"Az, hogy a mögötted lévő szabálytalanul közlekedik, nem jogosít fel arra, hogy te is szabálytalanul közlekedj!"
Nekem annak idején azt tanították, hogy mindent meg kell tenni az esetleges baleset elkerülése érdekében, ez a KRESZ legfőbb szabálya, minden más ennek van alárendelve.
Tehát tényleg az a hibás, aki hátulról nekemjön, de nekem, ha van rá módom, meg kell próbálni elkerülni a balesetet.
Az egy dolog ,h ő lesz a hibás, de az rajtam akkor se segít ,ha összetöri a verdát akkor nincs autó pár napig meg hétig mire helyrepofozzák meg ugye mire fizet a biztosító és lesz miből helyrepofozni, addig meg nincs autó, akkor inkább szabálytalankodás. Mellesleg nem rendszeresen hajtok át a piroson, nyugi több ezer km alatt tán ha kétszer vagy háromszor történt meg.
Azt meg, h ha már kettne átmennek akkor én megyek harmadjára viccnek szántam még évekkel ezelőtt az egyik tanár mondta poénból utalva egy kecskeméti kereszteződésre ahol a statisztika mindig csődöt mond, mert akárhányszor és akármivel mész oda 99%,h pirosat kapsz ( igen még gyalogosan is mindig pirosat kaptam).
Meg nem mászunk rá a másik nyakára, hogy "mennyémá'bazze", főleg nem a vasúti átjáró előtt (ismét a másik is becsúszik szindróma). Én egyébként néha befékezek finoman, ha valaki indokolatlanul a nyakamra mászik.
Ugyebár a vasúti átjáró előtt 30km/h sebességre kell lassítani, ha nem működik a fénysorompó, vagy nincs biztonsági berendezés (gy.k. az andráskereszt nem az!), akkor MEG KELL ÁLLNI, ÉS MEGGYŐZŐDNI AZ ÁTHALADÁS VESZÉLYTELENSÉGÉRŐL! Nem átcsúszunk a piroson, meg betoljuk a verdát még gyorsan, hogy a mögöttes delikvens is átférjen, nem 60-al rombolunk át, meg ilyenek...aztán ha valakit elcsap a vonat, lehet sírdogálni.
Milyen hülyeségeket írkálsz itt össze? Ez csak belemagyarázás, hogy igazold a szabálytalanságodat.
Ha hátulról neked megy valaki mindenképen ő lesz a hibás. Az, hogy a mögötted lévő szabálytalanul közlekedik, nem jogosít fel arra, hogy te is szabálytalanul közlekedj!
Ha a mögötted lévő is átjött akkor asszem egyértelmű, h nem büntethet meg hiszen biztonságosan me tudtál volna megállni mert ha fékezel beléd ment volna. Azt meg nem róhatja fel, h inkább átmentél minthogy összetörjék az autódat.
"Nyilván nem ugyanaz a kategória a pirosba belehajtani, mint az éppen pirosra váltó lámpán átcsusszanni. Utóbbit a forgalom ritmusa megkívánhatja."
-Ezt ugye nem gondolod komolyan???
"Adott esetben, ha padlófékkel megállok, rossz esetben belémjönnek hátulról, becsúszok a kereszteződésbe, és eltrafálnak. Legfeljebb ha arra jár egy akadékoskodó rendőr, aki nem érti a szitut, fizetek neki büntetést."
-Meg is érdemled! Ha a kliérkező -vagy az éppen arra szédelgő- rendőr nem érti a szitut,akkor
1. mi alapján büntet
2. hívjon olyan közeget,aki az elmondások alapján össze tudja rakni a képet! Ma már elég sok ilyen rendőr van!
Egyetértek néha mehetne szünetelőn is gyomírtó meg na megvan-e még a pálya vonat is, de ha menne akkor nem zárnák ki a vonalat fizikailag az egyezményes piros négyzet és talpfa keresztbe a vágányon kombóval mint járhatatlan pályarészt. Senki nem is érti miért csináták a békési vonalnál ezt mikor a többi szünetelőn ilyen nem volt. Ez meg pont az ellenkezőjét jelzi a külvilágnak. Itt már ha akarna sem tudna vonat járni vagyis lehet vinni, ami kell. Síncsavarokat már loptak el ap ályából, szerencsére a vasútőrök elkapták a színes fémgyüjtő tolvajokat.
A részben felszedett iparvágány és a forgalom szüneteltetése meglévő vonalakon egy másik. Az első esetben bmajka az, aki miatt ottmaradt a tábla, illetve a fénysorompó -- ez utóbbinak könnyen lehetne sokkal értelmesebb helyet is találni.
Azokon a vonalakon viszont, ahol szünetel a vasúti közlekedés, ott természetes, hogy megmaradtak a jelzések: fenntartási, vagyonvédelmi "no, megvan-e még a pálya?" menetek előfordul(hat)nak, nem? Az ilyen vonalakról persze célszerű/ésszerű lenne leszedni a drága berendezéseket, és átpakolni oda, ahol nagyobb hasznuk lenne, de most egy olyan cégről beszélünk, ahol -ahogy egy jv. szájából elhangzott- "szegecs van a kalapban"...
Elég rendesen beharangozták tavaly, h megszűnik az a vonal ennyi erővel ha már a vonal megszüntetése ment leszerelhették volna a Stop táblát is. Sőt Muronyban még a fénysoormpó is megmaradt ( az egyetlen ilyen útátjáró a vonalon) és azóta is működik és jelzi villogó fehérrel ,h szabad az út. Békéscsabán viszont a rég nem használt deltavágánynál lévő útátájrókná leszerelték a teljes sorompót és a síneket benenhagyták az útban ugyan de lebetonozták ( tegnap jártam arra és tüzetesen megvizsgáltam). A sínek a gazban megvannak az útátjáróknál leaszfaltozva meg a kiágazásnál van felszedve belőle pár méter. A Totalcar is fogllakozott Bp-n egy iparvágánnyal ahol már csak az útban vannank meg a sínek fénysoormpó is van működik, sőt javítják is rendszeresen. Szellemvasútnak hívták, mert a sínek mind a két oldalon végetérnek pár méter után. Ha már felszedték a pályát akkor ugyanazzal alendülettel le lehetett volna szerelni a fénysorompókat is.
Figyi, 1) ez itt Abszurdisztán: Lepsényben azután szerelték fel a félsorompót, hogy megszűnt a forgalom a veszprémi vonalon. 2) (fontosabb ok) nekem pl., mint pesti gyereknek, nem muszáj tudnom, hogy Békésen már nincs vasút. (Bár véletlen épp tudom...) 3) amikor megy át a 20 éve megszűnt iparvágányon az út, és az úttest két oldalán már rég térkő van, _kizárólag_ az úttesten hagyták meg a síneket (Pest, Vizafogó-vágány egy csomó helyen), és kint a harmadolójelző meg az András-kereszt, na akkor már engem is elkap a harci ideg, és csak azért lassítok, mert különben az autóm széthullik darabokra. :(((((
És ott ahol már régóta nem jár vonat, de még kintvan a STOP tábla meg az Andráslereszt? Békésen két ilyen kereszteződés van és büntettek már ott rendőrök azért, mert vki nem állt meg. Én ritkán járok arra, de ott nem állok meg általában mhiszen tuti nem jön ott már vonat, a pálya is el van zárva Muronynál ha akarna se tudna. Sok hasonló van az országban, pl. nem használt iparvágányokon meg ilyesmi helyeken.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:
(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
Hogy a tökbe ne hinnénk el??? Én is 40/30-cal megyek. Még a 62-es út 30a-s átjárójában is (Fehérvár), ami fényévekről belátható. A Nagy-Alföldön is. A szabály az szabály.
félOFF: nekem is a kedvencem, amikor Tátra villamosokon hátul égve marad a fehér fény. Leszállok a villamosról, megyek át mögötte a zebrán zöldnél, elnézek balra, és ott világít másfél méterre a pofámba fehéren. Na, ekkor nekem is bejátszik a "bazmegvillamos"-effekt... :))
Sőt, amióta ilyen szigor van, kedvenc szórakozásom a sebességhatárok betartása. Egyeseket igencsak ki tud hozni a sodrából, ha 50-el, vagy éppen 90-el kell mennie mögöttem.
Más:
Képzeljünk el egy esetet, amikor a fénysorompó fehéren villog, megközelítem 30-al az átjárót. Tegyük fel, hogy állomás van az átjáró mellett, mint pl. Rákoshegyen. Elnézek az egyik irányba, majd a másikba. Áll a vörösnél a bejáraton egy vonat. Én a pillanat tört része alatt nem érzékelem, hogy jön-e vagy áll, és reflexből "bazmeg vonat" felkiáltással hirtelen megállok, holott átmehettem volna. Belémjön a mögöttem jövő. Ilyenkor ki a hibás? Én?