Keresés

Részletes keresés

TTzozo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13985
Sziasztok!

Először is BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT MINDENKINEK!
Csak jelezném, hogy regisztrálok a jövő szerdai Topik-Talira.
További szép estét.
Üdv. Zoli.
resophon Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13984
Ez klassz, és végre nem németül van! :) A 84. oldal a tavacskáról hiányzik. Gondolom a vízgél öntése van rajta. Be tudod tenni utólag? Köszi!
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13983
Köszi!
Erre valóban nem gondoltam , hogy fordítás után az előre irány úgy is marad. A pillanatnyi zárlat pedig a jel, ez a másik ami nekem idegen. Sosem késő újat tanulni!
Előzmény: etwg (13981)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13981

Ez nem egészen van igy, mert a digitálisban a polaritásváltás, még nem menetirányváltás igy valoszinüleg ezt helyezték elönybe, azaz, hogy megmaradjon a digitális mozdony menetiránya (a forditás után is, ami nem érhetö el polaritásváltással!

A hurkot pontosan a (nagyon rövid) rövidzárlat vezérli.

 

Itt tehát az a lényeg, hogy ha a vezerlön beállitasz egy orral elöre  irányt, és ebben benne van egy mozdonyfordito is, ha meg is forditod a mozdonyt annak továbbra is orral elöre kell mennie.

Előzmény: Gábor 70 (13977)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13980

Ez jó hír.

Köszi.

Előzmény: róbertke (13951)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13979

Nem tudom, hogy a gyártó is így gondolta-e ( nem hiszem ... )

 

Pedig ezek szerint igy gondolta....:-)  Egészségedre.

Előzmény: rakaTTantunk (13976)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13978
Lehetne erről egy képet, meg rajzot, legyen valami halvány elképzelésem a dologról.
Örülök hogy meg oldódott.
Előzmény: rakaTTantunk (13976)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13977


Úgy gondolom ezért a összegért , ennek ezt tudnia kellene, én lennék naiv ennyire.
Mindegy hogy analóg vagy digitális , egyen vagy váltóáram polaritás váltásra szükség van. Mert ha lekötés nélkül nem üzemel, valószínűleg a híd mind két végén csak egy egy érintkező lehet, ami a le állások energia ellátásáról gondoskodik és a zárlatról
Csíkos írta kell hozzá egy hurok modul, ami a polaritás váltásról gondoskodik. Kérdés! Ezt a modult mi fogja vezérelni, valahonnan jelet kell kapnia arról mikor fordul át a híd 180 fokot?
Persze én a digitálisban nem vagyok otthon , de érdekelne miként van ez meg valósítva.
Előzmény: rakaTTantunk (13954)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13976

etwq, Csíkos és mindenki más, aki segített: köszönöm!

A fordítókorong tökéletesen működik, nem tudok zárlatot produkálni!!!

A híd sínfeszültségébe direktbe bekötöttem egy LENZ LK 100 Art.Nr.12 100 Kehrschleifenmodult ( Hurokkapcsoló ) ez váltja szükség szerint a polaritást.

Nem tudom, hogy a gyártó is így gondolta-e ( nem hiszem ... ) de ez így most - ha kicsit drágán is de - kiválóan működik.

Téma lezárva, nekem újabb sikerélmény. Ezt szeretem a legjobban a hobbynkban, ilyenkor jár egy pohár jófajta magyar pálinka.

Egészségetekre!

Előzmény: etwg (13973)
G-cart Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13975

Ha már képszerkesztés, akkor én az ingyenesek közül az XnView-re esküszök. (Prímán tud magyarul is.)

 

Más: Alapvetően makettező múltam van és rengeteg háttéranyagot begyűjtöttem már a netről. Köszönetképpen a Tőletek eddig kapott segítségért egy terepépítéssel foglalkozó könyvet teszek egy hétig letölthetővé. A könyvben szemléletes módon a sziklakészítéstől a szántóföld kialakításáig rengeteg mindenről olvashattok! Az anyag zip formátumba tömörített, Total Comanderrel minden további nélkül kicsomagolható. Sok sikert!

G'cart(t)

A könyv címlapjaSzántóföld kialakítása

A letöltéshez KATT ide!

 

Előzmény: etwg (13972)
tatombak Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13974

Szia(sztok) !

 

Köszönöm mindenkinek !

 

Ez egy komplett project része ,és még ez sincs teljesen kész.....

Terveim szerint elég sokmindent fog vezérelni (főleg látvány dolgokat) ,de erről majd később.

Lesz egy "központi" egység és lesznek "kihelyezett" egységek.

 

 

 

Üdv : István

 

Előzmény: asztalosdani (13963)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13973

Nekem is ez volt az érzésem, hogy a világitás meg a morgás miatt kihagyták a mechanikus polaritásváltást, illetve ezt rábizták a hurokmodulra.

Ebböl az köv. hogy másképpen nem is lehet megcsinálni, hacsak bele nem akarsz turkálni a berendezésbe.

 

 

Előzmény: Törölt nick (13969)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13972
ha más grafikai programod nincs akkor töltsd le a http://www.irfanview.com/   Ez mindent megcsinál, és még ingyenes is. (Convert picture majd be kell állitani a méretet)
Előzmény: rakaTTantunk (13970)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13971

Csak egy picit tetszik tévedni, de ez az én hibám.

A Fleischman leírás nem tartalmazza a hurokmodul megoldást, a két használati utasítást én mostam össze, gondolva, hogy ez fog bejönni.

No azért nem egy olcsó szórakozás, ha a két cucc együttes árát nézed!!!

Biztos, hogy ezt nem tudja a Fleischman egyedül, ennyiért?

Miért csak az analóg bekötés játszik a rajzon? Lehet, hogy megkérdezem őket e-mailen.

 

Előzmény: Törölt nick (13969)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13970

és hogy csökkentem a kép nagyságát?

 

Előzmény: etwg (13968)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13969

Ne kínlódj vele, ment egy e-mail is, most indulok a vonatomhoz, megyek haza Szolnokra.

Nos, a Fleischmann korong leírása szépen bemutatja, hogyan kell használni DCC üzemben. Magát a korongot  nem közvetlenül kell táplálni az erősítőről, hanem hurokmodulon át. A rajzon egy szép Lenz LK100 van feltűntetve:-))) És vége is van a rövidzáraknak.

Előzmény: rakaTTantunk (13964)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13968
Igaza van Csikosnak, nálam az index szo nélkül viszi a 800x600 felbontást is (ezt mindig), néha még a 1024x600-t is, ha nem tul nagy a fájl.
Előzmény: rakaTTantunk (13964)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13967
Steve küld el nekem is a képet!  Kösz!
Előzmény: Törölt nick (13966)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13966

Ahha!

Akkor az jön most?

:-)))

Vedd le a kép flbontását 640x480-ra ée felengedi az index!

Előzmény: rakaTTantunk (13964)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13965

Mi az, hogy a mozdony nem tud teljes egészében kiállni a 15 fokosnál?

Persze, hogy ki tud, még a kaput is becsukja maga után!

Előzmény: ZolTTán (13960)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13964

Hiszen ha tudnám... egy órája kínlódok vele, mindig azt írja, hogy túl nagy a kép, nem teszi fel.

Elküldtem e-mailben Csíkosnak, kérve, hogy tegye fel, Neked nem tudtam, mert a címed nem publikus.

Előzmény: etwg (13961)
asztalosdani Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13963
Sziasztok!

Csak egy napja nem jöttem fel, és ~100 hozzászólással vissza kellett olvasnom, hogy ott folytassam, ahol abbahagytam...

tatombak:
Nagyon király a TV-s effekted!!! Hogy csináltad? Sok elektronika kell hozzá? Költsége?

MV.hu:
Nézd meg ezt! Igaz, hogy nincs befejezve, de talán ad ötletet az induláshoz.

nomova-modell:
A Ludmillád nagyon tetszik! Pont most vettem egyet (30-án a börzén), és azon gondolkodtam, hogy hogy is nézhetne ki magyar kiadásban. Van esetleg több képed róla? E-mail-be is jöhet: asztalosdani(kukac)tvn.hu

Mindenki:
Nincs valakinek Nohabba/Ludmilába való kereke, az elsőből, és a másodikból(a 2.gumis, ill mind a kettő fogaskerekes) elfekvőben egy-egy darab? Ezen kívül kéne még 2db ólomsúly. Akinek van roncs modellje lécci szóljon.
Tulip990911 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13962
Köszönöm!

Tehát:

Uraim!!

BTTB kapcsolókat (kuplungokat) keresek, 40-50 párat.
Ajánlatokat várok árakkal a
tulip kikac fbi pont hu email címre.

Előre is köszönet

Tulip

Jah, és Zeuke is kellene 10-15 pár :)))

Előzmény: Gashpy (13952)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13961

Szerintem forditsd meg a hidban a polaritást.

(nem tudom miért, de a régi FLM korongban, amikor forgott a hid automatikusan áramtalanitva volt, igy az forgás közben nem csinálhatott rövidzárlatot.

 

Digitálisban persze ez sokaknak nem tetszik, mert nem világit meg nem morog a mozdony a forgatás közben, így lehet, hogy ezt az áramtalanito kontaktust kiiktatták, meg kell vizsgálni! Ezt a kontaktust az a fogaskerék nyomkodta, ami az arretáciot is végzi.

Ez persze minden kiállásnál kiugrik (ha nincs betömve lyuk), azaz ilyenkor mindig megindul az áram. Lehet, hogy ez szikrázik.

 

 

Ragd be a rajzot megnézem.

Előzmény: rakaTTantunk (13953)
ZolTTán Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13960
Vehetsz vagy készíthetsz sajátot. Kérdés persze, hogy a korongod gyári lesz vagy sem, illetve mennyi helyet szánsz rá. A modell fűtőházak általában 15 fokosak a valóság egy kicsit más. A 15 fokos előnye egyben hátránya is, azaz a mozdony teljes egészében nem tud kiállni, így kisebb a helyigénye. Az enyém méretarányos, így viszont 1 mX1,6 m-es dioráma egyenlőre. Ekkora méretben is alig van valami a fűtőházon kívül.A fordítókorong a következő,lehet gyári, illetve az is eldntendő, melyik fajtáját szeretnéd. Mi is történik a fűtőháznál? Elsősorban javasolom eldönteni, hogy mely típusokra korlátozódsz: gőz,diesel,villamos,vegyes.A fűtőház épületén kívül a következő létesítmények megléte szükséges: üzemanyagellátás (tüzelőanyag tárolás,feladás;kenőolaj tárolás, feladás;homok tárolás, szárítás,feladás;vízellátás),üzemanyag ellátás előkészítő munkái gőzüzemnél:salakolás,tisztítás. Ezt az egészet nagyon szépen meg lehet csinálni, de a körfűtőházzal ellátott vontatási telep helyigényét az is meghatározza, hogy hány állással csinálod( az enyém 23 állásos).Készen is kapni sok mndent, beleértve például a salakoló árkot, vízdarut, stb. Bocs,ha hosszú voltam.
Előzmény: MV.hu (13944)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13959

Dehogy is, csak amikor a hid megáll, a zár lezár, megujul az áramkör és utánna minden mehet a hid, meg a két parti sin áram alatt van.

Kijár a mozdony a hidrol, megállitom (ilyenkor még világit), ha oldom a hid zárját (van erre egy extra kapcsolonk), akkor megszünik az áramkör, azaz már nem is világit, de lehet forgatni a hidat a másik sinhez.

Előzmény: rakaTTantunk (13956)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13958
Szuper, mi a technológia ( hanem védett ) ?
Előzmény: tatombak (13921)
etwg Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13957

A kérdés az, hogy a lejáro sinek (a parton) galvanikus kapcsolatban vannak-e más részekkel (áramkörökkel) vagy nincsenek.

Az utobbi esetben nem lehet rövidzárlat.

A másik esetben lehet, ilyenkor a hid polusait kell megcserélni (mert pontosan ellenkezöje mint kellene, ezután már mennie kell.)

Előzmény: rakaTTantunk (13955)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13956
És kézzel tologatod ki-be a mozdonyt?:)
Előzmény: etwg (13911)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.05 0 0 13955

Ezt meg azért nem értem, mert ez automatikusan így működik már a bekötéstől:

A kézikapcsoló jobb szélső állásában kap áramot a kiálló sín és így rá is megy a mozdony, és persze csak akkor tud lejönni, ha a híd áramot ad a kiálló sínére azaz felé van fordítva.

Előzmény: etwg (13904)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!