Az optikák 100 %-os állapotban vannak, se karc, se folt, se semmi.
Ezen kívül eladnék még három darab, 58 mm-es Hama szűrőt, amiket a G2-vel használtam: UV, Sky 1A és CP (a jobbik Hama CP). Ezek is teljesen rendben vannak. Az UV és a Sky ára 1.000, a CP 3.000 Ft.
Ha érdekel valami hívjatok (20-3906897) vagy írjatok (idudas@mol.hu).
E-TTL: a vaku egy elővillanással állapítja meg, hogy mekkorát kell villantania.
Ha az elővillanás túlexpót okoz csökkent, alexpónál növel, stb.
CCD jellegzetessége miatt, hogy "menet közben" nem lehet kiolvasni a pixelek értékét szinte minden digit kamera elővillanással működik.
Az EX Speedlite vakuk természetesen jók hozzá (220,380,420,550) (zárójelben jegyzem meg, hogy még mindig van egy eladó 380EX-em :)
A Metz vakuval nekem voltak gondjaim, nekem nem sikerült E-TTL-ben működtetni a G2-vel. Én egy Mezt 40MZ3-al próbálkoztam, és akármelyik SCA adaptert tettem rá nem ment az E-TTL. Elvileg csak az újabb Metzekkel megy a dolog (54MZ) de azok már árban nagyon arrébb vannak.
Soká:
Van táblázat. :) Rajta a vakun. Csak ugye az egész attól is függ, hogy milyen plafon van, mert nem vakuzok közvetlenül. A következő állításokat tudom elvégezni a vakun:
- blende (ez alapján kiírja, hogy milyen távolságban milyen értéket kell beállítanom a másik kapcsolón)
- erősség (ez a blendétől függően állítja az erősséget)
- ISO érték (na még ez is)
Ezen kívül még található rajta egy ellenőrzésre sozlgáló gomb, ami elvillantja, egy ki-bekapcsoló gomb, egy-két lámpa illetve egy érzékelő. Vakuzáskor beállítom rajta, hogy milyen ISO értéket használok, milyen blendénél, a táblázat alapján megnézem, hogy milyen erősséget állítsak be. Vakuzásnál pedig - ahogy én megértettem a kínaiak csodálatos angol nyelvtudását - a vaku fókuszál (?), fényt mér és szükséges esetben tovább villan. Utána visszajelzi, hogy megtalálta-e a fókuszt (?) és jó lett-e a fényerő.
Na én ezt a menetet szoktam módosítani úgy, hogy beállítom a vakut egyszer, azután inkább záridővel megyek utána, ha módosul a szituáció. Ilyenkor szinte mindig LCD-t használok, így a hibát is - többnyire - idpben észreveszem.
Ja, a vaku E-TTL, bármit is jelentsen ez. (Ha jól értem, akkor kommunikál a géppel, amelyik a lencsén látott kép alapján képes vezérelni a vakut.)
Makró: persze tudom, hogy nem érdemes közelről deríteni, de nem tudom hátrább vinni a vakut. A vaku csak "fölállítható", azaz nem lehet elfordítani. Lehet, hogy nem makróznom kellene, de akkor meg meglehetősen kicsi a téma. (Lásd a makrós albumom első, sorrnedben második képét a táron!)
Ui.: Jó lapátolást! :) Egész ügyes dolgokat lehet vásárolni, amik a mosógépből kijövő, érdekes állagú és színű vizet rögtön a mosogató alatti lefolyóba vezetik. Lehet, hogy neked is érdemes lenne beruházni... Én úgy a harmadik eset után ruháztam be egy ilyenre, és azóta boldog ember vagyok. :D
Előtét adapter: arra való, hogy előtét lencséket rögzíthess a gépedre.
Előtét lencse: valamilyen "szorzóval" látja el a fokuszt.
Például: Adott egy G2-es, ami 7mm-21mm-es fokusztávval rendelkezik. Erre veszel egy adaptert, ami 58mm-es. Erre az adapterre ezek után föl tudsz rakni egy 1,5x előtétlencsét. Ennek következtében a fókuszod módosul: 7mmx1,5=10,5mm-31,5mm.
A G3 esetében ugye 4x optikai zoom van. Én úgy gondolom, hogy az már nem rossz. Esetedben én egy nagylátószögű optikának látnám értelmét, de csak akkor, ha szükséged van rá! G2-re 1,5x és 0,7x lencséket vettem, ilyen módon a fokuszom 35mm-esben kb. 28mm-től 150-ig mehet.
Ezeken kívül még elég sok dolgot lehet rakni a gép elejére, így például szűrőket, árnyékolókat, makró-gyűrűt, diaadaptert is, és még ezernyi, eszünkbe nem jutó dolgot. :)
Én egy kicsit fordítva fogom meg: F érték a blende nyitottságát jelenti. Szűk blendeállásnak pedig a nagyobb mélységélesség az eredménye. No meg a hosszabb záridő. Elképzelhetőnek tartom, hogy azért lett hományosabb a kép, mert:
1. Nem találta a fókuszt.
2. Sötétben hosszabb záridőt választott a zártabb blendéhez és bemozdult a kezedben a gép.
Próbáld ki állványról, vagy asztalról is távirányítóval! Kiváncsi vagyok!
Nem tudok róla. Ez nem is csak olyan csatlakozó-fordító, hanem maga a vaku két részből áll. Majd lefényképezem, ha kéred. Szerintem az EOS kompatibilis vakuk nem jók. Kimondottan digitális, esetleg G2G2-hoz való vakura van szükségünk. Gondolkozz! Mit adnának el nekünk a cégek, ha jó lenne az előző is?! :o
thx!
igen ugyvan ahogy irtad, van éles pont de csak 8-nál nagyobb a mélységélesség.
de akkor sem értem hogy mikor magamat gépeztem miért volt pont a fórdítotja. de nem lényeg...
az előtétlencsét, már megmagyarázta a kolléga:)
egyébként hiába olvastam el ha az nekem kinai volt...:)
Félig működik, de nincs például előnézeti kép :-((
ide katt (ha kell jelszó, akkor: index index
"most megint elolvstam, de igazán nem talátam meg a választ:) vagyis csak félig.... "
az előtétlencsékről beszéltünk, és voltak linkek is. Azt, hogy mit is jelent a szó, ha lehet ne itt beszéljük meg, az más topikba tartozik. Bocs, ha szigorú vagyok.
"makró modban viszont ha F8.0-ra vettem akkor volt éles... "
Mármint mi volt éles? Kicsit keverednek itt a fogalmak. Ha jó a géped, akkor 2.8-nál és 8.0-nál is kell éles pontnak lennie. A különbség annyi, hogy 8.0-nál a kép mélységében értve nagyobb az a sáv amely élesnek tekinthető. Ha megnézted a fenti képet, akkor láthattad, hogy a CANON felirat betűi közül csak a középső N volt éles. Ha ugyanezt 8.0-as blendével fotóztam volna, akkor a teljes szöveg éles lenne.
Az LCD-n lévő számokról majd egy G3-as kolléga...
Addig is nem ártana tisztázni, hogy milyen üzemmódról van szó? A G2-nél az AF-hez nem tartoznak számok, ott vagy zöld színű a "célkereszt" - azaz jó, vagy sárga - azaz helytelen. A plusz-mínusz értékek nem a gép által javasolt zár-rekesz értékkorrekciót jelentik?
én is elnézést mindenkitől a helyesírásom miatt, ez nem azért van, mert nem tudok magyarul:), csak gyorsan gépelek, és álltalában csak akkor nézem meg ha már rányomtam az OK-ra:) de megszoktam más fórumokon hogy lehet szerkezteni..
köszi kiprobáltam!
makró modban viszont ha F8.0-ra vettem akkor volt éles...
természetesen állványal probáltam ki mikor magamat fényképeztem!
A topicot még vétel elött elolvastam, de akkor biztos nem figyletem, most megint elolvstam, de igazán nem talátam meg a választ:) vagyis csak félig....
ha müködik a tár, akkor linket rakd már be plz.
viszont így is maradt kérdésem:)
az LCD-n a bal sarokban ha nem jó a fokusztávolság kiir vmi értéket pl 1 vagy -2
ezek mik? és hol tudom állítani? amit álltalában kiir és arra állítom akkor jó lesz a kép?
Az elotetlencsek igazan hasznos dolgok, bar a leginkabb filmes gepnel latom ertelmuket, hiszen szamitogepre attoltott kepekkel es egy jo szoftverrel minden szinhomerseklet korrigalast es persze sok egyeb mas el tudsz vegezni.
Ezek a lencsek specialis modon torik a fenyt igy kialakitva kulonbozo erdekes, de a valosagtol eltero fenyefektusokat. Kekebb eg, telitettebb szinek, csillagalaku fenyforrasok ejjel, az uvegfeluletrol vagy a tenger szinerol visszaverodo fenyek szurese, stb.
En leginkabb azert hasznalnek valami semleges szurot, hogy ovjam a gep optikajat amit azert kisse dragabb cserelni.
A gond az, hogy a G3-hoz specialis bajonettes kozgyuru kell, ami az elotetlencset megtartana, ezt viszont itthon meg bizonyosan nem lehet kapni a Canon meg volt olyan jo es a G2 fele obit lecserelte es masfajta csatlakozot rakott a G3-ra, amit ha megnezel latod is - azt hiszem az elotetek neveben egy W, vagy B betu szerepel (csupan csak ennyiben kulonbozik a G2-hoz kaphato kiegeszitoktol).
Kezeli a G3 az E-TTL rendszeru vakukat is, de a TTL-t is. Ezeknek, ha erdekel utana tudsz nezni. A haszn. utasitas a Canon EX sorozatot emliti, amit ajanl kulso vakunak. Gondolom, hogy az ezekkel kompatibilisek szinten szoba johetnek.
Egy lampa villan fel, aminek a szemed fenekerol visszaverodo fenyet veszi szre (hogy szakszeru legyek) a gep.
Ez akkor nem teljesul, ha a fotoalany nem a tesztlampaba nez. Nekem ez a tipp (a haszn. utasitas is erosan javasolja) bejott.
Sotetben kevesbe hatekony ez a modszer, de utolag (hiszen digitalis keprol van szo) pillanatok alatt eltuntetheto az efekt.
Sajna tuti tippeim nincsenek. Sőt, fél évvel ezelőtt még arról írtam, hogy utálom a vakut és nem használom. Most annyit változott a helyzet (köszönhető a Télnek is), hogy használom. De továbbra sem vagyok a szakértője.
De szerintem kellene készítened egy kis táblázatot tapasztalati úton, ahhoz hasonlatosat, amely egyes vakuk hátoldalán található. Adott ASA érték mellett adott távolsághoz milyen blendeértéket használj. Feltételezem, hogy a vakud ebben a konstellációban egyszerűen csak elvillan maximumon, így a dolog könnyen kiszámítható. Mindez direkt vakuzásra értendő. Amennyiben el lehet fordítani a fejét, akkor kész meghalltam, nincs ötletem. Erre már nem elegendő egy sima kis táblázat, ez már csak gyakorlattal és kisérletezéssel megoldható. Vakuzni viszont -szerintem- csak így érdemes, feltéve ha van fehér tükröző felület.
Bevallom, én megszerettem a Speedlite-ot. Nem a márkát magát, hanem a működését. A Metz biztosan ugyanolyan jó, legalábbis remélem.
Makrózásról. Szerintem, a vaku fényerejének függvényében, nem érdemes közelről deríteni, főleg nem egy CD tokkal, ami közel tükörként viselkedik, és nem annyira derít, mint inkább más szögből vetíti ugyanazt a direkt, éles fényt, ami a vaku sajátja.
Szóval inkább fehér papír, pausz, stb, és lehetőleg minél nagyobb méret és minél távolabbról. Ha már nincs a közelben fehér fal...
Most csináltam egy gyors képet, egyetlenegyet, úgy hogy lefényképeztem az objektívsapkát kb. 45 fokos szögben lefelé fényképezve, miközben a vaku hátrafelé, a plafonra vetült (illetve a szemembe :-) és szerintem elsőre jó lett. Most persze ne professzionális tárgyfotót tekintsetek referenciának. Majd felrakom, ha lesz kis időm.
(közben fellapátoltam a vizet a fürdőszobában miután elfelejtettem a mosógép lefolyócsövét...ááááh)
Folytassuk. Felnyomtam a képet a tárra.
Legalábbis megpróbáltam háromszor, de semmi.
Akkor csak elmesélem mit nem lehet látni: beárnyékolt maga a gép a fotón, a kép jobb széle világosabb valamivel mint középen, de nem veszélyes.