Biztos, hogy megyek ki addig, így viszem őket. Hacsak gaskóék nem teszenek keresztbe, mert ugyan a GySEV az üzemel, de addig el is kéne jutni Szolnokról.
OFF: Átmeneti sín: Téli Túrán bajba kerülsz, és a mentősök "Átmeneti Sínbe " tesznek amíg a kötözőhelyre érnek veled, és oTT megkapod a végleges gipszcsizmád!! ON
Úgy látszik, valahogy mégse sikerül ezt a jó és vitathatatlanul low cost megoldást megfelelően propagálni, Újra és újra felmerül a téma itt a topikon és valaki mindig átmeneti sínt keresgél. Mi lehet ezzel módszerrel a baj? Talán túl egyszerű/olcsó ez a megoldás?
Mi lenne, ha szabadalmaztatnánk ezt az eljárást, és ezután kizárólag csak jó pénzért adnánk el a know howt és/vagy a rövid, sk. gyártott átmeneti darabokat? :o)))
Én ugy szeretm bekötni a korongot, hogy a hid látja el árammal a lejáro sineket (legalábbis 1-1,5 mozdony hosszuságban). Igy bármikor odaállithatok mozdonyokat a peremre, amik csak akkor indulnak, ha ott a hid, és azon megfelelö a polaritás. Igy nem lehet sem rövidzárlat, sem más.
A FLM korong azt is tudja, hogy lekapcsolja a hidon az áramot, ha az forog, igy még véletlenül sem lehet rövidzárlat.
Ezzel az ember megsporol egy sereg kapcsolot meg egyébb balhát.
Fordítókorong témához még annyit, hogy az említett korong fordítójának mindkét végén vannak érintkező pöckök. Ezek okozzák a rövidzárlatot, ha bekötöd a korong tápot is és 180 fokkal elfordítod... Ha nem kötöd be, akkor nem kell polariításváltás, csak az FZ1et a másik irányba kell elfordítani. Mondjuk ekkor a kis érintkezőkön keresztül kapja a naftát...
Egyébként ajánlott polaritásváltó modul beépítése a koronghoz... Ez a tiszta játék.
RákaTTantunk mi a véleményed a korongról magáról? Mióta van meg?
Találkozóra bejelenTTkezek, remélem addigra a vezérlőm is meggyógyul.
A többieknek: a TRAN kézivezérlő gyakorlatilag két éve megy napi 8-10 órát, és a műhelymunkában nem nagyon tudom kímélni!:-)
Fordítókorong ügy:
István!
Tegyük fel a következőt:
Bejár a gőzös a fordítókorong felé, és az a feladat, hogy egyenesen menjen be a fűtőházba a korongon át. Világos, hogy ebben az esetben a bejárati vágányt, a fordítókorongon lévő sínt, és a mozdonyállás sínjét is ugyanabban a polaritásban kell működtetni, mindegy, hogy digi, vagy analóg üzemben. Stimmel? Elsőre úgy kösd be, hogy ez működjön. Gond akkor van, ha a mozdonyt meg akarod fordítani. Ekkor ugyanaz a helyzet, mint a hurokvágány esetében, ugyanis a korong vágányát a megfelelő polaritásra kell kapcsolni! Ezt elvileg a koronghoz adott ketyere tudja, de a használatija nincs előttem, fejből meg nem tudom.
Illetve ha a zárlat akkor is fenn áll ha mozdonnyal nem a karunk a hídra állni , akkor ezt azt jelenti hogy a híd azzal a vágánnyal amire rá áll elektromos kapcsolatban van., így külön a hídnak nem kell plusz áram ellátást biztosítani. Így a híd mindig olyan polaritású amilyen a vágány amire rá van állítva. arra kell vigyázni hogy az egymással szemben lévő vágányok azonosan legyenek be kötve. a hídnak meg külön feszültséget nem kell fel vinni. Kösd ki a hidat müködik e! Egy próbát meg ér!
Érdekelne cseh flexi sin I profilos? Többen már használjuk és van pár darabom itthon "készleten"... Ugyancsak vannak Mákos I-U átalakítóim is, melyektől jelképes összegért megválnék... Topiktalira tudnám vinni...
A hídban átfordításkor polaritást kellene váltani, ennek minden külső segítség nélkül meg kellene történni, legalább is nálam így működik. Ez lehetséges hogy a korongodban nincs ki építve és külön kell gondoskodni róla, A 40cm darab le lehet választva a vágányhálózatról és külön a fordítókoronggal üzemel úgy hogy ebben az egészben változik a polaritás, A zárlat folyamatos vagy csak akkor ha a mozdony fel állna rá? Nálam ez úgy működik hogy a korong működtet egy kapcsolót ami 180fok ki és 180fok be kapcsolt állásban van, ez kapcsol egy relét ami elvégzi a polaritás váltást Nincs véletlen még két vezeték erre a célra, ami nem került bekötésre?
2. A profilvágány végén, mindkét sínszálon kb 7-8 mm hosszban olyan formára és méretűre reszeled a sínszálakat, mint amilyen a BTTB vágány sínösszekötője. Hogy ne zötyögjön a kerék az átmenetkor, ezért a profilsín tetejéből is le kell reszelni egy hangyányit.
3. Kiveszed a BTTB vágány sínösszekötőjét. (Felfordítod a BTTB vágánymezőt, a sínösszekötő oldalán a síneket leszorító fülecskéket visszahajtod. Visszafordítod a vágányt, a sínszálat megemeled, és kihúzod a sínösszekötőt. Ezután megint hátára fordítod a vágánymezőt, és visszahajtod a leszorító fülecskéket eredeti helyükre.)
4. Összedugod a két vágányt. Ha nem megy össze, vagy túlságosan feszül, még reszelsz egy hangyányit. Ha nagyon lötyög, akkor sincs baj: széthúzod a két vágányt és apró fogóval egy lehelletnyit összenyomod a BTTB sín végét.
Átmenőt kapsz a M&H üzleteiben. Tudom, Nálad nincs, de talán webshop-on keresztül igen. Ugyancsak náluk akadhat papucs is, amivel a flexit tovább lehet toldani. Jó a Roco N-es papucsa is.
Javaslatom, hogy a flexi után tegyetek egy rövid egyenes Tillig profilsínt, majd ahhoz csatlakoztassátok az átmenőt. Ez utóbbi ugyanis egy kicsit szerencsétlen megoldás, mert a régi kalapsínprofil van gyárilag elgányolva, hogy rá lehessen húzni a papucsot.