Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Szerintem abba gondoljunk bele inkább, hogy mi lenne ha még a Chryslerbe sem ugrott volna bele a Fiat. Talán már a VW-é lenne az Alfa stb..
Én fel vagyok háborodva a fiat vezér mostani kijelentését. Valahogy azt próbálja megmagyarázni, hogy tulajdonképpen a világ hülye, hogy nem vesz Lanciát, Alfát, olasz, miközben ők a meg nem értett Zsenik odafent. Nem ártana tükörbe nézni, mert mind az Alfa, mind a Lancia rendelkezett olyan múlttal, amit ki lehetett volna aknázni. Fel lehetett volna építeni ezeket a márkákat lassan következetesen - mint ahogy a VW is tette. Ehelyett a '90-es évek óta sorra halmozzák a téves döntéseket.
Elírtam az előbb, a bajorok végül egy szintén nem egyszerű ügylettel, de a RR-ot szerezték meg maguknak míg Piech-ék a Btly-vel kellett végül megelégedjenek. hmm...
Ami a Lanciát illeti, a külhoni gyártással egyidejűleg sajnos a márka már nem lesz ugyanaz, ezt viszont be kell látni.Persze kérdéses, h az újabb modellekbe mennyit sikerül -ha sikerül egyáltalán- átmenekíteni a márkát korábban jellemző szellemiségből. Thesishez méltó utódot már biztosan nem látunk, az szeintem legenda lesz.
Nincs véletlen valakinek elfekvőben jobb első ajtókárpitja?? Sötétkék színben kellene!
Vevő lennék rá, mert egy kolegám tőből kitépte....:(
Jajj, h dicsekedjek is egy kicsit! Kész a saválló dobom!:-) Eredeti gyári hangja van, nagyon meg vagyok elégedve:-) Kapott még egy ovál véget, dögös is lett a segge!:)
Az elmúlt 1-2 évtized a MB és a Fiat szempontjából is igen komplikált. Eközben mindkettő kapcsolatba került a Chryslerrel. Mindkét cégnek voltak óriási melléfogásai.
A MB ugye nem tudott nagy luxusmárkát venni, így hát újrateremtett majd végleg kihalásra ítélt egyet (Maybach), a minik között csúnyát bukott a smarttal, míg a Chryslerrel nem sikerült globális piacra szánt autókat terveznie s a minivanjeit (pl. Voyager) is hiába áhította. Állítólag nem volt ugyan bukta a közösködés, de 2007-ben mégis szétváltak. A MB lassan a nagy német prémiumhármas legkisebbje. Az oooo mögött ott a temérdek befektethető Piech-féle pénz, a bajor márka a briteknél jól vásárolt a Btly-vel és a mi-ni-vel, a MB meg jó, hogy még tudja tartani a lépést velük. A Fiat hiányosságairól szóltatok alább is pl.motorpaletta, a RWD platform és a SUV-ok hiánya is ide tartozik. Saját léptékükhöz viszonyítva ők itt buktak a MB-hez hasonlót. De sajnos a történet nem mentes a személyes érzelmektől sem, márnint ami Sergio M-et illeti. Neki ugyanis presztizskérdés lett az Alfa, mint eddigi Chrysleres fúzióval kapcsolatos döntéseinek mértéke. Amellett, hogy ellenállt a Piech-féle birodalom támadásainak s nem adta el a márkát, meg is kellene mutatnia h képes prémium márkává fejleszteni...
Szerintem valahol itt akad össze a két régi rivális Lancia és AR bajsza. Régen amíg versenytársak voltak jót tett mindkettejüknek a versengés (főleg a zártabb korabeli olasz piacon), de már jó ideje nem arra futnak amerre akarnak, hanem amerre diktálja a Fiat és most Sergio M. Jelen állás szerint viszont létezik a Lancia-Chrysler összevont márka, és az Alfa Romeo, előbbi akár teljesnek is tekinthető modellpalettával, utóbbi mindössze kettő modellel! A Delta és a Bravo gyártása jövőre megszűnik, a Giulietta későbbi belépő s még marad is a gyártásban. Előbbi kettőt a Crysler 100 fogja váltani a hírek szerint, utóbbinak meg jól jönne több változat ( 3-5 ajtós és sedan?).
Nagy hiba volt a Lancia-Chryslertől nem szétválasztani a márkaarculatot, de a tipusváltáshoz már közös, új, (s ami a MB-nek nem sikerült) globálisan eladható márkaarculatot kell s állítólag fognak is kialakítani Lorenzo Ramaciotti által. A Maserati Levante SUV is az ő tervezése a Jeeppel közösen fejlesztve. Bizzunk benne, h jó munkát végez! A C300 egyébként a Lancia Thema trimmel (Luxury series) emeli saját s az európai márka presztizsét is, bezsebelve egy interior design díjat is. De tény, hogy a Lancia a közeljövőben biztosan nem fog Itáliában gyártani autót, az Alfa viszont vajon milyen pénzből fogja elkezdeni a beígért modelleket fejleszteni és gyártani? Ezt a zajló Fiat- olasz kormány tárgyalások is erősen befolyásolni fogják, kérdés h mikor jutnak dűlőre... Az Alfát a tengeren túlon viszont a Dodge-al igyekeznek szorosabb kapcsolatba hozni, ld. Dart (szlogen: Alfa Romeo DNS - Dodge szenvedély és dizájn). Persze nekünk az Alfa ezt így egyben, önmagában is jelenti :)
Utólag kérek elnézést a márkanevek rövidítéseiért, csak az offolást igyekeztem vele minimalizálni.
Azért ez egy érdekes kérdés:" nincs pénz fejlesztésre "
Nade a mostani helyzet a hat vagy tíz évvel ezelőtti mulasztások következménye, jórészt.
Volt lé bőven. A FIAT várárolt, mint az orosz turista Londonban.
A Lanciásított Chrysler eleve halott dolog, (két éve mondom)
Hogy a Chryslernek most tűrhetően megy, abból profitál a FIAT? Na ja, ki tudja meddig.
Ennek qrva nagy ára van: az amerikai ranglétra alján lévő mammutba történt befektetés helyett innováció kellett volna, a motorpaletta ordító hiányosságainak a betömése elsősorban.
A Chrysler-rel a MB sem járt jól. Nagyon nagy lét vitt el, szinte semmit sem hozott a Mercinek.
(Valamit mégis: Night Vision rendszer.)
Csak nehogy a FIAT is lógó orral és üres zsebbel jöjjön ki ebből a bulibólll
Igen, láttam.Amit írtam az a jelenlegi helyzetre vonatkozott,bár van igazság bőven abban amit írtál.A Musa érdekes eset, mert a legutóbbi (talán 3 évvel ezelőtti) frissítés óta az Ypsilon mellett ez a másik legkeresettebb modell a Lancianál.Olaszhonban, még így a válság ellenére is képes az eladási listákon sorban megverni a nála olcsóbb Merivát, ami azért nagy szó.A Chryslerrel kötött "házassága" révén elvileg a márka jövője( ha lehet így fogalmazni) biztosított lehetne, mert egy darabig elvegetálhatnának abból, ha az aktuális Chryslereket( amik jövőbeli tervezésébe már az olaszok is beleszólnak),átfazoníroznák Lanciává.Most még ki-ki lógnak a régebbi ízig-vérig olasz tervezésű típusok mellől,de ez a későbbiek folyamán vmennyire változhat is.Elviekben teljes a modell palettája a Thema és a Voyager bevezetésével, nem is kell azt várni, hogy új típussal rukkoljanak elő.Az európai gyártókat (főként a Fiatot), és az országokat-köztük Olaszországot- erősen sújtó válság miatt sajnos nem lehet leszűrni miért sikertelen pl a Thema.Az előzőekben ezt fejtegettem.Érdekes, hogy a roncsprémium idején (2008-2009-ben) éppen a Lancia eladási alakultak jól, az Alfához képest.
Az meg valóban üdvözlendő, hogy végre az Alfával is készülnek tenni valamit.Kellenek is az új típusok, mert eszméletlen módon lemaradtak a prémium kategóriában.Legfőképpen persze az anyacéggel-FIAT- van a gond, mert olyan tetű lassan reagálnak a piac változásaira, hogy az néha megdöbbentő.(későn léptek be a kínai autópiacra,és csak pár típust kínálnak;nem készítettek még SUV-ot és crossover-t sem a Lancianak, sem az Alfának,pedig évek óta ez a szegmens a húzószegmens a legtöbb gyártónál /lásd Porsche Cayenne/,úgy hogy az Alfa SUV tervei már évekkel ezelőtt készen voltak gyakorlatilag;Az Amerikai piacra sem tértek még az Alfákkal vissza, csak hajtogatják állandóan;látják hogy az 500-as a siker modell a Fiatnál,mégsem ebbe a retro vonalas módban kívánják frissíteni a Fiat palettát,nem fejlesztenek új motorcsaládot a nagyobb motorok helyett,helyette fejlesztenek olyat, ami teljesen értelmetlen és használhatatlan a többi márkánál-Twinturbó kéthengeres.)Csoda hogy a Chrysler vásárlást meg merték anno lépni, de azt nem gondoltam volna pár évvel ezelőtt, hogy éppen ez fogja megmenteni a Fiat anyacéget...
2016-ig összesen a Lancia "fejlesztés" annyi, hogy 2015-ben lesz egy facelift. Ami az Y ráncfelvarrása lesz ugyebár.
Ez csak azt jelenti, hogy ez idő alatt a Deltát és a Musát is utód nélkül kivezetik. Az átcímkézett Chryslerek esetében sincs a tervek között pld. az 300-as utódjának "Lanciásítása" (amit az eddigi értékesítési eredmények alapján nem is csodálok)
Szóval az ábrából nagyon úgy tűnik, hogy az 2016-ban egyedül az Y marad állva mint Lancia modell. Vagy az sem....
A szituáció kísértetiesen emlékeztet az Autobianchi Y10 sorsára. Volt egy márka 1db kisautóval és egy másik pedig anélkül, "alul üresen". Jött a döntés: Autobianchi kuka és hipp-hopp Lancia lett belőle.
Most tovább reinkarnálódhat. Nyitva van a hely az Alfánál a Mito (utódja) alatt: Egy Alfa Y simán odafér.......
Így-így!:) Egy rúgóra jár az agyunk!:) Bírom mikor ilyen fatális böszmeségekkel próbálnak eladni egy autót.Szerintem már önmagában egy ilyen jellegű hírdetés is elég ciki.Most komolyan, azért kuriózum valakinek egy ilyen Kappa, mert kapott 4 db szép felnit?:)
szia!biztos valami gigszer lehet a rendszammal!a kocsit nyaron hoztak be fent is volt a hasznalt-auton egy ido mulva lekerult,es most felbukkant,ismet sarvaron!hat igen valami mas kocsi rendszamaval futkarozott vele!kulonben a felni szep,csak nem erre a kocsira stimmel!
az biztos hogy nem rosszul nez ki!csak hat azert megis!kulonben meg aszt nem ertem hogyan van hogy meg nincs magyar forgalomban de en mar vagy 2honapja latom nap mint nap, h-s rendszammal fut a kicsike!
Tiltja az ECU-t és az adagolót is? Vagy csak az ECU-t, ami ezáltal nem komunikál az adagolóval.
Másképp teszem fel a kérdést: Ha van egy gyári autóm, de valamiért kedvem tartja és cserélek egy adagolót akkor nem fog működni, mert az imó nem komunikál az új adagolómmal? Az ecuval igen, de az adagolóval nem?