Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12372
taxxx,

"Azt már a szerződéskor tudtuk, hogy 40 olyan szerelvényről van szó, amelyikből, soha sehová, senkinek többet nem szállítottak, tehát 10 éven belül, komoly alkatrész ellátási gondokkal kell majd szembe néznünk."

Gondolataidból most csak erre a mondatodra reagálnék.

A helyzet lehet, hogy ennél jobb lesz. Ugyanis időközben a TranszMasHolding által megvett MetroVagonMas szériaszerűen kezdte gyártani a 731-es (1 részes) és a 750-es (3 részes) változatot. A 731-essel az alacsony utasforgalmú, helyi viszonylatokat szolgálja ki az RZD, a 750-essel pedig (akár egy második mellékkocsi beiktatásával) a kevésbé kihasznált, eddigi D1-eses vagy DR1-eses viszonylatok is lefedhetők. (Az egyrészes 731-est teljes egészében szociális szolgáltatásként nyújtja az RZD, mégpedig különféle vegyes, állam-RZD-helyi önkormányzat finanszírozású konstrukciókban.)

A gyártás visszafogott, évi 30 körüli járművel lehet számolni. Az RZD teljes hálózatán szét vannak-lesznek dobálva (más lehetőség itt nincs), a fenntartás pedig részben a fűtőházak által, részben a Metrovagonmas "repülőbrigádjai" által van elképzelve. Ennek a hosszútávú működésére vonatkozóan úgy látom, konkrét megoldása senkinek sincs, ámde maga a feladat is valahol huszad-harmincad rangú.

Summa-summarum, egy darabig biztosan lesz gyártás és így valamivel nagyobb az esélye az alkatrészellátásnak. Az sem utolsó, hogy a gyártót megvette egy nagyobb konzorcium.

hm
Előzmény: Törölt nick (12363)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12369
Sajnos vagy én Pécsiként, vagy Te Budapestiként (Budaőrs) nem vagy tisztában Pécs közlekedésfejlesztésével.
Nézz át a megfelelő topikba!
Olvasd el az elmúl egy hónap termését (a politizálást ugord át!)
A tervek, és ötletrohamok hetente váltják egymást.

Kezdetben vala a Szirmai projekt (igen, így hívták...)
A vasútvonal elbontásával, gyorsforgalmi út építésével, és "gumikerekű villamos" vonal építésével a gyorsforgalmi úton, ahol gyakorlatilag nincs városi utasáramlás.
Amúgy GLT-nek nevezik, vagy vezetett trolibusznak, esetleg kötöttpályás trolibusznak a rendszert, de nem "gumikerekű villamosnak".

Nemrégiben Szirmai úr a PKRt honlapján "gyorsvillamosról" készített fénymásolt Pécs térképre filctollal egy tervet (sic) három vonallal.

Kukai úr egy regionális villamost képzel el az általad említett nyomvonalon, csak a PécsTV-n, és a Dunántúli Naplóban már szóbakerült a Villányig tartó vonal is...
Ennek a tervnek gyenge pontja a fenntarthatóság, és az üzem finansszirozása, mivel ezt az EU nem állja!
Ki fizeti?

- A Pécsi Önkormányzat?
- A Baranya Megyei Önkormányzat?
- A Kormány?
- A MÁV?

Talán ölre mennek?
Eladják?
Bezárják fél év múlva?


Végül ott van az RTL Klubban bemutatott Juhász úr féle terv, ami alapja a Szirmai féle GLT hálózat öt vonallal. Persze a nyilatkozatban "gumikerekű villamosról" beszél, ami "alsóvezetékes" (?) lesz, gumikerekű, és XX.sz elei kinézettel hogy passzoljon a városképbe. Ez egy komoly nyilatkozat volt főműsoridőben... :-(

No erre mondják, hogy no comment, pedig ebben a Tettyére vezető mozgólépcsők nincsennek benne...
Előzmény: Törölt nick (12361)
gumpy Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12368
Érdekes, hogy minél többet költ valamire az állam, annál jobban lerohad. A hadsereg csak azért jó, mert van, az egészségügy a béka feneke alatt, a gyógyszerkassza mindig üres, miközben az emberek vagyonokat hagynak a gyógyszertárakban (igaz, a gyógyszergyárak nyereségesek), az oktatás sem az igazi, a vasút pedig... hát azt lájuk.

De az, hogy egy nagyváros elővárosi forgalmában a kirohadó MD-k helyett Bz-t közlekedtessünk, hát ez tragikomikus. Ez csak arra jó, hogy menjen busszal mindenki. Önként.
Előzmény: Törölt nick (12364)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12365

10 éves korom után elhagytam a jó lenne ha jó lenne típusú gondolkodást.

Lelkivilágod ennek megfelelően elég sivárrá is vált :-((

Előzmény: Törölt nick (12360)
gumpy Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12362
Köszönöm a tartalmas válaszodat, ezt kb. egy sorban is leírhattad volna.
Ha igazad lenne, a volánok sem vásárolna új buszokat (ami mutatóban van, azt is csak Bp-Budaörs között közlekedne), az emberek még mindig trabantjukat és wartburgjukat pofozgatnák, és száz éves szülőházaikban laknának. Érdekes, én nem ezt látom. Új házak, új autók, új buszok, új utak, új épületek stb.
Ha lassan is, de azért fejlődik az ország. Pécs környékén is.
Csak erre a k@rva vasútra nem fusssssa, a kirakatberuházásokon túl. Miért????

Remélem általános szóvirágokkal tűzdelt mondatáradatod (irodalmi munkásság?) után a hozzád intézett kérdésemre is válaszolsz majd... Realistán...
Előzmény: Törölt nick (12360)
gumpy Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12359
Azért szomorú, hogy még mindig ott tartunk, hogy Esztergom felé nem jó a Bz, sürgősen le kellett cserélni, de Pécs elővárosi forgalmában Bz-vel fejlesztünk! Az Usgyi sem vált be, az meg jó az alföldieknek (ja a Bz-hez képest igen).

Mennyiben másabb a pécsre bejáró a Piliscsabáról bejáró embertől? Kisebbek az igénye? Ő csak ennyit érdemel? Kevesebbet adózik? Olcsóbb jegyet vásárol?
Amire Esztergom felé futja, az Pécs környékén miért bili?
Költői kérdések, de én már attól is szomorú vagyok, hogy egyáltalán fel kell tenni ezeket.
Előzmény: Törölt nick (12356)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12358
Sajnos tisztába vagyok vele...
Persze ha Pécs 100 milliárdos közlekedésfejlesztési álmokat szövöget, akkor különös, hogy ~10-12 darab (~9 milliárd Ft) Desiró nem fér bele...
Előzmény: Törölt nick (12356)
gumpy Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12357
"De valószínűleg az ottani MD-ket nem Desiro, hanem Bz fogja kiváltani."
Jujj, miket gondoltok. Még a végén többen akarnának vonaton utazni, az meg ugye senkinek sem lenne jó.
Utasriasztó Bz-t, meg Usgyit, az való a magyar népnek!!!

Kedves taxxx!
Te mit szólnál ahhoz, ha munkahelyedre Bz-vel kellene ingáznod napi 2szer 30 percet?
Előzmény: Törölt nick (12356)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12355
Köszönöm az adatokat!

Csak megerősítve érzem, hogy a Szigetvári, és Villányi írányokban ideállis jármű lenne a Desiró az MD-k lecserélésére.
Előzmény: Törölt nick (12352)
M40 120 Creative Commons License 2006.06.24 0 0 12354

A másik baj az Usgyival, hogy az szimpla vagy dupla lehet. Bhv ezzel szemben 1-2-3-4 kocsi is, amennyi kell.

Viszont a Bhv-k esetén ott pöfög az elején egy zörgő, ami ugye roppant takarékos egy jószág.

 

Ha igazak taxxx számai (amelyek gondolom átlagok), akkor a szóló Usgyi "éppen elég", azaz ülőhelyeinek kihasználtsága közelíti a 100%-ot (remélem nem a férőhelyeket számoltak "éppen elég"-nek).

Szerintem pár olyan vonat van esetleg ami 140 fős utasszámmal közlekedik legterheltebb részén. 

 

Ha az átlagnál nagyobb az utasszám (amire ugye 50% az esély,

elméletben

 

akkor már álló utas, esetleg tömegnyomor lehet). Dupla Usgyi pedig valószínűleg tényleg sok lenne. Ez a bajom vele.

Ez a tömegnyomor kifejezés úgy feldobja ezt a szakaszt. :-)

Előzmény: gumpy (12348)
f_k Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12353

Megfigyelhető, hogy azokon a vonalakon ahhol alacsony tengelynyomású Md vagy Bz netán Orosz motorvonat jár, általában pályakímélő hatása van.

 

M41 pazarlás, én is utaztam a 81-es azon szakaszán réges régen 1993-ban még M62+Rezsó is előfordult, sőt gőzfűtéses M40.

 

A pályát jobban tönkreteheti ?  a magasabb tengelymomású jármű, nem sokkal, de a holttömeg is csökken a motorvonatok alkalmazása esetén, így energiafelhasználás is csökken.

 

Egyedül a Somoskőújfalu-Salgótarján 17 ezrelékes szakaszt meg a "forr a hűtővíz" dolgot nem szeretném.

 

Motorkocsikra magasabb sebesség van sok helyen megengedve mint a mozdonyos vonatokra -tudtommal sok helyen.

 

Eredetileg amikor beszerzés alatt volt az orosz motorvonat, akkor ide a 81-re is szántak  - állítólag.

 

 

Saját utasszámlási adataim alapján (is), bőven elég lesz az orosz motorvonat.

 

Nagybátony Kisterenye buszos rész /utasok szempontjából különösen mert Nagybátony vá a település széle, míg a busz ott áll meg ahhol kell/, Tar is Mátraverebély is,míg  Pásztótól árban megéri Starjánba vonatozni, 14.20 körüli elvileg csúcs időszakban sincs tömegnyomor.

 

Az igazi durranás az lehetne ha csak vasárnap a 16 óra körüli vonat dupla Uzsgyival egyből a Keletibe menne, ez a délutánii gyors, de csak vasárnap. (mint a Palóc Ic utolsó kanyarja)

Így Hatvanban az ide oda csatolás nem venne el időt a Hatvan Keketi szakaszra talán a 100/100 elég lehetne.

Előzmény: gumpy (12348)
Krtek Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12350

Szerintem a 64 irányából bejárni csak busszal lehet.

Az első vonat 6.45-ös érkezése kicsit későinek tűnik, aztán az utolsó vonat nagyvárosból 19.30, szombati napokon 16.49 már nem fedi le a XXI. századi igényeket.

Vagy ha igen, akkor elnézést, tévedtem.

 

A közeljövő pont erről a dilemmáról, az egyéb célból tartott vonalakról szól.

Így, ebben a formában ennek nincs értelme.

Előzmény: vaskerék (12349)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12349

Kedves taxxx!

 

Van adatod, hogy Pécsre hányan ingáznak vonattal (nem busszal) hétköznapokon?

Szerencsére csak három(?) vonalról van szó (40/60, 65/66, 64)

A buszok inkább a Komlói, és Mohácsi jónépeket szállítják.

 

Köszönöm, ha van adat, ha nyilvános, ha beírod, ha...  

Előzmény: Törölt nick (12346)
gumpy Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12348
Nekem semmi bajom a Bhv-val általában. Az állapotukkal annál inkább... Szóval egy Bhv belsejű új, felújított vagy csak jól karbantartott kocsihoz képest szerintem nem minőségi ugrás az Usgyi. A mostaniakhoz talán igen, bár úgy tudom, a hatvaniak azért valamennyire rendben tartják.
A felújított Bhv-k is jól lennének, ha nem rontottak volna el rajtuk néhány dolgot:
- szűk és kényelmetlen buszülések,
- nyitható ablakok hiánya,
- középső dupla ajtó megszüntetése.

A másik baj az Usgyival, hogy az szimpla vagy dupla lehet. Bhv ezzel szemben 1-2-3-4 kocsi is, amennyi kell. Ha igazak taxxx számai (amelyek gondolom átlagok), akkor a szóló Usgyi "éppen elég", azaz ülőhelyeinek kihasználtsága közelíti a 100%-ot (remélem nem a férőhelyeket számoltak "éppen elég"-nek). Ha az átlagnál nagyobb az utasszám (amire ugye 50% az esély, akkor már álló utas, esetleg tömegnyomor lehet). Dupla Usgyi pedig valószínűleg tényleg sok lenne. Ez a bajom vele.

Sehol sem lehet a tömegközlekedési kapacitást az átlagra méretezni. Néhány plusz férőhelynek minimális a többletköltsége, feltéve, ha csúcsban egyébként is szükség van rá. Ha pedig minőséget akarunk, akkor el kellene már felejteni az "éppen elég" kategóriát. Ez nekem sokkal fontosabb szempont, mint az Usgyi vagy Bhv kérdés.
A buszokkal is az a legfőbb bajom, hogy ha egy kihasznált járaton adódik 5-10 plusz utas, már tömegnyomor van a buszon.
Előzmény: gabor144 (12336)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12347
Ezek a számok azt mutatják, hogy egy monopolhelyzetben lévő, erősen legatyásodott, nem igazán jól szervezett társaság mit tud kihozni a kistérségi közlekedési rendszerből, mely szintén nincs igazán kitalálva, megszervezve, megrendelve.

Ezek a számok nem mutatják meg, mire képes a közösségi közlekedés, mire képes a vasút, mint eszköz.
Előzmény: Törölt nick (12346)
ha6pc Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12344
Az utasszámlálás csak azt mondja el,hogy számoláskor mennyi volt. Azt már nem,hogy mennyi lehetne. Konkrétan a 81-es vonalnál nem mondja el,hogy nincs is vonal-jóformán. Ha megszámolnátok,hogy vele párhuzamosan (busz,szgk.) mennyien közlekednek Salgótarján-Hatvan-Bp,megnyúlna az arcotok. Még az"ótvar Bhv" kocsikon is rengetegen mennének,ha lenne sebességük. Annakidején volt szó arról,hogy Salgótarjánban helyi vonatok járnának. Nem lett belőle semmi-valami oknál fogva. (a város hosszú,szélessége elenyésző,igy a munkavállalók végigbuszozzák a várost,esetleg a szomszéd város ipari parkjáig-Bátonyterenyéig)
Előzmény: DJ. Bakter (12338)
gabor144 Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12343

Szerintem ahol ma már természetesnek számít, ott is sokan megilletődötten bámultak rá, és nem mertek rá felszállni, amikor először jött olyan.

 

Egyébként ha valahol, akkor itt megvan a valószínűsége, hogy bármikor becsattan egy gyerekcsoport, esetleg még egy, aztán az lesz a beírás, hogy ki volt az a ....., aki szóló dezsőt rakott a Balaton-partra a nyári szünidőben.  

Előzmény: vaskerék (12341)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12341

Hát igen...

Magyarország már csak ilyen. Ami egyik pontján természetes, mitöbb követelhető, (majd rongálható) addig az ország más pontján unikum, az utasok számára már-már feszélyező...  :-( 

- Ez igaz?

- Ez nekünk van?

- Tényleg használhatjuk?

- Hol van a kandikamera?

Előzmény: DJ. Bakter (12340)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12340
" Mától vasárnapig talán többen lesznek rajta. Júliusban pedig talán lesz néhány hét, amikor rendszeresen megtelik a 2 egység.

Talán igen, talán nem. Viszont szvsz akkor hétfőtől csütörtökig elég lenne a szimpla is, így a megspórolt +1 desiro járhatna pl. Tapolca-Balatonszentgyörgy között, vagy más, 29-es vonali személyvonaton. Szerintem logikusabb lenne, ha minél több vonat közlekedne ezzel a(z egyébként igen attraktív) szerelvénnyel. Ottaniak mesélték, hogy sokan nem mertek rá felszállni, mert nem hitték el, hogy ilyen vonat jutott nekik. :)
Előzmény: orangutan (12339)
orangutan Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12339

Mindkét esetben annyian voltak, hogy szimpla Desiroban is elfértek volna.

 

Tegnap csütörtök volt, ma kezdődik a hétvége. Mától vasárnapig talán többen lesznek rajta.

 

Júliusban pedig talán lesz néhány hét, amikor rendszeresen megtelik a 2 egység.

Előzmény: DJ. Bakter (12338)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12338

Az Usgyi először is az ótvar retkes, széttört Bhv-hez képest minőségi ugrás.

 

Mássrészt lehetne pl. differenciálni is: csúcson kívül szóló Usgyi, csúcsban összeakasztanak kettőt, és mivel így már kevesebb a szerelvény, beiktatnak egy csörgős ingát is, ami napközben pihen.

Azért, mert napi 2-3 pár vonaton sokan vannak, valóban nem kell minden vonatra Csörgő + 3-4 Bhv kocsi.

 

Amúgy pedig az utasszámlálás mindent elmond. Tényleg, taxxx, nem lehet ide azokat esetleg feltenni?

 

Más.

 

Tegnap utaztam a 29-es vonalon csatolt Desiroval (14:50-kor indult Székesfehérvárról, majd visszafelé pedig Balatonkenesén láttam 20:30 körül.)

 

Mindkét esetben annyian voltak, hogy szimpla Desiroban is elfértek volna. Kérdezem, hogy esetleg Balatonfüred térségében többen vannak rajta? Vagy ha nem, miért kell csatolva járatni, úgy jobban néz ki? Sok a gázolaj ? :)

 

Előzmény: gumpy (12331)
v_peti Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12337

Megint más egy két szomszédos település 5-6 km-én lévő párhuzamos közlekedés ami megmaradt), és megint más egy 20-30 km-es.

 

Ilyen rövid távú pl. a Tata-Tatabánya: Sok vonat van, és rengeteg busz, de a buszok útvonalvezetése kedvezőbb a rövidtávú forgalomban.

 

 

Előzmény: sosiforda (12332)
gabor144 Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12336
Szerintem az uzsgyi a mezei Bhv-hoz képest minőségi ugrás előre.
Előzmény: gumpy (12331)
sosiforda Creative Commons License 2006.06.23 0 0 12334

Utóirat 3:

A HVG-s cikk is jó olvasmány, de a térkép linkje helyesen:

www.bodelshausen.de/servlet/PB/show/1193854/bodelshausen%20ingeo02.pdf

Előzmény: sosiforda (12332)
sosiforda Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12333

Utóirat 1.:

Munkanapokon közlekedik 3 autóbusz járatpár a Hechingen-Bodelshausen-Mössingen-Gomaringen 7615.sz autóbuszvonalon vagyis ilyen viszonylatban is van párhuzamos autóbuszközlekedés.

 

Utóirat 2.: Az 1965-ös menetrendem is megvan a vonalról, és akkoriban napi 6 körüli közvetlen autóbuszjárat járt Tübingen-Bodelshausen között a vonatokon felül

Előzmény: sosiforda (12332)
sosiforda Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12332

Sokszor felmerül újabban a szüntessük meg a párhuzamosságot téma és ezzel kapcsolatosan az is, hogy ilyen bezzeg nincs másutt, például a németeknél.

 

Megnéztem egy számomra ismerős német nagyközség közforgalmú közlekedésének fejlődését, kínálatát az utóbbi 22 éveben.

 

Hátha valakit érdekel, hogy ott mi változott.

 

A helyszín: Bodelshausen, Németország, Baden-Württenberg

 

A nagyközség szélén vagy egy immár személyzet nélküli, 1 vágányos vasúti megálló. Szépen ki van írva a vonatok menetrendje, az is, hogy az 1. vágányrólindulnak, de a vágányváltoztatás jogát fenntatják :))

 

A településszerkezet sok magyar nagyközséghez hasonló, mivel a vasúti  megálló a község legszélén találhó,innen jó 2 km a központ. Helyijárat külön nincs, de ráhordés helyközivel van, bár nem minden vonathoz.

A település lélekszáma: 5846 fő, térképe a vizuális tipusúaknak itt található:

http://hvg.hu/hvgfriss/2006.25/200625HVGFriss197.aspx

 

A települést egy vasúti mellékvonal érinti, a 766-os számú Tübingen (0) -Mössingen (16 km) -Bodelshausen (21 km) - Hechingen (25 km) -Balingen-Sigmaringen-Aulendorf vonal.

 

Tübingen a "megyeszékhely" 82.885 lakossal, Mössingen 19.693 lakosú kisváros, Hechingen 19.601 lakosú kisváros, a bodelshauseniek elsősorban oda járnak ügyintézni és tanulni.

 

A 22 éves időszakban a vasútvonallal párhuzamosan mindvégig létezett egy buszvonal 7613-as menetrendi mező számon előbb Tübingen-Mössingen-Bodelshausen vá.- Bodelshausen központ-Hechingen-Balingen útvonalon, majd csak Hechingenig és egy másik, 7617 számú buszvonal Hechingen és Bodelshausen között, 2 a vasút által nem érintett hechingeni  különálló településrészt (Sickingen és Bechtoldsweiler) is érintve.

 

1984:

Isk. ea. napokon:

Vonatok indulása Tübingenből Hechingenbe:

6.15, 7.50, 11.13, 12.15,13.13 ,14.15, 15.13, 16.10, 16.45, 17.15, 18.20, 19.18, 20.19

Ebből Bodelshausenben megáll: 15.13, 16.45 , azaz 2 vonat !, az összes többi áthaladó sebesvonat

 

Közvetlen buszok indulása Tübingenből Bodelshausen központján át Hechingenbe:6.35, 9.20, 10.15, 12.55, 14.00, 15.45, 16.20, 18.25, 18.50, 19.35, 21.20,22.20

csak Bodelshausenig: 11.40, 12.10, 15.50, 17.20, 17.50

 

1993:

Isk. ea. napokon:

Vonatok indulása Tübingenből Hechingenbe:5.29, 6.23, 7.49, 9.26, 11.26,12.24,13.26,14.24,15.26,16.27,17.04,17.26,18.26, 18.51,19.28,20.22

Ebből Bodelshausenben megáll:5.29, 6.23, 11.26,12.24,14.24, 16.27,17.04, 18.26,18.51,19.28, 20.22

 

A vastagítottaktól volt buszcsatlakozás a központba, a többitől nem.

 

Közvetlen buszok indulása Tübingenből Bodelshausen központján át Hechingenbe:

5.15, 6.25, 9.20, 10.20, 11.30,12.10,12.45,13.05,14.25, 15.25,17.55, 18.55, 21.30, 23.30

 

2006:

Isk. ea. napokon:

Vonatok indulása Tübingenből Hechingenbe:

5.46,6.25,6.58,7.27,8.29,9.02,9.29,10.34,11.02,11.29,12.34,13.02,13.11,13.29,

14.34,15.02,15.29,16.16,16.34,17.02,17.11,17.29,18.16,18.34,19.02,19.11,19.29, 20.33,21.02,21.34,22.34

Ebből Bodelshausenben megáll:

5.46,6.25,6.58,7.27,8.29,9.29,10.34,11.29,12.34,13.11,13.29,

14.34,15.29,16.16,16.34,17.11,17.29,18.16,18.34,19.11,19.29, 20.33,21.34,22.34

 

A vastagítottaktól van buszcsatlakozás a központba, a többitől nincs.

 

Közvetlen buszok indulása Tübingenből Bodelshausen központján át Hechingenbe:

22.35, 23.45 (összesen ez a 2 közvetlen busz maradt, amiből az első teljesen párhuzamos az utolsó vonattal, de sokkal több helyen megáll).

 

Jól látható, hogy a közvetlen buszok száma jelentősen lecsökkent, a vonatoké  és az azokhoz csatlakozást nyújtó buszoké pedig nőtt.

Ezek buszok olykor csak Bodelshausenen belül tesznek egy kanyart (kvázi helyijárat), de többségük a 7617-es vonaoln Hechingenbe közlekedik, így a 7613. sz. vonal helyett a 7617-esen nőtt meg a járatok száma, a korábbi 6-hoz képest igen jelentősen.

A buszok érintik az említett 2 külterületi lakott helyet és Hechingenben különböző városon belüli útvonalakat járnak be.

 

Ha ez a vonal a vasúttal párhuzamosnak számít, hiszen Bodelshausen és Hechingen között jár közvetlen vonat (1 megállónyi a távolság) , akkor itt igen sűrű párhuzamos buszközlekedés van jelenleg is, hiszen csak a 2 vasútállomás között az alábbi időpontokban indulnak buszok: 7.54,9.04,11.00,12.57,13.17,15.00,16.10,16.40,17.00,19.00,19.37,21.00 , ezen kívül van még legalább ugyanennyi a hechingeni vasútállomást nem érintő járat is.

 

A vasútvonal elején, Tübingen és Mössingen között megmaradt - a vonaténál több megállóhellyel - a buszközlekedés egy jó része a 7613-as vonalon, ott 6.00 és 19.05 között átlagosan óránként indulnak buszok. Végállomásuk Tübingenben és Mössingenben is a vasútállomásnál van.

Ez nem párhuzamosság-e?

 

A buszok errefelé mindig a DB leánycégének kezelésében voltak, most is ott vannak (DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee Gmbh.).

Most már van közlekedési szövetség (www.naldo.de)

A vasútvonalon régebben a DB üzemelt, most az páratlan óra 02-kor induló (Bodelshausenben meg nem álló) IRE vonatok DB-sek, a személyvonatokat a Hohenzollerische Landesbahn üzemelteti, motorkocsikkal.

Ez nem párhuzamosság-e?

 

Így is nagyon hosszú voltam, amiért elnézést kérek, pedig már a hétvégét be sem mertem írni, pedig nekem az 1993-as hétvégi menetrend nagyon tetszett (megsúgom: 2 óránként vonat és közte 2 óránként busz, együttesen óránkénti követést adva Tübingen-Bodelshausen-Hechingen között).

 

 

 

 

 

 

gumpy Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12331
Előre gratutálok! Aztán majd nézünk, ha jövő ilyenkor fele ennyien lesznek, mert ha nem kapnak ülőhelyet az Usgyi nevezetű, vonatnak csúfolt járműféleségben, akkor már majdnem ugyanott vannak, mint busszal. Így kell leszoktatni az embereket a vasút használatáról.

Javasolnék mindjárt néhány pőrekocsit, az még olcsóbb... mert ugye nekünk nem fusssssa.
Előzmény: Törölt nick (12330)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12329

Mi akadálya van annak, hogy egy-két Salgótarján-Hatvan személyvonatról Hatvanban leakad a Csörgő, másik végére ráakad egy szili, és megy tovább a most is meglévő személyvonat menetrendjében Miskolcra?

 

Röviden: szakmai nihilizmus. (© Andó Gergely. ) Keress meg egy "igazán MÁV-os" menetrendszerkesztőt és/vagy fordakészítőt, legalább 10 indokot fog mondani, hogy miért nem lehet megcsinálni.

Előzmény: gumpy (12327)
kodika Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12328
Tulajdonképpen van benne ráció. Ha tényleg csak ennyiből állna miért ne. Miskolc felé talán lenne vonatonként 1-2 utassal több az átszálás nélküli csatlakozás miatt, Pest felé talán annyi se (A közvetlen gyorsnak mondott vonatokkal sem utazik szinte senki).
Egyedül Szolnok felé lehetne elérni ennél nagyobb mértékű (talán 10 fő/vonat-ot is elérő) utasszám növekedést mert úgy tapasztaltam valami miatt Nógrád és JNSZ megyék közötti kapcsolat erősebb, több az ide oda utazgatás. Közvetlen busz pedig nincs, a vasút csatlakozás pedig csapnivaló.
Tehát az ötlet nem rossz, de számottevő forgalom növekedést biztos nem okozna.
Előzmény: gumpy (12327)
gumpy Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12327
Mi akadálya van annak, hogy egy-két Salgótarján-Hatvan személyvonatról Hatvanban leakad a Csörgő, másik végére ráakad egy szili, és megy tovább a most is meglévő személyvonat menetrendjében Miskolcra?
Ugyanezt el lehet játszani Szolnok felé is (arra is négy Bhv-s vonatok járnak!), és Bp felé is valami hasonlót. Mindjárt nyújtunk közvetlen eljutást, minimális többletköltséggel , igaz lassan (azért a busz 3-3,5 órás menetideje sem piskóta).

Más kérdés, hogy ez ellentmond az ütemes menetrend elveinek. De én azzal is bőven kiegyezek, ha rövid és kiszámítható átszállásokkal eljátszható ugyanez 1-2 óránként egész nap.
Előzmény: kodika (12326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!