Keresés

Részletes keresés

kékszemű Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3695

AKAI 4000-re tényleg nem is szabad rárakni, de egy jó állapotó 3 motorosra miért ne lenne szabad feltenni?

 

Nekem van pár 18 mikronos szalagom, de még Polimer kivitelben is megfelelőek az elektromos tulajdonságai.

Előzmény: négyszög (3694)
négyszög Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3694

Ép eszű ember ,18 mikronos szalagot orsós gépre sohasem tett fel!!

Előzmény: kékszemű (3692)
négyszög Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3693

A Szalagos stúdió gépek, annak idején a képességük határán működtek! Semmiféle elektronikus tovább bonyolítás nem javított volna a hangjukon, inkább rontott volna! egy dolog vitte volna előre, sokkal jobb szalag! Ma persze ,némileg lehet rajta javítani, de nem túl sokat, sokkal korszerűbb félvezetőkkel, korszerűbb kapcsolásokkal. Többekközött ezér is keresett új utakat, a hangrögzítés! FM, PCM ,STB.Komoly analóg fejlesztésekbe, már a 80-as évek közepétől nem fogtak!

Előzmény: TT Bahnen (3689)
kékszemű Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3692

Az csak részben igaz, hogy vastagabb a szalag, mert 18 mikron vastagságú szalag van orsón és kazettán is...

Előzmény: newnikk (3691)
newnikk Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3691

Ráadásul az orsós nem csak gyorsabb, és az a szalag nem csak szélesebb, de még vastagabb is, vagyis jobban kivezérelhető.

Előzmény: TT Bahnen (3689)
TT Bahnen Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3690

Előzmény: TT Bahnen (3687)
TT Bahnen Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3689

Azt nem írtuk, hogy az azonos kategóriás kazettás magnó jobb volt az orsósnál! Főleg nem 4-szeres sebességen! (Aki ilyeneket ír, az nincs tisztában az analóg technikával!) Azért, ha megnézel egy REVOX orsóst és REVOX kazettást, láthatod, hogy az utóbbiba mennyivel több alkatrészt kellett "belepakolni" ahhoz, hogy jól szóljon, egyenletesebb legyen a frekvenciaátvitel, kisebb legyen a zaj, a torzítás és a nyávogás. Nagyon jól tudjuk, hogy még így sem közelítette meg az orsós magnót 9,52 cm-es sebességen sem, nemhogy 19-en. A szalagsebesség és szalagszélesség nem hazudik!

 

Csak arról elmélkedtünk, hogy még komolyabb elektronikákát tettek volna az orsós mechanikához, akkor mennyivel lehetett volna jobb, mint a megszűnésekor.

Előzmény: Törölt nick (3686)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3688

"egy kazettás gép  korrekciós erősítői  mennyivel lehetnek  komolyabbak, mondjuk  akár  csak egy  B77 -erősítőinél..."

 

No annál sokkal...

Előzmény: Törölt nick (3686)
TT Bahnen Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3687

Szerintem is komolyabb elektronikákat tettek, a felsőkategóriás kazettás készülékekbe. (Persze ne a legjobb orsósmagnó elektronikáját hasonlítsunk össze, egy átlagos kazettáséval.) Zajcsökkentőt sohasem használtam, nem Dolby B,C-re gondoltam. Mondjuk metál szalagra, kézi kalibrációra (bias/level). így már hihetetlen minőségű orsós készülékek jöhettek volna létre.

 

Pl. pár gyártó próbálkozott kazettás készülékeknél 9.52 cm-es szalagsebességgel, csak nem terjedt el. (Gondolom a rövid játékidő miatt.) Voltak jobb minőségű rendszerek, pl. SONY Elcaset, de a túlerő győzött! Ha az a rendszer lett volna fejlesztve, felvértezve metál szalaggal, és egyéb extrákkal, akkor lehet, hogy ma nem ismernénk az mp3-at. Sajnos ezt már nem tudjuk meg, hogy milyen tervek és elképzelések voltak a tervezőasztalokon.

 

A SONY Betamax videó rendszere is jobb volt a VHS-nél, mégis alulmaradt. Sok minden a gyártók érdekétől, azaz a profittól függ és függött.

 

Bocs, hogy a SONY-t dícsértem az AKAI oldalon, de voltak jó elképzeléseik.

Előzmény: quad (3680)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3686

Először is:  Soha  nem közelítették meg  a szalagos (legylább 19  en  futó, félsávos gépeket.)

Másodszor: A zajcsökkentőt nem is említik  a nem kommersz  orsós technikában

Persze  nem  a stúdió  zajcsökkentőkre gondoltam)

Harmadszor: Nem tudom,  egy kazettás gép  korrekciós erősítői  mennyivel lehetnek  komolyabbak, mondjuk  akár  csak egy  B77 -erősítőinél...

Előzmény: quad (3680)
Mazsika1 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3685

Most elképzeltem gondolatban, hogy mondjuk így meglátná az asztalon ezt a csöves rádót az Akai egykori két öreg mérnöke, és beszélgetnek róla:

 

pl. Yoshimura Takai mondja a másiknak, Sanatsu Ishichiro-nak:

 

Sanatsu, te wakashi chitsumo gonzo de tsukuba honzo yuumei  da ga.... 

( Sanatsu kerek szemekkel néz, majd nyál fröccsen a szájából, hatalmas röhögés, összenéznek .... fulladoznak a kacagástól )

Mazsika1 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3684

elnézést az OFF-ért :-)

de valakinek jó szeme van kiszúrja a háttérben a fincsit

(OFF)

Hát ez lenne ő:

 

hibátlan darab

 

(ON)

Mazsika1 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3683

De csöves, egy nagyon ritka Lotos márka, csőkészlete:

ECL82, ECC85, ECH81, EF89.

 

Előzmény: ihagee (3682)
ihagee Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3682

Óóó ! Az ott hátul milyen rádió?? Csak nem valami öreg csöves :-)) ?? Ihagee

Előzmény: Mazsika1 (3681)
Mazsika1 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3681

Itt lenne az én gépem:

 

 

 

quad Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3680

Erre azért nem vennék mérget.

 

Szerintem a kazettásokba sokkal komolyabb elektronikát kellett beépíteni ahhoz, hogy egyáltalán megközelítsék a szalagosok műszaki adatait.

 

Szándékosan írtam hangninőség helyett műszaki adatot, mert alapvetően a kazettásoknak köszönhetjük a rengeteg zajcsökkentő "csodaáramkört"

Előzmény: Törölt nick (3679)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3679

"olyan elektronikákkal, mint amit a komolyabb kazettás deckekbe tettek"


Azért a komolyabb orsós magnókban  jobb elektronikák voltak ám, mint a komoly kazettásokban :)

Előzmény: TT Bahnen (3676)
spacc Creative Commons License 2011.01.03 0 0 3678

Valószínü, mert német prospektusom van a családról...

Előzmény: ***RS*** (3677)
***RS*** Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3677

Érdekes Akai a K-Nishi honlapjárül. GX-9. Európában futott ez a modell?

 

 

TT Bahnen Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3676

 

A memóriák kapacitása biztosan, és megállíthatatlanul növekszik. Amíg a hazai keresetekhez képest, "arany áron" van egy jó CD lemez vagy LP, addig legtöbb ember az Mp3-at favorizálja. Ingyen letölti a zenéket, egy idő  után már nem is vágyik jobbra. (Sajnálatos az is, hogy aki CD lemezt akar vásárolni, sokszor igénytelen kivitelű és minőségű lemezeket tud vásárolni.) Mi még nem ebben a korszakban nőttünk fel. A 80-as években viszonylag jó minőségű lemezeket lehetett vásárolni, elérhető áron. (Kivétel Jugoton és Indiai lemezek.) Más módon nehéz volt zenét szerezni, mert ritkán játszották végig a rádióban, vagy belebeszéltek.  Arra lennék kíváncsi, ha nem hagyták volna abba az orsósmagnó gyártást, akkor ma hol tartana a hangminőség, olyan elektronikákkal, mint amit a komolyabb kazettás deckekbe tettek. Pl. GX-95. A stúdiókban nyílván más a helyzet. Ott meg tudják vásárolni a többmilliós készülékeket, CD lejátszókat. A kiszolgáló személyzet bérén nagyon sokat meg tudnak spórolni, így hamar visszajön a készülékekbe fektetett pénz. 

 

Előzmény: négyszög (3674)
négyszög Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3675

Már igen közelvagyunk hozzá! Nem olyan régen árulták az egyszer használatos fényképező gépet!

Előzmény: TT Bahnen (3673)
négyszög Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3674

Én, még mindig bízom, abban, bár a bizalmam kezd halványulni, hogy a növekvő memória kapacitás, feleslegessé teszi ezeket a nyominger tömörítéseket! Sajnos a hallgatók igénytelensége ,az egyik fő mozgató rugója ennek az ostoba zene hallgatási szokásnak. Persze ez régebben is megvolt,hiszen nem egyszer kerestek meg ,"anno" hogy verjek lelket, a remek Qaliton M40-es magnóba, mert nekik, olyan sok jó felvételük van   2,38 cm sebességen, negyed sávon!!!

Előzmény: TT Bahnen (3672)
TT Bahnen Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3673

A gazdaságos, és hasonló minőségű készülékekből, 15-20 db-t kell vásárolni, lezsírozni, hogy jobb esetben legyen belőlük 30 év múlva egy működőképes példány. Azok lesznek majd az igazán értékes cuccuk, ha bekapcsolás után működnek! Hová tudunk még süllyedni, tartósság szempontjából?! Szerintem még elképzelni sem tudjuk.... Lesznek majd egyszer használatos készülékek. Lemerül az akksi, vagy az elem, és nem lehet többet bekapcsolni. A film végén, véglegesen kikapcsol a készülék....

Előzmény: newnikk (3658)
TT Bahnen Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3672

Sajnos a hangminőség is egyre távolodik a jótól, ahogy tért hódított az Mp3! Lassan már csak a dallamot lehet hallgatni, zenét és az éneket már nem! SOKOL-403 minőség, digitális sztereóban. Csak a negyedét tudja hangminőségben nyújtani, mint egy jó minőségű gyári CD lemez, pedig az is eléggé elmaradt az LP-től. Pár CD gyártó, elismerte, hogy a CD lemez nem tudta azt a minőséget, mint 20 évvel ezelött az LP. Lassan leáldoz a CD gyártás is, az LP gyártás meg újra virágzik a gazdagabb nyugati országokban, mert ott van pénz a jobb minőségre. A 80-as évek elején eltemették az elektroncsöves technikát, holott jelenleg is ezek szólnak a legjobban. (Pl. CD lejátszó, csöves elektronikával.) Mi meg egyre távolabb kerülünk ettől....., hódít az Mp3. Hiába, így több profit marad a tömegcikk gyártók zsebjében. Akinek jó kell, az meg mehet az egyedi gyártók méregdrága termékeit megvásárolni.

Előzmény: négyszög (3671)
négyszög Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3671

Sajnos az analóg hangrögzítés alapja, a stabil preciz, időt álló mechanika! És ez az aminek a gyártása drága! Többek között ezért is ment, a "levesbe"! Egy MP3-nak gyakorlatilag, nincsen mechanikálya . persze ennek is megvan az előnye. A precíz mechanika, és az igen bonyolult elektronika között egyre jobban nyílik az "olló" az elektronika javára! És ez a tendencia már nemfog vissza fordulni!

newnikk Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3670

Úgy értettem kézzel fordítsuk meg!:-)

Előzmény: ***RS*** (3668)
***RS*** Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3669

Egy egészen szép állapotú Akai GX-4000D van fent a Vaterán, még elviselhető áron. És két db Akai ezüst-metáll 3 lyukú orsót is ad hozzá az eladó.

***RS*** Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3668

Sajna az sem megoldás. Mivel a 3 fejes magnóknál a felvevő fejnek mindig meg kell előzni a lejátszó fejet, értelemszerüen ha monitor lehetőséget akarunk mindkét irányban, akkor  forgatnunk kell a fejet. Köztes megoldások persze vannak. A korai oda-visszajátszó gépekben (Akai 730D, TEAC CX-650 stb) 4 fejmagos volt a kombinált fej, és 1-1 darab kisméretű törlőfej volt benne. Más megoldású a Pioneer CT-9R, ahol fix helyzetű a kombinált fej, de csak a lejátszás lehetséges mindkét irányban a felvétel nem. A Dragon is hasonló elvek mentén született. A kazetta megfordítása szerintem balgaság, a Naka RX sorozata sem sikerült. Talán érdemes megemlíteni hogy a kazetta megfordítását nem a Naka találta fel, hanem a 70-es évek elején az Akai alkalmazta először, az Invert-O-Matic elnevezésű gépeiben.

Előzmény: newnikk (3665)
newnikk Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3667

Megadom magam! Inkább a kazettát forgassuk, mint a fejet.

Előzmény: didyman (3666)
didyman Creative Commons License 2011.01.02 0 0 3666

Persze, csak az meg gyártástechnológiai kérdéseket vetne fel :-D . Amikor ilyen fejekkel dolgoztam, valahogy nehéz volt olyat találni, amelyiken a kétszerkét sáv azimutja egyezik, de nyilván ezt is lehet jól meg rosszul gyártani.

Előzmény: newnikk (3665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!