OK, elhiszem, hogy az E32, E38, E39 V8-ak rendben vannak. Az a korszak még valamennyire a megbízhatóságról is szólt. Az N62-től azonban már betegágy a V8 konstrukció. Az N62B48 éppen nem annyira, de a B40, B44 igen (a hírhedt 45i motorokkal). Anno nagyon filóztam E63-on, akkor jártam körbe a témát. Szóval ha V8 akkor ezek szerint vagy E39/E38 vagy a 2005-től - 2010-ig gyártott N62B48. Utána ugyebár jött az F sorozat a közvetlen befecskendezés problémákkal és a motortérben keletkező nagy hő miatt "olvadó" műanyagokkal...
No, de mi a helyzet mondjuk az E32 750i V12-vel (M70B50)? Erről valaki tud valamit? :)
V8-akról volt szó, az N53B30 nem az. Másrészt ebben a motorban, bár turbó nincs, de ott van a NOx szenzor tizeniksz darab jeladóval a kipufogórendszer xy pontjain. Alánéztem az aknán, maga az időzített bomba. Az F10-emben is ez a motor volt és bár hibátlanul működött, de többek között az alábbi problémák elkerülése miatt adtam el 100e kilométerrel. A relatív alacsony fogyasztásnak ez az ára a szívószelep kokszolás mellett... Viszont egy NOx katalizátor milliós tétel, a jeladók pedig száz rugó környékén vannak.
Jáj, részvétem. Én sárvédőt nem találtam normális bontottat, ajtót is nehezen. Sajna nekem is befigyelt most egy balos ajtó csere, nekem a színt nem tudják eltalálni, ma fújunk próbát egy harmadik keverésből :(.
Tünet: autó leáll, újraindításnál az önindító teker kb. 1 mp-ig, aztán semmi. Eközben kileng a fordulatszámmérő 5-6-7 ezerig (amit egyébként nem szokott), majd vissza 0-ra, ill. világít a kipörgésgátló lámpája.
Akksi jó, üzemanyag van, stb...
Kb. 2 óra múlva beindul a fenti tünetek nélkül, s fél perc múlva kicsit dadogva bár de beáll az alapjárat is.
Szerelőm nem talált semmit, tanácsa: ne menjek külföldre!
Az M60 ugyan úgy alu és nikasilos, mint az M52, tehát a magas kéntartalmú üzemanyag nem jó nekik. Másik gond a vanos, aminek felújítása ismert. A harmadik, hogy az olajszeparátor a blokkon belül van, viszont csereberélni ugyan úgy kellene, mint az M52-nél, és ugyan úgy nem szokták (annak ellenére, hogy az M52-nél egyszerű; kívül van).
Az M62 már alusilos, ennek a kén sem árt. Ezek nem rossz motorok egyáltalán.