Van MH-nál is ROCO, én majdnem az összeset ott vettem. Mozdonyok is voltak (BR80, Ludmilla), a 3-as eltolható falú szett, a 4 tengelyes nehézgépszállító, a CD-s konténeres stb. Árban eddig mindig a legjobb volt, főleg hogy 10% kedvezmény jár mert befizetek náluk a klubtagságra (mivel itt költöm el a legtöbbet egy évben). Kühn is szokott lenni, mehano, piko. Két dolgot hiányolok csak náluk, a viesmannt és az auhagent.
Sínanyag ügyében zéró, azaz nulla a felhozatal. Sőt azt is mondta a hölgy (kár, hogy nem tudom a nevét, mert ma kimondottan jó kedve volt) ne is kérdezzem tőle, hogy mikor, mi várható...
Nem tudod, érkezett vágányanyag MK-be? (főleg némi töltéses érdekelne, hogy a lassan meginduló gyermekes vonatozásos napokat kicsit bővített hálózaton tölthessük...)
Nem fogod megkínozni, ha jól építed meg az emelkedőt, akkor ez a bivaly felmegy mindenen... :)) Én az új hegyi szakaszomat vele és az új Tillig Szergejjel járatom be, ez a két "szörny" felmászik minden emelkedőn...
Arra kell figyelni, hogy a lejtő/emelkedő alján illetve tetején ellaposodjon a meredekség, mert a hosszú forgózsámolyos mozdonyok nem fogják szeretni...
Az a baj ezzel a boltos pro-kontra dologgal, hogy előbb-utóbb mindenki belefut valami rossz tapasztalatba itt-ott. Ha elkezdjük fikázni a boltokat, akkor max annyit érünk el, hogy lesznek olyanok, akik zsigerből mondjaák X vagy Y boltra azt, hogy szahar vagy nagyon jó - mindezt a mi pillanatnyi lelkiállapotunkon alapuló hozzászólások alapján. Hagyjuk meg mindenkinek azt a lehetőséget, hogy maga térképezze fel melyik boltot illetve a vásárlás mely fajtáját kedveli...
1. Listát készítek a kívánt modellekről és a fellelhetőségi helyükről... Ekkor van valami izgalom, mert ki tudja mit dob a gép a listából ugye?
2. Szépen elballagok a kis feleségemmel és rábökök arra, ami kell. Ez mondjuk a kevésbé izgalmasabb, viszont így nincs probléma. A Tigrist is kaptam..Azt mondjuk nehéz volt megállni, hogy 24-ig ne rakjam fel az asztalra....
Kérdezted, hogy milyen a Blue Tiger???? Háát egy szóval ÁLLATI !!!
Szép,szépen kidoglozott, csendes, a fényei már kb 1/4 sebességnél szépen világítanak, eddig csak analógban próbáltam ki, digitben még nem. Majd januárban kerül bele dekóder.
Momentán pl. kiemelném a Tillig BR211-esét, ami elvileg Siggi's gyártmány. Ebből bizonyos változatot akciósan 44 ezerért ad a MK, de 36,390-ért a M&H. De ebből a modellcsoportból speciel a Scandiline-os festés 32 ezer a MK-nál.
Sok esetben a M&H webshopjában fél éves árak vannak, ami ugye a jelenlegi helyzetben nem igazán reális. A MK pedig a hirtelen beérkezett árumennyiséget az aktuális árfolyamon adja, vagy legalább is valahol annak közelében. Pl a Roco esetében a Ludmillák 29 körül vannak, ami meg a Mediker árai alá ütnek. M&H meg nem is árul Roco-t. Fél éve még 20 alatt voltak a BR80-ak, most 21.
TT-Modell kocsik 9600, Roco vagonok 4,5-5 körül mozognak.
Visszatérve Tillig cuccokra az E10.3-as különböző változatai 32 körül vannak kiírva az M&H oldalán, az MK meg adja őket 37-ért. Ez utóbbiaknál van a modell, az előbbinél meg ha megjön, akkor úgyis frissített áron lesz.
Az új slágertermék, a BR103-as hivatalosan kint 130 euro. MK-ban 37 ezer. Ha 267-es euróval számolunk, akkor kb 3 ezerrel több a hazai bolt, de ennyiért senki nem küldi be normális postával. Persze tudjuk, hogy ők sem a kinti kiskeráron kapják, de már lerágott téma, hogy egy modellnél az utalás, a konverzió, a szállítás mennyivel növeli az árat.
Sajnos az sem megoldás, hogy ha napi szinten hasonlítgatjuk össze a két bolt webshop árait, mert saját bevallásuk szerint rengeteg dolog nincs is felvíve az adatbázisba.
Pl. karácsonyi ajándék esetében hogyan oldjátok meg, hogy a kedves családtag tényleg értelmesen ajándékozzon meg benneteket, pl egy modellel?
Nekem speciel a nejem a modellbolt közelébe sem megy, nemhogy akár egy vagon szintjén is gondolkodjon. Netről nem rendel, mert nem tudja követni, hogy mi van már meg. Anyám nem nagyon mozog a városi boltokig, de ő meg a neten jól kinézi (velem együtt) az esélyeseket és aztán én megyek el megvenni.
De ez nem meglepetés. Én még vagyok annyira gyerek, hogy meglepetésre vágyva tépjem le állat módjára a drága csomagoló papírt az egyébként jól beazonosítható dobozról...:-)
Valóban szubjektív a bolt megítélése, ezért sincs értelme pálcát törni egyik felett sem. Az árképzés meg egy merőben más dolog, amihez mi, végfelhasználók nem igazán értünk. Az én összegzésem csak annyi, hogy inkább fizetek valamiért többet ott, ahol emberszámba veszik a VEVŐt. És az sem elhanyagolható, ha az adott boltban jól el lehet beszélgetni az eladókkal. Inkább egy mosolygós, szakértelmes közegben költekezem, mint egy olyanban, ahol a rettegést látom az eladó szemében, hogy nehogy olyat kérdezzek, amire nem tudja a választ. Az örökösen a webshop-ot ábrázoló monitor kiforgatása a vevő felé pedig nem a profizmus jele...
Ó, szó sincs erről. Nekem is van listám, de én azt vallom, hogy ha az adott boltban van az, amit éppen keresek, vagy netán kedvet kapok valamire a kínálatukból, akkor az mindenképp pro listás.
A Medikerrel kapcsolatban egy nagyon keserű, friss élményem van, ezért számomra ők nagyon bekontráztak...
Nálunk a fa alaTT nem volt semmi, de előtte már megleptem magam egy szép TEE szettel, pár Herpa Volgával és DHL kamionnal.
Most utólag, anyám jóvoltából meg egy ICE3 betétkocsival és egy Roco eltolható falú kocsival.
A Blue Tiger-ről mi a véleményed? Rendben van a kicsike.:-)
Hát minden eddiginél nagyobb mennyiségben van náluk TT-s holmi.
Tillig hegyek, sőt még club modellek is és speciális festésű változatok. Herpa most éppen kifogyott, de van pl. Rubikon a csehektől, elég szép kisszériás kocsikkal. Kühn silberlinge-k, Roco-ból szinte minden. BR132, 142, eltolható oldalfalúak, pőrék még szettben is, BR80-as hegyek...
Ha jól emlékszem V&V autómodellek is vannak.
Egyébként Kühn-től szinte minden mozdony akad náluk, sőt TT-Modell (ex Krüger) egy egész fióknyit foglal el az Eurofima kocsikkal. Árban ezek úgy Ottóék és a Deák között vannak, elviselhetők.
Roco-ban lényegesen jobb áron adnak, mint mondjuk a "tudjukki" (mediker)
Tilligben pedig hozzák a sztenderd árszintet.
Egy a baj: nem biztos, hogy januárban kinyitnak.
Úgyhogy közösen mormoljunk ezt-azt, hogy legyen hol bevásárolnunk a jövőben is. Mert most tényleg van náluk minden.
Az biztos,hogy más gyártóktól érkezik hozzájuk áru (az általad felsoroltakhoz hozzátenném még a Herpát,mivel abból kellő mennyiség szokott lenni!).
Elég jóban vagyunk (Apukámmal együtt) az egyik eladóval, és ő mondta,hogy idén tavasszal érkezett utoljára Tillig. Történt ez bő 1 hónapja. Azóta már lehet,hogy érkezett nekik ...
hát a Medikert azt én sem ajánlom! "Kissé" lekezelően bánnak a vásárlóval! Modellkitéknél viszont már majd' egy éve nem érkezett friss áru a Tilligtől! Szerintem jelenleg a Modell&Hobby a legjobb,főként a Váci üzletük! És lehet tőlük rendelni Tilligéktől is!
"V36: ugyanaz a hajtás, és alváz, mint a gőzösöknél, de csak 3 tengely meghajtott. Az eredmény egy fürge kis mozdony, de mégsincs benne akkora erő mint a 81-ben."
Mérd le könyörgöm! A V36 tömege vetekszik egy kövérebb liba legrövidebb farktollával! :-))
Jól láttad, de fotójuk nincs még róla, ami azt jelenti, hogy nincs még handmuster sem.
A legutóbbi, lipcsei vásáron sem volt ebből a modellből bemutatható darab, ezért nagy valószínűséggel Nürnberg lehet az első, valamilyen bemutató időpont és helyszín. Aztán hogy lesz-e tényleges modell, majd akkor derül ki.
A téli erőforrásokat elvitte szerintem a BR103-as promóciója...
Szvsz. érdemes a ModellKit-nél előjegyezni, a Medikert nagyon nem javaslom. Ha rajtam múlna, akkor az Attila úti üzlet hamar bezárhatna...
A 7079-es hozzászólásban van pár kép az általam készített ágyazatról. Auhagen kőzúzalékot használtam keverve. 500 ml-es kiszerelésben kapható, 1200 Ft környékén.
Ma alkalmam volt pár mozdonyt megcsodálni "kombi" barátomnál, neki is van ebből a Fűtőház "gyöngyszeméből", de mi más nehezen orvosolható hibát észleltünk, amit majd ő részletesen leír.
Ez egy fogas kérdés. Közel 40 év alatt (hiszen még Zeuke úr jött ki az Y-nal először) igen alaposan telenyomták a piacot Y-szerű kocsikkal. Az új kocsi szvsz ütné a 10000 pénzt (40 euró) ami a jelentős használtcikk piac mellett nem éppen barátinak tűnő ár ahhoz, hogy a méretarányos modellekkel lecseréljük a 10-20-40 stb db-os gyűjteményt...
Természetesen örömteli lenne, ha kijönne a méretarányos és pontos kocsi, de pl. én nem fogok tudni több tízezret beáldozni ahhoz, hogy legyen 2 szerelvényem... :-(