Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Volt szerencsém a 100-as szakaszhoz is, a 003-as szépen elringatózott, akárcsak egy hajó. Oldalirányba. :-) A 135-ös egyes szakaszairól meséltek, milyen lehet Csörgővel, sejtem mire gondolosz.
Előfordul, hogy valamelyik számítógép ledobja agyilag az ékszíjat, de újabban nem jellemző. Az egyes elég öntörvényű volt főműhely után, lévén sosem járt előtte szinkronban, magányos harcos volt... A lengéscsillapítókat tessék kipróbálni Békéscsaba-Kétegyháza között 100-al, akár a hajó, úgy szalad. A többi sajnos mocsár, nem pálya. Legfeljebb légpárnás jármű lenne jó rá, nincs az a szuper minőségű lengéscsillapító ami ezt lekezelné. Próbáld meg csörgő fülkéjében Oh-Csorvás között 60-al, vagy Kutas-Kútvölgy között 80-al. Nem tudunk ülni a széken, állva kapaszkodni kell. Pedig a csörgő klasszisokkal jobban fut, mint például a V43-as.
"Napközben a kallernak kell jelezni a leszállási szándékot..."
Kismindszenti út, Borsihalom, Csongrádi tanyák, Újváros, Tőserdő stb. helyeken Bz + mellékkel közlekedés esetén, ha a jegyvizsgáló a mellékben tartózkodik és itt jelzi következő feltételes megállónál leszállási szándékát, mit tegyen? Húzzon vészféket?
Tényleg a vonaladat kihagytam, csak mostanában annyiszor csak Bz-ét látok, jó tudom melyik vonatok Usgyisok, de ha van időm kinézni az állomásra akkor mindig Bz jön :-).
Akik tegnap a 37012-es számú vonatot fotózták (63-41 003+030),legyenek szívesek küldjék el a képemre az adatlapomon található e-mail címre.Cserébe másik képért.
A 121-esen is van egy-két "kellemes" szakasz. A legújabb Újszeged előtt a volt kendergyári ipvg. környéke, de hasonló Klárafalva környéke, Csanádpalota - Nagylak-Kendergyár szakasz is néhol, Mezőkovácsháza - Végegyháza, és Kétegyháza - Bánkút. Ezeken a szakaszokon az Usgyi "hintázása" mellett néhány összeillesztésnél kb. akkorát ütött, mintha egy személyautó tengelytörést szenvedett volna.
Ezt legjobban a 2-esen 142-esen és a 147-esen lehet jól érzékelni, mindig olyan érzésem volt mikor fogunk már leesni a sínről.
DUD-618-ak: Nem sok a különbség van a 003-tól, csak annyiban, hogy kulturáltabban néz ki az utastere a 003-ak, a 001 szerintem belül sehol se kapott új festést, példaként tudom írni azt, hogy rozsdásak az üléstartok, meg persze ennek is nagyon kopog a lengéscsillapítója. Úgy látszik ez Usgyi betegség, vagy a pálya nem megfelelő az Usgyiknak és ezért lehet ez a jelenség. A 015-be sikerült már föl törölni a szétrobbant poroltó nyomait, mert hallottam, hogy mosták mindennap de még mindig vannak nyomai a földön? :-)
"A lengéscsillapítók nem a legjobbak" Ez az amit az utas úgy érzékel, hogy minden sínillesztésnél be akar jönni a forgóváz az utastérbe? Nagyjából mindegyiknél ezt tapasztaltam, amelyikkel az elmúlt kb két évben utaztam.
A 001-eshez nem volt még szerencsém, nem tudom miben különbözik az utastere a 003-astól. Viszont a 003-asnak is meg vannak a maga hülyeségei, mint az átlagnak. A lengéscsillapítók nem a legjobbak (reggel a 37059-es számú vonat után le is kellett állnia a 030-assal együtt, mivel a duó valamelyik tagjának eltört a lengéscsillapítója), A szekcióbéli motorjai induláskor felpörögnek, csak utána szolgáltatják a vonóerőt, párosodni viszont nem szeret. A 030-assal való "párosodás" és összeprogramozás után a 4 szekcióból (003a, 003b, 030a, 030b) összesen 1(!) darab indul be. Leállítása után, áramtalanítás, mind a négy vezetőálláson található kismegszakítók lehúzása után, újbóli indításra indul be az összes motor. Ha beindult minegyik motor, akkor meg pozíciót nem ad, tehát jöhet az újabb áramtalanítás, és utána indulhat a "csodálatos páros".
Sehogy állomásokon lenne csak megállóhelyen max. leszállásnál ha a utas jelzi, h addig akar menni. Ugye ha nincs kaller és a vezér ad jegyet akkor elvileg tudnia kell ki meddig megy, ugyanis addig kéri aj egyet ameddig menni akar. Így ha egy utas Fényes kéri akkor a vezér ott megállhat.
Aki meg fel akar ott szállni annak meg lehet mondani, h ha van leszálló akkor megáll a vonat amúgy nem, mindenkinek nyílván nem lesz jó így sem, de mégis több ember jár jól mint most. Most kb. senki, mert ugyan megy a vonat mégsem szállít utasokat. Ha csak az állomásokon lenne feltételes megállás akkor máris jól járhat pár ember, ha nem is mindenki.
Egyébként biztos megoldható a dolog ,hiszen több országban létezik ilyesmi menetrend szerinti vonatokon, ott meg tudják oldani vhogy. Lehet pl. leszállásjelzőt tenni a vonatra, a felszállásnál meg pl. lámpa ami világít ha van valaki a közelben, nappal meg ugye látja a vezér, h van-e ott valaki. Alapvetően az ötlet jó, csak ugye ismerjük a vandalizmust kicsúzlizzák a lámpát és máris nem jó. Megoldható lenne jegykiadó géppel is, kiadja a jegyet az utasnak egyúttal a két szomszédos állomásra is jelez, h felszálló van, és ott tudnak szólni a vezérnek pl. mozdonyrádión vagy szolgálati mobiltelefonon (nem kerülne sokba pl. flottakedvezménnyel), azt persze meg kell hírdetni ,h ne az utolsó utáni pillanatban vegyen jegyet és érjen oda időben.
Az lehet, h ilyen meg olyan szabályok tiltják ezeket, meg a szakszervezet is megvétóz minden ilyen kezdeményezést, de alapvetően sztem működhetne a dolog. Ahogyan pl. a kis forgalmú vonalak is mehetnének kaller nélkül, de ugye azt is leszavazta a szakszervezet. Vagy az eplényi megálló a falu központjában, amit egy még a gőzösök idejéből lévő elavult szabály tilt meg. Lehetne még sorolni a példákat.
Állomás Svájcban (tudom, messze van, csak érdekességképpen írom le), rendszeres vonatkeresztezéssel, mégis feltételes megálló. A felvételi épület falán van két gomb, ha 'A' irányba akarok utazni, megnyomom az egyik gombot, ha 'B' irányba, a másikat. Hogy a mozdonyvezető felé hogy jelez, nem tudom. Persze ez nálunk nem menne.
A személyszállító vonatokat az állam rendeli, megszabva a mennyiséget is. A szerelvénymeneten nincs jegyvizsgáló sem, a feltételes megállást pl. Fényesen hogy képzelnéd?
Ez így leírva nagyon szép és logikus, csakhogy - az érvényben lévő szabályozás, pénzügyi okok és bizonyos szakszervezeti ellenállás miatt - sajnos kivitelezhetetlen.
Mennék szívesen, de hétfőtől-péntekig reggel 8-tól 4-ig néha 5-ig melózok. Pedig azt hittem Gyopáros környékén is lesz talpfa csere, mert most a hétvégén kicsit megnézegettem a pályát, elég szörnyűnek láttam, és szerintem meg is van süllyedve néhol, de lehet rossz volt a szemmértékem és rosszul láttam.
A lentebb említett gyulai M41, vasárnapi pesti vonatrészt adja majd M62, is, ismervén a szokásokat... Minap Békéscsabán az M62,228-as Szergejt láttam, de takarás miatt nem tudtam fotózni.