Keresés

Részletes keresés

DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13763
Már ha...csupán ennyi a gond...;-) Mint tudjuk,Modellkit a Tillig egyik hivatalos forgalmazója Magyarországon...
Előzmény: Gashpy (13761)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13762
Tényleg! Ez eszembe sem jutott!;)
Előzmény: Gashpy (13760)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13761
ha kapható ;-)
Előzmény: DB AG (13756)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13760
Bár nem sok, de néhány BTTB dolog felbukkant a régi PIKO Katalógusokban (pl. kapcsolópult - azt hiszem. Ezt az 545/xxxxx cikkszámoról lehetett felismerni.

További szédüléshez egy alaphely: katalógusok
Előzmény: DB AG (13755)
róbertke Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13759
..és ha még nem szédültél volna el kellőképpen, kaTT ide: http://www.modellbahn-portal.de/show600.html
Előzmény: GSdriver (13757)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13758
Sok sikert kívánok neked a TT-hez! Remélem ,hogy sok örömöd lesz benne!:-)
Előzmény: GSdriver (13757)
GSdriver Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13757

Nem tudtam, hogy a PIKO másutt készült/készül. Csak most a hozzászólásomra kapott fura válaszaitokból fogtam gyanút. Köszi szépen a kiokosítást. Jobb későn, mint soha ;)

 

Anno az osztályban csak egy srácnak volt TT-je, a HO-nál jóval viszontagságosabb beszerzési lehetőségek viszont szépen kifejlesztették mindkettőnkben a TT fanatizmust.

Előzmény: Gashpy (13750)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13756
Szerintem megéri megvenni,nem vészes az ára.
Előzmény: Gashpy (13754)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13755

Kissé félreérthető volt.Ezért is kérdeztem rá,hogy miért pont TT-ben kezdesz modellezni.Mert a PIKO és a TT méretarány köszönőviszonyban sem voltak  akkoriban. PIKO és a BTTB-nek (tudtommal) soha sem volt köze egymáshoz.(Piko Sonnebergben míg BTTB értelemszerűen Berlin környékén építette meg üzemét.)

Előzmény: GSdriver (13747)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13754
ha pedig nincs összekötő, akkor egy kis reszeléssel előállítható. alapvetően az I formából l formát kell csinálni és aztán már betolható a kalap belsejébe...
Előzmény: DB AG (13752)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13753
Látom TTomasz kolléga beelőzött:)
Előzmény: DB AG (13752)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13752
Így már érthető a TT méretarány!:) Saját véleményem szerint Digitális szettet vegyél! Hidd el megéri! Én ugyan analógban maradtam(a régi BTTB-s sínek miatt),de gyakaran meg is kell ám vele szenvednem! És mindenképpen I profilú Tillig sínből építkezz! De ha vegyesen akarod a 2t,akkor van egy összekötő sínelem (amit szintén a Tillig gyárt,én is használok ilyet és teljesen jól működik).Ennek darabja kb 300 Ft(igaz,én már 3 éve vettem).És szintén a Modellkitnél szereztem be!(Bár jelen pillanatban halványlila gőzöm sincs,hogy van e még most is nekik...)
Előzmény: GSdriver (13746)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13750
közben látom írtál.
A PIKO és a Berliner TT Bahnen nem volt ugyanaz a 2 cég. A PIKO fő telephelye - úgy tudom - már akkor is Sonnebergben volt.
Előzmény: GSdriver (13747)
GSdriver Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13749
Még egy kérdés: a Tillig 1833-ban kézi vagy elektromos váltók vannak?
Gashpy Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13748
Szia GSdriver!

Kezdőkészlet kapható itthon, amiatt annyira ne aggódj.
Viszont ha annak idején PIKO készlettel kezdtél, akkor biztos hogy TT-vel kell felújítanod a régi dolgaidat? (Bár, mint tudod, mi azt kedveljük és támogatunk mindenkit, aki erre a méretarányra adja a fejét :-) ) Mert a PIKO csak H0-ban (16,5 mm nyomtáv) és N-ben (9 mm) készített vonatokat.
Előzmény: GSdriver (13741)
GSdriver Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13747
Asszem lentebb félreérthetően írtam. Úgy emlékeztem, hogy annak idején ugyanaz a keletnémet cég gyártotta a HO és TT modelleket. PIKO név ennek ellenére lényegében a HO méretarány szinonímája volt. Vagy mégsem volt teljesen azonos a kétféle modellt gyártó cég?
Előzmény: GSdriver (13746)
GSdriver Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13746

TTomasz:

Köszi a linket. Húúú, nagyon veszélyes. Pláne úgy, hogy ez csak a kezdet. ;) Gondolom a régi mozdonyokhoz nem digitalis, hanem analóg készletet érdemes venni, vagy mindegy? Egyelőre nem lesz terepasztal, majd ha elhatalmasodik a fertőzés elég lesz akkor. Akartam kérdezni még az ágyazatos sínt, de látom azt javasoljátok. Amúgy a sínek kompatibilisek a TT Berliner Bahnen sínjeivel?

 

 

DB AG:

Hát mert anno én egy TT kezdőkészletet kaptam 1977 Karácsonyán a Jézuskától. Így a helyzet eldőlt. :) Persze már akkor is sokkal (10x) nagyobb választék volt HO méretben, de mit lehet tenni. Én gyerekként csak "villanyvonatot" kértem ... ;)

Előzmény: Törölt nick (13743)
DB AG Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13744

Szia,

TTomasz által ajánlot ModelKit boltot én is ajánlom(Bp. Erkel u. 6.) illetve a Modell&Hobbyt(bár itt lehet,hogy csak rendelésre hoznak). Van a "giga"(?) kezdőkészlet amihez adnak mindent(mozdonyt,kocsit,házat,tereptárgyakat).Ez a ModellKitnél kb.140 ezer. A "sima",amihez adnak 1mozdonyt,vagonokat meg sínt,az kb. 40 ezer(de ez változik a mozdonyok és vagonok függvényében változhat).

Egyébként azt megszabad tudnom,hogy miért pont a TT méretet kezditek el gyűjteni?:)

Előzmény: GSdriver (13741)
GSdriver Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13741

Sziasztok kedves TT rajongók,

 

Érdeklődni szeretnék, hogy hol lehet hozzájutni TT kezdőkészlethez. Magyarországon forgalmaznak-e valahol ilyet vagy csak külföldről lehet beszerezni? Én gyermekkoromban egy PIKO kezdőkészlettel indultam, és gyarapítgattam a készletet apránként. A mozdonyokat, vagonokat sikerült megőrizni jó állapotban, de a sínek már rosszabbul viselték az elmúlt 30 évet, a trafót meg elsodorták az élet viharai. Most a fiam álmodozik "villanyvonat"-ról, gondoltam egy új kezdőkészlettel szalonképessé lehetne tenni a régi cuccokat. Minden infot köszönök előre is és egyúttal boldog új esztendőt szeretnék kívánni mindenkinek.

róbertke Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13739
Helló kedves "MESTER"! BUÉK neked is.Nem lepi be véletlenül mozdonyfüst a műhelyedet? Srácok jól vannak? Kipróbáltad már a "railjet" vonatot? :-)))))
Előzmény: Törölt nick (13734)
róbertke Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13737
Hasonlóan lehet a füstgenerátorát beépíteni, mint az én kedvenc OFF (H0) méretű gépembe, amiTT majd talán "csíkos" mester el is készít neked. A két gyöngyszemmel meg csak óvatosan, mert amilyen kicsik, annál inkább mérgesek! Savszállító volt ha jól tudom az eredetije. BUÉK mégegyszer! :-))))))
Előzmény: rakaTTantunk (13731)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13736
Szia!
Van kasznim, és fenék lemezem is.
Előzmény: kozma555 (13721)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13735
Szívből gratulálok és jó egészséget Mindenkinek! Elkel a minőségi utánpótlás!!!
Előzmény: Törölt nick (13709)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13734

tt-modell kolléga volt a közvetlen beszállító!:-)))

Nem kell megíjedni, a szerkocsival nincs különösebb tennivaló, és a Suethe-nak is van már TT-s füstgenerátora. Van ma már egy ötletem, hogyan lehetne rendesen megcsinálni a füstöt, és az első világítását is. Amúgy a füstszekrány ajtót kell kihúzni, ott van a világítás izzója is.

 

BUÉK Neked is, használd egészséggel!:-) 

Előzmény: rakaTTantunk (13731)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13733
Szerintem meg ez a legszebb!!!
Előzmény: jakoa (13633)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13732
Hogy mész és mikor és - esetleg - tudunk egyeztetni?
Előzmény: Törölt nick (13619)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13731

Vidéken és főleg számítógép nélkül töltöttem az elmúlt 4 napot így most:

 

BÚÉK mindenkinek!!!

 

Nálunk úgy volt, hogy még nyáron egyszer elküldtem e-mailen a nejemnek a munkahelyére a BR01-es képét, hogy egyszer ilyent nagyon szeretnék...

Ő meg karácsony előtt felhívta Csíkost, ő megadta TTomasz telefonját, én meg itt tartom a kezemben ezt a gyönyörűt! Meglepetés volt és nagyon örültem. Analógban már járattam, káprázatosan megy, dekóderért Csíkoshoz fog menni, nagyon megijedtem a szerkocsi megbontása után az eddig - számomra - ismeretlen nyáklaptól, ebbe még nem merek dekódert szerelni, sima régi BTTB-kbe már elkövettem. Kár, hogy ebbe nem lehet füstölőt tenni, a kazánhenger - szvsz - meg sem bontható. Ugye nem akartok róla képet :)?

Másik meglepetést a fiaméktól kaptam Modellbahn Manufaktur Sebnitz Art.Nr.5110, két gyönyörű tartálykocsi de olyan kicsik, hogy majdnem N méretnek néztem. Már beépültek a többi tartálykocsi közé a szerelvénybe. Erről aztán pláne nem tudtam előre.

Előzmény: Törölt nick (13620)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13730

A klassz az egészre vonatkozott, a kérdés pedig a malomra. Most éppen állomást építek, igy jelenleg minden épület megkülömböztetett figyelemre számíthat részemről. Ha sikerül a nyílászárókat és vakolat díszeket megfelelő minőségben legyártanom képek is lesznek.

Üdv: Batka

Előzmény: DB AG (13726)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13729

Igen, ők a meghajtást az egyik fejegységben helyezték el, a másik "dummy".

Ilyenem még nincs, úgyhogy több tapasztalatom nincs róla.

Előzmény: róbertke (13728)
róbertke Creative Commons License 2009.01.01 0 0 13728
Tillig ICE 1 -nél csak az egyik motoros részben van hajtás?
Előzmény: Törölt nick (13727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!