Az eredei hozzászólók utólagos engedelmével idemásolok néhány hozzászólást.
John Howard
válasz erre | adatok | e-mail 2000-06-01 20:53:56 (11549)
Takilaci, MOST nem értek egyet Veled!
A Körvasút forgalma például annyira minimális, hogy bőven ráférne egy - akár tízpercenként közlekedő - "elővárosi vasút". (Most
nagyvonalúan eltekintenék a KöFelső és Kelenföld közötti résztől). Azért a Keleti és Budaörs közötti sűrű forgalomba is be
tudtak tenni 1993-ban, az EBEÉ-konferencia alatt egy húzs percenként közlekedó "metrópótló" járatot, és azt - saját kíváncsi
szememmel láttam - RENGETEGEN vették igénybe Keleti és Kelenföld között. Öröm volt nézni, ahogy a Szili+BHV-k+BDT szerelvényről
ömlött le a tömeg délután fél öt körül... Ebből én azt a következtetést tudom csak levonni, hogy (működő tarifaközösség esetén)
nincs különösebb technikai akadálya annak, hogy a a MEGLÉVŐ vasútvonalakat városi közlekedésre is igénybe vegyük. Egy-két
vonalötlet: Kápmegyer - Nyugati (kb. 10 perc a 14-es vill+metró 20-25 perc helyett), Óbuda-Ferencváros (ma még nem létző, de
szükséges összekötés), Kelenföld-Keleti (4-es metró helyett?), Rákosborzasztó-Keleti (61E busz+metró helyett, kb. feleannyi idő
alatt). Érdemes folytatni?
Egyébként a Körvasúti tömegközlekedés szükségességére egy kis kiegészítés: naponta kétszer (munkába menet, és munkából jövet)
szívom meg, hogy a Füredi úti lakótelepen, a Szentmihályi úton mekkora átmenő forgalom van, amit egy Körvasúti városi
közlekedési autóút, vagy inkább egy körirányú, elővárosi jellegű vasúti közlekedés is le tudna vezetni. Egyszer, ráérős időmben
utánajártam ennek a forgalomnak, és azt tapasztaltam, hogy az autósok legnagyobb része valahonnan Rákospalota-Újpalota
térségéből Rákoskeresztúr-Kőbánya felé kíván eljutni reggelente. Ezt bizony ki kellene vinni erről a lakótelepről, és minden
illetékesnek ajánlanám figyelmébe, hogy a közlekedési szokások tekintetében ezt a helyzetet vizsgálja felül. Lehet, hogy ez
fontosabb lenne, mint a máig erősen vitatott M0-ás autópálya léte/nemléte. Itt ugyanis olyan belső utakra kényszerül nagy
forgalom, amit máshol lehetetlen levezetni. A Nagy Lajos - Fehér út összekötés egyébként is járhatatlan, kijjebb meg a gödöllői
HÉV vág át minden ésszerű körirányú összekötettést. Talán Cinkota térségében van még lehetőség az átjutásra, bár én nem ismerem,
hogy reggelente mi van ott. Lehet, hogy még nagyobb forgalo az Ostotros utca-Vidámvásár utca "tengelyen"?
HáBé
válasz erre | adatok | e-mail 2000-06-01 16:42:36 (11527)
csak egy apró észrevétel, amiről a kedves városatyák minduntalan megfeledkeznek.
Azok a másodrangú(???) állampolgárok, akik az aglóban csicsikálnak, Bpen élik napjaik és életük jelentős részét. Általában
többet utaznak, mint bármelyikünk, többet is fizetnek érte.
És ami a legfontosabb: BPen esznek-isznak, vásárolnak, tehát ha közvetve is, BPen is adóznak. És nem is keveset. Ja és ők is
emberek.
Erről sosem esik szó. Biztos, hogy nincs joguk a kék buszhoz?
A fentiek mutatják, hogy a változások egy része lenne csak az építés, új járatok indítása, sűrítése, sok múlna azon, hogy a budapesti aglomeráció területén valamiféle egységes tarifarendszer kerüljön bevezetésre, ami túlmutat az egyszerű forgalomszervezésen...
Hamster