Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7245
"a trafok 1 esetén 2 féle fázishelyzetúek lehetnek 0 fok és 180 fok"
Van valami olyan, hogy kapcsolási csoport, és ott van valami olyan, hogy egy Dy5 kapcsolás az 150°-ot forgat. Vagy nem? Tényleg nem tudom, nem értek hozzá.
Előzmény: Atis57 (7241)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7244
Szia!
azt és a metróét nem láttam ----ha valaki jobban tudja -irja le! köszönettel..
Előzmény: CKD Kombinát (7243)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7243
A HÉV áramellátásában biztos vagy!?
Mert szerintem az is egyenáram.
Előzmény: Atis57 (7240)
Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7242
"1 városi villamos vasút 550v egyen
2, metro 850V egyen
3, HÉV 1500V 50Hz
4, MÁV 25kV 50Hz ----- és a siófok -keszthely . nyagykanizsa 2X25kV 50Hz."

Az első 600 V=, a második 825 V=, a harmadik 1000 V= vagy 1100 V= (irományfüggő). A többi stimmel. :-)

Előzmény: Atis57 (7240)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7241
Szia !
NEM !akor lenne 6 fizisu ha a360 fok 6 felé oszlana 60fok fázis eltérés ---de nálunk ez 120 fok! azaz 3 fázisú.
a trafok 1 esetén 2 féle fázishelyzetúek lehetnek 0 fok és 180 fok -- de a máv a 0 fokot használja. igy akárhogy is kötik be --- csak 25kV/40,5 kV fordul elő.
kivéve a balatoni vonal 2X25kv-ját /ott mág az 50kv -t is jelen van --DE CSAK AZ ÁLLOMÁSBAN ILL. A FELSŐVEZETÉK ---TÁPVEZETÉK KÖZÖTT ! /
Előzmény: BbojsziI (7238)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7240
Sziasztok!
úgy látom elég nagy a zavar a felsővezetékes áramellátás terén.
ma magyarországon 4 féle rendszer van .-
1 városi villamos vasút 550v egyen
2, metro 850V egyen
3, HÉV 1500V 50Hz
4, MÁV 25kV 50Hz ----- és a siófok -keszthely . nyagykanizsa 2X25kV 50Hz.

A nagyvasuti áramellátás . 1fázisú : a sin a földelt ág/ 0 potenciál / az átlag alállomás 2X 30km vonalat tud ellátni / középen van / mivel az országos hálózat 3 fázisú igy a vasuti 1 f. elosztva célszerű az erőművek terhelése miatt./ hatvan L2--L3. füzesabony , nyékládháza L1-L2 , szerencs L1-L3 közé kötve./ mivel az alállomási trafok között igy fáziseltérés kelettkezik --ezért a két táplálási végpont felsővezetékei között 25X 1,73 = 40,5kV a feszültség. EZT HIVJÁK FÁZISHATÁRNAK ! itt 2 szakaszolás van --középen feszültmentes szakaszal 3m től --120m-ig.
amennyiben karbantartás -hiba folytán az alállomás nem üzemel elótte is "aktiv " lesz a fázishatár.amúgy csak az üzemvitelt segiti./zárlat esetén nem okoz az áthaladó gép újabb zárlatot /
A sin 3f üzem esetén is földelhető --a 2f+n táp megoldással ---akkor sem fog rázni....
az 1/3-os osztás meg -----teljesen más -- inkább maradjunk a 120 fokos fázisszög eltérésnél .
A megkerülő ill. 1 vágánynál a TÁP vezeték csak 1 párhuzamos ág hiba esetére.
A 30km körüli táphosz a domborzat fügvénye is --a szokásos 600A ill. 720A tápáram mellett ekkor esik -15% alá a feszültség / 27500V-ról -----21750 V-ra /ez még nem befolyásolja a mozdonyok teljesitményét.
röviden kb ENNYI ---de szivesen olvasok másokat is
Előzmény: kisczako (7237)
FAN THOMASZ Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7239

Szio!

Annyiban igazat adok neked,hogy ezt nem itt kéne megbeszélni! Ez a topik nem ennek a helye:S Persze ezt is meg kell bezsélni csak máshol! Mert szerintem ide azért néznek fel az emberek hogy megtudjanak baleseteket vagy ilyesfalyta dolgokat és okuljanak belöle vagy akármit......

 

Előzmény: kisczako (7237)
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7238
kisczakó
Teljesen igazad van.

Off
Ez azért nem ilyen egyszerű.
Az egy fázisú vontatási trafók a következőképen csatlakoztathatók a 120kV-os hálózathoz R-S, R-T, S-T, S-R, T-R, T-S fázisok közé.
Ezen logika mentén a hálózat 6 fázisú?
Előzmény: géeles (7225)
kisczako Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7237
Nem vagyok szakértő, de a felsővezeték betáplálása az ide tartozik? Nem beszólásnak szánom, csak eligazítást szeretnék kérni...
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7236
Azt az 1/3-1/3-1/3 rákapcsolós dolgot gondold át mégegyszer. Érdemes rajzolni...
Előzmény: alállomás (7223)
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7235
hiszen akkor az ország összes mozdonyát egy alállomás látná el, ami elég tisztességesen világítana
...
1 fázisból 3-at csinálni ma már nem nagy szám, csak három inverter kell hozzá (pl a ma is kedvelt IGBT), aztán a periódusidő 1/3 - 1/3 - 1/3 -ában kell az egyes invertereket kapcsolni


Juj, juj...
Előzmény: alállomás (7223)
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7234
Meg mellesleg ha a 3 fázis egyike a sín lenne, akkor fél méter távolságban szép íveket láthatnánk száraz időben a vágány mellett.

Meg fogsz lepődni:
A volt olasz és a ma néhány keskennyomközű vasúton még üzemelő háromfázisú villamosítási rendszer egyik fázisa a sín, a vágányhálózat.
És szegényeknek kell sötétben lámpát használniuk...
Előzmény: alállomás (7232)
m44-009 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7233
Előzmény: Zolas (7211)
alállomás Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7232
Meg mellesleg ha a 3 fázis egyike a sín lenne, akkor fél méter távolságban szép íveket láthatnánk száraz időben a vágány mellett :D Egy haszna lenne, az öngyilkosok még azelőtt elfüstölnének, mielőtt a vonat elé lépnek.
Előzmény: alállomás (7231)
alállomás Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7231
Jó hát én próbáltam laikusnyelven leírni :D

"Meg ugye a kellően hosszú drót hullámimpedanciája sem elhanyagolható, a zavarérzékenységéről nem is beszélve. :-)"

És a reflexióstényezőt meg a menetdiagramot miért hagytad ki???? :D
Előzmény: Infós (7229)
Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7230
"Magában a felsővezetéki hálózatban csak és csakis egy fázis kujtorig mindig, de ez vagy az »R« vagy az »S« vagy a »T« jelöléssel nevezett fázis, amit az országos 120 kV törzshálózatról kap az alállomás."
Az az R, S és T betűk azok már L1, L2 és L3 jelek, ahol a számok alsó indexben vannak, ugye? :)
Előzmény: Törölt nick (7224)
Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7229
"Három fázishoz kapásból kellene három áramszedő."
Elég ahhoz kettő szedő is.


"Amúgy meg egyfázisú a hálózat (...), a 25 KV a madzag és a föld (sín) között van, és a sínben nincs kraft (ellenkező esetben nem ugrálnának rajta az a földi halandók, és a mozdony kasztnija is vezetne...)."
A mozdony kasztnija vezet, méghozzá a pályához földelt fémfelület. :)
A "sínben nincs kraft" kitétel azért kétséges, mert a feszültség mindig potenciálkülönbség, tehát az a kijelentés mindig viszonyítási pontot igényel, hogy "a feszültség 50 V". Mihez képest? Nos, itt jön a képbe a vasúti pályasín, amire azt mondom, hogy ahhoz képest. :-)
Analóg példa: a 0,4 kV-os távvezeték egyik fázisán két lábbal ülő verebet sem csapja meg a delej, mert a lábai közötti feszültségesés csak differenciálisan kis értékű.
De az ismert rendőrvicc is mondja: Biztosúr, ha rálépek a sínre, nem ráz meg az áram? Dehogy néni kérem, csak arra tessék vigyázni, hogy a másik lába ne érjen közben a felsővezetékhez!


"(...) a nagyon hosszú távvezetéken már elég jelentős veszteségek lennének (soros feszültségesés), elforgatná a betáplált feszkó fázisát is, stb"
Meg ugye a kellően hosszú drót hullámimpedanciája sem elhanyagolható, a zavarérzékenységéről nem is beszélve. :-)
Előzmény: alállomás (7223)
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7228
jajaja emiatt irtam, hogy azért is
Előzmény: alállomás (7226)
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7227
Na azért nem úgy gondolám még én sem, hogy egyik sin"R", a másik"S", a drót meg"T".

Hanem a fesővezeték hálózat maga........
Előzmény: alállomás (7223)
alállomás Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7226
Jó ilyen értelemben igazad van, de ha 1 fázisú lenne, akkor sem lehetne hosszabb távokra betáplálni, mert néhány nagyteljesítményű masinás teher jobb esetben leszívná a felsővezetéket (és megállna minden), rosszabb esetben leoldana (esetleg leégne) az alállomás
Előzmény: géeles (7225)
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7225
Erről beszélek.
Tehát háromfázisú hálózat a felsővezetéki rendszer.

Előzmény: Törölt nick (7224)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7224

Nem.

 

A fázishatár két betáplálási szakaszt határol, ami szakaszok lehetnek ugyanazon fázissal tápláltak, de az esetek nagy többségében két különböző fázisú betáplálásról beszélünk.

 

Magában a felsővezetéki hálózatban csak és csakis egy fázis kujtorig mindig, de ez vagy az "R" vagy az "S" vagy a "T" jelöléssel nevezett fázis, amit az országos 120 kV törzshálózatról kap az alállomás.

Az hogy melyik fázis van adott táplálási szakaszban, a villamos mozdonyokat nem érdekli, nem "R-S-T függők".

Előzmény: géeles (7221)
alállomás Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7223
"A fázishatár azért is van, mert a felsővetéki hálózat is háromfázisú rendszer..."

Megtörténhet, de a hatos lottó esélyesebb :D

Komolyra fordítva a showt: a fázishatár azsé vala, hogy ne végtelenhosszú madzagba kelljen betápláni a kraftot (mert ugye az sem úgy megy, hogy rádugjuk a villásdugót a 400kV-os távvezetékre), hiszen akkor az ország összes mozdonyát egy alállomás látná el, ami elég tisztességesen világítana, sőt le is égetné a hozzá vezető távvezetéket, akkora hálózati terhelést jelentene. Helyette elosztva, egyenletesen táplálják be a teljesítményt a hálózatba, így a távvezetékekben is eloszlik a fogyasztás, és nem centralizálódik. Aztán még van olyan járulékos hatása is, hogy a nagyon hosszú távvezetéken már elég jelentős veszteségek lennének (soros feszültségesés), elforgatná a betáplált feszkó fázisát is, stb

Amúgy meg egyfázisú a hálózat (de ha nem jól tudom, én kérek elnézést), a 25 KV a madzag és a föld (sín) között van, és a sínben nincs kraft (ellenkező esetben nem ugrálnának rajta az a földi halandók, és a mozdony kasztnija is vezetne...). Három fázishoz kapásból kellene három áramszedő. Mellesleg 1 fázisból 3-at csinálni ma már nem nagy szám, csak három inverter kell hozzá (pl a ma is kedvelt IGBT), aztán a periódusidő 1/3 - 1/3 - 1/3 -ában kell az egyes invertereket kapcsolni (míg a másik kettőt nem), és akkor valóban azt kapsz
Előzmény: géeles (7221)
ROCOman Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7222
A Hír TV szalaghírei szerint autó és vonat ütközött délelőtt a 33-as úton Debrecen határában egy vasúti átjáróban. A sofőr meghalt.
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7221
A fázishatár azért is van, mert a felsővetéki hálózat is háromfázisú rendszer...

Vagy nem???
Előzmény: BbojsziI (7219)
varjan01 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7220
Újabb házgyári... Igen, ugyanott... :/ Talán jobb lett volna, ha annakidején nem csak terv marad a vonal az út másik felére való átrakása.link
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7219
Nem nem nem ...

Csak nem szerencsés az R, S, T megnevezés mert ez a 3 fázísú redszerre utal.
Természetesen a 120kV os hálózat két - két eltérő fázisra ( Pl. R, T és S, T ) "kötött" vontatási trafók tápszakaszainak összezárásakor fáziszárlat keletkezik.
Előzmény: Törölt nick (7215)
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7218
Mindegyikben :)
Előzmény: Törölt nick (7217)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7217

a vontatási rendszer egyfázisú.

A vontatási rendszer mely fázisában egyfázisú?

Előzmény: BbojsziI (7213)
educator Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7216
Nem azt akarja mondani. Azt akarja mondani, hogy egy alállomás egy táplálási szakaszán egyidőben (üzemszerűen) csak egy fázis van jelen :)
Előzmény: Törölt nick (7215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!