Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 20252

Lassan egy éve lezajlott a mozdonyszemélyzet oktatása..

Előzmény: kopaszsop (20251)
kopaszsop Creative Commons License 2020.08.02 0 0 20251

skacok,

most, hogy végre hivatalosan is működik a gsmr-HU egyes vonalakon, lesz lehetőség oktatás, utasítás és egyéb harmonizációk hiányában valamikor ténylegesen használni is? vagy ez más topic témája? kereső nem dobott ki semmit...

thx

_Nyuszi Creative Commons License 2020.08.02 0 1 20250

Szia!

 

A MÁVTI irattárát jelenleg a MÁV Központi Archívuma kezeli; amennyiben úgy gondolod, szép gesztus lenne, ha "visszakerülne" hozzájuk. - feltéve, ha ezek eredetiben nincsenek meg náluk. Ott színesben szkennelve gyakorlatilag bárki számára hozzáférhető lenne.

Ebben szívesen segítek.

Előzmény: Törölt nick (20244)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.02 0 0 20249

Köszönöm, ment egy levél.

Előzmény: 431001 (20248)
431001 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 20248

v431012 kukac gmail pont com a címem és előre is köszönöm! 

Előzmény: Törölt nick (20246)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.02 0 0 20247

Tegyem majd fel ide, vagy privátba?

Előzmény: drgesz13 (20243)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.02 0 0 20246

Igen, róla van szó. Altáró.

Az ajánlatom nyitott bárki számára. Tegnap elkezdtem kifotózni az

áldozatokat, hogy tudjam felrakni valahová.

Nagy valószínűséggel ismerhettem (30-40 év távlatával) nagypapát.

Egy levélcímet kérek az egyeztetéshez. 

 

Előzmény: 431001 (20245)
431001 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 20245

Tudom, nem nekem szólt az ajánlat, de engem nagyon érdekelne. (altárói kisvasút, Komló :)). Bizyosíthatlak, hogy jó kezekbe kerülnének a holmik, nagypapám dolgozott is a nevezett helyen, igaz mozdonyvezetőként és lakatosként. 

Előzmény: Törölt nick (20244)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.01 0 1 20244

Valószínűleg megoldható lesz, de ajánlok valamit hátha érdekel.

Tudom nem adok-veszek topik, de talán belefér.

Nekiálltam könnyíteni a múlt emlékein és megválnék egy pár Integrás holmimtól.

Vannak közte régi darabok az 50-60-s évekből is. Ezek a kocka elemek is erre a sorsa

jutnak. Ami még plusz érdekesség, hogy az egyetlen magyar, bányában egykor működő

berendezés darabjai voltak anno.

Érdeklődés esetén tehetek fel ide képeket vagy privátban.

Ízelítőül: 

 

Előzmény: drgesz13 (20243)
drgesz13 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 20243

Igen, igen erre is. Tudsz méreteket küldeni esetleg?

Előzmény: Törölt nick (20241)
drgesz13 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 20242

Van esetleg gyártási rajzod? Konkrétan az összes alkatrész érdekelne, mert össze akarok rakni egyet pultot saját magam

Előzmény: _Nyuszi (20238)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.01 0 1 20241

Esetleg, ezekre gondoltál?

 

  

Előzmény: drgesz13 (20237)
431001 Creative Commons License 2020.08.01 0 1 20240

Szia! Utolsó mondatodban a kulcs. :) Ez egy vonat által vezérelt, jelzővel ellenőrzött sorompó lehetett. Ha a jelzőkezeléskor nem tartózkodik jármű a behatási ponton belül, a közelítési szakaszban, a jelző továbbhaladást engedélyező állásba kapcsolódik. Amennyiben a vonat hatására a sorompó nem kerül lezárásra, a jelző Megállj! - ba esik vissza. 

Előzmény: Bálint23-24 (20239)
Bálint23-24 Creative Commons License 2020.08.01 -1 1 20239

Sziasztok! Balatonlellén nyaralok, és egy fura dologra lettem figyelmes Balatonlelle-felsőnél. Az egyik jelző (gondolom kijárati, a jelét nem láttam, 4+1 optikás, Siófok felé engedi a forgalmat) zöld fénnyel világított, míg mögötte az útátjáró fehéren villogott. Ez hogy lehet? A Jelzőn nem csak akkor lehet bármilyen továbbhaladást engedélyező jelzés, ha a fedezett rész megfelel a biztonságos feltételeknek? Mi van akkor, ha valami miatt nem záródik le az útátjáró? Akkor visszaesik a jelző Megállj!-ba? 

_Nyuszi Creative Commons License 2020.07.31 0 1 20238

Hát, gyártási rajzokból derülne ki. Vagy vegyél egy kockát és tolómérővel mérd meg. ;)

Melyik alkatrésze érdekelne, mert jó pár lehet..

Előzmény: drgesz13 (20237)
drgesz13 Creative Commons License 2020.07.31 0 0 20237

Sziasztok!

Tudtok segíteni abban, hogy mekkorák a D55-höz vagy D70-hez tartozó mezőegység alkatrészei? Azt tudom hogy a mező 4x4 cm-es.

E94G-rajongo Creative Commons License 2020.07.31 0 0 20236

Olyan, mintha egy KA69 kapna egy ELPULT-ot? :)

Előzmény: GAgyiXyXy (20235)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2020.07.31 0 0 20235

Ez egy hibrid bizt.ber., olyan "kisállomási".

Előzmény: E94G-rajongo (20234)
E94G-rajongo Creative Commons License 2020.07.31 -1 0 20234

https://www.prolan.hu/hu/hirek/PRORIS-H

 

Ez elektronikus bizt.-ber.? Tolatóvágányutas? Vagy amolyan "kisállomási"?

Muurola Creative Commons License 2020.07.27 -4 1 20233

Kérdés-válasz a hegyesi vonal biztberátépítése kapcsán:

 

Tudomásunk szerint a 13 kHz sínáramkörök tanúsítása nem lehetséges, ezért a műszaki leírás 62. oldalán található leírás alapján „Amennyiben 13 kHz szigsinek tanúsíthatósága a teljes rendszer tanúsíthatóságát akadályozza vagy ellehetetleníti, az érintett 13 kHz-es behatási pontokat Vállalkozónak át kell alakítani tengelyszámlálós érzékelésűre.” kérjük megerősíteni, hogy a 13 kHz behatási pontokat a nyertes vállalkozónak át kell alakítani tengelyszámlálós érzékelésűre.


Műszakilag a 13kHz-es generátor a 20m tengelytávú vasúti járművek érzékelését biztosítani tudja, műszakilag igazolható, ezáltal tanúsítható. Tengelyszámlálós érzékelésűre nem kell átalakítani

PLACI Creative Commons License 2020.07.23 0 0 20232

Emlékeim szerint. 😃

Előzmény: Divrotcé (20230)
431001 Creative Commons License 2020.07.23 -1 1 20231

Ma hallottam egy érdekességet az egykori Hanság-Nagyerdő forgalmi kitérővel kapcsolatban. Azt eddig is tudtam, hogy a megszüntetés előtt Jánossomorjáról távvezérelt D55 berendezés működött itt, azonban ennek módja ismeretlen volt számomra. Viszont ma megtudtam, hogy egy Commodore Amiga számitógépen keresztül volt megvalósitva mindez. Erről tud valaki valamit? Képei esetleg vannak valakinek? (akár a Hanság-Ne. pultról is jól jönne).

Divrotcé Creative Commons License 2020.07.18 0 0 20230

Albertirsa-Cegléd 140km/h-ra épült ki, az Újszász-Szolnok 160-ra

 

Újszász-Szolnok?

Előzmény: PLACI (20227)
Bbmot_634 Creative Commons License 2020.07.18 -1 0 20229

Az lesz Szajol-Db... 80-as lassújellel, 6 év után cserélendő kitérő alkatrészekkel, felsővezetéki hosszlánccal :(

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20228)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.07.17 0 2 20228

Sőt, Szajol-Ebes és Aszód-Hatvan is 160 lesz.

Az üzembe helyezési dátumok meg persze csúszkálnak.

Előzmény: PLACI (20227)
PLACI Creative Commons License 2020.07.17 0 1 20227

A cikket ismerem, az dátumokat kellene benne frissíteni.

Valóban pontatlan a térkép, mert - emlékeim szerint - Albertirsa-Cegléd 140km/h-ra épült ki, az Újszász-Szolnok 160-ra. Ha ezeken működni fog az ETCS L2 (előbbin valószínű), akkor itt sincs akadálya a Vmax-nak.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20224)
431001 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 20226

Szia! 

 

Először is köszönöm szépen a válaszod! Nagy figyelemmel kísérem a munkásságodat, remélem egyszer én is kipróbálhatom majd az ígéretes állomási szimulációkat. :) 

A 21-esen ha jól tudom az Elektra 2 is AKF-ről van kezelve. Az Axon 6m Kft. oldalán volt egy link a demo szimulátor klienshez, anno még ki is próbáltam, csak azóta volt egy pár rendszerújratelepítés. Szerettem volna otthon egy kicsit elmélyíteni az olvasottakat, azért kérdeztem. 

Előzmény: CsP50k (20219)
Muurola Creative Commons License 2020.07.16 -1 0 20225

Drága móka a vasút(i biztosítóberendezés):

 

A nyertes ajánlattevő: R-KORD Kft., Magyarország 8086 Felcsút, Fő Utca 65.
Nettó ajánlati ár (Ft) : 145 329 001

 

A kényszer-menetirányváltó áramkör Adony-Rácalmás-Dunaújváros vonalszakaszra kerül telepítésre. A tengelyszámlálóval kiegészített kényszer-menetirányváltó berendezés lehetővé teszi az adott állomásközben a menetirány megfordítását olyan esetekben, amikor valamely térközszakasz látszólagos foglaltsága miatt a térközbiztosítóberendezés egyébként megakadályozná. A vonalra behaladó, illetve kihaladó tengelyek számának megszámlálásával, illetve nyilvántartásával ellenőrzi az állomásköz foglaltságát. Ennek érdekében a bejárati jelzők mögé, Dunaújváros-külső mrh-en a rakodóvágány kezdő- és végponti oldalára egy-egy un. kerékérzékelő kerül telepítésre. A kerékérzékelő berendezést lehetőség szerint mindig ugyanarra a sínszálra, annak külső oldalára kell felszerelni. Ez a berendezés egy szerelt egységben elhelyezett kettős – más-más frekvenciára hangolt - jeladóból, és a sínszál belső oldalára szerelt, egy egységben elhelyezett kettős – az adójára hangolt - vevőből áll. A vevők az adók mágnesen terében úgy helyezkednek el, hogy a fölöttük áthaladó kerék megváltoztassa a mágnesen térerőt, és ez által a vevők kimenetein feszültségszint változásokat indukáljanak. Ezt a feszültség változást a kerékérzékelő mellett elhelyezett elektronika kiértékeli, átalakítja és a központi számítógépek felé továbbítja.

 

Az elvégzendő feladat és mennyisége:
• elő- és kiviteli tervek készítése,
• 6 db tengelyszámláló kerékérzékelő telepítése, 793 fm helyi kábelezéssel,
• 2 db tengelyszámláló berendezés központi egységének telepítése, konfigurálással,
• 4 db állomásközi-, 8 db térközberendezés kiegészítése kényszer-menetirányváltás áramkörökkel,
• 3 szolgálati helyen a dominó rendszerű kezelőpult kiegészítése a kezelő funkciókkal

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.07.16 0 1 20224

A linkelt cikkben van pár térkép, bár picit régi meg talán pontatlan is a sebességeket illetően.

 

https://index.hu/belfold/2017/01/31/mikor_fogunk_itthon_szazhatvannal_vonatozni/

Előzmény: PLACI (20221)
CsP50k Creative Commons License 2020.07.16 0 0 20223

Kösz az infót!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!