Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 163
Bocs elfelejtettem írni én várok akár meddig is, de nagyon rossz volt látni ahogy kinézett :-(((
Előzmény: unikumi (160)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 162
Képel sajna nem tok szolgálni mert nem volt nálam akkor semmi sem amivel le tudtam volna szedni :-( De két szép csik hosszába végig futott a kijelzön!
Előzmény: unikumi (161)
unikumi Creative Commons License 2006.09.11 0 0 161
Jaj, még a kérdésre válaszolva. Az utastájékoztató rendszerekhez a szövegeket általában fel szokták venni, főleg mostmár, szuper kicsi flash memóriák idején. Hangszintetizátor beépítése hülyeség lenne, és még nem is nagyon van magyarul jól beszélő hangszintetizátor program.
Előzmény: unikumi (160)
unikumi Creative Commons License 2006.09.11 0 0 160
Szerintem inkább gyermekbetegség... Ilyet még sohasem csinált az emke, ez most ilyen "kísérleti nyúl" helyzet. Ha tudsz, kérlek rakj be képet az új kijelzőkről, és légy türelemmel. Mert a türelem most nem rózsát, hanem jól működő utastájékoztató rendszert terem;)
Előzmény: Törölt nick (159)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 159

Kár volt említeni ezt! :-)

Már is meg van velük a gond!

Előzmény: GVpap92 (154)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 158

a bkv nem tudja javítani (elvileg).

mostanság úgy hallom valami céghez hordják a készülékeket.

egyébként meg fölvásároltak egy csomót még korábban.

Előzmény: GVpap92 (149)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 157
báááá ez a 6-os nagyon dúúrva!:)
Előzmény: Dél-pesti (155)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.02 0 0 156
Vagy még több? Bármi elő fordulhat!
Előzmény: GVpap92 (154)
Dél-pesti Creative Commons License 2006.09.02 0 0 155
GVpap92 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 154
NA erről beszélek :D De ez FOK-GYEM, Az EMKE rosszabb :D, de lehet, hogy LCD kijelzősek jönnek, azzal meg nem lehet ennyi baj.
Előzmény: exBPO-700 (153)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 153

Kőbányenc, Városköze

 

:D

 

 

BPI-937 (9) Deák Ferenc tér

2004.08.14.

Előzmény: GVpap92 (151)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.31 0 0 152

Nem biztos!

Azért mert máshol ez megy nálunk még lehet jó! ;-)

Előzmény: GVpap92 (151)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 151

Pár hülyeség: fűszőmo; Tacsár; Patánk; Parázta kisfóIt; Tecko; Csép u.; To völgy; Aliszka st. ; TOjl soroljam még? Valószínű egy téli napot, vagy egy idegebb hónapot így fogunk átvészelni, csupa rossz és befagyott EMKE-vel.

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 150
Lehet nem vették észre ;-)
Majd figyeld meg itt milyen kiírások leszne 1 hónap múlva azt se tudod mit is ír ki!
Előzmény: GVpap92 (149)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 149
Hát, a BKV-nál nem szokás megjavítani őket ahogyan észrevettem , párszor a pontos idő, eléggé pontatlan volt, és az áloomást sem hibátlanul írja ki, pl: Jasza; Mar; t-r (Jászai MAri Tér)
Előzmény: dyz (141)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 148

 

Tudjátok, hogy milyen fajta, utastájékoztató EMKE jön szekszádra, hogy megbízható-e, meg ilyesmi. Tehát azt mondják, hogy be fogja magától mondani az állomást, műholdas GPS-es lesz, és belső kijelző kiírja, hogy mi következik, a külső, meg a vonalszámot írja ki. ennyit tudunk, de, hogy ez milyen, azt nem.

És, egy ilyen felszerelés, mennyibe kerül, 260-280as ikarusra, valamint  citarora ha meg tudjátok mondani akkor megköszönném
Ja, me, hogy gépi hag mondja be az állomást vagy, fel kell venni?

Asszem 4 csuklósunk van, + 16 solo buszunk, ezek más fajták, nem csak ikarusok.

Freehill Creative Commons License 2006.08.14 0 0 147
Hát igen... Győr is azon városok közé tartozik, ahol az utasok 95%-a ismeri a vonalhálózatot, ezért nekik az "első éra" tájékoztatása, azaz a vonalszám kiírása tökéletesen elég: az irányt és az útvonalat maguktól kitalálják. Az 5%-ra pedig egyelőre nem gondolunk, pedig előbb-utóbb - pláne ha ez az 5% növekszik - elkerülhetetlen lesz...
Előzmény: Dtomesz (146)
Dtomesz Creative Commons License 2006.08.14 0 0 146
Nem tudom, hogy a FOK-GYEM-en "mennyibe" kerülne, de a tábla esetén még megértem, hogy nem variálták túl az utastájékoztatást, mondván sokba kerülne a jobb, de az olcsóbbat is megérti a pórnép.
Előzmény: Freehill (145)
Freehill Creative Commons License 2006.08.14 0 0 145

"a balszélen az egyik, jobb szélen a másik"

 

Ennél még rosszabb, ami most van: a bal szélen felül az egyik, alul a másik, a jobb szélen pedig felül a másik, alul az egyik :). Tehát mindkét végállomás kétszer szerepel, ugyanúgy elvéve a helyet a pontos megnevezésektől, mint a FOK-GYEM-en. Az egyetlen pozitívum, hogy ez legalább logikus, hiszen a FOK-GYEM valóban a hagyományos tábla egyik felét "koppintja le". (Az más kérdés, hogy mindkét táblatípuson feleannyi végállomást kellene megjeleníteni: a hagyományoson 2-t (4 helyett), az elektronikuson 1-et (2 helyett). Sőt, a hagyományos táblákon még több értelme lenne (és ki is férne), ha valamilyen egyszerűsített útvonalat írnának ki (a két végállomást, és közöttük 2-3 fontosabb érintett helyet.) Esetleg az "és vissza" szöveggel kiegészítve :).

Előzmény: Dtomesz (144)
Dtomesz Creative Commons License 2006.08.14 0 0 144
Anno, még a "második" táblás érában (mert vol első is, mikor az első 200-ok megjelentek, akkor csak a tábla közepére a járatszámot tüntették fel) a balszélen az egyik, jobb szélen a másik, középen a járatszám lett feltüntetve. Ezt próbálták elektronikus jelzővel lekoppintani: két végállomás+járatszám. Szerintem egyszerűen csak ennyi, hogy a győri Fok-Gyem-es kijelzők mit írnak ki.
Előzmény: Freehill (143)
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 143

Teljesen egyetértek Veled a belső táblákat illetően. Ráadásul Győrben a kijelzős buszokon még belső kijelző sincs (kivéve a 3 db IK412-est), ami legalább a vonalszámot kiírná. Így nálunk ha nem nézed meg felszálláskor, hogy mire szálltál, akkor később csak az utastársaktól, vagy a buszvezetőtől tudhatod meg.

 

Szerintem az is megfelelő lenne, ha egy valamennyi vonalat és megállóhelyet tartalmazó sematikus térképet helyeznének el az utastérben (mondjuk ez Budapesten elég nagy lenne :), de vidéken talán működne), és akkor a táblát sem kellene cserélgetni.

Előzmény: dyz (141)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.13 0 0 142
Majd úgy csinálják meg, h ne legyen signál vagy majd a soförők émekelnek valamit ami nekik is tetszik :)
Előzmény: GVpap92 (135)
dyz Creative Commons License 2006.08.13 0 0 141
Ez a rendelet még a szabályos táblás korszakban született, és egy elterjedt gyakorlatot rögzített. Az elektronikus kijelzőkkel a táblák - sajnos - a kukába kerültek, és maradt a viszonylatszám és a célállomás kijelzése (kívül). Belül ez kiegészül a pontos(?) idővel és a következő megállóval és az ott lévő átszállási lehetőségekkel.

Szerintem az elektronikus tájékoztatásnak éppen ennyit kell tudnia. Viszonylatszám, útirány, kövekező megálló, pontos idő (de jó lenne, ha mindig ennyit tudna is hibátlanul...)

Azonban a belső táblákat nem szabadna kukába dobni. Nagyon fontos, hogy az utas - aki nem mindennap jár az adott járat vonalán - át tudja tekinteni, milyen megállói vannak a járatnak (nem csak a következőt), ebből tudjon következtetni az útvonalra is, valamint tájékoztatva legyen az átszállási lehetőségekről is. Ezt egészítené ki az aktuális információkkal az elektronikus kijelző.
Elhiszem, hogy macerás táblákat cserélgetni átszerelésnél, de amíg nincs pl. nagyfelbontású lcd kijelző a járatokon, addig azért erre szükség lenne.
Előzmény: Freehill (140)
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 140

Én is erre gyanakszom, csak arra gondoltam, hátha van egy másik rendelet is, amely esetleg felülírja az általam idézettet.

 

Hogy melyik "megoldás" van jobban elterjedve? Tapasztalatom szerint általában a nagyobb városokban (ahol magasabb az adott vonalat nem ismerő utasok aránya, ezért az utastájékoztatás szerepe is fontosabb) csak a célállomást írják ki. Kisebb városokban (ahol az utasok 95%-a pontosan ismeri a vonalakat, így lényegében teljesen mindegy, hogy a vonalszám mellé mit írnak ki) - és szám szerint valóban ilyen településből van több - nagyobb divat az induló és a célállomást egyaránt kiírni. Persze mindkét város-típusban találni kivételt, de általánosságban ez a jellemző. Külföldön is inkább csak a célállomást írják ki.

 

Ebben az esetben szerintem igaz "a kevesebb több" elve. Ha egyetlen állomás van kiírva a jármű elejére, jó nagy betűkkel, akkor teljesen egyértelmű lesz, hogy oda megy. Ha viszont kettő, akkor az jelentheti azt is, hogy a jármű mindkét állomást érinteni fogja. Ráadásul a kettős kiírás elég sok járművezetőt arra késztet, hogy a végállomáson ne fordítsa meg a sorrendet, így még ha meg is érti az utas, hogy a járat a bal oldali (felső) állomásról tart a jobb oldali (alsó) felé, akkor is félrevezetik. A végeredmény az, hogy ugyanúgy nem tudja, hová megy az adott jármű, mintha semmi sem lenne rá kiírva. (Persze ha csak egy állomás van kiírva, és az pont rossz, az még veszélyesebb, viszont meg lehet követelni a járművezetőktől, hogy a végállomáson nyomják meg azt az egy gombot.)

Előzmény: torqmatic (139)
torqmatic Creative Commons License 2006.08.13 0 0 139
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a cégek nagy ívben lesza szóval figyelmen kívül hagyják eme rendeletet, gondolom úgysem ellenőrzi senki.
Egyébként inkább írják ki mind2 végállomást, mint egyiket se (utóbbi azért nagyobb problémát jelent, ráadásul ez a "megoldás" van jobban elterjedve).
Előzmény: Freehill (134)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 138
ezeket tom, azért kössz. Meg ismerem  a szegedit, meg a miskolcit, de a szegedi, az kirly, a Miskolci, meg, hadd ne mondjam :D
Előzmény: Freehill (137)
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 137

Hát, én csak a BKV-s szignálokat ismerem, amelyek rajta vannak a bkv.hu címoldalán.

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal1.mp3

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal2.mp3

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal3.mp3

http://www.bkv.hu/home/szignal/szignal4.mp3

 

A FOK-GYEM talán 2 éve szűnt meg, de ezt nem tudom pontosan.

Előzmény: GVpap92 (136)
GVpap92 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 136

be tudsz linkelni, pár signált?

 

Ja, és kb. 1 éve szünt meg a FOK-GYEM ?

GVpap92 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 135
kik találják ki signálokat a buszokhoz? Ugye, mert most a GV is felszereli, ezeket az EMKE-ket, amik bemondják, meg kiírják az állomást.
Freehill Creative Commons License 2006.08.13 0 0 134

Ide is beírom, mert a VÉEK-topicban nem váltott ki túl sok reakciót.

 

"Most mutatták nekem az alábbi jogszabályt, amikor megkérdeztem, hogy nálunk miért kell a helyijáratokra az induló végállomást is kiírni. Szerintem ez a vonalszám mellett teljesen felesleges (sőt, akár megtévesztő is lehet), továbbá elveszi a helyet az érkező végállomás pontos kiírásától (így gyakran csak valamilyen - a nem helyiek által értelmezhetetlen - rövidítés fér ki).

 

89/1988. (XII. 20.) MT rendelet
a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról

13. §


A menetrend alapján közlekedő autóbusz (mikrobusz) homlok- és oldalfalán a járati útvonal kezdő- és végpontját, a különjárati személyszállításra használt autóbusz (mikrobusz) homlok- és oldalfalán _különjárat_ feliratot feltüntető táblát kell elhelyezni. Szerződéses járat esetén az autóbusz (mikrobusz) homlok- és oldalfalán a _szerződéses járat_ feliratot, valamint az útvonal kezdő- és végpontját egyaránt fel kell tüntetni.

 

A kérdésem: hogyan hidalják át ezt a problémát azokban a hazai nagyvárosokban (Budapest, Szeged, Miskolc stb.), ahol - a világ nagy részéhez hasonlóan - csak az érkező végállomás szerepel az elektronikus kijelzőkön, a vonalszám mellett?

(Megjegyzem, a vonalszám kiírását viszont nem írja elő a rendelet, tehát azt - legalábbis ez alapján - akár el is lehetne hagyni :). Valószínűleg erre a jogszabályra is ráférne némi aktualizálás.)"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!