Na de fiúk (lányok)! Ugye nem gondoljátok hogy egy kereskedés amint megkap egy autót a tréleren, a sofőrnek ott kp-ben kicsengeti a lóvét, vagy egyből fut a központba? A szalonban lévő autók is szabadkészlet, azok sincsenek kifizetve! Azt kevés nagy kereskedő engedhetné meg magának!
A következő van: bemész, nem látsz olyan autót, amilyen neked kell. Kereskedő keres az országban készleten lévő (szalonban, telepen álló) megfelelő autót. Ha nincs, jön a rendelés, ha van, akkor lehívja. Ennek feltétele, hogy írjatok megrendelést, ill. az előleg be legyen fizetve (általában 50-100 eFt). Következő teendője az ügyfélnek akkor, ha át kell venni az autót, akkor kell fizetni is érte. Addig sok kereskedő nem is szereti látni a megrendelőt/tulajt, mert nem jó az, ha ott ólálkodik az autóház körül, amikor lejárnak a trélerről, kiszedik a vax alól, esetleg apróbb szállítási hibákat javítanak, stb.
Végül két eset lehetséges. vagy minden rendben és átveszi a tulaj a kocsit/perkálja a lóvét és örül, mint majom a farkának, vagy eláll a szerződéstől alapos indokkal és bebukja esetleg a kifizetett előleget. Sok kereskedő a megrendelőre elfelejti ráírni, mikorra is lesz meg az autó, had várjon csak a marha, örüljön, hogy kap autót. Na ez nem így van egészen! Fel kellene tüntetni a szállítás/átadás határidejét és keményen kötbért fizetnie ha nem tartja be (na ilyenkor lehet megcsavarni a tökét és extrákat belekérni még :-))! Nem is értem ezt az egészet, sokan miért hagyják magukat át....ni! Előre fizetés, meg hetekig ígérgetés...hmmmm. Az autót ha leszálltja a központ a raktárból, vagy átveszi egy másik kereskedőtől, utána van 30 napja, hogy rendezze a pénzügyi részét (pl átutalja). Persze simlis kereskedő egy idő múlva kibukik a rendszerből és előfordulhat, hogy csak kp-re kap kocsit, de az ilyet eleve jobb elkerülni, mert az ilyen másban is simlis, mi meg szeretnénk az autónkat legalább 10 évig megbízhatóan szervizeltetni is!
Én tavaly úgy kezdtem, hogy amikor tudtam, mit szeretnék, akkor megfuttattam ajánlatra emilben a fél dunántúl kereskedőit. (Volt aki válaszra sem méltatott, az eleve törölve) Legjobb három ajánlat maradt a pixisben, telefonos tárgyalás, majd a nyertesnél személyes alkuk sora, ugyanis ő EL AKAR ADNI AUTÓT és nem mindegy neki, hogy ő adja el, vagy a szomszéd város kereskedője! Végén már flottakedvezmény is volt a kocsin, meg ingyen alufelni-garnitúra.:-) Megállapodás, átadás napjának egyeztetése, megrendelő, majd előleg befizetése, aztán a türelmetlen napok várakozással tele. A megbeszélt napon az autó a szalonban várt felszerelve (vonóhorog, spoiler, stb), leműszakiztatva, tartozékok berakva a kocsiba, stb. Kis ismertető, magyarázó a kereskedőtől, átnézés, egyéb formaságok, majd amikor mindent rendben találtam, akkor kasszához járultam a pénzzel. Papírok, aztán haza boldogan a friss szerzeménnyel, azóta öröm.
Szerintem sok ez a fogyasztás! Neken még 5 litert sosem evett hosszú úton pálya nélkül. Pályán 130-nál 5,5-öt mutat a pill. fogymérőm. Nyáron 4,4 l volt klímával még új korában is, most 4,7-4,9 l az átlag, mert hideg van. A rekord: Győr-Sopron: 3,9 l/100 km Igaz város nem sok van benne. Amúgy a Spurit tesztelem mostanában, szerintem megéri!!!!
Nekem is Ex van, nekem háromállású az a kapcsoló, a hibás féklámpa visszajelzőről nem tudok nyilatkozni, de az alacsony ablakmosó folyadék visszajelző működik.
Kivéve ha oda-vissza komunikál a szervergéppel az autó mert itt szervergép küldi a telefonon a jelet a gazdinak ha bámi gond van pl: ha megpróbálják elnyomni a jelet:)
Megkérdezem de sztem nincs:) viszont ha ma megrendeled akkor péntekre itt van 2 nap alatt jönnek meg a cuccok ha van németben ,ha beérek írok mi a helyzet.
de azt én apróságnak fogom fel, sokkal rosszabb is lehetett volna
Járhattál volna rosszabbul is. Sajna az ilyen "kereskedők" azt hiszik szivességet tesznek azzal, hogy eladnak Neked egy autót. Ezért is hiszik, és teszik, hogy lesz@rnak miután kifizetted a vételárat. Amíg nincs a kezükbe a pénzed addíg kapálózhatnak a megelégedettségért.
Ezért olyan helyen nem vásárolok, vagy rendelek meg bármit ahol előre kérik a pénzt. Ha nem tetszik, megyek máshova.
Autót én is hitelre vettem (Pappas). Az önerőm a régi autó volt + némi pénzmag. Szerződéskötéskor befizettem a foglalót (100.000,-), utána pénzt már csak akkor adtam nekik, mikor az autót átvettem. Természetesen a régi autót is akkor adtam le.
Ők akkor miből csengették ki a regadót? :-)
Fene se tudja. Valszeg nagyrészt azon múlik mekkora a kereskedés, mekkora tőke áll mögötte. Feltételezem nekik van arra keretük, hogy saját zsebből fizessék előre az Ügyfél helyett az ilyen kiadásokat.
Gondolom, hogy egy kissebb kereskedés, ami mögött kevésbé tőkeerős cég áll, nem engedheti meg ezt magának, ezért kéri előre az ügyféltől a pénzt.
DE!
Mi van akkor, ha minimális önerővel (mondjuk 10%) vesz valaki autót? Vagy még annyit se tud befizetni? Akkor miből fizeti a regadót?
Nekem is a szalonba érkezés idején kellett kifizetnem az önrészt. Utána kezdték el az üzembehelyezést, ami egy hét volt csupán (péntektől péntekig). Hogy közben mit csináltak pl. az én pénzemmel, így utólag már nem érdekel, a lényeg, hogy a kocsi megvan és jó (kivéve a vonóhorog témát, de azt én apróságnak fogom fel, sokkal rosszabb is lehetett volna).
Ma voltam egy közepesen hosszú távon, kb 500 km-t tettem meg (Pécs és környéke). Autópályán 130-160 között "mozogtam", országúton alig nyomtam neki, tojás a lábam alatt (még amúgy is bejáratós - a kocsi, nem a lábam és nem is a tojás :)). Így jött ki a végére 5,9 l átlagfogyi. Ja, 3 emberrel és csomagokkal. Ez szerintetek jónak számít? Még csak 850 km van az autóban.
Ami feltűnt, hogy autópályán 130-nál a pillanatnyi fogyasztás 7 l körül volt, ami nem túl jó, a benzines egyhatos rönóm is ekörül ivott.
Én hitelre vettem, de úgy is csak az előleg volt a megrendeléskor fizetve. Átvételkor kigurulás előtt az önrész mínusz előleg. Ez így szokás. Vagy neked kamatot fizetnek azért, hogy fizettél valamiért, aminek ellenértékét még nem kaptad meg?
Nem vertek át egy kicsit? (Használták a pénzed egy ideig) Úgy tudom, hogy akár hitelre, akár kp-re vesz valaki autót, az előlegen felül pénzt csak akkor kell fizetni, mielőtt leműszakiztatva, forgalomba helyezve, felrendszámozva kigurulsz a szalonból. A pénz általában az utolsó művelet szokott lenni a becsücsülés előtt, amikor az autó már át van nézve, minden OK, csak haza kell vinni a kicsikét. A "piszkos anyagiak" után már csak a gratuláció, kézfogásos elköszönés jön a kereskedőtől, hölgy tulajnál az elmaradhatatlan virág, úrnál a pezsgő átadása és jó utat kívánás -felénk.
Nem hinném, hogy neked kellett volna állnod a kereskedés pillanatnyi pénzzavarát, hogy saját forrásból nem tudtak a nagykernek, meg a regadót beszedőnek fizetni.:-)
Nálam készpénzes volt. A teljes vételárat ki kelett fizetnem, amikor az autó a szalonba érkezett. Ebből utalták a regadót, fizettek a nagykernek, stb. Én azért pampogtam joggal ezek után három héttel hogy még mindig nem ültem benne a teljesen kifizetett kocsimban.
1. Az autót hitelre veszem, így a saját részt kellett befizetnem.
2. Nem tudom, hogy ha akkor fizeted be, amikor elhozod, akkor miből utalják el pl a regadót a kocsidra? Nem tudom hogy működik a készpénzes vásárlás, ez csak felmerült bennem. :)
GPS-es cucc lópikulát sem ér mivel GSM-en keresztül jelez azt meg egy 5K HUF-os zavaróval le lehet nyomni. Minden éppeszű autótolvaj ilyennel a zsebében járkál.
Én nem értem ezt az egész dolgot, megrendelek egy autót, előszerződéssel, foglalóval,és amikor megvan a forgalomba helyezés megyek a szalonba kifizetem, elhozom. Nehogy már előre fizessek.
"Papirok miatt hétfön. Tudom ebben nem a pappas a ludas hanem a KIA."
A helyedben nem lennék benne olyan biztos... Nekem csütörtökön érkezett meg reggel az autó a kereskedésbe. Aznap le is mentem megnézni és du-n elutaltam a pénzt. Pénteken az megérkezett és tegnap ki lett fizetve a KIA felé. Holnap okmányirodába mennek a papírok, amik csütörtökre lesznek meg és elvileg már pénteken átvehetném, csak nekem az nem jó így szombaton veszem át. 1 hét az egész ráadásul úgy, hogy benne volt 1 hétvége... Van, ahol az ügyfél az első! :)