Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2008.07.17 0 0 8062

>Ez igaz, jól is néznénk ki ha nem ránthatnád félre a ormányt ...

Elefántot is vezetsz? :-))

Előzmény: Törölt nick (8061)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8061
Ez igaz, jól is néznénk ki ha nem ránthatnád félre a ormányt mikor veled szemben jönnek a saját sávodban mert záróvonal van.
Előzmény: Nandesz2 (8060)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8060
Most már tényleg ez az utolsó:

"Az, hogy a mögötted lévő szabálytalanul közlekedik, nem jogosít fel arra, hogy te is szabálytalanul közlekedj!"

Nekem annak idején azt tanították, hogy mindent meg kell tenni az esetleges baleset elkerülése érdekében, ez a KRESZ legfőbb szabálya, minden más ennek van alárendelve.

Tehát tényleg az a hibás, aki hátulról nekemjön, de nekem, ha van rá módom, meg kell próbálni elkerülni a balesetet.
Előzmény: dzcsiga (8052)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8059
"Ha hátulról neked megy valaki mindenképen ő lesz a hibás."

Valóban ez a főszabály, de nem vigasztal. Ez kicsit olyan, mint az "Itt nyugszik, akinek elsőbbsége volt" kezdetű sírfelirat.

Akartak már megverni, mert megálltam a sárgánál.

De inkább zárjuk le a témát.
Előzmény: dzcsiga (8052)
M.VIII Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8058
Nem "akkor inkább", tessék megelőzni a szabálytalanságra "kényszerülést"!
Előzmény: Törölt nick (8057)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8057
Az egy dolog ,h ő lesz a hibás, de az rajtam akkor se segít ,ha összetöri a verdát akkor nincs autó pár napig meg hétig mire helyrepofozzák meg ugye mire fizet a biztosító és lesz miből helyrepofozni, addig meg nincs autó, akkor inkább szabálytalankodás. Mellesleg nem rendszeresen hajtok át a piroson, nyugi több ezer km alatt tán ha kétszer vagy háromszor történt meg.

Azt meg, h ha már kettne átmennek akkor én megyek harmadjára viccnek szántam még évekkel ezelőtt az egyik tanár mondta poénból utalva egy kecskeméti kereszteződésre ahol a statisztika mindig csődöt mond, mert akárhányszor és akármivel mész oda 99%,h pirosat kapsz ( igen még gyalogosan is mindig pirosat kaptam).
Előzmény: dzcsiga (8052)
M.VIII Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8056
Remélem, nem jársz arra kocsival, amerre én. Én meg leszek a keresztúton a negyedik, akinek már rég zöldje van? És találkozik a harmadikkal? Fasza...
Előzmény: Törölt nick (8023)
M.VIII Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8055
Meg nem mászunk rá a másik nyakára, hogy "mennyémá'bazze", főleg nem a vasúti átjáró előtt (ismét a másik is becsúszik szindróma). Én egyébként néha befékezek finoman, ha valaki indokolatlanul a nyakamra mászik.
M.VIII Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8054
Ugyebár a vasúti átjáró előtt 30km/h sebességre kell lassítani, ha nem működik a fénysorompó, vagy nincs biztonsági berendezés (gy.k. az andráskereszt nem az!), akkor MEG KELL ÁLLNI, ÉS MEGGYŐZŐDNI AZ ÁTHALADÁS VESZÉLYTELENSÉGÉRŐL! Nem átcsúszunk a piroson, meg betoljuk a verdát még gyorsan, hogy a mögöttes delikvens is átférjen, nem 60-al rombolunk át, meg ilyenek...aztán ha valakit elcsap a vonat, lehet sírdogálni.
Előzmény: FVV-1100 (8053)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8053
Ott a pont!

A jármű sebességét úgy kell megválasztani,hogy az adott körülmények között előforduló akadály előtt biztonságosan meg lehessen állni!
Előzmény: dzcsiga (8052)
dzcsiga Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8052
Milyen hülyeségeket írkálsz itt össze?
Ez csak belemagyarázás, hogy igazold a szabálytalanságodat.

Ha hátulról neked megy valaki mindenképen ő lesz a hibás.
Az, hogy a mögötted lévő szabálytalanul közlekedik, nem jogosít fel arra, hogy te is szabálytalanul közlekedj!
Előzmény: Törölt nick (8051)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8051
Ha a mögötted lévő is átjött akkor asszem egyértelmű, h nem büntethet meg hiszen biztonságosan me tudtál volna megállni mert ha fékezel beléd ment volna. Azt meg nem róhatja fel, h inkább átmentél minthogy összetörjék az autódat.
Előzmény: FVV-1100 (8050)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8050
"Nyilván nem ugyanaz a kategória a pirosba belehajtani, mint az éppen pirosra váltó lámpán átcsusszanni. Utóbbit a forgalom ritmusa megkívánhatja."

-Ezt ugye nem gondolod komolyan???


"Adott esetben, ha padlófékkel megállok, rossz esetben belémjönnek hátulról, becsúszok a kereszteződésbe, és eltrafálnak. Legfeljebb ha arra jár egy akadékoskodó rendőr, aki nem érti a szitut, fizetek neki büntetést."

-Meg is érdemled! Ha a kliérkező -vagy az éppen arra szédelgő- rendőr nem érti a szitut,akkor

1. mi alapján büntet

2. hívjon olyan közeget,aki az elmondások alapján össze tudja rakni a képet! Ma már elég sok ilyen rendőr van!
Előzmény: Nandesz2 (8010)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8049
A 95-ös vonal is több helyen közel került a svéd-norvég-ork szövetség lakóhelyéhez, így ott is csoda, hogy valami még maradt :-/
Előzmény: Törölt nick (8046)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8048
Ha jól tudom, vonala válogatja -- van, ahol pft-s bejárásra sincs mód :-(
Előzmény: cecilke (8047)
cecilke Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8047
Azokon a vonalakon viszont, ahol szünetel a vasúti közlekedés,

Nem csak a személyvonati közlekedés szünetel? Tehervonat vagy különmenet sem jár?
Előzmény: Törölt nick (8043)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8046
Békésen a vonal pont a norvég negyed mellett halad el ennek fényében csoda, h eddig nem hordták el teljesen.
Előzmény: Törölt nick (8045)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8045
Gondolom a magyar-norvég viszony azóta ilyen feszült :-P
Előzmény: Törölt nick (8044)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8044
Egyetértek néha mehetne szünetelőn is gyomírtó meg na megvan-e még a pálya vonat is, de ha menne akkor nem zárnák ki a vonalat fizikailag az egyezményes piros négyzet és talpfa keresztbe a vágányon kombóval mint járhatatlan pályarészt. Senki nem is érti miért csináták a békési vonalnál ezt mikor a többi szünetelőn ilyen nem volt. Ez meg pont az ellenkezőjét jelzi a külvilágnak. Itt már ha akarna sem tudna vonat járni vagyis lehet vinni, ami kell. Síncsavarokat már loptak el ap ályából, szerencsére a vasútőrök elkapták a színes fémgyüjtő tolvajokat.
Előzmény: Törölt nick (8043)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8043
A részben felszedett iparvágány és a forgalom szüneteltetése meglévő vonalakon egy másik. Az első esetben bmajka az, aki miatt ottmaradt a tábla, illetve a fénysorompó -- ez utóbbinak könnyen lehetne sokkal értelmesebb helyet is találni.

Azokon a vonalakon viszont, ahol szünetel a vasúti közlekedés, ott természetes, hogy megmaradtak a jelzések: fenntartási, vagyonvédelmi "no, megvan-e még a pálya?" menetek előfordul(hat)nak, nem? Az ilyen vonalakról persze célszerű/ésszerű lenne leszedni a drága berendezéseket, és átpakolni oda, ahol nagyobb hasznuk lenne, de most egy olyan cégről beszélünk, ahol -ahogy egy jv. szájából elhangzott- "szegecs van a kalapban"...
Előzmény: Törölt nick (8042)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8042
Elég rendesen beharangozták tavaly, h megszűnik az a vonal ennyi erővel ha már a vonal megszüntetése ment leszerelhették volna a Stop táblát is. Sőt Muronyban még a fénysoormpó is megmaradt ( az egyetlen ilyen útátjáró a vonalon) és azóta is működik és jelzi villogó fehérrel ,h szabad az út. Békéscsabán viszont a rég nem használt deltavágánynál lévő útátájrókná leszerelték a teljes sorompót és a síneket benenhagyták az útban ugyan de lebetonozták ( tegnap jártam arra és tüzetesen megvizsgáltam). A sínek a gazban megvannak az útátjáróknál leaszfaltozva meg a kiágazásnál van felszedve belőle pár méter. A Totalcar is fogllakozott Bp-n egy iparvágánnyal ahol már csak az útban vannank meg a sínek fénysoormpó is van működik, sőt javítják is rendszeresen. Szellemvasútnak hívták, mert a sínek mind a két oldalon végetérnek pár méter után. Ha már felszedték a pályát akkor ugyanazzal alendülettel le lehetett volna szerelni a fénysorompókat is.
Előzmény: Törölt nick (8041)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8041
Figyi, 1) ez itt Abszurdisztán: Lepsényben azután szerelték fel a félsorompót, hogy megszűnt a forgalom a veszprémi vonalon. 2) (fontosabb ok) nekem pl., mint pesti gyereknek, nem muszáj tudnom, hogy Békésen már nincs vasút. (Bár véletlen épp tudom...) 3) amikor megy át a 20 éve megszűnt iparvágányon az út, és az úttest két oldalán már rég térkő van, _kizárólag_ az úttesten hagyták meg a síneket (Pest, Vizafogó-vágány egy csomó helyen), és kint a harmadolójelző meg az András-kereszt, na akkor már engem is elkap a harci ideg, és csak azért lassítok, mert különben az autóm széthullik darabokra. :(((((
Előzmény: Törölt nick (8040)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8040
És ott ahol már régóta nem jár vonat, de még kintvan a STOP tábla meg az Andráslereszt? Békésen két ilyen kereszteződés van és büntettek már ott rendőrök azért, mert vki nem állt meg. Én ritkán járok arra, de ott nem állok meg általában mhiszen tuti nem jön ott már vonat, a pálya is el van zárva Muronynál ha akarna se tudna. Sok hasonló van az országban, pl. nem használt iparvágányokon meg ilyesmi helyeken.
Előzmény: Törölt nick (8036)
educator Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8039
Megmondom őszintén: ha előttem sárgul-piroslik a lámpa, qrvára nem érdekel, ki jön mögöttem.
Előzmény: dzcsiga (8038)
dzcsiga Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8038
Belémjön a mögöttem jövő. Ilyenkor ki a hibás? Én?

Ha esetleg van jogosítványod, akkor ismered a kreszt!?
Ha ismered a kreszt, akkor pontosan tudod, hogy ilyenkor ki a hibás!?

Követési távolság.
Előzmény: Nandesz2 (8033)
educator Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8037
Semmi úgy vélem:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:

(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:

c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
Előzmény: Nandesz2 (8032)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8036
Hogy a tökbe ne hinnénk el??? Én is 40/30-cal megyek. Még a 62-es út 30a-s átjárójában is (Fehérvár), ami fényévekről belátható. A Nagy-Alföldön is. A szabály az szabály.
Előzmény: dzcsiga (8024)
GyöBzs Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8035
OFF-oljunk már valamelyik KRESz-topikban pse.
Előzmény: Nandesz2 (8033)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8034
félOFF: nekem is a kedvencem, amikor Tátra villamosokon hátul égve marad a fehér fény. Leszállok a villamosról, megyek át mögötte a zebrán zöldnél, elnézek balra, és ott világít másfél méterre a pofámba fehéren. Na, ekkor nekem is bejátszik a "bazmegvillamos"-effekt... :))
Előzmény: Nandesz2 (8033)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 8033
Ezt a 40/30-at általában én is betartom.

Sőt, amióta ilyen szigor van, kedvenc szórakozásom a sebességhatárok betartása. Egyeseket igencsak ki tud hozni a sodrából, ha 50-el, vagy éppen 90-el kell mennie mögöttem.

Más:

Képzeljünk el egy esetet, amikor a fénysorompó fehéren villog, megközelítem 30-al az átjárót. Tegyük fel, hogy állomás van az átjáró mellett, mint pl. Rákoshegyen. Elnézek az egyik irányba, majd a másikba. Áll a vörösnél a bejáraton egy vonat. Én a pillanat tört része alatt nem érzékelem, hogy jön-e vagy áll, és reflexből "bazmeg vonat" felkiáltással hirtelen megállok, holott átmehettem volna. Belémjön a mögöttem jövő. Ilyenkor ki a hibás? Én?
Előzmény: dzcsiga (8024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!