Találkozóra bejelenTTkezek, remélem addigra a vezérlőm is meggyógyul.
A többieknek: a TRAN kézivezérlő gyakorlatilag két éve megy napi 8-10 órát, és a műhelymunkában nem nagyon tudom kímélni!:-)
Fordítókorong ügy:
István!
Tegyük fel a következőt:
Bejár a gőzös a fordítókorong felé, és az a feladat, hogy egyenesen menjen be a fűtőházba a korongon át. Világos, hogy ebben az esetben a bejárati vágányt, a fordítókorongon lévő sínt, és a mozdonyállás sínjét is ugyanabban a polaritásban kell működtetni, mindegy, hogy digi, vagy analóg üzemben. Stimmel? Elsőre úgy kösd be, hogy ez működjön. Gond akkor van, ha a mozdonyt meg akarod fordítani. Ekkor ugyanaz a helyzet, mint a hurokvágány esetében, ugyanis a korong vágányát a megfelelő polaritásra kell kapcsolni! Ezt elvileg a koronghoz adott ketyere tudja, de a használatija nincs előttem, fejből meg nem tudom.
Illetve ha a zárlat akkor is fenn áll ha mozdonnyal nem a karunk a hídra állni , akkor ezt azt jelenti hogy a híd azzal a vágánnyal amire rá áll elektromos kapcsolatban van., így külön a hídnak nem kell plusz áram ellátást biztosítani. Így a híd mindig olyan polaritású amilyen a vágány amire rá van állítva. arra kell vigyázni hogy az egymással szemben lévő vágányok azonosan legyenek be kötve. a hídnak meg külön feszültséget nem kell fel vinni. Kösd ki a hidat müködik e! Egy próbát meg ér!
Érdekelne cseh flexi sin I profilos? Többen már használjuk és van pár darabom itthon "készleten"... Ugyancsak vannak Mákos I-U átalakítóim is, melyektől jelképes összegért megválnék... Topiktalira tudnám vinni...
A hídban átfordításkor polaritást kellene váltani, ennek minden külső segítség nélkül meg kellene történni, legalább is nálam így működik. Ez lehetséges hogy a korongodban nincs ki építve és külön kell gondoskodni róla, A 40cm darab le lehet választva a vágányhálózatról és külön a fordítókoronggal üzemel úgy hogy ebben az egészben változik a polaritás, A zárlat folyamatos vagy csak akkor ha a mozdony fel állna rá? Nálam ez úgy működik hogy a korong működtet egy kapcsolót ami 180fok ki és 180fok be kapcsolt állásban van, ez kapcsol egy relét ami elvégzi a polaritás váltást Nincs véletlen még két vezeték erre a célra, ami nem került bekötésre?
2. A profilvágány végén, mindkét sínszálon kb 7-8 mm hosszban olyan formára és méretűre reszeled a sínszálakat, mint amilyen a BTTB vágány sínösszekötője. Hogy ne zötyögjön a kerék az átmenetkor, ezért a profilsín tetejéből is le kell reszelni egy hangyányit.
3. Kiveszed a BTTB vágány sínösszekötőjét. (Felfordítod a BTTB vágánymezőt, a sínösszekötő oldalán a síneket leszorító fülecskéket visszahajtod. Visszafordítod a vágányt, a sínszálat megemeled, és kihúzod a sínösszekötőt. Ezután megint hátára fordítod a vágánymezőt, és visszahajtod a leszorító fülecskéket eredeti helyükre.)
4. Összedugod a két vágányt. Ha nem megy össze, vagy túlságosan feszül, még reszelsz egy hangyányit. Ha nagyon lötyög, akkor sincs baj: széthúzod a két vágányt és apró fogóval egy lehelletnyit összenyomod a BTTB sín végét.
Átmenőt kapsz a M&H üzleteiben. Tudom, Nálad nincs, de talán webshop-on keresztül igen. Ugyancsak náluk akadhat papucs is, amivel a flexit tovább lehet toldani. Jó a Roco N-es papucsa is.
Javaslatom, hogy a flexi után tegyetek egy rövid egyenes Tillig profilsínt, majd ahhoz csatlakoztassátok az átmenőt. Ez utóbbi ugyanis egy kicsit szerencsétlen megoldás, mert a régi kalapsínprofil van gyárilag elgányolva, hogy rá lehessen húzni a papucsot.
Keresek megvételre TT-s flexi sínt kb 5m-t,valamint olyan sínt,amivel össze tudom hozni a régi BTTB sínnel a flexit.Tehát átmenősínt...Csak eszembe jut a neve... :D
Lehetőleg óccsófajta kell. :-)
Egy ismerősnek kell beszereznem,a segítségeket köszönöm!
Te vagy tényleg nagyon értesz hozzá (eddig is tudtam! ) vagy lottóznod kellene...
Persze, sínrögzítés közben kihúztam és fordítva dugtam vissza. Ma 2 órás szakaszolásos kutatással meglett a disznóság.
Ettől még azonban a Fleischman fordító folymatosan zárlatot csinál, minden lépésnél. Szerencsére azonnal ki lehet oldani a zárlatot és minden működik. Ha azonban teljesen körbefordítom - ami ugye fő feladata - totál zárlatos és akkor ki sem tudom oldani.
Ma a zárlat keresése közben leellenőriztem a bekötést, rendben, leírás szerinti.
Jó lenne valamilyen ötlet, nincs valakinek erről tapasztalata? Előre kösz!
TALÁLKOZÓ: 2009 január 14, SZERDA!!!
Most csak akkor érek rá. Szokásos helyen ( Andrássy 100, pinceklub ). Előkészülőknek 16.30, 17.00-kor Jakoa kezd!
Felszerelések megint lesznek, az asztalokat egyenesbe hozatom! Hozzatok dilikört, hosszabbítót.
Gyertek, de kérem, hogy regisztráljatok!!!
Le kell adnom a létszámot, komolyan veszik, nem akarom elrontani a kaqpcsolatomat!