Sziasztok! Új vagyok itt és olvasgatva a fórumot, látom, hogy sokan eléggé mélyen ismeritek a Zafirákat. :) Sajnos van jónéhány problémám vele, ezeket majd megosztom veletek is.. Most első körben az lenne a kérdésem, hogy milyen izzítógyertyákat vegyek (márka esetleg bevált típus)? 2001-es Zafira A, Y20DTH motorral. Köszi!
Üdv mindenkinek! Sikerült egy hibakódot beszereznem az egynyolcas Zafira B-be. ECN 044304 tankszellőztető szelep vagy valami. Teletankoltam (nem az első kattanásig) és mégsem indultam hosszú útra vele. Fél tank kikocsikázása után hibakód ellenőrzés és kinullázás után visszajött! Mi a teendő??
pár héttel ezelőtt hasonló problémám volt, a szívótorok mögött van egy vákumgumicső könyök, nekem az volt kirepedve és ott szívott fals levegőt, hibakód nekem sem volt.
Találkozott valaki ilyen hibával: Z18XE motor nem pörög fel, gáz adásra fullad és leáll. Olyan mintha kevés levegőt kapna. Légtömegmérő, fojtószelep cserélve, mottorvezérlő felújítva, hibakód nincs.
Valakinem valami ötlet mi lehet a probléma ? Köszönöm.
avaki: kétféle kiegészítő fűtés volt hozzá gyárilag. Elektromos és üzemanyaggal működő. Az elektromos csak járó motor mellett üzemel, szinte semmilyen módon nem lehet vezérelni, a külső hőmérséklet, a fűtési igény és a motor hőfoka alapján kapcsolgatja a négy fokozatot. Utólagosan beépíthető, ami kell hozzá: a fűtéspanel, kábelköteg (táp és canbus is), fűtésbox alsó tálca, 80A biztosíték. Előfordul bontottként, ára kb.: 15 eFt.
Az üzemanyaggal működő általában egy Webasto kályha, az ennek megfelelő árral (jellemzően bontottan is közel 6 számjegy). Ez lehet előmelegítő, előre programozott indulással vagy fűtési segéd. Beépítése bonyolultabb és nagyon ajánlott szakszervizben végeztetni.
Fiesta1982: be lehet építeni utólag a hátsó elektromos ablakot. Kell hozzá mindkét oldalra ajtókárpit (4-8 eFt/db), kapcsoló (3 eFt/db), ajtóban lévő kábelköteg (5 eFt/db), motoros ablakemelő mechanika (8-10 eFt/db). Ezen felül még egy négyablakos vezetőoldali kapcsoló is kell (sima tükrös 15 eFt, tükörbehajtós 25 eFt). A kábelezés az autóban a hátsó ajtóig megvan.
Tolatóradar kábelezése általában bent van a lökhárítóktól hátsó vezérlőig. Vezérlőből kétféle létezik: a kettő és három csatlakozós. Csak az évjárat függvénye, hogy milyen van benne, de utólagos beszerelésnél olyat kell venni, amilyen kábelezés van az autóban (frissítés előtt két csatlakozó, utána három). Ami kell: hátsó lökhárító toldat, 8 db szenzor, első és hátsó kábelköteg (ami a lökhárítóba kell), P gombos kapcsolósor (2, 4 vagy 6 gombos, attól függ most mik vannak benne), parkolóradar-képes műszercsoport, vezeték a kapcsolósorból a műszercsoportba. Ha változik a kapcsolók száma, akkor még kell egy annak megfelelő kivágású középkonzol.
Szia! Mi idén vettünk egy 1.7 CDTi-t, abban nincs hátul elektromos ablakemelő. Nekünk abszolút nem hiányzik. Először volt csak fura az előző autó után amiben volt. Mivel a gyerekek ülnek hátul így lassan leszoknak az ablaktekergetésről, úgyhogy még örülök is neki, nyáron úgyis megy a klíma :) A tolatóradar viszont nagyon jó dolog (elöl-hátul), de nyilván ésszel kell kezelni, nem elég csak a hangra figyelni. Remélem segítettem :)
Mivel olyan autó is képbe került amiben nincs hátul elektromos ablakmozgatás, vajon mennyire macerás utólag átalakítani? Be lehet vezetékelve?
Ugyanez a gyári tolatóradarra? Egyáltalán az jól szolgál? Lehet ez fura kérdés, de láttam testközelből autót beletolatni a másikba mert a gyári cucc nem szólt...
Van egy 2006-os Zafira 1.9 16V CDTI autóm . Mikor utoljára otthon voltam vele egyik napról a másikra nem tudtam bezárni, a könyve persze itt maradt Németországban, én nem is nyúltam volna hozzá de após majd ő átnézi a biztosítékokat, ez olyan jól sikerült hogy össze-vissza keverte csomagtartó bezárt nem lehetett nyitni többi ajtót nem lehetett zárni. Mikor visszajöttem könyv elő annyit sikerült elérni hogy a csomi nyílik és záródik de a többi ajtó nem záródik ,belülről sem tudom zárni. A biztosíték táblát is rendbe kéne rakni ehhez szeretnék segítséget kérni mivel a könyv alapján nem megy.
valaki tudna esetleg a hátsó biztosítéktábláról küldeni egy képet ?
Hello! csak simán ki lehet cserélni a jeladót, nem kell a komputerrel variálni.ha jól emlékszem csak 2 csavar fogja.(talán torx, ) valószinü h a vezetékek meg vannak már törve és ezért amikor rángat ,nem érintkezik.ill.a computer nem "látja". Azért irom igy le ,mert kb. én is igy jártam vele nemrég.
Köszi,alapból én is motor féket használom, akkor nem érdemes foglalkozni vele? Mert hibajel meg nincs, a légmennyiség mérőre gyanakodtam de kísérletezgetni egy kicsit drága az alkatrész.
Adott egy 2001-es, 2.0 opel zafira (y20dth). Szegenykemmel mentem autopalyan, 3000-es fordulatnal 130km/h-nal kigyulladt a szerviz lampa, es elkezdett lassulni 100km/h-ra. Ha leallitottam a motort, majd ujrainditottam, ez a hibajelenseg eltunt. A masik. Eddig 70-80km/h kozott remegett az auto, most az autopalya utan ezt 90-100km/h kozott teszi. Azt hallottam, hogy a szerviz lampara egy uzemanyagszuro lehetne a megoldas, a rangasra pedig a motortarto bakok. De inkabb titeket kerdezlek, hatha megokosodok :)
szerintem amiatt tartja magasabban a fordulatot hogy legyen elég vákum a fékezéshez.Mivel itt nincs szívócső vákum így csak azt tudja használni amit a motor termel a szivattyúval.Szerintem az enyém is így működik igaz A diesel Zafira de az elv ugyanaz.
Opel Zafira 1.8 Z18XE motor, a probléma a következő.:
Világított a Check Engine lámpa, a kódkiolvasás azt a hibát adta hogy "főtengely jeladó nincs jelen", a kódot töröltük és jártam tovább az autóval.
Tegnap ismét elkezdett világítani a motor hiba lámpa + elkezdett rángatni az autó majd a lámpa kialudt és minden ment tovább, nem volt neki semmi baja.
A kérdésem az lenne hogy ha megveszem hozzá a jeladót, akkor azt csak simán ki lehet cserélni, vagy kell valamit tanítani a computernek?
Most cseréltem motorolajat és Xado City Line-t tettem a kocsiba. Eddig 10.000 km-enként cseréltem (nem Xadot), a dobozom olvastam, hogy elég lenne 15.000 km után cserélni. Hagyhatom tovább benne?
Nekem az előző A Zafirámnál jelentkezett ez a hiba (csak a legnagyobb fokozat ment). Én azt egy 150 Ft-os hőbiztosíték v. hőellenálás (valami ilyesmi: https://www.hestore.hu/prod_10023771.html# ) cseréjével meg tudtam oldani. A ház az A-ban így néz ki amiben ez az ellenállás van https://cromax.hu/img/P0504660.JPG Az elsőt még beforrasztottam, de kár volt. Hátha a C-nél is megoldható egyszerűbben.
Saját tapasztalat, szintén 1.9 CDTI (88kW): 0 és 3 km/ó sebesség között 750 az alapjárat, afelett olyan 15 km/ó-ig 850 körül, illetve nagyobb sebességnél 950 környéke. Ezek csak közelítő értékek, leolvasni sem lehet igazán pontosan, meg én jellemzően motorféket használok, tehát alig-alig van kigurulás. Viszont az adott fordulat állandó, csak a fenti sebességek vannak rá hatással. Hátramenetben is igaz: amikor gurulok le a garázsba, amint lelassítok szinte állóra, az addig stabil 850-es fordulat szintén stabil 750-re áll be.
A hideg beálltával - kb.: valamivel 0°C alatt - a másik érdekesség, hogy 750-re nem engedi azonnal, például piros lámpánál állva tartja a 850-et.
Sziasztok. Még mindíg az alapjárati fordulattal küzdök. 2007-ES 1.9 CDTI 114 000 KM most már. Álló helyzetben 750 az alapjárat stabil is marad, de menet közben ha valamiért üresbe teszem és gurul az autó akkor kb 850-1000 között ingázik az alapjárat de ha megállok akkor ismét stabilan 750 az alapjárat. Olvasták már szervízbe de hibajel nincs, volt már valakinek ilyen gondja vagy ez természetes a B zafiránál?
Egy 2003-as Zafira A, 2.0 DTI 229 ezer km-rel jött be az országba.
Motorikusan, esztétikailag nagyon jó állapotú. Most a hosszú hétvégét a pénteki nappal megtoldva egy nagy próbautat csináltunk vele, átszeltük szinte Európát, Amszterdamban voltunk, két németországi kitérővel és Amszterdam körüli 3 napos kirándulásokkal összesen 3600 km-t mentünk. Az autó nagyon jól ment, meg vagyok elégedve vele.
Sokat olvasgattam a fórumon az elmúlt hetekben, köszönöm a sok információt amit már leírtatok, és azokat is előre, amiket le fogtok írni az esetleges kérdéseimre! :)
Pont ezt az olajat ajánlgatják mostanában, ezért is kérdeztem. Próbálkoztam Eneos 10W40-el, eléggé sokat evett belőle. Most TotalClassic 10W40 van benne ebből már lényegesen kevesebbet eszeget, de még mindig jelentős.. Lehet megpróbálom akkor a GM-et.
Szeretném megkérdezni, hogy akinek Z16XE motorkodú A Zafija van esetleg az milyen motorolajat használ? Tavaly óta próbálgatok több olajat, mert sajnos szereti eszegetni az enyém is s kíváncsi lennék, hogy kinek mi vált be? Köszi előre is!
Sziasztok! Ismerősöm C zafirájában vacakol a fűtés ventillátor, csak legnagyobb fokozatban működik. A márkaszerviz a komplett ventillátobox cseréjét tartja szükségesnek, csak az alkatrész 180 ezer Ft. Mivel a ventillátor motorja működik, szerintem az ellenállással lehet a gond. Itt meg is találtam 10 ezerért ezt az alkatrészt:
Z18XE motoros az autóm 2002-es. 180 ezernél már ette az olajat a szelepszár szimering miatt. 185-nél kapta a gázt és 202 ezernél kapott egy generál. Azóta is gázzal járok Landi Renzo rendszerrel és semennyi olajat nem eszik. Most van benne 270 ezer. Olajcserétől olajcseréig 0 olajfogyasztás.
Most 2006-os 1.8-as (Z18XER) B Zafirám van. Egy csepp olajat nem evett, és nem is eszik.
Előtte 2001-es 1.8-as (Z18XE) B Vectrám volt, az kizárólag autópályás tempónál ette az olajat (Görögország oda-vissza kb. 0,5 liter). Ha városban és főutakon használtam csak, akkor nem evett semmit.
Egyik sincs átalakítva gázosra. (A Vectra még most sem eszi, tudom, mert egyik kollégám vette meg.)
Az X18XE-s motorokról (2000 vagy az előtti évjárat) nem tudok nyilatkozni.
Sziasztok! Nagyon tetszik a Zafira 1.8-as, de elriaszt az Ecotec magas olajfogyasztása. Úgy tudom, hogy a gázüzemre alakított, esetleg gyárilag gázüzeműre készített autóknál a szelepszárszimeringet megerősítik, mert a gázüzem hamar elkoptatná. Az Ecotec a szelepszárszimeringeknél eszi az olajat így olvastam több helyen. Végülis arra lennék kiváncsi, hogy a gázos Ecotec is eszi az olajat, amiben elvileg tartósabb szimeringet használnak? Van valakinek ilyen tapasztalata?
Fizikailag befér. Vásárlás előtt azt kell ellenőrizni, hogy a két pólushoz elérnek-e a kábelek. Nekem 1.9D-nél elég hosszúak voltak a 190 mm magas akkumulátorhoz.
2006-os B Zafira Z1.9TD motorkóddal, most már használat közben 80%-ban /szóval nem mindig/ legyengül, fordulat max. 3200 körül, hibakódot nem ír! Szerintetek mi lehet a baj? Légtömegmérőre gondolok. Hogy lehet kiszűrni ha az a ludas? Tisztító sray-t érdemes meg próbálni? Féktisztító? Gyári légtömegmérőt 100db 1000-es fölött nem kevéssel mérik! Gondolom aranyból gyártják. Után gyártottat nem ajánlják ebből sem!
Egészen tegnapig azt mondtam volna, hogy tök rendszertelenül, hol városi tötymörgésben, hol autópályázás közepén adja elő, de ma már 3. napja, ahogy munkába menet megküldöm kicsit a pályán, eddig mindig produkálta.
És köszi feco41, lehet, hogy tényleg igazad lesz, mert teljesen elfelejtettem, hogy az első Zafirám is (vagy 6-7 éve) felvillantotta az ESP jelet és az akkor ABS jeladó volt. Akkor került 80-ba... :(
Ez bizony hibajel, a benzinesemen a kerk agynál lévbő ABS jeladó hibájánál adta be. Nekem is eltünt majd visszajött csak az a kérdés első vagy a hátsó rossz. Ezt kitudják olvasni.
Kb másfél éve az enyém, Magyarországi nem behozott, márka szervizben szervizelt,Tudom hogy ritka 96 000 km-el vettem. Mi lehet a gond? Ezekben is van légmennyiség mérő mint a benzinesben?
A "találgatásban" az is sokat segíthet hogyha megfigyeled milyen körülmények között jön elő, ha mindig azonosak az előzmények akkor egy kis lépéssel előrébb lehetsz .....
Sziasztok. Mondjon valaki okosat, Opel Zafirám van 1.9 CDTI 120 paci 2007 decemberi 113 ezer km van benne. Azt hiszem az alapjárati fordulata 900, de ha megyek vele és meleg a motor valamiért üresbe kell tenni akkor 950-és 1000 között játszik a fordulattal. Megemeli majd vissza 950-re és megint megemeli. Ezt mi okozhatja??
Amúgy meg érdemes a legnagyobb teljesítményűt venni ami abban a méretben kapható és tapasztalatom szerint a közép árkatégóriával jár legjobban az ember. Sőt nekem volt olyan Auchan noname aksim ami továbbbírta mint a Bosch, mindkettőt újonnan vettem. Ezzel nem azt akarom mondani hogy a Bosch nem jó, de náluk is van hétfői műszak ....
Marad a téli-nyári felosztás ez már fix. Hogy melyik téli, azt még kitalálom. A várható futásteljesítményből adódóan nem érdekes ha gyorsan kopik, de tapadjon jól - főleg vizes úton és legyen viszonylag csendes, ha lehet. Bújom a teszteket :) A Nokian szimpatikus, ugyan mi is házvásárlásban vagyunk, így igyekszünk spórolni, de egy közepes - jobb gumi között darabonkénti 5000Ft különbség öt évre levetítve elenyésző többlet teher.
Zafi amúgy nagyon partner idén a spórolásban, az éves szervízköltség ideáig kimerült egy kőfelverődésben (6000Ft) és egy tönkrement szivargyújtós USB töltőben (1200Ft). Olajfogyasztás 3dl/1000km az elmúlt 8000km alapján. Ezeket most gyorsan le is kopogom. :) Hónap végén megy éves olajcserére + ott lesz egy első fékbetét + tárcsák cserések, de ez tervezett volt.
Én is ilyet vettem a Zafirámra tavaly. Szerintem nagyon jó választás! A márkab@zik lehurrogják, pedig az egyik legjobb téligumi gyártó a világon. Ár/érték arányban meg (szerintem) verhetetlen.
A helyedben én maradnék a külön téli.nyári garnitúránál, mégepdig azért mert :
1.) A nyári már úgyis megvan
2.) A nyárit ha eladnád azon csak bukni tudnál
3.) A 4 évszakos gumikból kicsi a kinálat és általában drágább mint egy budget kategóriás de azért a 4 évszakosnál jobb téli gumi.
4.) A 4 évszakosra a marketing azt mondja hogy mindig jó, a szakemberek meg azt hogy igazából sosem az igazi.
Én is téligumit nézek és a kutakodásaimban ráakadtam a Hankook másodmárkájára ( amiből amúgy már idehaza is gyártanak), Laufen néven fut és állítólag egészen jó, az árához képest pedig nagyon jó. Hozzád hasonlónak pedig talán a legoptimálisabb kategóriába sorolnám, télen biztosan többet tud nyújtani mint egy 4 évszakos.
Összeségében a pénzügyi mérleged sem hiszem hogy sokkal rosszabb lenne miközben minden évszakra lenne megfelelő gumid.
Én még nem döntöttem, de most amolyan "takarékos" időszakomban vagyok (költözés, felújítások, stb) amikor én is próbálom a legoptimálisabra venni a megoldásaimat, természetesen nem a biztonság rovására.
Pld. tavasszal nagyon sok időt szántam arra hogy megfelelő de olcsó nyári gumit találjak és lehet hogy némelyek hurrogni fognak de az Infinity Ecosys lett a választásom, mivel az elmúlt 2 évben az ÖAMTC/ADAC teszteken mindkétszer ajánlot kategóriába került. Bevallom így is volt némi hezitálás, de nagyon örülök a választásnak mert nagyon kiegyensúlyozott a teljesítménye, pedig sokat járok minden körülmény között. Nyílván nem Michelin kategória, de sokkal jobb mint amire számítottam, abszolút közepkategóriás teljesítmény, alsó kategóriás áron.
Visszatérve a kérdésedre én maradnék a külön garnitúránál hiszen 4000 KM -en is kerülhetsz olyan helyzetbe télen amikor nem alég a félig téli profil és keverék.
nem kifejezetten Zafirás téma, de szezonja van: idén 9 éves lesz a téli gumi garnitúrám, még van 6mm+ profil de már az öregedés miatt cserélném mindenképp.
Elsődleges kérdés: van bevált téli gumitok amit ajánlani tudnátok? 195x65 R15.
Még az is felmerült, hogy vennék inkább egy top minőségű 4 évszakos szettet (pl. Michelin Crossclimate) és eladom a nyári Hankookot - 2 éve vettem, van benne kb. 12000km és amúgy beváltak, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján évi 8-10000km-t autózunk, ebből maximum 4000km a téli üzem.
Picit luxusnak érzem erre a futásteljesítményre a 2 készlet új gumit + az évi 2x cserélgetést.
Van már két készlet felnim és első a biztonság, ezért több okból is ódzkodok tőle, a mérleg másik oldalán meg ott van a környezettudatosság és az ár-érték arány.
Más opciót nem nagyon látok, mert a használt gumit kerülném, annyival nem olcsóbb amennyivel több a rizikó benne.
Ez ha bemelegszik nincs baj vele, ha legalább 60 fok körül áll a víz akkor indul kulcsra tökéletesen. és reggeli hidegekbe is ha lehúzom a csatit hagyom izzitani kicsit akkor egyből ahogy forgatom a kulcsot úgy indul..
Ugyanezzel a jelenséggel van dolgom, nem akar indulni a gép. (ez sem jelez izzítást). Ha behúzzuk minden OK., szép hangja van, megy normálisan, nem füstöl. Ha leállítom és 3 másodpercen belül nem indítom újra, akkor nem indul el. Megpróbálom én is ezt a vízhőfok-csati lehúzást, kíváncsi vagyok, hogy mi változik.
Bontott adagolót nem merek venni, újat meg nem fogok 870ezerért... Meg senki nem mondja biztosra, hogy az a baja...
sziasztok! dízel szakik figyelem! naagy segítségeteket kérném. 2.0dti, 2001 zafi. sokáig állt az autó, adagolóra várva. Nagy nehezen meglett csinálva, beindult, oké volt. észrevettem, hogy ha kihült a motor akkor nehezen indult, és hajnalba amikor hűvösebb volt akkor se izzitott. A külső hőmérséklet jeladó se ment. Gondoltam azért nem izzít mert ott csak 2 vonalat írt. Végül kicseréltem a jeladót, de akkor se ment, szálszakadás volt, megkaptam, mutatta a kinti hőmérsékletet, de mégse izzitott. illetve fel se rebbent a spirál. Egyre hűvösebb lett reggelente s már jó lett volna az izzitás, de nem izzitott. tekert vagy 8 másodpercet és nagy fehér füst. valami véletlen oknál fogva le lett véve a vízhőfokjeladó, és úgyfelejtettem. Ha az a csati le van véve akkor izzít standard 7-8 másodpercet. ha hideg van ha meleg van. Ha a csati rajta van, szóval nem izzit akkor beindul s tartja a nyári meleg alapjáratot, érződik hogy dadog. ha a csatit lehúzom s úgy hagyom 1-2 percig akkor oké, mert úgy magasabb az alapjárat. Az izzítórelé, és a gyertyák is működnek ugye mert ha leveszem a csatit a jeladóról akkor izzít. nem is hagyom végig az izzitást csak 2-3 másodpercet s indul is egyből füst nélkül. Miből veszi az információt a rendszer. a vizhőfokjeladó jó, de még ki is cseréltük biztos ami biztos. a műszerfalon is mutatja a hőfokot. Honnan veheti még a jelet a rendszer? külső hőmérséklet jó, vízhőfok oké. Az olajhőmérséklet jeladóról is vehet infót? Nem tudom mitévő legyek, jönnek a hidegek s kéne sokat izzítson, nekem meg a relé is és a gyertyák is jók. fogalmam sincs mit csinálhatnék, szerelők se tudják, mert ha baj lenne akkor vagy a relé vagy a gyertya nem lenne oké, és nem izzítana sehogy se.
Koszi megegyszer a tippet, tenyleg a vakuumcso volt a ludas. El volt mar oregedve, es a legszuro cserenel elrepedt. Kicsereltuk a csovet es minden hibajelenseg megszunt.
Szia, koszonom a valaszod, konnyen meglehet, hogy nalam is ugy van, ahigy irtad. Rampan legszurot cserelni nem tul kezreeso feladat, siman lelokhettem azt a csovet, es kesobb sem nezelodtem arrafele. Amint az auto kozelebe jutok megnezem, hatha tenyleg csak ennyi a hiba oka.
Lehet egy banális hibáról van szó: Nézd meg a csöveket a motor hátsó, tűzfal felé eső részénél, egyszer mikor elhoztam szerelőtől, szintén hasonlókat produkált, össze-vissza ment a fordulatszám, alapjárat nem volt, fék alig fogott. Visszafordultam egyből, kiderült, hopgy légszűrőcserénél véletlenül letolták a vákuumcsövet a motorról és ettől teljesen meghülyült a vezérlés és az automata váltó.
Sziasztok. Legszurocserevel elrontottam a valtot... letezik ilyen?
2002-es 1.8 automata, epp szervizelni keszultem, felalltam a rampara, de tul meleg volt a motor ezert a legszurocserevel kezdtem. Aztan mivel nem volt mar idom mielott lehult volna elegge a motor, kb egy ora mulva letolattam rola... na ekkor mar veszettul ugralt es rangatott az elotte hibatlanul mukodo motor. Alapjarat elment, gazadassal is csak erosen ingadozo fordulatszamon nem fulladt le. Egyenletes pedalnyomasnal kb masodpercenkent valt 1500 es 2500 fordulat kozott. Aztan megjelenik a muszerfalon a villaskulcsos auto, kesobb a csuszos ut lampa is.
Hibakodok:
P0560 Eroatvitel, System voltage
P1895 Eroatvitel
Itt arra gondoltam, hogy mivel kb 1 honapja csereltek fotengelyszij tarcsat es vezerlest a kocsin, talan a megvaltozott feszites miatt a generator adhatta meg magat, viszont nem vilagit a tolteshiba jelzo lampa.
Forumokon bongeszgetve kiderult, hogy ezeknel a hibakodoknal szinte sosem a generatorral volt baj, hanem nagy ritkan a legtomegmerovel vagy a valtoolajjal. Mivel epp legszurot csereltem, az elobbit tartottam valoszinunek. Megmozgattam a kabeleket, legtomegmerot le-es visszacsatlakoztattam, legszurohazat kinyitottam hatha az a baj, majd elmentem egy rovid korre, hogy az ECU alkalmazkodhasson az uj mert adatokhoz, kell egy par perc mire beall pl szenzircsere utan.
Na a probauton kiderult, hogy nincs fek. Itt mar gyanus lett, hogy megiscsak a valto lesz az. Forumokon a tulajdonosok beszamoloi alapjan tobb esetben is a valtoolajat kellett lecserelni es az oldotta meg a problemat. Egy-egy beragadt szelep, stb okozhatja, legalabbis ezt valoszinusitik. Nem tudom mi az osszefugges, de biztos hogy a valto is resze a problemanak. Jaro motornal ahogy ralepek a fekre, erzem hogy a pedal alig megy be, a felso 1-2 centin elakad, a valto viszont hallhatoan es erezhetoen kattan ahogy elengedi magat a zar.
Most kergetem a szerelot, ez nem olyasmi amit magam megcsinalnek. Az olajcsere meg hagyjan, de a fek az eleg fontos biztonsagi felszereles, nem kontarkodok bele...
Ja, es valami olajos allagu folyadek csepeg elol a lokharito kornyekerol, nem tudom mi van ott, nem a motorbol jon es nem is a hutobol, hanem mar a lokharitobol. Egy ejszaka alatt csak egy kb 10cm folt lett az aszfalton, elotte nem csopogott.
Remelem a valtoolaj csere megoldja a problemat, mert nagyon nehez itt olyan szerelot talalni aki hajlando gondolkodni. Ha valamit nem lehet katalogusbol rendelt alkatresszel javitani, vagy gyari protokoll alapjan megoldani, akkor inkabb mar temetik is az autot.
opel zafirám 2206 1,8 benzines azt hibát tapasztaltam tankolás után benzin mutatója jót mutat de küzepen digitális óra mindig az irja benzin csak 100km elég teli tanknál is aki már tapasztalt ilyett email cimemre küldheti pny@tvn.hu
Helló Yanó73!A legutóbbi törlés után 70km mentem és arra lettem figyelmes hogy a szuper rakoncátlan jelenség ismét ott vigyorog a műszerfalon és mindig ha kiolvastatom ugyan az köszön vissza PO171,PO300.PO301.PO303 SYSTEM TO LEAN Gyújtáskimaradás mind a négy hengerben és nem érezni semmilyen furcsa dolgot nem rángat,reggel pörcre indul néha van olyan meleg motornál hogy egy kicsit köhög hmmm?Ez talán belefér én ugy gondolom!Ma viszont uj dologgal találkoztam közvetlen a kocsi mellől zártam be az autót hát nem engedte se ki se bezárni!Újraindítás után ismét jól működik hmm?Üdv Zsolt
Helló OPC-OO7! 1.6 105 benzin,a gyújtástrafó kicserélve ezzel kapcsolatban 35000 ft volt az ára ettől igen van drágább is az nem lehet megoldás vagy mind egyforma csak a gyártó más így az ára is változik?Motorvezérlő hmmmm?Szerelőm által igen volt ráutalás de azt monták hogy használtan is 100 ropi+kulcsok átprogramozása talán megoldás lehet DE CSAK LEHET!És ha nem akkor kidobtam az ablakon nem kevés Kiss összeget és még mindig meg van az a makacs hibajelenség ezért is kértem a segítségeteket ha valaki ugyan ebben a cipőben jár.A szimeringek nem jöttek szóba de nem is merek gondolkozni abban gondolom hogy az is egy vagyon!Üdv Zsolt
Ha benzines akkor nagy a valószínűség hogy gyujtástrafó,lehet akár motorvezérlő is,de lehet hogy a szelepvezetőbe szorulnak a szelepszárak,ilyenkor hengerfej le ,új szimeringek és fel kell dörzsárazni a szelepvezetőket !
Helló!Ha nem vagyok indiszkrét melyik vezetéket nézzem át?Ha valaki tudna nekem segíteni sikerült kiolvastatnom a hiba számokat PO 171,PO300.PO301.PO302.PO304 SYSTEM TOO LEAN Gyujtáskimaradás mind a négy hengerben!Mi a 171?Nem rángat nincs semmilyen előjele hibatörlés után hol 500km vagy esetleg 60km után jelentkezik ez a makacs hibajelenség segitségeteket előre is köszönöm Űdv ZSOLT
2000 es "A" Zafirámon szeretném a hátsó féket tárcsára cserélni X16XEL . Keresek hozzá féknyerget, nyeregtartót, védőlemezt, fém fékcsövet. Ha valakinek van eladó, elfekvő felújítandó, vagy bármilyen állapotú, kérem jelentkezzen.