Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2019.05.15 0 1 349248

Erdekes modon a kinai piac ugy döntött, hogy jelenleg ott gurul a vilag EV-buszainak 99%-a. A többi piac meg ugy, hogy az USA-ban pl. csak 0,1%.

Előzmény: ,m,1710 (349247)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 349247

Ez olyan terület, hogy nem is annyira a piac dönti el, hanem a megfelelö finanszirozasi lehetöseg ...

 

Mindent a piac dönt el mert ha nemugy lenne? akkor megálna a konkurencia

(te is a piac vagy)

 

 

Előzmény: _Berci (349241)
_Berci Creative Commons License 2019.05.15 0 0 349246

 

Ha elolvastad volna a belinkelt cikket, esetleg a szemedbe 5ölhetett volna ez a javallat:

 

It is estimated that there are currently about 386,000 electric buses deployed around the world, with 99 percent of them in China, and less than 0.1 percent (only 350 buses) in the United States. However, a recent report by Bloomberg New Energy Finance estimated that by 2025, half of the world’s municipal bus fleet will be electric, and by 2030, 84 percent of new municipal buses sold will be electric. By 2040, 80 percent of the world’s city bus fleet will be electric, along with 33 percent of the world’s cars. City buses (vs. inter-city or charter buses) are especially well-suited to electric power because they are regularly returned to a central depot where they can be recharged, and they don't operate over long ranges. Battery-charged vehicles typically have a driving range of 70-100 miles, and some can go up to 265 miles before needing to be recharged (diesel buses have an average range of 690 miles). Municipal buses also don’t carry too heavy a load (humans) compared to freight vehicles.

 

Elvileg az sincs kizarva, hogy a Tesla Semi egy pofas es jo nagy (12 meteres) busztestet vontasson (olyanra kell megcsinalni, hogy ra lehessen rakni a nyeregre). A soförnek nem kell feltetlenül az utasterben ücsörögnie. Egy többreszes villamosban, HÉV-ben, vagy vonatban se ez a helyzet ...

 

Előzmény: szilvatövis (349245)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.15 0 1 349245

 

A városi buszok eletromosítására nagyobb esély van a közeljövőben, mint a személygépkocsik esetében. Ugyan a finanszírozás probléma, de racionálisabban áll hozzá egy intézményi tulajdonos a teljes élettartam költségek kérdéséhez.

A légszennyezés kérdése is nagyobb prioritású, sok esetben megelőzi a törvényi kényszereket.

Legnagyobb probléma a tömegközlekedési vállalatok belső strukturájának átalakítása.

Szervíz, alkatrészbázis, szakember, töltési infrastruktura, mind ingoványos talaj, ezért maguk a vállalatok erősen ellenérdekeltek a váltásban nyilván nem lelkesednek az új buszokért....

Előzmény: _Berci (349244)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349244

Itt hozza kell tenni, hogy az akku NEM az EV-ban hasznalt atlagos akku, hanem MÁS kemiaju. Ugyanis 12*250 -> 3000 ciklus/12ev. Ezt nem birja ki egy mai, pl. Tesla szemelyautoba szant akku.

 

Valszeg ugy jar jobban valaki, hogy nem a 12 eves garanciaval veszi a buszt (akkut), hanem olcsobb akkuval, amely kibir ~600 000 km-t (evente ~250 nap á 400 km). Aztan ~6-7 ev mulva ki lesz cserelve az akkori araknak megfelelö modern akkura (ha esetleg kell, valszeg bele lehet gyämöszölni majd a dupla kapacitast is ... talan ugyanannyiert, mint amennyit most fizet az akkuert ...).

Előzmény: szilvatövis (349243)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349243

A Proterra 12 év garanciát vállal az akkura...

Előzmény: _Berci (349240)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349242

Pl. ki lehet jelenteni, hogy egy közösseg (kisvaros, nagyobb varos) pontosan annyiert kapja az EV buszt, mintha egy hagyomanyosat venne ... aztan az arkülönbseget kedvezö hitel formajaban kapja ... ami törlesztese kijön az EV busz alacsonyabb müködtetesi költsegeböl ... vagyis kb. vegülis annyiba kerül, mint egy hagyomanyos busz (ezt az adott helyen szepen ki lehet szamolgatni) ... cserebe viszont nem büzölög a varosban. Valszeg ilyen ajanlatot nem sok polgarmester utasitana vissza ... majd ennek is eljln az ideje ...

Előzmény: _Berci (349241)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349241

Ez olyan terület, hogy nem is annyira a piac dönti el, hanem a megfelelö finanszirozasi lehetöseg ...

Előzmény: ,m,1710 (349239)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349240

 

Itten az derül kifele, hogy a BEB hosszabb tavon mar gazdasagosabb, mint a hagyomanyos dizel busz. A píz meg manapsag nem kerül sokba, ugyhogy meg lehet finanszirozni ... a finanszirozas szinte köcsegmentes.

 

As recently as December 2017, most U.S. transit agencies were still skeptical about transitioning to BEBs due to cost and performance issues.2 However, that consensus is shifting rapidly. In 2015, a typical 40-foot diesel bus cost about $445,000 while a BEB of similar length went for $770,000. Since then, the price difference between the two has decreased somewhat, but remains significant. The lower operating costs of BEBs, however, make them more economical in the long run than internal combustion engine buses. It is about 2.5 times cheaper to power vehicles with electricity rather than diesel, and electricity prices are generally much more stable than gasoline or diesel prices. The U.S. National Renewable Energy Laboratory has found that the fuel economy of BEBs is five times higher than that of diesel buses operated on equivalent routes. In addition, maintenance costs for electric motors is much lower because they have far fewer moving parts than conventional motors and are far more efficient.

 

Itt a 6 oldalas tudalek (ámerikai adatok).

 

https://www.eesi.org/files/FactSheet_Electric_Bus_Benefits_Outweigh_Costs_1018.pdf

 

Előzmény: _Berci (349238)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349239

tudom tudom, de a ezt a piac dönti el.

 

Előzmény: szilvatövis (349237)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349238

Jutmegeszembe.

Europaban a soför miatt nem realis a <1 €/km költseg, mert egy atlagsoför teljes bekerülesi költsege olyan ~200 €/nap. Az auto elfogyaszt ~100-150 liter üzemanyagot, ugyhogy nem valoszinü, hogy egy nagyvarosban a vonalak költsege 2-2,5 €/km ala megy ... ha nem csak nehany busz müködik, akkor viszont a fajlagos költsegek a diesel (esetleg diesel/gaz) busz költsegei ala mehet. A kevesebb szervizröl mar nem is teve emlitest ...

 

Előzmény: _Berci (349236)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.14 0 1 349237

BYD-ekkel "tele" van Amerika... 2013-óta van autógyára az USA-ban.

 

https://insideevs.com/news/343785/byd-produced-its-300th-electric-bus-in-lancaster-california/

 

Nekik jó, csak nekünk nem, pedig Magyarországon is van gyáruk...

Előzmény: ,m,1710 (349235)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349236

Amit irtam, annak az lenne a lenyege, hogy a mar meglevö infrastrukturat (felsövezetekek) kigyomlaljuk. Monnyuk Kinaban nemigen voltak ilyenek, ugyhogy mas utat kerestek, hiszen nem csak felsövezetek kell hozza, hanem a sinek is ... (ami az EU nagyvarosaiban mar letezik ...).

 

A sinen halado, utasokat szallito villamos relativ energiaigenyenek (szerintem) nincs (energetikai konkurrenciaja.

 

Ha egy EV-busz naponta (Kinaban, mert az EU-ban meg feher hollo) ~200 km-t m1, ... atlagban (legyen) ~30 utast szallit, akkor egy müszak alatt összesen +tesz ~6000 utaskm-t ... es ahhoz kellett ~200 kWh energia. Ez viszont azt jelenti, hogy 1 db utast 100 km-re 3-4 kWh vellanyos energiaval lehet eljuttatni.

 

Az akkus villamos ennek valszeg kevesebb, mint a felet igenyelne ... nem többet, mint ~100 kWh akkut ... amit meg napközben a megmaradt felsövezetekröl többször töltögethetne.

 

Előzmény: szilvatövis (349234)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349235

Hol van a tisztalevegö amit belélegzünk? valoszinü nem a  nagyvárosokba, de lehet az egy kisfaluba sem lehet, hogy sok munkahely is mérgezö vagy egy luxushajo fedélzete (néha)

 

Hijába jövünk egy kinai akumlátor busszal

 

Kaliforniaba vannak a világ legszigorub törvények a légszenyezés ellen, a nagyvárosokba árammal hajtott buszok közlekednek, mert nulla a co2

egy kinai akubusz ott becsödölne a forgalomba.

a világot a szénégetés meg a olaj égetés szennyezi, Ha megkérdezell egy Brazil szeméjt, hogy mi a véleménye Bolzonaro miljö politikájárol megtöbb erdö kivágásárol? (ha igaz) ö a ötödik helyre sorolja a fontosságát

mások meg a kinaiakumlátor buszokna lássák

 a cigateta sok alkohol meg a zsiros kaja sokkal többet árt  

Előzmény: szilvatövis (349231)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.14 0 1 349234

Ennél egyszerűbb a megállókba elhelyezett töltő a fix vonalakon.

Vannak kezdeményezések. Kína bebizonyította, hogy működőképes a rendszer.

Egyébként nagyon kemények, az akkukra például örök garanciát kell a gyártónak vállalni...

 

A metérülés 200 Ft/l es gázolajra van számolva!

 

 

https://www.vox.com/energy-and-environment/2018/4/17/17239368/china-investment-solar-electric-buses-cost

 

https://www.c40.org/other/fossil-fuel-free-streets-declaration

Előzmény: _Berci (349233)
_Berci Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349233

Mar irtam, hogy szerintem a 10-20% felsövezetekkel müködö akkus villamos (100-200 kWh) igencsak esszerü lenne. A töltögetes megoldva felülröl, a belvarosi "felsö-drotozas" kiesik, az autonomia sokkal egyszerübb (k5ött palya).

 

Persze valakinek erdekeltnek is kellene lennie, hiszen a levegöbe senki nem barkacsol autonom-villamos-t.

 

Söt, ha a nagy es hosszu villamost szetszednek több kisebb (15-20 fös) "kabinra", akkor a jaratok sürüsege közel folyamatos üzemet tenne lehetöve (varakozasi idö egy allomason max. nehany perc).

Előzmény: szilvatövis (349231)
newman_2018 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349232

Nekem ehhez (azaz, hogy te vagy az) még gondolkodnom sem kell. :) 

 

Még egyszer és utoljára: olvasd végig. Ha nem látod be, hogy nem értesz ehhez (hibridekhez) akkor sajnos nem tudok segíteni.

Előzmény: Törölt nick (349229)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.14 0 1 349231

...száz% tiszta levegöt mamár senki nem garantálhat ...

A téma az utcán hever és a tüdőnkben köt ki.

Magyarázd el akkor miért érv helyileg szennyezésmentes buszok ellen az, hogy abszolút tiszta levegő sehol sincs!

Gázzal működővel bezárnád a garázsba?

Légből kapottak a kijelentéseid. Miért ne lenne való városi autóbuszba akku? Nagyon oda való. Olcsóbb és hatékonyabb mint a troli. A trolinak nincs létjogosultsága ma már az BEBuszok korszakában...

Előzmény: ,m,1710 (349230)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349230

Eltértértünk a témátol (a gyerköc meg a garázs)

 

 de mamár igenis közlekednek nagv yárpsokba különbözö gázzal üzemeltetö autobuszok

 a aku busz hatástalan nemvalo munkagépbe, meg  aránytalanul drága is.

 

ahol tényleg tiszta tömegközlekedésbe gondolkodnak ott trolli buszok közlekednek (van hybrid is)

nempedig 2oo km  hatásu kinai aku buszok amelynek  senki nemismeri a jövöjét

 

Ha van egy büzlö fünyiro lehet veni egy tiszta  akufünyirot helyette, DE hányan veszik??

 

 kaliforniaba bevan tiltva a benzines ami kb 1 millio

ugyhogy amig mérgdrága hatástalan kinai aku buszokba gondolkodunk addig van más dolog is.

 

Előzmény: szilvatövis (349226)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.14 -4 0 349229

Én nem vágnám rá azonnal.

Egy kicsit gondolkodnék, utána. :D

Előzmény: newman_2018 (349228)
newman_2018 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349228

Olvasd végig 349205-től  miről beszéltünk és akkor döntsd el ki a hülye. (Azonnal rávágni, hogy én az nem ér. :) ) 

Előzmény: Törölt nick (349227)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.14 -4 0 349227

Ez jó hír nekik rossz hír neked. 

Ok.

Eddig nem tudták, eddig nem tudtam.

Van még egyéb híred magadról? :D

 

Mennyit tudtál rekuperálni a Hegyalja úttól a Keletiig?

3-at?

Előzmény: newman_2018 (349225)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349226

Ahogy mondod... a piac és a kibocsátási normák.

Ha nincs 100 % tiszta levegő, akkor Te 100 % szennyezettre voksolsz?

Bezárnád a gyereked egy garázsba ahol jár az autó motorja?

Előzmény: ,m,1710 (349220)
newman_2018 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349225

"mindenki hülye marad hozzád képest"

 

Nem mindenki csak te.

 

Ez jó hír nekik rossz hír neked. 

Előzmény: Törölt nick (349224)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.14 -4 0 349224

Én nem tudok ilyen bonyolultan kérdezni, ahhoz neked van eszed.

Csak nem osztod, aztán így mindenki hülye marad hozzád képest. :)

Előzmény: newman_2018 (349223)
newman_2018 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349223

Egyszerűbb lett volna megkérdezned hány % a rekuperáció hatásfoka és akkor megkímélted volna magadat és engem a sok írástól. :) 

Előzmény: Törölt nick (349222)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.14 -5 0 349222

Ha szorgalmasan tanulsz és vezetés közben figyelsz és értékeled a kocsi kijelzéseit akkor egy idő után te is érteni fogsz hozzá. :) 

Ha majd így kiokosodok, akkor majd idejövök és nem osztom az eszemet. :D

Addig ezt meghagyom neked.

 

Sőt már egészen kis lejtőn amit szinte alig venni észre is rekuperál . 

Nahát, ezt ki gondolta volna? :)

A rekuperálhatóság mértékét kezdtem el vakargatni, ha nem vetted volna észre.

De nagyon érdekes dolgokat mondtál el másról, ami inkább magadról szólt, és a magas tudásodról, rendkívüli tapasztalatodról.

Én nagyon mélyen csodállak ezekért a ritka értékes tulajdonságaidért, de különösebben nem érdekelnek.

Előzmény: newman_2018 (349221)
newman_2018 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349221

"Én sem szoktam észt osztani" 

Nem bizony. :DD

 

 

Amihez nem értek abban nem osztom az eszem. Ez viszont tény. Ha érdekel a dolog akkor figyelek,  ha még jobban érdekel akkor kérdezek. Neked is ezt javaslom. :) 

 

 

Bonyolultabban működik mint ahogy elképzeled. :)  2 darab motor/generátor van. Prius-ról van szó onnan indultunk. (Tudja az ezen fórumon agyoncsodált soros hibrid üzemmódot is. Meg a párhuzamosat és a vegyes üzemmódot is ) 

 

Tud úgy gyorsítani, hogy nem tölt ill gyorsításnál általában kivesz az akkumulátorból. Sőt csak elektromosan is tud gyorsítani illetve haladni. Vagy 10 féle üzemállapot van. Ha szorgalmasan tanulsz és vezetés közben figyelsz és értékeled a kocsi kijelzéseit akkor egy idő után te is érteni fogsz hozzá. :) 

 

Hegyről lefelé is van rekuperáció nem csak fékezésnél. Hegyalja útról közepes forgalomban mire leérsz teljesen feltöltődik az akkumulátor és a Keleti-ig be sem kapcsol a benzinmotor. Sőt már egészen kis lejtőn amit szinte alig venni észre is rekuperál . 

Előzmény: Törölt nick (349219)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 349220

Nézd nekem nem kell hinni nemvagyok pap (hehe)

de amit a 349214 be irtam arra választ kell adni, a piac fog válaszolni

egy atobusz vállalat üzleti alapon müködik majd ök eldöntik

már mais közlekednek városi buszok elég jo miljö kapacitással dizel nélkül ahol nem a jol elöadott mesébe hisznek

de reálissan gonolkova száz% tiszta levegöt mamár senki nem garantálhat amúgy soha nemis volt a világon.

csak mos "mérnek" hehe

 

Előzmény: szilvatövis (349216)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.14 -6 0 349219

És nagyon jól rekuperált? :DD

 

Feltételezem, hogy amikor gyorsítottál, akkor a generátor abbahagyta az akku töltését, hogy majd legyen hely a rekuperálásnak az akkuban.

Ha már 4 évig lested, akkor biztosan tudod, hogy így működik, ugye?

 

Én sem szoktam észt osztani

Nem bizony. :DD

Előzmény: newman_2018 (349218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!