De szépen mutatna a Nagy L.-Erzs.kirné kereszteződése!A jagellók épp vinnék el viszkis gézát nehéz vasba' a vármegyeházára!A 04-56-ot nem lehet beletenni?:-))
Azt csinálod hogy Építesz egy várost és járnak benne buszok villamosok metrók vonatok atb stb
- Fel kell építened a pályát
- Meg kell csinálni a menetrendet
- Ki kell adni a kocsikat
- Ha jól csináltad meg akkor szépen mennek ha nem akkor el kell hírítani a bajt.
- Lehet benne dugót stb-t csinálgatni :)))
- Tudsz hozzá járműveket rajzolni
- Tudsz hozá épületeket rajzolni
- Stb
Nekem se annyira, de volt ott egy kerítés, ami benne lett volna, ha hátrébbról fotózok.
Soha nem szoktam kívülről 36 mm-nél nagyobb látószöggel fotózni buszt.
Huh. Ha szerveztek topiktalit december 20 körülre mint tavaly akkor vihezet egy 12,7 cm-es stócnyi régi képet. És ez nem is az összes, ezt csak ugy kiszedtem hogy arra a témára jó ... Ez is megvan kb 500-600
Tector, a te Ivecodnak mi rejtőzik a felépítményében? Mert a múltkor láttam néhányat és a konténer elejére rá volt írva (kis beűkkel), hogy x közvetítőkocsi, vagy világosítókocsi (vagy lehet hogy egész más :-) ) .
Magyarul nem szeretsz oldalt állni. Én se. De ha az van nagyon ritkán. Tapasztalat hogy míg Tupi oldalra áll (A járdára), én elé szinte az úttest közepére :)
Állítólag a tévé szerint vmi személyautó vágott be valahova, vagy mittudomain. Szerintem meg simán utolérte, nem 10-zel. Ott a helyszínen nagyon csúnyamód nézett ki a Volvo. Kúrva nagy szerencséje van a pilótának. A sérült pótot láttad? Az első tengelyénél volt a másik 2 is...
Azt meg mint laikus is aláírom, hogy ezek úgy mennek, ahogy lehet. Az, hogy jön még mögötte mittudoménhánysok tonna, az nem izgatja, meg hogy fog vele megállni....
Mindenesetre az emberünk ma csinált magának mégegy születésnapot!
A fő oka annak, hogy ez az obi képbe került az ára és a képminősége. Úgyis minden képemet vágom, így nem baj, ha nem csak a téma látszik rajta.
Emellett a legtöbbször egy helyen szoktam megállni, ahol egy helyről tudom az elmenő buszokat fotózni, és tapasztalataim szerint ilyenkor az 50*1,6=80 mm-es fókusztáv pont ideális.
Nem tudom pontosan, majd megkérdezem, nagy zoomátfogású, talán EF-S 17-85 mm f/4-5.6 USM.
Nagyon jó képe van, eszméletlen részletgazdag (az objektív megfelelően adja a lovat a 8 megapixeles érzékelő alá, részletezettség szempontjából)
Remélem, most már megtanulta egy életre a parasztja, hogy 30+ tonnákkal (és nem kevés túlsúllyal) nem játszunk Colin McRae -t a rakparton.
Amúgy sem szeretem a sódereseket, mert egy nemnormális állatfajta, ezt meg kell hagyni.
Állítólag 30+ órája fennvolt, mert dolgozni kellett, hogy normális fizetése legyen.
Álljon csak meg a parasztmenet!
Ha nekem ennyit kellene rohannom egy viszonylag normális pénzért, be nem ülnék ilyen autóba.
Ha meg a főnöke hajkurászta, akkor a főnökét -aki cégtulaj is egyben- kellene úgy picsán rúgni, hogy a Holdon köt ki, és ráverni a mentés nem kis összegét, ezen felül szénné büntetni.
A teleobi tömege engem nem zavar. 1,5 Kg-os Zenithez szoktam (Teleobival)
Ahhoz képest tényleg nem nehéz. :-)
Ha torzit a tele akkor hogy makrózol ??? Ahoz kell ám kis érték ...
Nem szoktam makrózni. Ezt az 50 mm-t úgy értem, hogy 28-50 mm közti fókusztávoknál pl. a busz mögötti, a kép széle felé lévő villanyoszlopokon látszik a dolog.
Jah a könnyű szállításhoz miélrt nem veszel egyvállra akasztahtó kis táskát a médiamártban? ...
Jah meg lehet cirkqa 800.000.- t kapni egykárva jó objektívet az EOS-hoz.
Bécsben már csak kb. 600000. :-) Egyébként tesztek szerint az árához képest nincs jó képe; ha ugyanezt a tartományt két kisebb átfogású L-esből rakod össze, akkor jobban jársz.
Ami nekem a közelebbi jövőre ki van tűzve beszerzésként, az egy 50 mm-es fix és egy 70-200 F4 L-es objektív.
Egy teleobjektívet én is szeretnékvenni, de az többe kerül mint a gépem. 70e.
Attól függ milyet nézel.
Még nem tudom milyen márkát vegyek? szerinted Canon vagy utángyártott éri jobban meg?
Vannak más gyártóknak is jó objektívjei, de szvsz kisebbet lehet szívni egy Canonnal.
Ha érdekel, akkor amikor legközelebb találkozuk, az enyémmel csinálhatsz pár képet. Szvsz nem ad rossz képet egyik tartományban sem (50 mm alatt torzít valamennyit észrevehetően), a hibája talán leginkább a tömege.
Nem tudom szerintem kicsit több mint 200 g az enyém filmet is kell bele tenni ....
Most az obik tömegét és mereteit írtam. Az EOS 300D obi és akku nélkül 560 g, erre jön még rá a hasonló tömegű objektív, így összesen több, mint 1,1 kg.
Jah meg lehet cirkqa 800.000.- t kapni egykárva jó objektívet az EOS-hoz. NEm tudom Tupi te figyelted a Amikor fotóztuk a balesetet az egyik ürgének olyan volt. (Fehér fekete vékony csíkokkal) Na az a 28-300-as objektív nagyon nagyon jó .. :)
Két bivaj ütközését ugy lekapták hogy lehet gyönyörűen látni a szétreppenő hópihét .. :)
Ahova nézel azonnal fókuszál, ahogy keresel ... :) Nem ha lenyomod az exponáló gombot. Egy EOS 30 körüli az egyik uj álmom, az már majd elétem végig elég lesz :) De az kb 5 - 6 év mire megveszem, az egyik hasonló változatát .. :)
Cserébe Neked emberi méretű a gép, még úgy is, ha rajta van az obi. :-)
S az is igaz hogy a filmes s a digit obik különböznek?? ...
Az összes EF bajonettes obi rámegy a digitális EF bajonetes gépre, és elvileg a képe sem lesz rosszabb. Van olyan EF bajonettes obi (pl. Sigma 18-125), aminek a vetítőköre kisebb, ez filmesen nem fog jó képet adni (a kép szélére nem fog vetíteni semmit). Az EF-S bajonettes obik csak digitális gépekre mennek fel, de azok közül sem mindre (csak a 300D és 20D típusokra).
Én ugy tudom, hogy a Digit EOS és a files között aza különbség hogy pl 300 mm-es távolságot alapból duplázza. olyan mintha Én 600 mm-esl fotóznám azt amit Te 300 mm-el.
Vagy rosszul tudom.
Tehát a 70 mm a legkissebb érték az objektíveden nemde? akkor 140-nek felelne meg, vagy külön tudod előválasztani.
Mingyá gondoltam,hogy szólsz!Majd elviszlek a kánaánba,ahol csak úgy hemzsegnek a szétrozsdásodot 280-asok meg egyenes műszerfalú 266-osok!(Igaz ez utóbbiból csak egy van!:-))))
Jaja.Megkaptam Köszönöm szépen használom egészséggel csak megint abba kellett fejeznem az ICS2 baromkodásomat mert a köcsög suliban ahová járok hétfőn vizsgázok Grafika történetből.Igaz ez egyéni szoc probléma!
Te is büszke lehetsz. Persze attól is függ, mennyi idő alatt jönnek össze a képek, de 1000 akkor is igen szép szám. Én 7 hónap alatt készítettem kb 80 tömegközlekedési képet (azelőtt nem fotóztam járműveket).
de nolan 0 (nulla) darab papírképéhez képest nem rossz, különösen ha azt vesszük, hogy nolannak leginkább sose nem lesz papirképe egy átkozott darab se
Én nem röhögnék, inkább gratulálnék. Papírképből ekkora mennyiség igenszép, és dícsérendő, mintsem kiröhöghető. További jópár ezret kívánok, minél nagyobb számú Ikarussal :o)
Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteű lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó a szveög. Eennk oka, hogy nem ovalusnk el mniedn bteűt mgaát, hneam a szót eszgébéen.
Ezt így lehet tudni, hány lesz?
Viszont mostmár kezdek erősen gondolkozni a dolgon, ez legalább akkora buli lesz, mint múltkor Május 1. (akkor annyi buszt fotóztam, mint még soha Bp-en egy nap alatt).
Addig-addig emlegettem a Szikkrettmen féle "Buzi -e vagy?" fonémát, míg szerény kis cégünknél jó pár kolléga és ismerős közt amolyan általános kifejezéssé nőtte ki magát.
Két jelentése is lett neki.
Az egyik, az angolok "How do you do?" -jához hasonlít, tehát olyan átlagos "hogyvagy?" kérdés, amire nem szokás válaszolni.
A másik pedig a megdöbbenés demonstrálása, kb. olyan "Noooormáális??" hangsúllyal...
Keresztkérdés: Nincs-e valakinek képe a régi mátyásföldi szovjet laktanyáról (ma Erzsébet-liget, de a kép az akkori állapotról vagy a helyreállításról kellene)
Hi. This is the qmail-send program at freemail.hu. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<tarara >: 195.228.240.9 does not like recipient. Remote host said: 551 5.5.1 Recipient address does not exist Giving up on 195.228.240.9.
--- Below this line is a copy of the message.
Return-Path: <ujfigura@freemail.hu
> Received: (qmail 76353 invoked from network); 16 Nov 2004 18:25:32 +0100 Received: from fm9.freemail.hu (195.228.242.209) by fmx4.freemail.hu with SMTP; 16 Nov 2004 18:25:31 +0100 Received: (qmail 14420 invoked by uid 6225450); 16 Nov 2004 18:25:31 +0100 Date: Tue, 16 Nov 2004 18:25:31 +0100 (CET) From: =?ISO-8859-2?Q?Pint=E9r_G=E1bor?= <ujfigura@freemail.hu
>
Én fehér alapon csíkossal mentem,és egy hihetetlen mogorva vezérrel Orfűre.Egy szemöldöke volt a palinak,középen,de úgy rúgta neki,hogy ihaj!(Feleségem nagyon félt,szegény.Nászúton voltunk ott egyébként,de azért figyeltem a buszokat is!)
The original message was received at Mon, 15 Nov 2004 10:41:54 +0100 from fmx2.freemail.hu [195.228.242.222]
----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <info@egyszeruen.hu
> (reason: 550 5.1.1 <info@egyszeruen.hu
>... User unknown)
----- Transcript of session follows ----- ... while talking to [127.0.0.1]: >>> DATA <<< 550 5.1.1 <info@egyszeruen.hu
>... User unknown 554 5.0.0 Service unavailable
The original message was received at Mon, 15 Nov 2004 10:41:54 +0100 from fmx2.freemail.hu [195.228.242.222]
----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <info@egyszeruen.hu
> (reason: 550 5.1.1 <info@egyszeruen.hu
>... User unknown)
----- Transcript of session follows ----- ... while talking to [127.0.0.1]: >>> DATA <<< 550 5.1.1 <info@egyszeruen.hu
>... User unknown 554 5.0.0 Service unavailable
A Pannon kerályság!Olyan 266-asok vannak,hogy azt hittem magam alá rondítok!Dupla lámpa,D10(ilyent se' sűrűn hallani az én számból,de esküszöm szebben szól,mint a bkv-s kocsikon).És ,ahogy némely' vezér milyen jól tolja ott a szerpentineken!
Tessék 3 Volánt/vagy vidéki közl. céget/ mondani, amit meglátogassak a szabin alatt. A legtöbben megszavazott első 3 képtár fog egyszer majd megújúlni, ha eljutok oda :o)
TomeszVolán, és KavicsVolán máris kapott egy strigulát tőlem :o)
Magyarán váltóáramot hoznak létre, mechanikus vagy tirisztoros megszakítóval.
Egyenáramot csak motor-generátor együttessel, vagy statikus átalakítóval (inverter-trafó-egyenirányító)
lehet nagyobb feszültségűre alakítani. Gondolom van már megoldás is, de ezek a leg elterjedtebbek.
A gyújtásnál a 12V-ot belevezetik a Gyújtótekercsbe, amiben ezt a 12V-ot a megszakító folyamatosan megszakítja, így indukálódik a tekercsben a nagyfeszültségű áramlökés.
A benzinesben én is úgy tudom, hogy fel van transzformálva, igaz nagy kondenzátorral... no mindegy soha sem értettem igazán ezeket az elektromos dolgokat!
Sőt ezért is kaptam már itt, hogy még a Credokat is szeretem :-) . Persze vannak vele kapcsolatban fenntartásaim (egyféle motor és váltó...), de azokat meg úgyis kijavítják. :-)
Ha nincs túl messze (időben) és valamilyen módon ki tudunk menni, akkor mehetünk az Ipari Parkhoz is! De a Volánbusz pályaudvar érdekel elsősorban. Szeretnék papagályos C56-osokat fotózni :-) .
Megnéztem én is ezt a Buszszörf-ös filmet :-) . Ilyen 33Hz kapcsolót én is fogok majd az autómba szereltetni :-) .
Más: megrendeltem azt a Minolta gépet, amiről valamelyik nap beszéltük, ha meglesz majd teszek be vele készült fotókat! :-) Valamikor decemberben kinek lenne kedve egy Gödöllői fotózáshoz? Ha már lesz normális gépem használni is akarom :-) .
U.i:
Ha meg akarjátok könnyíteni a Netscape felhasználók dolgát, LÉCCI LÉCCI a feszúrt kép mellé-alá üssetek 6-8 entert, mert a kép csak akkor látszik, ha alatta szöveg van...
Kösz.
Egyébként én ezt a sportot már tavaly óta üzöm,csak én C80-ason szoktam a völgyből hazafelé!Jövő héten elkérem a barátomtól a fényképeket és berakom ide!!:-))))
akkor se fotózz, ha a sofór épp az autóbuszát hugyozza le (Egyes volánoknál igy fejezik ki a buszok iránti tiszteletet), mert akkor még nekedront, mert a múszerét féltve ....
Mit neki kéziféksziszegtetés, fénykürt, indításjelző csörögtetés, léghenger-szelep kattogtatás, lépcsővilágítás-kapcsolgatás, ha lenne egy 33Hz gomb a buszban :-))
Betegre röhögtem már rajta magam, az másképp topicban találtam én is :o)
Bamme, mi nem is láttuk a 33Hz kapcsolót a trágyában :o) De nem lehet rossz. Egyik közös ismerősünk is szereltetett volna ilyet a kocsijába, ha állandó lett volna, az biztos :o)
Gyakorlatilag odaadunk egy gépet a Csimpinek, megnyomja párszor, feltöltjuk a netre, majd aláírjuk, hogy Minden jog fentertva Csimpinek, másolása stb .....
S ha Jön a kis lópósoldalos s felhasználja akkor beperelik, csimpit kiszedik a ketrecből, bepelenkázzák, elviszik a bíroságra, s csipmit látva a bíró röhögörcse közepette megnyerik a pert .....
KB ez a véleményem erről az egészról ....
Bárki bármit megynom ott a 72 pontos felirat hogy "minden jog fennrtartva Csimpinek" ....
A filmes családi fényképezőgép egy Praktica egy nagy zoomal (28-200). Azt vaku nélkül jó tartani, vakuval viszont már nehéz. De az sem mozdul be, az tuti :-) .
De ez a gép üresen 30 deka, ha beleteszem a 4 elemet, akkor sem lesz sokkal több, de elemekkel már szerintem elég jó a tömege. Azt sem szeretném, hogy túl nehéz legyen, mert majd szeretném magammal hordozni.
"azt még tudom hogyha a soför arca is látszik akkor csak az engedélyével használhatod a képet tehát elönyösebb kitakarni vagy ugy lefotozni hogy ne látszodjon."
hihihihi :O)))
Hát beszarok .....
Jó erre én is beperelhetem az össes médiumot, mert nem takarták ki az arcomat amig sorbanáltam és ugy fotóztak le töbször :O)))
Sőt az osztályképnél se járultam hozzá hogy az arcom megmutassák :O)))
Mondjuk Miskolcon a 6-os busz egyik másik vonalszakaszán nem álnék ki még Zenittel se :O))
Igen, ilyen részeket sajnos én is ismerek... Mondjuk nem hinném, hogy ezek a napbarnítottak megtudnák mondani a Zenit és az EOS-300D közti árkülönbséget.
Egyébként akkor szerinted mi az extrém a fotózásaimban?
Én ezt a 3-as villamos, és a 99-es buszról tudom elmondani, meg gondolom a 3as metró is hasonlóan nézett ki :o) Volt egy srác, épp mesélte, hogy reggel hétkor mentek be, elvette a fényképezőgépet, és 11-kor jött ki... :o)
Ez a gép "üresen" 30 deka felett van, tehát szerintem ez már úgy ideális kitartani. A mostani kis digit gép, amit használok az mindig bemozdul, mert nagyon könnyű. Többek között azért sem szeretem. Meg néha nagyon hülye fények tudnak előjönni egy-egy képen, csak nem értem mitől.
A digit gépeket, meg mint az írható cédét, csak lekapták a belőlük épített piramis tetejéről, és rohantak vele a pénztárhoz, mintha a részidőre még plussz kedvezményt adtak volna.......
A 4-6-on megnőtt az Egy négyzetméterre jutó házimozik száma :))) Az volt a legszebb amikor egy az ajtónál szélesebb tv-t akartak felrakni a villamosra :O))
Áhh, nem volt komoly. Egy szerencsétlen hülye jött oda, igazolványát lóbálva, hogy Ő Egomi állampolgár, és hogy lefotóztuk Őt a személyautójával együtt. És hogy erre mutassunk engedélyt, vagy hívja a rendőrséget :o) 2 perc múlva el lett neki magyarázva, hogy erre semmi szükség :o)
Nem tudom, szerintem minél könnyebb annál nehezebb kitartani (Jó nem kéttonás gépre gondolok, de egy 60 deka az ideális tömeg) Meg ezek kis "szappantartók" vagyis kis téglatestek, kis optikával, nincs jó fogása ....
Ha jól veszem ki, most mész majd először fotózni ....
Van néhány iratlan szabály, amit nekem is eldaráltak anno, és én is elmondom időröl időre, de egyik fülükön be, másikon ki ...... :O))
De azért elmondom, max mesértődsz ...
- Ha épp mossa a buszt az ürge, akkor nem "illik" fotüzni, ilyenkor nagyonis szoktak figyelni .....
- Ha alszik nyugodtan lekaphatod
- Ha unatkozik, ül a pilótafülkében és sasolja a terepet, akkor azért jobb ha meggondolod, a legtöbb (Szinte összes balhé) ilyen hajzetből indult ki, unatkozik, ráér, ----> van ideje belekötni ...
- Ha menet közben fotózol, az nyugodtan (Feltéve ha jólsütianapcsukottajtósstb.... Kovácstibi póz) ilyenkor max a megmutatja hogy beszakadt a középsöújján a köröm, vagy marika néni fog beleintegetni a kamerába az első ülésről ...
- Ha barátnővel van akkor ne fotózz, volt már olyan balhé, hogy jött, kéri a filmet, mert nem akarja hogy a felesége megtudja hogy van barátnője .....
- HA pu.-n felszállíytást végez a sofőr, akkor is lehet fotózni szerintem, asok felszálló elveszi a figyelmét. Ilyekor vigyázni kell a nem ezen a nyáron lebarnult, emberkékre, mert nem szeretik a kamera látványát ....
- Ha "konferenciabuszt" (Az összes sofőr egy kocsiban gyülekezik, s dumál, unatkozik stb ) találsz akkor azt érdemes elkerülni (akár 3 - 4 kocsinyira is!)
Népligethez. A kopaszok általában a Körút felöli bejáratnál áldogálnak. Igya másik oldalon nyugi van, ott jól lehet fotózni.
Árpád hídnál jönnek hogy kérem tegyék el.
Eperjesen jön két Elektricska modulátor és hivja a policájt ... Ott vigyázni kell :)
Siklós megint szar hely a kókusz miatt ...
Eddig velem senki sose veszekedett, amikor egyeül mentem, mindig csak akkor amikor másodmagammal harmadmagammal mentem, mint Tupi, Tector, Vjacsi, Rally .....
Valami azért mégis csak tudok, érdemes megfogadni a tanácsaimat
Filmes géppel már fotóztam 200-as objektívvel tudom, hogy ott már rendesen kell tartani :-) . Az valamit könnyít a helyzeten hogy a gépnek van tömege ezért talán nem olyan könnyen mozdul be. Szerintem a zoom-ot amúgy is max 3-4x-ig használom többet, jobban közelítve csak ritkábban.
Előfordul néha. Tegnap a Nyugati utcán is belém kötött két hülye (igaz ezek gyalogosok voltak), ott és akkor komolyan féltettem a gépemet. De az ilyen szerencsére ritka.
10X-es Zoomal vigyázz, mielőtt fontos eseményt fotóznál vele, próbáld ki pár képpel a különböző távolságokat, s elemezd ki otthon a képet, mennyire ráztad be. Azért az a 10x-es zoom már jócskán 300 mm fölött van és az nem piskóta .... :)
Asse jó, ha lesből támadsz, mert még "ellenőrősebben" nézel ki...
Ellenben mostmár vigyázni kell, mivel az arrajáró autósok is szó nélkül rendőrrel fenyegetőznek :o)))) Erről egyik topictársunk tud mesélni, ha akar :o)
Saját fotózással kapcsolatos tapasztalatok, a jogi részét már mások megvilágították.
BKV-t viszonylag keveset fotózok, de eddig az Örsön és a Boráros téren (itt voltam a legtöbbet) semmi gondom nem volt.
A Volánoknál megoszlik a helyzet. Általában alacsonyabb beosztású munkatársak (takarító, sofőr) szokott b@szogatni, előbbiekek sokszor az a bajuk, hogy azt hiszik, hogy felismerhetők a képen. Ilyenkor meg szoktam mutatni nekik a képet, és ilyenkor lenyugszanak. Ha nagyon hajthatatlan, akkor úgyis hív valakit, akivel sokszor még normálisabban is lehet beszélni. De általában a sofőrök 95%-a semleges, 4% kedvesen jön oda és csak a maradék 1% rossz szándékkal.
Konkrét tiltás a buszpályaudvari fotózásra tudtommal csak a Volánbusznál van, de a biztonsági őrök ott is kijátszhatók. Másütt valószínűleg inkább csak eseti probléma, ha valaki megpróbál elzavarni.
Az tényleg fontos, hogy ne feltűnősködj, az sokat jelent.
Apukámmal nézegetjük a gépeket, mert szeretnénk venni valami komolyabbat. Ő ismeri ezt a gépet a munkahelyén dolgozott ilyennel és nagyon jó a véleménye róla. Majd gyűjtögetek egy kis pénzecskét és szeretném megvenni :-) .
Ami tetszik az a 10x-es zoom, és a vakucsatlakozó (elég komoly analóg fotó cuccunk van, közte jó vakukkal is, amit lehetne ezzel használni).
Engem meg a BKV nem nagyon érdekel. Én ezért nem is szoktam azokat a buszokat fotózni, de az Etele téren már fotóztam és ott nem volt gond. Ki kell próbálni, ne feltűnősködj és kész. Ha pedig elküldenek nem lesz semmi bajod. Elmész máshova vagy visszamész máskor és kész.
Sokan mondják, hogy az Árpád hídnál nem jó fotózni mert szólnak. Nekem még ott nem volt ilyen tapasztalatom, pedig ott szoktam a legtöbbet fotózni (oda érkezik és onnan indul a buszom hazafelé).
A fényképezéssel az a helyzet, hogy nyilvános helyen (mondjuk közterületen) bármikor szabad fotózni! Azt érdemes elkerülni, hogy emberek közeliben bennelegyenek, de ez itt ugye nem téma.
Ez a jogi helyzet. Az egy vitatott kérdés, hogy a volán-pályaudvar nyilvános helye-e. Alapvetően tehát ott is szabadna fotózni, de mivel a volán területe, ezért arra is van érv, hogy elküldjön. Engem küldtek már el a Népligetből, de korrekt volt a biztonsági őr, nem akart nekemesni meg semmi, csak kulturáltan megkért, hogy ne fotózzak.
Azért vagyok benne ilyen biztos, mert utánanéztem.
Az én tapasztalatom az, hogy a sofőrök nem nagyon szeretik ha ők is rajta vannak, azért ezt én el szoktam kerülni, de ez sem kötelező, csak szokás kérdése.
Azért van majdnem minden kép kétszer, mert gagyi a fényképezőgép, és elég sok kép nem szokott sikerülni (van is ilyen), és mikor hazajöttem nem volt kedvem válogatni, feltöltöttem mindet válogatás nélkül.
azt még tudom hogyha a soför arca is látszik akkor csak az engedélyével használhatod a képet tehát elönyösebb kitakarni vagy ugy lefotozni hogy ne látszodjon.
GörbeFan: nem kell enyire félni a fotózástol odamész tök egyszerüen beállitod a géped és KATT
kész nem nagy ügy az egész nem tudnak veled mit csinálni ez nem bün ha lefotozol valamit nincs benne semmi titkos dolog
figyelj megprobálod aztán ha nem jön válasz akkor ugy fotozol ahogy akarsz büntetést nem kaphatsz miatta esetleg csak lecsesz a soför más nem történhet de mondom ugy a legtisztább ha odamész hozzá és megkérdezed töle
ez töled és a Volán emberétöl függ hogy miben egyeztek meg
NOLAN: de akkor nem sok képet lehetne csinálni ha mindig csak azt amelyiken nincs soför én pl direkt azokat nézem ki amelyiken van hátha mond valami érdekeset
ha beleszolhatok ebbe akkor:
én úgy csináltam hogy amelyik busztársaság busza megfordul Vp-ben azoktol kértem engedélyt irtam nekik mailt és ök kézségesen adtak is (már amelyik 2 kivétellel ) bár némi kikötéssel de ez megegyezés kérdése
ha anyira nem akarsz engedélyt kérni akkor ugy fotozz hogy ne vegyenek észre és ha a buszon rajat ül a soför tiszteld meg anyival hogy megkérdezed töle aztán ha nemet mond akkor talán késöbb de ha igen akkor jol el lehet vele beszélgetni és érdekes dolgokat is el tud mesélni a kocsiról.
mitől lenne veszélyes?? úgy értettem, hogy ha valaki odajön szólni, akkor megpróbálhatod megbeszélni vele, hogy de igenis lehet. (nem úgy gondoltam, hogy a helyszínen vikidállikvidál)
szerintem nyugodtan menjél bárhova fotózni (mármint ahova AMÚGY be szabad menni), ne feltűnősködj és ne zavarj senkit.
olyan helyen kell csinálni, hogy ne nagyon szóljanak:)
mondjuk hallottam olyat, hogy valakit basztatott a kopaszember a népligetnél (volánbusz-pu), de szerintem ott akkora a forgalom, hogy az esetek többségében nincs idejük a fotósokat figyelni:)
egyébként meg mondom, nekem eddig nem szóltak, úgyhogy nem zavartattam magam:))
ha meg nagyon neked jön valaki, még mindig meg lehet próbálni jobb belátásra bírni (bár általában nem szokott sikerülni ahogy hallom)
Ha az ember "hozzájut" néhány érdekes adatbázishoz nagyon érdekes dolgokat lehet benne találni, akár csak szórakozásból is.
Az a legjobb mikor mondanak valamit a tévében, hogy a Z felmérés szerint az emberek 30%.... és volt már olyan hogy itthon megvolt az adatfile és megnéztem, hogy az 30%, az jó ha 10% megvan...
Kérdezted mi az az spss. Egy ez statitszikai program, ami nálunk (ELTE-Szociológia) tanítanak az egyetemen. Elég sok helyen használják, pl piackutatók, közvéleménykutatók, meg mindenféle helyen, ahol statisztikával foglalkoznak, például biztosításbizniszben is.
Ha van még kérdésed ezzel kapcsolatban szívesen válaszolok :-) . Ha érdekel, kiírom neked egy cédére :-) .
Az a terem 8-ig van, de nem készültünk el egy dolgozattal, ezért át kellett jönnünk ide az info szakkörös terembe. Itt lehetne lenni éjfélig, csak nem szeretek ide járni:-(
Már leragad a szemem, nem akarom már ezt a kúúúúúúúúúúrva dolgozatot írni!!!!
Voltam ma a lengyel intézetben, ahol egy lengyel design kiállítás van. Ki volt téve mint lengyel design a Volvo 8700 busz "műszerfalának" jobb oldala. Nem is a műszerfal, hanem az a műanyagborítás, ami busz középvonalától jobboldalra, az ajtó felé van. Tehát ki volt téve, egy ilye "fél első buszbelső" :-) . Képzeljétek kétféle kiépítés van, szekrénnyel, ill szekrény nélkül :-) .