétvégén érdemes előző nap megvenni a jegyet a buszállomás pénztárában. A Galeb társaságot ajánlom, 750 MKD az oda-vissza jegy (érdemben olcsóbb mint 2 single), a menetidő 3 és fél óra, a szkopjei indulások itt megbízhatóan fenn vannak: http://www.sas.com.mk/en/VozenRed.aspx

Indulás előtt c/in szükséges, Ohridban konfirmálni kell a visszajegyet a buszállomás melletti Galeb irodában, az ohridi visszaindulás előtt c/in szükséges a buszállomáson.

 

Ohrid fantasztikus szépségű, a tó kb. Balaton hőmérsékletű, az óváros nagyon szép, a bizánci templomok világhírűek mint ahogy a hely kultúrtörténeti jelentősége is az. Szkopjéra bőven elég az egy este plusz fél nap, Ohridra kell a minimum 1 teljes nap kora délelőttől estig.

Amúgy Ohrid saját reptere egész forgalmas, sok W6 járat is van (Bázel, Dortmund, Luton, Malmö, Memmingen, Malpensa valamint Bécs (!) is.

 

A következő nap délelőtt Szkopjáben telt, a bazár és az óváros nekem nagyon tetszett, a Vardar mentén Gruevszki alatt felépített, kissé megalomán és giccses negyed viszont leginkább csak érdekes, eszméletlenül sok és aránytalan méretű szoborral és épülettel; de amúgy tényleg érdekes.

A Kala-erődbe mindenképpen érdemes felmenni, klassz a kilátás mindenfelé.

 

Május 10. 14:30 Szkopje – BUD W6 2230  – A320

Van reptéri busz, ára 3 EUR, menetideje 30 perc, megbízható, de ritkán jár, menetrend: https://www.manoragroup.com/en

Viberen is lehet velük nonstop kontaktálni.

Mivel nem akartam 3 órával korábban kimenni, helyette inkább a bazárban szemlélődtem, taxival mentem ki, de nem a drága nagyobb szolgáltatókkal, hanem egy neten talált kicsivel, aki megbízható volt és jóval olcsóbb. Nyáron 12 EUR a tarifa, viberen lehet vele nonstop egyeztetni előre is: +389 78 923 098

A szkopjei repülőtér kicsi, bár a pristinainál azért nagyobb. A mobile boarding pass elfogadott, 30 perc ingyen wifi van. A kivándorlás kínosan lassú volt, legalább 30 perc sorakozással az útlevélvizsgálat előtt. (a magyar személyi természetesen Észak-Macedóniában is jó, de (!) a lejáratig legalább 6 hónap kell, és ezt hajlamosak betartatni).

A járat telítettsége közel 100% volt, 1-2 üres hely maradt csak. Pontos indulás és érkezés, ezen az útvonalon használható a szerb légtér, így 1 óra alatt otthon is voltunk, amúgy eseménytelen repüléssel, kb. Nistől zárt felhőzet felett, Belgrád – Szeged útvonalon.

 

A repülés ára 6000 HUF alatt volt (W6 discount club).

 

Képek, akit érdekel:

 

Ohrid: https://www.flickr.com/photos/sandorson/albums/72157708951072778

 

Szkopje: https://www.flickr.com/photos/sandorson/albums/72157708744051952

 

Pristina: https://www.flickr.com/photos/sandorson/albums/72157691456413093

 

Előkészületben :) BUD-ATH-JNX-JTR-VIE

Matuska1985 Creative Commons License 2019.06.06 -2 8 108810

Múlt heti egynapos Madrid https://youtu.be/Oyf9m9UggKs és a keddi egynapos Barcelona Costa Brava https://youtu.be/_tkhKy9GXYY

Matuska1985 Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 108809

Hát nagyon köszi, sose néztem volna így utána a dolognak, mert nem gondoltam volna, hogy megéri nekik egy ilyet építeni. :)

Előzmény: jazzcool1,2 (108808)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.06.05 -2 3 108808

Pontosabban a buszterminállal szemben van az új vasútvégállomás épülete, és ahogy feljössz, ott a villamos. Az új vonat már október óta működik, egyelőre csak Ben Gurion Airport és Jerusalem között. De nemsokára TLV-ből indul.

 

A régi vasútvonal tényleg poén, főleg Bét Semesh és Jerusalem Malha között különleges a vonalvezetése. De csak hardcore vasútbarátoknak ajánlom :-) 

Előzmény: Matuska1985 (108807)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.06.05 -1 2 108807

Na most várj. Sok évvel ezelőtt mikor először voltam, akkor a poén miatt a vonatot választottam, de emlékeim szerint nagyon ritkán járt és a halál ... tett le. Most megnézve tényleg fél óránként jár és tényleg valós, hogy a buszterminál alatt van a vasútállomás is? :O Soha nem láttam rá utaló jelet... Így már értem miért üres mindig a jeruzsálemi busz :D

Előzmény: jazzcool1,2 (108806)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.06.05 -1 4 108806

A vonat felorankent megy, fele annyiba kerul es a menetideje is a fele :-) 

Előzmény: Matuska1985 (108783)
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108804
Mindenkinek meg van véve a helye, már rég.
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -2 0 108802
Kōszōnōm, így fogunk tenni!
Előzmény: Hajra magyarok1 (108801)
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108800
Én sem értem, miért reptérre tették át az utasfelvételt... Amúgy ha nincs poggyász faladnivalonk, akkor is csak azon a pulton jelentkezhet be, ahol kiirtak a járatunkat. Vagy esetleg bármelyik pultnál meg tudjuk csinalni?
Előzmény: Hajra magyarok1 (108799)
Jahno Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108798

Ja, így lesz.

Előzmény: Hajra magyarok1 (108795)
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108797
Ok, akkor marad a reptér. Kōszi
Előzmény: Hajra magyarok1 (108796)
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108794
Mindenki be van jelentkezve, csak Kittit nem tudom. Az első rész világos, ingyen reptéren. A többit online. De utána nem az van, hogy Kittit is online? Nem vagyok jó angolos, bocs ha hülyeséget kérdezek
Előzmény: Hajra magyarok1 (108792)
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108791
Nagy nehezen sikerült chat élni. Ezt küldték.
Most már tényleg nem értem
Yes I checked. One of my colleague already added the free airport check for Kitti .

10:19 am
So you need to check in for Kitti in online. But for other passenger you need to do the online check in.
Előzmény: Hajra magyarok1 (108790)
lacika104 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 108789
Nagy szükség lenne valami működő ryanair és tel számra. Nem tudom a gyerek utasfelvétel ért megcsinálni, nem engedi a valós szül idő beirasat. 2003 tól idősebbek nem enged 2006 ban született. Valószínűleg elrontottam valamit a foglalaskor
rolegy Creative Commons License 2019.05.28 -1 3 108788

Köszi a beszámolót! Kicsit nosztalgiáztam a régi szép időkre a kocsiban alvás tekintetében. Anno 1 hetet laktam Trabantban, igaz bécsi kempingben - tehát tisztálkodni és egyebeket azért lehetett -, mert hamarabb nem lehetett hazatérni a két hétre járó túristaellátmány idő előtti elköltése miatt. Nem én voltam mohó, az ellátmány összege volt nevetséges.   Ma már nosztalgikus emlék, nagy sikerem van vele a fiatalok körében. :)  Szegényeknek már ez az élmény is kimarad.

Előzmény: Matuska1985 (108783)
Kenny___ Creative Commons License 2019.05.28 -1 2 108787

Bar ennyi idom lenne...

 

En is kaptam mar VIP szolgaltatast korabban, azt hiszem Szingapurbol az USA fele SSSS-t (lehet guglizni), ott a tuchtig kis ázsiákok jol megfingattak. Meg egyszer erkezeskor a Bundespolizei vart ram a nemet repteren, kordonostul, mindenestul. Amikor meglattak az utlevelem ugy ereztem magam, mintha egy filmsztar lennek, kapasbol vagy heten odajottek es korbealltak. Le nem tartoztattak, de megis, illetve megsem. Pont ugy, hogy erkezes utan Europaban is voltam, meg igazabol meg nem. Aztan tisztaztuk a dolgokat.

Előzmény: Matuska1985 (108783)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.05.28 -1 3 108786

Semmi nem lenne. Kapsz 10 kerdessel tobbet. Miert mentel, mennyi idot voltal, kivel mentel, hogy hivjak, ismeros rokon barat van e. Anno Ali irani vizummal is bejutott igaz nem ket ora volt vagy nekem elsore sziriai es libanoni pecsetem is volt, igaz azota kapom mindig a VIP szolgaltatast.

Előzmény: cassano71 (108785)
cassano71 Creative Commons License 2019.05.28 -2 1 108785

Köszi:-) Az én útlevelemben van marokkói pecsét és nem is egy vagy kettő. Mi történne velem?  Teljes testüregmotozás? :D

Viccet félretéve, amúgy nem zárom ki hogy tényleg ez lenne. Vagy azonnali visszafordítás az első géppel haza.

Előzmény: Matuska1985 (108783)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.05.28 -1 1 108784

óóó baz.. min 40 percet késik a gép...

Előzmény: Matuska1985 (108783)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.05.28 -5 7 108783

Egynapos Jeruzsálem

Ezt még frissibe írom a TLV-i reptérről. Reggel 3:10-es kellés autóval ki a reptérre, parkolás két napra a holidayben 4.500 Ft. Szokás szerint indulás előtt 2 órával már a reptéren voltam, 25 perces sorba állás után megvettem a magam két hamburgerét, majd végre nem elfelejtve, hamar átmentem a 2B-re és ittam egy jó kis kávét a Frei-ben. Menetközben hallottam a következő beszélgetést és néha komolyan elgondolkodok mennyire fogalmatlan emberek léteznek. Középkorú nő áll tanácstalanul, idegesen a 2B és leszólít egy alkalmazotat, hogy ő a A12-es kaput keresi... Mondják neki, hogy ez a B itt nem fog A-s kaput találni, de hova utazik? Erre ő Tel Aviv-ba... Szóval ott a 2B keresi az A12-es kaput és Tel Avivba utazna, mindezt úgy, hogy ekkor még semmilyen kapu nem volt kiírva a géphez...

Késve érkeztünk, a jeruzsálemi deles buszt épphogy elértük, mert áttették a buszmegállót a G szintre (eddig a 2-ról indult). Buszjegy 17 sékel. 45 perc után érkezés a buszpályaudvarra, onnan villamossal 6 sékel a Damaszkusz kapu, majd busszal 5 shékel fel a Olajfák hegyére. Onnan séta a Nemzetek Templomához, végig a via Dolorosán, Szent Sír Templomba szigorúan csak hátulról a kis felekezetek kapolnáin keresztül. Innen a Siratófal, majd kényelmesen elsétálva a Jaffa kapuhoz, villamos, majd reptéri busszal a reptérre. Érkezés indulás előtt 2 órával. A szokásos kérdezek, annyival kiegészítve, hogy marokkoi pecséten kívül, most már a jordánra is rákérdeznek. A végén szintén a szokásos vastag vonalkodót kaptam, ami a biztonsági átvilágítás "VIP" részére szól. Ahogy átérsz az útlevélen ott beállsz a biztonsági ellenőrzéshez és mikor az utolsó kanyarba érsz ott válogatja egy ember, hogy te a normális, te meg a "szétszedünk apró darabokra" részre mész. Mivel a szétválasztásig legalább 3 kanyar volt, így intettem a néninek, hogy jöjjön már ide néze meg a vonalkodóm, mert a VIP részre szól, hagy ne kelljen kiállni a sort. Ha láttátok volna az a lenéző, gyűlölettel teli kifejeztést, hogy rájöttem a rendszerükre... de végül beengedett. Utána jött a 19 sékeles hot-dog evés, most pedig várom a repülőt. Érkezés után irány a parkoló, alszok egyet az autóban és holnap reggel megint útrakelek egy egynaposra :D

rolegy Creative Commons License 2019.05.28 -1 2 108782

Nem tudok róla semmi bővebbet, sajnos messze nem ő az egyetlen aki eltűnt innen. Sorolhatnék neveket akik rengeteg élményhez segítettek hozzá az írásaikkal és ötleteikkel az elmúlt évek során - ezúton is köszönöm nekik! -, de  már régen nem aktívak itt. Remélem hogy minden rendben van velük és továbbra is sokat utaznak, max. megunták az itteni - nem éppen pozitív és lelkesítő  - változásokat. És igen, nagyon jó lenne ha visszatérnének!!!

Előzmény: cassano71 (108781)
cassano71 Creative Commons License 2019.05.27 -3 2 108781

geodo szaktársról nem tud valaki? Nagyon jó leírásai voltak saját utazós blogjában tele hasznos infókkal. Ezeket általában belinkelte ide is, de jó pár hónapja ha ugyan már nem egy éve lassan teljesen eltűnt.

rolegy Creative Commons License 2019.05.27 -1 0 108780

Hamarabb ki tudsz jönni, de a visszamenetelhez sajnos új jegy kell, hiába vagy az eredeti időn belül.

Előzmény: Matuska1985 (108777)
Irenee Creative Commons License 2019.05.27 -1 0 108779

4.3          A parkolóhelynek az ügyfél által történő használata a gépjármű parkolóba történő behajtásának tényleges időpontjától az onnan történő kihajtásáig tart.
A foglalás a foglalási időtartamtól függetlenül egyszeri behajtásra és kihajtásra jogosít, azaz a kihajtással a parkoló használatának jogosultsága automatikusan megszűnik.

https://www.bud.hu/utazas/parkolas/online_foglalas/online_parkolo_aszf

Előzmény: Matuska1985 (108777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!