Keresés

Részletes keresés

Gödény Creative Commons License 2000.06.03 0 0 115
Nem elférésről, hanem meredekségről beszéltem. A Duna alatt legalább 20m-es mélységben kell lenni, abból azért idő felemelkedni. Nem fogaskerekűt akarunk.
Előzmény: John Howard (106)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 114
Szerintem pedig lenne haszna egy Astoria-Keleti közös szakasznak: aki egy megállót megy csak, az a "gyorsabbvillamossal" menne, megspórólná a mozgólépcsőzést. Ki ezzel menne, ki azzal, az M2 kicsit pihenhetne, jót tenne neki. AKi meg tovább megy, az úgyis helyezkedik, mert ha eddig M2-vel Keleti, aztán hetvenhármassal Palota lett volna az útvonal, akkor az most csak "kismetró", átszállás kimarad, kettes metró pihen. A "gyorskéreghamsteragyrémevillamosról" metróra és vica versa átszállók is eldönthetnék, hogy hol teszik. Ha csak a Keletinél lenne közös pont, akkor ott menne a tölekedés, így viszont tudja, hogy az túlterhelt, kikerüli azzal, ha egy vagy két megállóval később száll át. (na már megint ugyanazt ragozom:) Ez pont valami olyasmi, mint a Marienplatz-Stacchus-Hauptbahnhof tengely (most nincs előttem, hogy pontosan hogy is néz ki ez a müncheni párhuzamosított szakasz), ráadásul még a megállók hangsúlyozottságában is vannak közös pontok!

Hamster

Előzmény: Gödény (112)
Gödény Creative Commons License 2000.06.03 0 0 113
A mai HÉV hálózatnak a neve közös csak. Mint írtam - amíg élnek az MX-ek, elzavarnám őket Esztergom felé, ide meg teljesen új járműparkot gyártatnék. És nem tudom, hogy az áramátalakítókhoz nyúlnék-e hozzá, vagy kétfeszültséges motorvonatokat kérnék. Nem vagyok erősáramos. Lehet, hogy egy modern, a frekvenciát változtató, aszinkron motoros hajtást meg lehetne csinálni mindkét feszültségre - 850V-on jobban kihajtani, mint 1000 V-on. De lehet, hogy érdemesebb a trafókat kicserélni az áramátalakítókban. Vagy úgyis meg kell növelni a teljesítményt a felszíni szakasz jó részén, tehát azokhoz úgyis hozzá kell nyúlni.
Előzmény: Hamster (111)
Gödény Creative Commons License 2000.06.03 0 0 112
Csak részben rokonszenvesebb. Annak nem látom értelmét, hogy az Astoria - Keleti között párhuzamosan menjen 2 vonal. Valahol jó átszállást kell biztosítani, aztán nyugodtan menjen más nyomvonalon, és fedjen le a városból nagyobb területet.

Amikor az M4-et valaha tervezgették, a Rákóczi téri nyomvonal mellet még szóban volt egy Vámház tér - Kálvin tér - Astoria - Klauzál tér - stb. - Újpalota nyomvonal is. Nem állítom, hogy jobb, mint a Rákóczi téri. Ha van Astoriáig befutó csepeli-ráckevei HÉV, akkor talán jobb, talán nem.

Előzmény: Hamster (109)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 111
Hát engem se az riaszt el, hogy kell egy plusz kütyü a kerekek mellé, hanem az áramátalakítás, és ki tudja mire nem gondolunk még. Például a HÉV-ek tudnának ilyen meredekségen járni biztonságosan? Tengelytáv miatt nem akadnak be az alagútba? A biztosítóberendezések, világítás, szellőzés megfelelne? A mostani MX-eket piszkálnád meg, vagy új járműparkot szereztetnél be? Gondolom ha utóbbi, akkor úgy lehet kiírni a tendert, hogy ezt mind kell tudnia, egy vonal új típusú szerelvényekkel feszerelése mennyire tenne be az alapvetően azért egységes mostani HÉV-hálózatnak? Mert az már csak nevében lenne ugyanaz :)

Hamster

Előzmény: Gödény (110)
Gödény Creative Commons License 2000.06.03 0 0 110
Az, hogy egy szerelvénynek papucsai meg felső áramszedője is van, nem lehet annyira iszonyúan drága. A probléma inkább az: a papucsokon, a síneken jóval nagyobb áramot lehet odavezetni, mint a felsővezetéken - tehát a HÉV-es szakaszokon kisebb teljesítményű a jószág, kisebb gyorsulást engedhet csak a vezérlés. Vagy a felsővezetéket is úgy meg kell erősíteni, mint a belga vasutakon (no majd felteszek valahova egy képet a takilaci által beszerzett könyvből, hogy néz ki ott a 3 kV= felsővezeték a nagyvasúton). Viszont ha kint nagyobb a teljesítmény, akkor hozzá kell nyúlni az áramátalkítókhoz - akkor már egyszerűbb áttérni egységes feszültségre.

A 850V - 1 kV már keményebb dió lehet a motorkocsiban - de nem lehetetlen. Kérdés, mi jön ki olcsóbban - hozzányúlni az áramátalakítókhoz, hogy egységes feszültség legyen, vagy bonyolultabb vezérlés a szerelvényeken. Végülis volt már rá példa, hogy 550V= fesz alatt szaladgáltak (pardon, inkább poroszkáltak) 1 kV= -es HÉV szerelvények a Fehérvári úton.

Drágább feladat lehet egy 25 kV váltó / 850 V= vagy 1 kV= hibrid szerelvényt csinálni a bemenő trafójával - de ez már egy másik mise, ez egy Vác - Göd - M3 - Cegléd vonal lenne :-)

Előzmény: Hamster (102)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 109
De egyébként mit gondolsz róla? Rokonszenvesebben hangzik, mitn a jelenlegi négyes metró...

Hamster

Előzmény: Gödény (105)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 108
Jaja, sikerült rosszul körbeírni. Szóval az Astoria még föld alatt, aztán szépen fel, a Rókusnál már tényleg kint lehetne. Bár nem tudom az Astoria metrómegállóval hogyan lehetne összehozni, kicsit kerülgetnék egymást a csöbek a mélyben :)

Hamster

Előzmény: John Howard (106)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 107
Hm, gondolom én is ilyen áramszedőt rajzolgattam a képzeletemben, amikor valaki azt mondta, hogy ki kellene hozni a szabadba a MillFav-ot, magasított felsővezetékkel.

Hamster

Előzmény: John Howard (104)
John Howard Creative Commons License 2000.06.03 0 0 106
De az Uránia mozi és a Rókus kórház közötti részen, ahol kiszélesedik a Rákóczi út, igen. Ott elférne a rámpa az út közepén :)
Előzmény: Gödény (105)
Gödény Creative Commons License 2000.06.03 0 0 105
Ami a Duna alatt fúrva megy át, azt az Astoriáig nem lehet felhozni.
Előzmény: Hamster (100)
John Howard Creative Commons License 2000.06.03 0 0 104
Homályos volt. Kósza álmodozásnak tűnt, de elgondolkodtatónak. Volt egy rajz is a járműről, arra emlékszem, hogy keretáramszedője volt (mint pl. a Val Tellina mozdonyainak), nem pantográf, vagy pláne félpantográf. Persze, lehet, hogy az kevesebb helyet foglalna el a tetőn lehajtva, és csak így férne be a metróalagút űrszelvényébe?
Előzmény: Hamster (103)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 103
Hm, új, közlekedési Marshall-segély van kilátásban, vagy miből gondolnák mindezt? Ahol olvastad, ott is ilyen homályosnak tűnt az egész, vagy csak nekem van túl melegem? :)

Hamster

Előzmény: John Howard (101)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 102
Nem vagyok benne biztos, hogy nagy csomópontokat akarok látni, a Müncheni "forgalomelkenés közös szakaszokon" lassan mániámmá kezd válni, gondolkozom, hogy vajon meg lehetne-e itthon honosítani, és ha nem, akkor miért :)
Az Örsnél alul- vagy felüljáró már rég tervben kéne, hogy legyen, meg kéne nézni melyik irányok a legerősebbek, mit merrefele hajlítsunk (föld alá, föld fölé). A "metróvá átszerelő HÉV" még mindig furcsának és drágának tűnik nekem, de az elmúlt héten annyit vátlozott már a hozzáállásom, hogy talán egyszer el fogom tudni képzelni :) A HÉV vonalvezetési ötleteid tetszenek, kíváncsi vagyok, hogy zaj/költség/használhatóság/köztetszés szempontokból melyik lenne a legjobb...

Hamster

Előzmény: Gödény (98)
John Howard Creative Commons License 2000.06.03 0 0 101
Ezt a hibrid HÉV-metró ötletet én már valamiben olvastam úgy egy éve... Ott arról volt szó, hogy a gödöllői HÉV-et vinnék be "a Belvárosba" (bővebben nem írták, hogy hova, így csak találgatok, hogy a Népstadion már "Belváros"-e, vagy a Deák térig akarnák bevinni). Ehhez tervezne a Ganz, vagy Dunakeszi, erre már nem emlékszem, olyan motorvonatokat, amelyek áramszedő+harmadik sínnel üzemelnének, és a HÉV-megállók peronjait a "kinti" szakaszon átépítenék magasperonosra. Hmmm...
Előzmény: Gödény (98)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 100
Melyik szakaszát vinnéd le a ráckevei HÉVnek? ÉS vele párhuzamosan menne a kettes villamos?

13-as... Huh, jó hosszú, milyen útvonalon? A mostani 13-as hosszabbítására gondolsz, mindkét irányba?

A "szupertizennégyes" villamos ötlete elég népszerűnek tűnik, annyian vetik fel :)

18-as: hm... A budafoki szakaszra sűrűn kellene járni, a Hűvösvölgybe szerintem nem, mert oda van az 56-os busz, amit nem szüntetnék meg, mert más útvonalon jár kicsit, eléggé annyira, hogy sok embert szivatnánk meg azzal, ha eltűnne...

41-es: nem lenne sok ez az x darab párhuzamos járat a Moszkva és a Móricz között? A Kamarerdő-Zugligeti vonal összeköttetése akkor már logikusabbnak tűnik, hasonló kirándulóövezet, de laknak is arra, hasonló járatsűrűség...
41A? Betétjárat? Mivel tudna többet a vonal tőle?

62: várjál, ez a 62 és a gigatizenhármasod összevonása? :)

A 2A metród igazából metórbőrbe bújt hetes? Igazság szerint ez bili, de mivel ez a bili pont a város legforgalmasabb, és jelenleg egyik legdugultabb közlekedési útvonala, mindenképpen van benne ráció, igazából ez lenne a négyes metró, mert ugye nem a régi alagútjában futna (még hetekkel ezelőtt mondták illetékesebbek, hogy nem jó ötlet). Lehet, hogy ez lenne az a vonal, ahol dobni kellene a jelenlegi metróhoz hasonlító működést, új kocsik, gyorsvillamos jelleggel, Bosnyák térnél kibújna föld alól, és onnantól felszínen menne Újpalotáig. Egyébként ha jobban megnézem, a mostani fekete hetesek minden megállója nincsen lefedve. De ha gyorsvillamos, akkor akár a 19-es pályáját kellene megerősíteni, elzárni, két helyen keresztezés (Hamzsabégi, Kosztolányi), aztán a Móricznál irány a föld, az ottani állomás már kéreg alatt, nem zavarja a forgalmat, át lehet szervezni a gépkocsi- és gyalogosáramlást, mélyszakasz indul, Gellért téren már lent van jócskán. Alternatív felhozatal lehetne az Astoriától a Keletiig, ott középen menne, ez a szűk Kossuth Lajos utcának és az Erzsébet hídnak lehet, hogy feloldozás lenne, a felszíni szakasz pedig olcsóbbá tenné a tervet. A Thököly megint szűk, kéreg alá menne, fel lehetne túrni, rendezni a felszínt, használható autóút lenne ott utána, zsötykölődésmentesen. A Bosnyáktól megint van hely a felszíni síneknek. Hm, első kiötlésre tetszik, szakértők, csócsáljátok meg (Takilaci, itt vagy? a te véleményedre külön kíváncsi lennék)!

Hamster

PS: de tényleg, nálunk politikailag miért mindig csak fúrásos "bazimetrót" lehet építeni?

Előzmény: totyus (93)
John Zero Creative Commons License 2000.06.03 0 0 99
Hamster:
A Bem-rakparti (feletti) bicikliut valoban nem a legjobb megoldas. Azert sem, mert ha a lennt az autok bedugulnak, a buz jon fel. Bar ezt a gyalogosok is erezhetik.
Csillingeles: a biciklisek akkor csillingelnek, ha figyelmeztetni akarnak arra, hogy jonnek, vagy nem fernenek el, menj arrebb.
A "figyelmesseget" es a KRESZ-alapokat otthon es az iskolakban kellene tanitani.

Mondjuk igaz, hogy ha itt a varos vezetese komolyan azt akarta volna, hogy legyenek korrekt es a gyalogosoktol lehetoleg szeparalt bicikliutak, valoszinuleg megcsinaltak volna, na de ugye az tobb penzbe kerult volna. (Es ha az a volna ott nem volna ;)

Szoval biztos vagyok benne, hogy bicikliutat csinalni sokkal olcsobb mint autoutat.
De ehhez kellene nemi akarat is a politikusok reszerol.

Bar igaz, hogy nem sok politikus jar biciklin, igy ez oket vegulis nem erinti kozvetlenul ;-(

Előzmény: Hamster (96)
Gödény Creative Commons License 2000.06.03 0 0 98
M2/Gödöllői HÉV egyesítés: Ha nagyon bilibe lóg a kezem, azt mondhatom: a Kerepesin kéreg alá a HÉV-et és a távolsági autóforgalmat, és a felszínen csak egy csillapított autóforgalmat hagyni - egész Cinkotáig. (Brüsszelben szép példák vannak párhuzamos kéreg alatti és fölötti autóutakra).

Reálisabb: az Örsnél a keresztező forgalmat felüljáróra rakni. Akkor a HÉV szintben bejöhet, a még most is meglévő vágányokon. A Pillangónál kellene egy gyalogos alul- vagy felüljáró. A mostani, kivezető rámpát megbontanám, és egy enyhe ívvel a mostani HÉV vágányok felé kijövő elágazást építenék bele. A jelenlegi rámpa csak a kocsiszíni - műhelyi kapcsolat maradna (vagy egy Liget tér felé vezető szárnyvonal kiindulása lenne, de Takilaci M5-öse szimpatikusabb :-). Mivel a Népstadion állomásig elég magas az alagút, addig lehetne felsővezetékes üzemmel közlekedni (hisz eredetileg is úgy tervezték), és ott váltanának a szerelvények: áramszedőt le, főkapcsolót a papucsokról be.

De azon is el lehet merengeni, hogy a HÉV-et - nyílt árokba, fölötte gyalogos hidakkal - lesüllyeszteni. Az Örsön rövid alagútban át, majd megint nyitottan, de süllyesztve tovább Esetleg zajvédelem miatt befedni, de nem nagy teherbírásra - bár valószínűleg a bevágás már önmagában is elég jó zajvédelmet ad.

Azt hiszem, a kulcs nem a levezetés, hanem a nagyszámú, új hibrid jármű beszerzése - ettől igazán bili a dolog. De ha az M3-at Káposztásmegyerig és Ferihegyig meghosszabbítjuk, akkor az M2 mostani szerelvényeinek megvan a munkaterületük. A Gödöllői HÉV-eknek meg talán Piliscsaba felé keresnék munkát (Batthyány - Óbuda - Piliscsaba - Esztergom)

---

A müncheni Marienplatz S-Bahn megálló az állatorvosi ló, mert egyszerre két különlegessége is van:
- A szembe menő irányok egymás fölött vezetve. Ilyen van pl. Bécsben is az U3-on jónéhány helyen
- Mindkét oldalon nyílnak az ajtók, egyik oldalon csak leszállás, másik oldalon csak felszállás van (kivétel a helyben átszállók).

De egészen más stílusú az S-Bahn vonal - ahol a rövid, 6-7 megállós szakasz mindkét végén
legalább 5 különféle irányba mennek tovább a szerelvények, vagy a melyebben levő U-Bahn, ahol mindössze 2 vonal van összevonva, a másik vonal meg 2 megállóval odébb keresztez.
Ha nagy csomópontot akarsz látni, ahhoz érdemesebb Párizsba menni, és a RER és néhány metro közös állomását megszemlélni.

Előzmény: Hamster (67)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 97
Pontokban:
-ez oké, de jelenleg nincsenek meg a normális kerülőutak ahhoz, hogy ezt meg lehessen tenni
-ez elvileg most is így van, nem?
-azért ezer környéki csomópont hullámait minden irányból összehangolni... Az a baj, hogy jelenleg úgy tűnik, hogy meg se próbálják, a Hungária körút, mely pont a járhatóságával kellene, hogy odacsábítsa a forgalmat,folyamatosan lépésben halad napközben, mert a lámpák rosszul vannak beállítva (se 50-el,s e 70-el nem lehet zöldhullámmal menni, néha 40-el sikerül). E mellett be kell vallani, hogy az emberek se tudnak elindulni normálisan, akkor kapcsolnak egyest, amikor az előttük levő kocsi már megindult, nem csoda, hogy egyes kereszteződésekben 2-3 autó ér át max...
-Ha adaptívan, környezettől függően irányítod a lámpákat, akkor hogyan hangolod össze az egészet? Mert csúcsban valószínűleg a keresztirányú forgalom is nagyobb :)
-Ez megint csakígy van papíron, de a szállítók tojnak bele ("nekem kérem doglozni kell")
-Ezt hogyan gondolod, kikapcsolnál egyes lámpákat, és helyette rendőrt állítanál be?

Hamster

Előzmény: NaNe (94)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 96
Hát nem közlekedsz eleget, gondolhatod, hogy nem az ujjamból szoptam, a Bem rakparti bicikliút szerintem totál elrontotta annak a szakasznak a gyalogos hangulatát, folyamatosan egyensúlyozni kell, mint egy balerinának, nehogy rámenjünk a bicikliútra, mert akkor csilingelés, rosszabb esetben "tűnés, köcsög" a vége. Valami más módon kellene elválasztani a gyalogosokat és a biciklistákat ott, mert engem zavar, hogy ha a korláthoz megyek, és onnan a villamossínekhez tartok, akkor keresztben jönnek a biciklisták. Az autósok 2/3-ának is elszedném a jogsiját az alapján, ahogy viselkednek, és sajnos a papír megléte tényleg semmit nem jelentene, alternatív megoldásként felvilágosító kampányt kellene folytatni, hogy a biciklisták is figyeljenek mindenfelé, pluszban a biciklizés közbeni walkmant hasonlóan kellene büntetni, mint a kocsiban kihanosító vagy dzsémszbondszett nélkül mobiltelefonálást. Persze amikor biciklistát megállít a rendőr ilyenért, hát ez is egyfajta utópia :)

Hamster (FN 2:371/3, meg ilyesmi:)

PS: globálisan az a baj ezzle az országgal, hogy az emberek sz*rnak arra, hogy másra is tekintettel kellene lenni, gyalogosan, autóval, biciklivel, motorcsónakkal... :(

Előzmény: John Zero (95)
John Zero Creative Commons License 2000.06.03 0 0 95
Hamster:
Amikor biciklizem, en is szoktam nezni a szembejovo bicikliseket. Walkmant csak nagyon ritkan latok, olyat pedig meg egyaltalan nem lattam, hogy leordibalta volna valaki a gyalogosokat. (Se gyalogosan, se biciklirol.)

"Lehet, hogy a közúti biciklizéshez ugyanolyan jogsi kellene, mint a motorhoz,[...]"

Volt mar olyan, hogy anyaztal egy-egy autosra, vagy motorosra, mert olyan eszetlenul kozlekedett?
Pedig biztosan volt jogsija!

Szoval hiaba szerez valaki jogsit, IQ-t nem adhatnak hozza...

Előzmény: Hamster (92)
NaNe Creative Commons License 2000.06.03 0 0 94
Csak egy - két ötlet :

- Átmenő kamion és teherforgalmat megszűntetni
- cél-teherforgalmat a csúcsidőn kívülre áthelyezni
- A közlekedési lámpák szinkronját beállítani, a még rendszeren kívüli lámpákat bekötni
- Forgalommérő eszközöket (hurkokat) telepíteni a sugár és körutak kereszteződésébe
- A nappali bolti szállításokat leállítani
- Rendőri forgalomirányítókat (segítőket) alkalmazni (Főleg hétvégenként, akik kihúzzák a dugót a városból észak és déli irányban)

NaNe

Előzmény: Hamster (-)
totyus Creative Commons License 2000.06.03 0 0 93
Na, akkor jöjjenek a villamosvonalak:
1 : Át a Kelenföldi pu-hoz
2 :Újpest városkapu - Soroksár ....

- A ráckevei HÉV-et levinni kéreg alá ( ahol ritkábban állna meg ), helyén mehetne tovább a 2-es.
A HÉV meg nálam így menne:
......- Közvágóhíd - Haller utca - Boráros tér - Kálvin tér - Blaha Lujza tér - Nyugati pu. - Margitsziget - Árpád híd - .......
Az Árpád híd állomás még kéreg alatt lenne, amely fölött terülne el a 9-es villamos végállomása ( A békási HÉV továbbra is Batthyra menne kéreg alatt, de már csak a Margit hídnál állna meg ).

Tehát:
9 : Árpád híd - Lágymányosi híd
13 : Mexikói út - Budafok ( nagyon bili?...:-))))
14 : Káposztásmegyer - Budafok, Városház tér
17 : Vörösvári út - Kelenföldi pu.
18 : Hűvösvölgy - Campona ( ex56-18-47-43 ) ( inkább a nagyobb számok szűnjenek meg )
41 : Moszva tér - Kamaraerdő
41A : Moszkva tér - Móricz Zs. körtér ...
62 : Rákospalota MÁV-telep - Keleti pu. ( mostani62-13-28-23 )
Eddig azt hiszem kiderült, hogy szeretek ( néha ész nélkül ) összevonogatni járatokat.

Sajnálom a 67-est, de helyette (is):
M2A :
- Gazdagrét ( esetleg több megállóval is )
- Kelenföldi pu.
- Kelenföld vk.
- Móricz ( kijárattal a skála felé )
- Gellért tér
- Március 15 tér ( kijárattal a Ferenciek aluljáró és közvetlenül M3 felé )
- Astoria ( másik kijárat építése )
- Blaha ( dettó, bár itt sajnos a mostani is középtájt van )
- Keleti ( új állomás a Thököly alatt )
- Stefánia út - Dózsa György út közös ( esetleg külön, ha nagyon messze vannak egymástól )
- Hungária körút ( aluljáró építése - az állomás már a vasúti híd alá nyúlna )
- Bosnyák tér ( kijárat a Róna utca felé )
Esetleg tovább is lehet....
Mindez sűrűbben járó és 6 ( bilimódra esetleg 7-8) kocsis szerelvényekkel szerintem működne ( 7-es kilőve, Kosztolányi - Bosnyák között legalábbis ).

Nameg troli, sok-sok troli, hegyekbe-völgyekbe, Budára, Pestre.

Majd még folytatom.

Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 92
Új topicot lehetne nyitni erről, és biztos sokaknak belegázolok a lelkivilágába, tőlük előre is elnézést kérek, de a budapesti biciklisták így műxenek:
1. jó levegő, tüdőszellőztetés miatt biciklizik, tehát kétszer-háromszor annyi füstöt szív be
2. edzi a szervezetet, visszatér a természethez, a környezet történéseire figyel: walkman, amitől nem csak nem hall, de a tudata is beszűkül
3. nem akar résztvenni ebben az undorító urbanista tülekedésbe: leordibálja a gyalogosokat, átvág az autók előtt/között

Az a gond, hogy sokan eszetlenül kikapcsolódásnak szánják a kerekezést: tekernek előre, az említett walkman dübörög a fülükbe, jobb esetben csak előre néznek, oldalra/hátuk mögé nem, mintha gey csőben lennének, ami csak az ő szórakoztatásukra létezik. Tudomásul kellene venni sokuknak, hogy az ő biciklijük is egy jármű, melyen sokkal több veszélynek vannak kitéve, mint gyalogosan, de sokkal többet is okozhatnak, viszont sokkal védtelenebbek is minden ellen. Ha még hajladó lennék vezetni, öt méteres íven kerülném az úton biciklizőket... Amikor nagyon erőlködnek, olyan kilengésük van oldalra, hogy az ember várja, hogy mikor esik el, és akkor már igen nehéz kikerülni, hogy ne gázolják el :( Lehet, hogy a közúti biciklizéshez ugyanolyan jogsi kellene, mint a motorhoz, és akkor talán tudatosodna az ilyen "nagyonszelíd motorosokban", hogy a bicikliút sem azonos azzal, hogy minden nekik van alárendelve, a közút meg abszolút nem játszótér. De be kell valljam, én ki nem mennék a városba biciklivel, még kocsival utazva is életveszélyes a többi autós, hát még egy drótszamáron ülve...

Hamster

Előzmény: ViTDavid (91)
ViTDavid Creative Commons License 2000.06.03 0 0 91
Bicikli témához:

49-es busz ahogy fordul fel a kÁplár utcához van a kereszteződés a Retekkel. A Retek utca vonalában jön a fasori bicikliút is. A bicikliúton akárcsak a közúton kint van az elsőbbség tábla, de mivel lámpa nincs zebra van a gyalogosnak elsőbbsége van. Eddig 8 biciklist gázolt ott el a 49-es és én személyesen láttam ötöt akik lehajtott fejjel bicajoztak és úgy bele szálltak a nagy kákség oldalába. Kis példa arról, hogy a bicikliseknek sem kell elszállni maguktól meg attól, hogy milyen egészségesek. Beszívnak egy kis egészséges szmogot oda az egésznek az érteelme. ViTDavid

Előzmény: Hamster (90)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 90
Az az igazság, hogy a pesti biciklis programmal az egész közlekedéstervezés megint átesett a ló túlsó oldalára. A Bem és Gróza Péter rakparton például az ember nem andaloghat romantikus hangulatban, nem támaszkodhat a korlátnak, mert legázolják, lecsilingelik, a Batthyány téri 86-os megálló Duna-parti részén szintén, a forgalomban levő biciklisták pedig annyira önzők tudnak lenni sávlefogásban, mint egy-egy autós. Nem nagyon sikerül tolerálnom, amikor azért érek valahova oda később, mert valaki azt hiszi, hogy ő most éppen egészségesen él... A biciklizés jó dolog: fel lehet szállni a HÉVre, kimenni a város szélére, és ott, esetleg kitekerni Szentendrére, de hogy a Hungária körúton, a Rákóczyn?

Hamster

Előzmény: ViTDavid (81)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 89
Alagút oda? Olyan jó helyen vannak a vágányok most, senkit nem zavarnak, akár bővíteni is lehetne... A pillangónál a zebrát tényleg fel kellene számolni, egy olyan felüljáróval, ami a füves résznél indul, átmegy a Kerepesi fölött, és a metróállomás sínek fölötti átjárójába torkollik.

A metróvég az Örsön valóban az átgondolandó kategóriába tartozik, az a bumlizás a végén, hát... Van valakinek ötlete, hogy mit lehetne csinálni? (a hatvan vágány egymás mellett ugye nem opció) Az aluljárón meg sokat segítene négy rendőr vagy közterületfelügyelő, aki mindig lent tartózkodik, de úgyis át fogják építeni (aztán majd készet két sorban állnak majd a paprika- és ébresztőóra-árusok?).

Hamster

Előzmény: totyus (85)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 88
Kérdezd meg a Chicago-iakat, hogy szeretik-e az ezerlábú vasútukat, ami csúnya és zörög is. Ráadásul az a város teljesen más szerkezetű, nekünk szűkebb utcáink és útjaink vannak. Kézzel-lábbal tudnék ilyen megoldások ellen tiltakozni... A mélyvasútnál gondolom mindenképpen olcsóbb, de a kéregvonalnál már nem feltétlenül...

Hamster

Előzmény: sashimi (84)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 87
Még a másik topicban merült fel, hogy ez akkro lenen bitang látványos, ha sikló lenné, és a legszebb panorámájú helyek valamelyikén, mondjuk a Sánc, vagy milyen utca mentén (ahol az Uránia csillagvizsgáló van), jobban mondva attól kicsit a Duna fele, a víztároló szélén. Mondjuk indulna a Rácfürdőtől, a Hegyalja alatt átbújik, aztán felkúszik a Citadella Vár felőli csücskében levő buszparkolóig...

Hamster

Előzmény: ViTDavid (82)
Hamster Creative Commons License 2000.06.03 0 0 86
Erre találtuk anno többen is ki, hgoy a négyes villamos jöjjön a Déliig, a "szuperhatos" ugye körbemegy az egész városban, ez már önmagában is sokat segítene, a Délitől a Moszkváig tartó közút napközben annyira semennyire nem járható, hogy az siralmas, a 139-esen is csak lassítana, ha bemenne a térre. Mivel a 21-esek, és a 39-es is megáltt mindkét helyen, ezért egy ilyen megoldás "elkenné" a forgalmat a két csomópont között. A jelenlegi helyzet tényleg rossz, ezt, mint Gazdagrétinek, nem kell magyaráznod :(

Hamster

Előzmény: ViTDavid (81)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!