Én a vasúti baleseteket gyűjtöm, elsősorban az "igazi" vasútiakat (siklás, ütközés, stb.), de nyilvántartom a kezembe kerülő útátjárós baleseteket is, ezekkel azonban komolyabban csak akkor foglalkozom ha a vasúti jármű jelentősebb mértékben megsérült (kisiklott, összetört, felborult). Személygázolásokkal nem foglalkozom. Küldj egy mailt, meglátom mit tehetek.
Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen esetek feljegyzéseit is dokumentálod, és gyűjtöd? Ha igen, akkor lenne egy eset, aminek kapcsán megkeresnélek e-mailben. Nem akarom a srác nevét kiírni, de Celldömölk és Kemenesmihályfa között történt az eset, úgy kb. 15 évvel ezelőtt. Pontos évet sem tudok sajnos.
OFF Erről eszembe jutott egy eset, ami még tavaly nyáron történt meg velem. Hegyeshalmon át mentünk ki a határon teherautóval, így nem olyan volt a gyorsulásunk, ezért a záróvonalnál megelőzött minket egy új -természetesen fekete színű, sötétített ablakos- VW Passat. Alig 300m-rel később -igaz, hogy nem a kb. 20éves, kopasz, napszemcsis srác hibájából, mert nem adta meg neki az elsőbbséget egy román kamionsofőr- összeütköztek, a Passat totálkáros lett, a srácnak semmi baja nem volt, majd mikor elmentünk mellettük, Apu lassított és kiszólt neki, hogy "Ezért aztán érdemes volt a záróvonalon előznöd, öcsi!" ON
"Szerencsére" talpfás kitérőn történt a dolog, így a nyomkarimát nem annyira viselhette meg a dolog. Esetleg a motor/hajtómű környékét simogathatták meg a sínszálak.
Ma fél öt után pár perccel Székesfehérvár 6-7. vágány kitérőjével aláváltottak a tolatást végző 345-ös Bznek. Egy tengellyel siklott. Tudtommal személyi sérülés nem történt.
Tegnap Öskü előtt egy piros autó ment át előttem a láthatóan piros fénysorompón. Tettét utána - mivel elég közel megy az út és a vasút ott egymás mellett - vizuálisan és verbálisan is megköszöntem (dudaszó, hogy figyeljen, majd ablakból kinyújtott kéz végén a nemzetközi egyezményessel). :-)
OFF Az a vasútbarát, aki mindenben a Nohabot látja, az nem vasútbarát, maximum Nohab-barát. Ezen esetben mondjuk szívesen helyettesíteném a "barát" szót valami sokkal vulgárisabb, szintén b betűs szóval, csak sajnos ez a topik túl értékes ahhoz, hogy ehelyütt ezt meg is tegyem. Elnézést! ON
Azért érdekes a Havaria jelentése,mert a Kisalföl álltal közölt foton a furgon eleje törött és a sofőr szerint az ütközés után visszatolatott. Kisalföd c.ujaság.Lásd a honlapon
Szerintem azzal, hogy baleset részese lehet, a mozdonyvezető akkor is tisztában van, amikor ezt a szakmát (ami nem is szakma) válassza. Aztán jó esetben végigdolgozik húsz- harminc éveket esemény mentesen, más meg egy szolgálatban 3 embert gázol el két eseményben. Ilyen az élet. A mentős, tűzoltó, rendőr még inkább ki van téve az ilyen lelki megpróbáltatásoknak, mivel feladataik közé tartozik a sérültek mentése, ellátása stb., de azt hiszem egyiküknek sem az jár a fejében, hogy mindjárt lesz egy gázolásuk vagy ahhoz kell vonulni. Feltehetően mindegyiküket megrázza egy-egy baleset kisebb-nagyobb mértékben, hiszen emberek vagyunk, de akkor és ott - a gázolás pillanatában vagy a segélynyújtás, mentés során - mindannyian végzik a dolgukat, és nem a bekövetkezett tragédián gondolkoznak, mert akkor képtelenek lennének a feladatukat ellátni. (Erre írtam a mentős hasonlatot.) Idővel aztán belefásulnak a dogokba - főleg aki sok ilyet lát - és túlteszik magukat rajta, ki könnyebben, ki nehezebben.
Volt némi szándékosság abban, ahogy írtam. Pont azért, hogy nem így kellene, s ezért idéztem Feri cimborám ékesszólását is. Lehet, hogy oda kellett volna biggyeszteni egy szmájlit. De legalább valakinek feltűnt! :-)
Az ilyenkor szokásos módon elküldték HIVATALBÓL három pihenőnapra,aztán a negyedik napon szoliba ált/jelentkezett és folytatta a munkáját!(hozzáteszem,elég erős személyiségű hölgyről van szó,éppen ezért is csodálom,hogy ilyen megpróbáltatásokat is kibírt!)