Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Valóban kevesebb hiba volt a régi kiadványokban, lévén sokkal több ellenőrzési fázison estek át amíg az olvasóhoz jutottak. mindazonáltal, az AM-cikkben valóban hibás a tengelytávolság-érték.
Ezen sokszor elgondolkodom. A régebbi kiadványokban kevesebb volt a szerkesztési és a helyesírási hiba, vagy csak gyerekként kevesebbet vettem észre belőlük?
Tengelytáv: 4423 mm teljes hossz: 4115 mm. Volt akkoriban korrektor vagy hasonló? Amúgy volt akkoriban ismerős aki vehetett ilyent. Nem szerette, elég hamar el is adta.
Ezt az információmennyiséget Muzsnay László okleveles gépészmérnöknek köszönhetjük, aki az 1950-es évek elején az Autóközlekedési Tudományos Kutató Intézet (ATUKI) munkatársaként tevékenykedett. Az ő feladata volt például a hazai törpeautó-programban készült járművek vizsgálata. Amikor Liener György kitalálta, hogy készít egy autókatalógust, ő javasolta, hogy az akkor a forgalomban található összes jelentősebb autó beállítási adatai is kerüljenek be, hiszen nem volt más elérhető szakirodalom. Meg lehet nézni az 1958-as Autókatalógust :) S utána az Autó-Motorban is pár évig ez az irányvonal maradt. Bár Muzsnay Laci bácsi 1958-tól már a KFKI-nál dolgozott, de nem szakadt el a hazai automobilizmustól sem, a Magyar Autóklub műszaki bizottságában dolgozott. Többek között ő készítette elő a hazai Sárga Angyal segélyszolgálatot.
És lemondanál arról, hogy az utastér kárpítozásának színharmóniáját szakszerűen kiértékeljék számodra? A fordulatszámmérő mutatójának színéről és alakjáról sem akarnál tájékozódni? És tudnál aludni úgy, hogy ne értesülnél arról, hogy az ajtózsebben elfér-e a 0,95 literes üdítőitalos palack? Meg, hogy milyen a csomagtartó szőnyegének a tapintása?
A múltkor egyik olvtársunk itt, rákérdezett az egyedi (sorozat) behozatalokra.
Nos ez pont ilyen volt.
A politikai konszolidáció kellős közepén hozta be a Mogürt a Simca Aronde kocsikat és 90%-ban, vagy nagyobb arányban (?) orvosok, elsősorban osztályvezető orvosok, vagy attól felfelé lévő beosztásban dolgozó orvosok vehették meg.
Az alább betett képen, ahol vmilyen utánfutót húz, már tizensok éves lehet az autó, az előtte álló IT rendszámú Warsawa 223 kocsiból ítélve és valószinűleg már sokadik tulajdonosánál szolgál.
Nem hagyott mély nyomott az akkori magyar társadalom lelki világában, lévén nagyon hasonlított az akkori Skoda 1200 személyautóra és szerintem az utca népének kb. 90%-a, a Simca Aronde kocsikat símán Skodának nézte.
Én a T-sorozat első kiadására gondolok, amit a tűzoltóság kapott. Talán három-négy kombinációt adtak csak ki, TA-t személyautókra, egysoros hátsó táblával, TO-t és a TU-t a különféle szerkocsikra (hátul nagy kétsoros táblával), meg talán TK-t a motorbiciklikre kis kétsoros táblán (ez utóbbiban azért nem vagyok biztos).
A T-sorozat 1980-1982 közti másodkiadása magánszemélygépkocsikra mind egysoros hátsó táblával készült.
T-t,vagy konkrétan a TO-t mondod?Én mindent elhiszek,mert nem én vagyok a világ legokosabb embere és a T rendben van,nekünk is volt TM-es Ladánk,de ez a TO számomra nagyon groteszk.