Sajnos ez a helyzet, de nem azért, mert a nap és a szél energiája nem lenne elég, hanem azért, mert nem akkor, amikor nekünk arra éppen szükségünk van.
Egy ipari folyamatot nem lehet megszakítani, majd tovább folytatni úgy ahogy a nap és szél éppen akarja...
De nemlesz áram mindenhol ugyhogy maradunk a füstnél, pedig a világ legszennyezöbje a acélgyártás. mert a szél meg a nap nemlesz elég, és tiz husz évmulva a autoknak is áram kell
majd a mi kis Grétánk beszédet tart és megmondja, a vének meg megbámulják tátott szájal , hehe
Akárhogy (-: porkohászat? lehet sok mindent. azt soknak tartanám, pl a dunaferr kedvéért egy fél megyét lefedni napelemekkel. ...ja? fűteni is kell a hidrogén csak gondolom 800 fok körül redukálja a vas-oxidot. oké...hőcserélő..... e a végén tényleg nagyon nagy lesz a létesítmény.
az atomenergia nyersanyagszükséglete (például réz, molibdén, nikkel, kobalt és alumínium) átlagosan 84 g/MWh, miközben a naperőműveké 296-635 g/MWh, a szélerőműveké pedig 255-292 g/MWh.
cserébe az atomerőműbe üzemanyag kell, amit bányászni kell, tehát azon a rovaton meg fog jelenni egy erőforrás igény, és környezeti beavatkozás
de az sem mindegy, hogy ez hol történik, egy térítői kopár sivatagban, vagy itt a szomszéd telken
***
pár dolgot azért a Hárfás is eltúloz a nuki oldalán:
- vagy alaperőműként üzemel a nuki, akkor lehet 90% a load faktora, de így kell mellé fosszilis, ami a fogyasztáshoz igazítja a rendszer termelését - ez faragható a BEV flotta éjszakai töltésével (de akkor kb büntetni kell minden hülyét aki nappal próbálja tölteni)
- vagy fogyasztáskövető módban kell őket használni, így is tervezni, és ehhez fog a fajlagos kWh költség igazodni, és ehhez kb 70%-os kihasználtsági tényező tartozik - ami emelkedhet ha van BEV flotta
ha számolunk BEV flottával, akkor tekintetbe kell venni, hogy ennek az energiának az értéke nem lesz azonos a csúcsidőszak áram árával, hanem kevesebb, mert a mozgatásra használt energia árához hozzácsapódik az akku amortizációja is, és ez érinti a hosszú távú megtérülését (gyakorlatilag kevesebbért tudja eladni az autók töltésére használt éjszakai áramot, ami a teljes termelésének a kb 30%-a lesz)
De ebből a szempontból az értelmezhetetlen lenne, hogy földgázból. Szénnel is lehetne, CO-t meg eltüzelni valami arra kitalált kazánban, de amiről szó van abba az se pászolna.
Európában valószínűtlenebb mert a társadalom nincs szétszakítva annyira, k-európa töri magát most ebben. Amikor az üzemanyagok adóját megemelték akkor Európa lemondott azzal a versenyképességéről az usa val szemben.
Számold ki ha akarod, de nem kell, ha szén közvetlenül redukál a kohóban az persze, hogy csak jobb hatásfokkal lehet mint ha először be egy kazánba, aztán gőzt fejleszt, az meghajt generátort aztán az áramot elvezetik valahová ahol vizet bont majd a végén azt is magas hőmérsékleten redukálják a vas-oxidot. ....na igen, az segítene rajta ha az akkor keletkező vizet megint csak gőzturbinára vezetnék. Vagy persze az világos, ha megújuló energia állítja elő a hidrogént.
Érv lehetne még, nem a hidrogénnel redukció hanem az elektrolízis mellett, hogy az olyan vasnak sokkal nagyobb a szilárdsága.
Évszázadok ota kokszal megy a acélgyártás (náz utána) a kokszot kigyák és hidrogénel helyetesittik
tehát nem jön feketefüst a kéményböl nulla CO2 ezt a gyártástecknologiát nevezik HYBRITnek
Értem, de ha a hidrogén szenes erőműben termelt áram állítja elő akkor annak a kazánjába 2 szer annyi szén kell ahhoz képest mint ha kihagyná az áramot és a hidrogént.
Nemzetközire gondoltam, ahogy írogatták azt hiszem még év elején. Az oltakozásal esetleges összefüggésre lennék kíváncsi. Igaz, 1 év az ebben semmit nem jelent, nyilván nincs 2 egyforma év se, de sok országot látva adhat okot sejtésekre.
De tudatlan vagy a csúcson az Ikarus kétszer annyi buszt gyártott évente, mint az országban lévő buszok száma, volt amikor évi 15 ezer busz készült, ma a Volánoknál nincs 6 ezer.
Szerintem 20% körül lehetett az export ...vagy esetleg 50. de nem tudom, az ilyen összehasonlítás értelmetlen, hogy Kínában akármit hasonlítani magyarhoz, ott pl rendőr is van vagy 100 millió. (((-:
Év eleje körül volt téma médiában, hogy a bármely okból halálesetek sok éves átlagtól növekedése mindenhol sokkal több volt mint amit covidra könyveltek, Egyiptomban 15, Japánban 10 szer annyi, de a magyar is 30% al, a német 60 stb.... De érdekes, ez a szám most sehol nem szerepel.