A vonat vasúton van értelmezve. A villamosvonal nem vasút, ha a villamosvonalon közlekedik m62-es 3 kocsival, akkor az nem vonat! Ha a villamos(mint jármű), ha megfelel a műszaki paramétere annak, hogy vasútvonalon is tudjon közlekedni(pl fékberendezés), akkor a vonat. Elvileg közúti jármű, de felépítése miatt vasúti jellegű.
Én sajnos ismerem, mert mint az is köztudott, én is HÉV-es voltam. És akkor engedd meg, hogy komolyan is elmondjam a véleményem, az idestova már hónapok óta feszegetett témában.
Mint békávés biztos ismered az utasokra azt a mondást, miszerint "ha az elefánt f.szát kékre festenék, arra is felülnének". Az utasokat ez egyszerűen nem érdekli. De elmondom neked, hogyha egy tigrissel betolnál 6db pőrekocsit a Karácsony Sándor utcához reggel a csúcsidőben, akkor lenne olyan barom, amelyik mászna rá fel!!! És te ezeknek akarod elmagyarázni, vagy elmagyaráztatni a cégeddel, hogy mi a vonat, a metró, a hév vagy bármi közt a különbség? Őket annyi érdekli, hogy amikor megáll előtte a vonat-hév-metró-busz-akármi, pont a pofája előtt legyen egy ajtó, különben ha már mennie kell 2 lépést, el van b@szva a napja! És igazából ez nem is baj, mert téged kb. ugyanennyire érdekel egy pék, egy órás, egy mozigépész, vagy egy ügyvéd munkája, nem? Nyugodj bele, a békávé azért "tájékoztatja félre" őket, (ha ez annak számít), mert ebben baromira nem igénylik a szakszerű tájékoztatást!!!
OK, de én azt kérdezem, hogy mi az S-Bahn, ha a jármű nem? A viszonylat? (Arról nincs infóm, de könnyen lehet, hogy pl. a hagyományos mozdonyszínben vagy villamosremízben alszanak, és a villamosvezetők viszik, tipusvizsgával.)
Amúgy azt mondod, az S-Bahn nem jármű. Ott az a hernyó, rá van föstve, hogy S-Bahn. A pálya és az üzemvitel az nem S-Bahn, mert az az első képen villamos, a másodikon vasút. A cég, az nem S-Bahn, mert az a DB. Akkor?
Szerinted Jörg mit fog mondani, mielőtt felszáll az inkriminált járműre? "Ich werde mit d.. ...... nach Arnheim fahren."
Értem, hogy te ezt mondod, csak nem stimmel a dolog.
Te azt állítod, hogy a Karlsruhei S-Bahn (DB üzemelteti amúgy) járműve mondjuk Karlsruhe Marktplatztól Karlsruhe Hbf-ig menetrend szerint villamos, Karlsruhe Hbf-től Arnheimig pedig szintén menetrend szerint vonat. Közben meg hirtelen átváltozik. De akkor nem a járművet definiáltad, hanem az üzemmódot! Hiszen a jármű ugyanaz.
A másik eset az alábbi villamos. Ha Münchenben Hansot a 25-ös vonalra osztják be, akkor motorkocsivezető (mert van zártpályás szakasz andráskeresztes-sorompós átjáróval), ha a 20-asra, akkor villamosvezető? Na ne má...
Fénysorompós kereszteződései vannak, nincs mozdonya, és a Jegyivasút és kötélpálya üzemigazgatósághoz tartozik, viszont a villamos F1 és F2 vonatkozik rá. Na akkor most micsoda?
Értsd már meg légyszíves, hogy a villamos egy jármű. A HÉV nem jármű, és a S-Bahn sem jármű, az a vasút neve. A vasúton közlekedő vasúti járművek, ha megfelelnek a vonat fogalmában lévő feltételeknek, akkor az vonat. Nem ismerem ezeket a járműveket, lehet, hogy alkalmasak arra, hogy ne csak villamosvonalon, hanem vasútvonalon is közlekedjenek. A HÉV-nél jévő motorvonatok, sőt a MÁV-nál lévő mozdonyok is tudnak közlekedni a villamosvonalon (nyomtáv ugyanaz), a feszültség az nem, de lehet vontatni is ezeket a járműveket, szerelvényeket.
Ha a pálya vasúti átjáró kezdete táblával (a közút részéről) meg van jelölve, akkor ez valószínű, hogy motorvonat, és mivel közlekedik, ezért vonat(csak ez nem látszik a képen)
Ez a furcsaság Karlsruhében és környékén közlekedik. S-Bahnnak hívják, ami tulajdonképpen HÉV-nek lenne fordítható. A városban a villamosvonalakon kószál, közúti forgalomban, villamosok között. Aztán kiszabadul a nagyvasúti pályára, és kidönget az elővárosokba. Ugyanaz a jármű. Akkor most az micsoda? :)
...
Legyek még gonoszabb? Itt van vasúti átjáró tábla. Sőt, fénysorompó. Sőőőt, tudok olyan helyet, ahol igazi sorompó is van (csak nem találok képet). Akkor ez a képen látható dolog most vonat, ugye?