Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

katamandos Creative Commons License 2022.07.20 0 0 60217

Talán azért, mert nem ismerik és idegenkednek tőle. Nekem 1995 óta voltak LPG-s autóim és a jelenlegi Dacia Duster Comfort TCe 100 FAP LPG - DFULL is az. Soha nem volt problémám az LPG-vel, talán az első autó (1986-os Opal Kadett Sedan) volt egy kicsit macerás, mert annál még kézzel kellett átváltani gázra vagy vissza benzinre. A jelenlegi autóm fogyasztásával teljes mértékben meg vagyok elégedve, mert 999 cm3 és SUV létére 120 km/h sebességig nem fogyaszt többet 8 liternél (alacsonyabb sebességnél alacsonyabb fogyasztás), tartós 150 km/h sebességnél eszik 10,5 litert száz kilométeren. Ez általában kb. 1 literrel több, mint amennyit benzinből fogyasztana. Ha megnézzük az üzemanyagok árát, akkor az LPG ára általában a benzin árának nem sokkal több, mint a fele és a menettulajdonságok semmivel sem rosszabbak, mint benzinnel. Hogy őszinte legyek, én 999 cm3-től nem vártam ilyen dinamikát, az előző, 1,4-es Chevrolet Lacetti autóm sokkal lomhább volt és a fogyasztása is magasabb volt.

Előzmény: saválló (60216)
saválló Creative Commons License 2022.07.20 0 0 60216

Előrebocsájtom ez nem leszólás...

 

Ha annyira jó lenne az LPG-s autózás miért használják olyan kevesen?

Ez vonatkozik itthonra, és külföldre is egyaránt.

Nálunk a cégnél volt néhány évig CNG-s Touran flotta, de nem jött be a számításuk ezzel az üzemanyaggal, visszatértek megint a dieselre.

Előzmény: augur87 (60215)
augur87 Creative Commons License 2022.07.20 0 0 60215

Az LPG nem ugyanaz amivel fűtesz, ha nem lesz LPG nem lesz se benzin se gázolaj. Azt gondolom, hogy mivel az autósok 5% tankol LPG-t és a maradék 95% benzin-gázolaj ezért azokból előbb lesz hiány mint az LPG-ből. De ne legyen igazam! 

Előzmény: Törölt nick (60214)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.19 -2 0 60214

Majd kiderül, gázt meddig tudsz tankolni?  🤔

Előzmény: augur87 (60213)
augur87 Creative Commons License 2022.07.19 0 1 60213

Megosztom az elmúlt 1 hónap tapasztalatait, hátha valakinek hasznos lesz.

Görögországban voltunk nyaralni és kocsival mentünk (Duster ECOG-100 LPG). 4 hét alatt 3250 km autóztunk ebből kb. 2200km autópálya volt. 

Kifelé itthon még tankoltam benzint, de a szerbeknél, makedónoknál és a görögöknél is csak gázt tankoltam, benzint nem. Az autó tele pakolva + 3 fő + klíma és így is kényelmesen tudta tartani az autópályán 130-as sebességet, a tempomat sem ingadozott tette szépen a dolgát. Meglepően jól szerepelt autópályán is ez a kis motor. A legnagyobb fogyasztásom a szerb autópályán volt, ott is 130 a legnagyobb megengedett sebesség, itt 10,66 liter volt a fogyasztás gázból, ez volt a legmagasabb érték. Makedóniában és Görögországban 110 és 120 között változik a sebességkorlátozás itt 8,6 volt az átlagfogyasztás. A gáz mindenhol kb. 1 euró/liter a benzin 2,4 euró/liter, átszámítva olyan mintha benzinből 4,4 litert fogyasztott volna az autó. Így kicsit költséghatékonyabban tudtunk utazni. Sokat gondolkoztam a gázos Dusteren, még soha nem volt gázos autóm, de ha eltörlik a benzinár stopot hálás leszek a tankolásoknál az biztos.

Unknownsoldier Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60212
Előzmény: saválló (60200)
saválló Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60211

Hát ez poros, hiába áll tető alatt.:)

Előzmény: TgY (60209)
saválló Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60210

"..a sok apró, por dörzsölése által okozott karc átláthatatlan fénytörést okozott, cseréltetnem kellett. "

 

Puff neki, ez nem jó ötlet volt.:(

 

"Egy kollégám szintén vihartól akarta óvni a verdáját ponyvával, de nem gondolt arra hogy a ponyván alul a gurtnis rögzítők a szélben alapozóig dörzsölték a sárvédők s a küszöb éleken a fényezést."

 

Megint egy negatív tapasztalat, pozitív meg nincs is, feltételezem nem véletlenül.

 

 

Előzmény: TgY (60208)
TgY Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60209

Duster - Nomen est omen !

Szégyellem, de ebben a vízhiányos időszakban: ponyva helyett portakaró

Előzmény: TgY (60208)
TgY Creative Commons License 2022.07.18 0 1 60208

Sajnos saját eset:  úgy gondoltam, hogy napsütés ellen hatásosabb ha a szélvédőhöz kapható fólia bevonatos takarót kívül helyezem el, nem belül. egy szelesebb hétvégén állt úgy, s tudni kell, hogy poros helyen lakom (földút, ill. cementgyár közelségében). Hét elején előbb azt hittem csak egy kis ablakmosás kell, de nappal szemben egyszerűen nem lehetett kilátni a szélvédőn  (s este szembevilágítva sem), a sok apró, por dörzsölése által okozott karc átláthatatlan fénytörést okozott, cseréltetnem kellett.  Egy kollégám szintén vihartól akarta óvni a verdáját ponyvával, de nem gondolt arra hogy a ponyván alul a gurtnis rögzítők a szélben alapozóig dörzsölték a sárvédők s a küszöb éleken a fényezést. Motorra van értelme , de kocsira inkább árt mint használ. 

Előzmény: saválló (60197)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60207

Köszi 

Lehet, hogy csak a műszerfal lesz letakarva.

 

Előzmény: Garfield007 (60205)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60206

Ja igen, azt nem te írtad. Mindenesetre a te beirasodnak sem volt köze a kérdéshez. 

Aki nyestet írt, ő hozzatette még a megszárado és atszivárgó madárszart is. 

 

Előzmény: saválló (60204)
Garfield007 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60205

Pár nap miatt nem aggódnék egy évben, teljesen felesleges beruházásnak tartanám, akkor már inkább egy-egy rendesebb wax, többet ér.

Ha meg tartósabban, akkor bérelni kell garázst. 

A ponyva csak egy szükségmegoldás.

Persze ezzel is úgy vagyok, mint a bejáratással, ha csak pár napot teszed rá, nem fog ártani.

Előzmény: r.tonyo4 (60201)
saválló Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60204

" Esetleg az éjszaka aktív nyestet megmagyarázhatnád, mert azt végképp nem értem. "

 

Mikor, hol írtam én nyestről?

 

Előzmény: r.tonyo4 (60203)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60203

Enyhe szélben nem téma, erős szélben nyilván levenném. Illetve akkor is levenném, ha vihar (értsd : jégeső veszély is) közeleg. 

Esetleg az éjszaka aktív nyestet megmagyarázhatnád, mert azt végképp nem értem. 

Előzmény: saválló (60202)
saválló Creative Commons License 2022.07.18 -1 0 60202

 " Nem tudom hogy jött ide a nyest meg a jégeső és a poros karosszéria, "

 

Miért, nem poros a karosszéria, ha a napon áll akkor nem lesz poros, és nem rángatja a szél a ponyvát?

Előzmény: r.tonyo4 (60201)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60201

Nyilván nem garázs helyett használnám a ponyvát... Nem tudom hogy jött ide a nyest meg a jégeső és a poros karosszéria, de nagyon élénk a fantáziátok. Azért ennyire hülye nem vagyok, a következő beiras már arról szólt volna, hogy lakatot akarok a ponyvára

 

Írtam, hogy a közvetlen Napsütés elleni védelemre kellene. Az évben előfordul pár olyan nap nyáron amikor kint a tűző napon kell hagynom a kocsit. Csakis erre kellene. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (60199)
saválló Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60200

Valamikor régebben láttam olyan takaróponyvát ami jégeső elleni védelemre volt alkalmas, az vastagabb, szivacsos megoldásos volt.

Olyat el lehetne képzelni szabadon álló autó jégkár elleni védelmére, de ez ugye nem állandó használat hanem alkalomszerűen lenne kivitelezhető.

Jön a vihar...leszalad...felrak, és nézi az ablakból, hogy mi fog történni.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (60199)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.07.18 0 0 60199

Pontosan ez fog történni. Az alámászó és rászaró nyest is előfordulhat. A ponyván egy idő múlva nem csak az eső, harmat szivárog át hanem a madárszar is. 

Műszerfalat, belteret mindemellett érdemes lehet védeni, pl nagy fehér frotírtörölközővel letakarni (belül).

Sajnos a "tető alá állok"-ot nem váltja ki semmi szerintem.

 

Az ilyen ponyvák ugyanakkor roppant hasznosak, mert hasznot hajtanak a gyártónak, forgalmazónak 😎 Nem sokkal utána a polírozóknak. 😎

Előzmény: saválló (60197)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.17 0 0 60198

szerintem tök fölösleges ponyvával takargatni. 🤔

Előzmény: r.tonyo4 (60196)
saválló Creative Commons License 2022.07.17 -1 0 60197

A ponyvát ráteszed az új autóra, szerintem a fényezés nem fog neki örülni, a ponyva, és a karosszéria között lesz párásodás, a por ellen nem véd a szél ezt elintézi poros lesz alatta is...pára..por....dörzsike...

A szél mozgatja a ponyvát csiszolja a fényezést, nem véletlenül nagyon kevés hasonlót látni, ha egyáltalán.

 

Junior autója itt volt a portámon elfekvőben sokáig letakarva ponyvával ( nem volt rá szükség ) hát borzalmasan koszos volt alatta az autó mindig, de az öregecske francia volt, annak már mindegy volt.

 

Ez nem lebeszélés volt hanem egy vélemény.

Előzmény: r.tonyo4 (60196)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.07.17 0 0 60196

http://autofelszerelesbolt.hu/dacia-duster-autotakaro-ponyva-suv-ponyva-l-meret-465x150x137-cm

 

Használ valaki ilyen ponyvát? Vagy valami hasonlót? 

Nap ellen kellene, mit ajánlotok? 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.07.17 0 0 60195

5 emberrel durva szembeszélben is 5 alatt evett az autó. Annyi turpissággal, hogy beálltam 120-124 körüli tempomat-os sebességre, mert enm akartam +1 órát sorbanálli M. Óváron az utolsó hatósági áras kútnál, és 830-ért sem akartam külhonban tölteni.

 

Érdekesség: hazafele már számoltuk, a magyar határig kilencen előztek meg összesen, döbbenet hogy 120 körül az egyik leggyorsabb voltam. Kétlem, hogy pl egy q7 sofőrje ne tudná megvenni, de valszeg már pszichésen fáj.

 

 

 

Előzmény: saválló (60191)
dokeee Creative Commons License 2022.07.16 0 0 60194

Jó, hagyjuk. Akkor sokat fogyaszt.

Előzmény: saválló (60193)
saválló Creative Commons License 2022.07.16 0 0 60193

Ez rövid távon, városban nem sokat számít hiszen nincs olyan nagy  sebesseg amikor tolná a levegőt. 

Előzmény: dokeee (60192)
dokeee Creative Commons License 2022.07.16 0 0 60192

A súly nem túl nagy, de a légellenállás igen.

Előzmény: saválló (60191)
saválló Creative Commons License 2022.07.16 0 0 60191

Dizeles fogyasztáshoz vagyok még szokva, a Duster elődje is dizel volt, a Fabia 5-6 litert fogyasztott ugyanolyan felhasználásnál, mint most a TCe 130.

Anno a vásárlás előtt kb. 7-8 literesre saccoltam előre a Duster átlagfogyasztását, végülis ez majdnem be is jött, ez nálunk szinte mindig 8.4l.

 

Az o.k., hogy kis SUV, de szinte "alig van benne anyag" ( spórolni kellett mindenhol ) hiszen kisautós a súlya, a Fabia kombim 1142 kg volt, ez meg csak 100kg-al több.

Ettől függetlenül jó ez, tágas, kényelmes, erős is, egyelőre semmi gond vele a többi majd idővel elválik.

 

Előzmény: dokeee (60189)
loganos Creative Commons License 2022.07.16 0 1 60190


Ha valaki firssíttetni szeretné, kérem írjon rám telefonszámmal, pontos Dacia típus, évjárat/hó, szoftververzió adatokkal.  Email: renault.dacia.code@gmail.com

dokeee Creative Commons License 2022.07.15 -1 0 60189
Nem rossz az a fogyasztás, kb. 1 literrel kevesebb, mint egy 15-20 éves hasonló teljesítményű 2000-es szívóbenzines szedán fogyasztása. Ez teljesen jó egy Suv-tól.
Előzmény: saválló (60188)
saválló Creative Commons License 2022.07.15 0 0 60188

Jó a TCe 130, erős dinamikus motor bírja az autópályát is, a tempós haladást ha szükséges.

 

Persze nem úgy fogyaszt, mint egy dizel, ettől függetlenül szaladgálósnak is megfelel, igaz nem kevés fogyasztással.

 

Nálunk a párom használja munkábajáráshoz, napi ca. 2x 10 km.

Előzmény: Rvfvs (60187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!