Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14037

Én is csak a nálamnál okosabbak által leírt információkra támaszkodhatom M63 ügyben. Szerencsére széles irodalma van a magyar mozdonygyártásnak.

De a fantáziamodell szempontjából teljesen mindegy, hogy mikor, kik és miért nem csináltak mit...:-)

 

Azt meg végképp nem értem, hogy miért kellett egy hozzászólást kiszántani ebből a topicból!

Homályosítsatok fel legyetek szívesek, hogy mi volt a kedves olvtárs reakciója!

 

Egyébként az osztrák "bezzeg" példával tökéletesen egyet értek. Nem bonyolódnék bele, mert számos más topik ad ilyen eszmefuttatásoknak táptalajt, de az valóban igaz, hogy nálunk az a buli, ha 10-20 db-nál megáll a kontinges. Az ok kézenfekvő: mire megérkezik a megrendelt (és jó esetben kifizetett) tétel, addigra más "garnitúra" lesz a döntési helyeken... öööö, nem folytatom.

Izé... TT-zni tök jó dolog.....

:-)))

Előzmény: Törölt nick (14026)
Tulip990911 Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14036
Üdv!
Perszehogy érdekel, de nem csak a számolás végeredménye, hanem az ára is!

(Látatlanban átvéve)

Előre is Köszönöm

Tulip
Előzmény: Törölt nick (13941)
jenss Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14035

Szia!

 

Nem merem biztosra igérni, ezért is nem jeleztem még menetelemet.

 

jens

Előzmény: Törölt nick (14004)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14034
No, úgy látom itt a mezőgazdasági munkák ideje.... 14028 ;-)
fanTThomas Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14033

Kedves István!

Még bizonytalan a jövő szerdai napom, ezért nem regisztráltam.

Amennyiben szabad leszek aznap délután, természetesen ott leszek közöttetek.

Előzmény: gkiri (14018)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14032
Már majdnem én is feliratkoztam. Még szerencse hogy előtte megnéztem a menetrendet. 19.15- kor jönne az utolsó vonatom a déliből, amivel még emberi időszámítás szerint hazaérnék. Ezért sajnos nem érdemes elmenni:-( Pedig Jakoa előadása érdekelt volna. Talán majd legközelebb...
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14031

Köszönöm a hibajavítást!

 

Többiektől bocs a téves eszmefuTTatásért!

Előzmény: Nógrádkövesd (14028)
jakoa Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14030
Szerintem is ez a helyzet. Sőt nem csak a forgóváz, hanem a főkeret is ugyanaz, illetve kísértetiesen hasonló. Az sem véletlen, hogy a két mozony hossza megegyezik, mármint a Gyík és a Gigant prototípusok és "nullszéria" esetében áll fenn az egyezőség.
Előzmény: Nógrádkövesd (14028)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14029

Februárra vállalok Gbgs ,Zkks benzol és Zakks MOL logisztika tartálykocsi rendelést,illetve csak átfestést is vállalok.

A Zakks-ról kép holnap...

kozma555@citromail.hu
Nógrádkövesd Creative Commons License 2009.01.07 -1 0 14028
Pont a nullszériásoké ugyanaz, mint a Gyíké, ún. UFC-forgóváz.

http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/electric/v63/V63001c.JPG

Az utolsó UFC-s, a 007-es (ilyennel fut még a 004 és 006 is)

008 fölött Krupp-licencia alapján gyártott forgóvázakat kaptak:
Széria-Gigant
Előzmény: Törölt nick (14026)
reszelozsir Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14027
Off
Gratulálok! Élvezz minden együTT töltöTT percet a picúrral, és ha már elég fogékony lesz Ő is kaphat egy szépen lepucolt startos mozdonyt, mint az én lányom öt hónaposan :)

On
Előzmény: Törölt nick (14004)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14026

Az Vorosilovgrad volt!:-)))

Nem volt az korai, 1968? DDR-éknél is csak 1975 táján állt fogalomba, ha jól tévedek.

 

Amúgy meg akkor még gondoltak arra is, hogy a forgóvázak karbantartási költségeit lehetne csökkenteni is, ugyanis az M63 forgóváza, és a nem nullszériás V63-asok forgóváza tudtommal azonos. Akkor még volt ész, ma már nincs, inkább ezerféle mozdonyunk lesz, 10-20db-os "szériákban". Bezzeg a sógorok egy házzal arrébb: hosszú távon két nagy sorozatuk lesz, a Taurus meg a Hercules. Ezek alatt meg ugyanaz a forgóváz, még a vontató motorok is. Hiába, a szegények tudnak igazán spórolni...:-)

Előzmény: Törölt nick (14022)
BillNagith Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14025

Szia !

Én is szeretnék menni, csak a helyettesítésemet szervezem.

Vinném felbujtómat, KRolit is.

Előzmény: gkiri (14018)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14024
"Ugyanis ilyenből a NoHAB volt az első, a Gyík meg a harmadik, ezek alapőján lehetne a Ludmilla fantázia az M64, nem?"

Ez volt az én gondolatmenetem is. Egyébként ahogy az indóház extrából kiolvastam, ő volt a Gyík ellenfele (ill. a BR130...) Ezért mondom, hogy ha nem indult volna meg a villamosítás, az M63-as problémái miatt könnyen előfordulhatott volna, hogy a következő beszerzés ilyen lett volna... És akkor valszeg M64 lett volna. Az M62.8-at kizárnám. Gondolj csak a Dália párosra, ahol sokkal kisebb különbséggel is két különböző sorozatszámot osztottak ki...

De mivel fantázia, nekem mindegy. A modell maga nekem nem hiányzik, de a kivitelezése nem rossz. :-)
Előzmény: Törölt nick (14020)
gkiri Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14023
+teaház (világítva)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14022

Őöööö. Izéé.

Ahogy én tudom, 1968-ban Luganszkban folytak a tárgyalások a Ludmillát illetően, amit egyes források már akkor M63-asként, a Szergej hivatalos "nagy testvéri" folytatásaként emlegettek.

Az, hogy miért született meg a Gyík, egy másik történet. Pl. szó volt arról is, hogy a MÁV ragaszkodott az 1250 mm-es kerékátmérőhöz, de a Ludmilla csak 1050 mm-essel rendelkezett.

De mivel ez a deal akkor nem jött össze, a hivatalos gépbesorolás miatt lett a Gyík az M63-as.

 

Ilyen formán jogos lehet egy fantázia festésű Ludmilla M63-as számozása nem?

Előzmény: Törölt nick (14020)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14021

OK!

Kisebb lesz a villanyszámla!

:-))))

Előzmény: teaház (14017)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14020

Miért lenne túlzás a gyorsvonat a Ludmilla-nál?

Nézz csak körül itt:

www.bahnbilder.de

Tele van régi DDR fotókkal, ahol az ottani 132-esek a mai MÁV IC-k akkori DR megfelelőét, a Städte-express-eket huzigálták.

 

Amúgy, ha már MÁV mozdonnyszámozás:

Nem úgy van, hogy M62 = dízel, hat tengelyes, ilyenből a 2 szolgálatba állított tipus?

Ugyanis ilyenből a NoHAB volt az első, a Gyík meg a harmadik, ezek alapőján lehetne a Ludmilla fantázia az M64, nem?

Előzmény: Törölt nick (14014)
karesz500 Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14019

És a teaház! Ilyen hidegben legalábbis jól jönne! :-) Mármint a tea!

Előzmény: gkiri (14018)
gkiri Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14018

No most már azért szépen alakul!!!

 

Tehát:

 

zolTTán, jakoa, karesz500, ho, Uplink, julatti, csíkosháTTú, modelitt, Jvnd, John07doki, SzolTT+asszony! hamel, TTomasz, Holgery, mastertape, rákattantunk, gumidani, Gashpy, Bzoli, KRUPPI, Arp78

 

22, ha jól számoltam!

Kihagytam valakit? Mondjuk...Lavadome,TTbakter, Bill Nagith, fanTThomas...stb

teaház Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14017
Üdv!
Kedves BaráTTaim!
Ha nem zavar senkit ,hogy világítani fogok (de. izotópos futóversenyem lesz) ,akkor mennék én is a találkozóra.
Üdv Teaház
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14016

Ne is mondd!

Most kínlódom Szilire tükörrel. Ez meg ugye alul-felül drót...

Tessen I-ben, G-ben modellezni, ott nincs ilyen gond.:-))))

Előzmény: kozma555 (14005)
Arp78 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14015
Én is megyek.
Előzmény: gkiri (13996)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14014
A REViziónál szolnokit használtam. Igy az lehet mozdonyfelirat is, hiszen Szolnok mozdonyt is tud fogadni. A 140-es sebesség is stimmel, a gyorsvonati fék jelzése lehet, hogy túlzás. A féktípus viszont tényleg személykocsié. De messziről nézve jó, mert a Herkulesnek is hasonló jelzést vissel.
szvsz
Előzmény: vasutTOM (14012)
modelitt Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14013
Sziasztok !!
Egy kérést postázok, "KRUPPI TIBOR " jelentkezését a club talira,valami miatt nem tud a netre feljutni,ezért kérte meg szerény személyemet,hogy jelentsem be őt...
vasutTOM Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14012
Hát elég érdekesen néznek ki rajta a személykocsi felíratok! :-))
Előzmény: Törölt nick (13987)
ho Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14011
Én viszem magammal 14-én üzleTTársamat, Bzolit is.
Előzmény: gkiri (13996)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14010
Az tudnám mire használni! Köszönöm mindkettőtök tájékoztatását!
Előzmény: Törölt nick (14002)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14009
Szia!

Én már csináltam. Egy gép tükreinek elkészítése egy estét vett igénybe. Lefestve és lelakkozva.
Előzmény: kozma555 (14005)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 14008
Szia!

Miért 2862?
Ezt a gépet Ludmillának vagy nagy Szergejnek nevezik, ezért elfér egy-két mozdony a mi Szergejeink között 62-es sorozatként. A MÁV be akarta vezetni pár éve a számitógépes pályaszám rendszert a mozdonyoknál is. Az M62-esek a következő psz-kat kapták volna: M62 000-099 - 2062, M62 100-199 - 2162, M62 200-273 - 2262
a remotok a 2362, a szélesek a 2562. A Gysev gépeken elvileg a 2962 lett volna.
A hozzászólásodban emlitetted, hogy a 2862 létező gép lenne? Szerintem a kék Szergejekre gondoltál, de az 40 62-esek.
Tehát szabadon maradt a 2462, 2662, 2762 és 2862.
Vagy a mostani aktuális pályaszám az M62 801 és 802 lenne.

Mivel a személykocsiknál is létezik ilyen, hogy a középszámcsoport más-más típusú vagonoknál úgyanaz. Például: 21-91 000 = GOSA, 21-91 100 = CAF, 21-91 300 = DWA.

Amúgy a gép tetszett ebben a festési variációban? Jó lett volna a MÁV vonalain ilyen gépeket látni?

Szia


Előzmény: Gashpy (13988)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!