Már megszoktam hogy a francia autókon inkább elektronikai hiba van főleg (hiába lássuk be az nem igazán megy nekik . meg más gyárnak se.) De nálam az rakta be a kulcsot amikor szétszedtem a bsi-t mert beázott jó munkás ember módjára levettem az aksisarut(Franciánál meg kell tenni:) ) összerakom minden fasza csak a verda nem indul elfelejtette a kulcsokat :)át zörgök a szomszédba mondom mi a helyzet azt mondják ezen ők már nem csodálkoznak jót röhögtünk kv- meg ilyenek azt felkódolták a kulcsokat és lám beindult a szekér:) De amúgy szeretem a francia kocsikat mert igy legalább mindig van munkám:):):)
Téli CRDI fogyi? No igen, bár az is érdekes, hogy fedcomp szerint nyáron is 6l-t evett, és most a télivel is annyit eszik a hidegebb időben (igazi hidegmég nem volt)...
hozzáteszem, ez full városi fogyi, sőt nem városi, budapesti, ami megint más kategória... itt kevésbé számít a gumi gördülési ellenállása, mert nem sebesség van, hanem sok dugó, lámpa, és araszolás (ez utóbbit amennyire lehet kerülöm persze)...
Szóval ne sírjon, akinek csak télen 6l... nekem mindíg annyi, és ha így folytatódik az áremelés, lassan jobban megéri benzinest tartani, mert amennyivel többet fogyaszt, annyival olcsóbb lesz a nafta hozzá...
FÉLOFF: érdekes ország ez, eddig minden évben rendre év végén csökkentek az üzemanyag árak, és erősödött a forint... most drágul a nafta, és béka segge alá kúszik lassan a forint... gááááz...
Nálam a +1l az nyári gumival jött össze, erre nyilván a téligumi még pluszban rá fog tolni legalább fél litert, emiatt zavar, hogy már a nyárival is ennyivel többet eszik. Fűtésnél meg max. a ventillátor fogyaszthat. A világítást meg nyáron is használom, nem csak télen.
Gyerekek! Ne felejtsük el, hogy télen hideg van, ilyenkor többet világítunk mert hamarabb sötétedik, sokat megy a fűtés és ami a legfontosabb téli gumit használuunk. Annak pedig tudvalevőleg nagyobb a gördülési ellenállása. Nem csoda ha ilyenkor egy literrel magasabb fogyasztási értékek jönnek ki. Egy rosszabb téligumi egymaga dobhat ennyit a fogyasztáson. Csodák nincsenek. Egy akármilyen 1.6-os benzines autó 7-8 litert megeszik télen. Ahhoz képest a 6 liter körüli CRDi fogyasztás teljesen jó.
Nekem Xsaram van és Ceedre cserélem. 7 éves, három évig nem volt gond vele, de azóta minden elromlott rajta ami elromolhat. Felsorolhatatlan, szóval nekem fontos a 7 év gari :). Komolyan szurkolok, hogy kibírja a leadásig.
Ismerősömnek (aki már szintén Cee'd-es) is volt Xsaraja. ABS csere, váltó csere, bajusz kapcsoló csere, amikor eladta, épp haldoklott a klíma és a fűtés. :x
Nekem szerencsém volt... csak sortrafó és kipufogó cserém volt.
én 2évesen vettem (még eredeti lapátokkal), amiket egyből lecseréltem Boschra. Azokat használtam 3évig (akkor kezdett el csíkozni) és cseréltm át Beru-ra. Mindig bő vízzel mosom az ablakot, és mégis tele van apró karcokkal és pöttyökkel. A belső visszapillantómban pedig felhólyagosodott a foncsor. :s
De lehet, hogy más az üvege, mint a tiednek. (ez automata- lámpás, ablaktörlős volt)
és mikor megvetted, még puha volt? A korának és kategóriájának szinte leghasználhatóbb beltere... a maga francia módján (van pár hülyesége, de nem vészes). (használtan vettem, végigpróbáltam egy halom autót akkoriban)
én nem tom mit csináltál vele, de nagyjából normális használat mellett nekem nem volt ilyen bajom és mástól sem hallottam. (kollégámnak is van, xsara fórumon se volt szó ilyesmiről)
Nekem egy 2001 októberi - 1,4 SX Xtra A szélvédő már 2évesen olyan karcos volt, mintha homokkal pucoltam volna. Ha a nap szembe sütött, alig lehetett átlátni rajta. :x
Nekem nincs bajom a Xsara formavilágával, csak a felhasznált anyagok minőségével. A betonkemény műanyagok, a nyöszörgő, kopogó kárpitelemek... olyan franciás... Jacque Fosh :). De a neve is az... Citroen (x)szara.
Rég jártam itt. Dee az mióta sikk, hogy egy cee1d fórumba fikázzák a cee'det francia meg olasz autó fanok? Sztem ez gáz... Bár lehet, én vagyok eltájolva...
neked milyen xsarád volt? Papír? 4+ éve gyötrök xsarát, 1 db kavics hagyott a szélvédőjén látható sérülést, előtte a suzukin 2 év alatt 3. (kb 2-3 havonta 1x hallom a koppanást az üvegen, sajnos Érden még sok a földút, aztán ahogy felszabadul az autópályára a nép, dobálja rendesen)
Az Alfának is érzékeny, puha az üvege (rongyal meg lehet karcolni) , bár nekem az ablaktörlő karistolta össze, persze alig látható de annál bosszantóbb mikrokarcokkal, kráteresedik, meg fogta magát egyik napról a másikra elrepedt a külső réteg minden fizikai behatás nélkül. Valszeg folyadékból kristályrácsba folyamat kezd előrehaladni. Végül is kb 30ért kerettel berakással mindennel meg van, csak télen már nem akarom cseréltetni.
Pont egy xsara belsejéhez nem kék' hasonlítani, a tizenéves tervezése ellenére kreatívabb, kellemesebb formavilága van. A saját francia hülyeségeivel együtt is. És nem műanyagba vered a könyököd ha az ajtóhoz érsz.
Az szerencse. Én elég szomorú voltam, mikor szembesültem vele, hogy az 1 hónapos autónak ilyen öles rovátkákat sikerült az üvegébe vésnem .. :( Azóta megszoktam..
Most, hogy itt a tél, gondoltam megosztom veletek a következőt: Ha hideg van és a szélvédőre ráfagyott a cucc, akkor mindenkinek(melegen) ajánlom a bő jégoldó+valami nagyon kíméletes gumi kaparó használatát a cee'd-hez. Nekem sikerült ugyanis a legutóbbi télen egy műanyag kaparóval nagyon csúnyán összekaristolni a szélvédőmet. Úgy tűnik, ennek a kocsinak elég érzékeny a szélvédője, úgyhogy csak óvatosan!