Hallottad, hazajárós buszok vannak :-) Egyébként miért kell ez a sok átszerelgetés? Nem jobb lenne, ha minden kocsi ugyanazon az 1-2 viszonylaton pörögne? Vagy így túl ütemes és kiszámítható lenne a menetrend, amitől a Volán írtózik?
Táblacuccolás kihagyása valóban megoldható, ha a busz az autóbusz csomópontokon szerel át, de Starján nem az a hely! Itt van olyan sofőr, aki egész nap csak távolról látja a Helyi Aut. állomást, mert egy járata sem érinti azt. Így kénytelen magával hurcolni a táblákat. Mivel, a buszok egy része általában hazajárós, így reggel sem tudja felszerelni magát, tehát marad a spájz! :)
De "nem gond", hogy a másik oldalon más szerepel, mert nem egy túristaközpont Salgótarján :))) A helyieknek, meg általában a szám bőven elég, igaz az A és Y testvérpároknál néha a sofőr sincs tisztában, hogy mikor merre is megyünk. Ha megnézed a NV helyi menetrendjét, néha még a szám se mérvadó, mert vannak kivételes járatok, ami napjában eccer-kéccer továbbmegy, vagy más útvonalon (betéréssel), vagy rövidebb úton jár!
Ilyet kb. 20 éve láttam Veszprémben, és reméltem, hogy már nincs ilyen. Szerintem ritka nagy átverés, az utasok semmibevétele. Ha mindenképpen más számnak kell lennie a belső oldalon, akkor legalább le kellene takarni a táblatartót belülről valami lemezzel, hogy ne látszódjon a belső oldal.
Műanyag táblákkal találkozik az ember 95%ban a város helyi járatain, de mivel 36 féle viszonylat létezik, így egy buszban elég sok táblának kellene lenni, ha (fordulónkénti átszerelés miatt) a napi adag tábláit hurcolná magával és a tábla egyik oldalán az egyik, a másikon a másik útirány szerepelne (lásd.Debrecen).
Mégegyszer leírom: Debrecenben a táblák két oldalán ugyanaz az irány szerepel. Elöl a decentrum, hátul pedig a "forduló". Napok óta sasolom a táblákat és képtelen vagyok olyat találni amelyikenen a két oldalon különböző irány lenne. Még a 30-ason sem úgy van. Nem tudom ki terjeszt iyleneket a HV-nál, de szerintem alaposan összekeveri a helyközi táblákkal.
Egyetértek, én is jártam már így, aztán a vezért kérdezgettem, hogy ez most hányas busz is :) Azért szerencsére Győrben nem jellemző az ilyen: bár kb. 60 vonalunk van, így itt sem lehet minden buszon minden viszonylathoz tábla, tipikusan egy-kettő elég szokott lenni, mivel az átszerelések nagy része valamelyik forgalmi irodánál történik, ahol elvileg bármely viszonylat táblájához hozzá lehet jutni. (Elvileg, mert állítólag néhány vezér szeret bespájzolni az egész hétre való táblákkal :)).
Ez szerintem a lehető legrosszabb: nem elég, hogy a bent ülő utas semmi tájékoztatást nem kap (pl. megállók), de még jól félre is vezetik, ha nem figyelt felszálláskor.
"A táblákkal nálunk elég sok gond van. Olvashatatlanok, és a vezérek nem szeretik megfordítani.
Minek kéne azt fordítgatni? Ugyanaz van mindkét oldalán. "
Két idézet után, hogy megint örömet szerezhessek, Nógrád Volán megint!
Műanyag táblákkal találkozik az ember 95%ban a város helyi járatain, de mivel 36 féle viszonylat létezik, így egy buszban elég sok táblának kellene lenni, ha (fordulónkénti átszerelés miatt) a napi adag tábláit hurcolná magával és a tábla egyik oldalán az egyik, a másikon a másik útirány szerepelne (lásd.Debrecen).
Ebből egy debreceni Hajdú Volános haverom kapott ízelítőt, mikor ki"szaladtunk" városközpontból Salgóbányára és kifelé 11B-vel mentünk, melyen bent a 19-es jelszés látszik és visszafelé ugyanazzal a busszal 19-esben jöttünk, de befelé akkor a 11B jelzés volt látható. Ezt csak visszafelé figyelte meg, mert kifelé elfogadta, hogy 11B-re szálunk és lekötötte a 415-ös hangja hegymenetben, a frappáns vezetési stílus, amit a vezérünk művelt és a pillanatnyi megtorpanása a busznak, amikor az automata sebváltó visszakacsolna Somoskő elágazás után, de rájön, hogy nincs tovább, és kínlódik tovább hegynek felfelé. Visszafelé viszont fel(vissza)szállás előtt észrevette, hogy a vezér egy pillanat alatt megcserélhette a táblát, mert 19-es jelzésű busz csurog a megállóba. Felszáltunk és leraktuk magunkat, ahonnan látszott az oldaltábla és kiszúrta, hogy "nini, az oldaltábla nincs megcserélve!" De kivolt, csak ez belülről így látszik (okot lásd fentebb).
Ha valaki Starjánban jár érdemes kipróbálni a Salgóbányai járatokat (11B, 19), vadregényes táj, húzós emelkedők, bőgő motor, kereszteződésben jobbra kisívbe fordulás OFF "helytelen vágányról" ON kicentizve egy házfalat és egy villanyoszlopot, lefelé beduguló fülek, szerencsés esetben hullámvasútérzés.
Azzal én is egyetértek, hogy az elsődleges szolgáltatás az, hogy "menjen a busz". A baj az, hogy néhányan ezt úgy értelmezik (tipikusan vidéken), hogy az utastájékoztatásra, mint "második szempontra", nem is kell költeni. És amíg az utasok nagy része törzsutas, ezt büntetlenül meg is tehetik. (Az utastájékoztatásért különben is kevesebben panaszkodnak, mint ha pl. kimaradna egy járat, így ebből nem lesz botrány. Ha viszont nincs botrány, akkor sokan nem is foglalkoznak a témával.) Úgyhogy 100%-osan egyetértek Wala-kee-vel: személetváltás kellene.
Olyat miért nem lehet csinálni, hogy minden buszon lenne néhány üres, "biankó"-tábla, filctoll valamint táblatörlő. (Olyan, mint a tárgyalóhelyiségekben, ill. egyetemi előadótermekben szokásos, csak a tábla kisebb méretű lenne :)) És akkor szükség esetén bármit ki lehetne írni, és nem kellene hozzá a meglévő (nyomtatott) táblákat tönkretenni.
A téves végállomás kiírása itt Pesten is ismert proléma. A kiírás helyessége nem is a vonal vállalat általi minösítésétöl (pl. BKV+) függ, hanem a vonal városbeli helyéröl. Pl. hiába nem BKV+ a 7-es busz és (na jó, most már Volvók vannak rajta, de tavalyig) hiába voltak rajta 10 éves Ikaruszok, valahogy mindig kiírták a helyes megállót. Míg hiába márkavédjegyes egy vonal, ha a város szélén van "Simagöröngyösön", akkor lehetnek rajta 1-2 éve felújított buszok, a vezérek sz*rnak bele rendesen kiírni, még a vá-kat is, nemhogy a megállókat. A bemondással uez a helyzet, van hogy a hangos u.tájékoztatást direktbe (!) kikapcsolják, míg a belvárosban még ha vannak is ilyen "Hnemiszö te" (Bornemissza tér) szintü bemondások néha, de általában rendesen bemondják a megállókat. Hogy én pedig egy most futó (nem nevezném meg a bizonyos mobilcéget :-D) reklámmal éljek: "Szemléletváltás kell, csoda!"
Persze, hogy Budapest is legyen mára, Bécsi útról utaznék haza 1-es vilivel, de idegen jármű ütközése miatt Bécsi és Lehel utca között éppen a pótlást szervezték. Mely meg is érkezett nemsokára (persze közben 8-10 busz surrant óbuda garázsba) egy H2 képében, mit csinál a BKV-s? Neem, nem szedi le a H2 táblákat, kirak a szélvédő aljába egy 1A jelzésű villamostáblát. (végül is, nagyjából fedte a témát!) De, az előtte lévő teljes pucéran villamospótolt. Se tába, se semmi. Csak ment!
Sokan írtatok, már itt furcsa dolgokról, de szerintem, nem sok helyen van az országban olyan, hogy a járat útvonalát a Fok-gyem alsó sorában, folyamatosan váltva látjuk! :)
Pedig meg lehet csinálni! (na jó, lehet nem fok-gyem a márka, de nagyon hasonlít)
Lásd a Nógrád 417-es csuklósát (sokáig az egyetlen busz, ami elektromos kijelzővel volt megálldva), ha a busz éppen a 63A vagy 63Y viszonylaton közlekedik, akkor a tábla bal oldalán a járatszám, utánna a felső sorban folyamatosan a Camping Telep, viszont az alsóban Fő tér; Volán központ; BRG; Síküveggyár; Eperjes-telep; Postai aluljáró; Camping telep váltakozik, értelem szerűen, abban a sorrendben amerre útba ejti őket a busz. Ezt mind a homlokfalon, mind az oldalsó kijelzőn így teszi a tájékoztató berendezés.
De aki furát akar látni, az utazzon 25, vagy 58-as vonalon, ahol út közben az első (plasztik)tábla a vezető által cserélve van! Miért is? Egyszerű az ok!
pl a 25-ös helyi aut.áll.-ról Idegér, Forgách telep, Idegér útvonalon közlekedhet, vagy napszaktól függően a megcserélődik a sorrend. Azon a szakaszon, ahol kétszer halad el a busz a nyolcasokat leírva, ott a második "kanyar"nál, már nem a dupla sorszámú tábla van kirakva előre, hanem csak az 5-ös, vagy a 2-es, ezzel jelezve, hogy a busz ugyan 25-ös de már pördült egyszer, úgyhogy most a végállomásra megy.
Szerintem egyetértünk, a megfejtés meg helyes és a jellemzője épp az volt, mennyire nem volt egyáralán helyhez köthető, tehát egyszerre volt teljesen elvtelen és vakon "elvhű" -- akkor éppen szovjetebbek akartak lenni az illetékesek a szovjeteknél.
A "kaptafa" sajnos nem változott. :( Míg a lokálpatrióták a mai napig Ady-híd (ezt kötőjellel!) néven ismerik a városban az azóta már befedés miatt útkereszteződéssé vált helyet, azt most "reklám" okán Szinvaparknak (egy plaza) kellene nevezni és a "Lézerpont" is hasonlóan "vásárolt" név. Nekem ebből semmi más nem jön le, mint a város lakóinak semmibevétele. Ez van.
A DIGÉP viszont még tartja a nevét, holott a Rozsdadomb, vagy a Stalker-zóna megfelelőbb lenne...
Tudnál mutatni egy olyan képet ahol nem a decentrum van elöl? Én néhány száz képet megnéztem, de egy ilyet sem találtam. Még anno amikor felvetődött ez a téma megnéztem néhány táblát. Azoknak mindkét oldalán ugyanaz volt. Persze lehet, hogy az újabbakat már különböző oldlúra gyártják.
A Jászkun Volánnak új helyi-személyszállítási üzletágigazgatója lett a napokban. Elmondása szerint szeretne változtatni az utastájékoztatás színvonalán.
Nos, ezen van is mit javítani, mert pl. a megállókban csak a járatszám, ill. a végállomás neve van kiírva, a köztes megállók nem. (Ez azért gáz, mert vannak gyorsjáratok is, amik csak kevesebb megállóban állnak meg, de ha valaki nem jár rendszeresen busszal, az honnan tudja, hogy pontosan hol áll meg...)
A buszokon csak viszonylatszám-jelzős Fokgyemek vannak, az útvonal, ill. a megállók sem kívül, sem a jármű belsejében nincsenek feltűntetve.
Hangos utastájékoztatás kiépítése a cég szerint folyamatban van, de nincs rá pénz. (Itt jegyzem meg, hogy egy erre a célra megfelelő erősítő mikrofonnal együtt kb. 5ezer Ft-ból megvalósítható...) Egyébként sok buszban van mikrofon, mégsem használják...
Távlati terveik között szerepel egy GPS alapú diszpécserrendszer kiépítése, amelyben már nem a sofőr mondja majd be a megállókat, hanem egy fedélzeti elektronika. Kérdés, hogy ez mikor fog megvalósulni.....
és ezt mostanában egyre jobban szeretik váltogatni."
Félreértés ne essék, a váltogatás nem kijelzők cseréjét, hanem a kijelzőn az irány váltását jelenti. A Hajdú Volán az EMKÉken kívül soha sem szerzett be kijelzőket, a mostaniak mind a használt buszokkal jöttek.
Az a közlekedési vállalat, amely ezt nem képes megkövetelni a járművezetőitől, szerintem az egész utastájékoztatást nem veszi komolyan.
tehát az ellenkező irány. Oké, a debreceniek tudják, hogy merre megy, de szemtanúja voltam, mikor egy vidéki bácsika felszállt a 26-osra, ami Vincellér utca Tüdőklinikára volt kitáblázva, és a Derék utcán megkérdezte a vezértől, hogy mikor érünk már a Klinikához?
FélOFF
Hát igen, annak idején több olyan reklám volt, amely egy áruházat azzal hirdetett, hogy milyen sok BKV-járat megy arra. Flórián, Sugár, Corso. Manapság nem ismerek ilyet. Változnak az idők...
ON
"A Berkhofoké csak egy végállomást tud kiírni, ezt nem szeretik variálni a vezérek, és ez már vezetett félreértéshez is. A Neók kijelzői mindkét végállomást kiírják, és ezt mostanában egyre jobban szeretik váltogatni."
Ha jól értem, hasonló a helyzet, mint itt, Győrben. Valószínűleg ezért tértek át nálunk is a kétsoros oldaltáblák beszerzésére, ahova mindkét végállomás kifér. Végül is ez kevésbé félrevezető, mint ha csak egyetlen végállomás (a rossz) lenne kiírva, ugyanakkor nem is annyira egyértelmű és hasznos, mint ha szintén csak egyetlen (de a jó) szerepelne. A kiírt végállomás cseréje úgy tudom, egyetlen gombnyomással megoldható. Az a közlekedési vállalat, amely ezt nem képes megkövetelni a járművezetőitől, szerintem az egész utastájékoztatást nem veszi komolyan. Pont az lenne a lényege ezeknek az elektronikus berendezéseknek, hogy mindig aktuális információt adjanak, és ne csak egy menüt, több végállomással, amelyek egyike felé tart a jármű. Hogy a vezérek mit szeretnek, és mit nem, annak itt nem lenne szabad szempontnak lennie. Az ajtózáró gombokat minden megállóban meg kell nyomniuk, ezt meg csak a végállomáson kellene.
"Ha a metróállomás neve "Keleti pu.", akkor szerintem szerencsésebb lenne így hívni az ottani felszíni végállomásokat is, nem? Nem budapestieknek a Keleti pu. sokkal ismertebb, többet mond, mint a Baross tér"
Újra vetíteni kellene a reklámot a TV-ben:
Keleti pályaudvar, Baross tér, végállomás, nem megy tovább!
(Minek mennék tovább, ide jöttem! - Corso cipőáruház)
Én azóta tudom, hol a Baross tér! Persze azóta felnőtt egy újabb generáció.
Ez a reklám mintha direkt közlekedésbuziknak készült volna, ki emlékszik?
A táblákkal nálunk elég sok gond van. Olvashatatlanok, és a vezérek nem szeretik megfordítani.
Minek kéne azt fordítgatni? Ugyanaz van mindkét oldalán. Ki terjeszt ilyen rémhíreket? Olvashatalnaságról meg azt azért mondjuk el, hogy a betű ,érete miatt csak közelről olvasható.