Minden az antennától és a magasságtól függ. Földről egy reptér tényleg nem hallatszik messzire. de a levegőből már igen. Ezért egy nagy magasságban jövő-menő gép egy átlagos kézi rádióval is 2-300 km messziről meghallható a földön. Persze nem panelházak zaj dzsungelében.
De normálisan csak igazi AM vételre készült rádióra számíthatsz. Az SDR is jó, egy rep frekire hangolt külső antennával.
Mindenképp a HDSDR-t kell használni, annak jó az érzékenység szabályozása. Az sdrsharp közeli adókra lefullad.
TYT TH-9000 50W-os UHF mobil elcserélhető vagy eladó
C4FM rádió beszerzése miatt elcserélném vagy eladnám szinte új alig használt TYT TH-9000 tipusú mobil rádiómat ami mobilban soha nem volt használva. Frekvencia 400 - 490 Mhz. 10 - 25 - 50 W állitható kimenő, 200 memória, CTCSS. A rádió tökéletes. Fel van programozva, beleértve a PMR-t is. Csere alap: DMR kézi ( Tytera MD-390, Motorola DP 3601, stb. ) . További beszámitás HRI-200 wires-x. A rádió ára: 28000.-FT. Tel.: 30-211-4948 73! Lajos
Sziasztok! Tíz év után megint elkezdtem rádiózni. Ha jól tudom, a Kerepesin van egy papagáj, annak mi a CTCSS frekije? A neten 173.8-at találtam, de én 100-zal tudom nyitni.
OK, de sajnos a két üzemmód nagyon messze van egymástól.
Viszont fontos! Reprádiót most már csak 8.33 osztásút szabad venni. 2017 végétől csak ilyet lehet használni legálisan. Ha további érdekel, keress meg mail-ben. Nyilvános.
Közel sem csak a Tájékozatókkal történő kommunikációra használjuk a repsávot. A legtöbb sportreptérnek van saját frekvenciája, amit a repüzemhez használ. Ezen a frekvencián kommunikál a repvez, a csörlőkezelő, a kötélhúzó és minden levegőben lévő pilóta egymás között.
Reméltem, hogy létezik ilyen rádió, egyszerűsítette volna az életem. De sebaj, marad a 2 külön készülék.
OK, de nem gyártanak olyat, ami teljes értékű reprádió és PMR mellette. A reprádiók annyival drágábbak, hogy a két üzem nem fér össze gazdaságilag. 2 rádió a megoldás. Egy olyan ami vételben normálisan tud repsávot. Avval figyel a polgár, hallgatja az ATIS-t. A PMR sávon beszélget a haverokkal, a földi segítőkkel, esetleg oktatóval. Az igazi reprádiót csak akkor veszi elő, ha ő akar útvonalat jelenteni, ne adj Isten segítséget kérni az Info-tól. Ez annyira így van, hogy gyártanak olyan siklóernyős sisakot, amibe 4 db hangszóró és 2 mikrofon van építve gyárilag, a 2 külön rádió céljára.
A repülős sávban csak reprádiókkal lehet adni. Venni lehet változó minőségben sokféle rádióval. 108-118-ig egyébként is légi navigáció van, ott bármiféle beszéd terrorcselekménynek minősül.
Ha éppen 127,8Mhz felett van amit hallgatni szeretnél, akkor elvileg van értelme, bár itt már csak 5,63uV-nál (-92dBm) nyitott ki a zajzára, ez alatt, még ekkora jel sem volt elég neki. Szerintem , ha már bele kerül a jó kis AM demodulátor, rögtön kerüljön mellé valami Fet-es vételi előerősítő is.
Bár, ha csak közvetlenül az adó mellől van használva... :-)