Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2000.06.14 0 0 426
Igen, pontosan ezt a hozzáállást vártam Tőled. Zárjuk le, ne beszéljünk róla. Emlékszel még a régi ideológiára? "Ha nem beszélünk a problémáról, akkor a probléma nem is létezik."

Megint a szabályatalan kerékpárosokkal példálózol... Ma este a Fazekas utcában a 11-es busz totál piroson vágott át kb. 50-el. Csak azért nem vasalt ki a zebrán, mert szokásomhoz híven a zöld lámpánál is megállok körülnézni. Ebből mégsem azt a következtetést vonom le, hogy minden buszos szabálytalankodik!

Előzmény: Hamster (425)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 425
Zárjuk le a témát, kérlek. Ma autóval mentem a Soroksári úton, és az egyik kereszteződés száz méteres körzetében négy teljesen szabálytalan, élet- és közveszélyes biciklistát láttunk (szembejövő oldalon ketten egymás mellett!!! nem létező irányokba átkanyarodás! szembejövő irány kikanyarodó sávjában hajtás, mert ott rövidebb!! pl.). Bicikliút, ahol lehet, és tiltás, ahol veszélyt jelentenek, és egyébként még mindig nem írtatok konkrét ötleteket, hogy hogyan oldanátok meg a kérdést új utakkal, csak számonkérést, hogy miért nem szeretjük oly sokan a jelenlegi káoszt! A topic új ötletek versenyeztetésére szolgál, agytornára...

Hamster

Előzmény: kivi (424)
kivi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 424
szega,
Úgyhogy a bicikliutak létesítésének szükségességét szerintem épeszű ember nem vitathatja, csak a feltételek nem adottak hozzá. Mint sok máshoz sem...

És addig, amíg nem épül ki a megfelelő úthálózat amin kerékpárút is helyet kap, addig mi legyen? Tiltsák ki a kerékpárosokat a belvárosból?

Előzmény: szega (412)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 423
Invitáld ide, mondja el az álmait, hogy szerinte mit kellene kihozni négyesnek, van-e értelme a jelenlegi vonalak folytatásának, mi az, amire konkrét tervek, előzetes felmérések készültek, stb...

Hamster

Előzmény: SzigDani (422)
SzigDani Creative Commons License 2000.06.13 0 0 422
GyG-t kéne meghívni, Ő metró ügyekben különösen, de egyébként is nagyon autentikus!

SzigDani

Előzmény: Hamster (408)
SzigDani Creative Commons License 2000.06.13 0 0 421
Az O.K. hogy nem így, de hogy? Mert nem értem! Sértődni meg akkor sem szoktam, ha olyan, de ezt meg sem értettem (önhibámból:)))).
Tehát mit javasolsz?

SzigDani

Előzmény: Wolverine (420)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.13 0 0 420
Hopsz, bocs SzigDani, ezt nem így akartam írni :-(
Előzmény: Wolverine (419)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.13 0 0 419
Nem azért mondtam, a vonala tipikusan olyan, hogy az a csoda, hogy eddig önálló volt.
Bilisite: szerintem szigdani műve alapnak jó, már csak rá kéne venni, hogy a többit is tegye fel :-)
Előzmény: Hamster (410)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 418
Hát, lehet, hogy már csak engem érdekel a biliszájt, de elég jó lenne, ha ilyen külföldi példákat valaki levésne egy-egy weboldalra, amit be lehet linkelni, hogy "nem csak villamosvonalakat akarunk ám visszaállítani!".

Hamster

Előzmény: Gödény (416)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 417
Hát, lehet, hogy már csak engem érdekel a biliszájt, de elég jó lenne, ha ilyen külföldi példákat valaki levésne egy-egy weboldalra, amit be lehet linkelni, hogy "nem csak villamosvonalakat akrunk ám visszaállítani!".

Hamster

Előzmény: Gödény (416)
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 416
Ott, ahol elég kiterjedt a gyorsvasúti hálózat, ott a P+R alkalomadtán a falu vasútállomását jelenti, ahol nemcsak bérlettel, de a nélkül is ingyenes a parkolás :-) Olyat még nem láttam, hogy bérlettel/jeggyel lett volna a parkoló ingyenes (kivétel - de ez nem elővárosi, hanem távolsági közlekedés: Németországban a vasútállomások parkolójában kedvezményes egy- vagy többnapos parkolás annak, aki a vasúti jegyét felmutatja). Ezzel szemben van olyan (pl. Heidelberg), ahol szombaton a P+R parkolóból - az egyetem és kórházak hétköznapokon "normális" célra használt parkolójából - ingyenes busz visz a központba, csak az isten szerelmére, hagyják az autósok kint a kocsijukat!
Előzmény: Hamster (415)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 415
Eddig neked sikerült a legjobban összefoglalni a helyzetet, és valami közös nevezőt felállítani. Külföldön hogy van ez, akinek bérlete van, az ingyen használhatja a P+R parkolókat?

Hamster

Előzmény: szega (412)
szega Creative Commons License 2000.06.13 0 0 414
Helyreigazítás:
"Belváros" alatt persze nemcsak a középkori városfallal övezett V. kerületre gondoltam, hanem a belső kerületekre. Helytelen volt a szóhasználat, elnézést. De azért értitek, nem?
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 413
Hát én úgy érzem, hogy épp elég helyen kértem bocsánatot topicindításkor, hogy álmodozunk, és ezzel hergeljük a szakembereket... Egyébként az is egy stratégia, hogy az ember bedob a tudatba egy nagy ökörséget, aztán valahogy csak megvalósul a fele, ezért kell eleve kétszer akkorát álmodni, mint amennyit reálisnak tartunk :)

Hamster

Előzmény: Gödény (411)
szega Creative Commons License 2000.06.13 0 0 412
Bicikliút:
Minél több kéne, nagyon és minél előbb. Én is elkezdenék bringázni (most BKV-zom). DE: a Belvárosban egyszerűen nincs ehhez hely, hacsak nem tiltják ki az autósokat. Kellene tehát azonnal: körgyűrű, de jól megcsinált, amin lehet haladni; több hatalmas P+R parkoló a külső kerületekben, amik ingyenesek (!!!). Így talán enyhülne a Belvárost nyomorító kocsiforgalom, és akkor már lehet gondolkodni az alternatív módokon (bicikli, tömegközlekedés). De most mi a helyzet? Az autósok (jobb híján!) szopnak a dugóban, és a bringások csak az ő idegeiket borzolják (sokan ezt még élvezik is, ami egyszerűen szégyen!). Jelenleg a bicikli a belső kerületekben csak feltartja a forgalmat (nézzétek egyszer végig csúcsban, mit művel 1 db biciklis a buszsávban!) Ha az életszínvonal csak annyit javulna, hogy kicsit több ember tudna autót fenntartani és használni, akkor az teljes katasztrófa lenne. Még az a "szerencse", hogy sokan élünk létminimum közelében, így aztán a BKV-nak is van fix közönsége, akikért a kisujját sem kell mozdítania.
Úgyhogy a bicikliutak létesítésének szükségességét szerintem épeszű ember nem vitathatja, csak a feltételek nem adottak hozzá. Mint sok máshoz sem...
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 411
> másfelől ő nem kifejezetten Budapesttel és a városi közlekedéssel foglalkozott...
Bár nem az én feladatom kitalálni, hogy ő mit gondol, de a tippem az: őt a "bili", vagyis a megalapozatlan álmodozás jobban zavarja. Volt BKV-sként van Budapestről tapasztalata bőven.
Előzmény: Hamster (408)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 410
Hát van valamilyen ötleted, hogy mit lehet csinálni? Egyes biliötletek szerint az 56-ossal lenne összevonva, a szerelvények átkerülnének oda, másik szerint a "szuperhatossal", akkor is ki lenne váltva. Persze ezek az ötletek arra bazíroznak, hogy a MOM park miatt megnő a forgalom arrafelé.

Hamster

Előzmény: Wolverine (409)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.13 0 0 409
Na igen, ez nekem is hiányzik, de nagyon. Ha külvárostól megyek külvárosig, akkor jobb a két szélén a bringa, de a belső részen nem tudok közlekedni...
Kezdem megsajnálni a 61-est - bármelyik bilit nézem, megszűnik/összevonják...
Előzmény: Munchausen (382)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 408
Szakemberekre lenne szükség a topicban, akik elmondják, hogy mi álom az álmainkból :) és mi nem. Takilaci anno elkezdte, de félbemaradt az okosítás, másfelől ő nem kifejezetten Budapesttel és a városi közlekedéssel foglalkozott...

Hamster

Előzmény: Hamster (407)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 407
Mindezen kétségek miatt írtam, hogy a szakemberek és kevésbbé azok se tudnak egyértelműen az ötlet mögé állni, melynek legnagyobb vonzereje, hogy legalábbis laikus szemmel nézve egyszerűen megvalósítható. Csak ott nem sikerült ennyire szépen csavarnom a szavakat :)

Hamster

Előzmény: Gödény (406)
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 406
Milyen mélyen van a Déli pu. végállomás ? Ha onnan elindul felfelé az alagút, hol bukkan fel ? Az alagútig felérne ?

A 2-es metró már most se kong az ürességtől - azon is merengtünk egy ideje, hogy a 6 kocsis szerelvény beférne-e minden megállóba. Ha még Gazdagrét, Őrmező meg a teljes környék rázúdúlna, bírná még ? És a kerülő a Moszkva tér, Kossuth tér felé mennyivel lassítja a az utazási időt - ößszehasonlítva mondjuk a piros 7-essel ?

Előzmény: Hamster (403)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 405
Hát vita van arról, hogy az aglomerációs közlekedés milyen mértékig a főváros dolg,a és mennyire a helyi önkormányzatoké. Ami szomorú: a BKV ebben nem üzletet lát, amiről lemaradna, úgy látszik más cég se. (bár a BKV-nak nem is az a dolga, hogy nyereséges legyen de már szolgáltatni se nagyon akar) Dióhéjban valami olyasmi derült ki, hogy a BKV pénzt szeretne a plusz járatokért, az önkormányzatok nem akarnak annyira fizetni, nem tudom melyik mennyire jogos, nem tudom mekkora összegekről van szó, így nem mondanék véleményt. Mindenesetre az ottani lakosokat nem irigylem...

Hamster

Előzmény: Sumo (400)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 404
Hm, ki ismer valami fórumot/illetékest erre, ahol ezt fel lehet dobni, kis plakátolás, miegymás, még a MÁVnak is megérné...

Hamster

Előzmény: Pucros Mackó (402)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 403
Egyelőre a pénzhiány miatt, ez az érv überolja a szakemberek érveit és ellenérveit is (a Kis-Gellérthegyi alagút-Kelenföld szakasz lehet, hogy szűk keresztmetszet lenne a vonatok mellé még betett metróknak, bár én ebben se hiszek). Mindenesetre biztosan nem teljesen triviális a megoldás, még ha kétségkívül olcsóbb és gyorsabb is lenne, mint a négyes metró (de a négyes metró politikai dolog, ez meg nem). A 139-es minden aspektusban vicc, de a BKV-sok úgy látszik még nem unják ezt a poént :(

Hamster

Előzmény: andry (399)
Pucros Mackó Creative Commons License 2000.06.13 0 0 402
Egész biztos használnák - szerintem elég lenne egy normális gyalogjárda, ami odavezet, meg egy szórólap a menetrenddel. Azért húsz perc alatt tutira és nyugisan bezötyögni a Nyugatiba jó dolog.

Gondolom, ez nem egyedi eset itt Budapesten. Talán a kaszásdűlőieknek is megérné ugyanezt a vonalat Óbuda állomástól használni - bár lehet, hogy ott nagyobb a távolság.

Előzmény: Hamster (397)
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 401
A bécsi közlekedési vállalatnak van egy olyan plakátja, amin egy bicajos éppen vállára vett bringával indul le a mozgólépcsőn, "ismerek egy rövidebb utat" felirattal.
Előzmény: Munchausen (389)
Sumo Creative Commons License 2000.06.13 0 0 400
a kornyezo telepulesek bkv ellatottsaga katasztrofa.
volt torokbalint, ahova mar nem jar ki a 140es
a 88 nem jarat, hanem inkabb varat.
a 40e megszunt (pedig csurig volt minden esetben, amig jart)
a piros 40 mar nem jar hetvegeken

stb

Előzmény: andry (399)
andry Creative Commons License 2000.06.13 0 0 399
Ki tudja?
Miért nem viszik ki a 2-es metrót a kelenföldi Pu-ba, meg az őrmezői ltp-re?
1. Egyúttal felújíthatnák a helyenként életveszélyes 2-es rendszerét, szellőzőket stb.
2. Őrmezőre a 139 csúcsforgalomban szerintem gáz, és laknak egy páran arrafelé.
3. A 4-es metró így fölöslegessé válna. (A Keletit el lehetne így érni).
4. Ezt a verziót Budaörs felé lehetne bővíteni. Bp. ugyanis a környező települések közlekedéséért nem sokat (~semmit se) tesz, pedig elég sokan építik onnan bebumlizva is a "világvárost". És szerintem Bp-nek nem mindegy mennyi sárga buszt szagol.

Különben nem arra lakom.

andry Creative Commons License 2000.06.13 0 0 398
Ismertem egy srácot, évekig így járt Újpestre gimibe. Van, aki ismeri ezt a lehetőséget. Tény, elég le van pukkadva a megálló, lehetne fejleszteni, na meg az egész elővásrosi vasúthálózattot is.
Előzmény: Pucros Mackó (395)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 397
Hm, pedig biztos ez lehet az egyik leggyorsabb/legnyugodtabb út a belvárosba, ha épp meghalt az Árpád-híd, ami a nap igen nagy részében meg van halva... Látsz esélyt arra, hogy ha ki lenne táblázva/betonozva, stb, akkor használnák az emberek?

Hamster

Előzmény: Pucros Mackó (395)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!