Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.13 0 0 142
Majd úgy csinálják meg, h ne legyen signál vagy majd a soförők émekelnek valamit ami nekik is tetszik :)
Előzmény: GVpap92 (135)
dyz Creative Commons License 2006.08.13 0 0 141
Ez a rendelet még a szabályos táblás korszakban született, és egy elterjedt gyakorlatot rögzített. Az elektronikus kijelzőkkel a táblák - sajnos - a kukába kerültek, és maradt a viszonylatszám és a célállomás kijelzése (kívül). Belül ez kiegészül a pontos(?) idővel és a következő megállóval és az ott lévő átszállási lehetőségekkel.

Szerintem az elektronikus tájékoztatásnak éppen ennyit kell tudnia. Viszonylatszám, útirány, kövekező megálló, pontos idő (de jó lenne, ha mindig ennyit tudna is hibátlanul...)

Azonban a belső táblákat nem szabadna kukába dobni. Nagyon fontos, hogy az utas - aki nem mindennap jár az adott járat vonalán - át tudja tekinteni, milyen megállói vannak a járatnak (nem csak a következőt), ebből tudjon következtetni az útvonalra is, valamint tájékoztatva legyen az átszállási lehetőségekről is. Ezt egészítené ki az aktuális információkkal az elektronikus kijelző.
Elhiszem, hogy macerás táblákat cserélgetni átszerelésnél, de amíg nincs pl. nagyfelbontású lcd kijelző a járatokon, addig azért erre szükség lenne.
Előzmény: Freehill (140)
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 140

Én is erre gyanakszom, csak arra gondoltam, hátha van egy másik rendelet is, amely esetleg felülírja az általam idézettet.

 

Hogy melyik "megoldás" van jobban elterjedve? Tapasztalatom szerint általában a nagyobb városokban (ahol magasabb az adott vonalat nem ismerő utasok aránya, ezért az utastájékoztatás szerepe is fontosabb) csak a célállomást írják ki. Kisebb városokban (ahol az utasok 95%-a pontosan ismeri a vonalakat, így lényegében teljesen mindegy, hogy a vonalszám mellé mit írnak ki) - és szám szerint valóban ilyen településből van több - nagyobb divat az induló és a célállomást egyaránt kiírni. Persze mindkét város-típusban találni kivételt, de általánosságban ez a jellemző. Külföldön is inkább csak a célállomást írják ki.

 

Ebben az esetben szerintem igaz "a kevesebb több" elve. Ha egyetlen állomás van kiírva a jármű elejére, jó nagy betűkkel, akkor teljesen egyértelmű lesz, hogy oda megy. Ha viszont kettő, akkor az jelentheti azt is, hogy a jármű mindkét állomást érinteni fogja. Ráadásul a kettős kiírás elég sok járművezetőt arra késztet, hogy a végállomáson ne fordítsa meg a sorrendet, így még ha meg is érti az utas, hogy a járat a bal oldali (felső) állomásról tart a jobb oldali (alsó) felé, akkor is félrevezetik. A végeredmény az, hogy ugyanúgy nem tudja, hová megy az adott jármű, mintha semmi sem lenne rá kiírva. (Persze ha csak egy állomás van kiírva, és az pont rossz, az még veszélyesebb, viszont meg lehet követelni a járművezetőktől, hogy a végállomáson nyomják meg azt az egy gombot.)

Előzmény: torqmatic (139)
torqmatic Creative Commons License 2006.08.13 0 0 139
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a cégek nagy ívben lesza szóval figyelmen kívül hagyják eme rendeletet, gondolom úgysem ellenőrzi senki.
Egyébként inkább írják ki mind2 végállomást, mint egyiket se (utóbbi azért nagyobb problémát jelent, ráadásul ez a "megoldás" van jobban elterjedve).
Előzmény: Freehill (134)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 138
ezeket tom, azért kössz. Meg ismerem  a szegedit, meg a miskolcit, de a szegedi, az kirly, a Miskolci, meg, hadd ne mondjam :D
Előzmény: Freehill (137)
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 137

Hát, én csak a BKV-s szignálokat ismerem, amelyek rajta vannak a bkv.hu címoldalán.

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal1.mp3

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal2.mp3

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal3.mp3

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal4.mp3

 

A FOK-GYEM talán 2 éve szűnt meg, de ezt nem tudom pontosan.

Előzmény: GVpap92 (136)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 136

be tudsz linkelni, pár signált?

 

Ja, és kb. 1 éve szünt meg a FOK-GYEM ?

GVpap92 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 135
kik találják ki signálokat a buszokhoz? Ugye, mert most a GV is felszereli, ezeket az EMKE-ket, amik bemondják, meg kiírják az állomást.
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 134

Ide is beírom, mert a VÉEK-topicban nem váltott ki túl sok reakciót.

 

"Most mutatták nekem az alábbi jogszabályt, amikor megkérdeztem, hogy nálunk miért kell a helyijáratokra az induló végállomást is kiírni. Szerintem ez a vonalszám mellett teljesen felesleges (sőt, akár megtévesztő is lehet), továbbá elveszi a helyet az érkező végállomás pontos kiírásától (így gyakran csak valamilyen - a nem helyiek által értelmezhetetlen - rövidítés fér ki).

 

89/1988. (XII. 20.) MT rendelet
a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról

13. §


A menetrend alapján közlekedő autóbusz (mikrobusz) homlok- és oldalfalán a járati útvonal kezdő- és végpontját, a különjárati személyszállításra használt autóbusz (mikrobusz) homlok- és oldalfalán _különjárat_ feliratot feltüntető táblát kell elhelyezni. Szerződéses járat esetén az autóbusz (mikrobusz) homlok- és oldalfalán a _szerződéses járat_ feliratot, valamint az útvonal kezdő- és végpontját egyaránt fel kell tüntetni.

 

A kérdésem: hogyan hidalják át ezt a problémát azokban a hazai nagyvárosokban (Budapest, Szeged, Miskolc stb.), ahol - a világ nagy részéhez hasonlóan - csak az érkező végállomás szerepel az elektronikus kijelzőkön, a vonalszám mellett?

(Megjegyzem, a vonalszám kiírását viszont nem írja elő a rendelet, tehát azt - legalábbis ez alapján - akár el is lehetne hagyni :). Valószínűleg erre a jogszabályra is ráférne némi aktualizálás.)"

Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 133

Írok néhányat, aztán mások majd folytatják :).

 

http://www.emkekft.hu/

http://www.vultron.hu/vt_index.html

http://www.pontosido.tag.hu/


Ez már nincs: http://www.fokgyem.hu/

Ez pedig még nincs: http://www.autocom.hu/

 

Végül egy külföldi: http://www.buse.cz/

 

Örülök, hogy végre újra él a topic :).

Előzmény: GVpap92 (132)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.12 0 0 132
Nagyon elfogytatok :D. Ha,még látogatjátok, meg még nem mentetek ki a formából, akkor figyu, lenne egy kérdésem, mi a különböző utastájékoztató gépeket gyártó cégek honlapja?
Freehill Creative Commons License 2005.10.20 0 0 131

A BKV útvonal-tervezőjében honnan szedték a megállóneveket?

Pl. http://www.bkv.hu/busz/118vissza.html vs. http://utvonal.bkv.hu/topolisz.dll?Login&1673_10201928_639369890&1024&740

Bojtár utca vs. Óbuda Tsz

Dunabau vs. 43-as Állami Építőipari Vállalat stb.

kibic2005 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 129

A pár nappal ezelőtti (de időben hozzászólásom utáni) interjújában hebegett valamit Aba valami mobil dologról.

 

Előzmény: suraki1 (128)
suraki1 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 128
Erre a válasz a 111-es hsz-ba beszúrt képen is látszik (mínusz 1 L).
Előzmény: kibic2005 (112)
suraki1 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 127
Ilyenem nekem is van, méghozzá rögtön duplán, csak épp otthon. De attól még jó!
Előzmény: Irisbus (122)
nograd-Bp Creative Commons License 2005.08.28 0 0 126

"Valahol már láttam azt az apró figyelmességet, hogy a kék táblára a papírmenetrend mögé ragasztották egy matricát, hogy "ha ez a matrica látszik, ellopták a menetrendet, kérjük, hívja a zöld számot" vagy hasonló"

 

Én erre még rákontráznék, a papír hátoldalán lévő "Mi a k..va anyádért tépted ki? Nincs a munkahelyeden nyomtató?" felirattal! :)))

Bocsánat a trágár kifejezésért, de tényleg nem értem, hogy minek kell valakinek egy napszítta, esőáztatta hullámos papírlapon a menetrend, amikor ki lehet nyomtatni a netről.

 

Itt jegyezném meg, hogy mostanában már nem olyan a nyomtatási verzió, mint ami a megállókban van kitacepaózva. (sajnos!!!)

Előzmény: kibic2005 (112)
Irisbus Creative Commons License 2005.08.27 0 0 125
Ez aztán a BKV PLUSSZ+
Előzmény: Irisbus (122)
Irisbus Creative Commons License 2005.08.27 0 0 124

;)

ZIU

;)

Előzmény: Törölt nick (123)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.27 0 0 123
ez most a ziu vagy a macska miatt tartozik ide?:)
Előzmény: Irisbus (122)
Irisbus Creative Commons License 2005.08.26 0 0 122

1

 

:-))))

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.26 0 0 121

:))

 

hagyjuk szerintem:)

Előzmény: kibic2005 (120)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 120
Mert amin lehet javítani, azt miért ne? Különben meg boldogok a lelki szegények. (Ez sem személyeskedés akart lenni, hanem általános megállapítás.)
Előzmény: Törölt nick (119)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.26 0 0 119

nekem meg a tipikus "semmi se jó" hozzáállástól van már kissé herótom.

(én se sértegetésből......)

Előzmény: kibic2005 (115)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.26 0 0 118

ez mind rendben van, de én arra mondtam, hogy ha a térkép annyi, akkor mért lenne egy másik hasonló térkép ingyen.

 

amúgy tök igazad van.

Előzmény: mestska (114)
jóképességű Creative Commons License 2005.08.26 0 0 117

Tegnap délután a 28-as busz homloktáblája is érdekes volt!

 

Előzmény: T. Ádám (109)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 116

Előző hozzászólásomban erre gondoltam:

 

"

A jogos utasforgalmi igények figyelembe vételének szükségessége
- nem lehet figyelmen kívül hagyni az országban végbement gazdasági-társadalmi változásokat sem, amelyek középpontba helyezték az UTAS-t, akit mindig, az általa elvárt színvonalon KELL KISZOLGÁLNI. Az életszínvonal növekedésével egyre szélesebb társadalmi rétegek előtt nyílik meg a lehetőség az egyéni közlekedésre való áttérésre. Ez a közösségi közlekedés piacvesztése mellett a párhuzamos közúthálózat túlterhelését, a közúti közlekedés ellehetetlenülését okozhatja. Ezért a tömegközlekedés részarányának (modal split) növelése nem csak társasági, hanem társadalmi érdek is. Bár a szentendrei vonal esetében a párhuzamos közúthálózat szűk kapacitása egyelőre korlátokat szab az egyéni közlekedés növekedésének, a HÉV versenyképességének megtartása, illetve növelése érdekében elengedhetetlenül szükséges a szolgáltatás színvonalának növelése. "

Szóval ezen a szövegen szórakoztam. "Nem lehet figyelmen kívül hagyni" - ebből számomra ez jön le: ahh, pedig de jó lenne!

Előzmény: Törölt nick (113)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 115

Mit mondjak, én meg vártam a tipikus "mindenre van magyarázat" típusú hozzászólást. Nem sértegetni akarlak, félre ne értsd. Csak hát éppen Te írtad be azt, amit.

 

Az, hogy a vonali térképet pénzért árulják, 1989-ig még normális lehetett, mert addig minden, ami abnormális volt, az hivatalosan normálisnak számított.

Abba a bizonyos nagy szemléletváltásba, ami a BKV-nál is lassan történget, bele kell férnie az ingyenes térképnek, menetrendi könyvnek. Háztartásonként évi egynek, még egyszer mondom, a többi mehet pénzért. Ez a szemléletváltás létezik elvileg, sőt gyakorlatilag is a BKV-nál, a HÉV-felújításhoz kapcsolódó egyik anyagban olvastam, de azóta leszedték a weboldalról. Kár, jót röhögtem rajta, érződött rajta, hogy az illető, aki írta, életében egy percet nem dolgozott a versenyszférában.

 

Előzmény: Törölt nick (113)
mestska Creative Commons License 2005.08.26 0 0 114

na elkezdek hozzászólni én is a topichoz:

 

mért is? ugyanolyan kiállítású térképes menetrend, mint a vonalhálózati térkép. ha azt pénzért árulják (méghozzá kb 400-ért), akkor ezért mért is nem lehet elkérni 200 forintot?

 

a) Új vonalhálózati térképet kellett volna kiadni, ami tartalmazza az új éjszakai járat-hálózatot is. Nem hiszem, hogy az éjszakai hálózatra külön olyna nagy igény lenne bárki részéről, 200 forintért.

 

b) Mivel ez drága, így szórólapszerűen, minden postaládába be kellett volna dobni.

 

c) meg kellene jelentetni a neten is ezt a térképet, a nappali vonalhálózattal együtt

 

d) azaz ingyenesen hozzáférhetővé kellene tenni. (persze a magyar ember olyan, hogy mindenből öt kell neki, láttunk már ilyet ezeken a topicokon is..:((

 

amúgy most voltam egy nyugat-európai országban, ahol minden városban ingyen hozzájutottam a város tömegközlekedési hálózatát ábrázoló jó minőségű térképhez. nem hiszem, hogy ezen kellene spórolni.

Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.26 0 0 113

már vártam, hoyg mikor szúr szemet valakinek:)

 

"Az, hogy pénzért árulják az új pesti éjszakai menetrendet....maradjunk annyiban, hogy nonszensz, elképesztő pofátlanság. Csapják oda a nyamvadt Budapesti Újság/Piachoz. És hogy még mindig nincs fent az Interneten, az a másik."

 

mért is? ugyanolyan kiállítású térképes menetrend, mint a vonalhálózati térkép. ha azt pénzért árulják (méghozzá kb 400-ért), akkor ezért mért is nem lehet elkérni 200 forintot?

az internetre meg föl fog kerülni, de egyelőre a régiek mennek úgyis, tehát aki ma akar utazni, annak az kell.

Előzmény: kibic2005 (112)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 112

Hát ezt már valahol korábban is írtam, marha nagy poén ilyen táblát trolira kirakni. Röhög a májam.

 

De az tetszett, hogy pár hónapja valaki megreklamálta, hogy az egyik 77-es trolin 77-es busz tábla van (magam is láttam) és másnap, amikor arra jártam, már csak 3 táblával ment ugyanaz a troli: a busztáblát levették.

 

 

Utcai táblák. Elkezdték városszerte kiszórni az új éjszakai járatok tábláit illetve menetrendjeit. Valahol már láttam azt az apró figyelmességet, hogy a kék táblára a papírmenetrend mögé ragasztották egy matricát, hogy "ha ez a matrica látszik, ellopták a menetrendet, kérjük, hívja a zöld számot" vagy hasonló. Most lemaradt a matrica, legalábbis eddig nem láttam. Bár lehet, hogy a papírbetevő brigád ragasztja bele a papír felszerelése előtt közvetlenül. Ha az adott megálló SAP vagy nem tudom milyen, a BKV-nál használt rendszer szerinti azonosítóját is odaírják, a bejelentés meggyorsítható, a félreértések kiküszöbölhetők. Arra a matricára illetve magára a menetrendi papírra ráírható a menetrend közvetlen internetes címe, természetesen wapos verzióban! Apropó, miért nincs wml-ben meg a bkv.hu? Semmi utópia nincs ebben, szerintem olcsó és remek ötlet, ráadásul népszerű is lenne. Vagy másik: megálló kódját sms-ben elküldve, válaszban jönne, hogy mikor jön a következő busz, villamos (menetrend szerint). Természetesen alapdíjas sms-re gondolok; ebből is tehetne szert bevételre a BKV Rt.

 

Na, ennyit hoztam ki egy 10 perces egyszemélyes brainstormingból, teljesen INGYENESEN.

 

 

Másik, örökzöld téma, tagek (graffitisek névjegye). Előszeretettel rajzolják a papírmenetrendet védő műanyagra. Egy kis odafigyeléssel szerintem ezektől is meg lehetne szabadulni. 1. Befesteni őket (mármint a műanyagot) olyan anyaggal, amin nem fog a tolluk. 2. Ráragasztani egy átlátszó fóliát. Ha összefirkálják, a táblacserélő brigád új műanyagot tesz be gyorsan és miután végzett a körrel, bent az üzemben elpöcsöl az összefirkált fólia leszedésével és új ráragasztásával.

 

Ha nem lesz ilyen fólia a 40 évre tervezett Combino villamosok ablakain, belső terén, nyilvánosan tökönszúrom magam. Na jó, azt nem, de erre tényleg szükség lenne. Illetékesek? Még nem késő.

 

Másik építő jellegű javaslat. Nem majmolás, de szerintem importálható az, amit Helsinkiben tapasztaltam. Minden postaládába évente egyszer ingyenesen beszórják a városi közlekedési vállalat teljes menetrendjét tartalmazó könyvecskét. Pont úgy, mint a menetrend szerint érkező IKEA katalógust. Ennek a feltételei:

- adott naptári évre fix menetrend minden vonalon (neten letölthető javítást el tudok képzelni)

- előre ismert események (felújítás, állami ünnep, stb.) miatti változások pontos ismerete

- több nem jut eszembe

Az, hogy pénzért árulják az új pesti éjszakai menetrendet....maradjunk annyiban, hogy nonszensz, elképesztő pofátlanság. Csapják oda a nyamvadt Budapesti Újság/Piachoz. És hogy még mindig nincs fent az Interneten, az a másik.

 

 

Előzmény: T. Ádám (109)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!