Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12019

Biztosam örültek a vasutasok, hogy már nem csak te, hanem a rendőrök is ott lábatlankodtak nekik :-)))

 

Erre a 227-es jelzőre visszatérve:

Kelet felé haladva a következő önműködő térköz a 255-ben van és utána a 223-ban a CP-Gray váltói.

Ezen a szakaszon (Antis-Gray) az 1.számú,  jobb oldali vg egy jó hosszú Controlled Siding.

 

Szóval mindhárom vágány kétirányú forgalomra van kiépítve, de alapesetben a képen a baloldali (3.) vg a nyugati forgalom vágánya. ezért a keletről érkező vonatoknak ad szabd jelzést, innen szemből megállj a szabványos állása.

 

A középső (2.) vg a keletre tartó vonatoké.

Alap esetben a középső és a jobb  vgon a szabványos állás az a "Aproach-medium" ami a jobbon is van.

Ez az App-Meg azt jelenti, hogy Vagy a következő jelző Med. lesz, Vagy a második jelző "megállj".

Jelen esetben a második jelző a 223 ban a Gray váltók főjelzője, amik alapból "megállj"-ban vannak.

Tehát visszafelé:

223-nál a  Gray int. "Stop"

225E"Aproach"

227E "AProach-Medium

230E "Clear"

 

Ha a diszpécser jelzőt nyomott középen (2. vg) egy helyén közlekedő, keletre tartó vonatnak, akkor megjelenő szabad jelzés (a vágányúttól függöen clear, vagy medium) miatt a 2272 E jelzőn Clear lesz.

 

Előzmény: manhattani (12018)
manhattani Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12018
Jól mutat, hogy a három jelzőn három különböző jelzési kép van. De lehet, hogy kivárta, vagy gyors szerencséje volt :-)

Amúgy ott teljesen más a belsők viszonyulása a vonatfotósokhoz. Egyszer leállványoztam egy LIRR állomáson, úgy 3 óra után a LIRR-esek rám küldték a rendőröket, akik elnézést kértek!!! de a vasutasok azt mondták, hogy zavarom az utasokat. A jól kinéző, de súlylökő alkatú rendőrnő pedig fotóhelyet keresett nekem!

Szóval el tudom képzelni a jelzőállítást.
Előzmény: manta66 (12017)
manta66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12017

Jogos, lehet ilyen, de akárkinek?

 

Ez az illető egy blogger, aki elindult a néhai PRR (Philadelphia-Pittsburgh-ön átmenő) fővonalon, és végigfényképezte az egészet. Az összes jelzőt, és fontosabb pontot.

Ez a kép 2011.08.28-i napon készült, aznap bejárta a CP Long-CP works szakaszt.


Állíthatták neki az öszes jelzőt? egyáltalán számított neki?

Az a három jelzéskép nem is az összes megjeleníthető, mi értelme lenne?

 

Előzmény: manhattani (12016)
manhattani Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12016
A MÁV-nál is történt hasonló, a vasút működését megörökítő kérésére.

Az USÁ-ban is tettek már ilyet, ott fontos a vasúr PR-ja.
manta66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12015

Naná!

Minden kóbor vasútfotós beszól a direkt kitelepített térhangoson, hogy milyen jelzést szeretne lőni, és úgy állítják a váltókat pár mérföldre, hogy ezek a jelzők jót mutassanak.

 

Van pár mérföldre egy pár váltó (CP-Gray), és az azokhoz tartozó főjelzők. Ezek azokra adnak előjelzést.

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (12011)
róbertke Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12014

OFf: Úgy ismersz engem, mint aki téged ......:-)))))  ON

Előzmény: manhattani (12013)
manhattani Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12013
OFF: Utálom a személyi kultuszt! Majd a honlapomra hamarosan megteszem az 1000. beírást, de nem propagálom, ti meg nem tudjátok megszámolni :-) ON
Előzmény: róbertke (12012)
róbertke Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12012

Én vártam fél órát, hátha mint Topic-Alapító te léped meg :-)))))))))

Előzmény: manhattani (12010)
manhattani Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12011
Bemutattak minden ott lehetséges jelzési képet. Lehet hogy nem beállított felvétel, de nem valószínű :-)
Előzmény: róbertke (12005)
manhattani Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12010
A visszafogott "ki a legény a gáton!" harc közepette csendben átsiklottunk a 12000. beíráson :-)
manta66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12009

Nem is olyan könnyű kisiklatni a vonatot.

:-)

manta66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 12008

Nincs ott semmi különös szerkezet.

Amit látsz, az a csapágytok  (egyben van a rugótámmal)

 

0:55 körül látszik a lehelyezett rerailer, és a másik oldalon a faalátétek.

Emellett a rerailer mellett olajos a sín, hogy könnyebben visszakapjon.

És amikor odaér, akkor látszik, hogy hirtelen nagyot ugrik a csapágytok, mert visszament a sínre.

Az ugrálás előtte meg a talpfákon való átgurulás miatt van.

 

Előzmény: nobolond (12007)
nobolond Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12007

Nos :

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8hNK4Il53Rs#!

 

 

5:07-nél

5:17-nél

5:47-nél

6:39-nél

7:21-nél

7:43-nál

 

látható.

 

Közvetlenül a kerék mellett van és lesüllyed - ill. felemelkedik mikor a kerék ismét a sínre került.

 

(Persze lehet, hogy én látok rosszul valamit, azért kérdeztem... :))))

 

Előzmény: manta66 (11994)
manta66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12006

:-))))

 

Pennsy önműködő térközjelzők.

Ezért vannak két irányban.

 

 

Előzmény: róbertke (12005)
róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12005
Előzmény: manta66 (12003)
manhattani Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12004

 

Ez a kép biztos 80 előtti. Viszont itt a jelzők nem a vágánytengelyben vannak. Ezt abból lehet tudni, hogy ha ott lennének, akkor pont egymás alatt lennének :-)

 

(A TRAINS Newsletterből)

Előzmény: róbertke (12002)
manta66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12003

Olyanokat, mint amit találtál.

Közös tartóárbocon jelzőket, de 1980 előtti képen.

Ilyen sok lehet, de olyan kellene, ahol a vágány fölött középen van a jelző.

http://acm.jhu.edu/~sthurmovik/Railpics/06-11-12_CandO_CARDINAL/CSX_Kanawha-Sub_410-Cotton%20Hill-east-Cantilever.jpg

 

Nem csak náluk volt már akkor fényjelző, hanem odaát is.

A közelebbről meg nem nevezhető a dolog, mert a legtöbb fényjelző típus a kezdetektől a mai napig üzemel, pl a jó öreg searchlightok.

De pl a BNSF nem jó, mert ugye '96-ban alakult.

A darthwader jelzőket konkrétan nem tudom, de szerintem újabbak azok is.

 

Előzmény: róbertke (12002)
róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12002

De milyent keressek???

Hogyan kellene kinéznie, hiszen Magyarországon már a 1930' években is használtak fényjelzőt?,

Előzmény: manta66 (12000)
manta66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12001

Ez "fénysorompó"

 

Előzmény: róbertke (11996)
manta66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 12000

Köszi.

Ha még '80 előttről is találsz, akkor kiderülne, melyik könyv ír igazat.

Előzmény: róbertke (11999)
róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11999

Előzmény: róbertke (11998)
róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11998

...vagy ilyent?

Előzmény: róbertke (11997)
róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11997

....vagy ilyenről, ami balról nyúl át a jobb vágány fölé? 

róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11996

 

Ilyenről vitáztok? 

RhB Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11995

Na, ilyet még nem láttam.

Előzmény: nobolond (11993)
manta66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11994

Belinkelnéd ezt a videót?

 

Előzmény: nobolond (11993)
nobolond Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11993

"...a CP-nél sok tolatómozdony tartozéka is..."

 

Erre gondoltam, mert az általam látott videokon a mozdony kerekei mellett volt (kerekenként külön egy-egy) és pneumatikus (?) úton leeresztették, majd "visszahúzták". Valahol a mozdony kerekei mellett/között volt a helye.

(Engem kissé emlékeztetett az ágyazatjavító gép hegyes végű "körmeire", amik belefúródnak az ágyzatba és azt felfrissítik...)

Előzmény: RhB (11983)
manta66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11992

Már megint elvesztettem a fonalat...

A cikkben közös árbocról ( cantilever) van szó.

RhB erre írta a választ.

Akkor mit akarsz egy jelzőhíddal?

Cantilevert hozz, ami fölötte van '80 előtt!

 

Előzmény: manhattani (11988)
róbertke Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11991

Ellenkező irányból készült a kép, de biztos támpont a hármas "hózentróger" ...:-)))

Előzmény: manhattani (11990)
manhattani Creative Commons License 2013.03.11 0 0 11990

Azt hiszem, ez másik, bár nem biztos:

 

 

Brue C. Nelson felvétele a TRAINS-ből.

 

Viszont itt látszik, hogy a jelzők kicsit jobbra vannak.

 

Előzmény: róbertke (11989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!