Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
motorkami, a topic alapítója szerint a lehető legtöbb ismeretet kellene "összehordani" a hsz-okban az éppen "feldobott" témákkal kapcsolatban. Legalábbis én így értelmezem az Ő bevezetőjét.
Már féltem, hogy megint megjelenik valamelyik ügyeletes búbánat, és közli a szokott vótmá'-bejelentést. Amondó volnék, nem az a cél, hogy egyszer (bármilyen formában) meglegyen az összes magyar rendszám, és akkor a Fórum végleg bezár, hanem, ha bárki valamilyen érdekes gyártási, üzemeltetési, ne adj'Isten, családi adatot tud, az mind jöhet, az is igaz, hogy ez a magánvéleményem.
Egyszer februárban volt már egy hasonló, és egy képből összejött, a kép többi részét is megtalálva, a Budapest-Bécs autóbuszjárat, ( 40892, 40893). Mihál bemutatta az IBUSZ Fross-Büssingjét, gumidani a MÁVAG-Mercedes N3-at, és a Gräf & Stift-et. Volt is szó róla, hogy, ha az ember kellő ideig él, akkor sok mindent megtud.
- OFF: Persze, történhet úgy is, mint itt, és lehet, akkor nem is csak a Fórumnak lesz vége:
Személyeskedés elhalasztva, röviden: volt egy ilyen b e é r k e z é s, hogy úgy mondjam:
"Zárt magánterületre nem illik csak úgy az utcáról "befotózni",s utána nyilvános fórumon még hencegsz is vele. Gratula!"
Sok fényképet csináltam Tatabányáról, az Autómúzeumnál is, de kommenthez ki volt rakva a beburkolt kapu képe, én meg rájöttem, hogy akkor a bentiek nem lehetnek az én képeim. Nem is azok, csak ezek a külsők.. A többit a Velünk pusztuló történelem oldalon találtam, ott az is le van írva, hogy készültek, meg úgy az egész általában:pmobilTB 2008.02.10 2679
SziaCsekker67 !
"Hát az épület eléggé le van rongyolódóva, de szerintem még nyitva lehet, mert majd nem minden utazási könyv említi. (Akiknek van ideje kinyomozhatja, annyit megtehetek hogy majd ha legközelebb arra járok jobban körülnézek.) Sajnos az udvari kaput beburkolták palával, így én is csak a kerítés lábazatra meg meg a biciklimre támaszkodva tudtam lőni ezt a pár képet. Sok jó autó van ott rohadásra ítélve, sajnálom őket nagyon......"
Igen mindkettő megvolt. Ostoba futómű pláne kanyarban mintha ki akarna törni a kerék, de tényleg jó a rugózása. Nem szerettem egyiket sem, de ez az én egyéni problámám.
Ültél Nysában? Fura mód nem olyan rossz a rugózása, meg a Zsuknak sem. Egész jó a lengéskényelmük. Szerintem. (1,5 évig jártam sokat egy akkor pár éves, 30000 km-t futott 3 sebességes Zsukkal, borzalmas volt, de rázni nem rázott).
Nem kritizálásként javítottalak ki. Ha megnézed Mihál táblázatát, ott megtalálod az Ik.60-asokat is. A Tr5-ösök sajnos ebben nincsenek benne, a táblázat Ik.30-cal indul.
Viszont a "Busztörténet 2000"-ben nagyon sok mindent olvashatsz a budapesti buszközlekedésről - Tr5-ről is. Ha már ismerted, akkor elnézést.
Ha a rendszámlista azt írja, biztos úgy van. Kellően nagyítva kissé szórt a kép, a 3-as teteje hosszú és lapos, ezért véltem 7-esnek. Köszi a javítást.
Meg volt nekem is ez a kép , valamikor a facebookról töltöttem le . Szerintem ' 70 és '72 között készülhetett . Skoda 100 már van rajta , azok IB- s rendszámmal '70 - ben jelentek meg nálunk , viszont Zsiguli , új Volga még nincs . Ez persze lehetett véletlen is , de szerintem nagyon nem lövök mellé az időponttal .
Voltak itthon Mustángok , de azok általában U- s , Z- s rendszámokkal futottak , itt valóban az az érdekes , hogy relatíve fiatal volt a kocsi , mikor bekerült az országba . Pár évvel később meg már volt , amit ki is selejteztek . Az Autó Motor valamelyik '78 - ' 84 közötti számában volt kép ilyen kicsontozott Mustang kaszniról , amint ott hever egy lakótelepi parkoló szélén .
Nem, nem tudtam, bár furának tűnt. A videón a busz külső jegyei (Volán-embléma, járattábla szövegezése, lásd Lenin Mgtsz) alapján jó régen leállítottnak tűnt, akár a rendszerváltás környékén is.
A hátsó tábla árulja el: amíg a betűjelzés aszimmetrikusan a jobb oldalra került, addig szabályos, szabványos, azonos méretű és vonalvastagságú karakterek voltak.
Később a betűjelzést középre tették, és ezután kezdtek megjelenni a szabálytalan betű- és számformák.
Szerintem ez egy filmforgatásra felrakott rendszám . Ha eredeti is a rendszám , nem ezé a kocsié volt . Ha tényleg megmaradt volna 60 éven keresztül egy garázsban , akkor pl nem kellett volna az első indexburákat sárgára cserélni .
Azért kíváncsi lennék, hogy ez mekkora irdatlan teleobjektívvel készülhetett. Ez a Clark Ádám tér, a háttérben látszó házak jobbról-balra: Széchenyi rkp. 3, Széchenyi u. 4. és 2.
Nagyon korrekt a hozzáállásod , támogatom az oldaladat , képeimet forrás megjelöléssel egész nyugodtan felhasználhatod .
( Te legalább megkérdezed . Ha valaki lementi a saját gépére , nincs vele semmi gond . De többször volt már , hogy innen -onnan szembe jöttek az általam felrakott képek , természetesen forrás megjelölés nélkül ..... De a legszebb az volt , mikor az ide felrakott képemet tette fel valaki pár évvel később ismét ..... Azért már nem is szóltam ....)
VA 20-05, szerintem ЯАЗ-valahány, mögötte ГАЗ-69 (házilagos?) fémtetővel. A hídra pedig egy már maszek rendszámos (CB ??-??) egykori Fiat 1100 BLR Giardiniera mentőkocsi ballag fel. A MHRT 654 uszály itt nem játszik.
Budapest, 1965. február 23. Összetört autóbuszok a Lánchíd pesti hídfőjénél, miután a Fővárosi Autóbusz Üzem (FAÜ) GA 93-08 forgalmi rendszámú 56-os járatszámú autóbusza eddig tisztázatlan körülmények között a hídra történő felkanyarodás közben a járdaszegélynek és a hídszerkezetnek ütközött, majd ennek következtében a Magyar Államvasutak Közúti Gépkocsi Üzemének (MÁVAUT) szembe érkező GA 21-60 forgalmi rendszámú távolsági autóbuszába vágódott. Az 56-os busz vezetőjét Terjék Antalt súlyos, de nem életveszélyesen sérülésekkel kórházba szállították, az utasok közül pedig heten szenvedtek kisebb sérüléseket. A baleset okának megállapítása folyamatban van. MTI Fotó: Petrovits László
Korábban gyűjtöttem a régi (2 betű, 4 szám alapú) rendszámokat egy excel táblázatba, össze is jött valami 4000 rendszám, viszont rájöttem, hogy a hitelessége miatt inkább az ezzel kapcsolatos képeket lenne jó gyűjteni, szóval elgondolkodtam egy webes "virtuális adatbázison", ahova ezeknek a régi rendszámos autóknak a fotói kerülnek fel. Szerencsére egy lelkes ismerősöm megoldja nekem a weboldal létrehozását, ami már igazából féligmeddig kész, viszont most így elgondolkodtam azon, hogy esetleg ez, hogy rendszámokról töltök fel fotókat egy weboldalra, mennyire jogellenes? Nyilván forrásmegjelöléssel, csak nem vagyok ezzel tisztában, nem akarom, hogy bárkinek szemet szúrjon a dolog, ezért akarom tisztázni, hogy ilyet egyáltalán lehet-e.
Másik kérdés, ha beindulna a dolog, akkor esetleg számíthatok az itteni "keménymag" segítségére, a weboldal tartalmának gyarapítása érdekében? Tudom, hogy nem lesz egyszerű, meg gyors mutatvány, rengeteg adatot kell feldolgozni, de mindenképpen valami maradandót akarok alkotni ezzel.
A postamuzeum.hu-tól már kaptam engedélyt, egykét fotót már feltöltöttem, ez nem a végleges kinézet, csak addig ilyen, amíg próbálgatjuk az oldalt, de valami ilyesmit képzeltünk el:
Egyszer valaki - talán trizs77 - írta itt , hogy nagyobb mennyiségben érkezett be Opel Commodore az országba . Illetve valaki tett fel olyan képet , amin XX -es Opel Rekord (?) volt a BNV - n az autókölcsönzős standon kiállítva . Ezen kép szerint Commodore is volt bérautó :
Ilyen esetben annyi variáció lehet . Alapból azt gondolnám , hogy akkor került be használtan az országba . Azért a nyugati autók nagy többsége akkoriban nem újonnan jött be . De persze az is lehet , hogy korábban jött , és átszerszámozták . Na most annak meg millió oka lehetett .Konkrét példa : az én Feliciám első tulajdonosa karambolozott egy motorossal . Őt hozták ki hibásnak , és el is vették a jogosítványát X időre . Ő ezen annyira besértődött , hogy még a pártból is kilépett , bár ez a történet szempontjából lényegtelen ! :) Szóval ' 74 szeptember 7.-én kivonta , '76 augusztus 2.-án pedig ismét forgalomba helyezte , és kapta a ZG-87-97 rendszámot + új forgalmit .
Ha jól értem, akkor Szováta a helyszín. A busz nagyon olyan mint egy akkori budapesti Mávag N2(vasvázas) vagy N26/36 - ráadásul még a 12-es viszonylatjelzés is fenn van.
Hogy is van ez??? Lehet, hogy rosszul értelmezem/gondolom? Segíts légyszíves.
(Meg mínuszt se ad senkinek, csak panaszkodik, hogy mennyit kap. Egyszer állítólag akart valakinek adni, de később kiderült, az se ő volt.)
Régi történet, de hátha van, aki nem ismeri:
A rendőr kisfia panaszkodik, hogy nem érti a negatív számokat.
Várj, kisfiam-mondja a rendőr-Megmagyarázom. Van egy busz. utaznak rajta öten, amikor a végállomásra ér, leszállnak nyolcan. Ekkor még három embernek fel kell szállni, hogy pont senki ne legyen a buszon.
Egy remek kép Nagy Attila-Kov-Ti gyűjteményből,14 sz. Volán Székesfehérvár.
Egy gyönyörű archív fotó a 14-es ( Alba ) Volán állományában lévő egykori BV-59-62-ről. A busz 1976-os gyártású Ikarus 260.01-es volt, GC-75-40 rendszámmal kezdte pályafutását. A fenti képen már felújított állapotában látható - méghozzá valószínűleg Volánbuszos felújítás eredménye. 1988-ban selejtezték, 12 évet élt. Archív felvétel, köszönettel!
Az milyen amikor mész a régi 6-os Főúton 20 éve sehol egy parkoló,de te már ittál,és csavarni kellene de nagyon. És mikor félreállsz pisilni,ez van az árokba hajítva. A garázs falán landolt,most vettem le. :)
Pedig erre én is harapok. Van akinek nem olyan kialakitású a portája, hogy el tudja tenni a ház mögé. Akkor azt lehet? Nagyon nem szép dolog, és elég sokat vivtam, mire egy képet sikerült eltüntetni a netről. Szóval ne fotózzunk más portájára.
Zárt magánterületre nem illik csak úgy az utcáról "befotózni"
Ezt eddig egyik illemtankönyvben sem olvastam. Azt, amit nem akarom, hogy idegenek lássanak, azt a zárt magánterületen úgy helyezem el, hogy kívülről ne legyen látható.
Zárt magánterületre nem illik csak úgy az utcáról "befotózni",s utána nyilvános fórumon még hencegsz is vele. Gratula!
A Munga-t nem a VW gyártotta , kicsit olvasd még a netet , hátha találsz róla valamit!Csak érdekességként, megemlítem a bajor F J Straussnak volt a hatalmi döntése, hogy a Mungat vette a BW s nem a P Jagdwagent...
"A mi falunkba nyáron nő a zab És éjszaka van, ha nem süt a nap; Forgácsot vág ki fábul a gyalu, Csodálatos, csodálatos a falu."
(Karinthy Frigyes: Így írtok ti - Szabolcska Mihály)
(Sokan szeretik relytélynek is írni, az ő kedvükért leírom így is, majd vesznek helyesírási szótárat.) Ezt az autót 2016. áprilisában találtam, így, álldogálva, rajta még az egykori rendszám. Még olyan két napig, amíg a büntetőcédulát rá nem tette a közterület-felügyelő. Aztán eltűnt a rendszám, utána az autó, és azóta se lehet tudni, hol van, ha még van egyáltalán.
"Amikor először kormánykerék mögé ült, még az út bal oldalához közelítve autóztak Magyarországon. Az ötveneshatvanas években Adlert, Standardot és Mercedest tartott, egy Mercedes (és egy Rolls) ma is áll a garázsában. Lehetett volna Sztálin-díjas (kihagyta), lett viszont Kossuth-díjas, Budapest díszpolgára, és kitüntették a Köztársasági Érdemrend lovagkeresztjével is. A fél világ megismerte és elismerte Tabányi Mihály harmonikajátékát.
Hetvennégy évvel ezelőtt, 1940 nyarán állították ki a jogosítványát. Akkoriban megnyert egy országos zenei versenyt, a kapott díjhoz hozzáspórolt, és megvette Muráti Lili alig használt Adler Luxus Cabriolet-jét 2600 pengőért. Autóbolond volt mindig, a zene mellett csak a gépkocsi érdekelte.
A sajátos vonzalom eredete kideríthetetlen. A családban nem volt autó, nem is lehetett, mert ugyan édesapja üzemvezetőként dolgozott a Ganzban, de abból a fizetésből sem telt ekkora luxusra. Az oldalági rokonságban már jobb volt az autóhelyzet báró Jankovichék , ott a húszas években is akadt egy Mercedes."
backterka, pumuklinak sohase adnék pluszt, de neked adok. (Ha így folytatod, forgalmi tiszt is lehetsz, vagy akár bakterológus, ami a vasúti tudományokban a kandidátusi címnek felel meg.)
Pedig ezt a filmet egyszer föltettük a Tatabánya anno FB-re, de akkor siettem, sok anyag is volt, és nem néztem végig:
Két baj van: az egyik, hogy a Marczis úr alapítványának mindig csak ígérik a pénzt, a másik, hogy nem lehet bemenni a múzeumba. Csak az udvarba tudtam befényképezni, egy VW Munga állt benn, meg még valamilyen autó, de már nem emlékszem, mi volt az.
Rendszám alapján szerintem szinte lehetetlen,mert nagy valószinűséggel az RA-s rendszámok ,legalábbis egy részük moszkvicsrol vagy volgárol lett átrakva zsigulikra ,pl a bkv is a BU-s renszámokat selejt buszokrol átrakra újjakra a 90-es években.
Üdvözletem mindenkinek Kérdésem az volna hogy ,valaki be tudná e nekem azonosítani. Hogy ezt melyik évben adták ki ,ezt a rendszámot . Vagyis arra lennék kíváncsi ,hogy milyen évjáratú ez a Zsiguli. Köszönöm .
Üdvözletem mindenkinek Kérdésem az volna hogy ,valaki be tudná e nekem azonosítani. Hogy ezt melyik évben adták ki ,ezt a rendszámot . Vagyis arra lennék kíváncsi ,hogy milyen évjáratú ez a Zsiguli. Köszönöm .
Na... még egy kávéba fogadott... 57 évesen már kicsit késő nekiállni a negatív számoknak, de még mindig egyszerűbb, mint köbgyököt vonni papíron, ceruzával...
" Jegyezze meg, kérem kiáltotta Prücsök, teljesen a támadási szisztémája mellett döntve -, hogy ha nem csinálja meg elölről az egészet, akkor én elmesélem mindenkinek, és a törvényszék felmond magának kötelező hatalomból történő mulasztásból! Verejtékezve keresett egy szót; a hivatalos beszédmód labirintusából kivezető Ariadné fonalát, de elakadt. Tehát csak ezt kiáltotta: Ez egy mordisz juszt!
Mondja, kérem, mikor tanulmányozta ön ilyen mélyreható zavarossággal a büntető perrendtartást?"
Igen. Idemásolom a történet egy részét (rendszám is van benne):
1. 1974.08.07 első Magyarországi forgalomba helyezés (frsz: UL-66-44)
1974.08.07.-től 1982.09.10.-ig 8 évig Magyarországon futott
2. 1982.09.10 műszaki hibából eredő (nem fogott a fék) közlekedési balesetkor a BRFK hivatalból a forgalomból kivonta! (levették az UL 66-44 rendszámát)
1982.09.10.-től 1984.09.15.-ig 2 évet állt egy lakótelepi garázsban, ahol az akkori tulaj darabokra szedte, hogy majd ő felújítja műszaki vizsgára. (ez nem sikerült neki)
3. 1984.09.15. A harmadik tulaj megvette, darabokra szedett állapotban! (ekkor már piros volt). 1984.09.15.-től 1987.04.05.-ig 2,5 évig felújították az egész autót, az akkori lehetőségek szerint. (hiányzó eredeti alkatrészeket más szoc. típusokból megoldva)
4. 1987.04.05 új műszaki vizsgával ismét forgalomba helyezték (új frsz: DI 99-93)
1987.04.05.-től 1993.01.21.-ig 6 éven átmindennapi használatos autó volt.
e közben
5. 1989.04.12 vonóhorog felszerelés (Naszádi Ferenc Bp. XV. Régifóti út 13)
6. 1993.01.15 hivatalból át rendszámozás 3 betű-3 számosra (DDV-713)
7. 1993.01.21 Forgalomból végleg kivonva frsz. leadása nélkül! (teljesen üzemképesen, még érvényes műszakival), leállítva egy garázsba, mert a harmadik tulaj kapott céges autót, így akkor nem volt rá szüksége, ugyanakkor nem akarta eladni.
Hogy rendszám is legyen: 2012-ben vettem egy MGB-t, ami 1967. januári, de 1974. óta Magyarországon lakik. Én vagyok a 4. magyar tulaj, a története ismert. Előző tulajok is.
'Asztán nem sikerült ez sem. A tűzóltó támadja már Trizst is. Nem vagyok hülye emlékszem rá. Te azóta lettél igen okos,meg ??? mióta megkérdeztem miért kell december 28-án itt a fórumon boldog új évet kívánni? Azóta fened a késed rám,de ennél nagyobb ünneped soha ne legyen bátyám ... :)
Szerintem az már RANG, ha van 2-3 követőd, akik igaz, hogy útálatból, személyes gyűlöletből, de naponta min. 60 percet azzal töltenek, hogy kövessenek, olvassanak téged és és mínuszoljanak.
Az már valami ha annyira fontos vagy nekik, hogy naponta olvasnak.
Többet tudnak rólam mint én magamról.
Néha írnak rólam hülyeséget, de nem javítom.
Ha most beírnám egy önálló hozzászólásba, hogy ...........holnap csütörtök lesz,............ arra is kapnék min. kettő mínuszt.
Azért elég kevesen dicsekedhetnek azzal, hogy minden (lényegtelen) hozzászólásukat is elolvassák szervezett segédcsapatok, vagy duzzogó bosszúsak.................................:-)))
Trizs "apó" néha benéz dolgokat (ki nem?), de az egyik olyan nick a fórumon, ami miatt érdemes itt olvasgatni.
Néhány járműkategóriás valláskárosultnak már erősen a tyúkszemére léphetett, mert van egy szorgos kis negatívoló csapata, de ez kívülről nézve egyrészt kis mértékben szórakoztató, másrészt az elszánt ellenségeskedőkre nézve szánalmas.
Két hétre,másfél hónapja. Azóta megy az ámokfutásotok. Kit töröltettem,mit törölttem,közben meg én semmit/senkit sem. De nem érdekel. Csak még nem vettétek észre hogy nem mindenki szereti a hsz-eket amik mostmár MTI/vikipédiából állnak,leváltva a fortepant amit úgy tálalt hogy más halandó életében nem látott.. Mikor ezt megemlítettem,leszűrte hogy utálom a képgyűjteményt mert nem tapsolok ha fel tesz egy képet belőle.
Örülök hogy Te lettél a vezér,BPO000,öreg BKV-s,stb...... Sokat tettél érte Te is. :(((((((((((((((( Köszönjük.
Trizs nem felesleges. Vitatkozunk vele de nem felesleges. Gumidani sem. Nagy tévedés. Veled van némi probléma, de hát.... tudod én megmondom szembe amit gondolok.
Egyébként, ha jól emlékszem Te önként mondtál le a vezéri szerepről. Van rá bizonyíték, sajnálom.
Még várok,azóta jókat röhögök.Azt mondtátok ti kiváltatok engem mert uralom a fórumot. Már a Trizs is felesleges,holnap Gumidani,aztán majd a Nézelődő. Ti miért nem ketten csináltok egy fórumot egymásnak? Ahol ott a barétod lefagy minden fórum. :)
trisz apót ignorálni kell, minden topikban ahol jelen van, utána megy a szarkavarás, mert mindig mindenkinél okosabb (akar lenni...)... sajnálom, hogy már itt is.
Az egy hónap kötelező szakmai gyakorlat nem változott,kötelező volt nálunk is azzal zártad le a tanévedet. De a barátod a kötelező évi építőtáborről írt,ami nem igaz.
Lehet, hogy igazad van, a későbbi dolgokat - '70-es években mi volt - nem ismerem. Arra kérlek Téged is, hogy olvasd el a 42673.hsz-t. Abból pontosan kiderül az én hozzáállásom a témához. Nincs mit tovább hozzátenni szerintem, kár ragozni.....
A demencia első jelei közé tartozik amikor valaki összekeveri a tanmenetbe épített kötelező oktatási/nevelési foglalkozásokat, az önként vállalt, iskolán kívüli szabadidős elfoglaltságokkal.
Azt úgy hívják, hogy justizmord. Törvényességi vizsgálatot kell kérni, és ha kell, Strasbourgig elmenni az ügyben. Az oktatási törvény nem tréfa.
Mielőtt a fél oldalt visszatörölnék, mint OFF-ot: magyar film, rendező: Kalmár Zoltán, főszereplő: Szilvásy Annamária. És a GMC-t is ajánlanám további figyelemre, aztán ezt az építőtábort még felgöngyölítjük a közeljövőben.
Próbáljuk kideríteni azt, hogy kié, mié volt az a képen látható GMC!
-------------
Azért azt rögzítsük, hogy trizs77 a 42672 sz. hozzászólásban nem széljárást vádolta hazugsággal. Hanem azt állította, hogy a szegény akkori oktatási törvény lett hamisan megvádolva. Valaki által.
Amúgy, Trizs: bombázd te a Lidi nénit meg a Lutz Gizit a féloldalnyi tacepaoiddal, azonfelül ne hazugozz itt tapló módjára senkit. Az OFF-ot meg nehogy már te mondd meg: nem vagy te se moderátor, se főszerkesztő, se Index Fórum-sajtócézár, bármennyire is szeretnél az lenni; sima tag vagy, ahogy mindenki más. Lehetne ez a Fórum-oldal egy szimpla Excel-táblázat, amiben csak rendszám van, kiadási év, járműtípus, meg esetleg a színe, na, az aztán ON lenne. De annak pont te örülnél a legkevésbé, neked van a legtöbb történeted a pártról, a minisztériumokról, a honvédségről, a munkásőrökről, csak például én szívesen olvastam, mert nem voltak rossz sztorik, és megvilágították a dolgok hátterét. De, ha lehet, akkor nehogy már bekattanj, nem fogsz te itt vezérigazgatói rapportokat csinálni; civilben, lehet, megtehetted, de nem a Fórumon.
Én nem vagyok hajlandó Senki kedvéért, jóindulatáért vagy bármiért hazudni, mellébeszélni még füllenteni sem. A Tiedért sem :-))).
Amit leírtam megtörtént, valóság volt. Sőt még egyebet is emlegethetnék, de ez valóban nem politikai topic, tehát eltekintek tőle. Szóval engem senki ne vádoljon "nem igazmondás"-sal mert azt kikérem magamnak akkor is ha Atyaúristen Elvtárs teszi.
Egyébként még annyit, hogy anno... voltam 27 hónapig katona, okleveles technikus vagyok és nem érzem magam kevesebbnek mint akik itt néha oszják az észt.
A középfokú technikumokban volt kötelező nyári SZAKMAI gyakorlat. Jogszabály viszont nem írta elő az építőtábort. Én 1962-66 között jártam középiskolába és soha sem voltam semmiféle építőtáborban. De az osztálytársaim elsöprő többsége sem.
Én 1962-66. között jártam technikumba.1964. nyarán "kötelezően" 1 hónapos nyári "termelési" gyakorlaton kellett részt vennünk. Helye az Erzsébet-híd építésén a budai építésvezetőségnél volt.
Amennyiben hasonló dologról írt Pályaőr - csak esetleg rosszul kommunikálta - akkor nem hazugság amit írt.
Egyszerűen benne volt az akkori oktatási törvényben, hogy amelyik középiskolás tanuló nem végez tanulmányai ideje alatt legalább egyszer építőtábori munkát, az nem kaphat végbizonyítványt vagy nem tehet érettségit.
N e m pártpropaganda, most már ki kell, hogy írjam. Egyszerűen benne volt az akkori oktatási törvényben, hogy amelyik középiskolás tanuló nem végez tanulmányai ideje alatt legalább egyszer építőtábori munkát, az nem kaphat végbizonyítványt vagy nem tehet érettségit.
Nem ám barackot szedni voltunk, mint a filmbeli lányocskák, ott nem is igen voltak lányocskák. Az Újpalotai lakótelepet építettük, a csigalépcsős házban még toltam a japánert, meg van arrafelé a másik oldalon egy ABC, most nem tudom, mi, az is nekünk jutott. A 43-as számú Építőipari Vállalat volt ott a kivitelező, az ő színeikben tevékenykedtünk. Mondták, akivel lehet, vigyázzunk, főképp, ha korunkbeliek beszólnak, még túl frissen jött itt össze mindenki. Az idősebbek meg azért haragszanak, mert a lakótelep miatt eldózerolták a régi temetőt, és sok embernek voltak ott hozzátartozói.
Naponta értékelték a teljesítményt, mi mindig olyan 70-75% körül voltunk, amíg valakinek eszébe nem jutott, vegyünk a művezetőnek egy üveg konyakot. Úgy is lett, attól fogva garantált volt a 104-105%.
Néhány nappal előtte történt, hogy ballagtunk haza műszakból, mármint a táborba, és épp egymással marakodtunk, hogy miért alacsony a teljesítmény (okos dolog volt). Egyik társunk épp egy másikat említette, és ott tartott, hogy: "Vagy lusta, vagy simlis, a kettő közül valamelyik" - amikor elhúzott mellettünk lassú gurulásban egy rendőrautó.
Gurult még olyan fél percet, aztán egyszer csak felhangzott a hátramenet nyivákolása, és pillanatokon belül ott állt mellettünk.
-Mi bajotok nektek a rendőrökkel, fiúk?-nézett ki egyikük az ablakon. -De hát mi nem is... -Dehogynem, hülyének néztek ti minket? Hallottuk jól, mikor azt mondtátok, hogy a kettő közül valamelyik, és ketten ülünk az autóban. Melyikünk nem tetszik?
Hát ez hihetetlen volt, hogy ilyen létezik. Elég volt kimagyarázkodni belőle, el akkor se hitték, csak úgy döntöttek, ennyi elég. Még megfenyegetek, hogy jó lesz, ha eztán vigyázunk magunkra, mert legközelebb...-avval elhajtottak.
Már réges-rég befordultak a sarkon, mikor el mertünk kezdeni röhögni. Még most is óvatosan lehet csak, mert van olyan, hogy rendőrség tekintélyének megsértése. De talán már elévült, így negyvennégy év után.
Hát te abba, ha nem jönnél ilyenekkel? Egy dolog a pártpropaganda, más dolog a történelem, meg az irodalomtörténet. De pont rólad azt hittem, ezt tudod. Az ebédemről annyit, hogy az majd este lesz, de az már ne a te gondod legyen.
Mint már említettem, Könyves Kálmán olvasói mivoltát a negyvenes évek végén nem értékelték, hát marxista-leninista művek aligha voltak megtalálhatók nála, vagy a Szovjetunió Kommunista (bolsevik) Pártjának rövid története, a "Korotkij Kursz" Sztálin elvtárs sajátkezű leírásában. Lehet, hogy utóbbi már a könyvtárbuszban se volt, de a Volokalamszki országút, a Csendes Don, vagy Fagyejevtől az Ifjú Gárda még biztosan.
GA-38-00 Ikarus 260-as a 10-es (később Tisza Volán) állományában. A busz 1974-es gyártás volt, a rendszám ne tévesszen meg senkit, a Volán-besorolási rendszerben a debreceni GC-66-31 után következett.
" Az ötvenes években engedéllyel lehetett használt autóhoz jutni. Minden minisztériumnak volt kontingense, de én nem estem bele. Svéd Sándor, a híres operaénekes kért kocsikiutalást, meg is kapta, ám időközben az USA-ban ajánlottak neki szerződést. Adják át Tabányi barátomnak üzente, amikor visszaküldte kiutalását.
Végül külön engedéllyel megvehettem az angol konzul Standard Vanguard kocsiját. Féléves autó volt, valódi bőr kárpitozással, jobb oldali kormánnyal. Rajta maradt a diplomáciai CD-s rendszám, úgy jártam vele. Amikor Miskolcon koncerteztünk, egy rendőrnek feltűnt, leállított. Mondom neki, hogy a Minisztertanács engedélyével vettem a kocsit.
-Jó, majd leellenőrizzük, le kell állítani válaszolta. Bevitette velem az autót a főkapitányságra, és ott tartották. Gyorsan telefonáltam egy budapesti főrendőr ismerősömnek, aki leszólt. Elnézést kértek, és visszaadták a Standardet." .................................................................................................................................................................. Tabányi Mihály 1921. február 1-jén született Pilisen. Apja vasöntő volt a Ganz-MÁVAG gyárban, anyja háztartásbeli. Ötévesen kezdte el zenei tanulmányait hegedűn, majd nyolcévesen zongorán. 1933-tól 7 éven keresztül tanult harmonikázni az akkor világelsőnek számító - magyar származású, Franciaországból visszatelepült - Bobula Lajostól.
Ezzel párhuzamosan felvételt nyert a Zeneakadémiára, de mivel abban az évben nem volt harmonika szak az akadémián így, orgona és gordon szakon végzett, majd templomi orgonista lett.
1940-ben megnyerte az első Országos harmonikaverseny hivatásos első helyét, majd két évvel rá az Országos harmonika királlyá választási versenyt, s még ebben az évben elnyerte az Tangóharmonika Olimpiászt.
A Könyves ezek szerint nem volt alkalmazható akkoriban a király mellékneveként, lehet, nem elég haladó könyvek voltak a könyvtárában. Vigyázni kellett, volt, akit azért nem vettek fel egyetemre, mert azt írta be a gimnáziumuk nevéhez, hogy gróf Széchenyi István.
Egy komlói bányamérnök bácsi volt az első és egyetlen tulajdonos. Itt volt nem messze tőlem a telkükön bezárva, ami azért érdekes mert sokat bringáztam arra gyerekkkoromban és tudtam ott milyen autók voltak. Ez semennyire sincs meg, hogy láttam volna valaha.
Most eladják a telket, kitakarittaták a benőtt bokrokat, ekkor kerültek elő. A Felicia '60-as, komplett, szép állapotú, de nyilván elölről kell kezdeni. A busz már egy gyűjtő barátomnál van, megcsinálja magának. Egyébként 19 éve saját erőből állt be a garázsba, most tettünk bele egy akkut, hogy egyáltalán hogy forgatja, és három perc múlva járt a motor. Van rendes alapjárat, veszi a lapot, megy a gyorsitója. Próbáld meg ezt mai benzinnel...
"Azután 1993-ban jött az új vezérigazgató és a papagáj színű új autóbuszok beszerzésének befellegzett."
Utána már minden buszt fehéren vettek, és utólag tették rá a "vékony" csíkokat? Vagy a Volánbusznál mindjárt átfestették az akkortól beszerzett új és használt buszokat papagájszínre?
De 255-ből csak igen keveset festettek át papagáj színűre.
Ugye 255-ből nem jöhetett gyári papagáj színű, lévén a szállítás leállítása után 4-5 évvel találták ki a papagáj színt mint társasági arculatot.
De való igaz, pár db 255-t úgy 7-8 éves korukban átfestettek papagáj színűre.
Sőt.
Volt nekibuzdulás, Ik-260 kocsik átfestésére is.
Nemcsak a reptéri kocsikra gondolok de pár zsámbéki és váci Ik-260.32 is papagáj színű lett.
Ez természetesen nem teljesedett ki, hiszen kb. 1000 db buszt csak úgy lehetett volna egységesíteni, ha X határnaptól kezdve csak ilyen színezésben rendelik az új buszokat, a régieket pedig 2-3 év alatt átfestik.
Azután 1993-ban jött az új vezérigazgató és a papagáj színű új autóbuszok beszerzésének befellegzett.
Kb. 1980-ig a jobbról második és harmadik színezés volt a Volánok távolsági színe.
Bordó-vaj szín és világoskék-vajszín.
Soha nem volt egységes, mert a kheki színű távolsági kocsik, bennük a kettő vékony bordó csikkal, még ki sem koptak rendesen, amikor már egyes volánok kezdtek túllépni ezen a bordó-vaj vagy világoskék-vaj kombináción.
Elsőnek Tari László lépett, amikor az akkor ifjúnak szánt mérnök csapatának unszolására bevezette a társasági arculat színkombinációt.
Először nem a buszok festését változtatták meg hanem a levélpapírok, logók, stb. színeit egységesítették.
z lett a köznyelvben papagáj színnek nevezett valami.
Majd 1980 körül (?) megjelentek az első, már a gyárból ilyen színkombinációban érkező új buszok, új Ik-256 kocsik.
Fontos, hogy nem a társaság akkor kb. 1200 db autóbuszát tervezték átfesteni, hanem csak a távolsági, különjárati, nemzetközi flottát.
A társaság másik kb. 1000 db busza maradt Volán sárga.
Majd eljött 1984, a tröszti robbantás.
Minden megyei Volán önállósult.
S mint az újonnan alakuló kicsi államok zászlót választanak, az új cégek el és ledobták számaikat, helyettük nevet választottak.
Mivel pénzük nem volt brand kialakítására, ezért neki álltak csíkozni.
A legvadabb csíkozások születtek meg.
Sok ízléstelenül, vagy divatnak megfelelően metál színű csík, stb.
Még társaságon belül se volt egységesítés, ezért nem is értek el olyan sikert mint a Volánbusz.
Gyakorlatilag üzemegységenkénti tobzódás jött, az adott társaság autóbusz parkjának 2-4%-án.
Zalatnay úr megjelenésére, hatalomra kerülésére volt szükség, hogy a 24 volán társaság közül a Volánbusz után másodikként a Zala Volánnál legyen rend, járműszínezés, és társasági arculat terén.
Neki volt víziója, el is fogadtatta, be is vezette.
Mivel egy teljes megyei volán 300-500 autóbuszának átfestése drága dolog, 1-2 megyét leszámítva, ez nem is ment végbe.
De legyen rendszám: Halász Judit és Bálint András, Szabó István legendás szerelmespárja újra együtt lesz látható Lengyel Balázs Hármasban című filmjében.
A magyarban az a legrosszabb, hogy a német, angol, stb. Wikipédia rövidített, tömörített és lebutított változata, igaz, azt hiszem, önkéntesek csinálják társadalmi munkában, ha még van olyan, és hát... ők olyan állásban is kell mellé dolgozzanak, amiért a fizetésüket kapják.
...néhány részlet a bámulatos szovjet fejlődésről, aki úttörő korában még azon nőtt fel, hogy hitt benne, az csak részletekben adagolva olvassa. (Istenbizony, valamelyest én is hittem, pedig kettős nevelésben részesültem, mint az akkoriak egy jó része.)
Való igaz, hogy a szovjet műszaki fejlesztés jelentős eszköze volt az ipari kémkedés, a reverse engineering, adott esetben tervek, szakemberek, vagy akár egész gyárak elrablása (l. Moszkvics 400); épp ezért elismerésre méltó egy olyan saját konstrukció, ahol az előbb említett fejlesztőeszközöket nem, vagy csak igen korlátozottan használták - mint a GAZ M20 esetében.
(Megjegyzem, én a magyar Wikipédiát nem szívesen használom referenciaként, mert elég változatos, sokszor elég gyatra minőségűek a szócikkek.)
Te nyertél. Furcsán magas oldala / hátulja volt. Akkor mégse kellett ellopják. eredeti tengerentúli volt. Az állomásfőnök azt mondja, nem adja kölcsön az angol szótárát, de szállítottak belőle bőven a Szovjetuniónak (is).
In a rare instance of manufacturer collaboration, Ford and Chevrolet in Canada get together and make a Commonwealth contract to supply trucks for Allied forces (but not the USA). These vehicles would be right-hand drive, have engines unique to their badge (the Chevs got a straight-six, the Ford versions got a more powerful flathead 239 V8), offer a variety of wheelbases and drive-train combinations yet have a common and interchangeable body (along with a lot of other bits and pieces).Enter my 1945 Ford F60 (F for Ford, 60 for 60 hundredweight, or CWT) 4×4 truck, rated to carry three tonnes in the back, across difficult terrain, while fighting a war.
"Canadian Military Pattern trucks not only motorized the militaries of Britain, Canada, Australia and New Zealand, but were also sent to the Soviet Union following the Nazi invasion, as part of Canada's Gift and Mutual Aid program to the Allies.
During the War, CMP trucks saw service around the world in the North African Campaign, the Allied invasion of Sicily, the Italian Campaign, the Soviet Front, the Burma Campaign, the Battle of the Philippines (194142), the liberation of Northwest Europe, and the Western Allied invasion of Germany."
Villamos megyen a Mártírok útján, lenek, 1958 körül. (Zala megyében mondják úgy az irányt, hogy fönek, vagy lenek). Ez itt előttünk, ha jól gondolom, egy ZISZ-151, erről másolta az amerikai a GMC CCKW-t, meg a Studebaker 6x6-ot...
"A második világháborúban elért győzelemre emlékeztet a Pobjeda típusnév, amely magyarulgyőzelmet jelent. Andrej Lipgart és tervezőcsoportja a maga idejében korszerű, megbízható autót tervezett, amely hivatalosan a GAZM20 típusjelzést viselte.
A ponton-karosszériás, kétliteres négyhengeres motorral ellátott modell hasonlít az angol Standard gyár Vanguard nevű modelljére. Ez a hasonlóság a szovjetek szerint abból adódott, hogy az angol gyár egyszerűen lemásolta a Pobjeda orr-részét.
Ezzel szemben a The Motor magazin egy 1952-ben megjelent számában az olvasható, hogy a szovjetek másolták le a Standard Vanguardot, és nem fordítva. Ez utóbbi állítást viszont meghazudtolja az a tény, hogy a Pobjeda tervrajzai már 1943-ban elkészültek, és az első kész autó 1946-ban hagyta el a gyárat, míg a Vanguard csak 1947-ben jelent meg."
Igen, általában jellemző volt, hogy a sanda és minden hájjal megkent Nyugat elirigyelte a Szovjetunió kimagasló eredményeit, minden módon el is orozva azokat, lett légyen szó gépkocsiról, repülőgépről, mozdonyról, villamoskocsiról vagy atombombáról.
Ha figyelmesebben elolvassuk a cikk szövegét, a The Motor magazin állítását egy tény hazudtolja meg. Nem a Komszomolszkaja Pravda, nem az Izvesztyija, hanem egy tény. A tények, azok makacs dolgok, sajnos, már aligha áll módunkban bárkivel elbeszélgetni, aki ott állt Gorkijban a tervező háta mögött. Egyrészt sok idő telt el, másrészt sokáig zárt város volt, és, bár visszakeresztelték Nyizsnij Novgorodra, tavaly mesélt a rádióban egy fiatalember az élményeiről, arról is, hogy még mindig általános megdöbbenést keltett, hogyan juthatott be oda.
(Később rosszabbul járt, mert nem tudta, hogy Oroszország, igaz, csak egy vagy két kilométeres szakaszon, határos Észak-Koreával, és ott keményebb bánásmódban volt része, de ez már OFF lenne.)
"A békés élet játékos boldogsága tölti el a Margitszigeten játszadozó gyermekeket, akik kíváncsian állják körül a Szovjetunióból érkezett új, nyitható tetős Pobjeda kocsit" - áll az Autó-Motor 1952. június elsejei számának címlapján.
Nem hinném hogy kiadták kétszer... az a furcsa, hogy nekem van VR és VT kombinációs ami vastag karakterekkel nyomott, ez a VP-s meg ' 84 utáni vékony betűkkel ...arra gondolok, néha nem ABC szerint gyártották és osztottàk ki...
Igen volt , Édesapám iparos társa gyártotta annak idején https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/01/27/a_bologato_kutya_majdnem-feltalaloja/ . Volt Nálunk a háztartásban pár darab ( autóba , szobában , lépcsőházban , még a homokozómba is volt egy viseletes példány ) ... A csapból is az folyt nálunk ! Szabó úr gyerekeinél meg az Édesapám által gyártott játékokból volt szakajtószámra ... Sajnos csak 1 kutyus vészelte át a gyerekkoromat . Ez most a Feleségem 100-as Skodájában őrködik !
1966 augusztus 20.-án a Nagymamám is nyert egy 408-as Moszkvicsot .
2016 augusztusi Veterán autó és motorban írtam egy cikket az 50. évforduló alkalmából ! A cikkben bemutattam az újságot , amiben leközölték és megtalálta Nagymamám a nyereménykönyve számát , kiutalási - átvételi papírokat , pár fényképet az autóról és a tűzzománcozott emlékplakettet . Az emlékplaketten van egy kis furcsaság ! Négy ágú vörös csillag !
Remélem a grafikust nem hurcolták meg ezért . Az öt ágú szegmenseiből alakította ki a négy ágú csillagot .
Volna még itt egy kép, Tatabánya, a Tröszti Klub, és egy Warszawa, ami s, mert a lengyel s és sz fordítva van, mint nálunk. Hanem a rendszámot, aki látja... optikust kell váltanom.
Gondoltam, de rendszámot szerzünk a föld alól is. Amúgy, ha az ember beüti a Google-keresőbe a coventryi Standard autógyárat, és azt, hogy Vanguard, meglepő élményben lehet része. A HMS Vanguard az utolsó brit csatahajó volt, és az autógyár engedélyt kért a név használatára. Mármost, aki a Pobeda rajzasztala mellett ült, az már látott Standard Vanguardot, bár az angol gyár inkább a burkolt vagy félig burkolt hátsó kereket favorizálta.
Akár ez a kocsi is lehetett , sajnos az én képemről pont a rendszám maradt le , cserébe viszont látszik a taxi óra !
Nekem még van esélyem ilyen kocsiban utazni , ha Csabi barátom sok felújításra váró vasa közül mondjuk azt csináljuk meg elsőként ! :)
Vállalati autó volt , valamikor '72 körül vették meg , és gyerekként még én is láttam közlekedni . Az elődjeit , a Skoda 1102 - t illetve az EMW 340 - t eladták , ez viszont megmaradt azután is , hogy jöttek az új kocsik . A Gomulka Mercedes - ahogy Csabi anyukája nevezi - motorikusan jó , a kaszni van elhervadva , de nem menthetetlenül .
Érdekes, ahogy a következő is. Egy rendszám két élete. Életét talpára állítva, 81-062-ként kezdte. Később csúcsára fordították, és lett 818-08. Látott már valaki ilyet?
Van itt nekem is egy érdekes autón nem volt CA rendszámom. Vékony karakteres és nem replika darab.
Lehet valaki fel akarta az autóját újítani és ezért rendelt rá új rendszámot mert a régi már nagyon kopott lehetett. Vagy a felújítás átcsúszott az átrendszámozás idejére azért nem lett felszerelve. De olyan legenda is kering, hogy mikor elfogytak a kombinációk akkor a régieket újra kiadták, ki tudja.
Aki a 80-as, 90-es évek után született, nem is tudja, mit jelentett a szocializmusban egy egyházi esküvő, az egyrészt a hagyományhoz való ragaszkodás volt, másrészt az ellenállás egy fajtája. Jegyezték is ám azt néhány helyen.
A Magyar Néphadseregben évente több mint ezer (!) templomi esküvőt engedélyeztek.
Köztük a hivatásos állományát is.
Amúgy ha igaz lenne ez a templomi esküvő = ellenálló, akkor úgy járnánk mint 1945 után a partizánokkal, hogy 1946-tól derült ki Magyarországon 1944-ben, több mint 1 millió ellenálló volt.
Kár hogy a halálba menők egyet se ismertek abból az egy millióból.
OK! Nem értettem a gondolatot. Vagy nagyon meleg van vagy hülyülök már egy kicsit.
A bitument jól tudtam de a mészkőlisztet már elfelejtettem pedig valóban úgy használták. (Régen volt már az én BKV-s időm, a pályafenntartásnál ilyen munkát is - kiöntésnek hívták - végzett egy csoport éjszakánként.)
Hát, a III/III-as felíró... aki írta, ki jár templomba, hittanra, lakásokon tartott politikai beszélgetésekre... Galsai Pongrác írta, hogy egy időben valamiért nem kapott állást, és a rendőriskolán tanított. Sok év múlva egyszer a barátaival iszogattak egy vendéglőben, kicsit hangosabban beszélgettek a kelleténél, amikor bejött egy rendőr:
"-Ó, bocsánat. Kaptunk egy állampolgári bejelentést, hogy itt rendszerellenes izgatás folyik, de látom, csak a Tanár úrék beszélgetnek. További kellemes szórakozást."
1952-ben Rákosi Mátyás hívatta, és parlamenti dolgozószobájában fogadta a Múzeumok Országos Központja elnökét.
"Elképzelhető - mondta Rákosi, hogy egy nap Sztálin elvtárs ellátogat Budapestre. S mit lát majd a budai oldalon, ha belép ebbe a szobába? Templomtornyokat egymás mellett... A Szent Anna és az Erzsébet apácák templomát tehát le kell bontani "
Anélkül, hogy a Szent Ferenc Sebei templom megmenekülésének állomásait részleteznénk, csupán a végső stációt ismertetjük. A templomot életveszélyessé nyilvánították, bezárták. Az előtte járó autóbusz útvonalát módosították, ami viszont többletköltséggel járt. Közben a templom homlokzatát romtalanítás ürügyén felállványozták, ezt kihasználva az egyház saját költségén elvégeztette a tatarozást. A bontás -nem kis mértékben a politikai helyzet változása okán is- lekerült a napirendről.
A Pasaréti téri templom (hivatalos nevén (Páduai Szent Antal-plébániatemplom) a modern magyar építészet egyik jelentős alkotása, Ferences rendház. A pasaréti templomra az első tervet id. Rimanóczy Gyula 1931-ben készítette, de mivel ezt nem hagyták jóvá, elkészült 1932-ben a második, majd 1933-ban a harmadik változat. A most látható templom építését a korabeli sajtó szerint a Városépítési Bizottság újból meg akarta akadályozni, de ez már nem sikerült.
Ha jól emlékszem, azt vetették ellen, hogy a templom konstruktivista stílusú, és ennek a stílusnak legnagyobb alkalmazója a Szovjetunió. csak azt felejtették el, hogy ott akkoriban meglehetősen kevés templom épült, emlékezetem szerint egy sem, sőt, a híres Kazanyi Székesegyház azidőtájt, mint ateista múzeum működött.
Azt hiszem, magának a pápának az engedélye kellett, hogy a templom felépüljön, de az is meglett.
Aki a 80-as, 90-es évek után született, nem is tudja, mit jelentett a szocializmusban egy egyházi esküvő, az egyrészt a hagyományhoz való ragaszkodás volt, másrészt az ellenállás egy fajtája. Jegyezték is ám azt néhány helyen.
A Pasaréti tér a templommal még a baloldali időkben (már közlekedési szempontból) és egy esküvő ugyanott, a hetvenes évekből.
Még ehhez a képhez szólnék. Igaz,hogy az általad felhozott kép és téma kicsit OFF itt, mégis el kellene mondani, hogy - legalább is szerintem - miről is mesél egy kicsit ez a kép. Valamikor 1939. vagy utána valamivel (Wikipédia 33-as villamos), ha jól olvasom.
A helyszín a régi Erzsébet-híd budai becsatlakozása a Szent Gellért rkp. felső részébe a Gellérthegy - Szt. Gellért szobor - alatt. Távolabb a háborúban elpusztult tabáni szerb templom, még távolabb a hegyen a budavári palota.
A munka egy kitérő csere utáni vissza kövezés(burkolás). A vágány mellett ál az a bizonyos bitumen főző/melegítő "üst", én ilyen nevére emlékszem. A várakozó 33-as villamos egy BSzKRt "N" vagy "Q" típusú motorkocsi. Ha látnám a pályaszámát akkor biztosra lehetne mondani a típust.
Hát ennyit tudok röviden "leolvasni" a képről. Ha valakinek bántja a szemét lehet mínuszolni vagy ki is lehet töröltetni.
Itt van az a mobil-melengető szerkentyű, amivel a kockakövek közötti hézag kitöltésére való anyagot készítették elő. Végül senki sem mondta meg, hogy az szurok, vagy kátrány (ezekkel a szavakkal illette a tudatlan köznép) szakszerű neve micsoda.
Lehet, hogy valami miatt (pl. megrongálódott) újragyártották a rendszámot, de a járművet idő közben kivonták és nem kellett a rendszám. Volt már ilyen itt a fórumon, egy autó elhagyta a rendszámát, megkapta az ideigleneset amíg el nem készül az új. De még ideiglenessel kivonták. Valószínűleg itt is ez történhetett.
Megvan és ismert a története is. A harmadik tulajdonos vagyok, egyike volt a tárgynyereményként 1962. végén kisorsolt 12 db. Coupenak. Sajnos az eredeti rendszámot (CI-45-81) 1990-ben a a forgalomból kivonáskor bevonták.
Valaki nagyon szerethette a ZF-79-73 rendszámú Ladáját , hogy képes volt egy Polaroid géppel megörökíteni ! Így mind a Lada mind a háttérben álló fehér Polski rendszáma : PR-31-94 megmaradt az utókor számára ! :)
Szia. Érdekes, hogy ez már vékonybetűs karakterekkel nyomott. Nekem van egy VT- s, ami '84 előtti klasszikus vastagabb betűvel és számmal gyártott... :-)
Most fedeztem fel, hogy a Házibuli 2 című francia filmben szerepel egy IBUSZ-os piros Ikarus. Valakinek sikerült esetleg kifotóznia a filmből? A rendszám miatt is érdekes!
Van valakinek használható ötlete, hogy hogyan találhatnék meg régi rendszám alapján ma személygépkocsit? Úgy értem a kérdést, hogy forgalomban van-e, hol találom, esetleg eladó sorban van-e. Konkrétan apám volt Skodáját keresném. Igaz, lecserélték már a rendszámát a három betű-három szám formátumra mielőtt eladta, de sajnos akkor már nem tartottam vele a kapcsolatot, így ez az információ, ami alapján megtalálható lenne, hozzáférhetetlenné vált. :( Előre is köszönöm a választ!
Létezhet. Amikor jöttek az új 3 betű 3 szám rendszámok, a most lebontott Wartburg Spirál szervizbe voltam nyári gyakorlaton (1990 július) és amikor megkezdődött az új rendszámok kiadása, a fel nem használt 2 betű 4 számosakat elvitték.
Nekem eredetinek tűnik, főleg a fekete festésen lévő mintázat miatt. Van egy MX-es rendszámom, azon is van ilyen minta a festékben, csak egy kicsit halványabban.
Egyike a Merkur által forgalmazott nyugati verdáknak . A szomszéd srácnak is volt egy klassz narancs sárga .Néztem ki a fejemből , mikor felnyilt a motorháztető a homlokfallal együtt ! :) És az a váltó rudazat ! :)
Régebben szó volt a különböző Roburokról . El is felejtettem , hogy ilyen is volt ! Úgy tünik , május elsején a Stadionnál készült ez a kép . A fiúk is felvonultak ? :)
A második szemetes kocsis kép szerintem már az '50-es években készülhetett - de legalább 1949. végén. Ha jó a szemem, két troli felsővezetéket látok rajta, tehát itt kétirányú forgalom "volt/van".
Bizony így volt réges-régen, nagyapáink idejében... mikor még a Pál utcai fiúknak úgy kellett összekotorni a pénzt komfortáblira. Bár ez csak a látszat, a rövidnadrágos képek századelejiek, de a szemeteskocsik a 40-es évekből valók. Rendszám-félét már akkor is használtak... a kaszni leemelhető volt, a tartalmát vagonba töltötték, és Cséryék vitették válogatni. (Műanyag-szemét még jobbára ismeretlen fogalom volt.)
Nem én találtam ki hozzá, mert az akkori újságírók is olvastak, aztán ez az eset automatikusan hozza a címet. (Avval együtt az első Rejtő-könyvem ez volt...)
Egy vendég taxival távozik, miközben mások várakoznak a Lenin körúti Royal Szálló főbejárata előtt, miután feloldották a szálláshelyen a három hete tartó vesztegzárat egy kiütéses vendégen később beigazoltan tévesen diagnosztizált feketehimlő gyanú miatt.
/MTI Fotó: Bojár Sándor/
Ötvenöt évvel ezelőtt feketehimlő gyanúja miatt kerültek több hetes karanténba a Royal Nagyszálló vendégei. 1963. augusztus 31-én az egyik alkalmazott testén jelentek meg fura kiütések, amit a kihívott orvos feketehimlőként azonosított, és ennek következményeképp karantént rendeltek el.
A betegség súlyosságát, illetve az intézkedések komolyságát jelzi, hogy emiatt az egy eset miatt külföldre a nemzetközi egyezmények miatt csak érvényes és eredményes oltási igazolással lehetett kiutazni Magyarország teljes területéről. A betegség észlelése után a budapesti lakosok kötelező oltását nem rendelték el, de a járóbeteg-rendelőkben és a tömegközlekedésben dolgozókat azonnal beoltották.
Nem volt kis embör Erdei Ferenc, ma már makón is csak egy tér és egy bezárt panzió őrzi emlékét. A sírhelyét alig lehet fölismerni a temetőben, pedig sokáig szinte kisajátította a város, a Művelődési központ és a nevével fémjelzött Kereskedelmi iskola. Távllabbi rokonai is alig vannak már az élők soraiban ...
Másik akkora fölhajtással röndött temetés, nem volt itt az utolsó az utolsó 100 évben ...
Ennek a képnek több érdekessége is van ! A kecskeméti Erdei Ferenc Művelődési Központ van rajta , de még oszlopok nélkül ! A lokálpatrióták majd megmondják , hogy mikor építették át . A zöld Lada rendszáma :
XX-17-17 . A tetőn látható CB antenna láttán nem gondolnám ,hogy egy sima bérautó volt ! A kis Volvo rendszáma : GB-97-53 . Van- e ilyen rendszámú buszról képünk ? :) Sajnos a fekete Merci rendszámának csak a betűi láthatók , talán PY - os :
A színész a nők kedvence volt, és előfordult, hogy rúzzsal írott üzeneteket kapott a kocsijára. Rendszámos képet nem sikerült szerezni róla, de itt van két kép a"Köszönöm, hogy elgázolt!" c., 1935-ös filmből.
Jávor Pál fürödni megy egy folyóhoz, ezalatt Páger Antal, a sztori szerint állástalan bárénekes, ellopja a kocsiját, a benne lévő öltönyét, amelyről elégedetten állapítja meg, hogy éppen jó rá, sőt megborotválkozik a lámpa krómozásában, ami ilyen torzítás mellett nem akármilyen kunszt...
Igazából a G-sorozatból a GB-k a szépen összehasonlíthatók, mert ott a buszos és a személyautós első tábla teljesen azonos volt. GA-nál a szín, GC fölött meg az új betűalak miatt nem olyan szép az összehasonlítás.
Köszönöm a választ ! Én mondjuk az utánfutókra kiadott N-re egyáltalán nem emlékeztem , szóval meglepődtem ezen kép láttán ! :)
Mai sorozatunk elkészítéséért köszönetet kell mondanunk a Fővárosi Közterület Felügyeletnek , szponzorálásukért pedig a megbírságolt gépkocsi vezetőknek ! :)
Nincs valakinél meg a GA-65-00 buszról fénykép ? Poén lenne egymás mellé tenni a kettőt !
Mondjuk teherautóra, meg buszra. Bár személyautóra is csak az utolsó kétségbeesésben kerültek, hogy kitartson a rendszer amíg az újat be nem tudják vezetni. Ámbár, így utólag ez a kétségbeesés nem nagyon érthető, hisz a L és az O sorozatok gyakorlatilag üresek voltak.
Nem kimondottan ide tartozik , de hátha valaki tud segíteni !
Keresem azt az urat , aki a május 26.-i Pestszentlőrinci börzén eladásra kínált egy DKW SB motorral szerelt egyedi építésű Magyar törpeautó első részét ( sárvédők , homlokfal , műszerfaltábla műszerrel , első futómű , kormány , kerekek , vázmaradvány ...). Egy fehér furgon rakterének sarkában volt a kupac , részben alapozóval lemázolva ! Állítása szerint civakodtak az örökösök , és elhappolták egymás elől a darabokat ezért került az előbb felsorolt alkatrészek több kézen át az árushoz . Nem gondoltam , hogy közel 3 hét múlva hozzám fog kerülni a képeken látható kisautó többi része . Aki ismeri az árus elérhetőségét kérem segítsen , hogy újra egyben legyen a kisautó !
...a Volgáról jutott eszembe. Torgyán József ajánlott fel a parlamenti képviselőknek egy budapesti sétát, még annak idején. Volt, aki megjegyezte utána, fogalma nem volt, hogy Budapestnek néhol milyen kerületei vannak. Hát, bizony. A Nysának át kéne menni a másik oldalára rendszámért, de most már...?
Egy időben szerették azt kihozni a dologból, hogy a CIA mindenhol ott volt Magyarországon és mindenhol filmezett, most végül is más a CIA meg más a CBS News, valószínűleg a szovjet titkosszolgálat se azzal töltötte leginkább az idejét.
Időnként oldanak fel tiltásokat, kerülhet fel CIA-film a Tube-ra, de a töredéke annak, amihez odaírják, például a Kiszivárgott UFO-dokumentumok és a Földönkívüli bázisok a Holdon, stb. címekkel felrakottak közül valószínűleg a CIA nem látott egyet se.
Csehszlovákia küldte a pufajkások pufajkáit, az a kenyér pedig nekem is gyanús volt, hogy, ha azt előzőleg kemencébe teszik, csoda történik... na, a film meg azért van fönn, hogy könnyebb legyen látni a rendszámot... még most se tudom.
Téved a feltöltő. Ez nem CIA-film, hanem még vágatlan Magyar Filmhíradó, csak éppen november 4-e után már nem kerülhetett a mozikba vetítésre. (Tévé akkor még nem volt Magyarországon.) Ezután valaki kijuttatta a filmtekercset a határon. Így maradt meg. A CIA bizonyosan nagyon ügyes, de ezt nem ez a szervezet készítette. Forrás: a Magyar Repüléstörténeti Társaság egyik vezetőjének a közlése.
(Csak nem gondoljátok, hogy amit a CIA készít, az fenn van a You Tube-on? ;-)
Igen, az ott egy román repülőgép, csak én nem akartam ezt reklámozni. Annál is inkább, mert november 4-e után is küldtek szállítmányokat. Például a "baráti" Csehszlovákia akkor küldte teherautószámra a Kádár-kolbásznak nevezett gumibotokat rendfenntartás céljából. A filmen pedig nekem gyanús, hogy abba a KENYÉR feliratú katonai Csepelbe nem kenyeret rakodnak a román repülőgépből. Ezt inkább meghagyom a történészeknek... Én csak a rendszámok miatt tettem fel nektek.
Köszönöm a választ ! Én mondjuk elsőre házi készítésűnek néztem ezt az oldalkocsit , de ezek szerint alaposan mellé lőttem . :) Nem vagyok nagy motoros , az kimaradt az életemből , igaz van egy ' 60 -as TLF - m . Első tulajdonos , eredeti forgalmi és rendszám , szerepelt már itt pár éve a fórumon , de leírom ismét , ne legyen teljesen off a hozzászólásom : EJ-15-53 .
Ami miatt most billentyűzetet ragadtam , az az oldalkocsi , ugyanis eszembe jutott , hogy közel negyven éve mivel szórakoztunk az egyik nyáron ! Nyári bobot építettünk ! :) Valamikor a nyolcvanas évek elején járunk , egy " unalmas " dél budai kertes házi illetve weekend házi övezetben , ahol soha semmi sem történik . Nem a frászt nem ! :) A környéken egy csomó elhagyott jármű ( roncs ) kallódott , többek közt egy kidobott Duna oldalkocsi is . Érdekessége , hogy nem a szokásos fekete színben pompázott , hanem matt bordó volt , a mai eszemmel azt mondanám , hogy egy Jawa mellé volt kötve . Se futómű , se sárvédő , csak a csónak , de nekünk csak pont ennyi kellett ! Kerekeket szereltünk rá . A hátsó tengely a kerekekkel egy babakocsi alól érkezett . Fém küllős kerék volt , rajta tömör gumival , és azt kell hogy mondjam , baromi jól bírta a strapát . Egyszer nem volt vele gondunk . Valószínűleg atom háborúra tervezték de legalább is túlsúlyos csecsemők alá ! :) Minimum hárman gurultuk, de volt , hogy négyen is , és nem tört el ! Amilyen jól sikerült a hátsó tengely , olyan vacakra az első ! Sajnos a később részletezett útviszonyok miatt kormányozhatóvá kellett tennünk . Ezt a következőképp próbáltuk megoldani : az oldalkocsi első harmada környékén csináltunk egy kb 4-5 centiméter átmérőjű lyukat . Alátettünk keresztbe egy vastagabb farúdat , aminek a végére csapágyakat ütöttünk rá . Belülről pedig egy kisebb fával - ami kvázi a kormányrúd volt - összeszögeltük . Igen , elismerem , primitív megoldás volt , mentségünkre szolgáljon , hogy később egyikünkből sem lett gépészmérnök ! :) Az elején kevés szöget vertünk bele , amik pár kormány mozdulat után kijöttek , és a bobunk kamikaze módjára első tengelyét vesztve az orrán csúszott le ! De nem törtünk össze senkit és semmit , a saját apróbb sérüléseinket pedig nem számoltuk .Talán egyszer kétszer borultunk ki , és egy párszor fának is mentünk , de semmi komoly sérülés nem volt . Akkoriban nyaranta teljesen természetes volt , hogy hiányzott az ember térdéről vagy egyéb testrészéről a klazur ! :) A helyszín : mi egy olyan főútvonal mellett laktunk , amin menetrend szerint óránként járt a busz , kb 8-10 percenként ment el egy autó , és ennél nem sokkal sűrűbben motoros illetve biciklis . Ezen az úton mi a szülők tudtával és beleegyezésével tengoztunk! Akkoriban és utána még sok-sok évig a mellékutcák nem voltak aszfaltozva . Nagy szerencsénkre a tőlünk kb 100 méterre lévő - erről a főútról nyíló - mellékutca viszont igen . Volt az utca közepén egy kis közért , és hogy ennek télen -nyáron hóban -esőben is zavartalan legyen az ellátása , hát leaszfaltozták . Igaz , csak a közértig , ami kb az utca közepén volt . Az utca eleje viszont egy klassz meredek lejtővel indult , viszont sajnos mindjárt egy bal kanyarral , ezért volt szükséges a kormányozhatóság ! Maga a bobozás a következőképp zajlott : elsőként a kormányos foglalt helyet , guggolt , kuporodott be ! Bobunk nem elhanyagolható konstrukciós hibája folytán a kormányos semmit sem látott , így ez által kvázi vakon , bemondás alapján kellett kormányoznia ! :))Nem mindig sikerült tökéletesen, sőt :) A másik két ember - illetve gyerek - a bob egy-egy oldalán futott és tolta be a lejtő elején , majd ugrott be a meghatározott helyére . ideális esetben -ha kormányzás is tökéletes volt , és az első tengely sem esett szét - kb 150 métert gurultunk ! Minden kanyar után cseréltük , más volt a kormányos .Külvárosi proli gyerek vízzel főz ! :) Lehet , hogy egy kicsit beleuntunk a gurulás utáni tolásba , meg talán vége is lett a nyári szünetnek , mindenesetre emlékeim szerint csak egy nyáron használtuk , aztán ki lett dobva . Hát így esett , hogy egy oldalkocsival boboztunk ! :) Bocs , ha kicsit hosszú lett !
Trizs77 írta a múltkor, hogy annak idején nem voltak divatban a nagyon erősen sárga kocsik. Nem bizony. Ez itt Oroszlány, mint modern szocialista város, meg is látszik a frissen kavicsozott sétányon. Jött a föld alól a szén, jött a magasból a pénz, volt miből fenntartásra költeni, a város mindig is büszke volt, hogy a beépített területhez képest mekkora zöldfelületek vannak.
Ezt se merte volna megcsinálni akárki, hogy ide beáll, mert volt ám parkőri szolgálat. Öreg bácsik voltak a faluból (Oroszlány annak előtte falu volt), parasztkalappal, lajbiban, piros karszalaggal. Szabályos járőrútvonalon közlekedtek, mindegyiknek megvolt a területe, bejárta egyszer délelőtt, egyszer délután. A parkokban tábla: Fűre lépni tilos!, és akit megfogtak, hogy átvág a füvön, vagy, ha a labda belegurult, már írták is a 20-30-40 Ft büntetést. Volt engedékenyebb, aki csak morgolódott, aztán volt kifejezetten dühös és rosszindulatú. Mesélték, hogy azok régen csendőrök voltak, akiket a szocialista állam azzal fizetett ki, hogy nem számította be sehova az ottani szolgálati éveiket, és mehettek nyugdíj mellett dolgozni, mert különben az állott vízre valójuk nem lett volna meg; persze, hogy mérgesek voltak.
Még aki biciklizett a sétányokon, arra is rákiabáltak, hogy ez nem biciklizni való, hát még, ha autóval állt be valaki. Már írták is a rendszámát, és vitték be a tanácsházára. Itt amúgy egy óvoda van, a kocsi mindennap itt parkolt, egy évig vagy kettőig. Ha valaki jó elvtárs volt, akkor lehet, félretették a parkőri bejelentést. (Szép volt az az elvtársi világ, én is mindig szerettem volna elvtárs lenni, csak nem voltam elég képzett ideológiailag.)
Egyszer valaki megcsinálta ezt a képet Photoshoppal, vagy hasonlóval, és roppant büszke volt magára, hogy a kocsi rikító citromsárgában pompázik; kár, hogy azt most nem találtam meg.
Nem volt ez, szegény, soha citromsárga, hanem fehér volt. Volgát általában feketében lehetett látni, fehérben, világos-, és sötétszürkében, világos-, és tengerészkékben, krómdioxidzöldben (abból rengeteget), nagyon ritkán barnában, sötét mustársárgában, és szintén ritkán, kettős színben. Pirosat én talán az életben se láttam, pedig jól állt volna neki. Most itt van egy, felújítás után lett ilyen, mondjuk, helyükben még folytattam volna azt az ezüst csíkot hátrafelé.
Az a kék Volga úgy jött ki, hogy mustársárgát akartam keresni, beírtam, hogy Volga M 21 in mustard, és tessék: Volga mustárban. Volt azonban gyári citromsárga festésű, csak nem túl gyakori, mert a Szovjetunió nem arról volt híres, hogy mindent a vevőért...:
A ZIL-164 még a Vasas-pályai omlás utáni tereprendezés résztvevője lehet 1962-ből. A rendszámból csak annyit tudok kivenni, hogy a karakterek normál méretűek, hogy mit tettek föléjük, azt éppúgy nem, mint a vezetőfülke homlokzati feliratát (Egyszer élünk...?).
Azon csodálkoztam, miért nem láttam én ezt annak idején, mikor nagyanyámék ablaka majdnem pont oda nézett. Az ám, csakhogy három éves voltam, és nem engedtek föl az ablakba (...ha meg fölengednek, akkor se tudom ezeket elolvasni...).
Odalent, a szemközti Trombitás 37-ben lakott Gáspár Sándor. Csak, mint SZOT-elnökről tudtam róla, de tessék megnézni, mi minden volt még:
Azt nem is tudtam, hogy motorszerelőként kezdte a budapesti Steyr-gyárban. Én csak a fekete Mercijére emlékszem, meg a két rendőrre, akik legtöbbször pingpongoztak a kertjében.
/Szép villa volt egyébként a 37., valamikor Hajcsi Béla MÁV-főtisztviselő építtette 1933-ban. A lányát, Editet Doromby Károly, a Nemzeti Újság és később a Vigilia főszerkesztője vette feleségül. (Sokáig ez is volt a lap postacíme.) 1963-ig lett volna az épület adómentes, de addigra nekik már oly mindegy volt, miután a Párt rátalált a villára.
Nem tudom, Gáspár Sándor előtt kié volt még a villa, utána Grósz Károlyé. Nem akármilyen hely volt ez, az utcában lakott Huszti Péter (házszámot nem tudok), a Pasaréti út 10. volt a nyilasház, a 8. pedig Jávor Pál villája./
A Morgan fotó biztos nem 1929-ben készült (többek között a rendszám miatt). Mi a forrása a képnek? Itt van még 2 fotó ugyanarról az autóról Kelemen Zsuzsától, akinek Édesapja, Klement Antal a két világháború között a szegedi autós-motoros élet egyik ismert alakja volt.
Ez lett volna a címe. Mikor az ember megy az úton, megáll egy csodálatos kocsi, kinéz belőle egy szép leány, és megkérdezi az embertől, mit szeretne. Hová vigyelek, te legkisebb fiú? Sóshartyánba? Kistelekre?
De hát ez is csak álom. Vót má' a Fórumon is, meg én is álmodtam ilyesmit.
-Nem t'om. Lehet, hogy mán elévűtt. Csinyájjá', amit akarsz.)
Na, ez van, ha az ember megkérdezi, ahelyett, hogy úgy tenne, mintha nem tudná. Szóval, egyrészt volt mostanság néhány Zaporozsec, másrészt volt néhány LuAZ, erről itt azt akarom mondani, hogy a gazda akár lehet hivatásos kosárfonó, de ez valamikor egy másik nagyon nagy biznisz is volt. Fel kellett menni a régi padlásokra, elkérni a rokkát, a mángorlót, a szénvasalót, vették a pesti népek, de még hogy, otthon kitették a szobába, meg a polcra. A kosár, az úgy ment, hogy Hypos vízben ki kellett főzni, kijavítani kicsit, aki értett hozzá, aztán szép áruk volt már azoknak. Volt, aki nemsokára Mercedest vett belőle.
Múltkor megtudhattuk, hogy a Fasor valamikor Retek utca volt, úgy hosszában. Mikor aztán Mussolini irányt váltott (addióg ugyanis az olasz-román barátságot favorizálta a közös latin eredet alapján), és kijelentette, hogy támogatja a magyar terület-helyreállítási törekvéseket, akkor lett Olasz fasor, ahogy az Oktogon Mussolini tér. Kaptunk továbbá egy római oszlopot, máig ott van a Múzeumkertben.
Volt Pasaréten egy téglagyár, a Pesti Kőszénbánya és Téglagyár Társulat, mely a századfordulótól a városfejlesztés akadályozójává vált. A területe a mai Lórántffy Zsuzsanna lépcsőnél kezdődött és a vége a mai Gyergyó és Júlia utcák között volt. Hosszában a mai Szilágyi Erzsébet fasor és a Herman Ottó út határolta.
A későbbi Pasaréti út alsó szakasza gyakorlatilag a gyártelep egy belső útja volt, mely kettévágta a gyártási és bányászati területeket. 1909-től ezt a szakaszt bekötötték a felsőbb Pasaréti útba és megnyitották a közforgalom számára, de még az úton keresztül folyt a termelés.
A vállalkozást kötelezték egy "hat öl széles kövesút létesítésére és karbantartására", utána lett ez Pasaréti út, addig tovább is Trombitás utca volt a neve, a mostani folytatása. A gyár 1932-ben ment csődbe. Helyén a BBTE Torna-, és Teniszpálya, a későbbi Vasas Sporttelep 1939-ben kezdett épülni, 1941-re lett kész.
Pasaréti út 111., a 23-as Budapest, 1960. január 21. Építőmunkások, kubikusok dolgoznak
rendőrőrszoba. Az 1900-as évek elején a Budapest Vasas Pasaréti úti teniszstadion új 700, de egyes rendezvényeken
még Trombitás út 151. 2000 nézőt is befogadó csarnokának építésén. /MTI Fotó: Mikó László/
Budapest, 1962. augusztus 27.
"A Közlekedési Építő Vállalat munkagépe által kitermelt földet szállítják el a Vasas SC a Rózsadomb oldalában, a Pasaréti úton épült sportkombinátjának a területéről. A Mélyépterv Vállalat tervei alapján 6,5 millió forint értékben sürgősen elkezdett munkálatok célja az agyagos föld eróziójának megállítása.
A földmozgás következtében a központi teniszstadion használhatatlanná vált és az atlétikai pályát, valamint a sporttelep fölött épült lakóházakat is veszély fenyegeti. A háttérben a János-hegy, az Erzsébet-kilátóval." /MTI Fotó: Bara István/
(Hát igen, nem tesz jót semminek, ha rohamtempóban megpiszkálják...)
Múltkor panasz volt, hogy nagy képeket nem vesz fel az oldal. Erre ajánlható a Postimage.org, vagy az Extrazoom. Jókora képek feltölthetők. Mondjuk, az öröklétük nem garantált, a Fórumok tele vannak megszűnt képtároló oldalak linkjeivel, de ezek itt elég nagy és régi tárolók, érdemes megpróbálkozni velük:
Ha történetesen egy amerikai jár erre, ami a Rózsadombon sose volt olyan ritkaság, némileg meglepetten üdvözölhette volna az International Harvester K-8 teherautó keleti mását.
Egyszer megkérdeztek egy háborút viselt vietnami ezredest, aki meglátogatott egy MN-gyakorlatot:
-Milyen álcázást érdemes használni a gépkocsiknál?
-Semmilyet-válaszolta-arra való a festésük. Ha be tudnak állni fák közé, legfeljebb a ablakokat kell letakarni ágakkal vagy akár kartonpapírral, hogy ne csillogjanak, azzal kész is.
Mi tettünk a kocsikra álcahálót, alá néhány alak-másító rudat, és hamisítatlan bozótnak tűnt az egész. Aztán megjelent egy zászlós, és üvöltve kiszedette őket, utána kihúzatta a hálókat tökéletes téglaformájúra. Ha kaphattunk volna néhány műholdfotót, szerintem látszhattak rajtuk.
Mégis csak volt a sublódban egy Fiat , igaz , az általad emlitetteknél kicsit régebbi . Érdekes ez a króm (?) keret a rendszámtábla körül , gondolom , hogy valami korabeli kisipari termék lehetett . Maradt meg valakinek ilyen ?