Keresés

Részletes keresés

compot Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6277

Ezen már túl vagyunk. Egyébként is ritka, ha nem azért tilos balra fordulni mert egyirányú az utca. Most nem Bartók Bélá tipusú utakról beszélek hanem VI-IX kerületi utcákról.

Előzmény: atompyka (6273)
compot Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6276

A kereszteződésben lévő záróvonalról látom.

Ha nem stop tábla van a kereszteződésben, akkor még az sem biztos, hogy a keresztező útvonal főútvonal vagyis ilyenkor már a kereszteződés önmagában elözési tilalmat jelent. Ha zebra van az is.

Közöm csak annyi van hozzá, hogy szabálytalanul használja azt a sávot ami az enyém lenne. Elsöbbsége szerintem nincs, max baleset elkerülési kötelezettségem van.

Előzmény: atompyka (6274)
compot Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6275
1x már becopyztam. A záróvonalat nem lépheted át, nem is érintheted. Vagyis csak a záróvonalon belül elözhetsz. Az elözési tilalom meg azt jelenti, hogy annak kezdetéig az elözést be kell fejezned.
Előzmény: atompyka (6272)
atompyka Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6274
Honnan tudod Te, mint elsőbbségadásra kötelezett, hogy ő tilosban előz?! És mi közöd hozzá? Azt csinál a védett úton, amit akar, míg ezzel nem téveszt meg...
Előzmény: Khelben (6270)
atompyka Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6273
Na várj csak. Csak azért, mert nem szabad ráfordulni, még nem biztos, hogy az adott utca egyirányú!
Előzmény: compot (6256)
atompyka Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6272

Eddig komoly embernek tartottalak. :-)))

Az a Te bajod. Tévedni emberi dolog.

:-)

 

kocsisort még nem előztél úgy, hogy megkezdted az előzni tilos tábla előtt és csak a tilalmat feloldó kereszteződés után felyezted be? :-)

Most elvicceled a kérdést (egy nem jó példával ráadásul), nem megmagyarázod, miért gondolod úgy, hogy nincs igazam. Hol van leírva, amit Te állícc? Tessék kopizni a KRESZből, miért is tiltja a záróvonal önmagában az előzést! Persze, az első gondolata mindenkinek az, hogy tilos, csak leírva nem találom...

Előzmény: BringasLevy (6250)
atompyka Creative Commons License 2008.02.21 0 0 6271
Azt ott (Enesén) konkrétan azért festették fel, hogy nyomatékosítsák a táblával elrendelt balrafordulási tilalmat.
Előzmény: Khelben (6249)
Khelben Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6270
tilosban előzéskor nem.
gyorshajtáskor is csak akkor, ha idejében észlelhető és felmérhető a sebessége.
Előzmény: BringasLevy (6267)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6269
A tilosban elözre nem lennék biztos. Sávváltásnál meg neki elsöbbség adási kötelezettsége van.
Előzmény: BringasLevy (6267)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6268

Jobb esetben anyázás, Rosszabb esetben baleset.

 

De szerintem nincsen szó az elsőbség meg nem adásáról. 

Előzmény: compot (6266)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6267
A védett úton közlekedőnek akkor is elsőbsége van, ha szabálytalanúl közlekedik. Pl. tilosban előz, gyorsan megy, vagy elfelejt indexelni, stb.
Előzmény: compot (6264)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6266
Na akkor meg van a szitu. És mi van ha mégis jön vki?
Előzmény: BringasLevy (6265)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6265

Ha ilyen táblát látsz, akkor igen. Erre értettem, hogy az az egyirányu utca, amit annak jelőlnek. Ha Tőled jobbra lehet CSAK behajtani, ki nem,  akkor neked jobról senki nem jöhet(ne).

 

Ezért írtam korábban kivételként az egyirányu utcát...

Előzmény: compot (6263)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6264

Ha indexeléssel jelzi. Ha nem jelez, akkor nem keresztezzük 1más utját és igy nincs elsőbbségi helyzet. Az ui csak egymást keresztező vagy egybefonodó forgalomra van értelmezve.

Ráadásul ha sávot vált elsőbbséget kell adnia a sávban lévőknek.

Előzmény: BringasLevy (6262)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6263

Igaz. De ha a kereszteződésben látom, hogy balra behajtani tilos van, jobbra meg az 1irányú utca tábla, akkor evidens hogy nincs jobbkéz szabály.

Előzmény: BringasLevy (6260)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6262
Egy védett úton közlekedő, miért nem válthat sávot kerszteződésben?
Előzmény: compot (6258)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6261

Köszönöm

 

Előzmény: compot (6259)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6260

Lehet én vagyok fáradt és félre értettem valamit?...

 

Attól, hogy Neked tilos balra fordulni és/vagy csak jobbra mehetsz, nem következik automatikusan, hogy a Tőled balra lévő utca kifelé egyirányu. Az sem, hogy a neked szemből érkező nem hajthat be oda.

 

Amennyire én tudom, egyirányu csak az az utca, amit tábla annak jelől. 3 ilyen tábla lehet. A többi esetleg utal rá, de nem teszi egyértelmüvé önmagában. 

 

 

Előzmény: compot (6256)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6259
17§(3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák alatt elhelyezett kiegészítő táblán autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz-forgalmi sávon az autóbusz – a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben – közlekedhet.

Előzmény: BringasLevy (6257)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6258

Ez idáig ok, de neki maradnia kell a sávjában.

De olyan esett is lehet, hogy mind a 2n alárendelt uton vagyunk, de ő jobbra van tőlem ( a főut tőlem balra és egyenesen megy).

Előzmény: BringasLevy (6255)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6257
Lehet Neked van igazad, de én másként emlékszem.
Előzmény: compot (6254)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6256
Van egy egyenragú utak kereszteződése, ahol az egyik utca egyirányú. Az a normál utcából vagy egy kötelező haladási iránytáblával vagy egy balra fordulni tilos táblával jelölve van (csak balról jöhet autó). Na, ha itt jön mégis jobbról egy autó, akkor elsöbbsége van-e vagy sem? Szerintem nincs.
Előzmény: BringasLevy (6253)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6255

A kanyarodó, valoban. De -a példa szerint, a KRESZ értelmében- mégha ütközésig is tekerte a kormányt, nem tekinthető kanyarodónak, hiszen ő ment a védett úton folyamatosan. ha jól értettem.

 

Mikor egy 4águ kereszteződésben a Neked szemből érkező halad a főúton és főút Tőled jobbra folytatódik, akkor is a szembe jövőé az előny, ha előtted ő fordúl nagyívben balra és te mennél egyenesen.

Előzmény: compot (6248)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6254
Ácsi. Csak olyan egyirányú utcában közlekedhet a kerékpáros szembe a "forgalommal", ahol van kerékpárút és csak azon közlekedhet.
Előzmény: BringasLevy (6247)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6253

SZERINTEM... 

 

A szembe irányból nem védett az út egyirányu utca esetében.

 

Az elsőbségi viszonyok, a kerszteződésre vonatkoznak. Tehát ha egyirányu utca a védett út, akkor annak csak az érkezési oldala a védett.

 

Legalábbis, én így gondolom... 

 

 

Előzmény: compot (6251)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6252
Előzhet biciklist is, de minimum 50 méter hosszan. Aki meg jönne szemből, az tolasson vissza, a záróvonal végéig! :-DDDDDDDDD
Előzmény: Khelben (6249)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6251
Tehát aki az egyirányú utcában szembe megy a forgalommal(nem tolat), az a következő kereszteződésben elönyt élvez a balról jövővel szemben???
Előzmény: BringasLevy (6242)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6250

Eddig komoly embernek tartottalak. :-)))

 

kocsisort még nem előztél úgy, hogy megkezdted az előzni tilos tábla előtt és csak a tilalmat feloldó kereszteződés után felyezted be? :-)

Előzmény: atompyka (6239)
Khelben Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6249
és szerinted, ha kitesznek egy 50 méteres záróvonalat valahova, azt azért teszik ki, hogy
a., ott senki ne menjen át a szembesávba mert veszélyes, vagy
b., senki ne előzzön biciklist, csak kamiont, minimum 50 méter hosszan? :o)))
Előzmény: atompyka (6239)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6248
Nem. A kanyarodásról szóló szabályok 1értelműen leirják, hogy a jobbra kanyarodónak az ut széléhez kell kanyarodnia (külső sáv ha van), a balra kanyarodónak a felező vonalhoz (belső sáv ha van).
Előzmény: BringasLevy (6240)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6247

Mert csak. :-)

 

Bár nem tuti. Elvileg lehet olyan egyirányu utca is, ami a biciklistáknak két irányu. Ott nyilván be kell nézni a másik irányba is. De remélhetőleg az ilyen jelezve van!

:-) 

 

Egyébként, tudtommal egyirányu utcában a tolatás korlátozva van a parkolóhelyre való beálláshoz. 

 

Bocs, ha rosszul rémlik.  

Előzmény: atompyka (6244)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6246
Úgy gondolom, igen.
Előzmény: atompyka (6243)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6245
A záróvonal minden esetben autómatikusan előzési tilalmat is magában foglal. Ügye csak vicc, hogy nem tudsz róla? Ez alap tétel.
Előzmény: atompyka (6237)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6244

Egyirányúnál miért nem?

:-)

Előzmény: BringasLevy (6242)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6243

Tehát meg teheti, hogy elmegy a 2. sávig, és közvetlen arra fordul rá?

 

Előzmény: BringasLevy (6240)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6242

Egy irányu utcátol eltekintve, mindenütt meg kell(ene) győzödni mind két irány szabad létéről. Tolathat is ott valaki, élvezve az előbségét.

 

SZERINTEM...

Előzmény: compot (6227)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6241

Elsőbbsége a védett úton haladónak van. Akkor is, ha bármilyen okból szabálytalan. Akkor is, ha tolat, akkor is ha tolják, akkor is, ha szembe megy a forgalomal, stb.

 

Ha baj van, akkor van egy vétkes, aki nem adott elsőbséget és van egy vétkes, aki a zárovonalon át előzött szabálytalanúl. Úgy fair, ha mindkettő megkapja a magáét...

 

SZERINTEM

Előzmény: compot (6217)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6240

SZERINTEM...

 

Ha az övé az elsőbbség, akkor azzal szabadon élhet. bármelyik sávra kanyarodhat, neked meg kell adnod az elsőbséget.

 

Más a helyzet, ha az előny a Tiedé. Ha Te a belső sávban mész és a külső üres melletted, akkor ő a külsőbe kifordúlhat. De a haladásban (belső sávban) Téged nem akadályozhat.

 

SZERINTEM  

Előzmény: atompyka (6205)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6239
Erre gondoltam, és nem marhaság, többször csináltam már kamiont előzve. MEg tuddo mondani, melyik szabályt szegtem meg? Sztem egyiket sem.
Előzmény: Khelben (6238)
Khelben Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6238
ha nem mehetsz át a záróvonalon, hogyan előzöl?
vagy arra gondolsz, hogy ha van egy 50 méteres záróvonal, akkor kimész és ha végetért, visszamész? :o))))

mert ez kb akkora marhaság, mint a járdán jobbról érkező biciklis elsőbbsége :o)))))
Előzmény: atompyka (6237)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6237
Nem mondod! És tűzgyújtási tilalom is?
Előzmény: compot (6236)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6236
Mert a záróvonal elözési tilalom is ez alapján.
Előzmény: atompyka (6234)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6235
Nem ismerem a helyet, de elmondásod alapján Neked van igazad.
Előzmény: compot (6229)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6234

Ezt már olvastam valahol. Miért is kopiztad ide?

 

Előzmény: compot (6231)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6233

Mármint melyiket? Azt, hogy "Te"?

:-)))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Khelben (6232)
Khelben Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6232
ezt a marhaságot honnan olvasod? :o)
Előzmény: atompyka (6230)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6231
c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamos pályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől – az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával – átléphető;

Előzmény: atompyka (6230)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6230
Te, mint elsőbbségadásra kötelezett honnan tudod, hogy az a záróvonal előzési tilalmat (is) jelent-e? (Lásd enesei záró, ahol csak balrakanyarodási tilalmat jelent.)
Előzmény: compot (6227)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6229
Ennél egyszerűbb esetet könnyű kiprobálni. Szépvölgyi-Pusztaszeri-Montevideo kereszteződése. A Szépvölgyi 2 sávos, az egyik visz a Kolosyra a másik az Uszodához. A keresztező utak 1-1 sávosak. Én a Montevideoról balra a felező mellé, de a Pusztaszerisek is oda szerettek volna jobbra kanyarodni és nem értették miért nem adok nekik elsőbbséget. Mert nekik a másik sávba kell kanyarodniuk.
Előzmény: atompyka (6225)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6228

Nem mondtam, hogy szabályos (bár nem keresztezzük egymás útját), csak azt, hogy szoktam ilyet csinálni.

:-)

Előzmény: compot (6226)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6227

Alaphelyzetben igen, de záróvonalnál nem és ilyen helyen nem véletlenül.

A kresz magyarázat külön kitér arra, hogy az elsőbbség sebességtől függetlenül megilleti a védett utvonalon lévőt (1-2 kivétel van, de az is inkább a baleset elbirálásánál bír jelentősséggel). Bal kanyar vs. belső sáv elenged is tárgyalva van. Érdekes módon elözésről ilyet nem ir. Szóval, ha nincs tiltva az elözés, természetes, hogy elönye van az elözésben lévőnek. De táblával és záróvonallal tiltott elözésnél nem hiszem, hogy elönye lenne, hiszen a bizalmi elv miatt nem is lehetne ott (ez az esett nem szinonim a gyorshajtásra. Inkább a egyirányúból szemből kijövő jobbkéz esete)

 

Pl a napokban volt, hogy egy főutvonalon, kereszteződés elött van egy buszmegálló. A busz beáll, tőle jobbról az utcából egy autó akar balra kanyarodni. Na ná, hogy valami vadbarom elözte a buszt, a kanyarodónak meg esélye sincs elsőbbséget adni annak akit nem lát.

Előzmény: atompyka (6223)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6226
Ez szvsz szabálytalan. Zavartad. Egysávos utnál mögé kell érkezned.
Előzmény: atompyka (6220)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6225
Erre gondoltam én is. Ha sávot vált, onnan meg már ő ad elsőbbséget nekem.
Előzmény: compot (6216)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6224

Kedvenc példám erre Enese, ahol záróvonal van, és nem tilos előzni.

Előzmény: Centi the real (6218)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6223
Az alárendelt útról érkezőnek semmi köze hozzá, hogy a védett úton érkező előz-e vagy sem, és azt pláne nem, hogy azt szabályosan teszi-e vagy sem. Amúgy is alaphelyzetben (ha nincs tiltás) ilyen helyen szabad kereszteződésben előzni.
Előzmény: compot (6215)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6222

Na, azért megnézném, hogy ez hány elsőbbségről lemondónak jut eszébe...

:-)

Előzmény: yapo (6219)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6221

Nem jó erős. Mégannyira sem, mint a Jimny-é volt (azt azért teszteltem párszor), pedig az is műanyag.

 

Előzmény: Trebitsch (6211)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6220

Ha összeakadunk, az már nem az úttestek metszésvonalain belül történik, csak akkor megyek be mellé, ha már megkezdte a bekanyarodást. Akkor szoktam ilyet csinálni, ha amúgy csak sokára jutnék át.

Meg azt is szoktam néha - hasonló okból -, hogy a szembejövő jobbra fordul, én balra, és befordulok mellé, majd besorolok mögé, lényeg, hogy az ő takarásábanm keresztezem az eredeti sávját. Ettől persze néha ráfékeznek és morogva elengednek. Én meg szépen megköszönöm.

:-)

Nem járok semmiféle nagyvassal, sima Suzuki személyautó.

A buszt csak ritkán veszem elő, annak nem kockáztatom a hobbi biztosítását.

:-)

Előzmény: Centi the real (6213)
yapo Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6219

A megálással,  erős lassítással pedig, könnyen beáll az

"indokolatlanul lassan haladás" tiltott esete a részéről...

 

 

Előzmény: atompyka (6203)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6218

A záróvonal és az előzni tilos nem ugyanaz... eddig záróvonalról nem volt szó.

 

 

Előzmény: compot (6217)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6217

Ott záróvonal van, ha jól emlékszem dupla. Azt azért jól lehet látni. A stop táblát nem irja felül, de nem hiszem, hogy a szabálytalanul elözőnek elsőbbsége lenne. Balkanyarnál más lenne a helyzed, de az adott helyen az kizárt.

Szerintem.

Előzmény: Centi the real (6212)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6216

Akkor elvileg neki a külsőbe kell kanyarodnia, neked meg a belsőben tovább. Mivel nem keresztezitek egymás utját, nincs elsőbbségi helyzet.

Szerintem.

Előzmény: atompyka (6210)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6215

Akkor mégiscsak van elönyöm ha szemből jökök ki egy egyirányúból?

Szerintem csak a gyorshajtásra van ilyen, és ott is csak ott ha nem megtévesztő a sebesség vagy ha nem belátható szakaszról jön.

Az elözni tilos azt jelenti, hogy a tiltás kezdetéig be kell fejezni az elözést.

Szerintem.

Előzmény: atompyka (6209)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6214

A görgősablak valahogy megtanítja a többi közlekedőt arra, hogy észnél legyen.

:))

Előzmény: Trebitsch (6211)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6213

Abban viszont biztos lehetsz, hogy ha összeakadtok, akkor a csávó  bizton állítja, hogy ő bizony tovább akart menni, és nem fordult.

 

Bár tudjuk, hogy a kereszteződésben a védett úton érkezőnek  - függetlenül attól, hogy merre megy tovább - elsőbbsége van.  A békesség érdekében megvárnám azt a 2-3 másiodpercet, míg befordul... De a nagy vassal....  :-))

Előzmény: atompyka (6210)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6212
Az lehet, de nehogymá' a stoptábla alól ezt te lásd is...., de ha még látod is, akkor sem bírálhatod felül a táblát....
Előzmény: compot (6204)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6211

Szerintem igen.

Az persze nem árt, ha jó erős a lökhárítód. :)

Előzmény: atompyka (6205)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6210

Ezt írtam:

 miután meggyőződtem róla, hogy tényleg kanyarodik

Ja, 2×2 sáv van, azt nem írtam. Fel vannak festve a sávok, legalábbis a kereszteződés túloldalán, tehát még az sem lehet vita tárgya, hogy ki hova lógott át..

Előzmény: compot (6207)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6209
És? A szabálytalan előzés nem törli az elsőbbséget...
Előzmény: compot (6204)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6208
Szerintem meg a beláthatóság/forgalom függvénye, hogy méket teszik.
Előzmény: compot (6206)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6207
Nem biztos, hogy kanyarodik. A kérdés, hogy a te sávod hogyan van vezetve.
Előzmény: atompyka (6205)
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6206
Szvsz nincs szoros összefüggés a stop tábla és a helyszin beláthatósága között. Inkább jobban védi az utat.
Előzmény: yapo (6201)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6205
Osztott pályás az alárendelt út. A védetten jobbról jön egy tag, jobbra indexel. Én a belső sávból szeretnék egyenesen áthatolni. Jól érzem, hogy neki a szélsőben KELL fordulni (ill. ha a belsőbe akar, az már sávváltás is), így - miután meggyőződtem róla, hogy tényleg kanyarodik - mehetek én is?
compot Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6204
Az emlitett helyen elözni tilos van.
Előzmény: Centi the real (6202)
atompyka Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6203

Ezzel egyetértek, pontosabban ezzel értek egyet.

Csakhogy ezzel a főúton haladó sort is megállásra kényszerítem.

Bár, ha belegondolok, az a hülye, aki rám villant, hogy menjek, hisz ő is látja a stoptáblát, tehát annak tudatában enged el, hogy ezt csak megállással fogja tudni megtenni.

 

Előzmény: yapo (6201)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6202

Abban a kereszteződésben nem csak annak a járműnek tartozol elsőbbséggel, aki lemond erről..  akár mindkét irányból előzhet valaki....A tábla használata : megállsz, és alkalmazod az áthaladási jog szerinti sorrendet. Ha lemond az elsőbbségől akkror az áthaladási jogot kaptad meg. A megállási kötelezettség ugyanúgy megmarad.

Előzmény: compot (6200)
yapo Creative Commons License 2008.02.20 0 0 6201

Nincs paradoxon...

 

A tábla neve: „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező”

 

Az ÁLLJ rész ELÖBB van és külön...

...és ezért a másik fél nem tud lemondani róla.

 

Miután megáltál...azután elkezdesz elsőbbséget adni...

....és azt nem kell ha a másik lemondott róla.

 

Mert megállni mindenképpen kötelező! a

másik fél hiányában is, hiszen a olyan helyszín,

ahol e nélkül nem biztosítható a kellő időben

való belátás a védett útra, mert az takart

vagy gyorsan és sürü is jönnek rajta időnként..

 

Előzmény: compot (6200)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6200

Most vagy én nem értem vagy te. Nem volt kit megijeszteni, mert az elöl jövő jelezte, hogy lemond az elönyéről. Igy én  nem látom értelmét a megállásnak, mint az elsőbbség megadás módjának.

Engem is zavar, hogyan kellene ilyenkor értelmezni a stop táblát, hisz ott akkor is meg kell állni ha nem jön senki. Viszont itt lemondtak az elönyről. Jó kis paradoxon.

Előzmény: Centi the real (6198)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6199

A helyes megoldás az lenne, hogy az építtetőt kötelezik a megfelelő felhajtósáv kiépítésére még akkor is ha momentán a remek M0 miatt kupleráj van ott....

Utána 50 méterrel olyan ív van az úton balra, hogy ha nem ismered a helyet garantáltan 3-4 terelőoszlopot - amin nincs semmi fényfisszaverő réteg -kiütsz.  Se vonal, se tábla semmi figylmeztetés, csak a szinte 90 fokos kanyar....

Előzmény: atompyka (6193)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6198
Nem!  Azért kell megállni, hogy a védett úton haladókat a hirtelen megjelenéseddel ne zavard/ijessz meg.
Előzmény: compot (6196)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6197

Sajna sztem nem. Ha csak ezt akarták volna elérni, akkor macisajtot tesznek. Hisz szükség esetén annál is meg kell állnod, hogy megadd az elsőbbséget.

A stoptáblánál - az én értelmezésem szerint - minden mástól függetlenül meg kell állni.

Előzmény: compot (6196)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6196
Ugye, azért kell megállni, hogy meg tud adni az elsőbbséget. Ha viszont elöre jelzi, hogy lemond róla, akkor már nincs miért megállni. Szerintem.
Előzmény: atompyka (6195)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6195

Ha lemondtak az elsőbbségről, mégis meg kell állni?

Miért, nem kell? A tábla jelentése ettől még nem változik...

 

1 történet:

Ja, az ilyenek miatt fogom beüzemelni a kamerát, ha lesz egy kis idő/kedvem hozzá...

Előzmény: compot (6194)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6194

Ha lemondtak az elsőbbségről, mégis meg kell állni?

 

1 történet: Szombat reggel Stadion hotel elötti rész, kihajtás az Aréna útra. 20m után rendőr leint. "Tudja miért állitottam le? Nem. Milyen tábla volt a sarkon? STOP tábla, meg is álltam.  További jó utat, viszont látásra". Igaz még 3n voltak az autoban rajtam kivül.

Előzmény: atompyka (6193)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6193

Más:

Kistarcsa, kórház felől jövök Pest felé a 3-masra.

Lejövök a kórház/ósan felüljáróról szinte párhuzamosan a főúttal, nincs hosszú gyorsítósáv, csak STOP tábla.

Aránylag laza (3-4 autónyi) kövtávval jönnek nem túl gyorsan a főúton, aki elé szépen be tudnék sorolni, villog is, hogy menjek, még csak lassítania sem kéne. Csakhogy ott a STOP tábla. Ha megállok, neki is meg kell (hisz már beengedett, azt nem vonhatja vissza), meg mögötte az egész békés sornak.

Mi a helyes megoldás?

atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6192
Szerintem meg kiadták a maffiának, és azt nem kellett volna. Szerződés az Autóklubbal erre is, mega vészvillogósokra is. Nem mindegy, mennyibe kerül az elszállítás (értelmes határokon belül persz)? Úgyis az autós fizeti, ha hülye volt, így járt. Ez a szolgáltatás a köznek legyen jó és korrekt, az alanynak csak korrekt.
Előzmény: Szakadás (6191)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6191
Szerintem nem a jogvédők miatt halt el a dolog, hanem túl sok fejes és fejesné kocsiját gyűjtötték be.
Előzmény: BringasLevy (6188)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6190
Előzmény: atompyka (6184)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6189
Az ok, hogy különbség van a simán tilosban parkoló és a forgalmat akadályó autó között. Az utobbit 10percen belül el kellene szállitani és szvsz ennek még a jogszabályi kerete is meg van.
Előzmény: BringasLevy (6188)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6188

Mar tobb mint 15 eve volt, mikor a Budai kerekparut/jardan, majdnem az Erzsebet hid alatt (valamilyen) furdovel szemben a buszmegallonal egy sportos kulseju auto, teljesen elalva a bicikliut/jardat parkolt.

 

Szembol jovo buszbol latom, hogy egy ugyes bringas, siman atgugul az auto tetejen. Meg a buszban is hallatszot, ahogy a karosszeria elemek helyezkednek a bringa alatt.

Bar sosem nyilt ra alkalmam es eleg ugyes sem vagyok hozza, de kovetendo peldanak tartottam. Azota mar lehiggadtam.

 

De meg mindig zavar, hogy "kisebb" bunnek szamit elalni teljesen egy jardat, bicikliutat, mint picit ralogni az uttestre. Bizony kobunkok, mindig lesznek. A rendorok meg lustak foglalkozni vele.

 

Azokra az ugyvedeekre vagyok nagyon merges, akik megvetoztak a tilosban parkolo autok elszalitasat. Az volt a legjobb megoldas. Csak tul hangos volt a hiszti...

 

Nem csak a sotetzoldek hulyek magyarorszagon, a sotet jogvedok is ott vannak a szeren. De ez itt OFF. Pedig pl. a kozlekedesi moralra nagy hatassal vannak.

Előzmény: Tie (6186)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6187

Biztos meg is kapta volna a magáét, ha ott van. Gondolhatod, milyen volt a hangulat, ha rászánták magukat, hogy feltegyék az autót...

:-)

Előzmény: Tie (6186)
Tie Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6186

Pedig a szituációban a sofőr volt a kőbunkó. :)

Előzmény: atompyka (6184)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6185
Ezt tudom, és?
Előzmény: compot (6183)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6184

Nem. Tényleg nem hallottam.

De olyat már láttam, hogy bent, a Hajós/Ó utca környékén egy bunkó+szabálytalan módon parkoló miatt nem fértek el a népek, és egyszerűen feltették a járda szélén lévő parkolást gátló kőbunkókra (mik miatt belógott az autó az úttestre).

Előzmény: compot (6181)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6183

40§(2)
Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén – ha közúti jelzésből más nem következik – akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad. 

 

(5) Tilos megállni:

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad; 

Előzmény: atompyka (6175)
yapo Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6182

..egeeen.

 

"Elalltak az utat es ugy latom eppen árpád sávos zaszlokat szednek elo"

 

Szerintem 2 perc sem kell...es jonnek, csak tarts magadnal

egy telefont ami nem kotheto hozzad....

Előzmény: atompyka (6178)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6181
Te nem olvastál hireket, hogy mennyit állt a forgalom 1-1 sinre belogó autó miatt a 17s vonalán? Hányszor vitették el az autót?
Előzmény: atompyka (6178)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6180
Meg kell várni, míg üres hátulról az utca és akkor megállni.
Előzmény: atompyka (6179)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6179

Nem indokolatlanul akadályozok (pl. az ott lévő házam előtt leparkoltam).

Vagy nem én akadályozok.

:-)))

 

Meg kell várni, míg hátulról az utca és akkor megállni.

:-)

Előzmény: yapo (6176)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6178

Szerintem yapo úgy értette, hogy én a másik (bal oldalon álló) szabálytalan parkolása miatt hívok rendőrt.

Megfelelő szöveggel hamar kijönnek.

:-)

Előzmény: compot (6177)
compot Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6177

Hivhatsz, de minek. A villamossinről se képesek elvitetni egy autót.

 

A 3§ alapján önmagában, soha senki ellen nem fognak eljárást kezdeményezni. Kell mellé másik tényállás is.

Előzmény: yapo (6176)
yapo Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6176

Ilyenkor  a jatszik a ...

 3. §) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

 

...mivel masok szabalytalansaga nem jogosit fel sajat szabalytalansagra.

Itt eppugy, nem mintha pl. gyorshajto er utol a palyan a belsoben..

 

Azaz szerintem a masok szabalytalansaga miatti helyzetet is kikell vedeni.

Viszont hivhatsz rendort...

Előzmény: atompyka (6175)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6175

Egyebkent a szabalytalansag akkor is szabalytalansag, ha az eletet ment. Csak olykor elvart/bocsanatos tett.

Így van.

 

Tudtommal megallni, csak akkor szabad barhol, hol a melletted levo akadaly, zarovonal kozott egy auto elfer. (ez meterben van megatarozva, de a pontos ertekre nem emlekszem. Talan 3m(?)) Tehat, ha Te a "szabalyos" parkolasoddal akadalyozol -fuggetlen attol, hogy ez mas szabalytalansaga miatt all fen- szabalytalan vagy. (Barmilyen igazsagtalan is) Mas a helyzet, ha o allt meg kesobb...

Igen, valóban így van. 3 méter kell maradjon. Tárgytalan a kérdés. Ebben a formában.

De akkor jól átfogalmazom...

Bal oldalon szabálytalanul (mert csak két autónyi széles az úttest) áll egy autó az egyirányúban. Megállok "mögötte", de a jobb oldalon. Így? A megállás összes szabályának eleget tettem... :-)

Előzmény: BringasLevy (6138)
Tie Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6174

Én pl. csak drótost használok, és nem zavar. A telefonom a nadrágom zsebében van, vagy a kabátom belső zsebében, a füles meg a galléromra van csíptetve. Nincs ezzel mit fűzögetni, egyszerűen becsatolom az övet, a drót meg alatta van, és kész. Ahhoz meg elég hosszú a drótja, hogy ki tudjam venni a telefont a zsebemből, és magam elé emelhessem, ha én akarok nyomkodni valamit a telefonon. Egyébként meg a fülesen van gomb, azzal fel lehet venni a hívást, és kész.

 

A BT fülesben azt nem szeretem, hogy még azt is külön töltögetni kell, lemerül, meg szarakodik.

Előzmény: atompyka (6173)
atompyka Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6173

Nem tudom, de ha valakin meglátom a drótost, meg szokom kérdezni, hogy őt nem idegesíti-e az álladnó fűzögetés, és általában kiderül, hogy de...

:-)

Előzmény: Trebitsch (6170)
Macika Creative Commons License 2008.02.19 0 0 6172
ha mellettem űl az asszony és hív a barátnő

Na, ezt inkább nem minősítem...

Szabályok nem csak a KRESZ-ben vannak...
Előzmény: BringasLevy (6171)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6171

Jobb mint a semmi. De én az automata hívásfogadásra esküszöm (hagy időt, elutasítani, vagy hangpostára irányítani a rendszer), Híváshoz meg a hanghívás vállt be. Bár ez utóbbihoz, zárt ablakok kellenek.

 

A hívókat csoportosítom. (kollegák, barátok, család, stb.) minden csoport másképpen cseng. Így tudom, hogy mire készüljek.

 

Pl. ha mellettem űl az asszony és hív a barátnő, a csengésről felismerem és gyorsan kinyonom. Aztán megy a szöveg, "ha veled vagyok drágám, csak neked vagyok".

A másik oldalon, mindent a sz@r kihagosítóra kenek... 

 

:-DDD 

Előzmény: compot (6169)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6170

És gondolod, érdemes pont belőled meg a compotból általánosítani?

Hát... Fene tudja. :)

Előzmény: atompyka (6168)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6169

Sajna nekem a drotost mindig csak hivásnál akartam bedugni, a bt-s meg folyton elvesztette a telo-t (pedig nem noname volt).

Amiota bt-s kihangositó van, soha semmi gond nem volt. A felvétel egy gomb nyomás, a hivás meg annyi, hogy "Telefon! , X.Y" és már tárcsáz is.

Előzmény: Trebitsch (6167)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6168

Engem pont annyira idegesített a drótosfüles, mint az előző autóm robotizált váltója.

Nincs is már meg egyik sem...

:-)

Előzmény: Trebitsch (6167)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6167

BT füles.

De attól még, hogy én épp ilyet használok, pont ugyanúgy jó a drótos is, annak aki azt szereti, meg bármi egyéb efféle.

Előzmény: compot (6162)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6166

Szvsz vezetés alatt csomó mindent rutinból csinálunk, bárki bármit állit is. Kezdve a sebváltástól, indexig, az utvonal választástól a jelzések teljesitéséig.

Volt olyan, hogy rég látott ismerős stoppolt Győrnél, felvettem, és nem tudom, mi történt Sopronig.

Olyan jót beszélgettünk, hogy semmire nem emléxem.

:-)

 

Előzmény: compot (6163)
Macika Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6165
Igen, de 'szitu' lehet egy időben fékezés elmulasztása is.

Mindegy, ha nem érted, nem érted.
Előzmény: compot (6163)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6164
Max angliában. Tapasztalat, hogy jobbra rántom. Angliában csunyán is nézett a szembejövő. :)
Előzmény: atompyka (6158)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6163

Mikor telon beszélek és szitu van, vhogy lekapcsolja az agyam a telot. A szitu végén, vissza kell kérdeznem, hogy "megismételnéd!".

 

Szvsz vezetés alatt csomó mindent rutinból csinálunk, bárki bármit állit is. Kezdve a sebváltástól, indexig, az utvonal választástól a jelzések teljesitéséig.

Előzmény: Macika (6157)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6162

Mert fülesről beszéltél. Hacsak nem bt füles.

Azt tudom, hogy a bt-s kihangositó nagyon jó találmány!

Előzmény: Trebitsch (6155)
Macika Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6161
Én még nem.
De érdekes.
Előzmény: atompyka (6158)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6160

Lehet benne igazsag. Itt Irorszagban, meglepoen sok az egyresztvevos baleset az arokban. Viszont sokkal-sokkal kevesebb a frontalis utkozes.

 

Ha ez mervado...  :-)

Előzmény: atompyka (6158)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6159

Teljesen helytallo amit irtal.

 

Ezert volna mindekitol elvarhato, hogy komolyabb agyi tevekenyseget igenylo telefon beszelgeteshez, bizony alljon fere. Ennek a merteke, mindenkinel mashol van. Sot a pillanatnyi hangulat is erosen befolyasolo. Tehat szabalyozni nem lehett szerintem. ennyi onmerseklet viszont elvarhato (kene legyen) mindenkitol!

De mikor utbaigazitast kerek egy kollegatol, hogy merre is kell mennem, akkor bizony nagyon halas  egy kihangosito.

 

Readasul a bluetooth automatikusan kapcsolodik a telefonhoz, ha gyujtast adtal. Igy az akar maradhat a zsebben. Olyan is van, ami egyik autobol, a masikba rakhato, igeny szerint.

 

Szemelyszerint a fulesert nem nagyon rajongok. Nehezen viselem el. Csak biciklizes kozben hordom, alternativa hijjan...

Előzmény: Macika (6157)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6158

Érdekes dolgot olvastam tegnap este: állítólag bizonyított tény, hogy vészhelyzetben az ember ösztönösen balra tér ki (ha tudatosan nem nevelték át a reflexeit).

Hallottatok ilyenről?

Előzmény: Macika (6157)
Macika Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6157
Jó, gondolkozok helyetted, egye fene.

Az utas ott van melletted, látja a közlekedés szituációját, akár laikus, akár jogosítvánnyal rendelkező, ÉRZI, hogy mikor, mennyi időre kell teljesen elhallgatnia.
Ha valaki felhív telefonon, akkor nem átlagos cseverészést akar veled folytatni, mint amit egy autóban együtt utazva szokott az ember (mellesleg még AZ IS elvonja valamelyest a figyelmet az útról), hanem valami olyan ügyben, ami nem tűr halasztást, amiben döntést vár tőled, ami fontos, ott megválaszolandó/eldöntendő kérdés.

De még ha csak a barátnőd hív fel, hogy jó éjszakát kívánjon, ő már megy lefeküdni, még az is elviheti a gondolataidat a legutóbbi nagy, kellemes együttlét felidézésébe.

Kerestem csomó ideig a linket, de nem találom, hol olvastam, így csak saját szavaimmal tudom leírni:
Egy magyar egyetemen (talán valamelyik orvosin) vizsgálták a fiatalokat, videora vették az arcukat, amikor valami olyan feladatot kaptak, hogy nagyon mélyen gondolkozniuk kellett, visszaemlékezni egy korábban látott képre, stb.
A hallgatók jelentő része ösztönösen becsukta a szemét, sokan pedig a távolba bámultak kontrollálatlanul.
Aztán jött a biológiai magyarázat, az agyi fő verőér keresztmetszete meghatározza, mennyi vért/oxigént képes szállítani az agy működéséhez. Normál esetben, amikor nem végez kiemelkedő munkát az agy, akkor nincs kihasználva a teljes kapacitás, de amikor valami komolyabbat, akkor jócskán 100% fölé is kéne menni.
Pontosan mérhető az agyi vérnyomásban, hogy épp milyen terheléssel megy az agy (mint egy processzor), és az agyi vérellátás irányításáért felelő receptorok is tudják, meddig lehet engedni a helyi vérnyomást. Ha még több kellene, akkor elkezd lekapcsolni a pillanatnyilag nem fontosnak ítélt 'fogyasztókat' nagyon takarékra, mert ha nem így tenne, akkor esetleg agyvérzéshez vezethetne a túl nagy nyomás. Ez az agy belső önvédelme (pontosabban annak csak egy icipici része).

Hasonló okokból nem tudod bizonyos sebesség felett appercípiálni a szemed előtt elrohanó tereptárgyakat. Ezért mosódik el a kép, ha gyorsan haladó vonat ablakán nézel kifelé, egy pontra nézve.
Előzmény: compot (6147)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6156

Ebből néha az tűnik fel a telefon túloldalán lévőnek, hogy elkezdek anyázni, mert valaki balf.szkodik. :)

Na ne mondd, ilyeneket szoktál?

:-)))

Előzmény: Tie (6154)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6155

Egyik autómban kihangosító van, oda egyből beteszem a telefont, amikor beszállok, hadd töltődjön.

A fülest meg szinte mindig hordom, mert időnként annyit kell telefonálnom, hogy semmi mást nem csinálhatnék, ha csak azzal foglalkoznék. Szóval beszálláskor már rajtam van.

Azt viszont nem egészen értem, hogy miért olyan fontosak neked az én telefonálási szokásaim. :)

Előzmény: compot (6148)
Tie Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6154

Döbbenet egyébként, hogy adott helyzetekben rutint igénylő dolgok, mint pl. manőverezések, tolatások, parkolások is végbemennek úgy, hogy nincs is jelen az ember agyilag, mert közben telefonál. Fülessel is sokszor van, hogy jövök át a városon, és 5-10 perces útszakaszok esnek ki teljesen az emlékezetemből, viszont azt tudom, hogy nem a forgalommal sodródom, hanem ugyanúgy autózom a tempómat, kezelem a forgalmi helyzeteket, és általában gyorsabb vagyok, mint a forgalom, ha nem is sokkal, de azért haladok előre a forgalomban az autók között.

 

Ebből néha az tűnik fel a telefon túloldalán lévőnek, hogy elkezdek anyázni, mert valaki balf.szkodik. :)

Előzmény: atompyka (6153)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6153

Nekem volt, hogy Suzuki-találkozós házi triálversenyt végigtelefonálam (még kihangosítóból), és utólag mesélték, hogy hogyan mentem végig; semmire nem emlékeztem.

:-)

 

Nemely barom persze nem fogja az

adast es csengeti meg 2-3x mire leesik neki.

Igen, vannak ilyen nehéz agyúak.

Előzmény: yapo (6151)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6152
Mér', a barom szamarás az előbb? Egy újabb 3 vonatos sorompót kellett végigvárnom, mert szemből mindenki elengedett, láthatólag nem volt tisztában vele, hogy a jobbra kanyarodónak elsőbbsége van a balrással szemben. Ilyenkor hiányzika  kiabátor, mert a dudát észre sem vette...
Előzmény: Szakadás (6150)
yapo Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6151

....en meg miot a kishijan elcsaptam telefonozas kozben

egy biciklistat, aki jardarol jott, jobbrol, jobbra kis iv kozben...

 

Azota NEM TELEFONALOK vezetes kozben SOHA.

 

Kiszedtem a kihangositot is.

Telefon ottvan a latoterben, kezkozelben,

aztan ha cseng lenyomom a pirosat es kesz.

 

Ebbol ertelmes emeber TUDJA, hogy

most eppen "nem alkalmas"....

 

Nemely barom persze nem fogja az

adast es csengeti meg 2-3x mire leesik neki.

 

De a rendszeres hivok zome MÁR megszokta, hogy

1-2 percen belul amint felre tudok allni vissza hivom

...es kivarja.

 

Aki nem rendszeres hivo az meg nem tud olyat mondani

ami ne erne ra meg par percet...ez alol nem kivetelek a

csaladi/szemelyes rossz hirek sem...par perc gyakorlatilag

mar azoknal  sem szamit...

 

Előzmény: atompyka (6149)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6150

Lehet, hogy a kékfog túl drága, de egy BTs kihangosító kb annyiba kerül mint egy tankolás.

Kihangosítóval két kézzel fogod a kormányt, kézbe fogott telefonnal meg nem tudsz váltani, ezért tipikusan kettesben mennek harminccal.

A figyelmet meg ugyanúgy eltereli az utas, a hangos zene, mint a telefonálás.

Nem azt mondom, hogy a kihangosító megoldja a dolgot, de ne vessük már azért el, mert lesznek néhányan, akik akkor is inkább kézből telefonálnak ...

Ma reggeli legszebb: megy (illetve baromira csak csordogál előttem, indokolatlanul feltart) egy vadonatúj fekete BMW, BIT-es rendszámmal, picike fehér CD matricával.

Elmegyek mellette: hát éppen valami fontos iratot olvas ... vezetés közben a Nagykörúton ... Hihetetlen.

atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6149

Mikor beszállok az autóba, bekötöm magam, majd bekapcsolom és felteszem a kékfülest.

A kézbőltelefonnal az a baj, hogy teljesen leköti az ember egyik kezét. Anyám automatájában teljesen jól tudtam telefonálni akkor is, mikor fix kihangosító volt az autómban (mióta kékfülesem van, hordom magammal, ha más autóját vezetem), de kéziváltóst egy kézzel vezetni úgy, hogy ne hátráltassak/veszélyztessek mást, hááát...

A beszélgetéssel meg úgy vagyok, hogy többször előfordul, hogy visszakérdezek, ha olyan a szitu, tehát a vezetés az elsődleges.

Előzmény: compot (6148)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6148
Mikor beszállsz, rögtön ráteszed a fülest a telora vagy csak mikor hivnak? Rárakás közben ki vezet?
Előzmény: Trebitsch (6142)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6147
Akkor mint a buszon: "a vezetővel menet közben beszélgetni tilos"? Mi a különbség az utasokkal beszélni vagy telefonon beszélni?
Előzmény: Macika (6137)
compot Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6146
Nekem viszont bejön. Nem felejtem el rátenni a kihangositóra, leveszi a rádió hangját, van hangtárcsázás.
Előzmény: yapo (6136)
Macika Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6145
Na persze szabályzás NÉLKÜL (merthát megtiltani a telefonálást menet közben mégsem lehet, mert forradalom lenne belőle) rohadt kevesen jönnek rá erre.

Általában csak azok, akiknek saját értékelésük szerint rendben van a farkuk hossza. Olyanok pedig igen kevesen vannak... ;)
Előzmény: Macika (6137)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6144

Azert mi forumozok, hasznaljuk az indexet. :-DDDD

 

(meg ha csak forumozasra is...) :-DDD

Előzmény: Trebitsch (6142)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6143

Bocsanat, meg nagyon hetfo van...

 

Tetszik az otlet. Tobb ertelme lenne, mint az izzo keszletnek. De arra senkit nem TUDSZ ravenni, hogy hasznalja is, ha o "okosabb" annal es nem akarja.

 

Termeszetesen igy helyes a hsz.

Előzmény: BringasLevy (6141)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6142

Mér pont kihangosító? Füles nem jó?

 

Egyébként meg hiába írsz elő ilyen meg olyan műszaki dolgokat: ha nem akarják, akkor nem fogják használni. Ott a biztonsági öv, de akár az index.

Előzmény: Szakadás (6129)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6141
Tetszik az otlet. Tobb ertelme lenne, mint az izzo keszletnek. De arra senkit nem ravenni, hogy hasznalja is, ha o "okosabb" annal es nem akarja.
Előzmény: Szakadás (6129)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6140

Ez igaz. De egyenlore nincsen jobb...

 

Inkabb egy fontos hivas vesszen oda a bluetooth miatt, mint valaki elete. Mert ugye a kihangosito/fulhalgato alternativaja, a kezben tartott mobil. Annal rosszabbat pedig el sem tudok kepzelni vezetes kozben. Okkal tilos!

Előzmény: yapo (6136)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6139
Egyenlore a legtobb orszag lehetove teszi a kihangosito hasznalatat. Egyszerubb beszelgetesekhez, szerintem megfelelo is. bonyolultabb tema eseten, ahol a beszelgetesre kell koncentralnom, mindig fere allok, vagy kesobbre halasztom a beszelgetest. Ezt azonban nem lehet szabalyba foglalni. (Illetve benne van, hiszen vezetes kozben a vezetesre kell figyelni.) Ezt csakis az emberek vermersekletere lehet bizni. SAJNOS!
Előzmény: Macika (6137)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6138

Masik peldat kerek, mert ez nem jo. Egyebkent a szabalytalansag akkor is szabalytalansag, ha az eletet ment. Csak olykor elvart/bocsanatos tett.

 

Tudtommal megallni, csak akkor szabad barhol, hol a melletted levo akadaly, zarovonal kozott egy auto elfer. (ez meterben van megatarozva, de a pontos ertekre nem emlekszem. Talan 3m(?)) Tehat, ha Te a "szabalyos" parkolasoddal akadalyozol -fuggetlen attol, hogy ez mas szabalytalansaga miatt all fen- szabalytalan vagy. (Barmilyen igazsagtalan is) Mas a helyzet, ha o allt meg kesobb...

 

Szereitem az is szabalytalan, aki pl Budapesten a Petofi Sandor utcaban a busz savaban autozik, mert a halado savot elaljak a tilosban veszvillogoval parkolok. Ilyenkor szoktam en is tudatosan szabalyt szegni. Ezt sorolom azon nehany %-ba, mikor masok szabalytalansaga miatt kell szabalyt szegnem. De ettol meg ezt is szabalytalannak gondolom.

Előzmény: atompyka (6133)
Macika Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6137
Több országban rájöttek már, hogy hótt fölösleges a kihangosító, hiszen 90%-ban NEM a telefon fogása az, ami elfonja a figyelmet, az alig foglalja le jobban a vezető kezét, mint ha cigarettázna.

Hanem maga a beszélgetés.

Innetnől fogva a kihangosító túl sokat nem javít a dolgon. Az egyedüli megoldás az, hogy NEM telefonálni vezetés közben. Vagy ha muszáj, akkor félreállni, és csak akkor beszélgetni...
Előzmény: Szakadás (6129)
yapo Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6136

A bluetooth egy ertelmetlenul tulbonyolitott,

erosen megbizhatatlan technologia...

 

Tart az ujra szabvanyositas, atlenyegules, elfelejtes/kihalas fele.

Előzmény: Szakadás (6134)
yapo Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6135

Szerintem igen...akadalyoz masokat kenyszer nelkul.

 

Erdekes tortenet az emberek mindenaron szabalyos leszek alapallasahoz...

...es kozben kiderul, hogy rosszszul ertelmezi a latottakat.

http://autozz.blog.hu/2008/02/18/miert_kell_ledudalni_a_szabalyosan_kozlekedoket

 

Előzmény: atompyka (6133)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6134
Bluetooth ...
Előzmény: atompyka (6132)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6133

Szabálytalan-e az, aki eredetileg szabályos tettével más szabálytalansága miatt felismerten, tudatosan akadályoz?

Pl. egyirányúban bal oldalt szabálytalanul parkoló sor mellett megállással lezárva az utat...

Előzmény: BringasLevy (6127)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6132
Nem tudod. Melyik telefon kihangosítójára kötelezed?
Előzmény: Szakadás (6129)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6131

Te is. Ezek sem véletlenek. Nemodafigyelés eredményei. De figyelned kell, ha vezetsz.

Sztem.

Előzmény: BringasLevy (6125)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6130

Nem azt mondtam, hogy felesleges luxuscikk a duda.

:-)

Ma is rádudáltam a tagra, aki mégis balra fordult, persze eszébe sem jutott, hogy már nem szabad a pálya, mert előtte jobbot jelzett, és én - balra menni szándékozván - ahhoz igazodtam.

Előzmény: Szakadás (6121)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6129

Nagyon szokszor egy szándékos szabálytalanság miatt látok szándékolatlan szabálytalanságot :) Név szerint: a t. sofőr mobiltelefonál, közben nem indekszel, átlépi a felezőt, indokolatalanul feltart, nem indul el a lámpánál, nem áll meg a lámpánál, nem engedi át a zebrán a gyalogost, stb.

Szerintem be kellene vezetni, hogy ne mehessen át kötelező kihangosító nélkül autó a műszaki vizsgán.

Előzmény: Macika (6122)
atompyka Creative Commons License 2008.02.18 0 0 6128

Perszehogypersze.

:-)

Előzmény: Macika (6120)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6127

Ja, még néhány természetsen van, lemaradt a "stb." de a lényegen nem változtat.

 

Régebben véletlennek tekintettem, ha erős lejtőn, gyenge motorfékü autóval, túl gyorsultam a megengedett tempón. Mióta ismét az autó sebességmérőjére hagyatkozom és nem a GPS-re, ezek is megszűntek. Tehát tudatos az ilyen is. 

 

Ezt jótanácsként írom, nem azért mert a tökéletest játszom meg előtettek. Sokszor  hibázom és is, nem ritkán szándékosan. De számomra fontos a szabályok betartása, ezért odafigyelek rá és így töbnyire sierűl így közlekednem.

 

Szerintem az esetek 95%-ban azon múllik, akar-e valaki szabályos lenni. 2-3%, mikor más SZABÁLYTALANSÁGA miatt, kényszerűlök szabályszegésre. A fenmaradó az én kizárolagos hibám.

Előzmény: BringasLevy (6125)
Macika Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6126
Az, hogy valaki nem figyel, az számomra nem véletlen. Az tudatos, ha mással foglakozik.

Én is így látom.
Előzmény: BringasLevy (6125)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6125

Túl nagylelküen szelektálsz.

 

A véletlen szabályszegés számomra, mikor valaki nem kellően az út szélére húzódva vezet, mikor előzik. Mikor valaki pl házszámot keresve, meg-meg áll ott, ahol megállni tilos, Mikor valaki autópályán segítve a pályára ráhajtót, besorol a belső sávba, de a ráhajtó nem éll lehetőséggel és marad lassan a gyorsítóban. Mikor az előtted haladó busz, kamion, stb. nem lassít a seb. korlátozó táblánál és ezért csak a tábla vonala után, jónéhány méterrel lesz szabályos a sebeséged. Mikor balesetet, veszélyhelyzetet kerűlsz el szabálytalalnsággal.

 

Az, hogy valaki nem figyel, az számomra nem véletlen. Az tudatos, ha mással foglakozik. Mindannyiunkkal megesik, van akivel ritkábban, van akivel gyakrabban. De mindannyian tudatában vagyunk. Vagyis, nem véletlen.  

Előzmény: yapo (6124)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6124

....eleg sokan vannak akik veletlenul szabalytalanok.

 

Tipikusak pl....amiket fokenet nem tudatosan-szandekason

kovetnek el, hanem megszokasbol, rutinbol, nem figyelesbol

 

vilagitas

szlalomozas

zarovonalon/vill. sinen megfordulas

jobbkez,

lako-piheno,

seb korlat,

jobbratartas,

egyiranyubol balkanyarodas

ketiranyuban balra parkolas

tul lassu haldas

stb, stb

 

Szandekos szamomra az

amikor elore eltervezik, hogy

most pedig szegik a szabalyt...

...veletlen pedig az amikor ez

csak adodik a helyzetbol, rutinszeruen...

 

Előzmény: Macika (6122)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6123

Ez addig nem is baj, amig csupán azért szegsz szabályt, mert így tudod elkerűlni a balesetet. (Pl. Átmész egy záróvonalon, hogy elkerűld azt, aki nem adott elsőbbséget féktávon belűl.)

 

Személyes tapasztalatom, hogy mióta már-már görcsösen ragaszkodom a szabályokhoz, azóta sokkal kevesebszer kell "húb...+" eseteket megoldanom.

(Magamra nézve kötelezőnek tartom, másoktol csak elvárom(nám))

 

Nekem bevállt, hogy a KRESZ-t ne csak ajánlásnak vegyem. Az elveszetegett idő, pedig nem számottevő. De mindenképpen vissza adódik a kevésbé stresszes életemben, a autó lassabb amortizációján, stb.

 

Arrol nem is beszélve, hogy a KRESZ a kötelező. Nem csak ajánlás... 

 

Az egresszió levezetésére a sport sokkal, sokkal jobb, mint a közlekedés. Pl a labdának nem fáj, mikor a falnak csapódik. :-)

Előzmény: yapo (6114)
Macika Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6122
Nem az én feladatom a nevelés, ha szülők nem tették meg.

Aki SZÁNDÉKOSAN, TUDATOSAN szabálytalankodik, annál csak olaj a tűzre.
És hát elég kevesen vannak, akik VÉLETLENÜL szabálytalankodnak...
Előzmény: Szakadás (6121)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6121

De ha nem dudálsz, észre sem veszi, hogy vészhelyzetet csinált, és megcsinálja legközelebb is.

Előzmény: atompyka (6116)
Macika Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6120
nagyon ritka és nagyon nagy tapasztalat kell ahhoz, hogy az ember tudja, mikor van lehetősége csak a saját feje után menni.

Hát akkor talán nem kéne a saját fejünk után menni, hanem (szégyen vagy nem szégyen, szerintem nem az) betartani a szabályokat...
Előzmény: atompyka (6111)
Macika Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6119
Ez milyen igaz!!!! :)
Előzmény: atompyka (6116)
szirt Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6118
Ezt én is szoktam mondani, hogy amíg van idő integetni, villogni, addig nagy baj nem lehetett. :))

Mondjuk a duda azért más tészta...
Ma nagyjából az mentett meg, előztem, aztán jól jöttek volna elém.
Előzmény: atompyka (6116)
szirt Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6117
Egyetértek! :)
Előzmény: atompyka (6103)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6116
Ahogy örexem, és ahogy közeledik a 7. számjegy a saját kmórámon, úgy tartom egyre igazabbnak, amit régen egy rutinos öreg rókától hallottam: ha volt időd dudálni, az nem volt igazi vészhelyzet.
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6115

1etértek.

 

Az M5 kivezetőjében az a vicces, hogy elvileg ugye a teszkokijáratig 90, onnan 130, majd a Métautca/Osanbejárattól az emnullig 100. Ehhez képest elkezd rááll a laktervége táblánál  110-re, és azt hiszi, ettől övé a belső sáv. Észre sem veszi, hogy közben hol gyorshajt, hol lassúhajt...

:-)

 

Előzmény: yapo (6114)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6114

....legalabb, mint irtam

 

Igen az evek soran cirka tucatnyi erosen huzos helyzetbol menekultem meg.

A tobbsegebol az elso parevben....ugy harmadat, kezdo batorkent magam okozva

 

Aztan idovel egyre inkabb ZSIGERBOL erzi meg az ember

a MAJD csak kesobb kialakulo helyzetet, olyan elojelekbol

amikrol a legtobb sofornek MÉG eszebe se jutna veszelyt

szimatolni... es ez a kepesseg km-k szaporodasaval

egyre hatekonyabban segit elkerulni bajt...

 

Soxor segit az egyszeru "ez huzos volt" szintre csokkentes,

amirol az "okozo/tettes" velhetoen altalaban fel sem fogja, hogy

mi lehetett volna belole abbol amit csinalt eppen.

 

Nyilvan mas tapasztalt autozok ugyanigy, vedik az en baromsagaimat is.

Van amikor eszre is veszem...de tobbnyire biztosan nem veszem eszre...

 

Tobbek kozott ezert is kell tudni eltekinteni a szabalyoktol az

adodo pillanatokban, gyorsan eldontve az "inkabb szabalyszeges"

iranyaba a dolgot ...mert, az a kissebb baj...

 

....es ilyenkor nagy baj, ha a tobbiek nem tudjak ezt

felismerni, toleralnil....hanem tartjak (az amugy jogos) poziciojukat.

 

Jomagam ezert nem akadalyozok semmilyen furcsa, varatlan, szabalytalan manovert, mert nem tudhatom mi a konkret ok...legfolljebb utana anyzok, ha kesobb latom, hogy egyszeru bunko pofatlansag volt csak.

 

Kedvenceim pl. az M5 kivezeton 140-150-el kemenyen letolva-elozo hugyagyuak,

akik aztan 100-200-300 meter mulva a belsobol!!! kivagnak vissza jobbra az M0-asra. Na ezeket kene pl. kiszedni kamera alapjan nem a sineken 50-el atmenoket!

 

Előzmény: atompyka (6113)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6113

4-5 ev alatt, erosen vegyes utvonalon es helyszinen

levezetett legalabb 80-100ezer km kell !!!!

Kevés. Nem az év, hanem a kilométer. Ahhoz épp elég, hogy már egyáltalán ne kelljen az autóval törődni (ha nem épp akkor estél bele ismeretlenül).

Ahhoz talán elég, hogy felismerd, hogy az adott körülmények közt nem vagy a helyzet magaslatán, és eképp vezess.

Persze, ez legtöbbször elég a túléléshez...

 

Előzmény: yapo (6109)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6112

Görcs álljon a Zindexbe, írtam hosszan, 'oszt jól eltünt.

Nem írom újra, lényeg, hogy ezzel maximálisan egyetértek:

... élni és élni hagyni.

Előzmény: yapo (6108)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6111

Az a baj, hogy a józan ész nem mindenkinek ugyanazt diktálja.

Még azoknak sem, akiknek van józan esze.
Akiknek meg nincs, annak mit diktáljon!

NAGYON hibás az a felfogás, hogy én betartok egy SAJÁT erkölcsi szabály, és SZERINTEM mások is járjanak el a belső erkölcsi késztetés alapján.

Ezért van EGYSÉGES szabályzás, ami mindenkire nézve kötelező.
AZT kell betartani mindenkinek.

Vajon miért lenne az a jó, amit én kitalálok jónak?
És ha más mást tart jónak, józan ész szerint működő szabályoknak?

Persze, pont ezért alakultak ki a jogszabályok, mert túl sokan vagyunk ahhoz, hogy ne ütközzenek az érdekeink/meglátásaink adott dologgal/szituációval kapcsolatban.

Mindenkinek engednie kell valahol, hogy senkinek ne legyen aránytalan hátránya.

 

Ha valakinek benőtt a feje lágya, meg tapasztalt is már ezt-azt, akkor rájön rendszerint (sajnos még ilyenkor sem mindenki), hogy nincs más út, csak az egységesen leírt szabályzás...

 

Pontosabban van, de az nagyon ritka és nagyon nagy tapasztalat kell ahhoz, hogy az ember tudja, mikor van lehetősége csak a saját feje után menni.

 

Az a legveszélyesebb - szerintem -, mikor a rendszer lehetőséget ad szabályon kívülinek/felülinek lenni, és ezt nem tudatja a többivel.

 

Előzmény: Macika (6110)
Macika Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6110
Az a baj, hogy a józan ész nem mindenkinek ugyanazt diktálja.

Még azoknak sem, akiknek van józan esze.
Akiknek meg nincs, annak mit diktáljon!

NAGYON hibás az a felfogás, hogy én betartok egy SAJÁT erkölcsi szabály, és SZERINTEM mások is járjanak el a belső erkölcsi késztetés alapján.

Ezért van EGYSÉGES szabályzás, ami mindenkire nézve kötelező.
AZT kell betartani mindenkinek.

Vajon miért lenne az a jó, amit én kitalálok jónak?
És ha más mást tart jónak, józan ész szerint működő szabályoknak?

Jellegzetes fiatalos 'belenemgondolok' ökölszabály ez.

Ha valakinek benőtt a feje lágya, meg tapasztalt is már ezt-azt, akkor rájön rendszerint (sajnos még ilyenkor sem mindenki), hogy nincs más út, csak az egységesen leírt szabályzás...
Előzmény: atompyka (6107)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6109

Meglatasom szerint egyebkent

 

4-5 ev alatt, erosen vegyes utvonalon es helyszinen

levezetett legalabb 80-100ezer km kell !!!! ahhoz, hogy

a vezeto kello rutinnal rendelkezzen barmilyen  forgalomban is ...

 

Ez a magyar soforok tulnyomo reszenek nem jon ossze soha

ezert nem csoda, hogy ennyit benaznak a kicsit is huzosabb

forgalomban... autopalya, nagyvaros, stb. illtve, hogy

bizony gondjaik vannak az auto rutinos technikai kezelesevel is...

 

Evi 5-8000 km elsosorban a (videki)lakohely korul nem alkalmas

az altalanos vezetesi  rutin megszerzesre/fenntartasra...

 

 

Előzmény: yapo (6108)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6108

A legtobb baj azokkal van akik eppen az "en vagyok a szabalyos"

elavkult alapallasabol vezetnek a korulmenyektol fuggetlenul.

....ezert fikarcnyit sem engednek a masiknak, akar az eletuk aran sem.

(akar elnezte, akar szandekos a masik fel...)

 

A jozan esz szamomra a tulelni-t jelenti elsosorban,

ezert szinte csak annyi, hogy irott szabalytol kevesbe fuggoen:

 

ha erolkodes nelkul eltudok menni akkor elmegyek

egyebkent engedem inkabb a masikat elmenni...

(kiveve, ha nekem piros lampa)

 

Soha senkit nem leckeztetek "gepi erovel", akarmiylen pofatlan is.

Villogas, dudalas, anyazas persze jar neki erte...olykor

a szemelyes inzultus valosaghu kilatasba helyezese is

pl. parkolohely, jarda  elallassa eseten... talalkozaskor.

A fizikai adottsagaim megvannak hozza...:-)))

 

Szoval, ahogy a nemetek mondjak:

"Leben und leben lassen" ... élni és élni hagyni.

 

Ettol fugetlenul tudom a szabalyokat

es erosen figyelek azokra akik szerint

a "szabalyok mindig ervenyesek" is...

 

Lassan 3/4 millio km alatt eddig bevalt ez a filozofia...hala istennek.

Előzmény: atompyka (6107)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6107
Az a baj, hogy a józan ész nem mindenkinek ugyanazt diktálja. Logikus lehet, hogy az én utcám legyen a védett, hisz jóval szélesebb, a másikon jövőnek meg az lehet a logikus, hogy az övé, mert busz jár rajta (amiről én esetleg nem is tudok).
Előzmény: yapo (6105)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6106

Jó duma.

:-)

(Én - félig viccesen - azt szoktam néha mondani, hogy a közl.lámpa a macisajttal egyenértékű. Ha nekem piros, és jönnek a zöld irányból, nem mehetek. Mondjuk csak ritkán és akkor is csak gyalog/bringával szoktam eszerint közlekedni, és bringával is leginkább csak zebravédő lámpáknál, komolyabb kereszteződésekben nem. :-))) )

Előzmény: yapo (6105)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6105

....mégis mindig mindenki lehurrog, amikor azt merem mondani, hogy:

 

"A KRESZ tájékoztató jellegű... ...a helyszínelés megkezdésekor lép érvénybe.

Addig pedig elsősorban a józan ész szabályai érvényesek."

Előzmény: atompyka (6099)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6104

Tudom, tudom.

Mintegy találós kérdésnek szántam, hogy mi az a szitu, ahol mindenki szabályos, mégis takarásból léphet elém a gyalog a zebrán.

Előzmény: szirt (6101)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6103

 

Azért az megint a másik véglet, hogy lassítsunk minden gyalogosátkelő előtt...

Erre írtam, hogy nem is kell önmagában azért lassítani, mert zebra jön, csak akkor, ha felmerül a lehetősége, hogy van ott valaki, akinek elsőbbséget kell adnunk.

Előzmény: szirt (6102)
szirt Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6102
"Persze, ne is lassítsunk, csak ha láthatóan átkelni szándékozó gyalogos van ott (vagy takarásban van, ezért nem látod, van-e)."

Te írtad ezt, bár most újraolvasva nem tudom mit szerettél volna írni. :))
Előzmény: atompyka (6100)
szirt Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6101
Sajnos ez egy gyakori veszélyhelyzet.
Előzmény: atompyka (6098)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6100
Olyan példát hozz, ahol mindenki szabályos és mégis...!
Előzmény: szirt (6096)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6099

Ez mind szép és jó, olvastam én is szép meséket kiskoromban, de már rég nem hiszek bennük.

"40 km" feliratú tábla elvileg nem létezik (ergo az ilyen táblát nem kell betartani?). A 10 percnél tovább zárva tartható sorompóknál ezt jelezni kell (ergo 10 perc után elromlottnak tekinthetem s átmehetek, ha nincs kiírva?). A sebkorl. táblákat lakteren kívül 1 km-enként meg kell ismételni (ergo 1 km után hatálytalan?).

Előzmény: yapo (6095)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6098
Aha, meg mint ismerősöm járt pár napja: azért fékezett rá a megállóban álló busz mellett, mert hallotta, hogy a buszos "dudál, mint állat". Be is jött, hogy lefékezett, kilépett elé egy kiskölök a busz elől. Következő megállóban megvárta a buszt, és megköszönte a sofőrnek...
Előzmény: szirt (6093)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6097

Ezt írtam én is korábban, és tartom is.

Mégis előfordulhat (Pesten nem is ritka kivételként) mindenki szabályossága ellenére takarásból eléd kerülő gyalogos zebrán.

 

Előzmény: yapo (6094)
szirt Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6096
Nem én idéztem a példát, hogy azért az élet hoz mégis ilyen megoldást. :)

De ha tegyük fel előfordul, hogy az átkelő előtt parkol (közvetlenül előtte, szabálytalanul) egy dobozos furgon, akkor a gyalogos ha van józan esze, a furgon vonalát tekinti innentől az út szélének.
Előzmény: yapo (6094)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6095

Konkrétan:

 

A gyalogos-átkelőhelyek elhelyezésénél biztosítani kell, hogy a járművezető a közút

tervezés sebessége alapján számított fékútnak megfelelő távolságból észlelhesse az átkelőhelyet és a gyalogosokat, továbbá a gyalogosok átkelési szándéka már a járdán felismerhető legyen.

 

A kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt legalább 30 m hosszú (külterületen 60 m)

záróvonal szükséges, előzési tilalommal.

 

A kijelölt gyalogos-átkelőhelyet 50 m távolságból éjjel is látni kell, ezért azt szabványosan –

eltérő színű fénnyel – meg kell világítani minden esetben szürkülettől napkeltéig. Rosszul

megvilágított útszakaszon, vagy közvilágítás nélküli helyeken gyalogos-átkelőhelyet kijelölni

nem lehet. A megvilágítással szemben támasztott követelmények:

· biztosítani kell, hogy a gyalogos-átkelőhely és a gyalogos (teljes magasságában)

féktávolságnál nagyobb távolságból is jól látható legyen.

· A gyalogos-átkelőhely közelében a járdán lévő gyalogos is látható legyen.

A gyalogosok észlelése fokozható „pozitív kontraszt” létrehozásával. Ez az uralkodó világítás

3-6-szorosának megfelelő vertikális világítást biztosító világítótestek alkalmazásával hozható

létre. A megvilágításra az útvonalétól eltérő színű fényforrás ajánlatos.

Előzmény: yapo (6094)
yapo Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6094

Ideztem a zebra kialakitas linkjet.

 

Hivatalbol KIZART a kornyezet altal takarasban levo gyalogos

a jobb szelso savban erekezo szamara...

 

Előzmény: szirt (6093)
szirt Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6093
"Persze, ne is lassítsunk, csak ha láthatóan átkelni szándékozó gyalogos van ott (vagy takarásban van, ezért nem látod, van-e)."

Azért a gyalogostól is elvárható, hogy ne egy oszlop mögül nézelődjön ki az átkelőhelyen. :)
Ez nekem olyan, mint amikor a busz háta mögött (takarásban) futnak a buszmegállóban álló jármű után, aztán csodálkoznak, hogy nem várja meg a sofőr...
Előzmény: atompyka (6079)
compot Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6092

Helyből 3 szabályt szegett min. 1: nem jelezte előre szándékát, 2: egyirányú utcában balraól kell balra fordulni, 3: bal kanyar elött meggyözödni, hogy nem elöznek.

Amugy az orditozás tényleg korrekt, hadd tanuljon a gyerek. Kell az utánpótlás.?

Előzmény: atompyka (6085)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6091
Nem. :-)
Előzmény: Centi the real (6089)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6090

Nem előzni akartam. A mókus mögött mentem, én áthúzódtam, ő meg lassított. Ha nem lassít, mellé kerülök és rámfordul. Az egyeneshez is lassítania kellett volna (döglötzsaru van a kereszteződés után), meg a jobbrához is, tehát ez önmagában nem vélelmezi a balra kanyarodási szándékot. Tehát nem gyorsítok, csak nem fékezek vele (ebben az esetben lassítottam én is, mert ott szinte mindenki balra fordul és szinte mindenki a jobb oldalról).

Nekem olyan a vezetési stílusom, hogy nem Debrecenben kezdek lassítani egy Péteribe való leforduláshoz, hanem egy normál fékezéssel fordulok be. Ehhez persze bőven időben indexelek. Én legalábbis ezt szeretem magam előtt is látni, sztem így tartjuk fel legkevésbé a mögöttünk jövőt. Ha előttem ezt csinálják, mikor kiteszi az indexet, kicsit lejjebb veszem a gázt, és ezzel csinálok magam előtt annyi helyet, ami elég ahhoz, hogy ne kelljen fékeznem, míg ő lefékez és befordul. Az persze a csúcs, mikor kiteszem jobbra az indexet, jön továbbra is a seggemben, majd meg van sértődve, hogy lefékezek és befordulok.:-)

Előzmény: Khelben (6086)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6089
A Nagy vassal voltál?
Előzmény: atompyka (6085)
Centi the real Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6088

Ez igaz, de ez egyirányú utca, ahonnan balra balról kell fordulni (persze feltételezzük, hogy nem egy olyan keskeny utca, hogy csak egy autó is épphogy elfér)  Tehát ebben az esetben ha alkalmas az utca párhuzamos közlekedésre, akkor be lehet mennie mellé, az más dolog, hogy a rutin arra int, hogy óvatosan, hiszen ez a kötelező balról fordulni helyzet sokaknak újdonság, és jobbról fordulnak, mert nem is tudják, hogy egyirányúban vannak...

 

Cm

Előzmény: Khelben (6086)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6087
Egy útkereszteződésben miért ne sorolhatnál be a jobbrakanyarodó, meg az egyenesen menő mellé? Felfestva ezer példa van rá.
Előzmény: Khelben (6086)
Khelben Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6086
az egyenesen menő mellé nem mehetsz be balra kanyarodáskor.
csak a balra kanyarodáshoz besorolt autót kerülheted jobbról.
Előzmény: atompyka (6085)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6085

Más téma: egyirányú utca, kereszteződésben balra fordulnék, megy előttem - a obb oldalon - egy autó, aki semmit nem jelez, nem is húzódik, tehát látszólag egyenesen akar menni. Balra indexelve áthúzódom a bal oldalra. Bemehetek mellé, vagy az már előzésnek számít (és ha annak számít is, tilos?)?

(Nem mentem be a tag mellé (sejtettem, hogy fordulni akar), úgy maradtam, hogy ne legyen átfedés a két autó közt. A balra kanyarodással együtt kezdett indexelni, majd - miután véletlenül a tükörre tévedt a tekintete és meglepődött - megállt félig befordulva, kinyitotta az ajtót, és ordenáré stíluban elkezdett üvölteni, hogy hogy merek így előzni. A gyerek meg a hátsó ülésről vigyorgott. Hadd tanuljon... :-)) )

atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6084

Szerintem ez (a szövegezést leszámítva) semmiben nem tér el a mi KRESZünktől, ill. annyiban, hogy három esetet említ:

- mindenkinek van lámpa;

- csak autónak van lámpa (ember), de a gyalogforgalmat nem irányítja; ez tipikusan az iskola előtti jelzőőrös zebrák esete;

- csak tábla/útburk jel van.

Előzmény: yapo (6078)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6083

Bocs...

:-)

Előzmény: yapo (6073)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6082

Persze, hogy nem bírja. Mi lenne, ha a magyar szövegből kopizgatnál?

:-)

Előzmény: yapo (6067)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6081

Jól vagytok? :-) Gondoljátok, majd a gyalog lézerrel méri a sebességeteket és gyorsba féktávfejszámol?

:-)

Nektek kell úgy megközelíteni a zebrát, hogy meg tudjatok állni, ha kell!

Előzmény: szirt (6059)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6080

...a kresz csak mozgásban lévő járműnek ill. gyalogosnak itél elsőbbséget. Álló járműnek ill járdán álló gyalogosnak nincs értelmezve az elsőbbség.

Igen, a mondat igaz, de csakhogy félreértelemezed a saját mondatodat.

Tipikus példa autós oldalról: Jászberényi-Keresztúri közötti vasúti átjáró. Lejöttem a felüljáróról, visszafordulok alá, megyek át a Keresztúrira. Csakhogy lent van a sorompó. Nem a rúdnál állok meg, hogy ne álljak keresztben a felüljáró mellett végigmenő úton (amin egyébként macisajt van, de miért álljam el az útjukat?). Viszont abban a pillanatban, amint fehér a jelzőm, elindulok, és elsőbbségem van az addig szabadon áthúzó autókkal szemben (bejöhet az elsőbbség fogalma, de nem ez a téma, főleg, hogy a gyalogra más vonatkozik, mint az autóra).

A lényeg, hogy valóban, az álló járműnek/gyalognak értelmezhetetlen az elsőbbsége, de a a forgalmi okból való mozdulatlanság nem számít (meg)állásnak!

A gyalog is forgalmi okból áll a járda szélén (ne feledjük, a járda az út része, tehát a gyalogos is az úton közlekedik, mint az autós!!!), mégpedig azért, mert úgy ítélte meg, hogy veszélyes lenne a továbbhaladása, és - bár nem ő okozza a veszélyt, hanem közlekedő partnerei, de - neki is mindent meg kell tenni, hogy elhárítsa a felismert balesetveszélyt (más kérdés, hogy puhatestűként nem mer lelépni a kemény vasak közé).

 

Előzmény: compot (6053)
atompyka Creative Commons License 2008.02.17 0 0 6079

Persze, ne is lassítsunk, csak ha láthatóan átkelni szándékozó gyalogos van ott (vagy takarásban van, ezért nem látod, van-e).

A "semmi közepén" (tehát nem a körúton, hanem mondjuk a Keresztúrin a rongyboltnál) mifenének állna egy gyalog a járda szélén a zebránál poijával az úttest felé, ha nem átkelésre várva?

Az autós elsőbbséget is csak akkor kell megadnod, ha van kinek. Az én értelmezésemben a zebra tábla megegyezik jelentésében a macisajttal (és nem a STOP táblával).

Előzmény: szirt (6050)
yapo Creative Commons License 2008.02.16 0 0 6078

+ teremszetesen:

 

Ahol nincs lampa a zebranal ott:  

"gyalogos átkelőhelynél a gyalogos csak a közeledő járművek távolságát és sebességét figyelembe véve léphet az úttestre."

 

 

Szoval ahogy reges reg irtam mar...nem lampas zebranal.

 

A gyalogos eldonti, hogy szerinte (objektive is)

ELTUDOM MAJD ENGEDNI bekeben es

EKKOR megkezdi az atkelest...

 

Innentol elsobbsege van.

 

 

De a megkezdessel magaval (atompyka) nem kenyszeritheti ki,

mert csak akkor kezdheti meg, ha ezzel

...nem hoz letre veszely helyzetet.

 

 

Előzmény: szirt (6077)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!