A kápmegyeri menetrendeknek sincs még nyoma a honlapon.
"De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel."
A 47-49V menetrendje 100%-ig ugyanilyen...
Egyébként most hogy tudják garantálni az alacsonypadlós indulásokat (105-ön)? A 412-es flotta eléggé halódik.
412-esen nem írt ilyíen hülyeségeket, azon írta az 56-ost, és a 105-ösre se lehetett átszállni a Deákon, és a villamospótlóat is írta. A műnéni viszont nem ondta az átszállásokat.
Felmentem a bkv.hu-ra. A 4-es, piros 4-es még fent van, "Érvényes 2003.05.22-től". Tehát ma is?
Aztán megnéztem a 105-öst is, az mától érvényes... Na de sikerült megint egy áttekinthetetlen menetrendet készíteni: az alacsonypadlós jel és az "a" jel szinte minden szám mellett kellően áttekinthetetlenné teszi a menetrendet.
De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel.
Sokat volt itt szó Mari néniről, akinek az új számozással segíteni kell. Szerintem ha ezen a menetrenden eligazodik, akkor a keretes-színes-betűs jelzésekkel is elboldogulna.
Csókoltatom a 105-ös FOKGYEMjeinek programozóját! A Deákon átszállhatok a 105-ösre meg a 49-es tujára (47-esre nem, ezt nem tudom, hogyan sikerült), a Béke téren meg a 4gy-re. De természetesen az 56-os villamost sem ismeri. Le a kalappal, ezt nevezem naprakészségnek!
Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst, és frissítse a buszok utastájékoztató rendszerét. Két hete volt frissítés, valószínűleg akkor letudták a szeptember 3-ai változások bevitelét is. Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.
Fantörpikus, ahogy a 32-esen a Béke térnél már hetek óta úgy mondja be a bemondónő, hogy "ászállhatnak a 105-ös buszra", holott még a 4-es jár ott. És ezek után még megy a papolás, hogy dehát a vidéki utas ne tájékozódjon félre, mert his összekeveri a számokat stb. Nevetséges, tényleg. :-/
Valóban, a közlekedési infók a rádióban valahogy jobban hangzottak a szájából:) Akkor már inkább lett volna Lorencz Pálma :) Bár szerintem Bea asszonynál még ez is jobb. Tarcsa Zsuzsás is van ezekből?
Itt, Debrecenben túl sok érdekesség nincs, mivel csak a villamosokon és trolikon van hangos utastájékoztatás, a 86-os buszokról ismert úrral. Majd én is teszek fel:)
De a topiknyitó azért kicsit általánosabban értette az utastájékoztatást, nekem úgy tűnt.
Jól tűnt! Ez is ide tartozik, pláne, hogy nem ökörségekről van szó, ahogy nem is homokozásról! Sőt, arra is szeretnélek megkérni Benneteket, hogy ha valakinek esetleg van ideje, kedve, vegye fel és tegye közkinccsé ezeket a mostanában sokat változó szövegeket, mert 1) év(tized)ek múlva nagy érték lehet; 2) biztos nem csak én vagyok itt "vidéki", akinek sajnos nincs lehetősége nyomon követni a Fővárosban folyó dolgokat, és bizony a "négyeshatosról" is sokszor az ICS-k jutnak eszébe :) És akárhogy is nézzük, az utasok számára ez is egy nagyon fontos dolog, mert miután a táblán sikerült kinéznie, hogy mikor kéne jönni a járműnek és felszáll rá, utána le is kell szállnia róla, de nem mindegy, hogy hol.
Egyébként ha már felmerült (bár ez viszont itt tényleg OFF, mert a Vasutas fórumba tartozik), Rábai Balázs nem véglegesen a "MÁV hangja", mert rengeteg helyen van Szalóczy, új beszerzések is vannak ilyen (egyébként kiváló) gépekből, és felvételek is természetesen mind a mai napig készülnek Szalóczyval. A Rábai-féle cég egy igen mocskos cég, a program sem tökéletes, a végeredmény, a bemondások meg végképp nem mondhatók annak. De ha valakinek tetszik, csak menjen ki a Nyugatiba...útirányon át... Viszont kettőjükön kívül is van két gépekben alkalmazott hang, hiszen a két fent említett rendszerekhez angolul és németül beszélő hölgyek, illetve két kísérleti rendszer is található Egerben és Sárospatakon, más hangokkal.
eredetileg az M2 illetve M3 hangja egy MR-es bemondó volt, egyszer volt is vele riport, a MÁV-nak is ő mondta fel a szövegek egy részét(és ahol az utastájékoztatást nem élő beszéddel oldják meg) valszeg már nem ő csinálja hanem a két metrótelephelyre más más személy jár ki időnként megcsináni az utastályékoztatást a fent említett bemonónak(még a barbie-k elkészülése előtt minden kettesen őt lehetett hallani) tisztán érthető hangja volt. megjegyzem a metrókon már úgy kéne megcsinálni majdan az új kocsikon vagy akár a régeken is, hogy legalább angolul vagy németül is bemondja a következő megállót illetve az ajtók záródnak-ot(valszeg a vizuális utastájékoztatón elmennek a külföldiek is de mégis jobb benyomást kelt ha hallják egy nemzetközi nyelven is)
Hát nemtom, mert abban biztos vagyok, hogy jó dolog, ha te ide jársz, és nem kéne téged innen elüldözni :) . De a topiknyitó azért kicsit általánosabban értette az utastájékoztatást, nekem úgy tűnt.
Hogy hányféle műnéni van, az nekem töknyóc, de a bőröndödön-szignállal való foglalkozás talán nem szellemi homokozás. Az a szignál alapos mellényúlás, zavaró és fülsértő. A hangereje is ált. rosszul van belőve: vagy a szignál veri le a biztosítékot, vagy a bemondást nem hallom. Szerintem valami olyan lágyabb tónus kéne, mint a debreceni villamosok ajtózárási jelzése (vagy csak volt?).
Rendszeresíthetnének 1 hangot is, pl. a 3-as metróért (azt hiszem Szalóczy), szerintem érthetően beszél, és nem bántó a hangja, mint mondjuk az M2-n a férfihang... TZS-vel az a baj, hogy alapból nehezen érthető, amit mond, az eredeti Volvo hang meg rosszul hangsúlyozott.
Tényleg, M2-nek nem akarnak valami új, egységes hangot?
Nekem sem volt bajom az első hanggal... De hát többek szerint nem tudott magyarul beszélni... Nekem az nagyon jó volt, csak az a hülye bőrönd ödön ne lett volna/lenne előtte. Ahelyett kellene valami szolidabbat, pl mint Bécsben a metrón az a harang, vagy hasonló..
Hát nem akarok akkor, hogy SzFeri legyen a szóvivő, de legakllább vmi olyan aki ért hozzá... ld.: megforulási manőver közben mikor láttál te mondjuk, iprit?
:-)) Hát én se vagyok igazán elragadtatva Tőle. Szóvivőként még OK, de a buszon már nem biztos, hogy Karola hangja a legkellemesebb. Én eddig a Volvókon lévő első hanggal voltam leginkább megelégedve.