Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 2018.05.31 0 0 37857

Valóban kevesebb hiba volt a régi kiadványokban, lévén sokkal több ellenőrzési fázison estek át amíg az olvasóhoz jutottak. mindazonáltal, az AM-cikkben valóban hibás a tengelytávolság-érték.

Előzmény: gumidani (37848)
Mihál Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37856

A fotó 1963 vagy 64-ben (esetleg - legkésőbb - 65-ben) készülhetett.

Az Ik60-asok ilyen átalakítását 63-64-ben végezték, a képen láthatót még 63 első felében.

A GA-10-... rendszámú 620-asokat 1964-65-ben vitték első főjavításra, amikor megkapták az ezüst sávot a díszléc alatt.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (37855)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37855

Nekem is. :-)

 

Előzmény: trizs77 (37854)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37854

köszi.

meglett.

 

Előzmény: pumukli89 (37853)
pumukli89 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37853

Talán Gumidani fotója volt.

 

Előzmény: trizs77 (37852)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37852

Segítség kérés.

Keresek egy fotót.

 

Vagy itt, ezen a topikon vagy az IFC (Ikarus fan) topikon jelent meg.

A fotón két busz van, valamikor 1960 körül fotózva.

 

Helyszin : A Dózsa György út-Andrássy út (Népköztársaság útja) torkolat, a Dózsa György úton a Thököly út felé nézve fotózva.

 

A képen kettő busz van, más jármű alig, vagy nincs is.

Balra egy Ik-30 FAÜ busz 25-ös járatként áll a végállomáson, tőle jobbra egy másik FAÜ busz.

A másik busz :

 - vagy szintén Ik-30,

 - vagy már Ik-620.

 

A balra lévő Ik-60 busznak, fektetett téglalap hátsó lámpája van.

 

 

Tudtok segíteni ?

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.30 0 1 37851

Várpalota strandbejárat,Volga M 24. PT-19-39

 

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2018.05.30 0 3 37850

BU 67-10 (Ikarus 553)

 

 

via

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.30 0 1 37849

Ez is abból a sorozatból lehet,mármint a képen látható"felvonulási" buszra gondoltam.(Kaposvár retro)

 

Előzmény: trizs77 (37801)
gumidani Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37848

Ezen sokszor elgondolkodom. A régebbi kiadványokban kevesebb volt a szerkesztési és a helyesírási hiba, vagy csak gyerekként kevesebbet vettem észre belőlük?

Liener György. Autótípusok (1958)

Előzmény: ha1tt (37846)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37847

Pedig jóval esztétikusabb és arányosabb, mint a Skoda.

Előzmény: trizs77 (37838)
ha1tt Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37846

Tengelytáv: 4423 mm teljes hossz: 4115 mm. Volt akkoriban korrektor vagy hasonló?
Amúgy volt akkoriban ismerős aki vehetett ilyent. Nem szerette, elég hamar el is adta.

 

Előzmény: gumidani (37841)
negyesi_pal Creative Commons License 2018.05.30 0 0 37845

Ezt az információmennyiséget Muzsnay László okleveles gépészmérnöknek köszönhetjük, aki az 1950-es évek elején az Autóközlekedési Tudományos Kutató Intézet (ATUKI) munkatársaként tevékenykedett. Az ő feladata volt például a hazai törpeautó-programban készült járművek vizsgálata. Amikor Liener György kitalálta, hogy készít egy autókatalógust, ő javasolta, hogy az akkor a forgalomban található összes jelentősebb autó beállítási adatai is kerüljenek be, hiszen nem volt más elérhető szakirodalom. Meg lehet nézni az 1958-as Autókatalógust :) S utána az Autó-Motorban is pár évig ez az irányvonal maradt. Bár Muzsnay Laci bácsi 1958-tól már a KFKI-nál dolgozott, de nem szakadt el a hazai automobilizmustól sem, a Magyar Autóklub műszaki bizottságában dolgozott. Többek között ő készítette elő a hazai Sárga Angyal segélyszolgálatot. 

Előzmény: trizs77 (37842)
gumidani Creative Commons License 2018.05.29 0 1 37844

És lemondanál arról, hogy az utastér kárpítozásának színharmóniáját szakszerűen kiértékeljék számodra? A fordulatszámmérő mutatójának színéről és alakjáról sem akarnál tájékozódni? És tudnál aludni úgy, hogy ne értesülnél arról, hogy az ajtózsebben elfér-e a 0,95 literes üdítőitalos palack? Meg, hogy milyen a csomagtartó szőnyegének a tapintása?

Előzmény: yenoee (37843)
yenoee Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37843

Nem semmi infómennyiséget húztál elő :)

Szívesebben olvasnék a mai autókról is ilyen bemutató anyagot a teszt mellett (sok esetben helyett).

Előzmény: gumidani (37841)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37842

Mennyi részlet műszaki adatot megírtak egy síma,  civileknek szóló újságban.............:.-))))

Előzmény: gumidani (37841)
gumidani Creative Commons License 2018.05.29 0 1 37841

Korabeli Autó-motorból:

Ha jól jegyeztem fel, akkor valamelyik 1961-es számból való. 

Előzmény: yenoee (37837)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 1 37840

Amúgy a Simca Aronde behozatalról.

 

A múltkor egyik olvtársunk itt, rákérdezett az egyedi (sorozat) behozatalokra.

 

Nos ez pont ilyen volt.

A politikai konszolidáció kellős közepén hozta be a  Mogürt a Simca Aronde kocsikat és 90%-ban, vagy nagyobb arányban (?) orvosok, elsősorban osztályvezető orvosok, vagy attól felfelé lévő beosztásban dolgozó orvosok vehették meg.

 

Az alább betett képen, ahol vmilyen utánfutót húz, már tizensok éves lehet az autó, az előtte álló IT rendszámú Warsawa 223 kocsiból ítélve és valószinűleg már sokadik tulajdonosánál szolgál.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37839

Bocs.

A kép lemaradt.

Tehát Skoda-1200 :

 

 

 

Előzmény: trizs77 (37838)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37838

Nem hagyott mély nyomott az akkori magyar társadalom lelki világában, lévén nagyon hasonlított az akkori Skoda 1200 személyautóra és szerintem az utca népének kb. 90%-a, a Simca Aronde kocsikat símán Skodának nézte.

 

Skoda-1200:

 

 

 

 

 

 

Előzmény: yenoee (37837)
yenoee Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37837

Köszönöm! Felénk sosem láttam ilyet.

Előzmény: trizs77 (37834)
scsabi Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37836

Én a T-sorozat első kiadására gondolok, amit a tűzoltóság kapott. Talán három-négy kombinációt adtak csak ki, TA-t személyautókra, egysoros hátsó táblával, TO-t és a TU-t a különféle szerkocsikra (hátul nagy kétsoros táblával), meg talán TK-t a motorbiciklikre kis kétsoros táblán (ez utóbbiban azért nem vagyok biztos).

 

A T-sorozat 1980-1982 közti másodkiadása magánszemélygépkocsikra mind egysoros hátsó táblával készült.

Előzmény: A210 820 08 21 (37835)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37835

T-t,vagy konkrétan a TO-t mondod?Én mindent elhiszek,mert nem én vagyok a világ legokosabb embere és  a T rendben van,nekünk is volt TM-es Ladánk,de ez a TO számomra nagyon groteszk.

Előzmény: yenoee (37829)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37834

196x-ban kb. 100-150 db-t (??) behozott a MOGÜRT ( Merkúr még nem volt) és forintért lehetett venni.

 

Talán 1962 volt ??

Előzmény: yenoee (37830)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37833

ugyanaz a típus, elölről:

 

 

 

 

 

Előzmény: yenoee (37830)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37832

Simca Aronde

Előzmény: yenoee (37830)
scsabi Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37831

Ez todsicher hogy nem ennek a Barkas lakóautónak rendszáma volt, hanem egy tűzoltószeré. Magán "T"-t nem adtak ki kétsorosban.

Előzmény: pumukli89 (37825)
yenoee Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37830

Milyen típusú autó húzza az utánfutót?

Előzmény: pumukli89 (37827)
yenoee Creative Commons License 2018.05.29 0 0 37829

Anno az utcánkban volt két ilyen rendszámkezdetű személyautó is.

Előzmény: A210 820 08 21 (37828)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.05.29 0 1 37828

Megint egy olyan betűkombináció,amiről ha nem nem látnám,megesküdnék,hogy ilyen sose volt. :-P

Előzmény: pumukli89 (37825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!