Lehet hogy a mostani FFF kocsik jobbak mint régen, de nálam már szóba se jöhettek az autóvásárlásnál. Még mindíg bosszant, ha a régi kocsimra gondolok, úgyhogy ha valakit sért a véleményem, úgy elnézést a rajongóktól.
"Tanulság: FFF (Fiat, Francia, Ford) soha többé!!!"
őőőő, akkor csak német meg japán? Nekem 4 éve Focusom van, semmi baja......
Azért nem szabad itt sem általánosítani szerintem. Vannak rossz szériák, modellek, stb. Sokan meg épp istenítik az általad sorolt márkákat. Szerintem a most piacra kerülő modellek elég jók, de persze hibátlan kocsit még senki sem látott. Eddig én is azon a véleményen voltam, hogy olaszt soha. Na mind1, majd kiderül pár év alatt, mit tudnak a 2007-es modellek. Személy szerint a Ceed-nél is kíváncsi leszek, hogy hogy bírja a turbó a nyüstölést, és hogy tényleg javítanak-e mindent gariban a 7 év alatt, ami szerintünk oda tartozik.... Azért is olvasom ezt a fórumot mindig amióta létrehozták, mert szimpi a Ceed, csak ne lenne a belseje annyira spártai....a külső nekem bejön, meg a vezethetősége/kezelés is.
Nekem is Fiatom volt volt a ceed előtt, egy Marea.... Soha többé Fiat! Nem voltam vele elégedett: - a futóművet senki se tudta megcsinálni úgy, hogy ne kopogjon egy hónap múlva, bármit is cseréltek. - az olasz autóknak az a baja, hogy a fémalkatrészek sokkal gyengébbek, hamarabb rozsdásodnak, legalábbis ezt egy szerelő mondta. Egy tízéves "modern (1,6 16V)" autónak nem kellene tiszta rozsdának lennie, mint az enyémnek. - a motor már haldoklott 200.000 km környékén, a nagygenerál nekem már nagyon nem érte vona meg. -mindíg volt valami idegesítő baja, ami nagyon zavart, rosszul lennék, ha összeszámolnám mennyit költöttem rá Szerencsére beszámították a ceedbe, azóta is ott áll a kereskedésben, nem kell a kutyának se.
A kollégámnak volt egy 1,4-es turbós Puntója, ment mint az állat, de szétment a turbó. Egy év alatt röpke 600.000,- Ft-ot költött rá, aztán elatta.
nézd meg az olajszintet!!! ha túl sok van benne,mint nekem kb 3-4 dl-el többet öntöttek bele a szervizben! Ez visszafogja a motort és többet is fogyaszt tőle!
Én tegnap jöttem haza 520km-t mentünk. M3 Debrecenig oda-vissza + kis kitérő a 9 lyukú hídhoz a 33 -on. Odafele 6,3 at mutatott afed.comp de volt 180 is,és végig 140 fölött! Visszafele 5,7 ,pedig becsúsztunk egy a baleset miatti dugóba az M3 on és álltunk fél órát. Nekem Törökbálint-Bp hátsó utakon is 6-6,3 között van a fogyi.Reggel legalább fél órát állok a dugóban. A fogyit még így is sokallom! De kárpótol a menetteljesítmény! Az astram fogyasztott 4,2-4,5 öt,de az 60Le volt :)) ez majdnem 2x annyi és mégsem fogyaszt 8L-t...
Hát akkor nálam tuti valami gond lehet a kocsival. Autópályán nem megyek 130-nál gyorsabban, városi dugóban is igyekszem minél kevesebbet autózni. Voltam majdnem 500 km-es távon is, meg most 100-on, de képtelenség 6 alá levinni.
De mondom, engem a 130-nál jelentkező 7 liter aggaszt, pedig emelkedő sem volt.
Az első mért tankoláson vagyok túl, 1,6 CRDI SW kereken 5L-t fogyasztott.
Télen, bejáratós autónál tökéletes !
Egy apró trükk a MPG-BOOST adalék ( dílernek köszönet ! ), ami úgy tűnik kiválóan dolgozik.
Két jelenséről szeretnék érseklődni:
Az autó leállítása után halk csipogások és szívó, "szüttyögő" hangok jönnek a motorból. Mivel ez az első dízelem , nem tudom, hogy normális-e a jelenség.
Korábban már írtam a rezonáló műanyag zörgést a műszerfaltól vezető oldalról.
Bizonyos fordulatszámnál rezonáló zörgés és inkább csak. ha már meleg van az utastérben.
Finoman hajtva az 5-5,5 literes átlag teljesen reális! Magam vagy 4-5 CRDivel jártam (5a, SW, i30) és egy kivétellel bejáratósok voltak. Hosszú távon akár 5 alá is mehetsz, nekem Veszpém - Zalaszentgrót - Veszprém igen kíméletesen 4,3 lett.
De meg lehet kérdezni Andrew-t, box segítségével az 5,2-5,3-as átlagfogyasztása leugrott 4,7 körülre.
A 6 literes fogyasztás vagy komolyabb városi forgalmat, vagy pörgős autópályát feltételez. Vagy tényleg valami problémát. (Vagy hibás vezetési stílust)
Köszi, erre én is gondoltam. De autópálya tempónál a 7 liter az jó? Nem tudom, nekem soknak tűnik. A benzines egyhatos rönóm evett ennyit. Lehet, hogy paranoiás vagyok, úgyhogy elmegyek inkább aludni :).
A gyári adatok szerint, város 5,7 vegyes 4,7 mindenki tisztában kell, hogy legyen ezen értékek a valóságos, átlagos használat mellett nem fedik a valóságot.
Számomra jelen pillanatban az 5-5,5 literes átlagfogyi elérhetetlen messzeségekben van.
Ne aggódj másoknak is. A 6 liter körül teljesen normális. A többi véleményem szerint csak legenda.Mindig voltak olyanok akik szerették volna elhitetni másokkal, hogy az autójuk"termeli"a naftát. Miből gondolja bárki, hogy 1,6 CDRI motor a teljesítményéhez nem kér inni.
Próbáld ki úgy is az átlag fogy. mérést, hogy teli tank, hosszabb út, majd ugyanazon kútnál megint teli tank, mindkét esetben az első kattanásig töltsed.
Srácok, valami nagyon nem stimmel a fogyasztásommal. Egyszerűen akármit csinálok, képtelen vagyok 6 l alá tornászni. Pedig most már nem tojás van a lábam alatt, hanem nem is tudom, mi. Ma mentem Hatvanba az M3-ason, és 130-nál oda-vissza a pillanatnyi fogymérő folyamatosan 7-7,5 litert mutatott, ami dízel létére nagyon sok!!!! Hiába játszottam a gázpedállal, 7 alá sose ment. Nem megy a klíma, kíváncsiságból a fűtést is kikapcsoltam, egyedül ültem az autóban, de minden hiába.
Most az átlag 6,1 liter, ami szintén sok, főleg úgy, hogy a nullázás óta megtett kb 750 km-ből talán 100 ami budapesti dugó volt.
Egyszerűen nem értem :((. Számomra jelen pillanatban az 5-5,5 literes átlagfogyi elérhetetlen messzeségekben van. Jövő héten valamikor megnézetem a kocsit, mert szerintem ennek oka kell, hogy legyen.
külsőre nagyobb a Bravo, viszont ennek ellenére a hátsó lábtér tényleg egy vicc. Egyébként a korábbi Fiatom nekem is a 4. évtől kezdett egyre több problémával idegesíteni. Komoly baja nem volt, mindig pöcre indult, csak sok apró idegesítő dolog volt. A legjobban azt szerettem, amikor a kocsi lezárása után felkapcsolt a rádió és lemerítette reggelre az aksit.
A Bravo az importőri akcióval (350e engedmény a benzinesekre, illetve 500e a dizelekre v. sport csomag) + 1 év ingyen cascóval igen jó árban van. A nyers 40km-es 120LE-s T-jet tesztautó 4 személlyel érzésre jobban gyorsult, mint amikor egyedül ülök a már 4000km-es 1.6 CRDI-mmel, ezen meg is lepődtem. Elég sokáig mustráltam a Bravót is, ha tényleg jól összerakták az olaszok egyedül praktikussági hátrányai vannak a Cee'ddel szemben: a hátsó lábtér az akkora mint a Grande Puntóé, illetve igen alacsonyan van az ülés hátul, emiatt a hátsó sor felnőttnek nem kényelmes. A csomagtartója viszont nagyobb. Vannak viszont olyan extrák, amik a Cee'dben nincsnenek, az általad említett Hill holder is jó dolog lehet, plusz a kétzónás klima, Blue&Me, 6-os váltó, rendelhető teljes pótkerék, illetve az alap kanyarkövető ködfényszóró se lehet rossz dolog. Kivül-belül a formavilág fényévekkel veri a Cee'det. Ami engem nagyon zavart az a kormánykerék alatt lenyúló műanyag lemez: én szeretek magasan ülni, de magas pozicioban mindig bevertem a térdemet ki és beszállásnál. A 3 év már importőri gari? Idáig csak 1 szalon vállalt be a saját szakállára plusz 1 évet.
Persze a tuti a turbós benzines, de költséges mulatság a javítása, ezért tudni kell, hány évre tervezed. Pörgős, de nem olyan nyomatékos, mint a CRDi. A fogyasztás megint csak magasabb. Cserébe egy gyönyörű autó, városban és hosszú távon is használható.
Elöször én is kombit szerettem volna,mert néha sokat pakolok az autóba,de aztán rájüttem ,hogy beférek a sima ceedbe is és túl sokat kellet volna várni a kombira.Átnéztem a konkurencia ajánlatait,de pl: a fiatba egyáltalán nem fértem volna be.
Én is nézegettem a fiatokat,de nekem a Bravo kisebbnek tünt mint a ceed.Én valahogy nem vagyok oda az olasz autoékért.Biztos,hogy 3-5 évig nem lesz baja és utána?