A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Az normális amúgy ha hátrafelé tolom a motort olyan mintha fogna kicsit a fék, rezeg csiszatol az első tárcsa. Kézzel is tudom mozgatni mintha lötyögne.
Nem mérgelődök. Amíg írtam közben mosolyogtam csak az itt nem látszik. A kommentem pedig azért ilyen stílusú mert a fehér nálam fehér,a fekete meg fekete. Nincs mismásolás,hogy "olyan szürkécskés".
Én nem fárasztom magam mínuszolással! Ellenben elolvastam az egész fórumot 2005-től. Az összes hozzászólást. Szerintem ez a mínuszolás kicsit gyerekes. Én bemutatkoztam rendesen,úgy gondolom. Ha kell esetleg rólam információ kérdezz Ekotól,talán neki hiszel. Fekete 1150 adventure a motorom. Július 9.-én voltam nála szervízben. Persze ha új tagokat nem szeretnétek szóljatok akkor már ki is lépek. Nem függ az életem a BMW fórumról.
Összekevertek valakivel. Nevet váltottam, mert előtte 10 évig a Suzuki DL fórumon IBM T30 néven szerepeltem (talán Daty emlékszik rám) és itt is így kezdtem, csak nevet váltottam, de ezt jeleztem egyik hozzászólásomban, nem titkoltam. Hozzászólásom még nem lett törölve.... BMW-m meg februártól van, és ezen a fórumon soha nem voltam előtte.
Nem a tartalom számít. Azt el se olvasd. Hanem az írás jellegzetességei. A sok pont, a mondatszerkezet, stb. Olvass vissza és látni fogod hány hasonló hozzászólás van már. Csak ott a törölt nick megjelölést láthatod.
Nekem is volt ugyanilyen tartalmú hozzászólásom. Nem trollkodásnak szántam- pont arról szólt, hogy az extrák nem arra vannak, hogy a motornak támaszkodva felsoroljuk őket a másik motorosnak, hanem valós igényeket elégítenek ki.
Bocs, de én eddig nem tudtam, hogy miről beszéltek ezzel a mínuszolással, de most látom, hogy nekem is minden hozzászólásomnál van 1-4 db - ami gondolom nem 1 ember, hanem esetenként 4..... Én még - ezen a fórumon - viszonylag új vagyok, mi ezzel a cél? Hogy eltakarodjanak az újak, és belterjessé váljon a fórum? :) Az a 4 ember aki a legutóbbi hozzászólásomra mínuszt adott, legalább boldogok? BMW-sek egyáltalán? :) További jó szórakozást kívánok nekik! :)
Lehet nagyon pihent vagyok reggel, de erről a négy képről sorjában a következő jutott eszembe:
"Sanyi és Juci elindultak motorozni, de Sanyi nem vitte a GPS-ét, így hol jobbra, hol balra ment, ezért lekésték a kompot, úgyhogy hazamentek a pi***ba." :-)
Itt mégy nyoma sincs csappantyúnak az csak a dohc tól létezik. így végülis gyári dob kat nélküli leömlövel nagyjából nyitott. eléggé sokat hoz a hangélményen. Illetve nem hallom a boxeres fura zajokat:)
Ha egy hozzáértő tudna segíteni, megköszönném. A K50 és K51-es, azaz R1200 GS és R1200 GS Adventure felnijének méretei azonosak-e (persze az egyik öntött, a másik küllős)? Felszerelhetők-e a másik változatra?
Egy gyenge pontját már felfedeztem, kis tankos Adv, ami jelentősen csökkenti az értékét, én jelentős árengedménnyel tudtam csak az előzőt ezért eladni. Egyébként szép állapotú. Mondjuk a tankba azért belenéznék, ott lehetnek gondok, vezetékek, szivattyú, szűrő, belső festés, ki tudja milyen benzin állt benne?
Az enyémbe 10e km volt vételkor, most 29e van benne, most már bejáródott, gyönyörű hangja van.
"...A nadrágot egyébként mindig érdemes ebbe gyömöszölni? Esetleg hogy ne akadjak lábletételnél bele valamibe? Farmer szerű protektorost választottam. ..."
Nem. Sőt, esőben jobb, ha kívül van a nadrág, mert nem folyik róla a csizmába a víz - szerintem. Én is hordok "farmer-szerű" nadrágot, mindig a csizmán kívül, még nem akadt be semmibe - lekopogom.
Köszönöm a tiéd is nagyon szép (csak semmi buzulás)! Igen metál zöld, és követem a tanácsokat, oktató motorját fogom nyúzni. Nagyon nincs kedvem körbe körbe tologatni amúgy sem.
Jó volt olvasni a bukócső tanulmányod, gondosan összeszedted a témában azt amit lehet.
Igen, továbbra is fenn tartom hogy jó a cucc (szerencsére akcióban nem kellett tesztelnem).
Annyi megjegyzést tennék a leírtakhoz hogy nem alakítottam/finomítottam rajta semmit.
Úgy van felszerelve ahogy érkezett.
Annyi tapasztalattal tudok még szolgálni hogy a korábbi félelmeimmel ellentétben ha hozzá kell férnem az akksihoz - ami ugye az oldalidom lebontásával jár mégsem kell még a bukócsövet is leszerelni.
MÁS
Telefont kellett cserélnem és ezzel együtt oda lett egy csomó számom.
Igy sajnos a tiéd is.
Örülnék ha valamikor megcsörgetnél, csak hogy ismét meglegyen.
A szövegem végén van egy jel! Hogy én mit gondolok a biztonságos motorozásról, több évtizedes tapasztalattal, nem itt fogom megbeszélni, és most már abban is biztos vagyok, hogy nem veled. Humorérzékről hallottál már?
Én spec kívül hordom, de ruhafazon kérdése, az nem fog beakadni, ha nem libeg. Gyúrj vádlira:) De a hülyeséget félretéve, olyan csizma legyen, aminek a szárbősége szabályozható. Ha túramotor, akkor tépőzárral. Hosszabb távon ruházz be egy Goretexes cuccra, mert marha kellemetlen a hidegben hideg vízben ülni a motoron:)
Ebben egyet értünk, megfogadom a tanácsot. Ezt kiharcolom. De a sajátommal is szeretnék gyakorolni leginkább arra irányult a kiváncsiságom hogy akkor ne érje baj a motort.
A motor megérkezett ketten toltuk le a garázslejárón hát egy nálam kétszer akkora kolléga is megszenvedett vele, én csak olyan himi humi itt támaszd ott fogd feladatot kaptam a lefelé araszolás közben, persze lehet hogy csak nagyon óvatos volt mert a kocsim is bent állt és két bmw-t nem akart összekaristolni.
Azért remélem a héten megjön a bukósisakom (akkor megyek a többi cuccért is) és egy kicsit gurulhatok egy parkolóban.
A csizmára a tanácsot szintén megfogadom, okos ember más kárán tanul. Csak furcsa volt felvéve mintha egy síbakancs lenne rajtam ami be sincs csatolva a vékony lábamon.
A nadrágot egyébként mindig érdemes ebbe gyömöszölni? Esetleg hogy ne akadjak lábletételnél bele valamibe? Farmer szerű protektorost választottam.
Csak ahogy írta az új kolléga, hogy a tologatás probléma lehet, eszembe jutott a kamaszkorom amikor tolni kellett az Izs- t és faterom mindig figyelmeztetett, hogy "nehogy elrántson". Akkoriban mutatta egy öreg motoros ezt a nekitámaszkodós módszert; én- főleg ha fáradt vagy másnapos vagyok- azóta is így szoktam tolni.
A csizma nem a boxer miatt kötelező, hanem a bokád miatt. Egy komoly csizma megment egy esetleges amputációtól, vagy több hónapos fekvés-majd mankó-bot kombótól Tapasztalatból mondom. Igaz, nekem a következő engedett anno, és a térdemben szakadtak a szalagok, de azonnal ráálltam.
A szelepdekli-védő sem aprópénz egyébként - közel 17ezer/db -, így egy egyszerű eldőlés is sokba fájhat, míg az oktató Hornetéért egy fillért sem fizetsz, egy könnycseppet sem ejtesz (vagy nem nézed utána hónapokig a türelmetlenséged nyomait).!
Nagyon köszönöm ezt a mindenre kitérő választ, nagyon hasznos volt. A motoron van a szelepdeklit védő műanyag, így egy megálláskor vagy tologatáskor történő eldőlést úgy gondolom megvédi. Így az megnyugtató hogy a tanpályán az elindulást megállást tologatást tudom gyakorolni, egyébként megkérnék valakit hogy elvigye a motort és ott pedig el tudják zárni. Meg én is megtoldanám egy nagy lakattal.
Tükörre a kereskedő javaslatára mivel szállításkor úgyis leszedik egy gyorskötözőt teszek belülre a felpattintás előtt ha lepattan akkor az megfogja. Nem győzök hálálkodni a sok jótanácsért nektek! 1 órán belül itt a motor! :)
A tükör egy nagyobb zökkenő esetén lepattanhat a helyéről (nekem előfordult ilyen eset, igaz, elég szar volt az út minősége), és olyankor jó esetben csak az index vezetékén lóg, rosszabb esetben leesik.
"...Esetleg bukoracsod nincs ami megvédi az eldőléstől?
vagy létezik hozzá olyan amit ebayről sos megjön és ez ellen véd? ..."
Türelem! Ne kapkodj!
A bukócső első blikkre egy ártalmatlan cucc, de egy rossz konstrukció nagy bajok okozója lehet: nagyobb kárt tehet a gépben egy esetleges borulásnál, mintha nem lett volna rajta (pl.: kiszakítja a rögzítési ponton az öntvényt), vagy hamarabb leér, mint a lábtartón a koptató, és megdobja a motort (ezért halt meg régebben egy magyar motorosrendőr).
Az 1100/1150 Rt-re nem egyszerű a bukócső story a boxer-építés, és a rengeteg burkolat miatt, ám van remény!
Először is létezik a rendőrségi változatokra a gyár által épített cucc - ilyet arany árban tudsz újonnan venni (ha egyáltalán), vagy használtan szerezhetsz:
Vannak a különböző motorkerékpár-felszerelést gyártók cuccai, jellemzően 200-300€ körüli árakon:
- A Wunderlich bukócső (ezt itthon az Euromotorban is megrendelheted, de felszámolnak emlékeim szerint 5-10%-ot, és ki tudja, mikor szállítják, vagy közvetlenül a Wunderlichtől hozatod):
- A lengyel Heed-féle: https://heedshop.eu/en_US/p/Crash-bars-for-BMW-R-1100-RT-95-01-black/241 Ilyet használ fgyozoo fórumtárs. Ezzel kapcsolatban voltak viták itt a fórumon, úgy tűnt, ez a cső hamarabb ér le, mint a lábtartó, de Győző szerint Ok a cucc - bár emlékeim szerint valamit mégis finomítottak rajta. Ezt egyébként az e-bay-en, amazon-on is megtalálod.
Érdemes lehet használtan, bontva keresni bukócsövet, bár ott rendszerint lesz rajta sérülés, vagy deformáció, ami egyrészt csúnya, másrészt nem passzol pontosan a rögzítési pontokra, vagy a deformáció miatt már megtette a dolgát, és a következő boruláskor már nem biztos, hogy úgy viselkedik, ahogy az a tervezéskor elgondolták.
A "kilógó műanyagok" (alias bukógomba) az Rt esetében nem igazán mérvadó, mert nem nagyon van hova rögzíteni, illetve olyan méretű az idom, hogy nem ér ki alóla.
Egy sima eldőléskor egyébként a te gépeden lévő szelepdeklit védő műanyag is elegendő lehet (ha nem túl öreg, mert ebben az esetben törik, mint a ropi), mert valójában a szelepdekli-kormányvég-lábtartó ér le, más nem nagyon (esetleg a tükör, ami ilyenkor lepattan a helyéről). Ha fent vannak az oldaldobozok, akkor az is leér azonnal, és csúnya karcokat vesz magára...
Sztem a legtöbben bal oldalon menve tolják a motort, és akkor "jobbkanyarban" van az "elfelé" :)) szóval akkor könnyebb eldobni - főleg, ha megindul, és ijedten behúzza az első féket :((
ui: ki lehet az (a nem hetero), aki minden hsz-ra benyom egy minuszt? Igazából nem zavar, csak mégis.. :D
Elég nagy motoros szakosztályunk van Pakson, régen még nagyobb volt, van némi statisztikánk erről-arról.
Az egyik törvényszerű dolog, hogy a kezdő motorosok az elején (első évben) párszor elborítják a vasat. Ez jellemzően álló helyzetben történik. Éppen ezért kezdő mocinak az első évre olyat ajánlunk, ami könnyű és már esetleg karcos, így nem lesz infarktus egy eldőlésnél, vagy van rajta bukógomba/keret.
Te egy szép állapotú és nehéz vassal kezded a "műfajt", ezért mindenképpen azt ajánlom, hogy vegyél rá bukókeretet.
A rutinpályán én is az oktató motorját javaslom, a Hornet könnyű és kezes. Ha levizsgáztál, akkor jöhet a motoros képzés saját motorral. Ez utóbbit ne blicceld el, nagyon sokat ad. Általában magadtól sosem fogod elsajátítani azokat a fogásokat, amiket ott tanítanak. Jómagam gyerekkorom óta motorozok, később könyvekből is fejlesztettem magamat , eljártam pályázni is néha és hittem, hogy nem kell nekem tanfolyam, aztán kaptam egyet ajándékba és rájöttem, hogy nagyon is kellett.
A polifoam ugyan védené a motort a karctól, de attól még sz elemek elpattanhatnak a motor súlyától. Szánj inkább pénzt egy jó bukókeretre.
Nekem kifejezetten nem tetszik a bukókeret, de lehet rászánom magamat, mert idén már háromszor majdnem megborítottam a vasat.
Esetleg bukoracsod nincs ami megvédi az eldőléstől?
vagy létezik hozzá olyan amit ebayről sos megjön és ez ellen véd?
láttam képen igaz nem pont rt-hez de ilyen kilógó műanyagokat amik ilyesmi célt szolgáltak.
De gondoltam arra is hogy polifommal körbe ragassztom az oldal idomokat, elvileg csak az érhet le eldőlve ugye? Ja meg tükör. azt a teszt idejére le is pattintom :D
Ez jól hangzik, az a terv majd. Ma megyek euromotorba a sisak kabat nadrag kesztyu dolgokert . Csizmat a boxermotoros bmwseknek kötelező?!? Ezen viccelődnek az egyik videóban...
Sztem pont akkor fog elborulni.:) Nem véletlen a tréningek első feladata körbejárni a motort, hogy mindig csak 2 ujjal fogod. Ha ez már megy lehet nekiállni tologatni... :)
Motorozni nem a vizsgára felkészülve fogsz megtanulni, az nem arról szól, hogy megtanulj motorozni, hanem arról, hogy a rutinpályán és a megszokott útvonalon végig tudj menni.
Az, hogy egy Horneten vizsgázol, nem egy RT-n-szerintem- nem baj. Lesz rajta bukóvas, nem kell Kupectől venned szelepfedelet, idomokat és valahol vadásznod tükröket, mert az nincs neki. :D Bocs Kupec, rontom itt a bizniszt. Jut eszembe nincs S-es zárt sisakod véletlen :DDD
Ahogy valaki már korábban javasolta, vizsgázz le és menj el egy rendes tanfolyamra, ott majd megtanulsz motorozni is. ;)
Nem törvényszerű az eldőlés, borulás, de benne van a pakliban.
A sor4 motor egyenletesebben jár, mint a boxer, szerintem egy kezdőnek könnyebb a Hornettel a dolga (főleg a lassú manőverek során), mint egy boxerrel.
"...Eljuttatni még eltudom egy kis segítséggel. ..."
Minden alkalommal elviszi valaki, végigvárja az oktatást, majd hazaviszi? Vagy utánfutóval küzdesz, felrakni, lekötözni, levenni, mindeközben nem leborítani? Ehh! Nyűgösnek tűnik!
Bírd ki, amíg levizsgázol, utána hajthatod a sajátodat, amennyit csak akarod, de addig ne nehezítsd az életed, és kockáztasd a szép motorodat!
A tologatás akkor veszélyes, ha függőlegesen próbálod egyensúlyozni. Olyankor szokott eldőlni az embertől elfelé "balkanyarban". Próbáld ki majd, hogy magadra döntöd egy kicsit, a csípőddel nekitámaszkodsz az ülésnek és akkor a testeddel tartod a súlyát, nem a karoddal; akkor nem tud elrántani.
Ha egyébként a 8-as tologatás kivitelezhető nem bánnám ha a sajátomon tanulnék. Eljuttatni még eltudom egy kis segítséggel. De a szívem szakadna meg ha a még gyári fényű motort eldöntve valami horpadna vagy törne. Az sem zavar hogy lehúz ezzel az oktató.
Ez egyébként törvényszerű hogy az oktatás alatt sokan eldöntik a motorjukat? Illetve attól eltekintve hogy eldől nehezebb megtanulni ezzel mint egy oktatós Hornettel mondjuk?
Hát köszönöm szépen, akkor "meggyőzöm" végülis tényleg röhej, meg még azt is mondta hogy addig gyakoroljak vele és tologassam. Egyelőre köszönöm a tanácsokat, beszámolok majd mi volt. Leginkább azért nem értem az ő hozzáállását mert mondtam is neki hogy nem tudok motorozni, nem félek tőle de nyilván nem csak a papírra van szükségem hanem némi okításra is. A motoros tréninget már ki is néztem Hungaroringen arra mindenképpen beiratkozom az számomra kötelező úgy érzem.
Hülyeség lenne a sajátoddal lavírozni. Az oktatómotoron van bukócső, fel van készítve általában a dőlésre, a tieden semmi ilyesmi. Az oktató hozzáállását a többiek már lereagálták...
Nézd meg, mit művelnek a rendőrök egy RT-vel (pl. youtube-on), és máris látod, hogy lehet vele rutinozni. Egyébként a rendőr-oktatók jelszava mindig az volt, ha valaki kételkedett a gyakorlat kivitelezhetőségében: "A motor tudja!"
Gyakorolj az oktatód motorján. Egyrészt kifizeted neki -legalábbis amikor én vizsgáztam, akkor nem lett olcsóbb a dolog, ha a saját motorommal csináltam-, másrészt törjön az övé, az tervezett kockázat.
Persze, hogy meg lehet csinálni, ha tudod uralni a motort. Mivel azonban, ahogy irod, nem is mentél még vele (?!) én jó szivvel azt mondanám, inkább ne. Ezek a dögök bizony képesek eldőlni, amihez nem is kell nagyon cifra helyzet.
Ha úgy érzed, hogy egy minimálisan is veszélyben van a motorod, akkor mindenképp a tanuló motorral gyakorolj! Gondolom kifizetted a tanfolyam árát, biztosítsanak csak motort.
Majd ha meg lesz a jogsi akkor nyugodt körülmények közt összeszoksz a sajátoddal. Érdemes akkor még vezetéstechnikai tréningre is elmenned!
Egy 98-as R1100RT-vel meg lehet csinálni a rutint? Még nem motoroztam (kivéve gyerekkorban egy kis simpsonozás robogózás...) de a motor már megvan és az oktató azt mondja ezzel csináljam meg "ne az ő motorját törjem össze" pont ezekkel a szavakkal, ami még nem is aggaszt... de inkább a súlyától félek és hogy tologatni kell egy 8ast... a többi része talán nem is annyira nehéz ezzel a motorral ha már megy. Gondolom persze ezt úgy hogy még nem mentem vele :).
Leginkább arra lennék kiváncsi hogy ragaszkodjam az ő motorjukhoz vagy ne essek kétségbe ... végülis az RT-vel szeretnék motorozni majd :)
Nem írtál ugyan típust, de ha LC akkor Érdekes megoldást választottál, ugyanis a zajcsillapító szelep a leömlőben van, így van egy fojtás nélküli rendszered.
Szerintem az akksi szarakodik mivel itram, hogy iden mar meggyult a bajom az aksival de nem gondoltam hogy ennyire erezekeny a rendszer a feszultsegre.
Mivel ugye 3 szog villagitott en is csereltem egot megtakaritottam es befujtam kontak spary el.
a 3 szog es ABS lassan vilog kor ellenoriztem a feket mukodik rendesen meg az ABS is mukodot, folyadek szint rendben van, nem latszik hogy folyna valahol. Miutan leallitottam es ujra inditottam az ota nem jott elo.
Nem lehet, hogy az akksi szórakozik veled - a végét járó akkumulátor megzavarhatja a fékrendszer elektromos részét.
Egyébként a fék-hibajelzéseknek van egy táblázata - nekem az 1150Rt (2004) gépkönyvében ezek voltak:
- 3szög nem világít, ABS világít: mind2 fékkörben vészfunkció működik,
- 3szög nem világít, ABS lassan villog: ABS nem működik, fékteszt nem ért véget,
- 3szög nem világít, ABS gyorsan villog: mind2 fékkörben csak vészfunkció működik, fékteszt nem ért véget,
- 3szög folyamatosan világít, ABS nem világít: féklámpa/hátsó lámpa hiba,
- 3szög folyamatosan világít, ABS lassan villog: legalább egy fékkörben az ABS nem működik,
- 3szög folyamatosan világít, ABS gyorsan villog: legalább egy fékkörben csak a vészfunkció működik,
- 3szög lassan villog, ABS lassan villog: ABS egységben a fékfolyadék-szint alacsony, végrehajtani: gyújtás ki, fékkaron féknyomás érezhető? Fékhatás mindkét keréken megjelenik? Fékrendszer nem ereszti a folyadékot? Ha mindegyikre negatív a válasz, akkor a fékrendszer hibás.
- 3szög gyorsan villog, ABS gyorsan villog: A folyadékszint az ABS egységben alacsony, az előző pontban írtakat ellenőrizni, legalább az egyik fékkörben csak vészfunkció működik.
Nekem egyébként előfordult, hogy a topcase-ben lévő féklámpa (valószínűleg kontakthibás volt) bezavart a féktesztbe. Illetve egy alkalommal a féklámpa izzó is szórakozott (jónak tűnt, de hol működött, hol nem, csere után elmúlt a gond).
BMW K 1200 RS 2002. idei elso gurulas rendben ment( a motor teen cseptolton volt es oszel voltak cserelve folyadekok). Majd a masodik gurulas elott le mostam a motort. Miutan megszaradt beinditotam es olyan 200 m utan elkezdet felvaltva pislogni az ABS es a piros haromszog felkijaltojelel. Visszafordultam az ules alo kivetem egy lathatosagi mellmeny amit induals elott tettem oda. Ez utan inditottam es minden rendben volt. Aznap egy olyan 100 km megtetetele utan a szerpentineken kigyuladt a piros haromszoh felkijaltojelel. Mindket esetbe fek es ABS mukodott. Haza erve masnap rakapcsoltam a diagnosztikat ami a feklmapa egojet adta ki mint hibat. En azert lecsereltem a hatso fekbe a fekfolyadekot, lelegtelenitetem a kozpnti ABS est is es csinaltam egy " bledd test-et" ami tokeletsre jott ki es kicsereltem a feklampa egojet sot meg is takaritottam az ego helyet. Ezek utan minden rendbe volt de a kovetkezo motorozason megadta magat a gyorscsati. Ezt utkozbe orvosoltam majd koverketzo hetvegen uj gyorscsatikat szereltem fel( egyuttam lecsereltem a fagyallot is es a kicsereltem a bnezin szurot is). Ezek utan inditottam volna a motort de nem birta forgatni. Tolto es par perc mulva indult kelletlenul es az piros haromszog felkijalto jelel es az ABS pislogot par masodpercig maj elaludt. Miutan fel lett totlve rendesen az aku indult a motor. Tegnapi motoorozason ujra elojott a problema vagyis kigyulladt a piros haromszog amikor beertunk egy szpermatket parkolojaba ahol csak lepesbe tudtun haladni. Megallitottam es ujra inditaskor minde rendben volt egesz az elso fekezesig. Megrekeztunk a celallomasra a piros haromszog felkijaltojelel vilagit. Megallunk, ujra indit minden ok. Haza fele minden rendben volt igaz kpatunk esot az egyik megallasanal a benzkuton ujbol kigyullaga a piros haromszog. Kontakt le ujra indit es minde ok. Utkozben elkapott minket egy nagy vihar es azt latom egyszer csak hogy villog az ABS es a piros haromszog felkijaltojelel. Feket probalva tokeletesen mukodik sot az egyik benzikut parkolojaba kiprobalom az ABS et ami szinten mukodik. Ujra indit a benzinkuton minden ok azota pedig jarkaltam amotora egesz este.
Volt régen az az aranyos kis film, a Legyetek jók, ha tudtok. Abban volt, hogy az ördög szerette Fülöp atyáék közelében tudni magát, aztán ha lelepleződött és elpusztították, új alakban de mindig visszatért.
pffff... most még jobban irigykedem... ekkora önismeret, mely ilyen szakértelemmel párosul... :D
Nekem 4 éve megvan a motor, de még nem tudtam eldönteni, szeretem-e. Olyan, mint egy csinos szöszi barátnő: némely dologban fantasztikus, mindenütt megnézik, és öröm már a tulajdonlása is - de néha az őrületbe kerget a hülyeségeivel :DDD
Azért veszek mert nem volt. Ha lett volna akkor nem kéne vennem.
Ahhoz, hogy megállapítsam, ez az e a motor, mikor ránézek megdobban a szívem, elég csak megnéznem. Ahhoz, hogy megállapítsam, van e olyan állapotban a gép, hogy szó nélkül kicsengetek érte több mint 2 millát, elég megnéznem.
Nekem is van egy 56-os. Szerintem sosem lesz már jó rám. Egyszer használtam, el is áztam és a fehér részt az oldalán nem sikerült visszafehéríteni. Vagy 8 éve pihen a szekrényben.
Hayabusa után még néha lázongok én is, de igyekszem a GS előnyeire koncentrálni, nem a hátrányaira :-) Már megszoktam 9000km alatt a menetdinamikáját, csak jobb szeretem, ha egy motor nyomatékból teljesít 6.-ban, mint a visszaváltogatást. De ritkán nem elég a 6.
Nekem kellett legalább 5-600 km, hogy otthonosan érezzem magamat rajta és megismerjem a motort. Szóval ha 100 km alatt megtetszett neki, akkor ez már csak jobb lehet. Nem akartam beki bekavarni, de lehet az S1000XR lenne számára a nyerő vas...
Egy 100km-es próba már azért megmondja, az a motor a nyerő gép-e. Az igaz, éles váltás lesz. Én a héten ültem egy k6 600 gsxr-en, mikor 2008ban próbáltam, eléggé zsiráfnak éreztem, most meg nagyon betolnám a garázsba.
2 db 4- eset vettünk, mert mindketten kicsit elhordtuk már a régi ruháinkat, ráadásul szerettem volna, ha egyforma cuccunk van az asszonnyal. Egyenlőre nincs vele tapasztalatom, mert az enyém csak tegnap jött meg- ma megyek vele egy tesztkört, kíváncsi vagyok mennyire rohadok bele. Annyi előnye lesz, hogy eddig vékony dzsekit hordtam (Summer) de külön gerincvédővel ami azért izzasztó, de ebben hatalmas hátproti van, sokkal szélesebb mint a gerincvédőm, úgyhogy legalább azt elhagyhatom. Asszonypajti már az újban nyomta le a Dolomitos túrát, ő fázós, úgyhogy teljesen belezúgott a dzsekibe, imádja. De 25 fokban már kivette a belső dzsekit. :)
Az lett az eredmény, hogy most már legalább tisztán látok. Milyenek is a BMW-k, mit mennyiért kínálnak, milyen állapotban, és mekkora a különbség a RT és a Pan között.
Nekem a 2-es van, de már beázik a hajlásoknál, igaz kb 7 éves. Pár évig biztos bírja, de én mindig esőruhával használtam, hogy ne koszosodjon annyira. Melyik széria a Tied? Mennyire komfortos? Gondolkodtam a cserén, de egy kicsit meleg nyáron, így Rallye-t vettem. Ősszel és tavasszal még mindig a régit használom, mert abban nem lehet fázni.
Tegnap voltam a Wallisnál 20ezres szervizeltetni a vasat. Minden rendben volt, korrektek voltak. Jött velem a barátom, aki náluk vett tavasszal egy S1000RR-t. Délután kettőig tartott a szerviz, addig sertepertélt, meg nézelődött a barátom, hogy becserélte az S1000RR-t egy GS-re :-)))) jobban mondva lepapírozták, jövő héten lesz a fizikai csere nyélbeütve.
Kíváncsi leszek, hogy 3x év sportmotorozás után mennyire fog bejönni neki a fíling. Eddig csak egy 100ast ment az én GSemmel tavasszal.
Gyönyörű példány. Tizenévesen az R65-be voltam belebolondulva. :) Azóta is tetszenek ezek a klasszikus vonalvezetésű boxerek. Az Rninet is azért tetszik.
Ez a motor 6-7 éve állt, néha kicsit járatták, de nem használták.
Most olyan mint egy macska aki nagyot nyújtózik egy hosszú alvás után, elgémberedett tagjai visszanyerik rugalmasságukat.
Mikor elhoztam kicsit nehezen 1,5 hengerrel indult, 4 ezer felett fulladt, nehezen pörgött ki, a fék is elég halvány volt. Gondolom egy pár tank friss benzin átmosta a karburátorokat, a fék is bekopott, igaz most meg nyikorog.
Szombaton már az országhatárt is átlépjük, igaz csak Szlovákia az uticél.
Nem tudom már, hogy melyik szaktárs beszólása volt, de én is napokig röhögtem rajta, meg asszony is, amikor kérdezte, hogy min röhögök, és mutattam neki a hozzászólást.
Én az idén vettem egy 2014 -es BMW R1200 GS LC típusú motort kategóriaváltás miatt és tanulnom kell nagyon mind a motort mind a túrázás szabályait ugyanis eddig sport motoroztam közel 10 évig. Az első túrám már megvolt vele Transfogaras-Transalpina, ami nagyon tetszett.
A gyári BMW navigátor V egy biztos pont de szeretnék egy másik pl. telefonos navigációt használni de a motor gyári szivargyújtó töltője ugyebár keskenyebb mint az autós töltő.
Hol lehet kapni ilyen vékony USB töltőt ami jó hozzá? Vagy hogyan keressem ezt a fajta vékony töltőt, van speciális neve? Vagy cseréljem le a gyárit egy hagyományos autós USB töltőre aljzattal együtt?
Miért nem kapcsoltad be manuálisan a hátsó ülésen és utána hangutasítással vezérelhetted volna. Aztán a későbbiekre nézve a hátsó ülésbe integrálhatsz egy vibromotort, amit a gyűrűről vezérelhetsz és az áttétesen vezérli a golyómaszírozót :)
Ma reggel mikor hazaindultunk Obertilliach- ból, a fedkomp szerint 11, 5 fok volt. Az asszony ülésfűtése kettes fokozatra, az enyém 1- esre kapcsolva, markolatfűtés1- esen, a fedkomp szerinta guminyomás oké, benzin még 380 km- re elég, úgyhogy elindultunk haza. Útközben állítgattam az elektromos plexit- falvakban lejjebb, nagy tempónál feljebb, esőben meg úgy, hogy lefújja a szél a cseppeket a sisakplexiről. Az A2- es autópálya nyugis tempójánál be- bekapcsoltam a tempomatot, és pihentettem a csuklómat. Az ABS már csak Magyarországon az M1- esen kellett, ahol Tatabánya környékén három baleset is volt Pest felé, és nem bántam, hogy ott volt és működött, amikor a vizes aszfalton 140- ről állóra kellett fékezni.
Az átlagfogyasztásomatelfelejtettem megnézni.
Írnám, hogy szuper volt az út, de nagyon hiányzott a kormányról vezérelhető golyómasszírozó. :(
Gratulálok! Sikerült megfogni a lényeget. Sajnos már senki sem adja vissza azt a 10 percet amit rád pazaroltam. De én vagyok a hülye mert tudtam, hogy ez lesz.
Ha egy földigilisztával beszélgetnék az is többet értene meg belőle. Mi a fasznak kérsz így bármilyen információt ha már mindenről megdönthetetlen elképzelésed van? Ne válaszolj, kaptál egy X-et.
Gázt féket megszokni 10 km alatt meglehet. Persze ha tudod a technikát.
Ha nem tudod a technikát baszhatod, a gáz fék reakciódat.
Futóművet meg oda hangolom ahova kell.
Saját motoromat akkor tudom tudatosabban, biztonságosan kezelni, ha valaki megtanít a technikára. De míg az nincs meg addig csak szerencsétlenkedek a saját motorommal.
Tanulni tanulómotoron kell. Ha meg már tudsz, mindegy melyikre ülsz.
Nem értem miért is jó a több millás motort össze vissza törni, csak azért mert valaki kitalálta csak és kizárólag saját motoron lehet megtanulni motorozni.
Figyu, ebben a topikban kb. 4563453221x lett felsorolva a márka, és a típus összes gyengesége. Csak egy picit kellene keresgélni.
Péntek után meg különben is te is egy beképzelt, kocog bmw-s leszel, szóval nőj fel a feladathoz, és ne legyél ilyen sértődékeny. + ahogy errefelé szokták mondani, vegyél 1 számmal nagyobb sisakot, mert úgyis nőni fog az arcod.
Én saját motorral voltam tréningen! Kipróbáltam a tanulós 600-as diverzsonnal is a gyakorlatok egy részét! Hát volt kínlódás elárulom! Szerintem is jobb a sajáttal gyakorolni.
Utcán nem a saját motorod töröd össze? Nem azt kellene megtanulni kezelni? Aki attól fosik, hogy elreped egy-két műanyag a motorján a tréningen, az hogy mer forgalomba kimenni azzal a motorral, ahol a sok kamikázéra is figyelni kell?
Tudod, minden harag nélkül, a kérdésed, amivel kezdted, tök normális lenne, de a végén a Pan European emlegetése kiverte a biztosítékot.
Ugyanis mindenki ezzel jön, hogy a Honda megbízható, a BMW meg drága, és örökké elromlik. És már tele a töke mindenkinek a Honda emlegetésével. Ha valaki azt akar venni, vegyen azt.
Cáfolnám, hogy a BMW úton-útfélen behal. Nekem most a 4. van, felsorolnám, mi történt:
K1200S: szervófékes változat, állítólag a váltó behal, ABS szintén, nekem semmi bajom nem volt vele. Egy vez.lánc feszítőt kellett kicserélni.
K1300GT: itt a kapcsolókat kellett cserélni, mert nem érzékelte őket a motor. Nem volt egy nagy tétel a motor árához képest. Ennyi. Pedig volt benne extra bőven.
HP2Sport: ennek semmi baja soha, igaz, alig megyek vele.
S1000XR: semmi gond, igaz, csak 4e km-t toltam bele még.
Szóval nem szarik be rajta a sok extra, nem kell félni a motor üzemeltetésétől, mert ugyanannyi, mint a japánoké.
Igen, vedd meg a régi, hibás RT-t, bizonyára van olcsóbb megoldás, mint a gyári 900e Ft. De ha nem jön be, ne kérj számon.
Ja, meg csörög is, ezt majdnem elfelejtettem. Na meg esett is. :)
Az, hogy valaki, akit állítólag kiutáltunk, elmondott neked valamit, és ennek alapján veszel motort, annak örülünk. Hajrá, drukkolunk, de tényleg.
Egyébként senki nem akart elriasztani, lehet, akkor neked van üldözési mániád, ha ezt gondolod.
Már ha 4 napja rólam szól a topic, még 1-2 napot kibírtok, pénteken úgyse leszek, mert egész nap úton leszek BMW-ket nézni élőben. És ha sikerül veszek is egyet. Valamelyik polcról csak sikerül :)
Alapkérdés úgy látszik elmegy mindenki füle mellett.
Mennyi az a km mennyiség ami még nem számít soknak?
Erre helyes válasz lett volna, ABS az be szokott szarni, de elég sokba is kerül a javítása. Szöghajtásra oda kell figyelni, mert esetenként fél milla is lehet a javítási összeg. Elektromos szir szarok se a legmegbízhatóbbak, minél több az extra annál nagyobb a meghibásodás esélye. És a javítás 6 számjegynél kezdődik.
Ehelyett mi a válasz? Van alatta futómű. Minden motor alatt van. Ilyen vagy olyan. Valahogy nem megy beismerni a márka hibáit. Pedig nem szégyen, hanem erény ha valaki belátja a hibáit.
Én is elismerem ha hibázok, bár még ilyen nem fordult elő velem .:)
Mi szól a BMW mellet a Pan ellen? BMW-ben van tempomat. Hát ennek pont semmi köze a motorhoz. Attól, hogy nem esem hasra egy felesleges extrától, már főbűnösnek vagyok kikiáltva.
Ilyet viszont sehol nem írtam, ez tömény rágalom.
"irigy/nagyképű/lenézős/kioktatós,kötsög BMW-s. " Gondolom van egy kis üldözési mániátok. Jó lenne kinőni.
Ha beteszek egy kinézett motor linkjét, hogy nálam hozzáértőbb megszakértse, mi a válasz? Ne az alsó polcról válogass.
Pedig írhatta volna azt is, ne nyúlj bele szarba, sokba lesz a javítás. Vegyél inkább olyat amit nem kell talpraállítani.
Persze az is megérne egy misét, hogy ha ténleg annyira jó és megbízható akkor 40 ezer km után miért kell ráverni 900 ezret a javításra?
Vagy lehetett volna azt is, figyu haver ha a Wallis 900 ezerből csinálja meg, akkor azt kb 500-ból talpra lehet állítani, ha sikerül elhoznod 900 ezerért, meg az 500, akkor 1.4-ből van egy fasza motorod.
Mondjuk egy japán motoros fórumon, ha rákérdezek egy adott típusra, azért felsorolják a gyenge pontjait, ha esetleg beteszek egy kinézett motorról linket, simán megmondják, ők mit látnak ki a hirdetésből, érdemes e elindulni megnézni, vagy annyit se ér, hogy odáig elkocsikázzak.
Persze a japán motorosoknak nincs üldözési mániájuk.
Mindezektől függetlenül, sajnos azt kell mondjam, nem rossz ez a fórum, a sok cinikus hozzászólás sem tud elriasztani, tehát az biztos, hogy nem hagyom el a fórumot, inkább színesítem. Nem olyan könnyű engem kiutálni. :)
Kaptam segítséget itt is azért, meg fórumon kívülről is, mert ugye van pár ember akit már sikerült innen elüldözni, de megtaláltak és elláttak jó tanácsokkal, valós dolgokkal, nem szépítettek. Így viszont tisztábban látok.
Az, meg hogy egy hozzászólást ki hogy minuszol nem érdekel, soha nem érdekelt a névtelen senkik véleménye.
Hmm.... ez nem könnyű kérdés. Ebben bizonytalan vagyok, ugyanis azt kellene kideríteni hogy ugyanazt a terméket honnan lehetne a lehető legdrágábban megrendelni, de ebben én meglehetősen tapasztalatlan vagyok.
A második opcióban lenne elképzelésem. Szerintem az utaskapaszkodót áthelyezve az első ülés elé ez megoldható lenne, bár a csajod vezérlése a kormány forgatógyűrűről...hát az nem egyszerű kérdés. Persze csak ha az igényes és megfelelően drága kivitelezésben gondolkodunk, ami természetesen nem lehet kérdés ennél a márkánál, mivel az "odaszólok hogy ne olyan erősen te..." meglehetősen prosztó, már-már proliszemléletűnek tűnne.
Viszont elektronikus kontroll és védelem nélkül valóban veszélyessé válhat a komfortszolgáltatás, ha a a csajod esetleg bal lábbal kelt/épp nehéz napokat él át vagy esetleg megriad valamitől és reflexszerűen összerándul a keze. Könnyen lehet hogy pár pillanatra elvonja a figyelmedet a vezetésről és baleset lehet belőle :))
Ezen vezérfonal mentén érdeklődnék, hogy a golyóstimuláló eszközt hol lehet megrendelni XR-re? Egyrészt lássák, hogy nekem erre fussa, no.
Másrészt szeretem, ha a csajom csinálja, érdekelne egy ilyen opció a motorra is, feltéve, ha nem rontja el nagyon a motorozási tudásomat és nem veszi el a figyelmemet (bár akkor bekapcsolom a tempomatot)
Még a tetőablak vs. klíma dologról is megtudhattál pár dolgot hogy könnyebben dönthess a Pan Eu. vs. 1200RT kérdésben. (ha nem vagy itt ez fel sem merült volna mint téma, szóval itt mindenki érted dolgozott)
Azért ez hihetetlen, hogy ebben a topikban félévente jön valaki, kérdez, a többség jó szándékkal válaszol (tapasztalataik birtokában) és a végén mégis az van, hogy a topiklakók nagy része a kérdező szerint irigy/nagyképű/lenézős/kioktatós,kötsög BMW-s. :) vagyis inkább :(
Igaz, tanácsot nem nagyon adtam, de végig figyelemmel kísértem a fórumot.
És azt tudtam belőle leszűrni, hogy bár ki, bár mit mondott, Te arra kapásból meg tudtál felelni, meg tudtad neki mondani, miért nem úgy van, ahogy Ő írja, vagy miért nem neki van igaza.
De ha mindenkitől mindent jobban tudsz, akkor miért kérsz segítséget másoktól?
Nem kamu. A safetys motor körbe van rakva vassal, tehát kár nem éri, és ott tényleg úgy tanitanak ahogy nem kéne. Az egy igazi antitréning. Az egyetlen hely ahol hülyébb lesz az ember a tréning után, mint elötte. (sajnos tapasztalat)
Ha "kikapja a biztosítékot", te meg elfékezed, elcsúszol, akkor fizeti a kárt? Ilyet tuti nem csinálnak rendes tréningen. Valamit félreértettél, vagy simán csak kamu/troll faktor.
"kikapták a biztosítékot" - ez nettó hülyeség, nem más. ABS-es motorból ne kapkodja ki a biztosítékot. Mellesleg ne kíváncsi legyen rá, hogy hogy tudsz fékezni, hanem tanítson meg jól fékezni. Ha abs-es a motor, akkor azzal. Erősen kétlem, hogy egy tréningen ilyet kérnek, hogy vedd ki az abs biztosítékát...
Személy szerint én is igyekeztem segíteni. Úgy unblock a szokásosnál is próbálok mindig szerényebben nyilatkozni bármiről BMW témában. De úgy látszik, hogy már attól köcsög "béjemvéssé" válik az ember, ha birtokol egyet, de ha még merészeli az extrákat is használni/szeretni, akkor meg pláne :-) Néha felbukkannak mások anyagi helyzetével foglalkozó elszólások is, úgyhogy kezd gyanús lenni, hogy nem is igazán az BMW fáj...
"Ebben a fórumban csak a kritika, meg az irónia megy, a segítő szándék meg elment nyaralni."
No, ebben te is nagyon jó vagy. Elmondtam az élményeimet - a szerinted felesleges - extrákról, erre letromfoltál. "Aki fáradt, ne vezessen motort" mondtad. Ok, nagykunsági a "vasember"..... Mondjuk aki 1000 km-t megy egy évben, az nem értheti, hogy ha pl. Bp-ről kimész Bécsbe és vissza - teljesen átlagos egynapos túra, mondjuk 520 km. Akkor visszafelé - amikor csak nem vagy olyan friss, mint reggel mikor elindultál - az M1-esen Tatabánya környékén kevés forgalomnál milyen jó a tempomatot bekapcsolni, vagy kuplung nélkül pakolgatni a sebességeket..... Nyilván erre is írsz, hogy "bekapcsolod a tempomatot és kuplung nélkül gangolgatsz egyszerre, hogy is csinálod ezt?" Ezért írtam, hogy nem akarunk meggyőzni a fontos és kevésbé fontos, de mindenképpen kényelmi extrákról.... meg másról sem...
Már bocs, de szerintem te kötözködsz.... én pl. olyan békés vagyok, hogy néha még a nyúl is taszigál..... :)
Ez eleg csunya kijelentes annak fenyeben, h 4. napja rolad szol a topik. Kaptal segitseget, mert mikor ide jottel, nem tudtad milyen motort akarsz, most meg -mint irod- mar tudod. Problema megoldva.
Kaptál segítséget - pl. legutóbb magam is firkáltam az index témában, de füled botját se mozdítottad rá (ami alapban nem baj, csak ne reklamáld a segítő szándék hiányát).
Szép fokozatosan felépítetted magad, amivel elérted azt a hozzáállást, amit most reklamálsz, és hiába írtunk tapasztalat alapján véleményt egyes dolgokról, te úgy reagáltad le, hogy lényegében főlé helyezted magad a véleménynek.
Nem tudjuk, mennyit, milyen módon motoroztál, de vannak itt páran, akiknek a seggében több motoron sok-sok ezer kilométer van, és nem egóból, hanem tapasztalatból irkálnak.
De sebaj, megint kiderült, hogy köcsög BMW-sek vagyunk :-)
Segítek, mert ez -sem- megy neked. Nem az a motor van a felső polcon, ami egy guriga -és ezzel a legolcsóbb r1200rt- és a tulaj által is "bevalottan" 9 kilót kell rálocsolni, hogy motor legyen belőle....
Sajnos be kell valljam, tévedtem, nem érted te se a humort, se az iróniát...
Nagykunsági: Troll vagy, nem vitás. Ide jöttél a jónépet hergelni a kínlódásoddal. Nem való neked BMW. Nem akarunk semmiről meggyőzni. Chuck Norrisnak se avatkozzon be az ABS, ha ő jégen akar fékezni.... :)
de tulajdonképpen nem is kellenek az extrák, mert nem használja
de kellenek, mert extra függő
fújjon a szél, mert attól motorozás a motorozás
de full védelmet adó túramotort keresgél, amin egy gramm szél se éri
fáradtan sehová sem megyünk
de amúgysem megyünk messzire, mert 500 km már sok
több napra végképp nem megyünk
ha mennénk, az asszony meggátol benne
a repülő az ördög találmánya, arra ő nem ül, csak a gyerek
1000 km egy évben jó
6000 már sok
automata váltó istenkáromlás, autóban is
a tempomat is, bár nem használja, de kell mert extra, ő meg extra függő
ABS, minek az? Pedig az is extra volt valaha...
...
Vegyél egy piros rollert, fehér index-el, évi egy ezresre az is elég.
Vagy nézz youtube videókat a garázsban, elég egy ventillátor kiegészítőnek, hogy minden tökéletes legyen, csak tegyél magad elé egy plexit, hogy annyira mégse érjen a szél.
Én már motorban is kipróbáltam az automata váltósat, és ha magasabb lett volna a vas, meg kényelmesebb, és végsebességre gyorsabb, le sem cseréltem volna!:-)
Nagyon elment ez a téma, főleg a kiindulási felvetéstől.
Mert ugye mi is volt a kiindulás? Hogy melyikben van több extra, vagyis a Hondában nincs tempomat.
Nálam választásnál ezek nem döntő tényezők. A döntő tényezőket már leírta.
Az, hogy kinek melyik extra jön be, szíve joga mindenkinek.
De ez a sok extra csak arra jó, hogy butítsák a motorozási tudást. Persze fel lehet hördülni, hogy hát miért, meg tudok én motorozni, de ha belegondoltok, ha valaki csak az extrákra támaszkodik, hol marad a tudás?
Jó dolog az ABS, de már nélküle nem is lehet motorozni? És ha bedöglik? Már pedig úgy hallottam BMW-nél azért előfordul.
Kipörgésgátló. Persze jó, de már nélküle nem is lehet motorozni?
Nekem vezetés technikai tréningen simán kikapták az ABS biztosítékát / meg másnak is/ nem arra kíváncsiak az ABS hogy tud megállni vészfékezéskor, hanem arra ÉN hogy tudok.
Extra... ha lenne az új GS-ben automata golyó masszírozó (természetesen kormányról vezérelhető intervallummal) bizonyára lenne, aki megveszi, és lenne, aki azt mondja, nagyon jó, csak eddig nem is gondolta, hogy ez kell neki :))
... na valahogy így vagyok én ezzel a sok minden xarral, amit emlegettek - kivéve a tempomatot, mert azt kimondottan veszélyesnek tartom, nem csak feleslegesnek.
Te nem, más igen. Én spec szeretem a fedélzeti computert, igenis jó a tempomat néha. Sőt, autóban is az automatát keresem, mert az autó nem a vezetési élmény része számomra, így nem érdekel. Én vagyok az, aki várja az önvezető, megfizethető autót.
És a BMW gyorsváltó nem ugyanaz, mint amit minden motorral lehet, hogy felfelé kuplung nélkül tud váltani.
Kuplung nélkül gangolni, nem kell hozzá GS meg BMW, ezt már a simsonom is tudta, Varadero VFR tökéletesen működött kuplung nélkül is.
Az, hogy meddig elég a benzin, csak rá kell néznem az üzemanyag szintjelzőre. Nem kell hozzá computer. Mert ugye mi van ha téved? Tolom a motort? Márpedig elég jól szoktak tévedni, még átlagfogyasztásban is.
Mondjuk a Varán nem volt üzemanyag szintjelző, így a napi km számláló állásából mindíg tudtam, mennyit mehetek még, mikor keressek kutat.
Nekem is egy szuper DL 650-em volt, 0 extrával no ABS..... aztán jött idén az R1200GS LC szinte fullosan.... gondoltam az ABS jó dolog, de egyébként sosem használom ki az extrákat. Aztán volt egy kis autópálya... jé, de jó a tempomat. Fáradt voltam hazafelé.... milyen jó is kuplung nélkül gangolgatni.... Nógrádi út, kátyútenger.... de jó is a soft rugózás.... Szakadó eső a Mátrában, agyagos vízátfolyásokkal..... RAIN mód.... kéne fújni a gumikba... ja, még jó a computer szerint.... Szlovákia.... elég lesz a benzin a magyar határig? Comp. szerint bőven... stb.
Persze, nem kell extra, nem kell extra, de az ember hamar megszokja a jót..... :) Most látom, hogy akikkel együtt motorozok, mennyivel sokoldalúbb a BMW Navigator V-VI, mint az én kis öreg kínai GPS-em..... ezért valószínűleg beszerzek egyet én is.... :)
Nekem az a gondom a tetőablakkal, hogy a mechanika túl sok helyet foglal, így elvesz a beltérből. Mivel 194 cm vagyok, kevés kocsiban van az, hogy nem zavar be, nem ér be oldalt a fejem.
20 éve minden autómban van tetőablak (előtte is volt több, de azokban még fémtető volt) ahogy a mostaniban is, de nemhogy nem robbant be egyik sem, hanem még nem is hallottam soha ilyenről.
Ami nyilván nem azt jelenti, hogy nem fordulhat elő, de kizártnak tartom, hogy tipikusnak tekinthetnénk az ismerősöd esetét.
Ismeros jart ugy, hogy vezette az uvegtetos kocsit es egyszer nagy csattanas, berobbant az uvegteto. Az arnyekolo rolo be volt huzva, az fogta meg az apro uvegcserepeket es igy nem teritette be vele az egesz csaladot (3 gyerekules).
Ezzel abszolút egyetértek: amikor még DL650-em volt, imádtam, bejártam/-tuk vele fél Európát, aztán egyszer kipróbáltam egy délelőtt erejéig egy 1200GS-t.....Jé, van rajta fék, jé, van alatta rendes futómű. Addig nem volt nagyon összehasonlítási alapom, hasonló motorjaim voltak, mint a DL (árban, kategóriában, felszereltségben). Hazafelé nagyon savanyú fejjel vezettem szegény kis V-Stromot, fél éven belül el is váltak az útjaink.
Én nemrég vettem egy pano tetős autót, aminek a fele elhúzható, hát, próbálok ezután csak ilyet venni, ha majd kell másik. (szurkolok, hogy ne kelljen)
Kövezzenek meg, de én már várom, hogy mikor lesz elérhető motoron a távolságtartó tempomat is .-))))
Viccet félretéve, én sem éreztem sosem hiányát a tempomatnak, de most, hogy van, nagyon megszerettem és nagyon hiányozna, ha nem lenne.
Olyan ez, mint amikor édesapám mondta a céges Audit vezetve, hogy ha majd elmegy nyugdíjba, akkor tökéletesen jó lesz neki egy trabant is (abból elnyűzött anno párat). Aztán rájött, hogy könnyű a jót megszokni, mert amikor nem is Trabantot, csak egy átlagos hétköznapi autót vezetett, elkezdett hiányolni minden apró finomságot, ami az Audiban volt. Pl. elvittem tavasszal egy órás tesztvezetni egy Mazda CX5-öt. Kifordultunk a márkakereskedéstől, de nem hogy egy órát nem vezette, fél km-t sem, hanem egyszercsak lehúzódott, megfordult és mondta, hogy "köszönöm, ennyi elég is volt" :-)
Szóval vannak dolgok, amik nem hiányoznak, mert fogalmunk sincs, hogy milyen pluszt adnak. A GS finomságait sem tudtam egyből értékelni, hosszabb használat után kezdtek automatikussá válni és igazából akkor éreztem a különbséget, mikor ráültem a hayabusára egy órát kanyarogni. Addig nem akartam eladni, de miután mentem vele, rájöttem, hogy hiába tartom meg, úgysem fogok vele menni, mikor itt a GS.
bmw-nél beírod az alvázszám utolsó 7 karakterét egy keresőbe és kiírja napra pontosan, mikor készült, milyen extrákkal hagyta el a gyártósort, még az indexbúra színét is megtudod.
Suzukinal peldaul a 2005-es evjarat narancs, a 2006-os pedig fustszinu indexburat kapott, minden egyeb a motoron valtozatlan volt. Mivel az uj modelev valamikor osszel kezdodik, siman lehet, hogy 2006 januarban valaki mar az uj, valaki pedig a regi motort vehette at.
Ha kitalaltad a tipust erdemes vegignezni a markaklubok oldalait, ahol sokszor felsoroljak, hogy az egyes evekben milyen apro modositasok, szinvariaciok jelentek meg es ez segiteni fog az evjarat beazonositasaban.
Azért csak van még olyan szitu, amikor jól esik a "kinti" levegő; mikor egy erdőbe érve érzed a friss, hűvösebb levegőt, vagy mikor nyári estén leérsz egy völgybe, esetleg a frissen kaszált mező illatozik egy naplementében....
Soha nem értetem azokat, akik folyvást zárt ablakokkal nyomulnak (bent nyilván megy a klíma), miközben például tavasszal annyira kellemesen tud borzongatni a beszökő tavaszi fuvallat. Ezekhez a helyzetekhez jól jöhet a tetőablak, a klímán meg van kikapcs gomb :-)
Úgy látom inkább a beszélgetés lényegét nem sikerült megérteni, de válaszolok a kérdésedre. :))
Azért jó mindkettő, mert akár választhatsz is hogy a Pan-on vagy az RT-n a tetőablakot nyitod ki, vagy inkább a klímát kapcsolod be ha meleged van. (ugyanis van akinek /mint pl. én/ a klíma száraz levegője kiszárítja a szemét és a torkát)
"... szeretem ha ér a szél, elvégre is azért ülök motorra. ..."
Ha viszont így van, akkor miért RT, vagy Pan? Az RT-n ki kell lépni az idom mögül a szeles élményért - még a kezedről is letereli a szelet a tükör. RT-n a lábfejed szélét, a vállad sarkát, és a bukó tetejét csapja a menetszél, a többi szélárnyék - és gondolom a Pan-on is ez játszik
Ha így van, akkor egy K1300R, vagy egy cb1300, vagy ... Ezeken is van hely, elfér rajtuk egy topcase, nincs rajtuk felesleges csiribiri, szedegetik a lábukat rendesen, stb.
Ezért képes voltál beregelni egy új nick-vel? :DDD
Amúgy a fórumtárs igényeit figyelembe véve, valóban nem rossz tipp. Azt mondjuk nem tudom, hogy az ülés pozíció mennyire fekszik neki, bár talán egy fokkal lightosabb a VFR800-nál
A végsebesség nálam nem szempont. Ha elég dinamikus városban, és országúton, pályán pedig tudja a 130-140 utazót, az már elég. De fordulni tudjon, az követelmény! A technikás egyenes nem nekem való :-)
Tisztaban vagyok ezzel sajnos. Foleg a magyar piacon erhetik az embert meglepetesek mert az emberek nagyja elhanyagolja es lelakja mindenet. Kulfoldon meg azert vagyok meglőve mert vagy nem jon ki a szerelo aki megnezhetne a motort vagy anyagilag nem eri meg. :/
Természetesen a megfontoltság előny, de azért használt motorokról beszélünk. Ami szerintem fontos/márkától függetlenül/, hogy az esetlegesen szükséges javításokat kellő képpen felmérjük, mert akkor nem fog csalódás érni.
Az előbbi példával nem a KTM-et akartam lehúzni, csak érzékeltetni, hogy nincs tuti vétel:)
"...A fiamhoz szerettem volna kimenni motorral Genfbe, de a feleségem közölte vagy repülő vagy autó. Így autóval megyünk. ..."
Ha az út csak oda-vissza, akkor tényleg kár motorral menni. Személyes véleményem szerint autó - a repülő igaz, hogy gyors, de az a cirkusz, ami körülötte van... Inkább vezetek egy napot, mint repülök 1,5 órát + a bemelegítő 1,5 órás hiszti, meg vetkőzés, meg csomag-cirkusz, + taxi, + miegymás...
Hát el kell mennem vagy 100 km-re, hogy valami dimbes dombos vidékre jussak, az biztos.
Amúgy nem titok Karcagon lakom.
Nekem a motor hobbi. Azt veszem ami tetszik, és pénzem van rá, annyit megyek amennyi jólesik. Meg amennyi időm van rá.
Nálam nem arról szól a történet, hogy elmegyek egy 5000 km-es túrára. A fiamhoz szerettem volna kimenni motorral Genfbe, de a feleségem közölte vagy repülő vagy autó. Így autóval megyünk.
Mondjuk a többnyire felerészt alföldi menetnél (megint csak a nick-neved alapján "okoskodom") nem nagyon jön ki a különbség a Pan és az RT között - hacsak nem a vibráció terén :-)
Sajnos nem elektromos dolgok miatt van szervízben, olyan apróságok, hogy folyik a tank, barkácsolják, nem szeretik cserélni, olajfolyást nem tudják elállítani.
Hát ha ennyi a követelmény, vegyél egy Honda Deauville-t, az majd olyan kényelmes elöl-hátul, mint a Pan, de könnyebben elérhető, és olcsóbb, pakolható, és megvan a túra-stílus a felesleges kacatok nélkül.
Ez a masik ami miatt tartok egy uj vastol. Minel tobb elektromos dolog van bennuk annal tobb dolog romolhat el. Ezert is agyaltam az uj mellett a par evesekkel szemben. Illetve ahogy neztem a 10 ev koruli ktm-ek es bmw-k igen tularazottak a koruk ellenere de ezekben talan meg nincs 1000nyi elektromos ketyere. Illetve ezek az okok ami miatt jo lenne tarsalogni "normalis" emberekkel akik nem az eszuket jatszak a kedvenc markajuk magasztalasa mellett.
Ebben az esetben tényleg teljesen értelmetlen a fogyasztásról, vagy bármi másról beszélni. Ennyit biciklivel is elmegyek, pedig utálok biciklizni. Az az ezer km legyen nyers élvezet!
Azt hiszem, mintha lett volna egy fickó odaát a nagy vízen túl - akinek mellesleg bedolgozott egy magyar alak, valami madár neve volt, talán Galamb?, talán József? DDD. Szóval ez a nagy kaliberű csávó mondotta volt talán, hogy "A legjobb autó az új autó".
Attól tartok, a kérdésedre nincs jó válasz.
Először is azt kellene kitalálnod, hogy melyik gép fekszik nálad. Se GS-hez, se KTM-hez nem volt szerencsém (remélem GS-el belátható időn belül lesz alkalmam), de gyanítom, két külön világ a két masina.
Mindamellett pedig ki lehet fogni jó használt gépet, és bele lehet nyúlni egy hétfői/pénteki nullkilométeresbe is.
Az autom is bmw, nem is igazan tudok elkepzelni mas markat magamnak es a korabban emlitett típusból a 13-tol gyartottak jobban is tetszenek de azokban is siman van 30-100 ezer km de ezek aran mar uj motor is vasarolhato egy olyan markatol ami szerintem nem sorolhato az utolsok koze viszont mivel nem ismerem egyiket sem (leszamitva amiket olvasgatok roluk) nem tudom van-e ertelme agyalnom a hasznalt bmw-ken.
Ha szép napos idő van 500km-es körzetben akkor kerülök egyet a motorral, de estére mindíg itthon vagyok.
Amúgy elég sokat motorozok, tavaly is mentem vagy 1000 km-et. Idén még csak olyan 300 jött össze, de ha nem veszek motort, akkor nem érem el az 1000-t.
Tényleg? Ha útközben elered az eső, beülsz az autóba?
Ha a fogyasztás nem érdekel, honnan tudod mennyit fogyasztott a Vfr?
Tankolhatsz akkor is, ha kigyullad a sárga lámpa, én is ezt tettem évekig. Sőt régen ha kifogyott a benzin, àttettem tartalékra. Mostanában meg nézem a kijelzőn mennyit mehetek még, és fél tanknàl már elkezdek válogatni a kutak között.
És igen, a keréknyomàs jelző egy új hóbort, semmi értelme sincs, nagyon jól látod... :/
Mar korabban erdeklodtem az r1200gs-ekkel kapcsolatban akkor kaptam is valaszt tőletek amit ezuton is koszonok. Most egy olyan kerdesem lenne aminek igazabol csak reszben van koze a markahoz viszont sokan vagytok itt sokfelol es ahogy latom mas markak is surun szoba kerulnek ezert mernem kikerni a velemenyetek. A lenyegre is ternek. Jovore tervezem motor vasarlasat. Kepbe kerultek a KTM adventure es a BMW r1200gs szeriai es ahogy nezegetem a hasznalt motorokat arra jutottam hogy amennyiert szamomra megfelelo bmw-t tudnek vásárolni abbol mar egy 0km-es ktm 1090 adventure is osszejohetne ami hat csak egy teljesen uj motor meg ha nincs is olyan szinten mint mondjuk egy fiatalabb r1200gs. Ilyen esetben az oreg rokak es a szakik mit mondananak? Jobb valasztas lehet az uj mint egy tobb eves hasznalt? Igazabol egy olyan motort szeretnek ami megbizhato es csak hasznalom aszfalton es azon kivul egyarant nem eppen hardcore korulmenyek kozott.
A rádiót spec. nem tudom, mert soha nem használom. Az ülés- és kormányfűtést megtanulnàd becsülni, ha 10 fokban és/ vagy esőben motoroznàl úgy, hogy be tudtad kapcsolni. :) A fedélzeti számítógép mindössze arra jó, hogy tudd, hány fok van, mennyi a fogyasztásod, mennyit mehetsz még tankolásig, hogy áll a keréknyomàs, mennyi az átlagsebességed,
ilyesmik. Lehet nélkülük élni, persze, de én pl. már nem szeretnék motort ezek nélkül.
Tudnék jó szívvel egy Pant ajánlani. Nagyon jó állapotú, ABS-es, rádiós, komfortüléssel, kormány és ülésfűtéssel, elektromos plexivel, törésmentes, 30e körüli km. Új gumi, friss szervíz.
Én nem kárhoztatlak amiatt, hogy a színt fontos szempontnak tartod. :)
Amióta ezüst motorom van, egyfolytában azon gondolkozom, milyen szìnűre kéne àtfújatni.
Egyébként végig mentem ugyanezen az Rt kontra Pan dilemmán.
Megmondom, mi döntött: az Rt futóműve (ESA), felszereltsége- mire egy Paneuropeant felhozol ugyanerre a szintre, lehet, hogy drágább lez mint a Bmw (ha egyáltalán sikerül felhozni), a mínusz 30-40 kg a Hondàhoz képest és az, hogy a hegyekben minden 3. motor Bmw.
Na jó, bevallom valójában az döntött, hogy Rt-t akartam. ;)
Második már egyszerűbb volt. Ezüst vagy piros, legyen gyorsabb, mint a Vara, jobb és baloldali kipufogó, v motor és honda legyen, így lett egy ezüst VFR 800 VTEC.
Most úgy néz ki le kell mondjak a jobb oldali kipufogóról.
A többi részletkérdés.
Pár nap alatt kiderült, nem is olyan vészes a BMW javítása, karbantartása, annyira azért nem hajlamosak meghibásodásra, jobb a futóműve, bár a Hondáé se rossz, Honda erősebb, gyorsabb, nyomatékból jobban megoldja a dolgokat.
Tehát műszaki oldalon egyikkel sem nyúlok nagyon mellé, így marad a döntésben az esztétika, na meg hogy mit mennyiért kapok.
Legjobb tanács amit kaptam, próbáld ki mindkettőt egymás után.
Ebben igazad van, nem is vagyok ABS ellen, de ha van egy számomra megfelelő küllemű és állapotú motor, nem fogom ott hagyni csak azért mert nincs benne ABS.
Autóimban sincsenek kikapcsolva, csak soha nem avatkoznak közbe :)
Akárki akármilyen jól motorozik, ha lehet, nem szabad szerintem lemondani az ABS kényelméről, biztonságáról... Főleg túramotornál, ahol bármikor előfordulhat egy lejtős, vizes macskakő vagy sárga keramitkő, és áldod az ABS-t. Kikapcsolható ABS terepre lehet szükséges (ezt pl. a BMW R1200LC is tudja Enduro Pro üzemmódban) más kérdés, hogy ki mennyit szokott terepre menni..... :)
Ez csak az én véleményem, nem kell megkövezni..... :)
"...ABS nélküli, ami számomra nem kizáró tényező, úgyse volt soha ABS-es motorom, de ezt a szolgáltatást autón sem használom. ..."
Sajna én nem vagyok ilyen profi, nem tudom eldönteni, hogy használom, vagy sem, egyszerűen csak beavatkozik, ha (mert) béna vagyok :-)))
Az RT-n is kombinált fékrendszer van, van, amelyiken full-integrál (kéziféket húzva is fog hátul, pedált taposva fog elöl is).
A plexi valóban minden RT-n alapból elektromos, ami azért eléggé elkényezteti az embert; ha jó idő van, vagy a gép elé kell nézni, akkor leengedem, ha hűvös van, vagy jön az égi áldás, feljebb csúsztatom... Jó tud az lenni.
Nekünk Mapfre volt, a motor hazahozatalát, anyám, és gyerekek látogatását, szállását, a motoros cuccokban esett kárt a kötvényben leírt limitekig (100 Ft/fő) rendben fizették, lerendezték a mi hazahozatalunkat.
Igen, a szín a legerősebb, mert a Honda csak piros színben érdekel.
BMW meg annyira nem jön be piros színnel, igaz még csak fotón láttam pirosban, de remélem a héten eljutok odáig, hogy élőben is megnézzem.
Mivel Honda csak kettő van hirdetve piros színnel, BMW meg tetszik szürkében is, így szín tekintetében a BMW-ből sokkal nagyobb a választási lehetőség.
Felszereltség tekintetében, nem a BMW felszereltségével van gondom, de mindkét piros Honda ABS nélküli, ami számomra nem kizáró tényező, úgyse volt soha ABS-es motorom, de ezt a szolgáltatást autón sem használom.
Inkább zavar, hogy mindkét Honda első szériás és nincs motoros plexi mozgatás. Ami úgy tudom a BMW-n alap.
Fék tekintetében a Honda nagyon jó fékekkel rendelkezik, nekem amúgy is bejön a dual fék, eddig minden Hondámon az volt.
BMW fékről azért nem nyilatkozom, mert még sose próbáltam.
A kígyózás az is érdekes dolog, mert ugye valóban létező jelenség, ha fenn van a top case ÉS a plexi a legmagasabb állásban van. De én nem használom a pelxit legmagasabb állásban, szeretem ha ér a szél, elvégre is azért ülök motorra. Ha nem szeretném, hogy érjen a szél beülnék az autóba.
Úgyhogy jelenleg a mérleg nyelve egyre erősebben leng a BMW felé.
Szeretnénk tájékoztatni, hogy HD képnézegető szolgáltatásunkkal az oldalon található összes kép 94%-a tekinthető meg nagy méretben (jelenleg 122712 darab hirdetés). Tehát vannak olyan képek, amelyek minőségük miatt sajnos abban az esetben sem nagyíthatók, ha megvásárolta a szolgáltatást."
Hol szoktatok külföldi útra biztosítást kötni? Olyan kellene, amiben assistance is van. Eddig csak olyat találtam, ami csak személyre szól, járműre nem.
BMW R1200RT LC hátsó kiegészítő sárvédő? Nem használok, de gondolkodok rajta; esőben nemcsak a hátam, de a hátsó doboz és az ülés is merő sár. Sokat túrázó barátaim vettek, de mind a Puig mind az SW Motech elég húzós, 60-80 ezer körül van. Az ebay-n lévő huszonezres kínaikat nem ismerem.
Mi 23-án megyünk szintén 4 napra. Sajna pont elkerüljük egymást... Majd írd fel ide légyszi, hogy milyen az út kint. A két héttel ezelőtti csapatnak brutál eső és sár volt. Nem is tudtak végig menni sajna.
"Jelenleg a szín , ár , felszereltség lesz a döntő tényező számomra. "
A szín a legerősebb?
Felszereltség; minden RT ABS-el van szerelve, míg a Pan esetében - legalábbis anno, mikor ugyan ezen kört jártam, ezt tapasztaltam - kb. 10%-on.
A másik pedig a fék, és a futómű kérdése. Szerintem rommá veri az RT ezen a téren a Pan European-t (+ a PAN-nal ott van a nagy tempó esetén esetleg fellépő kígyózás).
LC tulajok, használ valaki a hátsó keréknél valamilyen kiegészítő sárvédőt? Nekem pont a lábszáramra veri a vizet a hátsó kerék és nem valami kellemes érzés. :(
Abszolút megértem, hogy fura... mert tényleg az. De sajnos vagy így csináltuk, vagy nekem nem lett volna örömöm benne. Hogy szervezhettük volna jobban is a dolgot...az is tény :-) Murphy minden lehetőséget kihasznált, mert mi tálcán kínáltuk neki :-)
Kicsit depis vagyok, hogy vége a túrának, mert idén még egyre nem igen lesz lehetőségem munka és család miatt. Nagyon jó volt és nagyon kellett ez a kikapcsolódás.
A fényűzés is látszott, persze, de engem inkább azok az emberi teljesítmények hatottak meg, amiket láttam.
Én tegnap csináltam meg Stelvio-t, jópár hágón (meg felhőszakadáson) túl vagyok én is. Néha próbáltam reprodukálni amit írtál, negyedikben terhelés alatt hosszas, ismétlődő vibráció-szerűség; igen én is hallom-érzem.Bár nem gondolom hogy baj lenne.
Stelvio-ra fáradtan érkeztem egy hosszú nap után és rettentő béna is voltam. A szállás is kb. a felénél volt, amit a navi persze tök tévesen nem ott jelölt, úgyhogy végigcsináltam a negyvenöt visszafordítót, aztán még egyszer a felét a szállásra :) a hatvanötödiket már nem kívánta a szervezetem. Másnap reggel frissebb voltam, jobban is ment a dolog, már volt hogy együtt tudtam menni helyi csapattal. Nekem inkább a fényűzés tűnt fel, a rengeteg 911-es Porsche, ránézésre is méregdrága oldtimer autók.
Egyébként nálam a Comói-tó olt a totális döbbenet. Pont naplementére értem oda, földöntúli a szépsége, az egész környezet. Nem akartam elhinni, másnap világosban krúzoltam a partján és meg-megálltam. Igazi giccsparádé volt a mélykék vízen csillogó napfénnyel, hegyekkel a háttérben, a vízen szörfössel, a levegőben hidroplánnal.Egy amerikai baráti társasággal futottam össze, csevegtünk kicsit, kérdezte nem láttam-e Madonnát mert itt van, valami divat hét van. Nem láttam, ahogy George Clooney-t sem.
Most Arabba-ban vagyok, kedves kis hely, az ide vezető út is szép volt (Gardena, Sella, Pordoi hágók).Holnap Bledi-tó aztán haza.
Viszont van egy érdekes problémám, amit nézett már EKO is, de egyelőre nem tudjuk a pontos okot. Vettem a Navi 6-ot tartóval. A régi zumo csak tápra volt kötve, viszont ez a tartó tápra és CAN busra is (remélem jól írom). Ha a motor áll pár napot akkor akku totál lemerül. GPS nincs a tartóban. Most úgy teszem le, hogy a bus csatlakozót széthúzom, csak a táp marad és ilyenkor semmi gond. 2010-es RT-ről van szó, ami ugye nem vezérli gyűrűről a Navi 6-ot, viszont a hangutasítások megszólalnak a rádión, ha rá van dugva a busra. Találkozott már valaki ilyen hibával és talált rá megoldást?
Nem akar itt meggyőzni senki, vegyél Japót, nekem is volt Hondából néhány, Yamaha is és KTM, de ha visszafelé megyek az időben akkor az utolsó 4 motorom BMW volt, biztos azért mert szervizigényes és vacak:)
Ma már láttam egyet élőben is, sőt még ültem is rajta.
Igaz a motor nem járt, és középsztenderen volt. :)
Viszont beszéltem egy olyan emberrel, akinek RT-je volt most Pan van, és ő azt mondta, nehéz döntés, mindkettő jó motor.
Én csak azért érdeklődöm, mert annyit hallani a BMW megbízhatatlanságáról, és nem szeretnék egy olyan motort ami többet van szerelőnél, mint úton velem.
Én a Basecamp-t csak arra használom, hogy beimportáljam és a Navi-ba letöltsem a GM-ban készült .kml útvonalat, POI-ket, vagy .gpx-be konvertált track-et. (Utóbbi előnye, hogyha újratervezés történik (pl. elterelés miatt), vissza tudok 'manuálisan' vergődni az eredeti útvonalra.)
A Google Mymaps (szerintem) azért is jó, mert a többiekkel is megosztható a tervezet és ha akar, dolgozhat rajta más is (de általában nem akar :-/ ).
Igen, elég régóta követem "munkásságát" mikor összetörte az F800 GS-t írtam neki kommentet, hogy nagyon sajnálom és hogy örülök neki, hogy ő nem sérült meg:)
Az ő F800 GS balesete billentett az én F800 GS eladásom felé...
Balesetet követően valóban "felkarolni látszik" őt a BMW, nem tudom mi derült ki a fékhibája kapcsán, ezt valószínű soha nem fogjuk megtudni.
Mi annyira rákattantunk az On her bike-ra hogy a csajommal együtt szoktuk nézni a GS Trophy-s vidiket is, amelyből most rakta fel a 3. epizódot. User szemmel mutatja be a túrázást, igazi életérzés, ami nekem nagyon tetszik, egy nagyon vidám pofa:)
Hol vannak azok az idők, amikor 3db térképpel felkerekedtünk a csajommal, mindenféle szamolgatas meg foglalas nelkul elindultunk es spontán bejártuk szlovénia, olaszország, ausztria és németország egy részét úgy hogy minden este az útközben megtalált szálláson néztük meg hogy másnap kb. mi legyen. Nagyon élveztük, de ma mar nem menne..
Lehet amugy azért tervezte úgy a tartót a hardveres, mert nem tudta hogy ilyen lefagyósra kesziti el a navit a szoftveres.. :)
Nem rólam fogják az elvakult Nav5 (Garmin-Basecam) fanatikus szobrát megformázni, de azért ennyire nem rossz a helyzet. ;) Mi 3200 km-t mentünk egy lényegesen több térképhibával rendelkező területen (Szerbia-Montenegró-Koszovó-Macedónia-Albánia), de miután az előkészület nem annyiból állt, hogy feltöltöttem a valaki által valamiből itn konverterrel előállított gpx-et, így gyakorlatilag egy szívás volt mindösszesen egy útfelújítás miatt, amiről nem a nav5 tehet igazából.
Én úgy terveztem a túra útvonalát, hogy először google maps-on megterveztem a nyers útvonalat. Ezután szétosztottam napokra a távot, majd egy túratársam lefoglalta a szállásokat. A szállások koordinátáit kinyertem a gm-ből (ha a basecamp nem ismerte) és felvettem minden szállást útvonalpontnak a basecamp-ban. Átnézve az ezek alapján tervezett útvonalat fix útvonalpontokkal és a látnivalókkal korrigáltam a basecamp által tervezettet. Az útvonalpontokat emelkedő sorszámmal láttam el, hogyha ad-hoc kell tervezni, akkor könnyebb legyen a Nav5-ön megtenni. Szétvágtam napi utakra a teljes távot, majd az egészet átettem a basecamp-el a Nav5-re, átnéztem, hogy van-e változás és irány a balkán. :)
Leírva soknak tűnhet, de kb. 1-1,5 napom ment rá a 9 napos túra megtervezésére (ebben benne van az is, hogy utánanéztem mit érdemes megnézni/útbaejteni), ami bőven megtérült a túra során. Egy ny. európai túra során szerintem nem is kell ennyi idő, mert Albániában sok helyen hibázik a gm és a Garmin térképe is, valamint az utak is tudnak érdekesek lenni, így elég sokat nézegettem a street view-t is, hogy valójában mi is a helyzet.
Van egy kifacsart logikája a Nav5-nek és a basecamp-nek, de ha rájössz hogyan működik, nem olyan használhatatlan, mondjuk felhasználóbarátnak azért nem nevezném. :) Cserébe van pár jópofa dolog is benne, illetve én máshoz nem nagyon láttam olyan programot, ami hajlandó pc-n tervezni.
Mondjuk annak a kezét szívesen eltörném, aki a tartót úgy tervezte meg, hogy a bekapcsoló gombot nem tudod megnyomni a navin, csak ha kiszeded a tartóból. Párszor lefagyott (valami baja van a zenelejátszással és hajlamos navigálás nélkül is belefagyni) és ilyenkor meg kell állni előszedni a kulcsot a zsebemből, kinyitni a tartót, kiszedni a navit, gombbal újraindítani, majd fordítva eljátszani az egészet....
A szállás honlapján le volt írva, hogy gyalog vagy kisvasúttal közelíthető meg, csak nem vettük észre foglaláskor.
Kommunikáció: Én mondtam, hogy ne várjanak, majd odatalálok.
Csapat összetétel: itt a barátság volt a fő szempont, hogy együtt menjünk. A tempo meg másodlagos. Én haladósan szeretek csapatni, ők lassan nézelődnek. Nyilván tőlük nem várom el, hogy gyorsabban menjenek, így maradt a szakaszos különválás. Nem a legjobb, de kezdtem megőrülni, mikor 100 volt a megengedett és 70-80-al mentünk.
Nem hagyatkoztunk mindig a GPS-re, a papíros térkép volt az alap, meg memorizáltuk is. Nem mindig sikerrel :-)
Nyilván az az igazi, mikor hasonló tudású, hasonló tempóigényű tagokból áll a csapat. De mint mondtam itt a társaság volt a szempont elsősorban.
Ha csak GPS-re hagyatkozunk akkor előfordulhatnak ilyesmik, a konvertálás is problémás lehet ahogy írod. Mondjuk azért a szállásadóitok előre jelezhették volna, hogy a szállás nem megközelíthető járművel. Vagy csak ti nem figyeltetek oda?! Amúgy a kínai GPS nem fagyott le? Akkor tényleg olyat kell venni! :) Nekem mind a saját mind a céges telón ott van a navigáció, ha előre megtervezem az utat otthon akkor a telefonos navi tökéletesen elég szokott lenni, nem volt még igényem nagyobb tudású célhardverre, de mint látható sok esetben az se az igazi. Mégiscsak a papírGPS az igazi, az maximum elázik. ;)
Kommunikáció nem sok volt köztetek, ez kicsit fura nekem. Persze néha jó egyedül csapatni saját tempóban egyet, ha megbeszéljük, de mégjobb ha mindenki hasonló tempóban tud menni a csapatból és akkor nincs ezzel gond. Én alapvetően mindig nézem a tükrömet ha társakkal túrázunk, amint kicsit lemarad a mögöttem lévő az egyenesben bevárom, a többiek szintén. Volt már, hogy elesett vagy műszaki hibával félreállt a mögöttem lévő, ezek miatt is jó mindig tudni ki hol merre. Szerintem.
Tegnap este megjöttünk a túráról. Gyönyörű volt és kalandos. Megvolt a Stelvio is, illetve egy csomó gyönyörű svájci hágó.
Navigációnak nekem volt egy BMW Navi 5, a barátom most vett egy Garmin 595-öt, meg volt egy kínai valami is, Igo8-al.
A túra előtt a barátom minden túratervet megcsinált ITN konverterrel, amit fel is töltött mindenki a saját gps-ére.
Első nap nem volt gond, mert memóriából mentünk. Második napon Livigno-ból kellett eljutni a Bever mellett lévő szállásunkra. Itt már voltak problémák, mert nem akarta egyik navi sem úgy tervezni az utat, ahogy mi akartuk, a szállásra egy hágón keresztül, kerülővel akart vinni. Abban maradtunk, hogy majd a környéken pontosítunk. Mivel nekem lassú volt a csapat, én mindig kicsit lemaradtam és mentem a saját tempomban, aztán ha utolértem őket, megint lemaradtam, vagy megálltam kicsit. Egyik pihenőnél dél körül mindössze fél perccel utánuk indultam, de kaptam rgy piros lámpát, majd a navi is elvitt a francba, mire rájöttem már volt plusz pár km hátrányom. Kiderült, hogy ITN konverterrel vagy googlemapsal hiába tervezed meg az utat, konvertálásnál előfordul, hogy nem oda kerül az útpont ahova raktad, hanem kicsit arrébb egy párhuzamos útra, ami ha nem veszed észre csinál egy plusz kanyart. Ezt többször észrevettük. A lényeg, hogy én a következő városban másik úton mentem és kikerültem őket, de ezt nem tudtam, úgyhogy mentem tovább az útvonalon. Nagyon jó volt kicsit szabadon, egyedül menni, csak mentem-mentem. Aztán Bevernél mutatott arra a bizonyos kerülőútra, ami az Albula-passon keresztül vezetett. Gondoltam, hát én megyek arra, legalább megnézem ezt a hágót is, majd odaérek, legfeljebb 1 órával később... megyek felfelé a hágón, gyönyörű táj, tehenek, mormoták... kezdenekceltűnni a fák, végül sziklák és hó vesz körül 23xx méteren. Sehol egy lélek, kezd sötétedni, de a szállás már csak 5 km. Aztán odaérek a lehajtóhoz, amit a garmin mutatott... vagyis odaérek, de nincs lehajtó, egy bazi nagy szikla van ott. Lehajtó sehol, de nem is lehetne ilyen meredek sziklafalon. Megállok, hát mutatja a navi, hogy a szállás 3.2km-re van légvonalban... na ja, csak egy szikla választ el, meg 1.5 km függőlegesen lefelé. Oké, próbálkoztam google térképpel, meg Vazeel, de egyik sem tudott útvonalat tervezni a semmi közepéről, közben hirtelen egy felhő szállta meg a csúcsot, villámlott, szakadt az eső, szó szerint a vizes bukóban 5 méterig sem láttam, meg lett vagy 5 fok. Visszaindultam gyök kettővel Beverbe, megpróbáltam onnan megtalálni a címet, de a Navi sehogysem akart segíteni ebben. Végül a szállás weboldalán lévő útvonal gombra kattinta a googlemaps odavitt. Mikor szakadó esőben, zúzottköves úton odaértem, azzal fogadtak a többiek, hogy szólt a tulaj, hogy tilosban jöttünk fel, mert tájvédelmi terület és nagyon meg fognak b***ni a svájci rendőrök. Kisvonattal vagy gyalog kell feljönni. Megbeszéltük, hogy mostmár maradunk, másnap meg majd valahogy lemegyünk.
Másnap a Flügen-passon is elkeverünk. Engem előre küldtek, aztán elkezdett esni az eső, úgyhogy pár km-el az elválásunktól megálltam, belöltöztem és vártam őket. De nem jöttek. Gondoltam, hogy megálltak valahol kávézni, míg elmegy az eső, hát visszamentem. Nem találtan őket, viszont egy alagutat igen, ami meredeken, de szintén ugyanoda visz fel, mint a másik út. Megnéztem azt is. Mire kijöttem az alagútból, úgy szakadt az eső, hogy hozta a hordalékot a hajtűkanyarokba, szinte csúsztatott egyessel tudtam menni csak a kanyarokban. Fent a csúcson volt a svájci határ, ott megálltam megvárni őket. Nem volt jó ötlet szakadó esőben, üvöltő szélben és 5 fokban. Szegény bringások jöttek rövidgatya-pólóban, volt aki bömbölve-sírva-nyüsszögve tekert. Nem tudom hogy jut eszükbe esőkabát nélkül feljönni, de sajnáltam őket.
Végül kiderült, hogy a társaim úgy döntöttek, hogy nem utánam jönnek, hanem elmentek a meredek alagúton a csúcsra, majd már rég lent voltak, amikor én a csúcson vacogva vártam őket. :-)
Negyedik napon többek között a Stelvio volt. Baromi jót csapattam felfelé, a GS nagyon jól vette lendületből a szűk visszafordítókat is.
Itt az emberi akarásról láttam több mintapéldát, a féllábú bringástól, a menni alig tudó idegrendszeri problémával küzdő, fekvőbringával tekerő sportembereken át az idős bácsiig, aki valami számomra ismeretlen veterán oldalkocsis motorral jött fel és fel volt rögzítve a mocira egy tolószék is. Nem áll meg az élet attól, hogy valaki nem olyan, mint az átlag... az akarat csodákra képes...
A navi 5-el sok a gond. Nagyon buta jószág. Az útvonaltervezőben módosítani gyötrelem. A legjobb, hogy tegnap a Faam Am See-től hazafelé jövet egyszerűen lefagyott és hiába kapcsoltam ki-be, mindig újra és újra lefagyott. Nem is tudtam életet lehelni bele úgy Mariborig. Amúgy a Garmin 595 nem nagyon tud többet a BMW navi 5-nél, rendre ugyanolyan bugyuta a szoftvere, sőt a kijelzője kalasszisokkal szarabb, tompa, alig lehet látni. A Navi 5 kijelzője legalább minden körülmények között frankó.
Az még a tapasztalat, hogy időben sokkal rövidebb és biztosabb kézzel bepötyögni az útvonaltervet, mint bármelyik útvonaltervező programról rátölteni, mert csinál áttöltéskor jó eséllyel hibát, amit utána hosszabb idő kibogarászni és helyrerakni.
Ha a BMW navigator 6 szoftvere olyan, mint a Garmin 595-é, akkor nem éri meg lecserélnem a navi 5-ömet. Ha nem ennyire hülye és jobban szerkeszthető/módosítható az útiterv, akkor lecserélem. Csak kéne egyet a kezembe fogni és egy órát buzerálni, hogy mit tud...
A GS egyébként helytállt minden körülmények között, szerelmes lettem beléje :-)
Kiegészítő sárvédő toldat mondjuk elkelne, mert pont a lábfejemre verte folyamatosan a vizet. A 3000 kmből szerintem 6-800-at esőben mentünk.
Vagány lengyel csaj, nekem már egy kicsit reklám szagú ez a széria, de a korábbi utazásai ott vannak a szeren.
A 2. résztől kezd izgalmas lenni, ő keletről ment nyugati irányban a világ körül. Valahol láttam róla "fiatalkori" képeket még Lengyelországból, nem most kezdte a motorozást.