Keresés

Részletes keresés

GVpap92 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 171
Ha-ha, és akkor bele ér a bilibe a kezünk :D. vagy az eggyiken, vagy a másikon működik, olyan nincsen, hogy motmár, az 5busz közül mindeggyiken működne :D
Előzmény: suexID (170)
suexID Creative Commons License 2006.10.05 0 0 170
Ezek szerint csak itt Kecskeméten kénytelenek megcsinálni a megállóbemondást? Csodálatos. Azért örülök, hogy nálatok legalább működik a rendszer.
Előzmény: GVpap92 (169)
GVpap92 Creative Commons License 2006.10.05 0 0 169
Megjöttek a kijelzőink. A mai napon, 3db busz, már melektronikus hangon, mondta, hogy mi a kövtekező állomás. Belső, és külső kijelzőkkel. Thank you EMKE !
suexID Creative Commons License 2006.10.03 0 0 168
Nos akkor pörgessük fel kicsit a topikot!

Nálunk Kecskeméten eléggé érdekes a helyzet. A Kunságos helyiben közlekedő kocsikon éveken keresztül csak 2*7 szegmenses kijelzők voltak, aztán idén vásárolt a cég 2 berlini Volvot, amik már kijelzősök voltak, és betanították nekik a helyi viszonylatokat. Igaz, eléggé érdekesre sikerült a dolog, de legalább van. Aztán az egyik kocsi kijelzője mostanában haldoklik, de majd megjavítják talán.

Idén aztán volt egy közbeszerzési pályázat, az utastájékoztatás fejlesztésére. A kiírás szerint GPS alapú rendszer kiépítése a feladat, aminek a mai napon lett meg az első (könnyen észrevehető) jele. Az egyik Rába buszunkba ugyanis beszerelték a kijelzőket, illetve benn van már a kontroller is, csak épp nem használják még. A kocsiban 3 darab azonos méretű BUSE kijelző foglal helyet, méretük eléggé kicsi, 2 darab fektetett A4-es lap széles, és kb. 2 fektetett A4-es lap magas. Azt, hogy ezen konkrétan mi fog szerepelni, azt nem tudom, de legalább a frontra rakhattak volna nagyobb kijelzőt. A vezérlő Vultron gyártmányú, fronttöltős. A konfiguráció tehát hasonló a pesti V7700A-nál már megszokotthoz.

A szegmenses kijelzők mellett persze szokás táblákat is használni, ezekből azonban eléggé kevés van, és mivel a számok és betűk nem nyomtatva vagy festve, hanem matricaként vannak rajta, ezért a sok vandál hülyegyereknek első dolga lekaparni őket, meg átfirkálni. Ilyen táblákat egyébként vagy a busz elejére szoktak rakni, vagy pedig az oldalfalra, kettő együtt nem szokott előfordulni.

Hangos tájékoztatás nincs, csak berregő van, de azt is úgy használják, mintha fogalmuk se lenne róla, hogy mire való. Berregő be, ajtózárás azonnal. A szerencsétlen vak utas meg ugráljon gyorsan és találgassa ijedten, hogy mikor csukja oda a sofőr. Persze vannak normális vezérek is, akik várnak kicsit a csengetés után.

Remélhetőleg a közeljövőben javulás lesz a kecskeméti tömegközlekedésben.
caelint Creative Commons License 2006.09.12 0 0 167

Sziasztok!

Egyik barátom mániákusan gyűjt mindent, ami a BKV-hoz kapcsolódik - ha ez jó neki, na mind1. Hamarosan szülinapja lesz és gondoltam, meglepem valami BKV-s dologgal. Egy ideje már mondogatja, hogy kéne neki egy ellenőrös karszalag. Esetleg ha lenne egy lejárt, érvénytelen igazolvány is hozzá..., de tudom, erre szűkösek a lehetőségek. Ő az, aki betenné a vitrinbe és minden vendégének megmutatná, hogy neki ilyen is van...

Ha valaki tudna szerezni egy igazolványt vagy karszalagot (jobb lenne az új típusú, kékes színű), kérem jelentkezzen emailben: goll888@freemail.hu

Mivel az idő telik és mindjárt itt a szülinapja, kérem segítsen valaki.

Előre is köszi, caelint

dyz Creative Commons License 2006.09.12 0 0 166
Az 1-es villamos szerintem a legjobb, jár az este 10 után (aztán meg van helyette éjszakai busz). Csak a bécsi úton kell esetleg átszállnod, ha nem a végállomás közelébe mész.
Előzmény: a_boci (165)
a_boci Creative Commons License 2006.09.12 0 0 165
Sziasztok!

Nem tudom lehet nem pont itt kellene megkérdeznem, de szükségem lenne valakire aki jól ismeri Pesten a tömegközlekedést.
Szóval én tatabányai vagyok és Budára a 3.kerületi bécsi útra kellene feljárnom a BMF-NIK karára.
Ha megoldható busszal szeretnék feljárni, innen a buszok a Népligetre mennek.
a bkv.hu-n már sokat nézegettem a dolgokat de mivel nem ismerem annyire nem tudom pl hol érdemes átszálnom
láttam 1 villamost ami a népligetről menne a bécsi útra, de az nem j mert sokszor elég későn is végzek (22:00)
igy azt kérdezném ki mit javasolna a Népligetről a Bécsi útra.
melyik buszal (mert gondolom az jár késő este is) meddig mennyek el és ott mire szálljak át?

még az a megoldás is érdekel ha feljövök a Délibe vonattal (vagy a Keletibe nem tudom melyik jobb) és onnan ha tudna valaki buszt (metrózni nem szeretnék) azt nagyon jó lenne

köszönöm!
unikumi Creative Commons License 2006.09.11 0 0 164
Elhiszem... Hát, valóban, emkééknek még van mit tanulni... Most hátha:) A remény hal meg utoljára.
Előzmény: Törölt nick (163)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 163
Bocs elfelejtettem írni én várok akár meddig is, de nagyon rossz volt látni ahogy kinézett :-(((
Előzmény: unikumi (160)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 162
Képel sajna nem tok szolgálni mert nem volt nálam akkor semmi sem amivel le tudtam volna szedni :-( De két szép csik hosszába végig futott a kijelzön!
Előzmény: unikumi (161)
unikumi Creative Commons License 2006.09.11 0 0 161
Jaj, még a kérdésre válaszolva. Az utastájékoztató rendszerekhez a szövegeket általában fel szokták venni, főleg mostmár, szuper kicsi flash memóriák idején. Hangszintetizátor beépítése hülyeség lenne, és még nem is nagyon van magyarul jól beszélő hangszintetizátor program.
Előzmény: unikumi (160)
unikumi Creative Commons License 2006.09.11 0 0 160
Szerintem inkább gyermekbetegség... Ilyet még sohasem csinált az emke, ez most ilyen "kísérleti nyúl" helyzet. Ha tudsz, kérlek rakj be képet az új kijelzőkről, és légy türelemmel. Mert a türelem most nem rózsát, hanem jól működő utastájékoztató rendszert terem;)
Előzmény: Törölt nick (159)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 159

Kár volt említeni ezt! :-)

Már is meg van velük a gond!

Előzmény: GVpap92 (154)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 158

a bkv nem tudja javítani (elvileg).

mostanság úgy hallom valami céghez hordják a készülékeket.

egyébként meg fölvásároltak egy csomót még korábban.

Előzmény: GVpap92 (149)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 157
báááá ez a 6-os nagyon dúúrva!:)
Előzmény: Dél-pesti (155)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.02 0 0 156
Vagy még több? Bármi elő fordulhat!
Előzmény: GVpap92 (154)
Dél-pesti Creative Commons License 2006.09.02 0 0 155
GVpap92 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 154
NA erről beszélek :D De ez FOK-GYEM, Az EMKE rosszabb :D, de lehet, hogy LCD kijelzősek jönnek, azzal meg nem lehet ennyi baj.
Előzmény: exBPO-700 (153)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 153

Kőbányenc, Városköze

 

:D

 

 

BPI-937 (9) Deák Ferenc tér

2004.08.14.

Előzmény: GVpap92 (151)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.31 0 0 152

Nem biztos!

Azért mert máshol ez megy nálunk még lehet jó! ;-)

Előzmény: GVpap92 (151)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 151

Pár hülyeség: fűszőmo; Tacsár; Patánk; Parázta kisfóIt; Tecko; Csép u.; To völgy; Aliszka st. ; TOjl soroljam még? Valószínű egy téli napot, vagy egy idegebb hónapot így fogunk átvészelni, csupa rossz és befagyott EMKE-vel.

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 150
Lehet nem vették észre ;-)
Majd figyeld meg itt milyen kiírások leszne 1 hónap múlva azt se tudod mit is ír ki!
Előzmény: GVpap92 (149)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 149
Hát, a BKV-nál nem szokás megjavítani őket ahogyan észrevettem , párszor a pontos idő, eléggé pontatlan volt, és az áloomást sem hibátlanul írja ki, pl: Jasza; Mar; t-r (Jászai MAri Tér)
Előzmény: dyz (141)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 148

 

Tudjátok, hogy milyen fajta, utastájékoztató EMKE jön szekszádra, hogy megbízható-e, meg ilyesmi. Tehát azt mondják, hogy be fogja magától mondani az állomást, műholdas GPS-es lesz, és belső kijelző kiírja, hogy mi következik, a külső, meg a vonalszámot írja ki. ennyit tudunk, de, hogy ez milyen, azt nem.

És, egy ilyen felszerelés, mennyibe kerül, 260-280as ikarusra, valamint  citarora ha meg tudjátok mondani akkor megköszönném
Ja, me, hogy gépi hag mondja be az állomást vagy, fel kell venni?

Asszem 4 csuklósunk van, + 16 solo buszunk, ezek más fajták, nem csak ikarusok.

Freehill Creative Commons License 2006.08.14 0 0 147
Hát igen... Győr is azon városok közé tartozik, ahol az utasok 95%-a ismeri a vonalhálózatot, ezért nekik az "első éra" tájékoztatása, azaz a vonalszám kiírása tökéletesen elég: az irányt és az útvonalat maguktól kitalálják. Az 5%-ra pedig egyelőre nem gondolunk, pedig előbb-utóbb - pláne ha ez az 5% növekszik - elkerülhetetlen lesz...
Előzmény: Dtomesz (146)
Dtomesz Creative Commons License 2006.08.14 0 0 146
Nem tudom, hogy a FOK-GYEM-en "mennyibe" kerülne, de a tábla esetén még megértem, hogy nem variálták túl az utastájékoztatást, mondván sokba kerülne a jobb, de az olcsóbbat is megérti a pórnép.
Előzmény: Freehill (145)
Freehill Creative Commons License 2006.08.14 0 0 145

"a balszélen az egyik, jobb szélen a másik"

 

Ennél még rosszabb, ami most van: a bal szélen felül az egyik, alul a másik, a jobb szélen pedig felül a másik, alul az egyik :). Tehát mindkét végállomás kétszer szerepel, ugyanúgy elvéve a helyet a pontos megnevezésektől, mint a FOK-GYEM-en. Az egyetlen pozitívum, hogy ez legalább logikus, hiszen a FOK-GYEM valóban a hagyományos tábla egyik felét "koppintja le". (Az más kérdés, hogy mindkét táblatípuson feleannyi végállomást kellene megjeleníteni: a hagyományoson 2-t (4 helyett), az elektronikuson 1-et (2 helyett). Sőt, a hagyományos táblákon még több értelme lenne (és ki is férne), ha valamilyen egyszerűsített útvonalat írnának ki (a két végállomást, és közöttük 2-3 fontosabb érintett helyet.) Esetleg az "és vissza" szöveggel kiegészítve :).

Előzmény: Dtomesz (144)
Dtomesz Creative Commons License 2006.08.14 0 0 144
Anno, még a "második" táblás érában (mert vol első is, mikor az első 200-ok megjelentek, akkor csak a tábla közepére a járatszámot tüntették fel) a balszélen az egyik, jobb szélen a másik, középen a járatszám lett feltüntetve. Ezt próbálták elektronikus jelzővel lekoppintani: két végállomás+járatszám. Szerintem egyszerűen csak ennyi, hogy a győri Fok-Gyem-es kijelzők mit írnak ki.
Előzmény: Freehill (143)
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 143

Teljesen egyetértek Veled a belső táblákat illetően. Ráadásul Győrben a kijelzős buszokon még belső kijelző sincs (kivéve a 3 db IK412-est), ami legalább a vonalszámot kiírná. Így nálunk ha nem nézed meg felszálláskor, hogy mire szálltál, akkor később csak az utastársaktól, vagy a buszvezetőtől tudhatod meg.

 

Szerintem az is megfelelő lenne, ha egy valamennyi vonalat és megállóhelyet tartalmazó sematikus térképet helyeznének el az utastérben (mondjuk ez Budapesten elég nagy lenne :), de vidéken talán működne), és akkor a táblát sem kellene cserélgetni.

Előzmény: dyz (141)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.13 0 0 142
Majd úgy csinálják meg, h ne legyen signál vagy majd a soförők émekelnek valamit ami nekik is tetszik :)
Előzmény: GVpap92 (135)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!