most, hogy végre hivatalosan is működik a gsmr-HU egyes vonalakon, lesz lehetőség oktatás, utasítás és egyéb harmonizációk hiányában valamikor ténylegesen használni is? vagy ez más topic témája? kereső nem dobott ki semmit...
A MÁVTI irattárát jelenleg a MÁV Központi Archívuma kezeli; amennyiben úgy gondolod, szép gesztus lenne, ha "visszakerülne" hozzájuk. - feltéve, ha ezek eredetiben nincsenek meg náluk. Ott színesben szkennelve gyakorlatilag bárki számára hozzáférhető lenne.
Tudom, nem nekem szólt az ajánlat, de engem nagyon érdekelne. (altárói kisvasút, Komló :)). Bizyosíthatlak, hogy jó kezekbe kerülnének a holmik, nagypapám dolgozott is a nevezett helyen, igaz mozdonyvezetőként és lakatosként.
Szia! Utolsó mondatodban a kulcs. :) Ez egy vonat által vezérelt, jelzővel ellenőrzött sorompó lehetett. Ha a jelzőkezeléskor nem tartózkodik jármű a behatási ponton belül, a közelítési szakaszban, a jelző továbbhaladást engedélyező állásba kapcsolódik. Amennyiben a vonat hatására a sorompó nem kerül lezárásra, a jelző Megállj! - ba esik vissza.
Sziasztok! Balatonlellén nyaralok, és egy fura dologra lettem figyelmes Balatonlelle-felsőnél. Az egyik jelző (gondolom kijárati, a jelét nem láttam, 4+1 optikás, Siófok felé engedi a forgalmat) zöld fénnyel világított, míg mögötte az útátjáró fehéren villogott. Ez hogy lehet? A Jelzőn nem csak akkor lehet bármilyen továbbhaladást engedélyező jelzés, ha a fedezett rész megfelel a biztonságos feltételeknek? Mi van akkor, ha valami miatt nem záródik le az útátjáró? Akkor visszaesik a jelző Megállj!-ba?
Kérdés-válasz a hegyesi vonal biztberátépítése kapcsán:
Tudomásunk szerint a 13 kHz sínáramkörök tanúsítása nem lehetséges, ezért a műszaki leírás 62. oldalán található leírás alapján „Amennyiben 13 kHz szigsinek tanúsíthatósága a teljes rendszer tanúsíthatóságát akadályozza vagy ellehetetleníti, az érintett 13 kHz-es behatási pontokat Vállalkozónak át kell alakítani tengelyszámlálós érzékelésűre.” kérjük megerősíteni, hogy a 13 kHz behatási pontokat a nyertes vállalkozónak át kell alakítani tengelyszámlálós érzékelésűre.
Műszakilag a 13kHz-es generátor a 20m tengelytávú vasúti járművek érzékelését biztosítani tudja, műszakilag igazolható, ezáltal tanúsítható. Tengelyszámlálós érzékelésűre nem kell átalakítani
Ma hallottam egy érdekességet az egykori Hanság-Nagyerdő forgalmi kitérővel kapcsolatban. Azt eddig is tudtam, hogy a megszüntetés előtt Jánossomorjáról távvezérelt D55 berendezés működött itt, azonban ennek módja ismeretlen volt számomra. Viszont ma megtudtam, hogy egy Commodore Amiga számitógépen keresztül volt megvalósitva mindez. Erről tud valaki valamit? Képei esetleg vannak valakinek? (akár a Hanság-Ne. pultról is jól jönne).
A cikket ismerem, az dátumokat kellene benne frissíteni.
Valóban pontatlan a térkép, mert - emlékeim szerint - Albertirsa-Cegléd 140km/h-ra épült ki, az Újszász-Szolnok 160-ra. Ha ezeken működni fog az ETCS L2 (előbbin valószínű), akkor itt sincs akadálya a Vmax-nak.
Először is köszönöm szépen a válaszod! Nagy figyelemmel kísérem a munkásságodat, remélem egyszer én is kipróbálhatom majd az ígéretes állomási szimulációkat. :)
A 21-esen ha jól tudom az Elektra 2 is AKF-ről van kezelve. Az Axon 6m Kft. oldalán volt egy link a demo szimulátor klienshez, anno még ki is próbáltam, csak azóta volt egy pár rendszerújratelepítés. Szerettem volna otthon egy kicsit elmélyíteni az olvasottakat, azért kérdeztem.
A nyertes ajánlattevő: R-KORD Kft., Magyarország 8086 Felcsút, Fő Utca 65. Nettó ajánlati ár (Ft) : 145 329 001
A kényszer-menetirányváltó áramkör Adony-Rácalmás-Dunaújváros vonalszakaszra kerül telepítésre. A tengelyszámlálóval kiegészített kényszer-menetirányváltó berendezés lehetővé teszi az adott állomásközben a menetirány megfordítását olyan esetekben, amikor valamely térközszakasz látszólagos foglaltsága miatt a térközbiztosítóberendezés egyébként megakadályozná. A vonalra behaladó, illetve kihaladó tengelyek számának megszámlálásával, illetve nyilvántartásával ellenőrzi az állomásköz foglaltságát. Ennek érdekében a bejárati jelzők mögé, Dunaújváros-külső mrh-en a rakodóvágány kezdő- és végponti oldalára egy-egy un. kerékérzékelő kerül telepítésre. A kerékérzékelő berendezést lehetőség szerint mindig ugyanarra a sínszálra, annak külső oldalára kell felszerelni. Ez a berendezés egy szerelt egységben elhelyezett kettős – más-más frekvenciára hangolt - jeladóból, és a sínszál belső oldalára szerelt, egy egységben elhelyezett kettős – az adójára hangolt - vevőből áll. A vevők az adók mágnesen terében úgy helyezkednek el, hogy a fölöttük áthaladó kerék megváltoztassa a mágnesen térerőt, és ez által a vevők kimenetein feszültségszint változásokat indukáljanak. Ezt a feszültség változást a kerékérzékelő mellett elhelyezett elektronika kiértékeli, átalakítja és a központi számítógépek felé továbbítja.
Az elvégzendő feladat és mennyisége: • elő- és kiviteli tervek készítése, • 6 db tengelyszámláló kerékérzékelő telepítése, 793 fm helyi kábelezéssel, • 2 db tengelyszámláló berendezés központi egységének telepítése, konfigurálással, • 4 db állomásközi-, 8 db térközberendezés kiegészítése kényszer-menetirányváltás áramkörökkel, • 3 szolgálati helyen a dominó rendszerű kezelőpult kiegészítése a kezelő funkciókkal