Keresés

Részletes keresés

kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 116

Előző hozzászólásomban erre gondoltam:

 

"

A jogos utasforgalmi igények figyelembe vételének szükségessége
- nem lehet figyelmen kívül hagyni az országban végbement gazdasági-társadalmi változásokat sem, amelyek középpontba helyezték az UTAS-t, akit mindig, az általa elvárt színvonalon KELL KISZOLGÁLNI. Az életszínvonal növekedésével egyre szélesebb társadalmi rétegek előtt nyílik meg a lehetőség az egyéni közlekedésre való áttérésre. Ez a közösségi közlekedés piacvesztése mellett a párhuzamos közúthálózat túlterhelését, a közúti közlekedés ellehetetlenülését okozhatja. Ezért a tömegközlekedés részarányának (modal split) növelése nem csak társasági, hanem társadalmi érdek is. Bár a szentendrei vonal esetében a párhuzamos közúthálózat szűk kapacitása egyelőre korlátokat szab az egyéni közlekedés növekedésének, a HÉV versenyképességének megtartása, illetve növelése érdekében elengedhetetlenül szükséges a szolgáltatás színvonalának növelése. "

Szóval ezen a szövegen szórakoztam. "Nem lehet figyelmen kívül hagyni" - ebből számomra ez jön le: ahh, pedig de jó lenne!

Előzmény: Törölt nick (113)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 115

Mit mondjak, én meg vártam a tipikus "mindenre van magyarázat" típusú hozzászólást. Nem sértegetni akarlak, félre ne értsd. Csak hát éppen Te írtad be azt, amit.

 

Az, hogy a vonali térképet pénzért árulják, 1989-ig még normális lehetett, mert addig minden, ami abnormális volt, az hivatalosan normálisnak számított.

Abba a bizonyos nagy szemléletváltásba, ami a BKV-nál is lassan történget, bele kell férnie az ingyenes térképnek, menetrendi könyvnek. Háztartásonként évi egynek, még egyszer mondom, a többi mehet pénzért. Ez a szemléletváltás létezik elvileg, sőt gyakorlatilag is a BKV-nál, a HÉV-felújításhoz kapcsolódó egyik anyagban olvastam, de azóta leszedték a weboldalról. Kár, jót röhögtem rajta, érződött rajta, hogy az illető, aki írta, életében egy percet nem dolgozott a versenyszférában.

 

Előzmény: Törölt nick (113)
mestska Creative Commons License 2005.08.26 0 0 114

na elkezdek hozzászólni én is a topichoz:

 

mért is? ugyanolyan kiállítású térképes menetrend, mint a vonalhálózati térkép. ha azt pénzért árulják (méghozzá kb 400-ért), akkor ezért mért is nem lehet elkérni 200 forintot?

 

a) Új vonalhálózati térképet kellett volna kiadni, ami tartalmazza az új éjszakai járat-hálózatot is. Nem hiszem, hogy az éjszakai hálózatra külön olyna nagy igény lenne bárki részéről, 200 forintért.

 

b) Mivel ez drága, így szórólapszerűen, minden postaládába be kellett volna dobni.

 

c) meg kellene jelentetni a neten is ezt a térképet, a nappali vonalhálózattal együtt

 

d) azaz ingyenesen hozzáférhetővé kellene tenni. (persze a magyar ember olyan, hogy mindenből öt kell neki, láttunk már ilyet ezeken a topicokon is..:((

 

amúgy most voltam egy nyugat-európai országban, ahol minden városban ingyen hozzájutottam a város tömegközlekedési hálózatát ábrázoló jó minőségű térképhez. nem hiszem, hogy ezen kellene spórolni.

Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.26 0 0 113

már vártam, hoyg mikor szúr szemet valakinek:)

 

"Az, hogy pénzért árulják az új pesti éjszakai menetrendet....maradjunk annyiban, hogy nonszensz, elképesztő pofátlanság. Csapják oda a nyamvadt Budapesti Újság/Piachoz. És hogy még mindig nincs fent az Interneten, az a másik."

 

mért is? ugyanolyan kiállítású térképes menetrend, mint a vonalhálózati térkép. ha azt pénzért árulják (méghozzá kb 400-ért), akkor ezért mért is nem lehet elkérni 200 forintot?

az internetre meg föl fog kerülni, de egyelőre a régiek mennek úgyis, tehát aki ma akar utazni, annak az kell.

Előzmény: kibic2005 (112)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 112

Hát ezt már valahol korábban is írtam, marha nagy poén ilyen táblát trolira kirakni. Röhög a májam.

 

De az tetszett, hogy pár hónapja valaki megreklamálta, hogy az egyik 77-es trolin 77-es busz tábla van (magam is láttam) és másnap, amikor arra jártam, már csak 3 táblával ment ugyanaz a troli: a busztáblát levették.

 

 

Utcai táblák. Elkezdték városszerte kiszórni az új éjszakai járatok tábláit illetve menetrendjeit. Valahol már láttam azt az apró figyelmességet, hogy a kék táblára a papírmenetrend mögé ragasztották egy matricát, hogy "ha ez a matrica látszik, ellopták a menetrendet, kérjük, hívja a zöld számot" vagy hasonló. Most lemaradt a matrica, legalábbis eddig nem láttam. Bár lehet, hogy a papírbetevő brigád ragasztja bele a papír felszerelése előtt közvetlenül. Ha az adott megálló SAP vagy nem tudom milyen, a BKV-nál használt rendszer szerinti azonosítóját is odaírják, a bejelentés meggyorsítható, a félreértések kiküszöbölhetők. Arra a matricára illetve magára a menetrendi papírra ráírható a menetrend közvetlen internetes címe, természetesen wapos verzióban! Apropó, miért nincs wml-ben meg a bkv.hu? Semmi utópia nincs ebben, szerintem olcsó és remek ötlet, ráadásul népszerű is lenne. Vagy másik: megálló kódját sms-ben elküldve, válaszban jönne, hogy mikor jön a következő busz, villamos (menetrend szerint). Természetesen alapdíjas sms-re gondolok; ebből is tehetne szert bevételre a BKV Rt.

 

Na, ennyit hoztam ki egy 10 perces egyszemélyes brainstormingból, teljesen INGYENESEN.

 

 

Másik, örökzöld téma, tagek (graffitisek névjegye). Előszeretettel rajzolják a papírmenetrendet védő műanyagra. Egy kis odafigyeléssel szerintem ezektől is meg lehetne szabadulni. 1. Befesteni őket (mármint a műanyagot) olyan anyaggal, amin nem fog a tolluk. 2. Ráragasztani egy átlátszó fóliát. Ha összefirkálják, a táblacserélő brigád új műanyagot tesz be gyorsan és miután végzett a körrel, bent az üzemben elpöcsöl az összefirkált fólia leszedésével és új ráragasztásával.

 

Ha nem lesz ilyen fólia a 40 évre tervezett Combino villamosok ablakain, belső terén, nyilvánosan tökönszúrom magam. Na jó, azt nem, de erre tényleg szükség lenne. Illetékesek? Még nem késő.

 

Másik építő jellegű javaslat. Nem majmolás, de szerintem importálható az, amit Helsinkiben tapasztaltam. Minden postaládába évente egyszer ingyenesen beszórják a városi közlekedési vállalat teljes menetrendjét tartalmazó könyvecskét. Pont úgy, mint a menetrend szerint érkező IKEA katalógust. Ennek a feltételei:

- adott naptári évre fix menetrend minden vonalon (neten letölthető javítást el tudok képzelni)

- előre ismert események (felújítás, állami ünnep, stb.) miatti változások pontos ismerete

- több nem jut eszembe

Az, hogy pénzért árulják az új pesti éjszakai menetrendet....maradjunk annyiban, hogy nonszensz, elképesztő pofátlanság. Csapják oda a nyamvadt Budapesti Újság/Piachoz. És hogy még mindig nincs fent az Interneten, az a másik.

 

 

Előzmény: T. Ádám (109)
jóképességű Creative Commons License 2005.08.24 0 0 111
belepofazok Creative Commons License 2005.08.11 0 0 110
Pihenőidőről és vécézésről:

Egyszer voltam Balassagyarmaton volán busszal, lehetett vagy 19 óra már. Szépen haladtunk valami erdőcske mellett, amikor a vezető beleszólt a mikrofonba, hogy őt mostantól nem érdekli, most megáll és elmegy a bokrokba vécézni, mert dél óta nem tudott kiszállni "ebből a rohadt dobozból". "Aki akar reklamáljon az XY telefonszámon".

Meg is állt, vészvillogó ki, kisétált a bokrokhoz, elvégezte a dolgát, majd visszajött, visszaült a kormány mögé, indít, szendvics elő, és elkezdett falatozni útközben.
T. Ádám Creative Commons License 2005.08.10 0 0 109

A képek lemaradtak.

 

Akkor képek most:

 

 

Honnan megy az Erzsébet kir.-né útja

 

 

Trolipótló trolibusz

 

Jah volt kinnt egy troli amire nem jutott tábla hátra így papíron volt kiírva hogy 70. De ez valami extra lehetett mivel a 70es szám nyomtatva volt. Sajnos arról a troliról nincs képem.

Előzmény: T. Ádám (108)
T. Ádám Creative Commons License 2005.08.10 0 0 108

Ezt ide is bemásolom.

 

Ma nézegettem a 70es trolikon a táblákat. Elég érdekesek szedtek össze.

 

Pl: Trolipótló a Lövölde tér és Aluljáró, Fehér felület 70es szám Aluljáró. Volt olyan is amelyiken hátúl nem tábla volt hanem egy papiron 70es szám. Sőt ez valami papír extra lehetet hiszen nyomtatva volt nem kézzel odafirkantva a 70.

 

Akkor néhány kép:

 

 

 

 

Miután eltüntek a ZIUk a 70esről kidobálták a táblákat??

LoLkA Creative Commons License 2005.08.05 0 0 107
Dehogy haragszom!

Viszont abban biztos vagyok, hogy van 1 olyan tábla, amelyiken 26 Tüdőklinika Vincellér utca van. Lehet, hogy tévedésből, vagy próbaképp nyomták, de 100%, hogy én már láttam ilyen feliratot.

Nem hiszem, hogy próbából nyomtak volna egyet. Ilyen feliratot én is láttam csak még fehér táblában. Akkoriban még a 31-esnek is a Nagyállomás szerepelt elöl.
Előzmény: unikumi (106)
unikumi Creative Commons License 2005.08.05 0 0 106

Ne haragudj, tényleg Neked van igazad! A táblák mindkét oldalán ugyanaz a felirat van. Viszont abban biztos vagyok, hogy van 1 olyan tábla, amelyiken 26 Tüdőklinika Vincellér utca van. Lehet, hogy tévedésből, vagy próbaképp nyomták, de 100%, hogy én már láttam ilyen feliratot.

Egyébként a Borsod Volán tábláit gyártó cég kéretlenül is kétoldalú, két oldalon felcserélt végállomásos táblákat gyárt, így születtek elég furcsa járatok is.

Előzmény: LoLkA (92)
Bence145 Creative Commons License 2005.08.03 0 0 105
fúj 28-as villamos utálja apám a 28-as villamos vonalán vezetni főleg mikor hallotak napja van
jóképességű Creative Commons License 2005.08.03 0 0 104

Új viszonylatot avatunk:)

 

nograd-Bp Creative Commons License 2005.08.02 0 0 103

és akkor folytatom....

pl elvileg lehet olyan forda, hogy:

elindul Campingtől reggel, (mert a besztercén lakik a sofőr) egy 63Y-ban, visszaér egy óra múlva (mert körjárat), de átszerel 36-osnak, vég a Bányagépgyár, ott átszerel 63-asnak, (ami más útvonalon közlekedik), megint a Campingnél vagyunk, de ott átszerel 46-osnak, azzal lecsurog Baglyasaljára, ahonnan 14-esben megy Zagyvarónára, de vissza 15-ösnek jön (körjárat megint), majd megint csinál egy kanyart 14-esként és Baglyasalján vagyunk újra, és onnan hazamegy 46-osként. Amit most leírtam, lehet nem létezik, de lehetne és nincs gond a szóló és csuklós dologgal, mert pl ez mind csuklósított vonal.

És ebben az esetben, mindig átszerelt a vezér. nem volt a központban és a 6-os végen van pihenő, ahol frissülhet.

De valóban meg van határozva, hogy mi az alapkészlet egy szóló és mi egy csuklós busznak táblából. De az ott kell legyen a buszon.

Tehát egy 11B-s táblát csuklóson még keresve sem találsz, hacsak fel nem viszed rá! De egy szólón, jóformán bármilyen tábla lehet, mert hétvégén egy szóló is elég bizonyos időszakokon egy hétközben konzervdoboz style járaton.

nograd-Bp Creative Commons License 2005.08.02 0 0 102

Ütemes menetrend, van, de az utazási szokásoknak megfelelően.

Na elmagyarázom, de lehet rosszabb lesz!

Tehát, ha megnézed St. térképét, ez egy maaarha hosszú (14km) város, sok elágazó völgyel. amíg egy városközponti helyi végállomása volt az összes (11) alapvonalnak, eccerű volt mert "sugarasan" mentek a buszok kifelé és jöttek vissza.

De ez megszűnt, mert belvárost építettek. ígyhát lettek a dupla vonalak.

Alapvonal az 1-11 ig tartó számok, időnként betűkkel (a, b, c, d, e, g, t, y) tarkítva (útirány, vagy betétvonalak miatt). Ebből mára sok vonalnak a száma csak a GM jelzéssel együtt tűnik fel.

Majd jöttek az átlós vonalak, amelyek a város egyik végét kötik össze egy másikkal.

ilyenek a 13, 13A, 14, 15, 25, 25*, 31, 36, 46, 58, 61, 63, 63A, 63Y, 70, 71, 75, 19(elvileg 119 lenne), na ezek vannak/voltak, mert az utazási szokásokat figyelembe véve lettek újak, és szűntek meg vonalak. pl éppen nincs, 13 és 13A, és 51-es, de nem régóta van 58, vagy 15-ös.

Egyszerű, itt, mint láthatod két régi alapvonalat párosítottak 3+6=36. De mivel, a 6-os szakaszon több járat is halad, így azon a részen az összes 6-os számjegyet tartalmazó busz követését kell hangolni, és ütemesíteni, míg pl a 4-es vonalon a 4, 14, 46-os vonalakat kell hangolni. Ha ezt jól csinálod, akkor mindenhol lesz egy jó követési időd, és kapsz egy csomó olyan járatot, amikor az utas felül és addig utazik, míg céljához nem ér. (átszállás nélkül).   

 

 

Előzmény: gabor144 (99)
nograd-Bp Creative Commons License 2005.08.02 0 0 101

Hazajárós: értsd, éjszaka nem a volántepelen pihen, hanem a sofőr ajtaja előtt az utcán

Hol pisil kérdéskör: Vannak olyan végpont a városban, ahol pihenőhely van kialakítva, vagy pl, nem az autóbusz állomáson pihizik, hanem valamelyik pihenőjében, a végről, a pihibe, vagy a volán központba, vagy akár éppen haza GarázsMenetel és ott falik, vagy pisizik.

Garázsmenet megoldások is érdekesek, tábla beszed, és kirak a piros GM előre, és utána csak a számjelzés, hogy merre felé áll ki. ha felszállsz a buszra, akkor meg úgyis bemondja, hogy meddig vehető igénybe utazásra. (általában városközpontig, mert onnan helyközi aut állomásra mennek ennyi, inni, stb...

Előzmény: gumpy (98)
gumpy Creative Commons License 2005.08.01 0 0 100
Értem én, ezért írtam 1-2 vonalat.
De szerény tapasztalataim azt mutatják, van ahol túlzásba viszik: a menetrend is összevissza, és mindig más kocsi jön (ráadásul csuklós és szóló vegyesen). Ebből következtettem arra, hogy nagyon meg vannak keverve a (lapok) kocsik.
Előzmény: gabor144 (99)
gabor144 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 99
Attól hogy sok az átszerelés, még lehet az utas számára ütemes és kiszámítható, sőt, lehet, hogy éppen attól lesz az.

Az utas érdekében (könnyű megjegyezhetőség érdekében) illik ugyebár kerek követési időket csinálni. A menetidő meg annyi amennyi. Ha kijön úgy, hogy a menet oda + vá-i pihi + menet vissza + vá-i pihi összege kb. éppen a forgalmi igényelnek leginkább megfelelő kerek követési idő egész számú többszöröse, akkor megy átszerelgetés nélkül is. (Legalábbis amíg nem kell kajaszünetet (BKV-nál 20 p., máshol nem tudom mi a szokás) tartani.) De ha az igényelnek leginkább megfelelő kerek követési idő legközelebbi egész számú többszöröse sokkal nagyobb az így kiadódó összegnél, akkor indokolatlanul hosszú fordulónkénti pihenők lesznek, vagy a nem kerek követési idő mellet döntenek.

Ha van a közelben egy vagy több másik vonal, akkor az átszerelgetésekkel kijöhet úgy, hogy érk. után nem túl hosszú pihivel mindig másik vonalra indulva optimálisan van kihasználva a busz és a sofőr ideje, és még az is lehet, hogy kevesebb busz kell, mintha minden vonalnak külön-külön kocsiparkja lenne, változatlan köv. idővel.

A műszaki pihenőknél (a már említett kajaszünet) meg aztán szinte elkerülhetetlen az átszerelés, legalábbis a kevés kocsival járó vonalakon.

Na ebbe most jól belegabalyodtam, profi volános szakik biztos nálam sokkal jobban el tudnák mondani.

Előzmény: gumpy (98)
gumpy Creative Commons License 2005.08.01 0 0 98
Hallottad, hazajárós buszok vannak :-)
Egyébként miért kell ez a sok átszerelgetés? Nem jobb lenne, ha minden kocsi ugyanazon az 1-2 viszonylaton pörögne? Vagy így túl ütemes és kiszámítható lenne a menetrend, amitől a Volán írtózik?
Előzmény: Freehill (97)
Freehill Creative Commons License 2005.08.01 0 0 97

"Itt van olyan sofőr, aki egész nap csak távolról látja a Helyi Aut. állomást"

 

És hol megy wc-re? Mert Győrben ez is fontos feladata a decentrumoknak :)

 

"nem egy túristaközpont Salgótarján :))) "

 

Azért egy-kettő biztos jár arra :) Az ő kedvükért csinálhatnák úgy, ahogy gabor144 vagy LoLkA írta, mert ez így nagyon félrevezető.

Előzmény: nograd-Bp (96)
nograd-Bp Creative Commons License 2005.08.01 0 0 96

Táblacuccolás kihagyása valóban megoldható, ha a busz az autóbusz csomópontokon szerel át, de Starján nem az a hely! Itt van olyan sofőr, aki egész nap csak távolról látja a Helyi Aut. állomást, mert egy járata sem érinti azt. Így kénytelen magával hurcolni a táblákat. Mivel, a buszok egy része általában hazajárós, így reggel sem tudja felszerelni magát, tehát marad a spájz! :)

De "nem gond", hogy a másik oldalon más szerepel, mert nem egy túristaközpont Salgótarján :))) A helyieknek, meg általában a szám bőven elég, igaz az A és Y testvérpároknál néha a sofőr sincs tisztában, hogy mikor merre is megyünk. Ha megnézed a NV helyi menetrendjét, néha még a szám se mérvadó, mert vannak kivételes járatok, ami napjában eccer-kéccer továbbmegy, vagy más útvonalon (betéréssel), vagy rövidebb úton jár!  

Előzmény: Freehill (91)
jóképességű Creative Commons License 2005.08.01 0 0 95
Az oldalunkon van egy egész rovat róla.
Előzmény: T. Ádám (90)
LoLkA Creative Commons License 2005.07.31 0 0 94
Hasonló kecskeméten is. ott a gyorsjáratoknak van közös táblája, igaz, hogy a belső fejjel lefele van.
Előzmény: gabor144 (93)
gabor144 Creative Commons License 2005.07.31 0 0 93

Ilyet kb. 20 éve láttam Veszprémben, és reméltem, hogy már nincs ilyen. Szerintem ritka nagy átverés, az utasok semmibevétele. Ha mindenképpen más számnak kell lennie a belső oldalon, akkor legalább le kellene takarni a táblatartót belülről valami lemezzel, hogy ne látszódjon a belső oldal.

Előzmény: nograd-Bp (88)
LoLkA Creative Commons License 2005.07.31 0 0 92
Műanyag táblákkal találkozik az ember 95%ban a város helyi járatain, de mivel 36 féle viszonylat létezik, így egy buszban elég sok táblának kellene lenni, ha (fordulónkénti átszerelés miatt) a napi adag tábláit hurcolná magával és a tábla egyik oldalán az egyik, a másikon a másik útirány szerepelne (lásd.Debrecen).

Mégegyszer leírom:
Debrecenben a táblák két oldalán ugyanaz az irány szerepel. Elöl a decentrum, hátul pedig a "forduló". Napok óta sasolom a táblákat és képtelen vagyok olyat találni amelyikenen a két oldalon különböző irány lenne. Még a 30-ason sem úgy van. Nem tudom ki terjeszt iyleneket a HV-nál, de szerintem alaposan összekeveri a helyközi táblákkal.
Előzmény: nograd-Bp (88)
Freehill Creative Commons License 2005.07.31 0 0 91

Egyetértek, én is jártam már így, aztán a vezért kérdezgettem, hogy ez most hányas busz is :) Azért szerencsére Győrben nem jellemző az ilyen: bár kb. 60 vonalunk van, így itt sem lehet minden buszon minden viszonylathoz tábla, tipikusan egy-kettő elég szokott lenni, mivel az átszerelések nagy része valamelyik forgalmi irodánál történik, ahol elvileg bármely viszonylat táblájához hozzá lehet jutni. (Elvileg, mert állítólag néhány vezér szeret bespájzolni az egész hétre való táblákkal :)).

Előzmény: dyz (89)
T. Ádám Creative Commons License 2005.07.31 0 0 90
Nekem csak ez a kettő van. Van még neked ilyen?
Előzmény: jóképességű (87)
dyz Creative Commons License 2005.07.31 0 0 89
Ez szerintem a lehető legrosszabb: nem elég, hogy a bent ülő utas semmi tájékoztatást nem kap (pl. megállók), de még jól félre is vezetik, ha nem figyelt felszálláskor.
Előzmény: nograd-Bp (88)
nograd-Bp Creative Commons License 2005.07.31 0 0 88

"A táblákkal nálunk elég sok gond van.
Olvashatatlanok, és a vezérek nem szeretik megfordítani.

Minek kéne azt fordítgatni? Ugyanaz van mindkét oldalán. "

 

Két idézet után, hogy megint örömet szerezhessek, Nógrád Volán megint!

Műanyag táblákkal találkozik az ember 95%ban a város helyi járatain, de mivel 36 féle viszonylat létezik, így egy buszban elég sok táblának kellene lenni, ha (fordulónkénti átszerelés miatt) a napi adag tábláit hurcolná magával és a tábla egyik oldalán az egyik, a másikon a másik útirány szerepelne (lásd.Debrecen). 

Ebből egy debreceni Hajdú Volános haverom kapott ízelítőt, mikor ki"szaladtunk" városközpontból Salgóbányára és kifelé 11B-vel mentünk, melyen bent a 19-es jelszés látszik és visszafelé ugyanazzal a busszal 19-esben jöttünk, de befelé akkor a 11B jelzés volt látható. Ezt csak visszafelé figyelte meg, mert kifelé elfogadta, hogy 11B-re szálunk és lekötötte a 415-ös hangja hegymenetben, a frappáns vezetési stílus, amit a vezérünk művelt és a pillanatnyi megtorpanása a busznak, amikor az automata sebváltó visszakacsolna Somoskő elágazás után, de rájön, hogy nincs tovább, és kínlódik tovább hegynek felfelé. Visszafelé viszont fel(vissza)szállás előtt észrevette, hogy a vezér egy pillanat alatt megcserélhette a táblát, mert 19-es jelzésű busz csurog a megállóba. Felszáltunk és leraktuk magunkat, ahonnan látszott az oldaltábla és kiszúrta, hogy "nini, az oldaltábla nincs megcserélve!" De kivolt, csak ez belülről így látszik (okot lásd fentebb).

Ha valaki Starjánban jár érdemes kipróbálni a Salgóbányai járatokat (11B, 19), vadregényes táj, húzós emelkedők, bőgő motor, kereszteződésben jobbra kisívbe fordulás OFF "helytelen vágányról" ON kicentizve egy házfalat és egy villanyoszlopot, lefelé beduguló fülek, szerencsés esetben hullámvasútérzés.

Előzmény: LoLkA (69)
jóképességű Creative Commons License 2005.07.31 0 0 87
Előzmény: T. Ádám (86)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!