Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2000.06.06 0 0 197
Illés, igazad van, nem lehet máshova tenni, csak az út szélére. De nem az útra! Lehetett volna oda is szegélyt tenni, meg a járdától is még egy szegéllyel elválasztani. (Vagy nem az Andrássyn vezetni, de ez másik kérdés.) A lényeg tényleg az, hogy nem folyamatosan a hatvanas-hetvenes évektől fejlesztettünk kerékpárutat, hanem hagytuk elhalni a nagy motorizáció korában (a Petőfi hídon is épült pl. 1952-ben kerékpárút, ezt éppen kihasználatlansága miatt szüntették meg a 70-es években a híd szélesítésekor), és most csak pár éve foglalkoznak DG-ék ezzel. Elszoktunk a kerékpárosoktól, ennyi az egész. Én nem azt mondom, hogy ne kerékpározzon, aki akar, és meg tudja oldani a járulékos dolgokat (tárolás, esetleg átöltözés), de ne a többi jármű kárára!

(Csak zárójelben merem megjegyezni: a kerékpáros közlekedés ugyanúgy egyéni közlekedés, mint az autós. Talán a közösségi, vagy ha úgy tetszik, a tömegközlekedést kellene megfelelő szinre fejleszteni, természetesen az egyéni közlekedés kultúrájának erősítésével, de kismértékű visszaszorításával.)

Üdv:
John Howard

Előzmény: illesf (189)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.06 0 0 196
Napközben csak olvasni akartam, de a hátizsák miatt beleszólok. Sokat hordtam és ma is használok ilyesmit. Hatalmas előnye, hogy egyenletesen terheli a testet, nem húz félre stb. Ezért nagyobb súlyt vihetek benne biztonságosan és kényelmesen, mint egy sporttáskában vagy egy bevásárlószatyorban. Ha ezt mégiscsak folyton le kellene tenni és újra felvenni, irreálisan sok energiába kerülne és inkább lendületből mint erőből végzem. Szóval szerintem lehet háton tartani (sőt egy bizonyos súly felett alig van más választásod), csak ennek is megvan (meglenne) a maga kultúrája - hasonlóan az autózáshoz, a biciklizéshez, az alkoholfogyasztáshoz és az egész élethez.

Macibb

Előzmény: hzolee (190)
névtelen Creative Commons License 2000.06.06 0 0 195
Ja, egyetértek veled. Nem vagyok nagy kerékpáros, de 26 életévem során a legtöbb halálfélelmes esetem ahhoz kötődött, hogy bizonyos autósok, kamionosok olyan 10 centi távolságot szerettek tartani mellettem... Most is, ha országúton kerékpáros jön és én autózom, akkor az trabimmal le tudok lassítani hússzal, de az előttem lévő gépcsodáknak általában ez nem sikerül...
Előzmény: kerékpár (194)
kerékpár Creative Commons License 2000.06.06 0 0 194
Tisztelt Törzsasztaltársak!

Néhányan nagyon rossz véleménnyel vannak a kerékpárosokról, aminek van némi alapja is - gondolok itt a jobbról előzgető, cikázó bringásokra.
Másik oldal:
- Az emberek nagy többsége azt gondolja, hogy: csóró biciklis, nem jut neki autóra, minek él az ilyen. (Szüleimnél is heves ellenállást kellett leküzdenem, hogy eltűrjék, kerékpárral menjek dolgozni. És nem elsősorban azért, mert féltenek, hanem mert a szemükben égő dolog, ha valaki mérnöki diplomával kerékpárral megy munkába. Azt gondolják, ezzel megbélyegzem magam)
- Az autósok nagy része lusta a fékre lépni, hátrakukkantani, megvárni, amíg kikerülheti a kerékpárost
- A kerékpárút számukra tökéletes parkolóhely.

Izzadás: én elég nagy tempót megyek (27-28 km/h mountain bike-kal) és valóban, megizzadok. De munkakezdéskor elég egy mosdókagyló, egy törülköző, tusfürdő, kb. 10 perc és már én is ingben-farmerben vagy akár öltönyben feszítek józsagúan, mint bármely kollégám. És nem szennyezem a környezetet, és felébredek munkakezdésre és fitt vagyok és jól érzem magam a bőrömben.

Üdvözlettel:

kerékpár

Gödény Creative Commons License 2000.06.06 0 0 193
Budapest nemcsak az V. kerületből áll. Aki pl. Rákosborzasztón lakik és Rákosretteneten dolgozik, nyugodtan járhat kerékpárral, még azólommérgezést is egy kicsit később fogja megkapni. Hogy a 40.000 igaz-e, tudja fene, de a külfalukban biztos jóval nagyobb a bringások aránya, mint a városközpontban.
Előzmény: illesf (191)
Gödény Creative Commons License 2000.06.06 0 0 192
Miféle adatvédelmi törvénybe ? Ezek mind rendszámhoz kapcsolódó adatok. Lopott autóval nem szabad(na) kimenni az országból. Erre megvan/épülget a rendszer. Ha van olyan szabály - lehet, hogy nem is kell törvény, elég egy miniszteri rendelet, nem tudom - hogy hátralékossal sem lehet, akkor a tartozók adatait át lehet küldeni a határőrségnek, ugyanúgy, ahogy a lopottakét.
Előzmény: hzolee (190)
illesf Creative Commons License 2000.06.06 0 0 191
Érdemes egyszer kiállni mondjuk a budai rakpart kerékpárútja mellé, és megszámolni, hogy 1 perc alatt hány kerékpáros megy el melletted. Elég sok. Van az 40.000, 2 000.000 lakos 2%-a bőven használ biciklit minden nap.

Ha a kerékpárutakat a '70-es években elkezdik fejleszteni, akkor talán nem kellene most a tervezőket szídnod. Ne őket okold a bajért, volt már részem kerékpárút építési előtanulmány készítéséhez, az esetek többségében tényleg nem lehet reálisan máshova tenni a kerékpárutat.

Előzmény: micu (187)
hzolee Creative Commons License 2000.06.06 0 0 190
Gödény: ilyen adatbázisok összekapcsolása az adatvédelmi tv.be ütközik.

Werner: a befedett rakpart felette sétánnyal milyen szép lenne!

Hátizsákosok: bemegyek valahova, köszönök. felszállok a buszra, leveszem a hátizsákomat. vannak dolgok amik egyértelműek, "bizonyos" emberek számára azonban nem azok.

pg54: igazad van. (biciklis témában mondom).

kivi: ha ez a posztod, akkor legalább (remélem) te nem szoktál tilos jelzésen átszáguldani, üllőiről körútra (kifele irányba!) balrakanyarodni pirosban, egyirányúban szembejönni, gyalogátkelőhelyen "gyalogossá" minősíteni magad majd vissza, stb. Egyébként igenis koszos lesz az ember. Én sokat bicikliztem. Megizzadok, rátapad arcomra a város pora. Ha nem is látszik, de érzem. OK, mossam le. A tiszta ruhámba beleizzadok (jó annak, akinek a melóhelyén öltöző és zuhany van). Az izzadás emberi adottság. 15-20sszal nem is lehet biztonságosan menni, autók között, ezt te is tudod. Lehet hogy az életszemléletünk különbözik picit, de én ugy látom, hogy magyarországon tulnyomórészt sz*r idő van. Télen mindig esik valami, de az úton biztosan van (felverik rám), tavasszal esik, ősszel esik (és fúj), nyáron is ritka ez, ami ma van, inkább csak esik. :-)

z.

illesf Creative Commons License 2000.06.06 0 0 189
JHoward: az Andrássyn hova tennéd máshova a kerékpárutat? Az útpálya közepén talán OK lenne, de máshol nem tudom elképzelni. Az a baj, hogy a magyar városi közlekedési kulturában a kerékpáros általában egy senki, akivel nem kell foglalkozni. Ezen kellene valahogy változtatni.
Előzmény: John Howard (186)
IZé Creative Commons License 2000.06.06 0 0 188
NaNe 2000-06-03 14:56:37 (94)
- A közlekedési lámpák szinkronját beállítani, a még rendszeren kívüli lámpákat bekötni

Sorolj fel légyszíves olyanokat, amelyek nincsenek bekötve a hozzájuk illetékes rendszerbe! (Az más kérdés, hogy az összehangolás többhelyen megtörik, ennek lehet elméleti indoka, rossz tervezés, vagy a járművek -rendszerhez képest- nem megfelelő sebessége is). Csak arra lennék kiváncsi, hogy szerinted hol van olyan pont, ami indokolatlanul ki van hagyva.

Hamster, nem tudom megállni, hogy szóljak, a Rákóczi út nem y-nal írja a nevét! És ha a biciklis lecsönget a kerékpárútról, ne a biciklist szidd, hanem azt aki odavezette a biciklist!


Előzmény: NaNe (94)
micu Creative Commons License 2000.06.06 0 0 187
Nem tudom hogy jött össze ez a 40 ezer, de elég hihetetlennek t?nik, még az ezer is... Persze lehet hogy vannak olyan peremkerületek ahol kisvárosi/falusi jelleg? a város, de ez a szám akkor sem t?nik reálisnak.
Szerintem a napi közlekedést arra alapozni hogy elég ritkán van es? elég érdekes dolog lehet. Ezt max diákok tehetik meg, akik a szomszéd utcából kerekeznek át a suliba.
Üdv:Micu
Előzmény: kivi (184)
John Howard Creative Commons License 2000.06.06 0 0 186
"Vajon miért úgy parkolnak ott a kocsik, hogy elfedik a bringautat is? Ott van a felfestett csík, ott vannak a fém gombócok is. Ennek ellenére szorosan beállnak a járda mellé. Miért? Valószinüleg azért, mert rohadtul nem érdekli őket az ott levő kerékpárút. A kerékpáros topic egyik tagja ma kenődött fel egy kocsi ajtajára, mert a kedves sofőr nem vette a fáradtságot hátranézni, hogy nem jön-e valami mögötte."

Mert önzőek vagyunk. Egyébként csak egy pici pontosítás: ha az említett felkenődési eset az Andrássyn történt, alighanem nem a kedves sofőr, hanem a kedves utas nyitott ajtót a kerékpáros elé. Ezt megértem (de el nem fogadom). Az utas ahhoz van szokva, hogy a jobb oldali ajtó a járda felé nyílik, és ott nem kell forgalomra számítania. Az volt a f..sz, aki ODA tervezte a kerékpársávot (mert a kerékpárút az én olvasatomban önálló útpályát jelent).

Előzmény: kivi (184)
Sumo Creative Commons License 2000.06.06 0 0 185
az meg hagyjan, hogy a lagymanyosi hidrol rallyekanyar van a szeremi utra, de hogy ott szaz meteren belul egy-egy savra szukul az mar tenyleg anyazasra szokott ragadtatni. en kispesten lakom, es eleg surun jarok budaorsre. ez a legesszerubb utvonal, illetve ez lenne.
es a 2x1 sav mellett jobboldalt ott az eromu rt, es annak majdnem tiz meter szeles gazos ures telekresze, tobb100 meter hosszan...
kivi Creative Commons License 2000.06.06 0 0 184
Természetesen nem a tárgyalásokra igyekvő emberek fognak kerékpárra ülni. De a munkába, iskolába igyekvőknek csak egy kis része az, aki valóban képtelen lenne erre. A napi 40ezres érték a FPH kérésére készült felmérés eredménye. Többek közt ezzel "vívtuk ki" a jelenlegi 140km budapesti kerékpárutat.
Azonkívül felejtsétek el azt, hogy kerékpárral közlekedve az ember büsös, koszos lesz. Persze esőben nyilván ez a helyzet, de szerencsére nincs annyi eső nálunk. Ha valaki kénylemes tempóban halad (18-20km/h) egyáltalán nem izzad meg. Itt most nem abból kell kiindulni, hogy 30perc alatt Budafokról Újpestre akarok érni.
Ha csak ez lenne a kifogás akkor nem érteném a német, osztrák embereket. Vagy ők nem izzadnak? :)
Tegyétek fel a kérdést a kerékpáros topicban, hogy hányan mennek munkába kerékpárral. Meglepő lesz a válasz.

Amit a kerékpárutak mellett tekerőkről írsz, abban igazad van. De erről írtam én is nem sokkal korábban. A kerékpárutak döntő többsége csak látszatmegoldás. A járdára húzott sárga csík csak a statisztika számára bizonyul kerékpárútnak. Gyakorlatilag használhatatlan. Az Andrássy-n van az egyetlen _épített_ kerékpárút, amit a tisztelt autósok miatt nem lehet rendeltetésszerűen használni.
Vajon miért úgy parkolnak ott a kocsik, hogy elfedik a bringautat is? Ott van a felfestett csík, ott vannak a fém gombócok is. Ennek ellenére szorosan beállnak a járda mellé. Miért? Valószinüleg azért, mert rohadtul nem érdekli őket az ott levő kerékpárút. A kerékpáros topic egyik tagja ma kenődött fel egy kocsi ajtajára, mert a kedves sofőr nem vette a fáradtságot hátranézni, hogy nem jön-e valami mögötte.

Nem tudom a berlini kerékpárútrendszert mennyire ismeritek, de nekem majd' leesett az állam. Az hagyján, hogy a főbb utak mellett mindig volt kerékpárút. De a nem kerékpáros emberek _tiszteletben_tartották_ a kerékpárutat. Berlinben van olyan megoldás, hogy a járda gyalogos része kb. 5-10cm-el magasabban van, így aki lelép róla egyből észreveszi, és viszakozik. Ott, ahol csak "vonal" volt, ott sem csámpáztak rajta az emberek. Egyszerűen _tudták_ hogy azt ott milyen célból húzták oda. Gondolom ez vezérelte a budapesti vezetést is, hogy az emberek majd figyelnek. Hát nem...
Direkt nem a holland (vagy a pekingi :)) példát hozom fel, mert az már annyira elcsépelt, hogy nincs értelme érvelni vele. Javasolnám megnézni a következő városokat: München, Bécs, Genf, Gräz. Sőt, még a temparamentumos olaszoknál is működik a dolog: pl. Bologna, Padova.

Előzmény: John Howard (183)
John Howard Creative Commons License 2000.06.05 0 0 183
Hello Mindenkinek!

kivi: Valahol egyetértenék Veled (azért a napi 40-50 ezer kerékpárost soknak tartom, de lehet), de a mai "elmenedzseresedett" társadalmunkban picit hülyén nézne ki, ha az ügyvezető igazgató úr - hóna alatt két pakli irattal - bringázástól lobogó hajjal állítana be egy üzleti tárgyalásra... Ezeket az embereket akkor sem lehet átszoktatni a kerékpárra, ha fizetsz nekik. Lássuk be, ez a szerencsétlenül fejlődött, túlméretezett város valóban alkalmatlan arra, hogy kerékpárosok közlekedésre használják. A jó értelemben vett sport az más kategória, de ebben meg pont a "menedzserek" akadályozzák őket (és viszont), valamint tényleg nem túl egészséges dolog.

(Zárójel: nagyon sokan kerékpároznak olyan úton, ami mellett kerékpárút van. Ha jól tudom, ezeket az üzemanyag árába épített adókból (is) építették, tehát az autósok is hozzájárultak valamilyen formában a kerékpárutak létesítéséhez. Kérhetem tehát a kerékpárosokat, hogy ezt használják - ha már a KRESZ szerint így is kell tenniük - és NE pl. a Kerepesi út úttestjét! Egyébként engem már állított le rendőr az M0-áson, mert 90-el merészeltem "száguldani" a 80-as táblánál. Intézkedés közben eltekert mellettünk egy kerékpáros (!) az autóúton (!!). Rámutattam, mire a "szerv" közölte, hogy ő nem lépte túl az engedélyezett sebességet. Tudom, ez most nagyon off, de ekkora cinizmust... Zárójel off)

Hamster: röpködünk, röpködünk? :))) Merre jártál?
Ezek az általad említett egy megállónyira levő átszállási hiányosságok tényleg bosszantóak. Mondok még egyet: Ismerősöm Pilisborosjenőről jár be Kőbányára dolgozni. A Volán-busz beér Árpád híd főpályaudvarra, onnan a 32-es busz megállója elég sok gyaloglással érhető csak el. Aztán meg elbumlizik majdnem a Rákospatakig, majd vissza a Hungária körútra, a felüljáróra. Nem lehetne egyszerűbben? Mondjuk a BKV-végállomást a Volán buszpályaudvar mellé (bele) tenni?

werner: a bili és nem bili elképzeléseid tetszenek. Ez a Szerémi úti "nagykanyar" valóban egy elmebeteg ötlet volt. Köszönhető az ottlakók "sikeres" lobbizásának. Pedig amikor odaköltöztek, még javában gőzmozdonyok zajongtak-füstöltek a töltésen... Érdekes, hogy minálunk százegynéhány ember meg tudta keseríteni többszázezer közlekedését, tévesen értelmezett demokráciára hivatkoza. De ez megint egy kicsit off.

hzolee: ugyebár a KRESZ is előírja, hogy a kedves autós nem hajthat be a kereszteződésbe, ha azt a zöld jelzés várható időtartama alatt nem tudja elhagyni. DE BEHAJT! És kialakul az általam "körcsőd"-nek nevezett forgalmi helyzet, ahol aztán senki sehova! Fegyelmezetlenek vagyunk, és ezt csak sűrű és szigorú büntetéssel lehetne most már visszaszorítani. Vissza kellene. Mint ahogy azt is, hogy (lámpa nélküli kereszteződésekben is) a főútvonalon álló (!) járművek elállják a keresztezeő mellékútvonalon egyenesen haladni szándékozók útját. Minden nap kétszer van részem ilyenben, és nagyon nem értik, hogy én miért akarok rájuk merőlegesen az egyébként üres keresztutca felé átmenni, hát hiszen nekik van elsőbbségük. Na ja, ha mennének. De tíz perce egy tapodtat sem mozdulnak. Nemcsak fegyelmezetlenek, hanem önzők is vagyunk. Ha én nem tudok menni, más se menjen... Ez van...

Üdv:
John Howard

kivi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 182
Az a nézőpontod, hogy a kerékpárnak mint járműnek nincs létjogosultsága Budapesten, mert a többi közlekedési partner érdekei előrébbvalók?
Miért?
Milyen jogon hivatkozik valaki "az én egészségem védelmére" ha nem is az érdekli, hanem az, hogy őt zavarják a kerékpárosok?
Naponta 40-50ezer ember közlekedik Bp-en kerékpárral. Gondolod, hogy mindenki kényszerből teszi? Nem. Azért így közlekednek, mert így _szeretnének_ közlekedni.

Valóban az javítana Bp. közlekedésén, ha még több útfelülelet biztosítanánk az autóknak? Nem az lenne jobb megoldás, hogy az autókból átszoktatni minél több embert a tömegközlekedésre és a kerékpárra?
A Főpolgármesteri Hivatal igény esetén ingyenes kerékpártárólokat biztosít azoknak az intézményeknek, akik ezt igénylik. Vajon őket mi motiválja?

Én tizenöt éve kerékpározom (versenyzek) és egy kerékpáros szervezet egyik vezetője vagyok. Sajnos jobban ismerem a kerékpáros viszonyokat (különösen a sötét oldalt) mint az itt megszólalók. Hatalmas igény lenne arra, hogy Budapesten normális kerékpáros élet alakuljon ki. És aki ezt szorgalmazzák, azok átszoknának eddigi (főleg autós) közlekedésről a kerékpárosra.
Minél jobban fejlődnek a kerékpáros lehetőségek, annál többen vennék igénybe. Ha a jelenlegi katasztrofális viszonyok ellnére is kerékpárra száll az említett 40ezer ember, akkor el lehet képzelni, hogy normális korölmények között mennyi érdeklődő lenne.

pg54 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 181
Most olvastam el három nap anyagát, s pár dologhoz szeretnék hozzászólni.
1. Bicikli.
Ne abból induljunk ki, ami van. Ma tényleg csak "a hülyék és a megszállottak" (bocs', idézet volt) bicikliznek a Belvárosban. De ha a motoros járművek KORSZERŰEK lesznek, ha sokkal több villamos és troli lesz, ha ésszerűen korlátoztatik az átmenő autóforgalom, akkor miért ne kapjanak bőséges (relatíve) teret a biciklisek?
De: magam is sokat kerekeztem városi forgalomban. Rettentően utálom a mai, teljesen ellazult, minden (ésszerű) szabálynak fittyet hányó biciklis gyakorlatot. Én még ott tartok, hogy megbüntetném azt, aki nem használ este lámpát a biciklin stb. stb. (Nem úgy, hogy kötelező felszerelés, hanem kötelező használat!!!)
2. Körúti UFO.
A Vasútbarát magazinban emlékszem egy ilyen montírozott képre. Szerintem nem rossz. De: legyen sárga! Ezt a hagyományos színrendszert ne adjuk fel! lehet, hogy ez nálam nosztalgia, de én ragaszkodnék hozzá.
3. Duna-hidak.
Épp a hétvégén figyeltem (összesen 4x) az M0-t. Olyan zsúfolt, hogy nem csodálnám, ha lassan terelődne a forgalom a város felé (ami abszolúte ésszerűtlen). Sürgősen meg kellene építeni a másik felét (eredeti terv 2x3+1 sáv!).
Nem tudom, jók-e az ismereteim: a Déli Összekötő pillérein van még egy vágánynak hely. Ez nem lenne elég a városi gyorsvasútnak (bővítésképpen)?
Szabadság-híd: ott meg kellene tartani a villamost. Vegyünk le minden mást róla, legyen villamosvágány, kerékpársáv és gyalogjárda. nem tudom elhinni, hogy nem lehetne úgy megépíteni (rugalmas alátét stb.), hogy 2-4 db villamosszerelvényt ne bírjon el. Vagy vegyünk azokra a vonalakra könnyűszerkezetes kocsikat...
Ezzel együtt nagyon kellene még délen összeköttetés. M0-tól délre (többszörös áttétellel ez is befolyásolja a városi (tömeg-)közlekedést, és az M0 és a Lágymányosi közé is.
4. Lágymányosi budai folytatása.
Őrültség, ami most van. És valóban, az ott lakók tiltakozása (kit érdekel a KÖZ ÉRDEKE???). Drágább megoldás persze így is lenne. Én eldózerolnám a vasút melletti parkot, felszíni alagutat (á la Bécs) építenék a híd forgalmának (zajszigeteléssel stb.), a tetejére pedig visszatelepíteném a zöldterületet. Ha ott megnőnének a fák, még a vasút felől is lefognák a zajhatást a lakóházak felé... De ennyire előre látni fővárosunkban nem szokás!!!
Előzmény: werner (178)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 180
Biciklizés: Hungárián, Rákóczin NE biciklizzen senki az úttesten. Ha szabadna megjegyznem, az egyszemélyes bringa helyfoglalása semmivel se jobb, mint az egy utassal közlekedő kocsié, de legalább sokkal nagyobb veszélyforrás, és a forgalmat is feltartja.

A Szerémi úti kanyar a Baranyai/Hamzsabégi úti lakosok miatt volt, akik szerinte az út miatt elértéktelenedett volna a lakásuk, és hangos, meg büdös. Eszembe jut az egyébként a HÉV kapcsán jogosan kritizált Demján úr válasza arra, amikor a Váci útiak ugyanezért ellenezték a Weste End Center építését: ha esik a lakások értéke, kártérítést fizetek, de ha emelkedik, fizessetek ti nekem. Nem tudom, hogy nem csak városi legenda-e, de jól hangzik. A lényeg az, hogy egy ekkora beruházás kábé a felét éri egy kisebb csoport miatt.

A törökbálinti HÉV-et merre vezetnéd? (tényleg, tegnap fentről próbáltam kisilabizálni, merre mehetett anno, félsikerrel, mert igaz, hogy ki repülőn száll fölébe, annak térkép e táj (talán nem stimmel az idézet, pedig "idézni csak pontosan, csak szépen, ahogy a hörcsög megy a réten":), de másfele is kellett figyelni)

Hamster

Előzmény: werner (178)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 179
Tulajdonképpen hasonlóan gondolkodsz, mint én. Az "ismerdmegvárosod-pontokat" össze kellene gyűjteni:
Kosztolányi-Skála
Batthyány-Margit híd
Lehet tér-Nyugati
Örs vezér-Hungária
Moszkva tér-Déli
mi van még?

Sok másik ötleted itt felbukkant, vagy már akár hivatalos helyen (pl. Népliget pu), ez igazán jelenthené akár azt is, hogy szükség van rá, alapkőletételt szeretnék látni a holnapi tévéhiradóban :)

Hamster

Előzmény: werner (178)
werner Creative Commons License 2000.06.05 0 0 178
Már az is elég lenne, ha tiszta, kényelmes és kicsit sűrített járatokkal menne a BKV, valamint felülvizsgálná, hogy mit tart csúcsidőnek, és mi valóban az.
Az is jó lenne, ha az emberek megtanulnának közlekedni. Ha megvan bennük a szándék, talán 20 év alatt sikerülni fog.

***
"A biciklizés jó dolog: de hogy a Hungária körúton, a Rákóczyn?"
Ott, ha éppen arra van dolgod.

"PS: de tényleg, nálunk politikailag miért mindig csak fúrásos "bazimetrót" lehet építeni?"
Mert az kerül elég sokba.

"a BKV azért ritkít, mert állítólag rossz a kihasználtság"
A kihasználtságmérők bolondok lennének a kitömött buszokra felszállni, akkor dolgoznak, ha az csaknem üres.

***
Néhány javaslat.
Bili és nem bili vegyesen.

1,
Össze kellene hangolni a távolsági (átmenő) és a helyi forgalmat. Szükség lenne a mostani Ecseri úti vasúti hídnál egy átmenő vasútállomás megépítésére (Bp-Népliget). Ez érintkezne a M3mal (késő bánat, ebgondolat az Ecseri úti megállót már nem lehetne odébbrakni, de két pár mozgójárda megtenné). A megálló 4 (elővárosi gyorsvasúttal 6) vágányt és 2 (3) peront tartalmazva. A peronok az Üllői út szintjében összekötve, mozgólépcsők az utcaszintre vagy az aluljáróba.
Bp-Népliget megálló lehetőséget adna az országon átmenő gyorsvonati forgalom (Sopron-Záhony, Miskolc-Szobathely, és lehetne még sok ilyen vonatot csinálni) utascseréjére, a M3-mal érintkezve, természetesen a Keletiből induló nemzetközi meg egyéb vonatok is megállhatnának itt. Ezzel párhuzamosan megszüntetném a Józsefvárosi pu. személyforgalmát, és itt nyerne elhelyezést az Egyetlen Budapesti Postapályaudvar, együtt a konténerterminállal, ami amúgy is itt van. A Keleti posta így megszűntethető lenne, a Keleti bővíthető lenne néhány vágánnyal, ami kiszolgálná a nagykátai és az újszászi hivatásforgalmat. A kiskunhalasi vonatok is innen indulnának. A kunszentmiklósi hivatásforgalom a Kőbánya-Kispestről indulna, és Népliget érintésével érné el Ferencvárost. E célra - tükörképben a lajosmizsei csonkákkal - két csonka felépíthető lenne, és a hiányzó átmenő vágányra is szükség volna.
Így minden vasúti pályaudvar kapcsolatban lenne a metróval.

Puszinyuszi: "Le a hátizsákosokkal, nem lehet elférni a buszon, villamoson!!!!!"
A fenti javaslat megoldaná ezt a problémát is.

2,
M3 meghosszabbítása Lakatos telepig.

3
Visszaállítanám az egyszer már lebontott törökbálinti HÉVet. Módosított útvonalon persze, Budaőrs és a hozzátartozó üzleti park érintésével. Lehetne nagyvasúti kapcsolata is, Kelenföldön keresztül. A forgalom indokolná, hogy Pestre is átmenjen, de a meglévő két vágány erre nem elég. Ez igen jelenetős beruházás lenne, de ha valaki komolyan gondolja a városon belüli vasúti közlekedést (mint leggyorsabbat) számolnia kell vele.

4
Csepeli és Ráckevei HÉVet már írtátok. Metróval összekötése talán a Ferenc körúti állomásig valósítható meg a legkönnyebben. Összekötni a szentendreivel kívánatos lenne, de elég megoldhatatlannak látszik, mivel nagy az űrszelvénye.

5
Ferihegy-Nyugati vasúti összeköttetés, de ezen már sokan álmodoztak. Hiánya nonszensz és a sokat szidott reptéri taxisok malmára hajtja a vizet.

***
Közutak, eltekintve a közhelyektől, hogy fel kell őket újítani:

1
Én nem tudom az igazi okát, hogy a külső (Hungária) Körút a Lágymacihíd után miért csinálja azt a fejbeverős kanyart a Szerémi útra (írja meg valaki), de az egy épületes baromság volt. Igenis, tovább kellene azt vezetni, 1-es villamosostul. Az út csomópontban csatlakozna az M1M7-hez Őrmezőtől északra, a villamos pedig a vasút mellett maradva, a Kelenföldi pu.-t érintve az őrmezői lakótelepet megkerülve Sasad-Gazdagrétig haladna (ha nem lehet budaőrsi HÉV, akkor Budaőrsig is akár).

1a.
Ameddig se ez, se 4-es metró, addig (legalább vasárnap) drasztikusan sűrítsék be a 103-as buszt! Nonszensz újfent, hogy leszállsz mondjuk a szombathelyi ICről este 9-kor és fél órát vársz a megállóban. Jó, van hetes is. De mi értelme van körbemenni?
Budaőrs tekintetében pedig a piros 40-es hozassék be a Március 15. térre.

2
Vegyetek magatok elé egy Budapest térképet, húzzatok egy vízszintes vonalat a Petőfi hidat érintve. A vonaltól délre és északra is Bp fele-fele található. Számoljátok meg a hidakat is. Délre két közúti, északra (Petőfit nem számolva) 4 közúti híd van. BKV járatokat tekintve a helyzet még rosszabb, északra számos, délre jóformán egy sem! Dél-Pest és Dél-Buda között nincs elfogadható tömegközlekedési összeköttetés.
Javaslat egy Csepel-Budafok híd, azon villamos. Ha gyors, akkor akár Érdről.

3
Felüljáró a Kerepesi úton az Őrsnél. Alatta békésen átbújó villamossal.
Hamster:"az egész Örs fellélegezhetne"
Ha kiszélesítenék azt a nyamvadt aluljárót.

4
Milyen baromság ez, hogya 4-es Skáláig megy, a buszok meg a Kosztolányiról indulnak? És még hány ilyen kötelező ismerdmegvárosod akció van!
Moszkva-Déli, Batthyány-Margit híd stb. A járatok célszerű meghosszabbítása kellene.

5
2X2 sávos rakparti utak, befedve, oldalt persze nem. Felettük sétányok, melyekről elérhetők a hajópontonok.

Na, egyelőre ennyi.

Előzmény: John Howard (152)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 177
Nna, építészeti-gépészeti-villanyászati :) problémák után áttértünk a jogra, ügyvéd van köztünk? Amúgy szociológialag, pszichológiailag stimmel, amit írsz, és valahogy így kellene csinálni. A jogsielvételt is ezért mondtam. Akinek van, annak nem némi pénzmag elvesztése a legfájdalmasabb...

Hamster

Előzmény: Gödény (176)
Gödény Creative Commons License 2000.06.05 0 0 176
Nagyjából ugyanaz, mint a lopott hitelkártyával. Az első órák - amíg be nem jelented - csak a veszélyesek. És ilyen esetekben azért lehet a rendőrségnek némi szabad kezet adni. Mert akinek az ellopott kocsija gyanúsan hamar előkerül, és közben egy rakás büntetés van rajta, az talán nem is igazán ellopott kocsi. De akkor sincs semmi, ha bárki egyszer el tudja játszani ezt a mókát. Folyamatosan nem tudja eljátszani. És ez a lényeg.

Egyébként már az is egy jó terápia, ha eltart egy ideig az ügyintézés. Ott helyben is, meg utána is. Mert bunkója azért csinálja, mert siet. Nem a beteg gyerekéhez, hanem mert őfelsége ideje a legdrágább a világon. Hát abból is el kell venni egy adagot.

De ismétlem: nem a büntetés nagysága, hanem a lebukás valószínűsége, aminek visszatartó ereje van. Ha minden századikat, ezrediket megbüntetik 100.000 Ft-ra, akkor az lesz a hozzáállás, ami a lottónál vagy a lóversenyen. Ha minden másodikat levágják 10.000-re, az azt jelenti, hogy aki ilyesmit rendszeresen csinál, azt is átlagban minden második esetben elcsípik.

Behajtáshoz meg segítség az adatbázisok összekapcsolása. Akinek büntetés-hátraléka van, ne vihesse külföldre a kocsiját. Ne lehessen átírni más tulajdonosra - vagyis eladni. Ne kaphasson műszaki vizsgát (ezek idáig mind állami szervek intézkedései, és tulajdonképpen néhány software-es megoldhatná a feladatot). A behajtás is mehet a maga rögös, időnként bírósággal terhelt útján, de néhány ilyen vészfék adna komolyságot a dolognak.

Előzmény: Sumo (170)
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 175
ez oke, tehat ha mar volt ellopottkent bejelentve, de mi avn akkor, ha pont a szomszed utcaban kototte el, benne volt a kulcs is meg a forgalmi is, es tiz perce tortent az esemeny, amikor elkapjak? [:)]
ilyenkor meg rohog is egy jot a markaba
Előzmény: hzolee (174)
hzolee Creative Commons License 2000.06.05 0 0 174
hamar kiderül, hogy lopottan vezették. már, ha feljelentést tett a sértett. z.
Előzmény: Sumo (173)
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 173
ha jol ertettem a valaszodat, akkor pontosan errol van szo!
az alulszitualt nem fog belemenni. ha egyszer belemegy, es elkapjak, akkor soha tobbet. az apukakifizeti nemhiszem, hogy a 4-5-6m mondjuk 10%anak tobbszori kifizetese utan nem rugja farba ugy a kisfiat, hogy egy hetig egy iranyba forog. a lopott auto az egyetlen gond szerintem
Előzmény: hzolee (172)
hzolee Creative Commons License 2000.06.05 0 0 172
"alulszituált", "lopott autó", "apuci kisfia kifizeti" - ez a hiba%. a demokrácia ugyebár valami olyasmin (is) alapul, hogy meghozzuk ezeket a szabályokat, lehetőleg úgy, hogy a nagytöbbségre passzoljon az elképzelésünk, a többi meg hiba%. (diktatúrában hiba% nélkül is lehet rendelkezni, jogokra szarva). Az alsó hiba%, pl "alulszituált istván", "lopott autó" majd hosszadalmas levelezések alapján tisztázza magát, az "apucikifizeti"vel meg nem lehet mit tenni. Lényeg, hogy a nagytöbbség meggondolja 2x is a dolgokat. Ha a szabálytalankodók 20%-nak kifizeti az apja,attól a többi 80%-ot még érzékenyen érinti, és legközelebb nem teszi. Multkor a motorosrendőr megállított narancssárgán átmenésért, pirosban-még-ottartózkodásért, na azóta már a sárgászöldre is megállok. (nemszoktam bentragadni kereszteződésben, erre figyelek, de most rosszulmértem fel a helyzetet. el is kapott azonnal :-))
z.
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 171
az auto ujonnani pillanatnyi vetelaranak %a. vagy ha mar nem gyartjak, akkor az utod tipuse.
tudom ez kemeny dolog. mert a negyutemu trabi is nagysagrendekkel dragabb. csak aki nem akar fizetni, az nem megy be a keresztezodesbe, es kesz.

nekem is trabantom van, 22 eves, es az atlagfogyasztasa pesten 7,2 azon kivul 6,8... es johetnek a hoborgesukkel, ha mar be van vezetve ez a dolog

Előzmény: névtelen (169)
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 170
vannak mas nyomozohatosagok, amiknek a jogositvanyait lehet boviteni.

az pedig teljesen mellekes, hogy ki vezetett, a tulajdonos fizessen minden egyes esetben. majd megtanulja, hogy odaadja-e ilyen havernak, vagy leveri az ilyen alkalmazotton.

ennek egyetlen bukfence van: mi van, ha lopott az auto?

Előzmény: Hamster (167)
névtelen Creative Commons License 2000.06.05 0 0 169
autóérték: igen, ez tetszik...
csak mennyi az értéke egy 12 éves ladának vagy egy 30 éves trabantnak????, pl.
ez elég nehezen lemérhető.
Meg azzal jönnének, hogy "miért támogatják azokat a büdös elavult kétüteműeket, ócskaságokat???" (azontúl, hogy egy _jól beállított trabant nem füstöl, illetve 7 litert iszik... kíváncsi vagyok, hogy a terepjáró-csodák a sokliteres motorjaikkal mennyit isznak, mennyit szennyeznek..)

a vagyonbevallás szerintem kivitelezhetetlen:(
Úgyanis újgazdagék egy része (ügyesen kuporgattunk a 40ezres fizuból, hát így jött össze a 400 nm-es rózsadombi házacska, meg a cégecske) nemigen szereti, ha anyagi helyzetét firtatják, így elrendezi politikus barátaival a dolgot. Lásd vagyonadó: hogy mennyire iszonyat fel bírnak rajta háborodni. Meg mingyár elójön a rémhír, hogy szépen a szegénynép lakását is megadóztatják, s így szépen elvetődik a dolog......

Előzmény: Sumo (164)
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 168
azert kellene ilyen eroteljes, mert a dugok nagyon nagy reszet az okozza, hogy meg felig pirosban, narancssargaban is nekiindulnak sokan a keresztezodesnek. persze sokszor nem lehet atlatni, hogy most meg fognak allni, de ha mar allnak keresztben, es a masik sor kap zoldet, azok is rahuzodnak a keresztezo autokra, ahelyett, hogy megvarnak a rajtvonalon, amig tisztulni kezd az ut.

aki meg var, azt ledudaljak/anyazzak (szemelyes tapasztalat)

Előzmény: Sumo (164)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 167
Mert nem éri meg nyomozóhatóságot fenntartani bírságok miatt. De az egyes pont az nagyon korrekt, ha kihoznak rá valami táblázatot, ami gyorsan applikálható (és nem kifogás az, ha céges az autó, esetleg bérelt).

Hamster

Előzmény: Sumo (166)
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 166
a 2. pontnak csak nagyon a jarulekos koltsegei, de miert megvalosithatatlan? (oke, tekintsunk el a korrupciotol:)
Előzmény: Wolverine (165)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.05 0 0 165
A 2. pont megvalósíthatatlan, sajna, de nekem az 1. tetszik (persze én tömegközlekedem, gyaloglom és néha biciklizem - Pesten gyak. soha).
Előzmény: Sumo (164)
Sumo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 164
lehet, hogy nagyon le fogtok dorongolni, de:
mi van akkor, ha

1. az auto ertekenek adott %a a birsag
2. (ez mar kicsit nehezebben behajthato) azonnali feljelentes megy, es a kereset adott %a a birsag. es nem csak az eppen aktualis adobevallas, hanem vagyonfelmeres alapjan

Előzmény: névtelen (162)
névtelen Creative Commons License 2000.06.05 0 0 163
igazándiból talán az lenne a megoldás, ha név nélkül, rendszámra büntetnének, talán akkor sokpénzzel nehezebben lehetne megbugázni a dolgokat.
Előzmény: Hamster (161)
névtelen Creative Commons License 2000.06.05 0 0 162
nem bizti, hogy a pénzbírság a lényeg...

Ifjútitán Iszomagy Józsi a legújjabb apuci terepjárójával azzal vagizik majd, hogy minnél több cetlit összeszedjen, mert apuci úgyis elrendezi az egészet és különben is kirúgatta márt azt a rendőrt, aki kötekedett vele....

Ugyanakkor Trabantos Alulszituált István 4 havi benzinpénze ugrik az esettel....

szerintem...

de hogy hogy lehetne igazságosabban......???

Előzmény: Gödény (160)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 161
Hát biztos sokan észrevesszük, hogy egyre rosszabb (nehezebb) a székesfőfaluban élni, de a legtöbb ember nem gondolkozik tendenciákban.

Rendőr szerintem minden nagy kereszteződésbe kellene, ha másért nem, hogy a koldusokat, ablakpucolókat elkergessék. Csúcsforgalomban amúgy se lehet menni, erre ott téblábol két-három hajléktalan. Nem szociális érzéketlenség, hanem egyszerűen nincs ott semmi keresnivalójuk, pláne nem minden nap újra és újra.
Egyébként tény, nem kell százezres büntetés először, de ha már egy hónapon belül harmadszorra pecsételnek fekete pontot a jogsijába, akkor kiszállás, jogsi egy hónapra el. Furcsa, de van akinek megér egy tziest egy piroson való áthajtás, és meg is tudja fizetni... Persze tudom, ha pontrendszer lesz, akkor minden harmadik embernek lesz tartalék pontgyűjtő füzetkéje...

Hamster

Előzmény: werner (159)
Gödény Creative Commons License 2000.06.05 0 0 160
> Minimum 100000 Ft bírsággal sújtani azt, aki behajt a foglalt kereszteződésbe.
Elég 5000 vagy 10000 Ft. De meg kell büntetni minél többet, minél többször - másként nem működik.
Előzmény: werner (159)
werner Creative Commons License 2000.06.05 0 0 159
"Márpedig ez néhány éven belül az életszínvonal rovására fog menni (illetve már most is arra megy, csak nem vesszük észre)."
Pedig észrevehető.

"Min kellene változtatni?"
Mindenen. Sok elhangzott, majd ha végigolvasom, akkor kiegészítem.
Gyorssegélyként egy rendőr kellene időnként a Nyugati térre, forgalomirányítani. Minimum 100000 Ft bírsággal sújtani azt, aki behajt a foglalt kereszteződésbe.

"Elsősorban budapestiek véleményére lennénk kíváncsiak,"
Kiegészíteném azzal, hogy a vidékről Pestre ingázók is szívnek eleget, javasoljanak ők is.

"lehetőleg elvonatkoztatva a négyes metrótól,"
Igazad van, az politika.

Előzmény: Hamster (-)
Gödény Creative Commons License 2000.06.05 0 0 158
Meg is érdemli, ha annyira ráér.
Előzmény: Hamster (156)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.05 0 0 157
Szintben nem, az biztos. Különben is, bilizünk :-)
A holnap meginduló, hosszú 17-es nem menne - az egyik vágány érintetlen csak, a másik összekötése meg van bontva, vissza kellene építeni a váltót. Ráadásul amikor arra járok, sosem nézem, van-e felsővezeték (éjjel egykor nem ez a fő gondja az embernek :-) )
Előzmény: Hamster (154)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 156
Extrém eset, de van ilyen: a Keleti után beáll a legbelső sávba, hogy ne kelljen sávot váltani az M7-ig...

Hamster

Előzmény: John Howard (151)
hzolee Creative Commons License 2000.06.05 0 0 155
(Bocs, hogy ez autós téma, de a topikcím nem határolja kizárólag tömegközlekedésre a témát)

ez jó :-) egyébként erre mondtam én, hogy lassú a tömegközlekedés.. látszólag ugye a 4-6 sorra előzi a kocsikat a körúton. De mi van, ha valaki a körút melletti párhuzamos utcákat használja? máris nem gyors a villamos.. (főleg, mikor 1 megállóban 2 lámpát vár, ennek okát biztosan tudjátok, számomra csak az szűrhető le, hogy szerintük este 7 után már senki sem siet :-) Nem tudom az utcaneveket, a nagymező a bajcsytól "erre" micsoda, mindenesetre úgy szoktam menni, hogy: nagymező végig arra amerre a troli (70) jár, aztán egyenesen a csányi utcán keresztül, klauzál tér, klauzál u., korvin előtt jobb, bal, bal, jobb, valamilyen utca, mária utca, kinizsi utca - végigjártam a körutat kb negyedannyi idő alatt, mint a körúti csúcsforgalom. Egyébként erre is rájönnek a "forgalomszervezők", és a kisutcák lakói miatt ezt a módszert ellehetetlenítik, most nem jut eszembe hogy hol, de valahol az egyik ilyen lehetőségnél 2 sarok között megfordították a haladási irányt, ha pedig tömböt kerülsz, akkor "kivisz" a fő útvonalra, amit el akartál kerülni.

Most, hogy szakemberek között vagyok. Egy kérdés. De azt hiszem a válaszom is megvan rá... Mi értelme volt a Lónyai (vagy milyen) utcában 1. a busz megállót az utca közepére hozni (autók nem tudnak megálló buszt előzni, de a busz hamarabb jut vissza a forgalomba - ezt megértem) 2. egy kb 100 méteres szakaszt sorompókkal elzárni. Ez érthetetlen. Környezetvédelem (zajvédelem)? vagy mi? Arra tippelek, a 15-ös kapott védettebb utat, rövidebb menetidőt így. Eléggé meglepett. Ezzel egyidőben a nagycsarnoknál a kis utcák végéről eltünedeztek a kötelező elsőbbségadás táblák, de egyidejűleg nem jelentek meg a "forgalmirend változás" táblák. ez nagyon veszélyes. (jó, az egyik irányban kikerült egy "alárendelt kereszteződés", a másik irányból nincs.) Készült egy "fekvőrendőr" (inkább fekvő rendőrszázadnak nevezném), amit nem jelöl a szokásos "útegyenetlenség" tábla, sem sárgafekete csíkozás. Első alkalommal majdnem ottmaradtam. (Másodszor is, mert feledékeny vagyok:-)) Szóval ne vezessetek rutinból, itt bármi előfordulhat.

Másik kérdésem: a hídszerkezet esetleges elöregedésén kívül mi a fene indokolta a csepel szabadkikötő "kvassay" híd átépítését méregdrága 4 sávosra, ha a "legszűkebb keresztmetszet" a szabadkikötő-soroksári lámpa váltása.

Harmadik dolog: szerintetek mi értelme van olyan helyekre jelzőlámpás forg.szab.t telepíteni, ahol csak lassul tőle a forgalom. (Határ u - Gubacsi u,. és Szabadkikötő csepeli vége. Ez utóbbi még nem üzemel, de nyakamat a guillotine alá, hogy rosszabbodni fog.)

üdv
z.

z.

Előzmény: John Howard (151)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 154
Hát a... milyenis, Török utcán keresztül kétségtelenül egsyzerűbb lenne átvinni a vágányokat, de akkor kimarad az értelmes HÉV-4/6-os összeköttetés. De tény, hogy ott elvi szempontok alapján (pl. ha nem lenne felújítás alatt a Margit körút) akár holnap is megundalhatna egy járat, ami a 17-esről az említett vágányokon át a Moszkvára menne, és onnantól a 18-as vonalán a Gellért térig, Móriczig, Eteléig...

Hamster

PS: aluljáró a Móriczon? Jó lenne, de biztso meg lehet másként is csinálni...

Előzmény: Wolverine (150)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.05 0 0 153
Na igen. Én ma fél 11 körül a Kosztolányitól a (minimum) Kálvinig, de inkább a Nyugatiig érő sort láttam. Az autósok menekülő útvonalként rámentek a Bartókon a sínekre, én meg (ellenkező irányba tartva a 19-essel) átkozódtam magamban, hogy az egyetlen működő útvonal is meghal perceken belül :-(
Előzmény: John Howard (152)
John Howard Creative Commons License 2000.06.05 0 0 152
Igazad van, önmagában kevés. De egy kicsit propagálni is kellene a kerülő utakat, pláne, ha kész lesz a Könyves. És ha figyelemfelhívással, reklámozással nem megy, akkor esetleg tiltó-terelő táblákkal. Ha minden kötél szakad, az átmenő forgalom korlátozásával mondjuk a Nagykörúton belül. Valamit tenni kell, mert lassan több az araszoló autó(s), mint a hely.
Előzmény: szega (149)
John Howard Creative Commons License 2000.06.05 0 0 151
Rákóczi út 1.: Meg kéne tanulni kanyarodni... Mazsolák ellen nincs orvosság, akárhány sávot is alkotsz egy baromi széles útra, azon is tudnak tökölődni. A forgalmat szerintem normális közlekedőkre (és most direkt nem autósokat írtam) kellene kialakítani, és nem olyanokra, akik azt sem tudják, hova akarnak menni, pláne, hogy merre. Ez egy kétmilliós városban nem megy.

Rákóczi út 2.: Szerinted kik autóznak a Rákóczi úton? Azok, akik ott laknak, és ott is van dolguk, csak a másik végén? NEM! Szinte mindenki, mert a pesti autós ismer ebben az 525 négyzetkilométeren három utat, és mindenhova azt használja. Kerülni nem akar, nem is tud, mert nincs helyismerete. Azért annál több lehetőség lenne körutazásra is, amennyit használnak. Ismerek olyan buggyant alakot, aki Rákoskertről Budafokra a következő útvonalon megy: Pesti út, Jászberényi út, Fehér út, Kerepsi út, Rákóczi út, Hegyalja út, Budaörsi út, majd Őrmező, Andor utca (ezt honnan ismeri?), Fehérvári út. Extrém... És nem azért, mert ott pár perccel hamarabb érne oda. Nem ismer más utat. Egyszer említettem neki, hogy Kőbányai út, és csak nézett ki a fejéből a lukon...

Előzmény: hzolee (146)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.05 0 0 150
Egy-két biliben már szerepelt a 17-19 összekötés helyett a Moszkva felé terelt 17, spec szerintem logikusabb. csak egy vágánykapcsolatot kéne rendbehozni a Gellértig, onnan meg úgyis új pálya kell (bár asszem, én már nem fogok ezzel a vilivel az egyetemre menni - másodéves vagyok most). A 6-61 ("szuperhatos") Móriczi átvitelére ki mit gondolt? Aluljáró, megálló pont a gomba alatt, vagy felül menne át? Nekem az első szimpatikusabb (nyáron az aluljáróban hűvös van :-) )...
szega Creative Commons License 2000.06.05 0 0 149
A biciklistákkal kapcsolatban teljesen egyetértek. A Rákóczi útról meg annyit, hogy önmagában a két sávra redukálás tényleg leszopatná az autósokat, de meg kéne végre építeni a teljes körgyűrűt, és akkor nem menne át a Belvároson Magyarország fele. A mérsékelt forgalmat aztán már jobban lehetne tömöríteni.
Előzmény: hzolee (146)
Gödény Creative Commons License 2000.06.05 0 0 148
A kerékpáros az a Lajtától nyugatra is általában egy olyan állatfaj, aki azt hiszi, csak az övé a világ - egyszer gyalogosként, egyszer járműként, aztán meg abszolút szabálytalanként megy.

De láttam én már idősebb hölgyet kiöltözve színházba bringázni is (igaz, Karlsruhe-ban, ahol eleve a városszerkezet is nagyon kedvez a kerékpárosoknak, de a kerékpárutak is rendesen ki vannak építve).

Előzmény: hzolee (146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!