Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 283

Igen, jól látod. Csak a célállomás és az útközben érintett néhány település van kiírva. Szerintem is hót fölösleges ilyenkor az induló végállomást kiírni, Győrben is el kéne már felejteni szerintem...

Előzmény: Freehill (281)
Távos Creative Commons License 2007.08.01 0 0 282
Ilyen 12 forintos jegyet lehet venni (BKV) buszra???
Előzmény: paca664 (278)
Freehill Creative Commons License 2007.08.01 0 0 281
Jól látom, hogy az induló állomás nincs kiírva? Mert ezen a korábbi "minta"-képen még volt egy "BP-": http://www.veke.hu/files/20/img2065.jpg Vagy oda van csak kiírva, ahová kifért? Mondjuk ha kint van a vonalszám, akkor az indulóállomás teljesen felesleges is...
Előzmény: paca664 (280)
paca664 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 280

800-as.

 

Előzmény: paca664 (279)
paca664 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 279

Talán látszik:

 

 

 

840-es busz. Mától.

paca664 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 278

Amúgy a környéki járatokra ugyanaz lesz a díjszabás, mint a Volánnál (vagyis lesz igazi tarifaközösség)? Mert ha nem, akkor én nem számoznám őket a Volános mezőbe.

 

Már egy hónapja ugyanaz az árszint. Tök érdekes a BKV jegyeken újra 12 forintos árat látni (5 km, 90%). Ettől viszont még igazi tarifaközösség nincs. Az majd akkor lesz, ha az agglomerációban sem lesz külön VOLÁN, MÁV, BKV stb. bérlet, csak egyfajta.

Előzmény: STommy (276)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2007.08.01 0 0 277
"Van egy olyan megoldás, ahol egyáltalán nem/alig kell átszámozni."

A Te betű-szám (pl. B3) megoldásodnál _minden_ vonalon át kell számozni mindent, ugyanis abszolut mindegy, hogy egy 3-as jelzés 203-ra, vagy B3-ra változik.

A light verzióban (ahol a buszok nem kapnának betűt, minden más igen) lehet, hogy számszerűen nem lenne lényegesen több átírnivaló (minden villamos és trolivonal), de benne maradna a rendszer legfőbb baja, hogy üzemhez kötött lenne a jelzés. Pedig ezt most, véglegesen le lehetne tudni és a továbbiakban már nem zavarna.

Arra meg, hogy most akkor ki döntsön a viszonylatjelzésről, már olvashattunk egy remek javaslatot: bárki nyújthat be ötletet a _még_fel_nem_használt_ számokból, aztán a tévében kihúznák a nyertes számot, egy BKV népszerűsítő műsor keretében. :) Akkor nincs értelmetlen vita, hogy kinek az "ereje" nyilvánult meg abban, hogy pl. a 15-ös busz miért lett 247-es.

/a/
Előzmény: STommy (273)
STommy Creative Commons License 2007.07.31 0 0 276
Nem mondom, hogy óriási gond, ha esetleg új számon reinkarnálódnak járatok, de szerintem egy kis hátrányt azért jelent. Csak erre utalt az a félmondat, amire rákérdeztél.

A 300 számba meg szerintem is belkeférnénk egy darabig - bár én most 221 különböző számjelzést számoltam meg (busz+villamos+troli) -, csak egyre kevesebb lesz a tartalék, egyre kevésbé lehet logikusan kialakítani a számozást (pl. százzal nagyobb számok). Amúgy a környéki járatokra ugyanaz lesz a díjszabás, mint a Volánnál (vagyis lesz igazi tarifaközösség)? Mert ha nem, akkor én nem számoznám őket a Volános mezőbe.
Előzmény: paca664 (275)
paca664 Creative Commons License 2007.07.31 0 0 275

Már feltéve, hogy továbbra is a villamosok kapnák az alacsonyabb számokat,

 

Ilyenről egyelőre csak feltevések vannak, de megállapodás nincs. Azt viszont senki sem gondolja komolyan, hogy villamos még a számazonosságok kiszűrésével is csak 1-69-ig terjedő számú lehet. Csak azért, mert pl. a 84-es villamos az olyan csúnya. Troli sem csak 70-83 lehet. Törekedni lehet rá, erre mód is lesz néhány kétjegyű környéki busz átszámozásával. De a 84-es villamostól és a 109-es trolitól nem kell megijedni.

 

A másik ehhez kapcsolódó probléma (amit már említettem), hogy ha a villamosokat és a trolikat is bevesszük, akkor egyre szűkösebb lesz a 300-ig tartó számmező.

 

Ha a mai állapotokat nézzük, trolit, hajót, metrót, stb.-t egybe véve éppen valamivel több, mint 300 járatról beszélünk. Ebben benne van csomó olyan járat, aminek a koncepció szerint nem a 0-299 tartományban van a helye (környéki, éjszakai busz; metró, HÉV, stb.). Ami ebben a tartományban marad, azok között is van jónéhány kiegészítő betűjelzéses járat. Végül kb. 200 járat kb. 170 számot használ fel a rendelkezésre álló 300-ból. Én ezért nem pánikolnék.

Előzmény: STommy (274)
STommy Creative Commons License 2007.07.31 0 0 274
Már feltéve, hogy továbbra is a villamosok kapnák az alacsonyabb számokat, amire az eddigiek alapján törekvés van (pl. villamost senki nem akart átszámozni). Ezen kívül sok olyan fejlesztés jön szóba, ami gyakorlatilag úrjaindítana bizonyos viszonylatokat. Pl. (most tekintsünk el attól, hogy ez mennyire reális) ha újraindul a 29-es vagy 44-es villamos, akkor újabb ütközés lesz. Persze lehet 229-es/244-es is, de ez ugyanúgy ütközések feloldása, legfeljebb kevésbé zavaró. Végülis ilyesmi történt a 8/47/56 esetében is, csak ott más okból merült fel a 8-as szám. (Az már valóban inkább szubjektív dolog, hogy nekem nem tetszene, ha 3 jegyű villamosjáratok lennének.)

A másik ehhez kapcsolódó probléma (amit már említettem), hogy ha a villamosokat és a trolikat is bevesszük, akkor egyre szűkösebb lesz a 300-ig tartó számmező.
Előzmény: paca664 (272)
STommy Creative Commons License 2007.07.31 0 0 273
Van egy olyan megoldás, ahol egyáltalán nem/alig kell átszámozni. Van egy olyan, ahol jóval többet. Utóbbi rosszabb ebből a szempontból, és szerintem ez fontos szempont. Szerinted nem annyira. Ez nem baj, de ettől még nem kell a többi megoldást lesöpörni. Végig erről próbáltam írni.

Egyébként, csak kíváncsiságból, a metrók hogyan illenének bele az ütközés nélküli számrendszerbe?

Elismerem, a múltkori tényleg nem volt egyértelmű. De ha nem az az alapfeltevés, hogy hülye vagyok/nem értem az egészet, akkor már jobban érthető. Hol tettem úgy, mintha nem tudnám, miről van szó?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (271)
paca664 Creative Commons License 2007.07.31 0 0 272

 a villamoshálózat esetleges fejlődésével ez tovább nőne.

 

Ugyan miért?

Előzmény: STommy (268)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2007.07.31 0 0 271
Az ütközéseket fel kell oldani, hol itt a probléma? Minek kell ezt negyenegymilliárdszor elmondani? A feloldás pedig fokozatosan megy, így lehet, hogy az egyébként is szükséges változások miatt jóval kevesebb "csak átszámozás" esemény lesz, a hálózatra is ráfér egy rendes átgondolás. Akkor pedig az ütközések egy része "magától" elmúlik.

A "stílust" pedig ne provokáld ki félreérthető fogalmazással és azzal, hogy úgy teszel, mintha nem tudnád, miről van szó.

/a/
Előzmény: STommy (270)
STommy Creative Commons License 2007.07.30 0 0 270
"nem kell mindent átszámozni,"

Ha az előző mondatot is hozzáolvasnád, látnád, hogy arról a kb. 45(+x) járatról van szó, ahol átfedés van. Ezeket szerintem mind át kéne számozni, ha nem akarunk betűket.
Jó lenne, ha te is végiggondolnád kicsit, amit olvasol, és utána (sem) vennéd fel ezt a stílust.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (269)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2007.07.30 0 0 269
Sokszor le lett írva, hogy nem kell mindent átszámozni, sőt kimondottan a lehető legkevesebb átszámozással kell élni.

Nem, te hajtod a magadét:
"Szerintem jobb betűzni, mint mindent átszámozni."

Képes vagy belátni, hogy fel sem fogtad, miről van szó?

/a/

Előzmény: STommy (268)
STommy Creative Commons License 2007.07.30 0 0 268
"Ha viszont még mindig kitartunk amellett, hogy az útvonaljelzésben az üzemmódjelzés is benne legyen, akkor V2A és B40E jellegű jelzések jelennek meg."

Régebben a VBO-n és az Indexen is leírtam részletesen, mire gondolok, akkor külön kiemeltem, hogy a betűk halmozása kerülendő.

"Tehát mégegyszer: nem a betűkkel van baj, hanem azzal, hogy az üzemmód bele van kódolva az útvonaljelzésbe. Nem való bele."

Lehet, de "történelmileg így alakult". Jelenleg vagy 50 járatszámban van átfedés, a villamoshálózat esetleges fejlődésével ez tovább nőne. Ez adottság. Szerintem jobb betűzni, mint mindent átszámozni. "Félelmetes, hogy ezt van, aki nem bírja felfogni."
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (263)
Freehill Creative Commons License 2007.07.29 0 0 267
Pnyaki 256-os számú hozzászólására válaszoltam, ez adta a témát. Te már csak az erre adott válaszomra válaszoltál.
Előzmény: Törölt nick (266)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 266

elolvastam, én írtam. az én hozzászólásomra válaszoltál:)

 

hagyjuk.

Előzmény: Freehill (265)
Freehill Creative Commons License 2007.07.29 0 0 265

?????????????

 

Nyugalom. Elhiszem, hogy meleg van, de elolvasnád, hogy mire válaszoltam?

 

"a gps alapú irányításról volt szó, nem a világító nemtommicsodákról"

 

Pontosan a "világító nemtommicsodákról" volt szó.

 

"értem, akkor mivel eddig nem volt, és úgyse fog működni, hagyjuk a francba."

 

A térkép esetében: szerintem igen. Hasonló lenne a véleményem, ha az utasok tájékoztatását egy éjjel-nappal ott posztoló BKV-munkatárssal oldanák meg. Lehet, hogy 1 vonal és 4 megálló esetében működik, de nem terjeszthető ki nagyobb területre, így teljesen értelmetlen pénzkidobás. Még egyszer mondom: ez csak a világító térképre vonatkozik!!

 

Magát a GPS alapú irányítást, és a rugalmas(!) megjelenítő eszközöket támogatom, még ha ezt valamiért nem is akarod meghallani.

Előzmény: Törölt nick (264)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 264

a gps alapú irányításról volt szó, nem a világító nemtommicsodákról.

 

értem, akkor mivel eddig nem volt, és úgyse fog működni, hagyjuk a francba.

Előzmény: Freehill (259)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2007.07.29 0 0 263
Egyszerű dolgokat is hihetetlen nehéz megértetni, így a betétjáratokba nem akartam belemenni. Természetesen _nekem_ semmi bajom a betétjáratok betűzésével, ettől inkább a fővárosban tartanak valamiért. Ha viszont még mindig kitartunk amellett, hogy az útvonaljelzésben az üzemmódjelzés is benne legyen, akkor V2A és B40E jellegű jelzések jelennek meg.

Tehát mégegyszer: nem a betűkkel van baj, hanem azzal, hogy az üzemmód bele van kódolva az útvonaljelzésbe. Nem való bele. Egyszerű. Félelmetes, hogy ezt van, aki nem bírja felfogni.

/a/
Előzmény: STommy (261)
Freehill Creative Commons License 2007.07.28 0 0 262
Jogos.
Előzmény: STommy (260)
STommy Creative Commons License 2007.07.28 0 0 261
Na erre még visszatérnék...
"Felvetés még, hogy lehetne B3, V3, M3 jellegű rendszer is, időnként hivatkozva Bécsre, ahol a buszok a kiegészítő A jelet kapják. Persze, lehetne, de ez rugalmatlanabb rendszer. Vagy a B9 marad B9, ha troli lesz? A V12 marad V12, ha esetleg buszjárattá válik? Akkor nem félrevezető az egész? Meg kiejtésileg sem szép, de gondolom ez nem szempont."

Szerintem meg ez sokkal rugalmasabb, mint a BKV mai kb. 250 járatát betuszkolni a 300 alatti számmezőbe, mindet külön számon. Üzemmódváltásnál felmerülhet egy-két kérdés, de az ilyenek szinte biztosan a környék egész hálózatának átszervezésével járnának. (Pl. a 12-es villamos ha busz lenne, tuti nem a kocsiszínhez és/vagy nem a Görgeyn járna, a 9-es meg a 72-es trolival készül összenőni.)

A 8/47/56 esete jól mutatja, hogy ez sem rugalmas rendszer, mert egyes számokat el kellett kerülni, és a maradék sem tökéletes, legfeljebb kevésbé rossz. Ehhez hasonló lenne, hogyha pl. újraindulna a 9-es villamos, akkor vagy a 9-es buszt kéne átszámozni, vagy a villamos lenne 209-es. (Azt meg sokkal csúnyább kiejetni, mint a B9-et pl.) Összefoglalva: sokkal több, lényegi változás kell a betű nélküli rendszerhez, és a jelzések sem igazán lesznek egyszerűbbek.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (196)
STommy Creative Commons License 2007.07.28 0 0 260
Engem meg az érdekelne, hogy egy LCD képernyő vajon mennyivel drágább az ilyen térképeknél. Mert ha nem sokkal, akkor valószínűleg hamar behozná az árát (ha csak el nem lopják). De ugyanez a gondom a Volvók nagy belső Vultron "táblájával" is. Az ha megfeszül, sem fog tudni annyi információt adni, mint a legócskább hagyományos tábla, és az sem biztos, hogy olcsóbb egy képernyőnél, amire viszont bármit ki lehetne írni.
Előzmény: Freehill (259)
Freehill Creative Commons License 2007.07.27 0 0 259

A térkép a világító lámpácskákkal igenis csak a látványra megy rá. Egy forgalmasabb megállóhelyen, ahol 5-6 viszonylat is megáll, biztos, hogy eszük ágába sem jutott volna mindegyik vonalra megcsinálni. Persze jól mutat, de szüksége van egyáltalán az utasnak arra, hogy valamennyi, a vonalon közlekedő járat elhelyezkedését lássa? Szerintem nem, tökéletesen elég a következő 1-2 járaté, ami viszont elférne a kijelzőn. Szóval felőlem tesztelgethetnek akármit, de az olyan megoldások (pl. ez a térképes dolog), amelyeket már az első bővítésnél nyilvánvalóan ki fognak szedni, szerintem pénzkidobás. (És itt még szó sincs minden vonal minden megállójáról: elég, ha egyetlen megállót 2-nél több vonal érint!) Ezért írtam, hogy - legalábbis ez a rész - csak látványberuházás. Magát a tájékoztatást a következő járat várható érkezéséről tiszta szívvel támogatom, akár kevésbé látványos formában (mert azt elismerem, hogy ez a mostani igen dizájnosra sikeredett), viszont minél szélesebb körben kiterjeszthető módon.

 

(Azt se felejtsük el, hogy az ilyen látványos, de aprólékos karbantartást igénylő módszerek a BKV-nál nem szoktak hosszú távon beválni. A "kétlábú" megállótáblákon kezdetben mindenhol szépen kiírták a viszonylatokat végállomásukkal együtt. Egy darabig rendesen frissítették is őket, azután ez elmaradt, végül több helyen lecserélték őket egyetlen, csak a vonalszámokat tartalmazó táblára. Ha még ezeket a táblácskákat sem bírták karbantartani, akkor az ilyen elektronikus térképeket vajon rendesen frissítenék? Egyáltalán, mennyibe kerülne pl. egy kisebb útvonalváltozás miatt cserélni az összes megállóban a vonal térképét? Ebből is látszik, hogy ezt nem gondolták át, csak azért csinálták meg, mert lehet vele - szó szerint is - villogni.)

Előzmény: Törölt nick (258)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 258

ez egy teszt.

könnyű rámondani persze, hogy látványberuházás.

 

majd kiderül, mi lesz belőle, de eleve nem is tervezték minden egyes vonal minden megállójára kiterjeszteni, mert iszonyat pénz lenne, és bizonyos esetekben tökfölösleges.

 

így mondják.

Előzmény: Freehill (257)
Freehill Creative Commons License 2007.07.27 0 0 257
Eléggé látványberuházásnak tűnik ez nekem. Úgy látom, csak az cél, hogy "legyen ilyen is", éppen ezért nem is akarnak hosszú távú, a teljes hálózatra kiterjeszthető rendszert alkotni :(.
Előzmény: pnyaki (256)
pnyaki Creative Commons License 2007.07.27 0 0 256
Szépek az új intelligens megállótáblák a 86-oson, de az lenne a kérdésem, hogy mi lesz, ha a többi vonal is GPS irányítás alatt áll majd? A kijelző nem túl nagy, de azon még megoldható, viszont a térképen mindenhol csak egy vonal lesz "kijelezve"?
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 255
lényegében ezt írtad te is, csak visszafele haladok:)
Előzmény: vrobee (246)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 254
aztán hogy ez mennyire van betartva, vagy hogy egyáltalán tényleg így van-e....
Előzmény: Törölt nick (253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!