Olvass vissza az M41 2195-ös balesetéhez ott leírtam hogyan is működik ez a biztosítós dolog.
A másik az,hogy nálunk nem lehet megoldani "1 betétlap cserével" ha érdekelnek a baleset utáni eljárás szabályai akkor küld 1 emil cimet nagyonszívesen beszkennelem és elkűldöm.
Mi ez a zöld trutyi az oldalán? Talán a berendezésekbe nem is esett nagy kár, de a kasztiba annál inkább.. Szerintem ez a gép nem sokat fog már szaladgálni.. Bár ne legyen igazam! A kamionról hol találhatok képet?
Ez igy igaz.De hamar meg kell csinálni ám,mert külömben ha a parajosba kerül pillanatok alatt donor lesz őkelméböl.Fradiban jutott ilyen sorsra jó pár mozdony:(
Tudomásom szerint az ilyen eseményeknél a gépkocsi kötelezője alapján a biztosító megfizeti a vasút kárát abban az esetben, ha a vasúti járművet helyre állítják. Ezért kellett annak idején a V43 1246/1266-ból is egy mozdonyt csinálni, mert az 1246 selejtezése esetén a vasút nem kapott volna egy vasat sem.
:( Ilyenkor nem lehet (jó, tudom, meghalt a kamionsofőr) "rá HTK-zni" (katonai szleng a károkozás kifizetésére) a sofőrre, vagy a szállítmányozó cégre a kárt? Van ennek intézménye? Szomorú egy ilyen történet, de a mozdonyt javítani kell, a forgalom állt, milliók mennek a levesbe. A biztosítók ezt nem vállalják? Egyszer HÉV-vel elcsaptunk egy autót, aki figyelmen kívül hagyta az stop táblát és a vasúti átjáróba való behajtás szabályait. A motorász és a sofőr megírta a betétlapot, és továbbmentünk. A gyerek biztos visszaesik malus 4-be, de a HÉV-en keletkezett kárt megtéríti a biztosító?
Randának randa, de kaszni, ütköző, meg némi kikalapálható izék látszanak sérültnek, ami relative nem nagy sérülés -- pláne ahoz képest, ahogy a teherkocsi kinézhetett...
Az biztos, hogy annak a G1200-as tulajdonosának nem sok fejtörést okozott, mit is csináljon a mozdonyával. Eldöntendő kérdések helyett kapott egy eldöntött tényt. :(