Tulajdonképpen egy tompitott hibás kapcsoló cserére szólr a megrendelés..., nem forsziroztam ..,mert nem tartották "létfontosságunak" a meglévő ablaktörlő hibák orvoslását....,,
Egyébbként azóta utánaolvastam : A ütemszabályzó relé van ., de már nem különálló cserélhető modulként ..., hanem aZ UCH karoszériaelektronika alaplapjára van forrasztva.
Érdemes lenne a kapcsolót is kimérni ad-e jelet. Aztán megkeresni az intervallum relét valószínűleg van benne. Talán a biztosíték táblában? Biztosítékok jók egyébként mindegyik?
Folyamatosból vissza., először szakasosba kapcsolva : ott áll meg ahol volt éppen visszakapcsoláskor. Innét továbbkapcsolva Off állásba., már jól müködik a végállás funkció!!!
A Motoron minden vezetéken mérhetö valamilyen " funkció"., egy kivételével., feltételezhetem hogy ezen kellene lenni a szakaszosnak???
Van test.., +15.., kapcsolt ÷ az egyik folyamatosnak..., kapcsolt plusz a II. Folyamatos sebességnek..
Ugy tünik mintha kormányburkolat mögött- alatt mintha hallanék valami kattogás szerüséget..., mondom úgy tünik...
SZAKASZOSBAN: Motoron nincs semmi jel., csak plusz és mimusz!!!!!
Folyamatosból vissza., először szakasosba kapcsolva : ott áll meg ahol volt éppen visszakapcsoláskor. Innét továbbkapcsolva Off állásba., már jól müködik a végállás funkció!!!
A Motoron minden vezetéken mérhetö valamilyen " funkció"., egy kivételével., feltételezhetem hogy ezen kellene lenni a szakaszosnak???
Van test.., +15.., kapcsolt ÷ az egyik folyamatosnak..., kapcsolt plusz a II. Folyamatos sebességnek..
Ugy tünik mintha kormányburkolat mögött- alatt mintha hallanék valami kattogás szerüséget..., mondom úgy tünik...
Szia. Tehát akkor lassú folyamatos törlésből úgy állítod meg, hogy vissza kapcsolsz szakaszosra? Akkor megáll a szélén és ha kikapcsolod teljesen akkor megy a helyére? Mert ez így nem lehet baj, hiszen a szakasos nem működik. Én a kapcsolót nézném meg először, hogy off-ból szakaszosra kapcsolva ad-e ki valami jelet. A motornál is rá lehetne mérni, hogy szakaszos állásba kapcsolva kap-e valami feszültséget? Ha a kapcsoló ad ki jelet de a motornál nem jelenik meg akkor van közte valami ami rossz. Ha a motor megkapja a feszültséget de mégsem töröl szakaszosan akkor a motor rossz.
Ezt csinálja : Üresből lehuzom szakaszosba : Semmi se történik ., továbbhhuzom lassu fokozatba ,akkor lassu fokozat müködik., de ha ebbe a lassu fokazatba pl bal szélen állitom meg a lapátokat .,akkor ott állnak meg ahol kikapcsoltam és nem mennek vissaza végállásba!! Csak akkor mennek vissza végállásba ha a kikapcsolt állásba tolom vissza a kapcsolot!!!
Mi lehet a baj?? Lehet külön ablaktörlő ütemszabályzó reléje valahol? Vagy már Bsi vezérli a fokozatot? vagy esetleg végálláskapcsoló lehet rossz???
Van ilyen hibakód : DF097 ..., " kb Első ablaktörlő parkoló áramkör, rövidzárlat."
Örülök, hogy alakul. Igen mondjuk a pontos diagnosztikához egyesével kellene cserélni a dolgokat és próbálni úgy lehetne megállapítani mi volt a hibás de megértem ha nem akarsz vele szarakodni :)
...na, megjöttek az alkatrészek és kicseréltem mindent. Nem szívtam vele külön-külön, inkább minden ment a levesbe. Még nincs rajta hűtő, ezért csak egy rövid időre indítottam be, és pár gázfröccsöt kapott, ez alatt nem durrogott és amikor a strobival néztem az sem hagyott ki, mint múltkor. Szerintem a trafó volt a hibás esetleg a kondi.
Pár napon belül felmegy rá a hűtő is, akkor lesz alaposan tesztelve.
SX4 (2013 gyártás) japán kiadás távirányítója állandóan elfelejti a jelet, nem működik a távirányító. "Izgalmas" mindíg újraprogramozni, de azért ez normális, mit lehet tenni?
Azt kellene tudni, hogy végállás kapcsoló van, vagy a motor áramfelvételét figyeli az elektronika.... Az autó típusa szerint kellene rákeresni you tube-n vagy fórumokon valószínúleg volt már ilyen hiba másnál is szoktak feltenni viedót vagy leírást a megoldásról, működésről, szétszedésről.
Az alábbi hiba miatt kérnék segítséget.2008-as évjáratú autómban a külső-belső levegőkeringetés zsaluját mozgató motorka a végállásban nem áll le, hanem még tovább "darál" vagy 5 másodpercig.Ugyanezt csinálja néha szimplán a motor beindításakor is.A kérdés az lenne hogy egy új motor (kb. 20ezer ft.) megoldja-e a problémát, vagy máshol van a hiba? Köszönöm.
Vettünk egy új trafót, egy kondit, egy új elektronikát és 8db új gyertyát, ezek szállítással együtt alig 150 dollárba kerültek. Április 9-re jelezték elő a szállítást. Majd referálok az eredményekről!
A töltés rendben van, 14,4V! ...én is a trafóra gyanakszom, de úgy döntöttünk, hogy megrendelünk mindent, mert nem kirívóan drága. Egy trafó olyan 40 dollár körül van, a gyújtásvezérlő megint kb ennyi, egy kondi(vagy ellenállás vagy mi) meg 3-5 dollár, és egy hét alatt megjön.
A karbin nincs túl sok állítási lehetőség, (Edelbrock 1411-es karbi)az úszószintet beállítottam, tényleg sokat kapott és kormosak voltak a gyertyák, de már kezdenek barnulni. De azzal kezdődött a dolog, hogy egyik pillanatról a másikra elkezdett egyenetlenül járni és durrogni mindkét irányba, karburátor és kipufogó irányba is, addig szépen járt! (bár sokat kapott, de nem durrogott!) Ezután kezdtem el szórakozni vele. Beállítottam a karbit, kicseréltem az elosztót (mindenestől, és kipróbáltam nagy rotorral, nagy fedéllel és kis rotorral és fedéllel is) új kábeleket is kapott, de semmire nem reagált, maradt az egyenetlen járás és a durrogás. Az biztos, hogy ki-ki hagy a gyújtás. Ezt a stroboszkóp is mutatja. (bár nem egy minőségi darab, de azért nem szabadna kihagynia a villogásnak) Már csak a trafó, a kondi(vagy ellenállás, vagy mi) és a gyújtásvezérlő van hátra. Nem is túl drágák ezek, kb 100-150USD az összes, csak nehéz beazonosítani, hogy melyik is kell pontosan, mert mint mondtam ez nem egy autóban van, hanem egy szedett-vedett egyedi motor. (egyébként egy csörlőben van és vitorlázó repülőket húzunk vele)
Szerintem nem ezekkel lesz a baj. Esetleg lehet karbi beállítás is ha túl sokat kap lekormol a gyertya bár azt mondtad az új. Esetleg szelephézagot is kellene mérni de az is új... Akkor csak az elosztófedél-rotor lehet rossz. Talán még annyit lehetne kipróbálni, hogy tök sötétben járatod akkor látszik ha valahol áthúz a gyertyakábel vagy pipa.
Ez valamilyen indukciós jeladós cucc. Van a rendszerben még egy vezérlő elektronika (ez egy műgyantával kiöntött alu doboz, 6 vezetékkel): https://www.rockauto.com/info/154/LX-201_Front__ra_p.jpg és egy trafó amin van egy kondenzátor szerű valami, de a trafókra ellenállás (resistor) van írva, vagy az, hogy "with external resistor", vagy az, hogy "requires external resistor"
Van egy eléggé különleges, de meglehetősen szedett-vedett motorral egy kis afférom. A motor egy szívó benzines, 7,5l-es Ford V8. Egyik pillanatról a másikra el kezdett durrogni a szívó és a kipufogó oldalra is és egyenetlenül jár. Eddig kicseréltem a komplett elosztót, a gyertyakábeleket és a gyertyákat. (a motor teljesen új, az USA-ból vásároltuk előszerelt motorként (olajteknőtől a csupasz szelepelt hengerfejig volt szerelve, burkolatok, segédberendezések nélkül, a hiányzó részeket egy másik motorról kapta meg)
A gyújtást egy stroboszkóppal állítottam be rajta és akkor figyeltem fel rá, hogy ki-ki maradnak villanások, tehát valamitől kihagy a gyújtása. Ezen egy elektronikus gyújtásvezérlő modul van, de én ezekhez nem nagyon értek. Kérdésem lenne azokhoz akik láttak már ilyet, vagy az elvekkel tisztában vannak: Ilyen kihagyó gyújtás az inkább trafó, kondenzátor, vagy vezérlőmodul hibára szokott utalni? (netes keresések alapján úgy néz ki, hogy a vezérlő modul ha haldoklik akkor nem kihagy, hanem leáll és nem indul egy ideig, de nagyon nehezen találok infókat erről)
Igen a relével lehet a gond. Azt kellene kideríteni, hogy amivel lezárod (gondolom távirányítóval) az gyári-e vagy utólagos beszerelésű. Ha utólagos akkor nagy vaószínűséggel a kormányoszlop alatt pedálok felett lesz egy fekete szürke dobozka ami a riasztó-központizár vezérlő és abban lesz relé ami az indexeket villogtatja. Ha gyári akkor máshol lesz de azt nem tudom. Hallgatni kell hol kattog és ott keresgélni.
Gyári dióda helyett mondjuk egy 3A- diódát megprobálhatnék feldugni eredeti helyére?? Hogyan tudnám polaritáshelyesen csatlakoztatni??? Régi dióda elposszant és már nem látni semmi polaritás jelzést se rajta. Az egyik Diodán Fehér/Piros és Fehér /Kék szinü vezeték van a diódán.., és mindegyik +12V. A másik diódán meg mindegyik vezeték Fehér/Zöld ....,
Nagyon köszönöm
u.i: A világitásvezérlő modult megtaláltam..., központizár modul mellett..,mit vezérel tulajdonképpen ?? nappali menetfényt esetleg..,mindenesetre müködni nem müködik rajta..,és semmi változás ha kiszerelem a modult...
Némi szerencsével sikerült a nem állandó zárlatot elcsipni, rendszámvilágitás letestelésél.., a dióda szólóban kb 1.2A- t vesz fel .., általános kb 3A- t diódát raktam bele.., nem melegszik..., szerinted gyári kellene?? Mi lehet a hivatalos neve?Hol kapható esetleg??? Köteghez volt bandázsolva., eldurranva és kb 4cm megolvadt vezetékkel.., sikerült a borzalmas hozzáférhetetlenség miatt , meg borzalmassabb kinlodással megtoldani a vezetéket...,a rajz szerint kötõttem be.., forditva is mūkõdhetne esetleg?
Véletlenül se jõttem rá hogy a " világitás vezérlö" mi lehet? Meg egyáltalán van- e ezen az Ignisen?
Igen.., olyan Opelos kapcsolók.., de ugy van ahogy irod : Izzókon a test helyén fix +12 V van.., és test kerûl a tompitott és fényszoró helyére., tehát forditva mint az európai autóknál..,
Ez egy jellegzetes hiba állitolag , hogy mindkét világitást tápláló 15A - s bizti motortérben kiég és két db kábelkõteghez bandázsolt mini dióda is elposszan egyidejüleg.., teljes világitás megszünik ezáltal..,
Vajon miért? Próbálok egy uj kapcsólót.., akár az is lehet..., nagyon remélem..